اخبار مذاکرات هسته ای

وضعیت
موضوع بسته شده است.

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز



خبرگزاری مهر گزارش می‌دهد که علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی اتمی آمریکا امروز بعدازظهر دیدار و گفتگو کردند و در این جلسه عباس عراقچی و وندی شرمن معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا هم حضور داشتند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با قوت گرفتن احتمال توافق ایران و غرب، قیمت نفت و گاز در بازار جهانی کاهش پیدا کرده است. رویترز پیش بینی کرده در صورت لغو تحریم‌ها، صادرات نفت ایران قیمت نفت را در بازار اشباع شده فعلی پایین تر خواهد آورد.
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عباس عراقچی یک عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت که مذاکرات هم چنان ادامه دارد و "هنوز هیچ سندی سیاسی در کار نیست."
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در این موسسه درباره توافق هسته‌ای احتمالی: "اگر چه هنوز گزارش رسمی و قابل استنادی از روند مذاکرات هسته‌ای لوزان منتشر نشده است ولی برخی اخبار غیررسمی و البته قابل اعتنا از نزدیکی ایران و ۱+۵ به یک توافق حکایت می‌کنند. اخبار یاد شده اگر صحت داشته باشد می‌توان گفت این توافق با آنچه مورد نظر جمهوری اسلامی ایران بوده و هست فاصله داشته و در آن خطوط قرمز ترسیم شده به گونه‌ای که مورد انتظار بود، رعایت نشده است."
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بعد از نشست همه‌جانبه وزرای خارجه گروه پنج به علاوه یک و ایران، نشست‌های دوجانبه و چندجانبه بین مقام‌ها در جریان است. عکسی از لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه (راست) و همراهانش در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه


مشاهده پیوست 236249
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور ایران با مثبت ارزیابی کردن نتیجه مذاکرات به ایسنا گفت: "فضای ظاهری به گونه‌ای است که حتما به توافق می‌رسیم، ولی حتی اگر به توافق نیز نرسیم پیش‌بینی کرده‌ایم که زندگی مردم و توسعه کشور وضعیت بهتری پیدا کند."
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات امروز ابراز "خوشبینی" کرده و گفته صبح، جلسه فشرده و عمیقی بین وزرای پنج به علاوه یک و ایران برگزار شده است. آقای ریابکوف می‌گوید "دلیل اصلی خوشبینی، عزم همه وزرا برای رسیدن به نتیجه در خلال مذاکرات این هفته است."
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که طرفین مذاکره بتوانند امروز یا فردا به جمع بندی برسند، اما گفت که در این مورد تضمینی وجود ندارد. او گفت که در جلسه صبح امروز وزیران امور خارجه ایران و گروه ۱+۵، در مورد مسائل بسیار جدی با جزئیات گفت و گو شده و ادامه بحث به کارشناسان و معاونان سپرده شده است.
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید در دو روز گذشته "پیشرفت جدی" در مذاکرات هسته‌ای حاصل شده است
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عرافچی، از فردا ممکن است به این نتیجه برسیم که رسیدن به راه حل، عملی نیست و مذاکرات باید مسیر دیگری را طی کند.
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گاردین می‌نویسد در مذاکرات دیروز از سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه پرسیده شد چقدر به نتیجه گفتگوها خوش‌بین است و او پاسخ داده که: "به من حقوق نمی‌دهند که خوش‌بین باشم." جان کری وزیر خارجه آمریکا بلافاصله در پاسخ گفته است: "به شما به اندازه‌ کافی حقوق نمی‌دهند که خوش‌بین باشی."
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وانگ یی وزیر خارجه چین درباره نتیجه مذاکرات هسته‌ای "با احتیاط" ابراز خوش‌بینی کرد و گفت مواضع طرفین به یکدیگر نزدیکتر می‌شود.
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر ایران در امور بین‌الملل در باره مذاکرات هسته‌ای می‌گوید:
"آنها می‌گویند اگر به تشخیص ما، شما درست عمل نکردید، ما تحریم‌ها را برمی‌گردانیم. ما هم در مقابل می‌گوییم اگر شما تحریم‌ها را برگردانید، ما هم همه فعالیت‌های هسته‌ای را به قبل از مذاکرات برمی‌گردانیم. آنها با این موضوع مشکل دارند و می‌گویند تحریم‌ها باید برگشت‌پذیر باشند، ولی فعالیت‌های ما باید به صورت برگشت ناپذیر متوقف شود. این در حالی است که ما به موازنه دوطرفه معتقدیم."
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گاردین می‌نویسد
طرد ایران از طرف کشورهای غربی به رهبری آمریکا بیش از حد طول کشیده است و این هم برای "ایران، این ملت مغرور، با استعداد و بطور تاریخی طرفدار غرب" و هم برای کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی بی اندازه زیانبار بوده و باعث تقویت تندروهای سیاسی و مذهبی در همه طرف شده است، آن هم در زمانی که به رابطه سازنده، معتدل و همکاری با کشورهای اسلامی نیاز مبرمی وجود دارد. توافق این هفته می‌تواند حاصل شود، تردیدی نیست که باید چنین شود.
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
لاوروف وزیر خارجه روسیه فردا به لوزان محل برگزاری مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 بازخواهد گشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فرانس 24 اعلام کرد که وزیر خارجه روسیه فردا به لوزان بازخواهد گشت.

