از جنس نور

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
شهدا

شهدا

پرهیز از لقمه شبه ناک



... هی می رفت و می آمد . برای رفتن به خانه دو دل بود. یادش رفته بود نان بگیرد. بهش گفتم: « سهمیه ی امروز یه دونه نان و ماسته همینو بردار و برو ». گفت: «اینو دادن این جـا بـخورم ، نمی دونم زنـم می تـونـه بخـوره یا نـه » گفتـم : « این سهـم تـوست ، می تونی دور بریزی ، یا بخوری». یکی دو باری رفت وآمد ، آخر هم نان و ماست را گذاشت و رفت.

خاطرات شهید حسن باقری برگرفته از كتاب روایت فتح




 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری

پرهیز از خود شیفتگی


آقا امیرالمومنین علی(علیه السلام) در نامه53 نهـج البلاغه مى‌فرمايند : « وَ إِيَّاكَ وَ اَلْإِعْجَابَ بِنَفْسِكَ وَ اَلثِّقَةَ بِمَا يُعْجِبُكَ مِنْهَا » ؛ بـرحـذر بـاش از اين ‌كـه خودشگفتى به سراغ تو بيايد. اعجاب به نفس، يعنى خودشگفتى؛ اين‌كه انسان از خودش خوشش بيايد . حضرت مى‌گويند مواظب باش در اين دام نيفتى . انسان گـاهى در خـودش امـتيازاتى مشاهده مى‌كند - فهم خوبى دارد، قدرت بدنى خوبى دارد، قدرت ذهنى خوبى دارد، اطلاعات وسيعى دارد، بيان ويژه‌يى دارد، صداى خوشى دارد، جمالى دارد ، به مجرد اين‌كه ديديد نسبت به خودتان حالت خودشيفتگى وجود دارد ، كه معنايش اين است كه با ديدن اين امتيازات ، عيوب را در كنارش نمى‌بينيد ، بدانيد كه اين خطر است ؛ اين همان چيزى است كه مى‌فرمايند برحذر باش. چراکه ما نقاط خوب خود را مى‌بينيم ، اما نقاط نفرت‌انگيز و بد و زشت را مشاهده نمى‌كنيم ؛ لذا جمع‌بندى ما مى‌شود جمع‌بندىِ انسانى كه شيفته‌ى خودش هست ؛ اين اشكال دارد . بنابراين ما بايد ضعفها را هم در كنار نقاط قوت ببينيم.« وَ إِيَّاكَ وَ اَلْإِعْجَابَ بِنَفْسِكَ وَ اَلثِّقَةَ بِمَا يُعْجِبُكَ مِنْهَا»؛به آن چيزى كه در وجود تو هست و تـو را شيفته‌ى خودت مى‌كند، اعتماد نكن؛ يعنى حتماً باور نكن كه اين نقطه‌ى امتياز در تو وجود دارد.گـاهى انسان خـيال مى‌كند نقطه برجسته ایی در او وجود دارد ؛ در صورتى كه تصور و توهم است ؛ چون خودش را با آدم سطح پايينى مقايسه كرده به خودش نمره داده ؛ در حالى كه اگر با افراد ديگرى مقايسه مى‌شد اصلاً نمره‌ى خوبى نمى‌گرفت. بنابراين خيلى هم اطمينان نكن به آنچه در خود مى‌بينى .


بیانات امام خامنه ای حفظه ا... ، 1384/07/17




 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
رهبر کبیر انقلاب

رهبر کبیر انقلاب

چشمی که نتواند قرآن بخواند نمی خواهم !


از جمله ویژگی های حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه ) این بود که همواره مقیّد بودند که قرآن را از رو تلاوت کنند . یکی از نزدیکان ایشان در این باره نقل می کند: « نجف که بودیم، آقا چشمشان ناراحت شده بود. دکتر آمد و چشم ایشان را دید و گفت: شما چند روز قرآن نخوانید و استراحت کنید. امام یک دفعه خندیدند و گفتند: دکتر من چشمم را برای قرآن خواندن می خواهم. چه فایده ای دارد اگر چشم داشته باشم و قرآن نخوانم؟ شما یک کاری بکنید که من بتوانم قرآن را بخوانم.»


