اثبات حقانیت شیعه در یک دقیقه با سه آیه قرآن

Sarp

مدیر بازنشسته
تا وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) زنده بودند شیعه وسنی نبود. رهبر همه پیامبر بود. بعد از پیامبر ما شیعیان فقه خودمان را از اهل بیت گرفتیم و اهل سنت از چهار تا عالم دیگه ،امام احمد حنبل، ابو حنیفه، امام مالک و امام شافعی

هنوز یک دقیقه نشده !!

اولا: ما که فقه مان را از اهل بیت گرفتیم سه تا آیه داریم ،قرآن راجع به اهل بیت (علیهم السلام) وقتی به کلمه اهل بیت که می رسد می فرماید: یطهرکم تطهیرا ( احزاب ?? )

یطهرکم یعنی معصومند .هیچ کس نگفته یطهرکم مال ابو حنیفه و شافعی هست .نه شیعه گفته نه سنی .

دوما: اهل بیت قرن اول هجری بودند ، اما چهار تا عالم سنی یعنی ابوحنیفه و شافعی و مالکی و امام احمد حنبل مال قرن دوم هجری بودند

اهل بیت یک قرن از اونها جلوتر بودند .

قرآن می فرماید "و السابقون السابقون اولئک المقربون " (واقعه ??و??)

سوما: تمام اهل بیت شهید شدند ، یکی از علماء اهل سنت سیلی نخوردند .

قرآن می فرماید: "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما " (نساء ??)

یک دقیقه من تموم شد.

ما شیعه هستیم بدلیل اینکه:

یک: ما فقه مان را اهل بیت گرفتیم معصومند (یطهرکم تطهیرا )

دو: یک قرن جلوترند ( و السابقون السابقون )

سوم: همه ائمه شهید شدند ( قتلوا فی سبیل الله )

شما اهل سنت اگر می توانید یک آیه بخوانید که چرا دینت را از ابوحنیفه گرفتید؟


بخشی از سخنرانی حجت الاسلام قرائتی
 

هزار و یک شب

عضو جدید
تا وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) زنده بودند شیعه وسنی نبود. رهبر همه پیامبر بود. بعد از پیامبر ما شیعیان فقه خودمان را از اهل بیت گرفتیم و اهل سنت از چهار تا عالم دیگه ،امام احمد حنبل، ابو حنیفه، امام مالک و امام شافعی

هنوز یک دقیقه نشده !!

اولا: ما که فقه مان را از اهل بیت گرفتیم سه تا آیه داریم ،قرآن راجع به اهل بیت (علیهم السلام) وقتی به کلمه اهل بیت که می رسد می فرماید: یطهرکم تطهیرا ( احزاب ?? )

یطهرکم یعنی معصومند .هیچ کس نگفته یطهرکم مال ابو حنیفه و شافعی هست .نه شیعه گفته نه سنی .

دوما: اهل بیت قرن اول هجری بودند ، اما چهار تا عالم سنی یعنی ابوحنیفه و شافعی و مالکی و امام احمد حنبل مال قرن دوم هجری بودند

اهل بیت یک قرن از اونها جلوتر بودند .

قرآن می فرماید "و السابقون السابقون اولئک المقربون " (واقعه ??و??)

سوما: تمام اهل بیت شهید شدند ، یکی از علماء اهل سنت سیلی نخوردند .

قرآن می فرماید: "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما " (نساء ??)

یک دقیقه من تموم شد.

ما شیعه هستیم بدلیل اینکه:

یک: ما فقه مان را اهل بیت گرفتیم معصومند (یطهرکم تطهیرا )

دو: یک قرن جلوترند ( و السابقون السابقون )

سوم: همه ائمه شهید شدند ( قتلوا فی سبیل الله )

شما اهل سنت اگر می توانید یک آیه بخوانید که چرا دینت را از ابوحنیفه گرفتید؟


بخشی از سخنرانی حجت الاسلام قرائتی

راستی خودت اینهایی را که نوشتی قبول داری؟

اول : با مثال ، وقتی به یکی میگن اهل منزلت چطورن ؟ آیا برداشت آن فرد این است که منظور طرف پسر عمویش است ؟یا نوه ها و نتیجه ها و ندیده های به دنیا نیامده پسر عمویش ؟! این آیه در مورد زنان پیامبره ، هر با سوادی که یک ذره دقت کنه به این نتیجه میرسد. چون پس و پیش آیه داره در مورد زنان پیامبر حرف میزنه . لابد خدا خواسته یه سخنی رو همین جوری پرت کنه که هیچ ربطی به پس و پیش مطلب نداره !

دوم : چند تا از امامانتون جلوتر از امامان اهل سنت و جماعت میزیستند ؟ پس اون تعدادی که بعد از اونها میزیستند کمتر مقرب بودن از امامان اهل سنت !

سوم : آخوندهای شیعه با همین دروغگوییها ذهن مردم ساده دل را پر کرده اند . بهتره هر کس دوست داره اول یه سرچ بزنه ببینه رنجهای امامان چهارگانه چه بوده. مثلاً شکنجه های ابوحنیفه توسط منصور ! و...
در ضمن من در مسائل فقهی از یکی از چهار امام پیروی میکنم وگرنه من دینم را از کتاب و سنت گرفته ام .
 

