امن جستجو کنید

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
امنیت و بهتر بگوییم محرمانگی اطلاعات همواره یکی از نگرانی های کاربران اینترنت ( و به ویژه وب) بوده است.حتی امنیت جستجوهای اینترنتی با استفاده از موتورهای جستجو همواره در هاله ای از ابهام بوده است.بسیاری یاهوو ، بینگ و گوگل را متهم به استفاده از واژه های جستجو شده میکنند و عده دیگری نگران استفاده ابزارهای جاسوسی (SpyWare) یا تبلیغاتی (AdWare) از عبارات جستجو شده هستند. حالت دیگر هم سرقت اطلاعات از طریق شنود و دسترسی به اتصال برقرار شده بین کامپیوتر کاربر و موتور جستجو است.
اتهام به موتورهای جستجوی بزرگ بحثی گسترده و معمولا بی نتیجه است! کنترل و از بین بردن Malwareها هم وظیفه کاربر است.اما مورد سوم کمی پیچیده تر است.

به تازگی (البته نه خیلی تازگی! این مطلب باید زوتر نوشته میشد) گوگل سرویسی برای کاربران اینترنت در نظر گرفته که توسط آن جستجو در محیطی امن و بدون امکان درز اطلاعات انجام میشود.این سرویس که هنوز در حالت آزمایشی (Beta) است ، مرور و جستجو را توسط SSL (لایه سوکت های امن) انجام میدهد.در این حالت اطلاعات ارسالی شما (همان واژه جستجو شده) رمزنگاری شده و با این کار در بین دو سیستم (کامپیوتر شما و سرور گوگل) توسط بیگانگان غیر قابل دستیابی است.
البته هنوز این مورد فقط برای جستجوی وب امکان پذیر است و تصاویر،نقشه ها و دیگر امکانات گوگل را در برنمیگیرد.
برای ورود به جستجوی امن گوگل از آدرس https://encrypted.google.com استفاده کنید.
اطلاعات بیشتر
 

m0rvarid

عضو جدید
منم يه پی دی اف در مورد SSL داشتم همينجا آپ كردم, دو صفحه بيشتر نيس. فكر نميكنم خيلی بی ربط با اين تاپيك باشه.
 

پیوست ها

  • SSL.pdf
    279.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا