موتورهايي قابليت نصب توربوشارژ دارن كه از تكنولوژي بالا در ساخت اونا استفاده شده باشه و تحمل فشار و دماي بالا رو داشته باشن معمولا براي نصب توربوشارژ يه سري كارها روي موتورها انجام ميشه مثلا فورجكاري جداره سيلندرها استفاده از پيستون - رينگ - سوپاپ با جنس مقاوم تر و ...
در مورد روا فك نمي كنم چنين كارهايي عملي باشه چون موتور خيلي قديميه و ... البته كار نشد نداره ولي با امكانات موجود در ايران فعلا چنين كاري عملي به نظر نميرسه - بعدشم توربوشارژي كه براي موتور روا طراحي و كاليبره شده باشه وجود نداره و انجام اين كار هم تخصصي هستش و نياز به تجربه و علم كافي داره ...
موفق باشيد
کار نشد ندارهرو موتور انژکتوری بعید میدونم بشه نصب کرد
چون اطلاعات سیستم سنسور فشار مانیفولد رو بهم می ریزه
آره دقیقاآره درست مي فرماييد روي هر موتوري ميشه نصب كرد در ضمن همونطوري كه گفتين بايد نسبت تراكم رو هم كم كرد
ولي اينكه اين كار اصوليه و عمر موتور رو چقدر كم مي كنه جاي بحث داره به نظر من اگه عمر موتور خيلي كم بشه نصب توربوشارژر ديگه توجيهي نداره
در ضمن فك مي كنم دوست شما روي ماشينش ( فك مي كنم منظورتون لندرور باشه ) سوپرشارژر نصب كرده باشه نه توربوشارژر - چون نصب توربوشارژر پيچيده تره و براحتي نميشه اونو انجام داد
سلام دوست عزیز شما turbocharger و supercherger رو روی هر موتوری می تونی ببندی ولی اما :بچه ها ممنون از اطلاعات مفیدتان
1- پس با این حساب آن طور که من فهمیدم روی هر موتور دلخواهی نمی شود توربو شارژ نصب نکرد
2- برای هر موتور هم یک توربو شارژ مخصوص می خواهیم. حالا یک سوال: توربو شارژی وجود ندارد که بخریم و بعد برای آن موتور دلخواهمان پارامترهایش را تغییر بدهیم؟ منظورم این است که توربو شارژها همان طور که در کارخانه طراحی شده اند همواره ثابت هستند یا اینکه قابیلت تغییر دارند؟
3- برای چه خودروهایی در ایران (خودروهای داخلی) به عبارتی موتورهای مونتاژ داخل (نه خودروهای وارداتی) می شود توربو شارژ نصب کرد؟
4- اینکه چه تغییراتی برای آن موتور باید داد؟ هزینه تغییرات موتور زیاد است؟ اصلا قیمت یک توربو شارژ چه قدر است؟
5- مثلا برای موتور خودرو رانا که گویا موتور پایه آن همان 206 است چه طور؟
بازهم سپاس از راهنمایی شما دوستان مهندس گل
رضا معززی
Reza Moazezi
برای موتور کاربراتور شرایط یکم فرق میکنه، بوست مناسب مهم تر میشه. تا یه وقت هوا پشت ونتوری پرس نشه، نسبت ترکیب هوا و بنزین بهم نریزه، بنزین قطره ای نشه و...سلام من یه سوال داشتم ایا میشه روی پزو جی ال مال سال 71 توربو نصب کرد و چه چیزایی لازم هست برای اینکه شتاب افزایش یابد با تشکر
بله نصب میشه، چرا نشه؟سلام دوستان
میخواستم بدونم توربو شارژ روی گلف مدل1995 نصب میشه موتور1800سی سی انژکتور البته اگه رو انژکتور نصب نمیشه میتونم رو ماشینم کابرات دو دهنه نصب کنم فقط میخوام بدونم رو مدل ماشین من قابل نصب هست یا نه؟
برای موتور کاربراتور شرایط یکم فرق میکنه، بوست مناسب مهم تر میشه. تا یه وقت هوا پشت ونتوری پرس نشه، نسبت ترکیب هوا و بنزین بهم نریزه، بنزین قطره ای نشه و...
