امامان ما ، انسان برتر یا برتر از انسان؟

mmg11

عضو جدید
اما به نظرمن همان طور که ما به سمت گناه کشیده میشویم آنها هم در معرض گناه هستند

معصومیت امامان یه چیز کاملا اخیاریست
یعنی آنها به مرتبه ای رسیده اند عقل را بر شهوت وغضب غالب کرده اند

برای توضیحات بیشتر یه سری به این سایت بزنیدhttp://www.pasokhgoo.net/fa/node/3635

که به من خیلی کمک کرد

ضمنا دوست عزیز شک نکن آن حدیث از امام حسین که در به ایرانیان توهین شده کاملا جعلیست.
 
با طاعت و عبادت به مقامات بلند خود رسید
در رابطه با احادیثی که آوردی موافقم
بخصوص با این بخش گفته ی امام سجاد ؛ آیا این بخش خودش نشون دهنده ی این نیست امامان ما دارای معصومیت و کمال خدادادی نبودن؟
ایا این بخش به این معنا نیست که امامان ما تلاش کردن تا به مراتب بالا رسیدن و از بدو تولد معصومیت نداشتن؟
راستی در همین رابطه یک سوال برام پیش اومد
برخی امامان ما که از کودکی به امامت رسیدن
چه تضمینی بوده که اونها در آینده انسانهای صالحی خواهند بود؟ لطف خدا؟ این که باز همون بی اختیار بودن امامانمون در پاکی یا عدم پاکیشون میشه
ضمنا دوست عزیز شک نکن آن حدیث از امام حسین که در به ایرانیان توهین شده کاملا جعلیست.
در رابطه با این که من خودم گفتم
حتی تو متن اولیه هم ستاره گذاشتمو توضیح نوشتم
mmg جان قبلیارو یه نگاهی بنداز;)
 

mmg11

عضو جدید
قبل از هر چیز باید دوباره بگم من به اندازه درک و فهم خودم میگم

باید در مورد لزوم وجود امامان بعد از پیامبر یه چیزای رو بگم .
سوال پیش میاد که مگه پیامبر برای رسالت مردم نیومد و مردم رو هدایت نکرد ؟
یا اینکه آیا پیامبر رسالتش رو ناقص رها کرده ؟

چیزی که من به ذهنم میاد اینه که

آیا خدا بعد از پیامپر می تونست امت رو به حال خودش رها کنه؟
اگر مردم بعد از پیامبر در مسائل دین وعقیدتی دچار مشکل میشدند باید به چه کسی رجوع
می کردند؟

پس باید کسانی باشند که مردم رو در مسیر درستی که پیامبر تعیین کرد هدایت کنند.

و روشنه که افرادی که باید این مسئولیت رو بپذیرند باید ویژگیهایی هم داشته باشند
اگر کسی خود خطاکار باشد چگونه می تواند مردم را هدایت کند

امامان ما همه از یک خانواده بوده اند آن هم خانواده پیامبر . معلوم است که
این خانواده پر از فضائل اخلاقیست .
آیا شما تا به حال از کسی نشنیده اید که بگوید فلان خانواده آدمهای خوبی هستند .
اگر پدر من انسان با کمالتی باشه این طبیعیه که روی من تاثیر بذاره البته من منظورم
جنبه وراثت نیست
 

mmg11

عضو جدید
مطلب بعدی در مورد لطف خداست که شما ایراد گرفته بودید
چرا لطف خدا در کارنباشه ؟
وقتی کسی لیاقت و قابلیت چیزی رو داره چرا به دست نیاره .
وقتی ائمه به این درجه از ایمان می رسند خدا هم به انها کمک می کنه اشتباه نکنند.
خود شما تا به حال لطف خدا شامل حالت نشده ؟
تا به حال نشده در معرض گناه باشی و خدا تو رو نجات بده؟
بعضی از دوستان فکر میکنند امامان "تافته جدا بافته اند" و معصومیت را به عنوان هدیه
از خدا دریافت کرده اند.
گفتم که معصوم بودن یه چیز اختیاریه . مرتبه ای که با تقوا و ریاضت به دست میاد

شما هم می توانید به این مرتبه برسید. چه بسا بسیاری با تقوا و مجاهده به درجه ای از
معصومیت رسیده اند
 

mmg11

عضو جدید
اما در مورد امامای که در کودکی به امامت رسید .

