اخبار و تازه های نوکیا

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
اخبار ها و گوشی های جدید و توضیحات در مورد گوشی های نوکیا را می توانید در این مکان مطرح کنید.:gol:
 

fatima a

عضو جدید
سلام
من میخوام سایتی معرفی کنید که جدیدترین تم ها رو بهم بده
هر سری باید کلی بگردم!!!!
 

vogle

عضو جدید
"آي‌پد " ركورد دار جستجوي گوگل در 2010
در حالي كه در سال 2009 ميلادي بازيگران و خوانندگان بيشترين ميزان جستجو در موتورهاي جستجو و از جمله گوگل را به خود اختصاص داده بودند، امسال شرايط به نحو قابل ملاحظه اي تغيير كرده است.




به گزارش فارس به نقل از اي بي سي نيوز، بر اساس فهرست منتشر شده توسط گوگل در مورد پرجستجوترين لغات در اين موتور جستجو رايانه لوحي آي پد گوي سبقت را از همه رقبا ربوده است. آي پد كه در اوايل سال 2010 ميلادي عرضه شد بيشتر از همه شخصيت هاي مشهور دنياي هنر مورد توجه قرار گرفته است.
بعد از آي پد رتبه دوم متعلق به Chatroulette است. اين وب سايت براي چت ويديويي تصادفي با كاربران اينترنت راه اندازي شده و در زمان راه اندازي بسيار خبرساز شد. علاقه‌مندان با وب كم به اين سايت متصل شده و به طور تصادفي كاربر ديگري براي گفت‌وگو در برابر آنها قرار مي گرفت.
دو طرف در صورت تمايل با يكديگر گفت‌وگو مي كردند و در غير اين صورت مي توانستند فرد ديگري را براي صحبت كردن انتخاب كنند.
اما رتبه سوم مربوط به گوشي iPhone4 اپل است كه عرضه آن به بازار باز هم خبرساز شد. رتبه هاي چهارم و پنجم و ششم به كليدواژه هاي جام جهاني، يك هنرمند و سرويس Myxer كه زنگ گوشي و mp3 عرضه مي كند، اختصاص يافته است و رتبه هفتم در اختيار فيس بوك قرار دارد.
فيس بوك سال گذشته سومين كلمه مهمي بود كه در گوگل جستجو شده بود، اما به نظر مي رسد امسال از اهميت آن براي كاربران اينترنت كاسته شده باشد.
__________________
 

vogle

عضو جدید
جاروبرقي با قابليت كنترل از طريق تلفن ‌همراه
شركت KTF كره موفق به ساخت روبات جديدي شده كه مي‌تواند در تمام نقاط خانه حضور يابد و مانند يك جاروبرقي هوشمند همه مكان‌ها را تميز كند.





به گزارش فارس به نقل از سي‌نت، آنچه كه اين روبات را از ديگر محصولات مشابه مجزا مي‌كند، فناوري جديدي به كار گرفته شده در آن است كه به افراد امكان مي‌دهد از طريق گوشي‌هاي مجهز به فناوري 3G كنترل روبات را از راه دور در دست بگيرند.
اين روبات هوشمند CW100 نام گرفته است و كاربر مي‌تواند از طريق صفحه‌كليد گوشي خود كنترل آن را به طور كامل در دست بگيرد و با ارسال تصاوير زنده از فضاهاي مختلف اتاق به روبات اعلام كند كه كجا را تميز كند.
جاروبرقي ربوتيك CW100 هم‌اكنون با قيمت 370 دلار وارد بازارهاي كره شده و قرار است به زودي در ديگر نقاط جهان نيز فروخته شود.
__________________
 

vogle

عضو جدید
AT&T بدترین اپراتور آمریکا است

AT&T بدترین اپراتور آمریکا است

بدترین اپراتور آمریکا است




بر اساس یک نظرسنجی از کاربران آمریکایی، AT&T بدترین اپراتور در این کشور شناخته شد.

موبنا، بر اساس نظرسنجی موسسه Consumer Reports که میزان رضایت کاربران از سرویس های دریافتی از اپراتورهای مختلف را مورد بررسی قرار داده، کاربران آمریکایی کمترین میزان رضایت را از سرویس هایی شبکه AT&T دارند.
این نظرسنجی که از میان 58 هزار کاربر موبایل در آمریکا صورت گرفت نشان داد بیش از نیمی از کسانی که از سرویس های AT&T استفاده می کنند گوشی آیفون دارند.
این کاربران اعلام کرده اند از زمان عرضه آیفون در آمریکا که مجبور شده اند از AT&T سرویس دریافت کنند در زمینه ایمیل و سرویس های داده نسبت به سایر گوشی ها با شبکه های دیگر مشکلات بیشتری دارند.
 

vogle

عضو جدید
تاکید مجدد بر لزوم تعدیل تعرفه واردات بازار 55 میلیونی تلفن همراه متشنج است




به اعتقاد یک کارشناس بازار، بالا بودن تعرفه واردات گوشی و همچنین نبود اتحادیه مستقل تلفن همراه از جمله مواردی است که منجر به تشنج این بازار 55 میلیون متقاضی شده است.


"امیرحسین یوسفیان" در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: نبود اتحادیه یا صنف ویژه گوشی تلفن همراه، عدم نظارت وکنترل عرضه گوشی های قاچاق، عدم کنترل انبارهایی که عموما گوشی های قاچاق هستند از عوامل اصلی است که باعث شده بازار گوشی تلفن همراه همچنان آشفته بماند.
وی افزود: بی سروسامانی بازار تلفن همراه منجر به افزایش چشمگیر فعالیت قاچاقچیان شده و روز به روز بر سهم فروش این واردکنندگان غیرقانونی افزوده شده است.
این کارشناس بازار تصریح کرد: نبود نظارت دائم و همیشگی بر فروشگاه های تلفن همراه باعث شده 95 درصد سهم بازار تلفن همراه در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار گیرد.
این کارشناس بازار خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی و کاهش فعالیت فعالان قانونی و گسترش روز افزون قاچاقچیان تعرفه واردات این کالای ارتباطی حتما باید کاهش یابد.
یوسفیان افزود: بالا بودن تعرفه واردات و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باعث شده است تا فعالیت فعالان قانونی به حداقل برسد که به موجب همین امر و و گسترش روز افزون فعالیت قاچاقچیان، بیش از 95 درصد سهم بازار از طریق مبادی غیرقانونی تامین می شود.
به گزارش موبنا، از سال 85 تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به 60 درصد افزایش یافت و دو سال بعد به 25 درصد کاهش یافت. بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار این کالای پرمصرف در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه، هم اکنون حدود 95 درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار دارد.
 

vogle

عضو جدید
...........

...........

ارایه سرویس مکان‌یابی یاهو برای آی‌فون و اندرویید




شرکت یاهو اعلام کرد سرویس جدیدی در زمینه مکان یابی برای آی‌فون و اندرویید ارایه داده است.


موبنا، سرویس جدید یاهو با نام Local و در نسخه بتا برای گوشی های هوشمند مبتنی بر اندرویید و آی‌فون ارایه شده است.
سرویس Local یاهو به کاربران اطلاعاتی در رابطه با مکان، اخبار و رویدادها را بر روی گوشی های هوشمند آی‌فون و اندررویید یا رایانه های رومیزی ارایه می دهد.
این سرویس به مدت 30 روز در نسخه بتا برای تمام شهرهای آمریکا از جمله سانفرانسیسکو، پالوآلتو، مونتین ویو، بروکلین و بیرمنگهام ارایه شده است.
 

bestsounds

عضو جدید
اخبار ها و گوشی های جدید و توضیحات در مورد گوشی های نوکیا را می توانید در این مکان مطرح کنید.:gol:

دوست عزیز دو تا سایت میدم که از شر جستجو تو مرورگرها راحت بشی
______________________________
تبلیغ خلاف قوانین است

رعایت کنید.

ادیت شد.حمید
http://www.gsmaria.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

erfan_com

اخراجی موقت
Nokia n8

Nokia n8

سلام
میخواستم راجع به گوشی نوکیا n8 اطلاعاتی به دست بیارم.

مشخصات فنی و قیمتشون

با تشکر
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
سلام
میخواستم راجع به گوشی نوکیا n8 اطلاعاتی به دست بیارم.