برای تقویت، توربو رو بذارید آخرین کار!
سلام دوستان.
آیا میشه یه پمپ دمنده هوا را به تسمه کولر وصل کرد و خروجی پمپ را به ورودی هوای موتور داد؟واسه موتورtu5 slx؟تاثیری داره بدون اینکه ضرری داشته باشه؟
ممنون از جوابتون.یه سوال دیگه :اگه سیستم توربو بخایم نصب کنیم یا همون سیستم که گفتم ،ecuهم باید تغییری داشته باشه یا نه؟یعنی با افزایش چگالی هوای ورودی موتور نسبت ترکیب سوخت با هوا به هم نمیخوره؟خب میشه مکانیزم SUPERCHARGER
از شدن که میشه، تاثیرش هم بستگی به اون پمپ و توربینش داره دیگه مثلا چه دبی و بوستی تولید میکنه و ...، نمیشه نظر خاصی داد
نسبت ترکیب که به هم میخوره. در واقع شما داری سیلندر رو با هوای بیشتر شارژ میکنی.اگه سیستم توربو بخایم نصب کنیم یا همون سیستم که گفتم ،ecuهم باید تغییری داشته باشه یا نه؟یعنی با افزایش چگالی هوای ورودی موتور نسبت ترکیب سوخت با هوا به هم نمیخوره؟
اطلاعی ندارم.اگه یه کپسول اکسیژن به ورودی هوا وصل کرد به نظر شما اونوقت تاثیری در حد توربو داره ؟
هدرز که میدونید چیه در واقع همون لوله های خروجی اگزوز از موتوره. عملکردش بر میگرده به نحوه طراحی و شکل لوله( خم ها، قطر، جنس و...). یه هدرز پرفورمنس فرقش با فابریک کارخونه اینه که طوری طراحی شده که خروج دود از موتور رو روان تر و تسهیل تر میکنه و روی تنفس موتور اثر مثبت میزاره و البته گرانتره.آقا یه سوال دیگه :این هدرز چه جوری باعث افزایش قدرت موتور میشه؟ عملکردش چه جوریه؟و آیا از عمر رینگ و پیستون کم نمیکنه؟
سلام آقا یه سوالی: این فشار هوای توربو از لوله برگشت بخار روغن که میاد به دریچه هوا ،روغن موتور را از سوراخ گیج بیرون نمی پاشه؟
دوست عزیز حالا چه اصراری داری که رو پراید توربو ببندی .راستش متوجه سوالت نمیشم.
ولی اگه بحث روغنکاریش هست اگر واشر و اوررینگهای شفت سالم باشن مشکلی پیش نمیاد، اگرم که خراب بشن دود میکنه
اگر مسئله رگلاتور و سوپاپ تخلیه فشاره یه شیلنگ روی قالپاق سوپاپه که میره به سمت رانر هوا، باید ببریش و سه راهه نصب کنی و لوله و وکیوم رو بهش وصل کنی.
دوست عزیز حالا چه اصراری داری که رو پراید توربو ببندی .
ماشین های که توربو شارژ روشون نصب شده نیاز به نگهداری بیشتری دارند چون حساس هستند و باید فیلتر هوای که استفاده می کنی رو سر موقع عوض کنی چون گرد وخاک باعث آسیب پره ها میشه و روغن رو نیز سر موقع تعویض کنی و کیفیتش مرغوب باشه چون باعث میشه شافتش نتونه خوب روغنکاری بشه و در اثر حرارت زیاد ببره اصولا به دردسرس نمی ارزه.
یه توضیح هم میدادی . فشار نمیاره روی موتور؟؟ بر چه اساسی این توربو انتخاب شده؟؟ چون من شنیدم انواع مختلف با تاثییرای گوناگون دارع. جوابی هم داده؟؟