آیا می شه وجود امام زمان رو اثبات کرد؟!

rabin_huood

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام .یک سوال

منجی زمانی خواهد امد که جهان به سمت اصطلاحاً منفی حرکت خواهد کرد . از جمله های شما چنین بر می آید که می خواهید بگید جهان به سمت منفی در حال حرکت است . ولی اگه یه کم فکر کنیم در طول سال های گذشته امنیت ؛ اخلاق ؛ احترام و آسایش به سمت مثبت پیشروی داشته اند ( منظورم کل جهانه ) و سردرمدار این پیشرفت عقل بوده . در کشور هایی هم که دیانت بر عقلانیت ارجحیت داشته وضعیتشان مشخصه که به انسان ارزشی قائل نیستند و به وضوح می توان آنرا دید .
. آیا فکر تمی کنید منجی ما عقلانیت - احترام و اخلاق است ؟ آیا تا حالا دیانت برای ما کاری کرده که دلخوش به آن باشیم ؟ اگر « کسی » قراره بیاید و فرض کنیم معصومه ، فقط یه نفره و همراهان او از گناه و معصیت و بی عدالتی به دور نخواهند بود .
سلام
فکر کنم اگر قرآن رو مطالعه کنید اوج احترام ، اخلاق و تفکر رو می بینید ، هنوز که هنوزه در تمامی زندان های جهان مجازات و ... هست در صورتی که 1400 سال پیش اسلام این کار رو ممنوع کرده بود ، کل جهان ، بریم سراغ آمریکا ، فکر کنم یک ماه پیش بود که bbc یک برنامه گذاشته بود از سربازان آمریکایی که چجور نادم و پشیمان بودند و لباس های خود رو تبدیل کرده بودند کاغذ و برای مردم عراق و افغانستان شعر می خوندند . انگلیس ، ایتالیا و .... کشور های دیگه هم که تو این کارا سهیم بودند ... بریم سراغ فرانسه که اونجا هم از ایران خودمون کم نیاورد و حسابی به حساب تظاهر کننده هاش رسید ، کجای دنیا بریم که اخلاق حرف اول رو بزنه ؟ الان تو این دنیا پول حرف اول رو میزنه نه اخلاق ...
فکر کنم که پارسال بود روسیه کشورهای همسایش رو مورد حمله قرار داد . مگر اینها کشورهای درجه یک دنیا نیستند ؟ پس اخلاق کجا رفت ؟ احترام چه شد ؟ ایران خودمون هم ماشاالله ....
وقتی حاکمی عادل باشه ، بی عدالتی به حداقل میرسه ..
دوست عزیز ما اعتقاد داریم یاران نزدیک امام زمان ( عج ) { اون 313 نفر } از مخلصین هستند و همونطور که تو قرآن اومده شیطان سوگند خورده که همه رو به انحراف می کشونه بجز مخلصین ، پس می بینید که یاران آن حضرت هم خیلی منزه تر از بقیه افراد هستند ...
کلام آخر : چرا عقل رو در برابر اسلام قرار میدید ، در صورتی که عقل جزء مهمترین فاکتور های اسلام است ، در حدی که عقل را به عنوان رسول پنهان یا درونی می نامند ، در فقه ، جایی که حکمی نیست ، حکم عقل حکم خدا را دارد ... تفکر : خداوند در جای جای قرآن مردم رو دعوت به تفکر و تعقل کرده و از جاهلان بیزاری می جوید ، وقتی پای مسحیان میاد وسط میگه اندیشمندان و دانشمندانشون از دوستان ما هستند ... امام علی ( ع ) زمانی که بعد از فوت پیغمبر اون اتفاق ها افتاد فرمود من فکر کردم تمام جوانب رو درنظر گرفتم دیدیم صبر بهترین گزینه است ... پس واقعا دیده می شود در دین اسلام چقدر به عقل بها داده می شود ... اما بعضی از سنت های اشتباه را معاویه راه انداخت تا بتونه بر مردم حکومت کنه ، و جز بدعت چیزی نیست ...
ببخشید طولانی شد ...
 