قرآن در سیره امام خمینی-ره ، گلبرگ - خرداد 1383، شماره 51




 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری

یک استفتاء


سوال: گوش دادن به نوارهايى كه توسط سازمان تبليغات اسلامى و يا مؤسسه اسلامى ديگر مجاز اعلام شده‏اند، چه حكمى دارد؟ و استفاده از آلات موسيقى مثل كمان، ويولون و نى چه حكمى دارد؟
جواب: جواز گوش دادن به نوارها منوط به تشخيص خود مكلّف است كه اگر تشخيص دهد مشتمل بر غنا و موسيقى لهوى مناسب با مجالس عيش و نوش و خوش‏گذرانى و همچنين مطالب باطل نيست، گوش دادن به آن اشكال ندارد بنابراين تجويز آن توسط سازمان تبليغات اسلامى و يا هر مؤسسه اسلامى ديگر به تنهايى دليل شرعى براى مباح بودن آن نيست و بكارگيرى آلات موسيقى در موسيقى لهوى مطرب و مناسب با مجالس لهو و گناه جايز نمى‏باشد، ولى استفاده حلال از آنها براى اهداف عقلائى اشكال ندارد و تشخيص مصاديق هم موكول به نظر خود مكلّف است.


استفتائات مقام معظم رهبری - www.leader.ir





 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
رهبر کبیر انقلاب

رهبر کبیر انقلاب

تمسک به قرآن و اولیای خدا علاج امراض روحی


عزيزا ! از خواب گران برخيزو اين امراض گوناگون را با قرآن و حديث علاج کن و دست تمسک به حبل الله متين الهي و دامن اولياء خدا زن ! پيغمبر خدا اين دو نعمت بزرگ را براي ما گذاشت که به واسطه تمسک به آنها از اين گودال ظلماني طبيعت خود را نجات دهيم و از اين زنجيرها و غلها خلاصي پيدا کنيم و به سيره انبياء و اولياء متصف شويم.خدا نکند انسان پيش از آنکه خود را بسازد جامعه به او روي آورد و در ميان مردم نفوذ شخصيتي پيدا کند، که خود را مي بازد و خود را گم مي کند.



امام خمینی(ره)، شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص343




 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
شجاع ترین مردم



عن النبی (صلی الله علیه و آله) : أشجَع النّاس مَنْ غَلَبَ هَواه شجاع ترین مردم کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند . الشافی /822 شرح حدیث از مقام معظم رهبری(مدظله العالی): غلبه هر حریف در میدان جنگ جسمانی یا در میدان سیاست یا در میدان علم ، در واقع نیرومندی و شجاعت انسان را نمی تواند درست نشان دهد ، آن چیزی که نشانه نیرومندی و شجاعت انسانهاست ، این است که بتواند بر چالش گر درونی خود غلبه کند ، وقتی هوای نفس ، او را به کارهای ناشایست فرا می خواند ، انسان بتواند بر آن غلبه پیدا کند . واین شجاع ترین انسان است .
قبل از درس خارج 91/08/16






 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
آیت الله العظمی بهجت(ره)

آیت الله العظمی بهجت(ره)

بندگی خدا تنها راه سعادت



کوچک و بزرگ باید بدانیم: راه یگانه برای سعادت دنیا و آخرت، بندگی خدای بزرگ است ؛ و بندگی، در ترک معصیت است در اعتقادیات و عملیات. آنچه را که دانستیم، عمل نماییم و آنچه را که ندانستیم، توقف و احتیاط نماییم تا معلوم شود، هرگز پشیمانی و خسارت، در ما راه نخواهد داشت؛ این عزم اگر در بنده، ثابت و راسخ باشد، خدای بزرگ، اولی به توفیق و یاری خواهد بود.

کتاب 11 درس عرفانی از آیت الله العظمی بهجت(ره)





 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
شهدا

شهدا

عفو دیگران با دو رکعت نماز


اگر از دست کسی ناراحت شدید ، دورکعت نماز بخوانید ، بگویید: " خدایا ، این بنده حواسش نبود ، من گذشتم ، توهم ازش بگذر.

شمیم یار 91/ شهید حسن باقری






 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
اکمال دین با دوری از حرام



فرزندم: دین مانند درخت است. ایمان به خدا آبی است که آن را می رویاند. نماز ریـشه آن، زکـات سـاقه آن، دوستی در راه خدا شاخه های آن، اخـلاق خوب برگ های آن و دوری از محرمات، میوه آن است.
همانطور که درخت با میوه ی خوب کامل می گردد، دین هم با دوری از اعمال حرام تکمیل می شود.







 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
بنیانگزار انقلاب (ره)

بنیانگزار انقلاب (ره)




بـا خـودبـيـنـى ، خـدا خـواهـى و خـدابينى خيالى است خام و امرى است بـاطـل و مـحـال .