ایشان امام جواد(ع) فرزند امام رضا (ع) بودند که در هشت سالگی به امامت رسیدند
و علتش هم علم بالای ایشان در سنین کودکی بود که با بزرگان و دانشمندان عصر خود
مناظرات زیادی داشته اند
شاید از این گفته تعجب کنید ولی
در همین دوره چه بسیار کودکانی می بینیم که دارای استعدادهای فراوان می باشند

:w10::w10::w10:
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا چرا اینقدر به اماما گیر دادین؟
بوده که بوده
نبوده هم نبوده

اونا میان تو قبر شما بخوابن؟
یا شما میخایین تو قبر اونا بخوابید؟

هر کس اعمالش مال خودشه
چه خوب
چه بد
 

کافر خداپرست

-
کاربر ممتاز
حالا چرا اینقدر به اماما گیر دادین؟
بوده که بوده
نبوده هم نبوده

اونا میان تو قبر شما بخوابن؟
یا شما میخایین تو قبر اونا بخوابید؟

هر کس اعمالش مال خودشه
چه خوب
چه بد
سعيد عزيزم!
به‌خاطر تعريفيه که شيعيان از امام دارند. امام در نظام سياسي و اعتقادي شيعه با خليفه در نظام سياسي و اعتقادي اهل سنت خيلي متفاوته...
اگه به آن‌چه شيعيان از امامان برداشت و تعريف کرده‌اند خدشه‌اي وارد بشه، بر بقيه‌ي نظام و هندسه فکري و اعتقادي‌شون تأثير مي‌ذاره و براشون سرنوشت‌سازه...

من پيشنهاد مي‌دم براي اين‌که بحث قدري نظام‌مند و هدف‌مند بشه، هر کدوم از دوستان،‌ تعريفش رو خيلي مختصر و منسجم از عصمت بيان کنه
:gol:
 
آخرین ویرایش:
آیا شما تا به حال از کسی نشنیده اید که بگوید فلان خانواده آدمهای خوبی هستند .
اگر پدر من انسان با کمالتی باشه این طبیعیه که روی من تاثیر بذاره البته من منظورم
جنبه وراثت نیست

اصلا نمیتونم بپذیرم ؛ میبخشیدا
ولی گیریم پدرت بود فاضل
از فضل پدر تو را چه حاصل
به نظر من کاملا بی ربطه
شاید بگن فلان خاندان پولدار یا یه چیز تو این مایه هان
ولی در رابطه با این چیزها نمیشه حکم کلی داد
اگر اینطور بوده باشه که امامان کلی فرزند داشتن آیا شما میگین همگی بهترین بودن؟ پسر نوح خانواده ی خوبش به چه کارش اومد؟ شاید هم شما اعتقاد به برتری خاندان محمد(ص) بر تمام عالمیان دارین و از اونهایی هستین که اعتقاد دارین خدا اول محمد(ص) رو افریده و اهل بیت یا از اونهایی هستین که بر هک شدن نام اونها بر کنگره های عرش اعتقاد دارین؛ همون عده ای که میگن حضرت ادم اون نامها رو دید و ...
ایشان امام جواد(ع) فرزند امام رضا (ع) بودند که در هشت سالگی به امامت رسیدند
و علتش هم علم بالای ایشان در سنین کودکی بود که با بزرگان و دانشمندان عصر خود
مناظرات زیادی داشته اند
من هم بچه بودم کلی با علمای فامیل بحث میکردم!
در نگاه دیگر هم چرا اینگونه بودن؟
این در صورت پذیرشش هم دلیل محکمی نیست

باید در مورد لزوم وجود امامان بعد از پیامبر یه چیزای رو بگم .
سوال پیش میاد که مگه پیامبر برای رسالت مردم نیومد و مردم رو هدایت نکرد ؟
یا اینکه آیا پیامبر رسالتش رو ناقص رها کرده ؟

چیزی که من به ذهنم میاد اینه که

آیا خدا بعد از پیامپر می تونست امت رو به حال خودش رها کنه؟
اگر مردم بعد از پیامبر در مسائل دین وعقیدتی دچار مشکل میشدند باید به چه کسی رجوع
می کردند؟

پس باید کسانی باشند که مردم رو در مسیر درستی که پیامبر تعیین کرد هدایت کنند.

و روشنه که افرادی که باید این مسئولیت رو بپذیرند باید ویژگیهایی هم داشته باشند
اگر کسی خود خطاکار باشد چگونه می تواند مردم را هدایت کند

دوست من من خودم این مطالب رو از برم
نمیشه گفت اینها دلایل قابل پذیرشین
پس الان که دوران غیبته چی؟
حتما جوابتون "به راویان حدیث ما" از امام زمانه؟
ببینید این دلایل قانع کننده نیست
و من هرچقدر بحث کنم شما عقیدتون تفاوتی نمی کنه
این ایمان شماست
و من دلایلی هم واسه برخی گفته های شما نمی بینم
البته من نظر شخصیم رو میدم و این رو لازم میدونم بگم که، دوست من ؛تمامی یا حداقلش میشه گفت اکثر ما که اینجا هستیم این مطالب رو میدونیم
در کتاب های درسی یا غیر اون این دلایل شما رو دیده و خوندیم
مؤمن به اصول تقریبا مشترکی هستیم
و منی که این تاپیکو گذاشتم بعد از تناقضایی که ذکر کردم این سؤالات برام پیش اومده
من مگه ایرادی از مقام امامت یا خوبیهای امامانمون گرفتم؟
اصلا بحث من همینه
من برای حفظ جایگاه اونهاست که میخوام بپذیریم معصومیت اصلیست که..
نمیدونم چطور بگم
اعتقاد خیلیهاست و انکار اون ناشایست
ولی من پای ایمان خودم به حقانیت ، خوبی و ایمان امامانم ایستادم
و وقتی مسأله ی عدم معصومیت رو مطرح میکنم واسه اینه که نخواستم مثل خیلیا با دیدن یه سخن مشکوک یا غلط از امامان -- چه معجول ، چه معتبر-- حکم کلی صادر کنم ،اونها رو به تمامی زیر سؤال ببرم
یا کلا از دین زده شم
و خواستم هم از شما فقط همین بوده که بیاین فکر کنیم
امامی مثل خودتون رو دوست دارین ، که اشتباه هم داشته ولو اندک و صد در صد خوبیاش بینهایت بیشتر از اشتباهات کوچکش بوده
یا امامی رو دوست دارین غیر خودتون ، از جنسی دیگر که گویی حق اشتباه کردن از او سلب شده(اینکه میگی میتونستن بکنن ولی من میدونم که نکردن بی معناست ، مگه ما همه جا همراه امامانمون بودیم؟)
 