به گزارش «انتخاب»، لاوروف وزیر خارجه روسیه فردا به لوزان محل برگزاری مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 بازخواهد گشت.

پیش از این اعلام شده بود که وزیر خارجه روسیه در صورت وجود دورنمای توافق، به سوئیس بازخواهد گشت.

در همین حال، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی از قول وزیر امور خارجه چین گزارش داد: احتمالا فردا در لوزان توافق هسته ای با ایران به امضاء می رسد.

وی افزود: شکاف بین کشورهای بزرگ با ایران کاهش یافته است.
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
  • عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران گفت:‌ مذاکرات به لحظات سخت رسیده است. وی افزود: توافق در دسترس است.
  • رویترز نوشت: ایران و گروه 1+5 تصمیم دارند با انعطاف پذیری بن بست در پیشرفت مذاکرات را بشکنند.
  • جان کری: مذاکرات را شبانه هم ادامه می دهیم.
  • جهانگیری: فضای ظاهری مذاکرات به گونه‌ای است که حتما به توافق می‌رسیم.
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز



 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وزرای خارجه شامل محمد جواد ظریف و جان کری همتای آمریکایی او، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان، فیلیپ هاموند وزیر خارجه فرانسه، وانگ یی وزیر خارجه چین و فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست عمومی وزرا شرکت کردند.

تلاش همه طرف های مذاکره این است که امروز به نتیجه نهایی برسند ولو آنکه مذاکرات به شب بکشد. این در حالی است که وزیر امور خارجه آمریکا بعد از پایان مذاکرات فشرده دیشب در جمع خبرنگاران حاضر در لوزان سوئیس گفته که مذاکرات کمی پیشرفت داشت.
 

DDDIQ

مدیر ارشد
با سلام خدمت دوستان

با توجه به اهمیت مذاکرات برای آینده ایران و نتایج تاثیر گذار آن بر روی زندگی ما و درخواست و علاقه دوستان و اعضا به پیگیری اخبار مرتبط با آن , این تاپیک تنها به منظور انعکاس اخبار از سایت های معتبر خبری تا پایان مذاکرات باقی خواهد ماند ؛
لطفا توجه بفرمائید که در صورت انحراف تاپیک به سمت بحث و اختلاف و تحلیل های سیاسی, تاپیک بر اساس قوانین سایت مسدود یا حذف خواهد گردید

ارسال مطلب سياسی در باشگاه ممنوع است. تاپيك های سياسی بدون اطلاع قبلی حذف و کاربران خاطی محروم خواهند شد. لطفا برای بحث های سیاسی از سایت های دیگر استفاده بفرمایید.