مشخصات فنی و قیمتشون

با تشکر
چرا یک پست رو در تک تک قسمت های تالار موبایل میزنید دوست عزیز؟ باور کنید این کار به سرعت عمل جواب دادن ما هیچ تاثیری نمیزاره!
این مکان برای پرسیدن سوال نیست رفیق. با این حال من مشخصاتش رو براتون پیام خصوصی می کنم.
موفق باشید
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]ﻧﻮﻛﻴﺎ lumia 800 ﺷﺎﻧﺰﺩﻫﻢ ﻧﻮﺍﻣﺒﺮ ﺩﺭ ﺍﻧﮕﻠﻴﺲ[/h]
ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ~ﺍﻳﮕﺎﻩ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﻲ GsmAria، ﻛﻢ~ﺍﻧﻲ ﻓﻨﻼﻧﺪﻱ ﻧﻮﻛﻴﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﮔﻮﺷﻲ ﻫﺎﻱ ﻭﻳﻨﺪﻭﺯ ﻓﻮﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ 16 ﻧﻮﺍﻣﺒﺮ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﺍﻧﮕﻠﻴﺲ ﻋﺮﺿﻪ ﻛﻨﺪ. ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﮔﻮﺷﻲ ﻧﻮﻛﻴﺎ lumia 800 ﺑﺮﺍﻱ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺍﻧﮕﻠﻴﺲ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺗﺎﻳﻴﺪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻗﻴﻤﺖ 399 ~ﻭﻧﺪ ﻣﻌﺎﺩﻝ 635 ﺩﻻﺭ ﻳﺎ 465 ﻳﻮﺭﻭ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﻲ ﺭﺳﺪ. ﻧﻮﻛﻴﺎ ﻫﻔﺘﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﻋﻼﻡ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ lumia 800 ﺑﺎ ﻗﻴﻤﺖ 420 ﻳﻮﺭﻭ ﻣﻌﺎﺩﻝ 575 ﺩﻻﺭ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﻱ ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﺍﺭﻭ~ﺍ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.
ﺍﺯ ﻭﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﻧﻮﻛﻴﺎ lumia 800 ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻟﻤﺴﻲ 3.7 ﺍﻳﻨﭻ AMOLED ClearBlack ﺑﺎ ﻭﺿﻮﺡ 480x800 ~ﻳﻜﺴﻞ ، ~ﺭﺩﺍﺯﻧﺪﻩ 1.4GHZ،ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ 8 ﻣﮕﺎ~ﻳﻜﺴﻞ ﺑﺎ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻓﻴﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﻱ HD، ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﺛﺎﻧﻮﻳﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻜﺎﻟﻤﻪ ﺗﺼﻮﻳﺮﻱ ،512MB RAM،16GB ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺩﺍﺧﻠﻲ،Wi-Fi 802.11 b/g/n، ﺑﻠﻮﺗﻮﺙ 2.1 ﻭ USB 2.0 ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ. ﺍﻳﻦ ﮔﻮﺷﻲ ﻭﻳﻨﺪﻭﺯﻓﻮﻥ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺳﺮﻭﻳﺲ ﻫﺎﻳﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ Nokia maps ،Bing Maps ،Nokia Drive، ﻓﻴﺲ ﺑﻮﻙ ، ﺗﻮﻳﺘﺮ ﻭ... ﻧﻴﺰ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.


 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]معرفی لومیا 800 و لومیا 710 - نخستین گوشی های ویندوز فون نوکیا[/h]
کمپانی نوکیا در روز 26 اکتبر 2011 (4 آبان 1390) در همایش Nokia World 2011 خود در لندن به انتظار طرفداران این کمپانی خاتمه داد و نخستین گوشی های مبتنی بر ویندوز فون 7.5 نوکیا را در کنار تعداد دیگری از گوشی ها و خدمات خود معرفی نمود. گوشی های لومیا 800 (Lumia 800) و لومیا 710 (Lumia 710) نوکیا پرچمدار نسل جدیدی از گوشی های هوشمند این کمپانی به شمار می روند. نوکیا نزدیک به 8 ماه پیش بستر ویندوز فون مایکروسافت را به عنوان بستر اصلی توسعه گوشی های هوشمند خود انتخاب نمود ( ) و تصمیم به کم رنگ نمودن تدریجی نقش سیمبیان گرفت. اینک شاهد نخستین ثمرات این تصمیم استراتژیک و فنی نوکیا هستیم.
هر دو گوشی لومیا 800 و لومیا 710 به نسخه 7.5 سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت -- ملقب به مانگو یا انبه -- مجهزند. لازم به ذکر است که شکل ظاهری لومیا 800 شباهت بسیار زیادی به گوشی N9 نوکیا -- که به سیستم عامل می گو مجهز است -- دارد و مشخصات سخت افزاری این دو گوشی نیز تا حد زیادی مشابه است. بنابراین شاید بتوان این گوشی را نسخه ویندوز فون N9 دانست. البته گوشی لومیا 800 بر خلاف گوشی N9 به قابلیت ارتباطات نزدیک برد (NFC) مجهز نیست، از پردازنده پر سرعت تر، RAM کم ظرفیت تر و صفحه نمایش کوچکتری بهره می برد (برای مقایسه مشخصات این دو گوشی در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)
یکی از وجوه مشترک میان دو گوشی لومیا 800 و لومیا 710 دارا بودن پردازنده تک هسته ای 1.4 گیگاهرتزی است. البته با توجه به عرضه گوشی های مجهز به پردازنده های دو یا چند هسته ای از سوی رقبای نوکیا شاید تک هسته ای بودن پردازنده های این گوشی ها برای طرفداران این کمپانی کمی ناخوشایند باشد.
تصویر بالا: گوشی لومیا 800 (سمت راست) در کنار گوشی لومیا 710 (سمت چپ)
با توجه به شیوه جدید نامگذاری گوشی های نوکیا ( ) مشخص است که گوشی لومیا 800 امکانات و قیمت بالاتری نسبت به گوشی لومیا 710 دارد (برای مقایسه مشخصات این دو گوشی در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)
گوشی لومیا 800 از یک بدنه یکپارچه پلی کربنات ساخته شده. کلید های بازگشت، جستجو و خانه که در پائین سطح رویی گوشی قرار گرفته اند در شیشه رویی گوشی تعبیه شده اند و بدین ترتیب شاهد یک طراحی یکدست در این گوشی هستیم. گوشی لومیا 710 نیز هرچند از بدنه یکپارچه ای برخوردار نیست اما از طراحی و ظاهر مناسبی بهره می برد.
تصویر بالا: گوشی لومیا 800 نوکیا
هر چند هر دو این گوشی ها به صفحه نمایش 3.7 اینچی با رزولوشن 480 در 800 پیکسل مجهزند اما صفحه نمایش لمسی خازنی گوشی لومیا 800 از نوع AMOLED ClearBlack است در حالی که گوشی لومیا 710 به یک صفحه نمایش لمسی خازنی از نوع ClearBalck TFT مجهز است. بدین ترتیب انتظار تصاویر شفاف تر و روشن تری را از لومیا 800 نسبت به لومیا 710 خواهیم داشت. شاید یکی از انتقاداتی که به این گوشی ها وارد باشد فضای خالی نسبتاً بزرگ در بالا و پائین گوشی است که به قیمت کاهش ابعاد صفحه نمایش تمام شده است.
از دیگر تفاوت های اصلی این دو گوشی می توان به دوربین آنها اشاره نمود. گوشی لومیا 800 به یک دوربین 8 مگا پیکسلی با لنز کارل زایس و فلش LED دوتایی مجهز بوده و از قابلیت فوکوس خودکار بهره می گیرد در حالی که گوشی لومیا 710 به دوربینی ضعیفتر (5 مگاپیکسلی) با قابلیت فوکوس خودکار و فلش LED تکی مجهز است.
تصویر بالا: گوشی لومیا 710 نوکیا
دوربین هر دو گوشی امکان فیلمبرداری 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه را برای کاربر فراهم می آورد. هیچ یک از این دو گوشی به دوربین ثانویه (برای مکالمات تصویری) مجهز نمی باشند.
تصویر بالا: گوشی لومیا 800 نوکیا
گوشی لومیا 800 نوکیا دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی و گوشی لومیا 710 به 8 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. هر دو گوشی دارای 512 مگابایت RAM هستند. 25 گیگابایت فضای ابری SkyDrive مایکروسافت نیز برای ذخیره سازی تصاویر و موسیقی برای گوشی لومیا 800 در نظر گرفته شده است.
گوشی لومیا 800 در سه رنگ فیروزه ای، ارغوانی و مشکی به بازار عرضه خواهد شد. گوشی لومیا 710 نیز با تنوع رنگی زیادی به بازار عرضه می شود. قاب پشتی این گوشی قابل تعویض بوده و کاربر می تواند به سلیقه خود و شاید با هماهنگ نمودن رنگ قاب و رنگ پس زمینه سیستم عامل آنرا عوض نماید. گوشی لومیا 710 با دو رنگ مشکی و سفید برای سطح رویی و 5 قاب پشتی متفاوت با رنگ های مشکی، سفید، فیروزه ای، ارغوانی مایل به قرمز و زرد به بازار عرضه خواهد شد.
تصویر بالا: گوشی لومیا 710 نوکیا
کمپانی نوکیا ویندوز فون بکار رفته در گوشی های لومیا 800 و لومیا 710 را به نرم افزارهای خود نیز مجهز نموده است. از آن جمله می توان به نقشه های نوکیا (Nokia Maps) و نوکیا درایو (Nokia Drive) اشاره نمود. نوکیا درایو که به ویژه برای استفاده هنگام رانندگی عرضه شده می تواند کاربر را تا رسیدن به مقصد قدم به قدم راهنمایی نماید. Nokia Music نیز که اینک به MixRadio مجهز شده است سرویس استریم موسیقی را همراه با صد ها کانال رایگان محلی موسیقی برای کاربر فراهم می آورد.
تصویر بالا: گوشی لومیا 800 نوکیا
گوشی لومیا 800 از ماه نوامبر ابتدا در کشورهای اروپایی فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و انگلستان عرضه خواهد شد. تا پایان سال 2011 برخی کشورهای دیگر نظیر هنگ کنگ، هند، روسیه، سنگاپور و تایوان شاهد عرضه این گوشی خواهند بود. احتمالاً این گوشی در سال 2012 نیز در بازارهای دیگری عرضه می گردد. قیمت این گوشی بدون در نظر گرفتن مالیات و سوبسید در حدود 420 یورو خواهد بود.
گوشی لومیا 710 بر خلاف گوشی لومیا 800 ابتدا تا پایان سال 2011 در کشورهای هنگ کنگ، هند، روسیه، سنگاپور و تایوان عرضه خواهد شد و پس از آن به بازارهای دیگر راه می یابد. قیمت این گوشی بدون در نظر گرفتن مالیات و سوبسید نزدیک به 270 یورو خواهد بود.
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
به نظر من نوکیا کار خوبی نکرد که لومیا رو شبیه به N9 زد .
کلا من امیدی به گوشیهای وین فون نوکیا ندارم !!
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
به نظر من نوکیا کار خوبی نکرد که لومیا رو شبیه به N9 زد .
کلا من امیدی به گوشیهای وین فون نوکیا ندارم !!
نوکیا داره خودشو دستی دستی تبدیل به یک کارخونه ی شکست میکنه....
یعنی واقعا" یک طرح جذاب و زیبا اینقدر مشکله؟!
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
حمید جان طراحی N9 که واقعا زیباست . کافیه یه مدت این گوشی دستتون بگیرین تا به صفحه نمایش منحنی و بدنه ی پلی کربنات یکپارچش علاقه مند بشین . یه چیزی که توی N9 واقعا معتادکنندست عمل سوایپ هستش !