آخرین ویرایش:

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
در همین بخش مهدویت نگاه کنید تاپیکی هست که میگه امام زمان کشته خواهد شد البته بحار الانوار هم همین رو میگه پدران ما هم سالها همین روایات را سینه به سینه انتقال داده اند حالا اگر وضع عوض شده شما بفرمایید آیا امام زمان شیعیان کشته خواهد شد؟ اگر بله بعدش چی میشه دو باره میاد؟اگر نه تا چند سال دیگه بعد از ظهور باقی میماند؟یک میلیارد سال؟اگر نه او هم خواهد مرد پس چرا قبل از رستاخیز میاد؟ مگه قرار نیست همه حساب کتابها در رستاخبز تکلیفش روشن شه !!!یا رستاخیز یه قصه دیگست و باید اول امام زما ن بیاد دین کج شده را درست کنه و بلافاصله رستاخیز هم آغاز بشه؟!!!
باور کن واقعا نمیفهمم چه جوری ادم میتونه خودشو گول بزنه؟!!
شما كه با اجازه خودت به اعتقادات شيعه چند موردم اضافه كردي كه تا حالا خود شيعه چيزي در موردش نشنيده!(براي اين قسمت"اگر امام زمان هم میخواد بیاد که کشته بشه پس چرا میاد؟البته شاید هم ادعا شده کشته میشود تا دوباره بعدا ظهور کنه!!!!")
منطقي بحث كنيد تا منطقي جواب بشنويد! چرا حرفهايي ميزنيد كه در هيچ جاي تشيع نيامده و بعد هم با استفاده از همون حرفا حكم به توهم تشيع ميديد؟

ثاني اينكه در انجيل در حال حاضر اثري از احمد(ص) هم نيست.وقتي كه كتاب آسماني يك قوم بيش از 100 تا بشه و بخاطر جمع و جور كردن اوضاع بزرگان مسيح 4 تا از اون كتابها رو بعنوان انجيل اصلي! معرفي كنند مشخصه كه در اين انجيل ها بيشتر هدفهاي بزرگان مسيحيت نهفته باشه تا احكام الهي.
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
در جایی دیگر در باب عقل نوشته ام در انجا استدلال گردید که چیزی به نام عقل قاهره خود موجب حذف خدا خواهد شد به ان رجوع نمایید.
در باب واقعه عام الفیل با محاسبه و ذکر تاریخ ها نشان دادم که اینهم از مواردیست که از توهم پراکنی مسلمین نشئت گرفته است .خودتان هم میتوانید انرا محاسبه کنید ببینید که عام الفیل در چه سالی رخ داده بعد انرا به تاریخ هجری برگردانید ببیند چرا با ادعای قران مغایرت دارد.
و اما در باب خسارتی که موجودات هر کره خاکی از جمله ساکنان زمین بر محیط زیست خود اعمال مینمایند هر چند در جایی دیگر در این خصوص بسیار نوشته ام باید عرض کنم اجزای هستی در شکلی که حضور می یابند تولد و موتی دارند ولی به شکلی دیگر ظاهر خواهند شد تا با شرایط زیستی خود را تطبیق دهند این یعنی متابعت از قوانین ترمو دینامیک و اصل بقای ماده و انرژی فلذا فرقی نمیکند که اب زمین را بگیرد یا زمین آب را کنار بزند مهم اینستکه معادله تراز انرژی به نامعادله بدل نگردد به همین علت بطور کاملا اتوماتیک مواد موجود در عالم هستی از معادله تراز ماده و انرژی چه در N سال قبل و چه در N سال بعد متابعت مینماید.
این رفتار ماده هیچ ربطی به خرد و یا نابخردی موجودی ندارد ساکنان هر کره خاکی باید زندگی کنند و برای بقای بیشتر باید خود را با خواست طبیعت همراه سازند تا معادلات طبیعی موجب حذف مزاحم های طبیعت نگردد.

