ابداع ماده ای که گلها را درخشان می کند

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ابداع ماده ای که گلها را درخشان می کند
گروهی از دانشمندان استرالیایی فرمولی ویژه را ابداع کرده اند که می توان با کمک آن ماده ای برای درخشان سازی گلها و گیاهان تولید کرد، ماده ای که باعث می شود گیاهان در تاریکی بدرخشند.
به گزارش خبرگزاری مهر، "مارک تستر" و گروهی دیگر از دانشمندان استرالیایی این ماده جدید را برای درخشان ساختن گیاهان در تاریکی ابداع کرده اند، با اسپری کردن این ماده بر روی گلها و شاخ و برگ گیاهان و قرار دادن آنها در زیر نوعی نور فرابنفش می توان آنها را به موجوداتی فلورسنت تبدیل کرد.
تاثیر این ماده به اندازه ای قوی است که می توان با کمک آن بی روح ترین و زشت ترین گیاهان را به منظره ای زیبا و شگفت انگیز تبدیل کرد. این ماده که تحت پشتیبانی مالی شرکتی به نام Bioconst ساخته شده است، سمی نیست و می توان به راحتی آن را از روی سطوح مختلف با کمک آب و صابون پاک کرد.
به گفته تستر برای اینکه ماده پس از پاشیده شدن بر روی گیاهان آغاز به درخشش کند، به دسته ای از باتری ها برای تامین نور فرابنفش از این رو ماده درخشان کننده همراه با باتری ها به فروش خواهند رسید، اما شرکت Bioconst در تلاش است در آینده ماده ای را ابداع کند که بدون نیاز به نورپردازی خاص و در محیط معمولی بدرخشند:


این ماده سمی نبوده و یک ماه دوام خواهد داشت
این ماده می تواند بی روح ترین گیاهان را نیز در تاریکی به دسته ای درخشان و زیبا تبدیل کند
یک بطری از این ماده می تواند 200 شاخه گل را درخشان سازد
تستر، مخترع این ماده می گوید گلها به این شکل به کهکشانی از ستاره ها تبدیل می شوند
گل فروشی ها و برگزار کننده های مراسم جشن از مشتریان اساسی این محصول خواهند بود
قیمت یک بطری از ماده جدید 20 دلار اعلام شده است
 

Nazi_Elite

عضو جدید
کاربر ممتاز
این خاصیت دوتا ماده ی فلوئورسانس و فسفرسانس هستش تو شیمی سال سوم دبیرستان داشتیم. کاربردش روی گل جالب بود مرسی از مطلبی که گذاشتی.
 

Similar threads

بالا