منظور من این بود که نوکیا این طرح خاص رو باید با یه سیستم عامل خاص که همون میگ باشه رونمایی کنه که همین کار رو هم کرد . منتها این که طرح خاص N9 با سیستم عامل وینفون زد کار جالبی نبود . الان دیگه شعار نوکیا که میگفت با N9 خاص باشید دیگه معنی نداره !!!
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]نوکیا تصمیم به عدم عرضه نوکیا 600 به بازار گرفت
[/h]واحد خبر mobile.ir : کمپانی نوکیا از عرضه گوشی نوکیا 600 به بازار منصرف گردید.
این خبر در یکی از پست های فیس بوک نوکیا و در کامنت های مربوط به گوشی نوکیا 600 در سایت Nokia Conversations ( ) تأیید شده است و نوکیا صفحات مربوط به این گوشی را از برخی سایت های خود حذف نموده.
گوشی نوکیا 600 چند ماه پیش در کنفرانس هنگ کنگ نوکیا همراه با دو گوشی نوکیا 700 و نوکیا 701 معرفی شده بود ( ) و قرار بود در سه ماهه سوم سال 2011 به عنوان یکی از گوشی های مبتنی بر سیستم عامل سیمبیان بل به بازار عرضه شود. نوکیا از بالا بودن شدت صوت اسپیکر این گوشی به گونه ای که می تواند پنجره ها را به لرزه در آورد به عنوان یکی از وجوه تمایز آن یاد می کرد. قیمت پائینتر این گوشی نسبت به نوکیا 700 و نوکیا 701 نیز می توانست مشتریان را به سمت خرید گوشی نوکیا 600 سوق دهد.

تصویر بالا: گوشی نوکیا 600 که قرار بود به بازار عرضه شود
هرچند نوکیا علت دقیق تصمیم خود برای عدم عرضه گوشی نوکیا 600 به بازار را بیان ننموده اما شاید تمرکز بر روی عرضه گوشی های لومیا 710 و لومیا 800 که به ویندوز فون مجهز هستند و اخیراً توسط نوکیا معرفی شده اند ( ) و یا وجود گوشی هایی با ویژگی های تقریباً مشابه با گوشی نوکیا 600 در فهرست محصولات نوکیا دلیل این تصمیم گیری باشد.
نوکیا گوشی های نوکیا 603، نوکیا 700 و نوکیا 701 را که همگی به سیستم عامل سیمبیان بل مجهزند به افرادی که قصد خرید نوکیا 600 را داشته اند پیشنهاد می دهد.



http://www.mobile.ir/news/view-578-nokia-decided-not-to-ship-nokia-600.aspx# http://www.mobile.ir/news/view-578-nokia-decided-not-to-ship-nokia-600.aspx# http://www.addthis.com/bookmark.php?v=250&winname=addthis&pub=xa-4c8f43ba7357f1a3&source=tbx-250&lng=en-US&s=google&url=http%3A%2F%2Fwww.mobile.ir%2Fnews%2Fview-578-nokia-decided-not-to-ship-nokia-600.aspx&title=%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1%20%D9%88%20%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84%20%7C%20%D9%86%D9%88%DA%A9%DB%8C%D8%A7%20%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B9%D8%AF%D9%85%20%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87%20%D9%86%D9%88%DA%A9%DB%8C%D8%A7%20600%20%D8%A8%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%20%7C%20mobile.ir%20-%20%D9%85%D8%B1%D8%AC%D8%B9%20%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84%20%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86&ate=AT-xa-4c8f43ba7357f1a3/-/-/4eba8770ed2e694a/1&frommenu=1&uid=4eba87704b13b7d1&ct=1&pre=http%3A%2F%2Fwww.mobile.ir%2F&tt=0 http://www.addthis.com/bookmark.php?v=250&winname=addthis&pub=xa-4c8f43ba7357f1a3&source=tbx-250&lng=en-US&s=delicious&url=http%3A%2F%2Fwww.mobile.ir%2Fnews%2Fview-578-nokia-decided-not-to-ship-nokia-600.aspx&title=%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1%20%D9%88%20%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84%20%7C%20%D9%86%D9%88%DA%A9%DB%8C%D8%A7%20%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B9%D8%AF%D9%85%20%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87%20%D9%86%D9%88%DA%A9%DB%8C%D8%A7%20600%20%D8%A8%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%20%7C%20mobile.ir%20-%20%D9%85%D8%B1%D8%AC%D8%B9%20%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84%20%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86&ate=AT-xa-4c8f43ba7357f1a3/-/-/4eba8770ed2e694a/2&frommenu=1&uid=4eba8770e6802262&ct=1&pre=http%3A%2F%2Fwww.mobile.ir%2F&tt=0 http://www.mobile.ir/news/view-578-nokia-decided-not-to-ship-nokia-600.aspx# http://www.mobile.ir/news/view-578-nokia-decided-not-to-ship-nokia-600.aspx#
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوکیا امکان دانلود به روز رسانی سیمبیان آنا را فراهم نمود