مطلب بعدی در مورد لطف خداست که شما ایراد گرفته بودید
چرا لطف خدا در کارنباشه ؟
وقتی کسی لیاقت و قابلیت چیزی رو داره چرا به دست نیاره .
وقتی ائمه به این درجه از ایمان می رسند خدا هم به انها کمک می کنه اشتباه نکنند.
خود شما تا به حال لطف خدا شامل حالت نشده ؟
تا به حال نشده در معرض گناه باشی و خدا تو رو نجات بده؟
بعضی از دوستان فکر میکنند امامان "تافته جدا بافته اند" و معصومیت را به عنوان هدیه
از خدا دریافت کرده اند.
گفتم که معصوم بودن یه چیز اختیاریه . مرتبه ای که با تقوا و ریاضت به دست میاد

شما هم می توانید به این مرتبه برسید. چه بسا بسیاری با تقوا و مجاهده به درجه ای از
معصومیت رسیده اند
دوست من انگار پاسخ منو درست نخوندین من کی مشکلی رو با لطف خدا ابراز کردم؟

پاسخ قبلیه من این بود
بخصوص با این بخش گفته ی امام سجاد ؛ آیا این بخش خودش نشون دهنده ی این نیست امامان ما دارای معصومیت و کمال خدادادی نبودن؟
ایا این بخش به این معنا نیست که امامان ما تلاش کردن تا به مراتب بالا رسیدن و از بدو تولد معصومیت نداشتن؟
دوست من اگر از سطر اول برداشت متفاوتی داشتی عذر میخوام منظور من از خدادادی , ذاتی بود که فکر میکنم از جملات بعدیم کاملا گویاست منظورم اینگونه بوده
 
سعيد عزيزم!
به‌خاطر تعريفيه که شيعيان از امام دارند. امام در نظام سياسي و اعتقادي شيعه با خليفه در نظام سياسي و اعتقادي اهل سنت خيلي متفاوته...
اگه آن‌چه شيعيان از امامان برداشت و تعريف کرده‌اند خدشه‌اي وارد بشه، بر بقيه‌ي نظام و هندسه فکري و اعتقادي‌شون تأثير مي‌ذاره و براشون سرنوشت‌سازه...

من پيشنهاد مي‌دم براي اين‌که بحث قدري نظام‌مند و هدف‌مند بشه، هر کدوم از دوستان،‌ تعريفش رو خيلي مختصر و منسجم از عصمت بيان کنه
:gol:
ممنونم و کاملا موافقم
البته تاکنون هم خیلی غیر این نبوده
ولی چون ادامه یافته گاه به بیراهه هم رفته که این طبیعت بحثه
 
راستی دوست عزیز
در رابطه با این قسمت از سخنانت
اگه آن‌چه شيعيان از امامان برداشت و تعريف کرده‌اند خدشه‌اي وارد بشه، بر بقيه‌ي نظام و هندسه فکري و اعتقادي‌شون تأثير مي‌ذاره و براشون سرنوشت‌سازه...
من یک پرسش
دارم
آیا مسأله ی معصومیت هم از آن دستست؟
من به نوعی فکر میکنم خلاف اینه
نه که خلاف سخن شما
منظوره من اینه که خیلی از شیعیان بدلیل اعتقاد به اصل معصومیت , وقتی به سخنی از امامشون میرسن که شبهه انگیزه دینشون دچاره خدشه میشه
یا بسیار خشک برخورد کرده عقل خود رو نادیده میگیرن که این هم به نوعی خلاف دین و ارجیست که دین بر عقل میذاره
یا ایمانشون دچاره خدشه میشه و بدلیل ملکه شدن معصومیت امامان ، با اشتباهی ،هرچند کوچک، از جانب انان خود انها و دین رو زیر سؤال میبرن(چون معصومیت حکمی کمالیست و با ذره ای اشتباه زیر سؤال میره ، پس امامان رو هم زیر سؤال میبره)

در کل یک مسأله ای هم در نظر من ایراده و اون اینه که با معصوم دانستن آنها پاکی نسبی آنها به مطلق تبدیل میشه و این خود سراغاز ایراداتیست
 

mmg11

عضو جدید
اصلا نمیتونم بپذیرم ؛ میبخشیدا
ولی گیریم پدرت بود فاضل
از فضل پدر تو را چه حاصل

در این مورد باید بگم من این مطلب رو به بعنوان یه مثال محدود اوردم نه یک قانون اثبات شده
و برداشت کلی نکردم.