لطفا در رابطه با اخبار منعکس شده توجه بفرمائید قوانین تالار گفتگوی آزاد

- منبع اخبار را ذکر بفرمائید
- منبع خبر از سایت های مورد تایید باشند

15 . ایجاد هر گونه تاپیک
علمی و خبری که فاقد منبع موثق باشد ممنوع است و در صورت ایجاد پاک خواهد شد.در صورت تکرار با کاربر خاطی برخورد خواهد شد. (برای اخبار از لینک استفاده کنید)

از توجه شما سپاسگزارم
شاد و تندرست باشید
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وزیر خارجه آلمان: مذاکرات کمی در بحران قرار دارد. رویکرد تازه ای پیش گرفته شده ولی خواهیم دید!
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خبرگزاری ایرنا: یک منبع در هیات ایرانی گفت هیات‌ها مصر هستند امروز به نتیجه برسند ، ولو آن که جلسات تا پاسی از شب به طول بینجامد
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ناظران گفته اند که تصمیم قدرت‌های جهانی به اعزام وزیران خارجه خود به اجلاس لوزان نشانه اهمیتی است که برای حصول توافق جامع و نهایی قایل هستند. به همین روال، شکست مذاکرات به خصوص با توجه به انتظاراتی که توافق مقدماتی پائیز سال 1392 ایجاد کرده به منزله سرخوردگی از حل و فصل مسالمت آمیز معضل هسته ای جمهوری اسلامی خواهد بود.
 

محمودپور

عضو جدید
کاربر ممتاز



رییس کنگره آمریکا: در صورت عدم دستیابی به توافق، تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌شود

سیاست > دیپلماسی - ایسنا نوشت:
رییس کنگره آمریکا اعلام کرد در صورت عدم دستیابی به توافق تحریم‌های جدید علیه ایران به زودی وضع می‌شود. به گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان، جان‌بوئنر رییس کنگره آمریکا اعلام کرد که اگر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا قادر نباشد که بتواند توافقی با ایران انجام دهد، کنگره سریعا تحریم‌های جدید علیه ایران را وضع خواهد کرد . این نماینده جمهوری خواه ادامه داد: وی خوشبین نیست که حتی اگر اوباما و کشورهای دیگر بتوانند به توافقی با ایران دست یابند، ایران بتواند به قولش عمل کند. بوئنر همچنین ابراز عقیده کرد: من نمی‌دانم و نمی‌توانم درک کنم که چرا ما با گروهی از مردم به دنبال امضاء توافق هستیم در حالی که این مردم به نظر من هیچ قصد ونیتی برای پایبندی بر قول خود ندارند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این کنگره در چه مدتی در صورت عدم توافق با ایران تحریم‌های بیشتر را وضع خواهد کرد، گفت: به زودی. وی مدعی شد: تحریم‌ها توانسته‌اند به خوبی عمل کنند. در صورت عدم اعمال تحریم‌ها آنها هیچ وقت پشت میز مذاکره نمی‌آمدند به همین دلیل ما باید تحریم‌ها را نگه داریم . به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ایران و 1+5 به دنبال دستیابی به توافق جامع هستند.

منبع: http://www.khabaronline.ir/detail/406511/Politics/5513
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عصرایران - نشست اعضای خارجه ۱+۵ در حالی در روز یازدهم فروردین در لوزان سوئیس آغاز شد که سرگئی لاوروف - وزیر خارجه روسیه - لوزان را ترک کرده و به جای او سرگئی ریابکوف، ریاست هیات روسی را بر عهده دارد. لاوروف ، برای انجام یک کار شخصی به روسیه برگشته ولی گفته است اگر مذاکرات به نتیجه نزدیک شود، به لوزان خواهد آمد.



تلاش همه طرف های مذاکره این است که امروز به نتیجه نهایی برسند ولو آنکه مذاکرات به شب بکشد با این حال، هنوز هیچ چیز قطعی نیست. این در حالی است که وزیر امور خارجه آمریکا بعد از پایان مذاکرات فشرده دیشب در جمع خبرنگاران حاضر در لوزان سوئیس گفته که مذاکرات کمی پیشرفت داشت.

مهمترین و جدیدترین خبرها به شرح زیر است:

- یک مقام غربی که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت: ما فقط چند ساعت برای رسیدن به چارچوب توافق وقت داریم وگرنه کار بسیار بسیار سخت خواهد شد.