واحد خبر mobile.ir : پس از مدت ها انتظار اینک صاحبان گوشی های C6-01 ،C7 ،N8 و E7 نوکیا -- یا به عبارتی گوشی های نسل اول سیمبیان 3 -- می توانند گوشی خود را به سیستم عامل سیمبیان آنا تجهیز نمایند. البته پیش از این گوشی های X7 و E6 نیز که به سیمبیان آنا مجهزند به بازار عرضه شده اند ( و ).
نوکیا در روز 18 آگوست 2011 (27 مرداد 1390) اعلام نمود که عرضه این به روز رسانی در طی چند هفته در نقاط مختلف جهان آغاز خواهد شد و در هفته نخست کاربران کشورهای بلژیک، چین، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، آلمان، هند، اندونزی، کویت، نروژ، لهستان، سوئد، تایلند، امارات متحده عربی، انگلستان و برخی کشورهای دیگر می توانند اقدام به دریافت این به روز رسانی نمایند.
نحوه به روز رسانی

طبق گفته نوکیا کاربران می توانند از طریق Ovi Suite بر روی کامپیوتر خانگی خود و یا از طریق برنامه به روز رسانی نرم افزاری (SW Update) که بر روی گوشی خود دارند اقدام به دانلود نرم افزار و به روز نمودن سیستم عامل گوشی خود نمایند. نوکیا به کاربران پیشنهاد نموده که به دلیل حجیم بودن دانلود مربوطه و به منظور فراهم شدن حداکثر سرعت و اطمینان از روش Ovi Suite استفاده نمایند و تنها در صورتی که یک اتصال وای-فای قوی و قابل اطمینان در اختیار دارند به روز رسانی را از طریق گوشی خود به انجام رسانند.
ویژگی های سیمبیان آنا

با به روز نمودن سیستم عامل گوشی به سیمبیان آنا کاربران می توانند از ویژگی های جدید و بهبودهای صورت گرفته بر روی این نسخه از سیستم عامل سیمبیان که در زیر به آن اشاره می شود بهره گیرند:
آیکون های جدید و بهبود واسط کاربر: طراحی مجددی بر روی آیکون های واسط کاربر سیمبیان آنا صورت گرفته که آنرا نسبت به نسخه های پیشین سیمبیان کاربر پسندتر نموده است. همچنین قابلیت استفاده (Usability) برخی برنامه ها نظیر برنامه گالری عکس بهبود یافته است.
بهبود ورود متن: بالاخره پس از مدتها انتظار کاربران سمیبیان 3، امکان استفاده از صفحه کلید QWERTY کامل در مد Portrait (هنگام عمودی نگاه داشتن گوشی) در سیمبیان آنا فراهم شده است. همچنین هنگام ورود متن به صفحه وب یا برنامه ها ویژگی تقسیم صفحه نمایش (Split Screen) امکان مشاهده همزمان بخشی از صفحه یا برنامه را به کاربر می دهد.
بهبود مرورگر وب: بنا به گفته نوکیا سرعت مرورگر وب سیمبیان آنا افزایش یافته و کار با آن ساده تر شده است. این مرورگر همچنین از استانداردهای اخیر وب پشتیبانی بهتری می نماید.
بهبود نقشه ها: جستجو در نقشه های Ovi سریعتر و ساده تر شده است و مسیرهای حمل و نقل عمومی به این نقشه ها اضافه شده. همچنین کاربر می تواند به شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توئیتر وارد شده و مکان خود را از طریق ایمیل یا پیام کوتاه به اشتراک گذارد.
ویژگی های حرفه ای: افزایش امنیت از طریق امکان رمزنگاری سخت افزاری، ارتباط امن با اینترنت از طریق IPSEC و SSL VPN و بهبود امکانات ایمیل منجمله پشتیبانی از امکان درخواست جلسه را می توان از جمله ویژگی های مورد علاقه کاربران حرفه ای و شرکت ها دانست که در سیمبیان آنا لحاظ شده است.
پشتیبانی از ارتباطات نزدیک برد (NFC): سیمبیان آنا سخت افزار ویژه NFC را بر روی گوشی C7 فعال می نماید و کاربران این گوشی را قادر می سازد تا به ارتباط و اشتراک گذاری از طریق NFC پرداخته و تگ های NFC را توسط گوشی خود خوانده و از بازی ها و وسایل جانبی سازگار با فناوری NFC بهره گیرند.

بهبودهای انجام شده برای توسعه دهندگان: توسعه دهندگان برنامه ها می توانند از نسخه های به روز فناوری های گوناگون استفاده نمایند. از آن جمله می توان به Qt Mobility 1.1 ،Java Runtime 2.2 ،Flashlight 4 و Qt 4.7 اشاره نمود.
در کل می توان گفت که به روز رسانی سیمبیان آنا یک به روز رسانی بسیار مفید برای کاربران گوشی های سازگار با این سیستم عامل است و امیدواریم کاربران ایرانی نیز هرچه زودتر بتوانند به نسخه رسمی این سیستم عامل دسترسی یابند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]نوکیا N97 جدید ترین گوشی نوکیا
[/h][h=1][/h]


ابعاد :
18.3-15.9×55.3×117.2 میلی متر
وزن :
150 گرم
صفحه نمایش : 3.5 اینچ ( 640×360 پیکسل )
قابلیت نمایش : 16 میلیون رنگ
دفترچه تلفن : نامحدود بسته به حافظه داخلی
حافظه : کارت حافظه حافظه داخلی Micro SD+32GB
ارتباطات : GSM چهار بانده GPRS EDGE 3G Bluetooth
سیستم عامل : Symbian OS v9.4, Series 60 rel. 5
پردازنده : نامشخص
وضوح دوربین : 5 مگاپیکسل با قابلیت اتوفوکوس
حداکثر وضوح فیلمبرداری : VGA با 30 فریم در ثانیه
ظرفیت باتری : 1500mAh
N97 آمده است تا حرفی برای رقبا باقی نگذارد به همین علت علاوه بر تعبیه یک صفحه نمایش تمام لمسی 3.5 اینچی یک صفحه کلید QWERTY جانبی نیز به این دستگاه افزوده است تا تمامی کاربران را از خود راضی نگاه دارد. از تکنولوژی های موجود در صفحه نمایش گوشی می توان به سنسور تقارب برای خاموش کردن صفحه نمایش در حین صحبت کردن با گوشی، شتاب سنج داخلی برای گردش اتومانیک تصویر و تکنولوژی تشخیص دستخط اشاره کرد. اولین خبر بد برای دوستداران نوکیا این است که این گوشی همچنان از همان دوربین 5 مگاپیکسلی کارل زایس سنتی نوکیا استفاده کرده و متاسفانه خبری نیز از فلش زنون در آن نیست و فیلمبرداری VGA با 30 فریم در ثانیه حداکثر وضوحی ست که می توان از آن انتظار داشت.

کنترلرهای جانبی گوشی آنطور که از تصاویر آن بر می آید شامل شاتر دوربین و Rocker تغییر حجم صدا در سمت راست همراه با اسلایدر قفل صفحه نمایش و پورت Micro USB در سمت چپ می باشد بالای گوشی نیز محل حضور پورت 3.5 میلیمتری اتصال هدست و کلید Power دستگاه است پائین گوشی المان خاصی به چشم نمی خورد. بر بالای صفحه نمایش دوربین دوم تماس های ویدئویی سنسور تقارب، حسگر تنظیم نور صفحه و البته اسپیکر برقراری تماس جای گرفته اند و در پائین صفحه نمایش نیز کلیدهای ظاهرا لمسی برقراری و رد تماس همراه با دکمه (ظاهرا) Multimedia Key دیده می شود. اولین نکته منفی در این قسمت عدم حضور کلید D-Pad در ابن مچموعه است. با گشودن دستگاه رو به سمت راست صفحه کلید QWERTY آن با یک شیب ملایم نسبت به بدنه که آن را مناسب کارکرد بروی سطوح صاف می نماید، ظاهر می شود که یک نمونه نسبتا کوچک سه ردیفه و 33 کلیدی است که کلید D-Pad احتمالا لمسی دستگاه را در سمت چپ خود می بیند. نکته منفی در رابطه با کلیدهای این قسمت ترتیب افقی کلیدهای عددی ست که البته بدلیل سه ردیفه بودن این صفحه کلید امکان چینش این کلیدها به فرم استاندارد همیشگی وجود ندارد.