من هم بچه بودم کلی با علمای فامیل بحث میکردم!
در نگاه دیگر هم چرا اینگونه بودن؟
این در صورت پذیرشش هم دلیل محکمی نیست

راستش من نمی دونم علمای شما در چه سطح علمی هستند
ولی می دونم امام جواد با دانشمندانی مناظره می کرد که در زمان خود بهترین بوده اند
و بر اکثر آنان غالب شده و باید بگم بعضی از آنها دانشمندان مسیحی بوده اند

دوست من من خودم این مطالب رو از برم
نمیشه گفت اینها دلایل قابل پذیرشین
پس الان که دوران غیبته چی؟
حتما جوابتون "به راویان حدیث ما" از امام زمانه؟

در مورد زمان غیبت حرف زیاد هست ولی چون مجهولات زیادی در این مورد دارم و بایدبه انها برسم چیزی نمیگم
و در مورد حدیثهای که نقل می کنند باید بگم خیلیها درطول تاریخ سعی کرده اند
از این موضوع سوء استفاده کنند . برای به دست آوردن قدرت ...

ببینید این دلایل قانع کننده نیست
و من هرچقدر بحث کنم شما عقیدتون تفاوتی نمی کنه
این ایمان شماست
و من دلایلی هم واسه برخی گفته های شما نمی بینم


اما شما با این گفته سعی کردید منو خشک مذهب جلوه بدید
که این ناشی از بی توجهی به نوشته های اول منه
اگه برگردید به عقب می بینید من حرفهامو با انتقاد شروع کردم و با ذکر چند
مثال و نگفتن صد مثال دیگه مخالفت خودم رو با بعضی مرامها بیان کردم
آیا این بی انصافی شما نیست که منو خشک مذهب معرفی می کنید ؟
در مورد خودم باید بگم که من با مطالعه چند کتاب انتقادی در مورد شیعه و اسلام
سعی کردم دانسته ها و باورهای گذشتمو کنار بگذارم و انها رو از نو بسازم
 

mmg11

عضو جدید
و منی که این تاپیکو گذاشتم بعد از تناقضایی که ذکر کردم این سؤالات برام پیش اومده
من مگه ایرادی از مقام امامت یا خوبیهای امامانمون گرفتم؟
اصلا بحث من همینه
من برای حفظ جایگاه اونهاست که میخوام بپذیریم معصومیت اصلیست که..
نمیدونم چطور بگم
اعتقاد خیلیهاست و انکار اون ناشایست
ولی من پای ایمان خودم به حقانیت ، خوبی و ایمان امامانم ایستادم
و وقتی مسأله ی عدم معصومیت رو مطرح میکنم واسه اینه که نخواستم مثل خیلیا با دیدن یه سخن مشکوک یا غلط از امامان -- چه معجول ، چه معتبر-- حکم کلی صادر کنم ،اونها رو به تمامی زیر سؤال ببرم
یا کلا از دین زده شم

ببین دوست من درک میکنم منظورتون چیه و هدفتون از زدن این تاپیک چیه
از طرفی من با زدن این پستها قصد نداشتم جواب شما رو به طور کامل بدم چون
فقط خواستم بحث رو با کمک هم باز کنیم تا چیزی یاد بگیریم

منم وقتی باور های غلط رو تو اجتماع می بینیم که مثل روسوب هزارساله روی دلشون نشسته دوست دارم کاری کنم

و خواستم هم از شما فقط همین بوده که بیاین فکر کنیم
امامی مثل خودتون رو دوست دارین ، که اشتباه هم داشته ولو اندک و صد در صد خوبیاش بینهایت بیشتر از اشتباهات کوچکش بوده
یا امامی رو دوست دارین غیر خودتون ، از جنسی دیگر که گویی حق اشتباه کردن از او سلب شده(اینکه میگی میتونستن بکنن ولی من میدونم که نکردن بی معناست ، مگه ما همه جا همراه امامانمون بودیم؟)[/quote]


همنطور که دوست خوبمون کافر خدا پرست گفت ما باید ابتدا یه تعریف از اشتباه و عصمت بدیم تا بحثمون هدفمندتر بشه

یه چیزم بگم هدف تنها دوست داشتن امامان نیست .
اگه حدیثه ها رو مورور کنیم میبینیم بنای فکری و اعتقادی ما بعد از قرآن توسط امامان
گذاشته شده
 

امیر Amir

عضو جدید
امامان:
انسان های برتر

از دیدگاه عدل الهی هیچ کسی هنگام قیامت به بهشت نخواهد رفت حتی پیامبر خدا.