چهل حدیث امام خمینی رحمة الله علیه / صفحه 45





 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
پیامبر گرامی اسلام

پیامبر گرامی اسلام

دینداری در آخر الزمان



پیامبر در اواخر عمر خود اصحاب را جمع کردند و فرمودند: زمانی بر مردم بیاید که اخلاق انسانی از آنان رخت بربندد چنانکه اگر نام یکی را بشنوی بِه از آن بود که آن را ببینی یا اگر او را ببینی به از آن است که او را بیازمایی. چون او را بیازمایی، حالاتی زشت و ناروا در او مشاهده کنی . دینشان پول و قبله گاهشان زنانشان شود. برای رسیدن به اندک نانی پیش هرکسی کرنش کنند نه خود را در پناه اسلام دانند و نه به کیش نصرانی زندگی کنند . بازرگانان و کاسبان شان رباخوار و فریبکار ، و زنانشان خود را برای نامحرمان بیارایند. در آن هنگام اشرارشان بر آنها چیره گردند و هر چه دعا کنند به اجابت نرسد .

بحار ج 77ص369






 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
همراه و همدل



فصل پاییز بود و هوای منطقه سرد، حاج همت برای مأموریتی بیرون رفته بود . وقتی برگشت ، متوجه شد که بچه ها برای رزم شبانه رفته اند و در این هوای سرد ، هر کدام فقط یک پتو و تجهیزات نظامی با خود برده اند . یک پتو برداشت و از سنگر بیرون رفت و آن شب را با یک پتو در محوطه باز اردوگاه به سر برد . وقتی علتش را از او پرسیدم،
گفت : « امشب نـیروهـا تـوی ایـن سـرما با یـک پتـو می خوابند، من چطور داخل سنگر گرم بخوابم ».



منبع : کتاب سردار خیبر




 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
آیت الله محمد کوهستانی (ره)

آیت الله محمد کوهستانی (ره)

کنترل نفس



عالم وارسته حضرت آیت الله محمد کوهستانی (ره) در جمعی از طلبه ها می فرمودند: « شما وضع مرا که نگاه می کنید شاید گمان کنید، این شیخ چیزی نمی فهمد و خیلی آدم ساده ای است و حال آن که امکانات رفاهی هر طور که بخواهم برایم آماده است، اما من نمی خواهم، چرا که نفس را هر طور عادت بدهید همان گونه پرورش می یابد اگر توانستید کنترل کنید همان جا می ایستد ولی اگر نفس را آزاد گذاشتید چموش می شود و دیگر نمی شود او را کنترل کرد؛ مثلاً اگر امروز بگویم این فرش اتاق من از حصیر یا نمد است، باید تبدیل به قالیچه شود، فردا می گویم این قالیچه به درد این اتاق نمی خورد، چرا که بهتر از اتاق است و اتاق باید عوض شود. اتاق را عوض کردم، آن وقت می گـویم این قالـیچه ها به درد این اتاق نو نمی خورد، بایـد قـالی یک تخته باشد و پرده اتاق باید فلان جور باشد و همین طور که اتاق عوض می کردم و قالیچه را تبـدیل می کردم، عمر شیخ محمد هم در این مسیر تمام شد.(و هیچی عایدش نشد.) پس همین جا نفس را کنترل می کنیم تا کِش پیدا نکند، شما باید متوجه باشید که اگر در زندگی نفس را کنترل نکنید گرفتار می شوید و تا آخر عمر باید مشغول این کارها باشید. »

منبع : کتاب بر قله پارسايي






 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری

یک استفتاء


سوال: خمس کتابهايى که مانند کتب تفسير دوره‌اى چاپ مى‌شود و ممکن است در آينده مورد نياز گردد ، چگونه محاسبه مى‌شود؟
جواب: اگر مجموع آن دوره مورد نياز باشد و يا خريد جلدى که به آن احتياج است متوقف بر خريد دوره کامل آن باشد، خمس ندارد، در غير اين صورت بايد خمس مجلّداتى که الآن مورد نياز نيست، پرداخت شود، و مجرد خواندن يک صفحه از هر جلد کتاب، براى ساقط شدن خمس کافى نيست.