سیستم عامل بکار گرفته شده در N97 مشابه نمونه موجود در 5800 و از نوع Symbian OS v9.4 می باشد که اینترفیس لمسی با آیکون های درشت و بسیار مناسب برای کارکرد با دست را در اختیار کاربر قرار می دهد. پردازنده استفاده شده در این مدل همچنان مشخص نگردیده است اما حافظه داخلی آن بر طبق همان جدول معرفی محصولات که قبلا گفتیم 32 گیگابایت است که بکمک کارت حافظه Micro SD تا 16 گیگابایت دیگر قابل افزایش است. راه های ارتباطی N97 در قیاس با 5800 هیچ تغییری نکرده است و در اینجا نیز علاوه بر چهار فرکانس GSM همراه با HSDPA در ارتباطات تلفنی، از EDGE، HSCSD، GPRS و 3G تا سقف سرعت 3.6Mbps در ارتباطات پرسرعت تحت شبکه پشتیبانی می گردد. Wi-Fi همراه با بلوتوث نسخه 2.0 ارتباطات بی سیم را در گوشی برقرار می کنند و پورت Micro USB نیز برای ارتباطات سیمی کاربرد دارد. دیگر موارد سخت افزاری دستگاه نیز در مقایسه با 5800 تغییری را نشان نمی دهد و از گیرنده داخلی GPS با پشتیبانی از A-GPS و نرم افزار Nokia Maps 2.0 Touch همراه با اسپیکرهای استریو و خروجی TV در آن استفاده شده است. دیگر مشخصات اصلی N97 پشتیبانی از Flash Lite 3.0 و قطب نمای داخلی ست.
این گوشی زیبا قرار است تا سه ماهه دوم سال 2009 در دو رنگ قهوه ای و سفید و با قیمتی در حدود 550 یورو به بازار ارائه شود ...
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]Nokia N9[/h][h=2][/h]


مشخصات كليمعرفيژوئن 2011
باند فرکانسGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
پيکربنديابعاد16.5x61.2x12.1 ميليمتر
وزن135 گرم
شکل ظاهريساده
رنگآبي، صورتي، مشکي
صفحه نمايشنوعAMOLED capacitive touchscreen
تعداد رنگ16 ميليون رنگ
وضوح480x854 پيکسل
ابعاد3.9 اينچ
چرخش صفحه نمايشبله
زنگنوع زنگMP3, WAV
دريافت زنگبله
لرزانندهبله
حافظهدفترچه تلفنبله، تقريبا نامحدود
گزارش تماس هابله
حافظه داخلي16/64 گيگابايت، 1 گيگابايت RAM
پشتيباني کارت حافظهخير
تبادل اطلاعاتبلوتوثبله، نسخه 2.1 با A2DP و EDR
USBبله , نسخه 2.0 microUSB
پيامSMS (threaded view), MMS, Email, Push Email, IM
مرورگراينترنتWAP 2.0/xHTML, HTML, RSS feeds
شبکه بيسيمWi-Fi 802.11 a/b/g/n, Wi-Fi hotspot
GPRSکلاس 33
EDGEکلاس 33
3GHSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.7 Mbps
PNPبله
GPSبله با ساپورت A-GPS
دوربينکيفيت عکس8 مگاپيکسل
ابعاد عکس3264x2448 پيکسل
فلاشبله، dual-LED flash
فيلمبرداريبله 720p
مدت فيلمبرداريبه ميزان حافظه
ابعادفيلم30 فريم بر ثانيه
فوکوس خودکاربله، با قابليت Geo-tagging, face detection, touch-focus
نوع لنزCarl Zeiss
ويژگيهاسيستم عاملMeeGo OS, v1.2 Harmattan
CPU1GHz Cortex A8 CPU, PowerVR SGX530 GPU, TI OMAP 3630 chipset
صفحه كليدكامل(QWERTY)بله (virtual QWERTY)
پخش فيلمMP4/H.264/H.263/WMV
پخش موسيقيMP3/WAV/eAAC+/WMA/FLAC
راديوخير
كار با پرونده هاي آفيسبله
كار با پرونده هاي پي دي افبله
كار با پرونده هاي زيپبله
پخش با صداي بلندبله
پايه خروجي صداجک 3.5 ميليمتري
ساعتبله
زنگ هشداربله
جاوابله MIDP 2.1
بازيبله
نصب بازيبله
فرمان صوتيبله
شماره گيري صوتيبله
خروجي تلويزيونبله
ويرايش فيلمبله
ويرايش عکسبله
مشخصات ويژه اين مدلصفحه نمايش ضد خش Gorilla Glass، سنسور مجاورت براي خاموشي صفحه نمايش، Anti-glare polariser، قطب نماي ديجيتال،Flash Lite 4.0، ساپورت NFC، تکنولوژي Dolby Digital Plus
باترينوعباتري استاندارد Li-Ion 1450 mAh - BV-5JW
مکالمهتا 11 ساعت 2G ، تا 7 ساعت 3G
انتظارتا 380 ساعت 2G ، تا 450 ساعت 3G، تا 50 ساعت پخش مداوم موسيقي


 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]Nokia 603[/h][h=2][/h]


مشخصات كليمعرفياکتبر 2011
باند فرکانسGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
پيکربنديابعاد113.5x57.1x12.7 ميليمتر
وزن109.6 گرم
شکل ظاهريساده
رنگسفيد، مشکي
صفحه نمايشنوعIPS LCD capacitive touchscreen
تعداد رنگ16 ميليون رنگ
وضوح360x640 پيکسل
ابعاد3.5 اينچ
چرخش صفحه نمايشبله
زنگنوع زنگMP3
دريافت زنگبله
لرزانندهبله
حافظهدفترچه تلفنبله، تقريبا نامحدود
گزارش تماس هابله، تا 30 روز
حافظه داخلي2 گيگابايت (340 مگابايت در دسترس) 512 مگابايت RAM و 1 گيگابايت ROM
پشتيباني کارت حافظهبله
نوع کارتmicroSD
قابليت ارتقاءتا 32 گيگابايت
تبادل اطلاعاتبلوتوثبله، نسخه 3.0 با A2DP
USBبله , نسخه 2.0 microUSB
انطباق با کامپيوتربله
پيامSMS(threaded view), MMS, Email, Push Mail, IM
مرورگراينترنتHTML
شبکه بيسيمWi-Fi 802.11 b/g/n
GPRSکلاس 33
EDGEکلاس 33
3GHSDPA 14.4 Mbps, HSUPA 5.76 Mbps
PNPبله
GPSبله، با ساپورت A-GPS
دوربينکيفيت عکس5 مگاپيکسل
ابعاد عکس2592?1944 پيکسل
فلاشخير
فيلمبرداريبله 720p
مدت فيلمبرداريبه ميزان حافظه
ابعادفيلم30 فريم بر ثانيه
فوکوس خودکارخير
دوربين دومخير
ويژگيهاسيستم عاملSymbian Belle OS
CPU1 GHz processor, 2D/3D Graphics HW Accelerator with OpenVG1.1 and OpenGL ES 2.0 support
صفحه كليدكامل(QWERTY)بله (virtual QWERTY)
پخش فيلمMP4/WMV/H.263/H.264
پخش موسيقيMP3/WAV/?AAC+
راديواستريو FM (به همراه RDS)
كار با پرونده هاي آفيسبله
كار با پرونده هاي پي دي افبله
كار با پرونده هاي زيپبله
پخش با صداي بلندبله
پايه خروجي صداجک 3.5 ميليمتري
ساعتبله
زنگ هشداربله
جاوابله MIDP 2.1
بازيبله
نصب بازيبله
فرمان صوتيبله
شماره گيري صوتيبله
خروجي تلويزيونبله
مديريت اطلاعات شخصيتقويم / دفترچه تلفن / يادداشت / وظايف آتي / ماشين حساب و ...
ويرايش عکسبله
مشخصات ويژه اين مدلنويز گير با ميکروفون مجزا، صفحه نمايش ضد خش Gorilla Glass، سنسور مجاورت براي خاموشي صفحه نمايش، قطب نماي ديجيتال،Flash Lite 4.0، تکنولوزي Nokia ClearBlack display، ساپورت NFC، تکنولوژي پخش موسيقي در حال پخش
باترينوعباتري استاندارد Li-Ion - BP-3L
مکالمهتا 16 ساعت 2G ، تا 7 ساعت 3G
انتظارتا 460 ساعت 2G ، تا 490 ساعت 3G


 

raha.68m

عضو جدید
کاربر ممتاز
ارائه اظلاعاتتون خیلی عالیه....
فقط تعدادش کمه.وگرنه فوق العادست
 

مرتضی غفاری

عضو جدید
نوکيا با نام «سيمبين» خداحافظي کرد

نوکيا با نام «سيمبين» خداحافظي کرد

شرکت نوکيا با انتشار گزارشي در وبلاگ رسمي خود اعلام کرد که نسخه آتي سيستم‌عامل Symbian با نام Nokia Belle وارد بازار مي‌شود تا بر اين اساس نام Symbian از سري سيستم‌هاي عامل نوکيا حذف شود.