از دید خدا همه انسانیم اما درجه و جایگاه داریم...
 
در این مورد باید بگم من این مطلب رو به بعنوان یه مثال محدود اوردم نه یک قانون اثبات شده
و برداشت کلی نکردم
خب من هم همون مقدار محدود رو غیرقابل پذیرش دونستم و فکر میکنم دلایلم در نفی این دلیلتون قانع کننده بوده

راستش من نمی دونم علمای شما در چه سطح علمی هستند
ولی می دونم امام جواد با دانشمندانی مناظره می کرد که در زمان خود بهترین بوده اند
و بر اکثر آنان غالب شده و باید بگم بعضی از آنها دانشمندان مسیحی بوده اند

اولا اگر دقت کرده باشین جمله ی اول من به شوخی بود که شما پاسخی تمسخرآمیز دادین و اون رو به کناری میذاریم ؛ من در ادامه گفتم که این دلیلی بر عصمت نیست و شما نیز از پاسخ به این صرف نظر کردین
در ضمن تعیین بهترین علما در حیطه ی تخصصی من و شما نیست
همینطور یک پرسش دارم
منبع شما بر این مناظره ها چیه؟ منبعتون بر پیروزی امامان چیه؟
لطفا پاسخ این آخری رو حتما بدین که آیا فقط امامان ما در کودکی با علما بحثهای منتج به پیروزی داشتن؟

اما شما با این گفته سعی کردید منو خشک مذهب جلوه بدید
که این ناشی از بی توجهی به نوشته های اول منه
اگه برگردید به عقب می بینید من حرفهامو با انتقاد شروع کردم و با ذکر چند
مثال و نگفتن صد مثال دیگه مخالفت خودم رو با بعضی مرامها بیان کردم
آیا این بی انصافی شما نیست که منو خشک مذهب معرفی می کنید ؟
در مورد خودم باید بگم که من با مطالعه چند کتاب انتقادی در مورد شیعه و اسلام
سعی کردم دانسته ها و باورهای گذشتمو کنار بگذارم و انها رو از نو بسازم
آیا احترام من به عقاید شما خشک مذهب دانستن شماست؟
آیا شما بسیار بی رحمانه نتیجه گیری نکردین تا منطق من رو زیر سؤال برده و به عدم مطالعه ی پاسخهای گذشتتون متهم کنید؟


شما عادت دارین قسمتی از حرفهای منو پاسخ ندین هر دفعه؟ با وجود این که تکرارشم کردم؟
این قسمت رو
لطفا پاسخ به مفهوم این حرفم بدین نه فقط پاسخ کلمه به کلمه ی اینو
بخصوص با این بخش گفته ی امام سجاد ؛ آیا این بخش خودش نشون دهنده ی این نیست امامان ما دارای معصومیت و کمال خدادادی نبودن؟
ایا این بخش به این معنا نیست که امامان ما تلاش کردن تا به مراتب بالا رسیدن و از بدو تولد معصومیت نداشتن؟
دوست من اگر از سطر اول برداشت متفاوتی داشتی عذر میخوام منظور من از خدادادی , ذاتی بود که فکر میکنم از جملات بعدیم کاملا گویاست منظورم اینگونه بوده

میبینیم بنای فکری و اعتقادی ما بعد از قرآن توسط امامان گذاشته شده

بنای فکریه ما توسط خودمون گذاشته میشه
آیا شما بنای فکریتون توسط اونها پایه گذاری شده که دانسته ها و باورهای گذشتتونو با مطالعه ی کتابهای انتقادی کنار گذاشتین و از نو ساختین؟
در مورد خودم باید بگم که من با مطالعه چند کتاب انتقادی در مورد شیعه و اسلام
سعی کردم دانسته ها و باورهای گذشتمو کنار بگذارم و انها رو از نو بسازم
 
آخرین ویرایش:

mmg11

عضو جدید
متاسفانه این بحث تبدیل به جدل و پراکنده گویی شده که را به جایی نخواهد برد
هدفم از بحث این بود که به کمک دوستان سعی کنیم تا به حقیقت برسیم
و قصد دفاع و جانبداری از امامان رو نداشتم


در مورد خودم باید بگم که من با مطالعه چند کتاب انتقادی در مورد شیعه و اسلام سعی کردم دانسته ها و باورهای گذشتمو کنار بگذارم و انها رو از نو بسازم



منظور این نبود که باورها و اعتقاداتمو دور ریختم . بلکه سعی کردم با مطالعه،
خودم به این باورها برسم که نتایج خوبی هم گرفتم

بخصوص با این بخش گفته ی امام سجاد ؛ آیا این بخش خودش نشون دهنده ی این نیست امامان ما دارای معصومیت و کمال خدادادی نبودن؟
ایا این بخش به این معنا نیست که امامان ما تلاش کردن تا به مراتب بالا رسیدن و از بدو تولد معصومیت نداشتن؟