هزار و یک شب

عضو جدید
[FONT=&quot]من سوالاتی دارم که دونه دونه میپرسم هرکی جواب عقلانی داشت بگه . شاید دیر دیر آن بشم ولی به هر حال آن میشم تا پاسخ رو ببینم.

سوالي كه بارها از شيعيان پرسيده شده و جوابي قانع کننده براي آن نداده اند اين است كه چرا در قرآن نامي از حضرت علي و خلافت و جانشيني او نيست؟ و همينطور نام امامان ديگر و امام زمان؟
[/FONT]
[FONT=&quot]جوابي كه شيعيان مي دهند اين است كه تعداد ركعات نماز نيز در قرآن نيست و براي فهم آن مي بايست به سنت و احاديث رجوع كنيم و در رابطه با خلافت نيز به احاديث مختلف رجوع مي‌كنيم!!![/FONT]
[FONT=&quot]در جواب مي گوئيم: شما شيعيان قياس را قبول نداريد و در اصول كافي از امام صادق حديث داريد كه ابوحنيفه را لعن كرده به خاطر قياس كردنش و گفته كه دين با قياس به دست نيايد. ولي خودتان در اينجا دست به قياس مي زنيد و اصول مهم مذهب خود يعني امامت را با فرعي از فروع دين يعني تعداد ركعات نماز قياس مي كنيد.[/FONT]
[FONT=&quot]جالب است كه گاهي علماي شيعه مي گويند: ما در اصول عقايد قياس داريم و تنها در فروع ديني قياس را باطل مي دانيم ولي ناگهان مي بينيم كه در اينجا با فروع ديني نيز قياس مي كنند يعني تعداد ركعات نماز؛ پس نتيجه مي گيريم كه شيعه هرجا به نفع خودش باشد قياس مي كند.
[/FONT] [FONT=&quot]از همه مهمتر اينكه اصول دين در جاي جاي قرآن به طور صريح و روشن و واضح بيان شده تا كسي بهانه اي نداشته باشد؛ اصولي چون توحيد و نبوت و معاد؛ ولي امامت كه از اصول بسيار مهم ديني نزد شيعيان است و حتي آنرا از نبوت هم بالاتر مي برند در قرآن بيان نشده و اين اصل مهم چه ربطي به تعداد ركعات نماز دارد؟ در قرآن علاوه بر اصول ديني كه بيان شده فروع دين نيز بيان شده؛ مثل نماز و زكات و حتي فروع فروع نيز بيان شده همچون وضو در سوره مائده آيه 6 ولي امري كه واضح است اين است كه ما بايد براي فهم بعضي امور ديني به سنت نبي اكرم [/FONT][FONT=&quot]ص[/FONT][FONT=&quot] مراجعه كنيم براي اموري چون تعداد ركعات و غيره؛ و اگر بنا بود در قرآن تمامي نكات ريز و فروع فروع فروع نيز بيان شود مي بايست كتابي حجيم در چندين جلد نازل مي شد و در انتها باز براي عده اي از مراجع ديني سوالاتي باقي بود و هيچكدام بدون سوال نمي ماندند؛ كافي است شما سري به رساله‌ها و كتب تفسيري ايشان بزنيد تا متوجه شويد.[/FONT] [FONT=&quot]پس قرآن موارد مهم و اساسي و اصولي را بيان نموده و راه بهشت و جهنم را به خوبي نشان داده و چنانچه مسئله امامت و خلافت و جانشيني حضرت علي اينقدر مهم بود حتماً بيان مي شد. [/FONT]
[FONT=&quot]اينكه علت نبودن نام علي و مسئله خلافت به خاطر امتحان بوده و خداوند امت اسلامي را امتحان نموده و تنها ما شيعيان از عهده اين امتحان بر آمديم.[/FONT]
[FONT=&quot]ما مي گوئيم: آيا خداوند در آخرين كتاب و فرستاده خود چنين كاري مي كند؟ و آيا خداوند در خود امر دين امتحان و شبهه ايجاد مي كند؟ و با اينكار بهانه را به دست گمراهان مي دهد تا در جهان آخرت بگويند ما متوجه نشديم و دين الهي را به خوبي نفهميديم يا اينكه خداوند حجت را تمام مي كند و آيات را به طور صريح و روشن و مبين و قابل فهم مي فرستد تا كسي بهانه اي نداشته باشد.[/FONT]
[FONT=&quot]آيا قرآني كه حجت است داراي امتحان و پيچيدگي است؟ اينكه ديگر حجت نمي شود؛ حجت يعني بينه و دليل روشن و آشكار.[/FONT]
[FONT=&quot]پس موضوع امتحان كه در قرآن نيز بيان شده مربوط به مال و فرزندان و... است نه مربوط به خود قرآن و خود دين و اصول مهم آن.[/FONT]


 
آخرین ویرایش:

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستش متن خیلی ضعیف بود منم که شیعه هستم با این نوع استدلال به جایی نمیرسم.
 

هزار و یک شب

عضو جدید
سلام به همگی. خوب ، من برگشتم ولی هیچ جوابی نبود. تا این یکی جواب نداشته باشه نمیرم سراغ سوالهای بعدی.
 
بالا