به گزارش ايستنا، از زمان تصميم‌گيري نوکيا براي آغاز همکاري با مايکروسافت و استفاده از سيستم‌عامل ويندوز فون در نسل جديد گوشي‌هاي هوشمند نوکيا، اين شرکت اخبار متفاوتي را در مورد ادامه حضور سيستم‌عامل Symbian در بازار منتشر کرده است. سيستم‌عامل Symbian اهميت فراواني براي شرکت نوکيا دارد، زيرا تا زماني که سهم سيستم‌عامل Symbian در بازار جهاني تلفن‌هاي همراه بيشتر از ويندوز فون باشد، نوکيا در مقايسه با سيستم‌عامل مايکروسافت وابستگي بيشتري به اين سيستم‌عامل خواهد داشت که کارشناسان در اين زمينه پيش‌بيني مي‌کنند اين روند دست‌کم تا پايان سال آتي به همين صورت ادامه پيدا کند.

"بِن وود"(Ben Wood) مدير تحقيقات مرکز CCS Insight در اين خصوص گفت: «اين خبر نشان‌دهنده مشکلاتي است که اين روزها نوکيا در جريان متقاعد کردن کاربران براي خريد گوشي‌هاي هوشمند جديد مبتني بر سيستم‌عامل Symbian با آن دست و پنجه نرم مي‌کند. اين شرکت در اين جريان سعي مي‌کند کاربران را به اين باور برساند که "نوکيا" يک برند قوي است».

گفته مي‌شود که طي فصل سوم سال جاري ميلادي کاربران جهاني 19.5 ميليون دستگاه گوشي هوشمند مبتني بر سيستم‌عامل Symbian را خريداري کردند تا اين سيستم‌عامل در مجموع صاحب 17 درصد از بازار جهاني گوشي‌هاي هوشمند شود. در مقايسه با اين جريان، طي فصل سوم سال 2010 ميلادي 29.5 ميليون دستگاه گوشي هوشمند نوکيا فروخته شده بود که 36.3 درصد اين بازار را در اختيار داشت.

با سهم ياد شده نوکيا هم‌اکنون دومين توليدکننده بزرگ گوشي هوشمند در جهان محسوب مي‌شود که بيشترين سهم در اين حوزه در اختيار سيستم‌عامل اندرويد است. به گفته شرکت تحقيقاتي گارتنر، گوشي‌هاي هوشمند مبتني بر سيستم‌عامل Symbian همچنان در اروپاي شرقي و خاورميانه محبوبيت فراواني دارند.

لازم به ذکر است که در مطلب وبلاگي ياد شده توضيحي داده نشده است که چرا نوکيا تصميم به حذف نام Symbian گرفته است. اين شرکت از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران در اين زمينه مبتني بر تفکر پشت اين قضيه نيز خودداري کرده است. :cool:
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]عرضه آپدیت نوکیا بل برای تعدادی از گوشی های هوشمند نوکیا[/h]
واحد خبر mobile.ir : نوکیا دیروز در تاریخ 7 فوریه 2012 (18 بهمن 1390) بعد از مدتها انتظار، آخرین نسخه از سیستم عامل سیمبیان با نام بل (Belle) را برای تعداد محدودی از آخرین گوشی های هوشمند خود عرضه کرد. این بروز رسانی که دومین بروز رسانی سیستم عامل Symbian^3 به شمار می رود، تغییرات بسیاری را با خود به همراه دارد که نه تنها ظاهر این سیستم عامل را زیباتر می کند، بلکه کارآیی آن را نیز افزایش داده و امکانات جدیدی را به آن اضافه می کند (لازم به ذکر است که دیگر به این سیستم عامل "سیمبیان بل" اطلاق نمی شود و نوکیا نام "نوکیا بل" را برای آن برگزیده است.)
طبق اعلام بلاگ نوکیا، مهمترین تغییرات اعمال شده در این بروز رسانی، مربوط به رابط کاربری آن است به طوری که اکنون کاربران می توانند 6 صفحه خانگی (Home Screen) را در صفحه اصلی خود داشته باشند که توسط کاربر قابل شخصی سازی هستند. همچنین در این بروز رسانی امکان اضافه کردن ویجت های بزرگتر و زیباتر به صفحات اصلی افزوده شده که همانند آندروید به صورت خودکار به روز شده و آخرین اطلاعات را نمایش می دهند.
تغییرات دیگر انجام شده در این بروز رسانی، مربوط به عملکرد مرورگر اینترنت این سیستم عامل است که اکنون با افزایش سرعت و پشتیبانی از فایل های ویدیویی، تجربه بسیار بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. Notification Center نیز یکی دیگر از امکانات افزوده شده در این بروز رسانی است، که همانند Notification Center موجود در آندروید، از بالا به پایین باز شده و صفحه ای شامل آخرین هشدار ها را به همراه میانبر تنظیمات به کاربر نمایش می دهد.
نوکیا همچنین از انتشار Microsoft® Apps شامل Documents ،OneNote و PowerPoint خبر داد که به زودی در فروشگاه این سیستم عامل به صورت مجانی قرار خواهد گرفت.
لیست گوشی های هوشمند پشتیبانی شده برای این بروز رسانی عبارت است از:

  1. نوکیا N8
  2. نوکیا E7
  3. نوکیا E6
  4. نوکیا X7
  5. نوکیا C6-01
  6. نوکیا C7
  7. نوکیا Oro
  8. نوکیا 500 (عرضه برای این گوشی طی چند هفته آتی)
دارندگان این گوشی های هوشمند برای بروز رسانی می بایست حتما از طریق کامپیوتر و با استفاده از Nokia Suit (نسخه 3.3 به بعد)، اقدام به بروز رسانی نمایند و از آنجایی که این بروز رسانی دارای حجم نسبتا بالایی (<200Mb) می باشد، پیشنهاد می شود از اینترنت پر سرعت برای این بروزرسانی استفاده شود. همچنین کاربران می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل از راهنمای قدم به قدم نوکیا استفاده کرده و یا از طریق سایت این شرکت، سوالات خود را مطرح نمایند.