حدیث نقل شده از امام سجاد کاملا واضح و روشنه
که من تقریبا با نتیجه ای که شما گرفتید موافقم .
کلمه تقریبا رو به این خاطر اوردم که من معتقدم هر چه به انسان می رسه از طرف
خداست که نسبت به عملکرد انسانها شدت و ضعف داره
 

mmg11

عضو جدید
بنای فکریه ما توسط خودمون گذاشته میشه

دوست عزیز با احترام میگم این حرف کاملا نسنجیدست

سعی میکنم بحث رو کش ندم چون جاش اینجا نیست

فقط می پرسم آیا امام علی نبود که مفهوم عدل و عدالت رو برای ما روشن کرد یا
درس شجاعت و مردی و مردانگی رو بجز امام علی از که آموخته ایم
یا آیا امام حسین نیست که به ما آزادگی می آموزد

یادمه گفتی من امامان رو دوست دارم . یعنی از انها هیچ تاثیر پذیری نداشتی.

به نظرمن اگه قرار باشه از بحث نتیجه ای نگیریم و پراکنده گویی کنیم بی فایداست
 
خدا رو شکر که این بحثهای پراکنده که راهیم به جایی ندارن باعث تغییر عقیده ای 180 درجه ای شما در این حرفهاتون شدن;)
در مورد خودم باید بگم که من با مطالعه چند کتاب انتقادی در مورد شیعه و اسلام سعی کردم دانسته ها و باورهای گذشتمو کنار بگذارم
منظور این نبود که باورها و اعتقاداتمو دور ریختم . بلکه سعی کردم با مطالعه،
خودم به این باورها برسم که نتایج خوبی هم گرفتم


حدیث نقل شده از امام سجاد کاملا واضح و روشنه
که من تقریبا با نتیجه ای که شما گرفتید موافقم .
کلمه تقریبا رو به این خاطر اوردم که من معتقدم هر چه به انسان می رسه از طرف
خداست که نسبت به عملکرد انسانها شدت و ضعف داره
واقعا به نظر خودتون این "تقریبا" شما ناقض اینه که امامان از بدو تولد معصوم نبودند؟

بنای فکریه ما
تفاوت این 2 لغت اونقدر آشکار هستن که چیزی نگم دیگه؟

به نظرمن اگه قرار باشه از بحث نتیجه ای نگیریم و پراکنده گویی کنیم بی فایداست
به نظر شما از اینکه سفسطه کنیم به چه جور نتیجه هایی میرسیم؟;)
یا اینکه در مواقع لزوم به جای پاسخگویی هی طرف مقابل رو به پراکنده گویی متهم کنیم؟
فکر نمی کنین بهتره دیگر دوستانمون خودشون در رابطه با مسیر حرکت بحث پیش از این مطالب شما قضاوت کنن؟
ممنون
 

mmg11

عضو جدید
فکر کنم بحث در مورد این بود که آیا امامان معصوم هستند یا نه و اگر معصوم هستند بگیم
که آیا از بدو تولد معصوم بوده اند یا خود به معصومیت رسیده اند

و اما نظرات من

mmg11;3440 رر42 گفت:
اما امامان و پیامبر مثل ما انسان بودند.

مگه نمیگیم" اشهدو ان محمد عبده و رسوله" یعنی محمد(ص) ابتدا بنده خداست بعد
رسول خدا.

ما پيش از تو، جز مردانى كه به آنان وحى مى‏كرديم، نفرستاديم! (همه انسان‏بودند، و از جنس بشر!) اگر نمى‏دانيد، از آگاهان بپرسيد (قرآن کریم)

اما به نظرمن همان طور که ما به سمت گناه کشیده میشویم آنها هم در معرض گناه هستند

معصومیت امامان یه چیز کاملا اخیاریست
یعنی آنها به مرتبه ای رسیده اند عقل را بر شهوت وغضب غالب کرده اند

وقتی کسی لیاقت و قابلیت چیزی رو داره چرا به دست نیاره .
وقتی ائمه به این درجه از ایمان می رسند خدا هم به انها کمک می کنه اشتباه نکنند.
بعضی از دوستان فکر میکنند امامان "تافته جدا بافته اند" و معصومیت را به عنوان هدیه
از خدا دریافت کرده اند.
گفتم که معصوم بودن یه چیز اختیاریه . مرتبه ای که با تقوا و ریاضت به دست میاد

شما هم می توانید به این مرتبه برسید. چه بسا بسیاری با تقوا و مجاهده به درجه ای از
معصومیت رسیده اند


[/quote]
نتیجه گیری من این بوده که
امامان از اول معصوم نبوده اند ولی با تقوا و مجاهدت به این مقام رسیده اند


جایی که با شما موافق بودم اینجاست.که مطابق گفته های قبلیه منه
ایا این بخش به این معنا نیست که امامان ما تلاش کردن تا به مراتب بالا رسیدن و از بدو تولد معصومیت نداشتن

من جایی نمیبینم که 180 درجه تغییر عقیده داده باشم .

ولی قبول دارم این گفته که "فلان خانواده ، خانواده خوبی هستند"
نسنجیده بود
 
آخرین ویرایش:

mmg11

عضو جدید
این هم تاپیکهای شما
در رابطه با احادیثی که آوردی موافقم
بخصوص با این بخش گفته ی امام سجاد ؛ آیا این بخش خودش نشون دهنده ی این نیست امامان ما دارای معصومیت و کمال خدادادی نبودن؟
ایا این بخش به این معنا نیست که امامان ما تلاش کردن تا به مراتب بالا رسیدن و از بدو تولد معصومیت نداشتن؟
اینجا شما گفتید امامان تلاش کردند تا به معصومیت برسند . درسته؟

و منی که این تاپیکو گذاشتم بعد از تناقضایی که ذکر کردم این سؤالات برام پیش اومده
من مگه ایرادی از مقام امامت یا خوبیهای امامانمون گرفتم؟
اصلا بحث من همینه
من برای حفظ جایگاه اونهاست که میخوام بپذیریم معصومیت اصلیست که..
ولی من پای ایمان خودم به حقانیت ، خوبی و ایمان امامانم ایستادم

اینجا هم گفتید امامان معصوم هستند

و
امامی مثل خودتون رو دوست دارین ، که اشتباه هم داشته ولو اندک و صد در صد خوبیاش بینهایت بیشتر از اشتباهات کوچکش بوده
یا امامی رو دوست دارین غیر خودتون ، از جنسی دیگر که گویی حق اشتباه کردن از او سلب شده(اینکه میگی میتونستن بکنن ولی من میدونم که نکردن بی معناست ، مگه ما همه جا همراه امامانمون بودیم؟)

ولی اینجا معصومیت امامان رو زیر سوال بردید.(که اشتباه هم داشته)

دوست عزیز بهتر نبود ابتدا معصومیت رو تعریف می کردیم . که البته این پیشنهاد رو
کافر خداپرست داده بود.

:w10::book::w10::book:
 
در رابطه با احادیثی که آوردی موافقم
بخصوص با این بخش گفته ی امام سجاد ؛ آیا این بخش خودش نشون دهنده ی این نیست امامان ما دارای معصومیت و کمال خدادادی نبودن؟
ایا این بخش به این معنا نیست که امامان ما تلاش کردن تا به مراتب بالا رسیدن و از بدو تولد معصومیت نداشتن؟

من در این پست نظر شما رو تحلیل کردم
و گفتم معنای اون اینه که تلاش کردن تا رسیدن ؛ در واقع میخواستم این رو بپذیرین، که بعد کش دادن فراوان بالاخره کاملا مستقیم گفتین
نتیجه گیری من این بوده که
امامان از اول معصوم نبوده اند ولی با تقوا و مجاهدت به این مقام رسیده اند


من برای حفظ جایگاه اونهاست که میخوام بپذیریم معصومیت اصلیست که..



ولی من پای ایمان خودم به حقانیت ، خوبی و ایمان امامانم ایستادم

احساس نمیکنین قصدم از اون 3 نقطه احترام به اعتقادات دوستان و ذکر نکردن واژه ی غلط برای این اصل بوده؟همونطور که در جمله ی بعدیش_در پست، نه اینی که شما انتخاب کردین_ گفتم؟

شما احساس نمی کنین خیلی بامزه اومدین چند تا جمله از چند تا پست مختلف رو بدون هیچ فاصله ای زیر هم گذاشتین و نتیجه گرفتین؟
طبیعتا خیلی جملات با جمله ی متممشونه که کامل میشن
شما کارتون بامزه بود واقعاها
البته اینکه شما گفته ی من مبنی بر مقام والای امامان و خوبیهای اونها رو به عنوان نظر من بر معصومیت گرفتین نتیجه ی همون پیوند خوردن خوبی و معصومیت در دیدگاه شماست؛ اینکه لازمه ی خوب بودن امامان رو معصومیت بدونین
در اون پستهایی که شما اوردین_در اصل پست و نه پیوند خوردش_ اگر دقت کنین میبینین که من دقیقا قصدم جدا کردن خوبی اونها و معصومیتشون بوده دوست من

راستی مرسی که بدون پاسخگویی به مصداق من مبنی بر چرخش 180 درجه ایتون فقط اونو تکذیب کردین

و ممنون که یک موضوع بسیار قدیمی در نخستین پستهاتونو به عنوان اشتباه پذیرفتین تا این رو در مقابل اون جا بزنین

و اون مصداق من برای چرخش شما این بود
در مورد خودم باید بگم که من با مطالعه چند کتاب انتقادی در مورد شیعه و اسلام
سعی کردم دانسته ها و باورهای گذشتمو کنار بگذارم و انها رو از نو بسازم
منظور این نبود که باورها و اعتقاداتمو دور ریختم . بلکه سعی کردم با مطالعه،
خودم به این باورها برسم که نتایج خوبی هم گرفتم

دوست من از طرفی هم شدیدا تشکر میکنم که شما به جای پاسخگویی به پرسشهای فراوان من، تنها برخی رو گزینش کرده و با برداشتهای جالب پاسخ گفتین؛ این رو به نشانه ی پذیرش دیگر اشتباهاتتان یا بهتره به نوعی بگیم دیگر مواردی که پذیرفتین تلقی میکنم