- لاوروف که برای انجام کار شخصی به مسکو برگشته بود، با اعلام این که فرصت های خوبی در مذاکرات وجود دارد خبر داد که به لوزان بر می گردد. وی پیش از ترک لوزان گفته بود اگر مذاکرات به نتیجه نزدیک شود، بازخواهد گشت.

- «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان به خبرنگاران گفت: «ما در مذاکرات هسته‌ای با ایران دچار مشکلاتی شده‌ایم.»
گویا برخی طرف ها درباره لغو تحریم ها ، کارشکنی می کنند.

- امروز پایان مهلتی است که طرف های مذاکره برای رسیده به چارچوب کلی توافق تعیین کرده اند مگر آن که بخواهند چند روز دیگر مذاکرات را تمدید کنند. در صورت وصول توافق در مذاکرات جاری، طرفین تا 10 تیر فرصت دارند نگارش متن توافق نهایی را انجام دهند.

- حسین موسویان، عضو سابق تیم مذاکرات هسته ای (در زمانی که روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود) در نشست هسته ای دانشگاه هاروارد که برخی از سیاستمداران برجسته مثل رییس جمهور سابق فنلاند، دیپلمات های سابق، مدیران و برجسته ترین متخصصان هسته ای دانشگاه هاروارد حضور داشتند، گفت: اگر مذاکره کنندگان نتوانند به توافق نهایی دست یابند، می توانند توافق دومی را امضا کنند که شامل برخی تعهدات از طرف ایران در مقابل رفع برخی از تحریم های اساسی به طور همیشگی باشد و برای توافق نهایی آخر، چند ماه دیگر هم مذاکره کنند.

- بعد از جلسه عمومی وزیران امور خارجه که کمتر از یک ساعت طول کشید علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا به همراه معاونان مذاکرات فنی را آغاز کردند.

- نشست فنی - سیاسی ایران و امریکا به پایان رسید.

- سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه: تحریم ها علیه ایران باید لغو شوند / به لوزان برمی گردم

وی افزود: فرصت جدیدی برای توافق به وجود آمده است.

- ایتارتاس روسیه به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد: یک طرح کلی جدید درباره لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران تهیه شده است.

طبق این طرح، بخش اعظم تحریم های شورای امنیت طبق سندی که در ماه ژوئن (خرداد)امضا می شود، حذف می شود.
آمریکایی ها در این دور از مذاکرات به دنبال راهکاری هستند تا اگر ایران توافقات را نقض کند، تحریم ها به طور اتوماتیک علیه ایران فعال شود.

- گمانه زنی ها در آخزین روز مذاکرات حاکی از آن است که طرفین به جای توافق هسته ای در لوزان، صرفاً یک بیانیه منتشر می کنند. این بیانیه، حاوی جزئیات نخواهد بود بلکه ادامه مسیر گفت و گو ها را در یک "فاز جدید" مشخص و ترسیم خواهد کرد تا طرفین بر اساس آن، بتوانند برای رسیدن به توافق جامع ، مذاکرات را ادامه دهند.
طبق توافقات قبلی، برای امضای توافق جامع، تا 11 تیر فرصت وجود دارد. قرار بود تا 11 فروردین ، کلیات نهایی شود و تا 11 تیر درباره جزئیات توافق نهایی شود ولی تا لحظه نگارش این خبر، هنوز در کلیات هم توافق نهایی محقق نشده است. روند لغو تحریم ها و نیز فعالیت ایران در امور تحقیقات هسته ای، از مهم ترین نکات اختلافی است.

- برگزاری دومین دیدار وزیران خارجه ایران و 1+5 با حضور فدریکو موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

- خبرنگار شبکه فرانس 24: ایران و گروه 1+5 بر سر 3 مسئله اصلی اختلاف دارند:‌ اول: رفع تحریم ها. دوم: مدت زمان توافق هسته ای و سوم :‌ بخش تحقیقات و توسعه هسته ای ایران

- آغاز نشست ایران و 1+5 با حضور وزرای امورخارجه و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل بوریواژ لوزان

ادامه دارد ...


این خبر به محض وقوع هر اتفاق جدید در لوزان و وصول اظهار نظرهای جدید به روز می شود.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا