بهينه سازي سايت طراحی شده براي موتورهاي جستجو

itirib

عضو جدید
بسیاری از وب سایت های طراحی شده هستند که نمی توانند ترافیک کافی را برای وبسایت طراحی شده خود بدست آورند ، یکی از این علت ها یک نکته ساده است : ” وب سایت طراحی شده برای موتور های جستجوگر بهینه نشده “ . در این مقاله اعمالی که برای بهینه سازی وبسایت طراحی شده در برخورد با موتور های جستجو باید صورت گیرد شرح داده می شود :

1. طراحی صفحات وبرا مطابق میل جستجوگر ها انجام دهید :
برای یک موتور جستجو گرافیک سایت طراحی شده شما یا فلش ها و کد های جاوا اسکریپت جذابی که ساخته اید اهمیتی ندارد . بلکه چیزی که یک موتور جستجو نیاز دارد روان بودن کد نوشته شده در صفحات است .
منظور من نوشتن کامنت در بین تگ ها یا رعایت کردن فاصله ها نیست بلکه استفاده از تگ هایی است که جستجوگر ها از آنها استفاده می کنند . تگ های مهم در یک صفحه وب عبارتند از : تگ title و description و Keywords و Alt .
چند نکته :
· اگر از جدول ها برای ساخت صفحات سایت طراحی شده تان بهره گرفته اید ، سعی کنید از کد های ساده استفاده کنید نه از تگ های تو در توی پیچیده .
· استفاده از فریم ها باعث سر گیجه موتور های جستجو میشود که به ضرر شماست . در ضمن استفاده از فریم ها دیگر در طراحی وب سایت ها متداول نیست .
· اگر از کد های جاوا اسکریپت استفاده کرده اید برای فراخوانی فایل های جاوا اسکریپت خارجی از کد های کوتاه استفاده کنید .
· استفاده از تگ Alt در تگ تصاویر موتور های جستجو را در یافتن موضوع تصاویر کمک می کند . حتما از این تگ برای عکس ها استفاده کنید .
· متن اصلی را قبل از عکس ها در صفحاتتان قرار دهید و یا حداقل عکس ها را در میان متن قرار دهید .

2. کلمات کلیدی Keywords :
استفاده از این تگ بسیار اهمیت دارد و نوع کلمات استفاده شده در آن نیز مهم است.
سایت wordtracker کلمات کلیدی خوبی را برای هر نوع سایت طراحی شده ای پیشنهاد می دهد که می توانید از آن بهره بگیرید . تعداد کلماتی که می توان در این تگ استفاده کرد محدودیت خاصی ندارد ، اما برای حصول نتیجه بهتر از 10 الی 15 کلمه برتر استفاده کنید .

3. محتوای سایت طراحی شده :
بسیاری از موتور های جستجو از متن اصلی صفحات برای یافتن کلمات کلیدی استفاده شده در تگ keywords استفاده می کنند . پس استفاده درست از کلمات کلیدی و مطابقت آن کلمات با متن شما بسیار اهمیت دارد. کلمات اصلی متن را در تگ heading و یا bold بگذارید و یا آن را لینک کنید تا جستجوگر ها به آن لغات اهیت ویژه ای دهند

4. عنوان صفحه وبسایت طراحی شده :
تگ title یکی از مهم ترین بخش ها از دید جستجوگر هاست . عنوان صفحات نیز باید مانند کلمات کلیدی درست و مطابق متن انتخاب شود . چون گاهی موتور های جستجوگر به عناوین صفحات بیش از کلمات کلیدی اهمیت می دهند . تعداد کلماتی که در عنوان صفحات استفاده می کنید نیز برای اینکه از حد استاندارد جستجوگر ها خارج نباشد باید حداکثر 9 کلمه باشد .

5. تگ توضیحات :
موتور های جستجو هنگام نشان دادن نتایج جستجوی خود ، اطلاعات تگ متای توضیحات هر صفحه را برای نمایش توضیحات آن سایت طراحی شده نمایش میدهند .
بنابراین نوشتن توضیحات جذاب و درست بیننده را به سوی سایتطراحی شده شما جذب می کند . استاندارد تعداد کلمات این تگ 20 الی 25 کلمه می باشد .

6. گرافیک :
استفاده از عکس اگر چه زیبایی خاصی به وبسایت طراحی شده شما میدهد اما حتی با تگ ALT نیز یک عکس به اندازه چند کلمه قدرت ندارد . چون موتور های جستجو فقط کلمات را می شناسند و عکس ها را هم با تگ Alt آنها شناسایی می کنند . بنا براین استفاده از عکس به جای لینک و یا بجای متن از خوانایی وب سایت طراحی شده شما برای چشم های یک موتور جستجوگر می کاهد .

7. نقشه سایت وبسایت طراحی شده :
نقشه وب سایت طراحی شده کمک بسیاری به جستکوگر ها می کند تا تمام صفحات وبسایت طراحی شده شما را شناسایی کنند . ابزار های زیادی بر روی وب هست که نقشه وبسایت طراحی شده شما را در چند کلیک می سازد .

8. لینک های هدایتگر :
لینک هایی که به دیگر صفحات وبسایت طراحی شده می دهید باید ساده باشد . استفاده از منوهای pop up‌ و فلش و مانند آن از خوانا بودن لینک های شما می کاهد .
اگر مجبور به استفاده از لینک های پیچیده در طراحی وب سایت هستید میتوانید از لینک های ساده در انتهای صفحات استفاده کنید تا موتور های جستجوگر نیز بتوانند لینک های شما را شناسایی کنند . رعایت اصول فوق باعث میشود تا وبسایت طراحی شده شما در نتیجه جستجوی جستجوگر های معروف رتبه بالاتری را بدست آورد.
 
آخرین ویرایش:
بالا