از اینکه هر بار هم به نوعی در پایان نامی از کافر خداپرست میبرین ممنون
اگر مایل به همیاری ایشان هستین راههایی مثل پیام خصوصی هم هست

در پایان خودتون دقت کردین این 2 پست اخرتون عاری از پاسخی از شما و در واقع به گونه ای سر هم بندی و (واقعا با معذرت) غلط باز تاباندن گفته های من بود(البته احتمالا بدون عمد)؟
آیا دقت کردین من در 2 پست آخری تنها تلاشم یه جورایی رفع مواردی بوده که شما به من نسبت دادین؟;)

از طرفی آیا میپذیرین ما در بسیاری از موارد نظرات یکسانی داریم و تنها به دلیل اینکه شما نمی پذیرین منظورتون رو بد (نمی گم اشتباه) بیان کردین ما هنوز در اون موارد هم به نقاط مشترکی نمی رسیم و واقعا این از جانب شماست که بحث رو کش میدین؟ واقعا انتظار دارین من در مقابل ادامه ی بحث از جانب شما(به گونه ای که بحث در راستای روشنتر شدن نیست) سکوت کنم؛ و فقط به تعریف معصومیت از نظر خودم بپردازم؟ آیا من تاکنون نظرم رو در پستهایی که هیچگونه تناقضی نداشتن نگفتم؟
هرچند مثلا اینکه بیایم از یک جا نقل قولی اینگونه از کسی بیاریم
و در پی آن بگوییم این" نه" را دیدید؟ حالا ببینید این شخص چگونه به تناقض گویی افتاده و نقل قولی اینگونه بیاریم
طبیعتا نمونه ی فوق العاده خوبی از تناقض گویی اون فرد اوردیم!!!(دیگه اینکه اون نه رو در چه جوابی اورد و اون بله رو کجا، خارج از بحث ماست و بهتره ما به پراکنده گویی;) نپردازیم )
 

reza_ag

عضو جدید
به قرآن بر گردیم

به قرآن بر گردیم

از جمله اول شروع می کنم که گفتید "من یک شیعه هستم"
وقتی شیعه هستید یعنی به
توحید
نبوت
معاد
عدل
و امامت اعتقاد دارید
الله جل جلاله حضرت محمد را به پیامبری برگزید و ایشان را برای هدایت مردم به میان ایشان فرستاد. معجزه ی ایشان قرآن بود که نه کسی مثل آن را می تواند بیاورد و نه می تواند آن را تحریف کند. این کتاب کلام خدا است که به پیامبر برای ابلاغ به مردم، سپرده شده است
حال که همه ی این ها اعتقاد دارید به آیات ابتدایی سوره نجم که در زیر می آورم توجه کنید

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَىٰ [٥٣:١]
سوگند به ستاره هنگامی که [برای غروب کردن در کرانه افق] افتد؛
﴿١﴾


مَا ضَلَّ صَاحِبُكُمْ وَمَا غَوَىٰ [٥٣:٢]
که هرگز دوست شما از راه راست منحرف نشده، و [در ایمان و اعتقادش از راه راست] خطا نرفته؛….
﴿٢﴾


وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ [٥٣:٣]
و از روی هوا و هوس سخن نمی گوید.
﴿٣﴾


إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ [٥٣:٤]
گفتار او چیزی جز وحی که به او نازل می شود، نیست.

(فکر کنم لازم به توضیح نباشد که مخاطب قرآن پیامبر است زیرا خدادر ایه ای به پیامبر می فرماید این قرآن را به سوی تو فرستادیم)

می بینید که قرآن پیامبر اسلام را سخن گوی وحی می نامد و او را عاری از نفس پرستی و هوا پرستی می داند و دور از گمراهی و خطا و اغوا گری می داندش.

همین پیامبر که هرچه می گوید از جانب خداست در روز غدیر (رجوع کنید به کتاب الغدیر علامه امینی و یا به سایت خطابه غدیر و ...) امیرالمومنین علی علیه السلام و یازده فرزندش را به عنوان جانشینان خود نام می برد.

آیه ی تطهیر:

إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا ﴿الأحزاب: ٣٣﴾

جز این نیست که همواره خدا می خواهد هرگونه پلیدی را از شما اهل بیت برطرف نماید، و شما را چنان که شایسته است پاک و پاکیزه گرداند.

آیه برای عصمت اهل بیت پیامبر کفایت می کند اما ممکن است بگویید اهل بیت کیانند؟
در منابع شیعه و حتی سنی نقل است که بعد از نزول این آیه پیامبر برای مدتی زیادی هر روز به در خانه ی امیرالمومنین علی بن ابیطالب می آمدند و با صدای بلند می فرمودند: السلام علیک با اهل بیت النبوة که همه بدانند منظور از اهل بیت در این آیه اهل این خانه هستند.

فکر کنم جوابتان را در مورد عصمت امامان شیعه گرفتید
 
بالا