منبع : Nokia Conversations
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]لومیا 800 سفید رنگ در راه بازار[/h]
واحد خبر mobile.ir : نوکیا در روز 6 فوریه 2012 (17 بهمن 1390) اعلام نمود که گوشی لومیا 800 (Lumia 800) سفید رنگ نیز به زودی به بازار عرضه خواهد شد.
پیش از این گوشی لومیا 800 در سه رنگ مشکی، ارغوانی و فیروزه ای به بازار عرضه شده بود و رنگ سفید گزینه چهارمی را در اختیار خریداران علاقه مند به این گوشی قرار خواهد داد.
همانند دیگر رنگ های گوشی لومیا 800، در گوشی سفید رنگ نیز رنگ دانه ها در دل بدنه یکپارچه پلی-کربناتی این گوشی قرار گرفته اند و از اسپری شدن رنگ بر روی بدنه استفاده نشده است.
صفحه نمایش صیقلی مشکی رنگ لومیا 800 که از فناوری ClearBlack استفاده می کند در کنار رنگ سفید جلوه ای خاص می یابد و طراحی یکدست این گوشی را بیش از پیش آشکار می سازد.
Grace Boicel -- رئیس بخش طراحی مواد و رنگ های نوکیا در مورد دشواری بدست آوردن رنگ سفید خالص می گوید: «ما باید آزمون های بسیاری را در مورد واکنش رنگدانه ها به نور انجام دهیم و به دست آوردن رنگ سفیدی که زرد به نظر نرسد بسیار دشوار است.»
Tina Aarras -- یکی از طراحان رنگ و مواد نوکیا -- نیز در مورد رنگ سفید به کار گرفته شده در این گوشی چنین اظهار داشته است: «به دست آوردن رنگ سفید خالص بسیار بسیار دشوار است. ما باید صدها رنگ دانه را بیازمائیم تا به رنگ و میزان ماتی مناسب دست یابیم.»
لازم به ذکر است که کمپانی های دیگر نیز در تولید وسایل الکترونیکی سفید با چالش هایی روبر هستند. به عنوان مثال کمپانی اپل نیز گوشی آیفون 4 سفید رنگ خود را با تأخیری طولانی پس از عرضه آیفون 4 مشکی روانه بازار کرد و سخنگوی این کمپانی علت این تأخیر را چنین عنوان نمود: «ساخت آن [مدل سفید] بیش از آنچه انتظار می رفت دشوار بوده.» ( )
بنا به گفته نوکیا گوشی لومیا 800 سفید رنگ ابتدا در انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، اسکاندیناوی، فنلاند، لهستان و سوئیس به بازار عرضه شده و سپس به بازار کشورهای دیگر راه خواهد یافت.
منبع : Nokia Conversations
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]معرفی یک گوشی هوشمند با دوربین حیرت انگیز 41 مگاپیکسلی - Nokia 808 PureView[/h]
واحد خبر mobile.ir : امروز در نمایشگاه MWC 2012 بارسلونا، شرکت نوکیا یکی از شگفت‌انگیزترین گوشی‌های خود با نام Nokia 808 PureView را معرفی کرد. این گوشی هوشمند که در نوع خود کاملاً منحصر به فرد است، دارای قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین دوربین در بین اسمارت فون های می‌باشد. دوربین Nokia 808 PureView از یک سنسور 41 مگاپیکسلی بهره می‌برد که با کمک لنز Carl Zeiss و تکنولوژی Oversampling (فرا نمونه برداری) نوکیا می‌تواند عکس‌های حیرت آوری را تهیه کند.
نوکیا درباره این سنسور 41 مگاپیکسلی چنین توضیح می‌دهد:
«دلیل استفاده از این سنسور، ایجاد عکس‌های بسیار بزرگ و غول پیکر نیست، بلکه دلیل اصلی آن ایجاد عکس هایی با سایز معمولی است که کیفیتی فراتر از دوربین‌های معمولی دارند.»
با استفاده از تکنولوژی Oversamplingc، گوشی Nokia 808 PureView در زمان عکس برداری قادر است حداکثر 7 پیکسل را در یک پیکسل ترکیب کرده و یک پیکسل خالص (Pure) بدست آورد و با این روش تصاویری با کیفیت بسیار بهتر، نویز کمتر و در عین حال حجم متعادل تولید کند. جدای از این قابلیت، کاربر می‌تواند در زمان عکس برداری تا 3 برابر روی عکس زوم کند، بدون آنکه از کیفیت عکس کم شود و یا پیکسل‌های ساختگی را بر روی تصویر مشاهده کند.
همچنین کاربران می‌توانند عکس هایی با رزولوشن 38 مگاپیکسلی گرفته و سپس عکس‌های خود را Crop و reframe کرده تا بهترین قسمت تصویر را از داخل عکس گرفته شده دریافت کنند. نکته جالب در مورد این ویژگی آن است که کاربر می‌تواند تمام این تغییرات را قبل از ذخیره عکس اصلی انجام دهد تا حافظه گوشی نیز بی دلیل اشغال نشود.
همچنین با کمک تکنولوژی Oversampling در شرایط کم نوری نیز کاربر می‌تواند عکس‌های بسیار با کیفیتی را دریافت کند که جهش بلندی نسبت به دوربین‌های گذشته محسوب می گردد. در این حال Nokia 808 PureView قادر است 5 برابر نور بیشتری از سوژه و صحنه مورد نظر دریافت کند و عکس‌های روشن‌تر و واضح‌تری را بگیرد. در شرایط نوری معمولی نیز این امکان کمک می‌کند تا سرعت عکس برداری افزایش یافته و کیفیت عکس گرفته شده کمتر توسط لرزش دست کاهش یابد.
این سنسور 41 مگاپیکسلی در عملکرد بخش فیلم‌برداری نیز تأثیر زیادی دارد، به طوری که Nokia 808 PureView قادر است با کیفیت 1080 و با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. همچنین به دلیل استفاده از پردازنده قدرتمند Nokia 808 PureView که قادر است تا 1 میلیارد پیکسل را در ثانیه پردازش کند، کاربران می‌توانند در حین فیلم‌برداری با کیفیت 1080، تا 4 برابر روی تصویر زوم کنند بدون آنکه از کیفیت فیلم کاسته شود. این قابلت زوم در رزولوشن های پایین‌تر افزایش یافته به طوری که کاربر می‌تواند در حین فیلم‌برداری با کیفیت 720p تا 6 برابر وnHD(640 x 360) تا 12 برابر زوم کند.
کیفیت ضبط صدای Nokia 808 PureView نیز بسیار عالی است و به گفته شرکت نوکیا، این گوشی قادر است کیفیتی فراتر از سطح شنوایی انسان را ضبط کند. این قابلیت در ضبط صداهای با کیفیت، به کاربر اجازه می‌دهد حتی در شرایط بسیار سخت نیز به صورت استرویو و با کیفیت مشابه CD صدا را ضبط کند.
جدای از دوربین فوق‌العاده، این گوشی یک اسمارت فون نیز می‌باشد که از آخرین نسخه از سیستم عامل سیمبیان با نام Belle بهره می‌برد. این سیستم عامل بهبود های بسیاری نسبت به نسخه قبلی خود داشته، که این موضوع باعث افزایش عملکرد و بهبود قابلیت‌های شخصی سازی نوکیا Belle شده است . همچنین بهبود قابلیت‌های سرگرمی، مرورگر جدید با عملکرد بهتر، نقشه های جدید نوکیا و سیستم اطلاع رسانی جدید، تجربه بهتری را از یک اسمارت فون در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
مشخصات سخت افزاری این گوشی عبارتند از:

  • صفحه نمایش 4 اینچی از نوع ClearBlack AMOLED و محافظ صفحه Gorilla
  • دوربین 41 مگاپیکسلی با لنز Carl Zeiss
  • پردازنده 1.3 GHz
  • 512 مگابایت رم
  • 16 گیگابایت حافظه داخلی
  • پشتیبانی از حافظه MicroSD تا 32 گیگابایت
ابعاد این گوشی جدید 123.6*62* 13.9 میلی‌متر است و نوکیا این گوشی را از نظر ابعاد در مقایسه با آنچه که در داخل خود دارد، کاملاً "جمع و جور" می‌نامد. نوکیا همچنین معتقد است که این گوشی تنها کمی از نوکیا N8 بزرگ‌تر است در حالی که چندین بار از نظر عملکرد نسبت به نوکیا N8 برتری دارد.
وزن این گوشی نیز 169 گرم اعلام شده و باتری آن قادر است برای 6.5 ساعت مکالمه در شبکه 3G و 450 ساعت در حالت آماده باش، شارژ دهی کند.
پیش‌بینی می‌شود این گوشی در فصل آینده با قیمت 450 یورو ابتدا در اروپا و سپس در دیگر بازار های جهانی عرضه شود.
برای مشاهده عکس‌های گرفته شده توسط این گوشی (بدون روتوش) اینجا (فایل zip) کلیک کنید.

منبع : Nokia Conversations
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]درباره عکس‌های 41 مگاپیکسلی دوربین یک موبایل
[/h] همشهری آنلاین:
شرکت نوکیا در کنگره جهانی موبایل، یک گوشی همراه معرفی کرده که مجهز به دوربینی 41 مگاپیکسلی است. عکس‌هایی که با این دوربین گرفته شده را ببینید و انگشت به دهان بمانید!




این عکس با دوربین گوشی Pureview 808 گرفته شده‌است.
دوربین 41 مگاپیکسلی این گوشی عکس‌های بسیار دقیق و شفافی تولید می‌کند.







[این عکس‌ها را بدون ********** و با اندازه واقعی از اینجا دانلود کنید.]
این گوشی که Nokia 808 Pureview نام دارد با دارا بودن لنز کارل زایس پیشرفته دارای فن‌آوری Pixel Oversampling نوکیا نیز است.
به گفته وبلاگ رسمی نوکیا، این فن‌آوری باعث می‌شود تا هر هفت پیکسل تصویری با هم ترکیب و یک پیکسل را تولید کند. به این ترتیب حجم عکس‌ها خیلی زیاد نمی‌شود و دیگر خبری از نویز در تصاویر نخواهد بود.
این گوشی از نظر قابلیت‌های عکاسی بی نظیر است و علاوه بر این می‌تواند فیلم‌هایی با دقت 1080p در 30 فریم در ثانیه بگیرد.
در حین فیلم‌برداری می‌توانید تصاویر را 4 برابر بزرگ کنید. پردازشگر این گوشی باعث می‌شود تا در هر ثانیه 1 میلیارد پیکسل پردازش شوند و در زمان زوم کردن تصاویر دقت خود را از دست ندهند.
علاوه بر قابلیت‌های ضبط تصویر و عکس، صداهایی که این گوشی ضبط می‌کند دامنه فرکانس بسیار زیادی دارد و بسیاری از فرکانس‌هایی که در فرمت‌های MP3 و اکثر گوشی‌های همراه ********** می‌شوند در فیلم‌های ضبط شده با Pureview ذخیره شوند تا کیفیت و دقت صوت و تصویر به حداکثر برسد.
این گوشی مجهز به سیستم عامل Belle نوکیا است. نمایشگر چهار اینچی AMOLED با شیشه ضدخش Gorilla Glass، پردازشگر 1.3 گیگاهرتزی، حافظه داخلی 16 گیگابایت و وزن 169 گرم از سایر مشخصات این گوشی‌است.
به نظر می‌رسد بعد از تجربه بد چند سال اخیر در بازار موبایل، اکنون نوکیا به رقابت بازگشته و با خلاقیت‌هایی که در ساخت گوشی‌های جدیدش به خرج داده مشتریان زیادی را تا پایان امسال به خود جذب کند.
این شرکت در کنگره جهانی موبایل امسال علاوه بر Nokia Pureview 4 گوشی دیگر از جمله یک گوشی چند سیمکارتی نیز عرضه کرده‌است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] موبایل خمیری نوکیا+عکس
[/h]
[h=2] شرکت نوکیا در اجلاس جهان نوکیا ۲۰۱۱ ابزار قابل انعطاف و تمام لمسی را رونمایی کرد که تنها می توان آن را به واسطه خمیدن یا پیچاندن کنترل کرد... [/h]

شرکت نوکیا در اجلاس جهان نوکیا ۲۰۱۱ ابزار قابل انعطاف و تمام لمسی را رونمایی کرد که تنها می توان آن را به واسطه خمیدن یا پیچاندن کنترل کرد.
فناوری چند لمسی سطح واسط میان کاربر و ابزارهای الکترونیک را متحول کرده است و در صورتی که محققان شرکت نوکیا به راه خود ادامه دهند، ابزاری قابل حمل که نسبت به شکل انحنایی که به آن داده می شود قابل کنترل است، می تواند تحول بعدی در این صنعت به شمار رود.
این شرکت فنلاندی در اجلاس سالانه جهان نوکیا ۲۰۱۱ در کنار گوشی های جدیدش، ابزاری به نام "ابزار کینکت نوکیا" را رونمایی کرده است که از نمایشگری قابل انعطاف برخوردار است.
این ابزار باید با دو دست گرفته شود و با پیچاندن آن می توان وارد فایلهای موسیقی یا پوشه های تصویری شد. با فشردن و خمیدن آن به داخل می توان بر روی تصاویر بزرگنمایی کرد یا موسیقی را پخش کرده و یا از پخش آن جلوگیری کرد.
با اینکه این ابزار، ابزار رایانه ای واقعی با نمایشگر OLED واقعی است، محصولی واقعی به شمار نمی رود که بتوان آن را امروز خریداری کرد. ساخت این ابزار از دو سال پیش آغاز شده با این همه هنوز به مرحله ای نرسیده که بتوان آن را محصولی کامل عنوان کرد.



کنترل تصاویر ویدیویی با پیچاندن نمایشگر



بزرگنمایی تصاویر با خمیدن نمایشگر به سمت بالا



حاشیه های فلزی نمایشگر نیر در کنترل نرم افزارها نقشی به عهده دارند



خمیدن به بالا یا پایین ابزار کنترل بسیاری از برنامه ها در این دستگاه لمسی است



منبع: mehrnews.com

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]نوکیا ۵۸۰۰، گوشی لمسی نوکیا[/h] نوکیا بزرگ‌ترین گوشی‌ساز دنیاست. این شرکت سالانه ۴۰۰ میلیون گوشی می‌فروشد و به تنهایی ۴۰ درصد بازار گوشی موبایل دنیا را در اختیار دارد.


در شرایطی که اپل و سپس شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ و HTC، با آی‌فون ، Instinct و HTC Touch گوشی‌های لمسی زیبا و کاربرپسندی را روانه بازار کرده بودند، شاهد حرکتی از سوی نوکیا نبودیم، ولی با نوکیا ۵۸۰۰، این شرکت هم وارد رقابت جدی ساخت گوشی‌های لمسی جوان‌پسند با قابلیت بالای پخش‌ فایل‌های چند رسانه‌ای شده است.

نوکیا ۵۸۰۰، از لحاظ داشتن صفحه لمسی و گوشه‌های گرد شباهت زیادی به آی‌فون دارد. اما بر خلاف آی‌فون که کاربر گوشی می‌تواند در آن واحد با حرکت دادن دو انگشت روی صفحه، کارهای جالبی مثل تغییر دادن اندازه یک عکس را انجام دهد، نوکیا ۵۸۰۰ فاقد این ویژگی است و فقط با حرکت یک انگشت کار می‌کند.
نوکیا روی فروش جهانی این گوشی حساب باز کرده است و قصد دارد به صورت همزمان این گوشی را در سراسر دنیا به دنیا به فروش برساند. این گوشی از ۶۰ زبان دنیا پشتیبانی می‌کند، به عبارت دیگر ۹۰ درصد ساکنان زمین می‌توانند از لحاظ زبانی کاملا خود را با این گوشی هماهنگ کنند.

قیمت این گوشی قبل از اخد مالیات و عوارض، چیزی حول و حوش ۳۸۹ دلار خواهد بود.

اما شاید مهم‌ترین ویژگی گوشی نوکیا ۵۸۰۰، ویژگی‌های سخت‌افزاری آن نباشد!:

Comes With Music، سرویسی است که نوکیا تا انتهای امسال راه‌اندازی خواهد کرد، خریداران گوشی ۵۸۰۰ نوکیا می توانند با استفاده از این سرویس، به ۴ میلیون موسیقی ذخیره شده در این سرویس دسترسی پیدا کنند، آنها را دانلود کنند و به مدت «یک سال» هر زمان که خواستند به ترانه‌های مورد علاقه‌شان گوش کنند. بی‌شک، این مهم‌ترین ویژگی گوشی نوکیا ۵۸۰۰ برای خریداران ایرانی آن، به کلی غیرقابل استفاده خواهد بود!
کیفیت گوشی نوکیا ۵۸۰۰ از ای‌فون به مراتب بهتر است، چرا که این گوشی دوربینی ۳/۲ مگاپیکسلی با لنز کارل زیس دارد. وضوح فیلمبرداری این دوربین ۶۴۰×۳۶۰ است.

یکی دیگر از برتری‌های سخت‌افزاری نوکیا ۵۸۰۰ بر آی‌فون،اسپیکرهای استریوی این گوشی است که صدا را با کیفیت خوب به صورت «سراند» پخش می‌کنند.

این گوشی ۱۰۹ گرم وزن دارد و حافظه ۸ گیگاباتی با استفاده کارت حافظه microSD‌اش دارد.با شارژ کامل این گوشی می‌تواند ۳۵ ساعت موسیقی پخش کند. نوکیا ۵۸۰۰ جی‌پی‌اش داخلی دارد.

مرورگر اینترنتی این گوشی برخلاف آی‌فون از فلش پشتیبانی می‌کند.

نوکیا ۵۸۰۰ از انتهای سال میلادی جاری وارد بازارها خواهد شد و بی‌شک انتخاب خوبی برای کسانی خواهد بود که به ویژگی لمسی بودن گوشی، علاقه دارند.

منابع: zdnet، nokia5800.net، بیزینس ویک، pcmag

پی‌نوشت: در سایت‌های متعدد نوکیا ۵۸۰۰، نخستین گوشی لمسی یا تاچ اسکرین نوکیا معرفی شده بود. اما گویا نوکیا گوشی‌های لمسی دیگری هم داشته است، از جمله نوکیا ۷۷۱۰. ظاهرا این گوشی نتوانسته آنچنان که باید موفق باشد و بنابراین هنگام نوشتن خبر تولید گوشی جدید کاملا فراموش شده.
 

Similar threads

بالا