استفتائات مقام معظم رهبری - www.leader.ir





 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
معنای واقعی انتظار



اين‌ كه در روايات ما وارد شده است كه افضل اعمال امت، انتظار فرج است ، يعنى چه ؟ مگرانتظارچيست ؟ انتظار ظهور حضرت ولىّ‌اللَّه‌الاعظم (ارواحنافداه)، مگر چه مضمون و چه معنايى در بطن خود دارد كه اين‌قدر داراى فضيلت است؟ ... معناى صحيح انتظار، داراى ابعادى است ... يك بُعد، اين است كه انتظار به معناى قانع نشدن به وضع موجود است. «انتظار داريم»، يعنى هرچه خير و عملِ خوب انجام داديم و به وجود آمده، كم و غيركافى است و منتظريم، تا ظرفيت نيكىِ عالم پُر بشود. يك بُعد ديگر از ابعاد انتظار، دلگرمى مؤمنين نسبت به آينده است. انتظار مؤمن، يعنى اين‌كه تفكر الهى - اين انديشه‌ى روشنى كه وحى بر مردم عرضه كرده است - يك روز سراسر زندگى بشر را فرا خواهد گرفت. يك بُعد انتظار اين است كه منتظر، با شوق و اميد حركت بكند. انتظار، يعنى اميد. انتظار، ابعاد گوناگون ديگرى هم دارد .

(بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم1369/12/11 )





 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
پرهیز از ریاست طلبی



یکی از صفات زشت و ناپسندی که برخی از مدیران به آن مبتلا می باشند، علاقه بیش از حد به ریاست است. ریاسـت مـوقعـیّت خطرناکی است که هر انسانی را در معرض خطر قرار می دهد و قـلب و فـکر را تـحت تأثـیر زیباییهایش قرار می دهد؛ علی (علیه السلام) می فرماید: ما اری شَیئاً اَضَرُّ بِقُلوبِ الرِّجالِ مِنْ خَفْقِ النِعالِ وَراءَ ظُهوُرِهم. (میزان الحکمه، ج5، ص206) من ندیدم چیزی را که برای قلب مردان زیانبارتر از صدای کفشها پشت سر آنان باشد. ازاین روایت فهمیده می شود هیچ چیز مانند راه رفتن مردم در پشت سر انسانها به قلب آنها ضرر نمی رساند، زیرا همین راه رفتن مردم و صدای پای آنها برای بعضی از انسانها آن چنان گیج کننده و لذت بخش است و تخیل بزرگواری و ارزشمند بودن را در ذهن و فکرشان تقویت می کند که قابل توصیف نیست و همین امر موجب لغزش و تکبّر و خودبزرگ بینی و انحراف آنان می شود.

( لغزشگاه های یک مدیر، محمد حسن نبوی ،راسخون)




 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
امام علی (ع)

امام علی (ع)

نسخه های نجات بخش



امام علي (ع): خداوند چهار چيز را در چهار چيز مخفي نموده: 1. رضاي خود را در طاعت ها ، پس هيچ عبادتي را کم نشماريد شايد همان مورد رضاي خدا باشد. 2. غضبش را در گناهان ، پس هيچ گناهي را کـوچک نشـماريد شايـد هـمان مورد غضب او باشد. 3. استجابت خود را در دعاها، پس هيچ دعايي را اندک مپنداريد شايد همان مستجاب باشد. 4. ولـي و دوسـت خـود را در مـيان بندگانش، پس به هيچ بنده اي بي اعتنايي نکنيد شايد هم او ولـي خـدا باشد و شمانشناسيدش .

( تحف العقول ، ص 182 )





 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
آثار نماز اول وقت


از عارف کامل مرحوم حضرت آیت ا... بهـجت (ره) سـوال شـد : اینــکه حضــرت آقـای قــاضـی می فرمودند : هرکـس نمـاز اول وقـت بــخوانـد به مقـامـات عالیـه می رسد آیا مراد شان نماز با حضور قلب بوده یا خیر؟ مرحوم آيت الله بهجت فرمودند: نه مراد مطلق نماز است (حتی اگر حضور قلبی نباشد)، مطلق نماز را کسی مقید باشد در اول وقت بخواند ، به مراتب عالی می رسد و روز به روز بالاتر می رود !

( پیاده شده از فیلم تصویری ایشان)





 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
بنیانگذار انقلاب

بنیانگذار انقلاب





اگر بخواهید بی خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابر قدرت ها و سلاح های پیشرفته آنان و شاطین و توطئه های آنان در روح شما اثر نگذارد
و شما را از میدان به در نکند خود را به “ساده زیستن” عادت دهید و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید.

( صحیفه امام خمینی (ره) ج18 ، ص471 )






 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری




توجه به فرصت های ماه رمضان


این نوافل سی و چهار رکعتی که برای نمازهای روز و شب وارد شده است، بسیار با ارزش است. ماه رمضان فرصت خوبی است. ما غالباً اهل نوافل نیستیم. ولی ماه رمضان که می‌شود، چه مانعی دارد؟ کدام کار با دهان روزه، بهتر از نماز خواندن؟ چهار رکعت نماز ظهر است، قبل از این چهار رکعت ، هشت رکعت نافله دارد ؛ چهار دو رکعتی . چهار رکعت نماز عصر است و قبل از این چهار رکعت، هشت رکعت نافله نماز عصر است. این نوافل را بخوانید. همچنین نوافل مغرب را که از اینها مهم ‌تر است؛ و نیز نوافل شب که یازده رکعت است. همچنین نافله صبح که دو رکعت است. کسانی هستند که در ایام معمولی سال، برایشان مشکل است پیش از اذان صبح برای نماز شب بیدار شوند. ولی در این شب‌ها، به طور قهری و طبیعی بیدار می‌شوند. این یک توفیق الهی است. چرا از این توفیق استفاده نکنیم؟ان شاء الله فرصت‌های ماه رمضان را مغتنم بشمارید.



بیانات مقام معظم رهبری 1371/12/04








 
آخرین ویرایش:

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
ایت الله بهجت(ره)

ایت الله بهجت(ره)




دعا کنید خدا صاحب ما را برساند




در خلوتمان با خدا، تضرعاتمان، تـوبـه مـان ، نمـازهـایمان ، عباداتمان ، مخصوصاً دعای شریف « عظم البلاء و برح الخفاء » را بخوانیم؛ از خدا بخواهیم برساند صاحب کار را؛ با او باشیم. حالا اگر رساند؛(چه بهتر) اگر نرساند ، دور نرویم از کنار او ، از رضای او دور نـرویم. او می بیند ، او می داند حرفهایی که ما به همدیگر می زنیم. او عین الله الناظره [است]وجلوتر از ماها می شنود حرف ما را؛ بلکه خودمان که حرف می زنیم این صـدا از لــب می آیــد بـه [طـرف] گوش، فاصـله ای دارد ، او جلـوتـر از این فاصـله ، حـرف خـودمان را می شـنود، از خودمان، کلام خودمان را؛ آن وقت [آیا] ما مـی تـوانـیم کـاری بکنیم کـه او نفهـمد ؟ می توانیم کاری بکنیم که او نداند؟




بخشی از سخنان آیت ا.. بهجت (ره) - کتاب برگی از دفتر آفتاب




 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
ایت الله مجتهدی تهرانی

ایت الله مجتهدی تهرانی




بشارت به قبول توبه گنهکاران



خداوند به حضرت داوود (علیه السلام) وحی فرمود که "ای داوود! به گنهکاران بشارت بده که من توبه ی شما را می پذیرم و عفوتان می کنم چون آنها غیر از من کسی را ندارند، گنهکاران دلشکسته اند. گناه کرده اند و امیدشان به عفو من است"یکی از داش مشتی ها چند سال پیش رفته بود مکه، رو به روی خانه خدا به خدا می گفت: "خدایا! ما در تهران نخود و لوبیا را با آشغال هایش می خریم،ما هم آشغال هستیم و به مکه آمده ایم،تو ما را همراه خوب ها بخر"خدا اینها را دوست دارد.خدا ناله ی بنده ی گنهکار را از ذکر سبحان الله و لااله الا الله که دیگران می گویند، بیشتر دوست دارد. نیمه شب گریه می کند که "خدایا مرا می آمرزی یا نمی آمرزی؟" شب و روز گریه می کند... خدا به حضرت داوود می فرماید که "به این بنده ها بشارت بده که گناهانتان را می بخشم و عفو می کنم"- الکریم اذا قَدَرَ عفا- مرد عربی خدمت رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) رسید و عرض کرد: "یا رسول الله ! روز قیامت حساب بنده ها با کیست؟" حضرت فرمودند: "با خود خدا" مرد عرب خوشحال شد و گفت: "خیالم راحت شد" و رفت. حضرت فرمود: "این مرد حقیقت مطلب را فهمیده است"




(فرازی از فرمایشات آیت ا... مجتهدی تهرانی)



 

شهید یوسف الهی

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
سیره امام خمینی (ره)

سیره امام خمینی (ره)




امام خمينى (ره) توجه خاصى به قرآن داشتند، به ‏طورى كه روزى، هفت ‏بار قرآن مى‏خواندند! امام در هر فرصتى كه به ‏دست مى‏آوردند، ولو اندك، قرآن مى‏خواندند.
بارها ديده شد كه امام، حتى در دقايقى قبل از آماده شدن سفره افطار - كه معمولا به بطالت مى‏گذرد - قرآن تلاوت مى‏كنند ! ... امام بعد از نماز شب تا وقت نماز صبح، قرآن مى‏خواندند .



(برداشت‏هايى از سيره‏ امام خمينى ، ج 3 ، ص 198)



 

Similar threads

بالا