خرد نگهدارتان
به نام خرد کل ، خداوند عزوجل ...
حتما ادعا های شما پشتوانه دارند که هر چه می گویید یا از تاریخ طبری است و یا از کتب ...
ما در تاریخ استناد را بر قران می گذاریم که میلیاردها نفر قبول دارند ، شما اتفاق عام الفیل رو زیر سوال می برید ، اتفاقی که از زمان بعثت پیامبر آنچنان دور نبوده ، یعنی اگر دروغ بوده تمام مسلمان های آن زمان قرآن را رد می کردنند ، بعد سخن از پشتوانه می زنید ؟
از انقلاب صنعتی تا به حال کسانی که نام خود را روشن فکر و خردمند گذاشته اند حرف از تحول و جهانی بی دردسر را می زند بجز اختراعات چه چیز را برای بشر آوردند ، بجز نابودی زمین و جنگ های پی در پی جهانی چه کردند ، بجز بمب هسته ای و موشک های غاره پیما چه لطفی در حق بشر کردند ، اگر طاعون را برچیدند بجایش ایدز آوردند ، هر بیماری که رفت بجایش بیماری خطرناک تری آمد ، لایه ازن سوراخ شد ، منابع یخی دنیا در حال آب شدن است ، نفت تا چند سال دیگر دوام میاورد ، سرطان هر روز رو به افزایش است ، و و و ...
همین خردمندان قرار است دنیا را نجات دهند ؟ به آنها بگویید ما کمک شما را نخواستیم ، شما به ما ضرر نرسانید ، سود پیش کش شما ... همین خردمندان چندی پیش در bbc گفتند که در سال 2100 زمین ها در زیر آب فرو می روند و زندگی درچار مشکل می شود ، یعنی فرزندان و نوه های ما در آن همان نسل هستند ... حال ما در توهم هستیم یا شما ، اگر تاریخ را زیر سوال می برید اینها را چه این وقایع که مستند است ... به قول یکی از دوستان هنر این نیست که آدم اقیانوسی باشد به عمق 1 سانتی متر ، هنر اینه که آدم چاهی باشه به عمق 1 کیلومتر ... شما هم بجای این همه مطالعه کمی بر روی مطالعاتتون فکر کنید ... فقط آنها را انتقال ندید ...
خرد کل نگهدار همگان
 
آخرین ویرایش:

rabin_huood

عضو جدید
کاربر ممتاز
و اما در باب خسارتی که موجودات هر کره خاکی از جمله ساکنان زمین بر محیط زیست خود اعمال مینمایند هر چند در جایی دیگر در این خصوص بسیار نوشته ام باید عرض کنم اجزای هستی در شکلی که حضور می یابند تولد و موتی دارند ولی به شکلی دیگر ظاهر خواهند شد تا با شرایط زیستی خود را تطبیق دهند این یعنی متابعت از قوانین ترمو دینامیک و اصل بقای ماده و انرژی فلذا فرقی نمیکند که اب زمین را بگیرد یا زمین آب را کنار بزند مهم اینستکه معادله تراز انرژی به نامعادله بدل نگردد به همین علت بطور کاملا اتوماتیک مواد موجود در عالم هستی از معادله تراز ماده و انرژی چه در N سال قبل و چه در N سال بعد متابعت مینماید.
این رفتار ماده هیچ ربطی به خرد و یا نابخردی موجودی ندارد ساکنان هر کره خاکی باید زندگی کنند و برای بقای بیشتر باید خود را با خواست طبیعت همراه سازند تا معادلات طبیعی موجب حذف مزاحم های طبیعت نگردد.
به نام خالق بی همتا ... به نام او که می آفریند بدون آنکه آفریده اش حیات بشر تهدید کند ..
منی که اینهمه مدرک و افتخارات شما را ندارم میدانم که فعالیت های اخیر بشر ، گسترش آلودگی بیش از حد بشر باعث گرمای زمین شده و تمام این بدبختی ها زیر سر بشر است نه طبیعت ...
حرف شما درسته اما نمی دونم چرا بشر انسان محور معتقد دنیا باید با خواست او همراه شود ... و الان هم چیزی که مشاهده می شه طبیعت فدای جاه طلبی انسان ...
واسه موضوعاتی به این روشنی فکر نمی کنم همچین دلایلی قانع کننده باشد ....
فعلا به خاطر هنر نمایی خردمندان ، انسان کم کم محکوم به فنا می شود ...

1400 سال پیش پیغمبر دستور دادند درخت بریدن ممنوع کاری که همان خردمندان شما چندی پیش فهمیدند باید ممنوع کنند ، احترام به طبیعت در 1400 سال پیش در دین ما بود ، اما این خردمندان تازه فهمیدند باید به طبیعت هم احترام بگذارند ... 1400 سال پیش اسلام بیان کرد نژاد پرستی ممنوع ، با رنگ پوست فخر نفروشید ، اما کشورهای بزرگ دنیا انگلیس آلمان فرانسه هنوز هم درگیر این موضوعند ... کاش روزی کسی اسلام را آنجور که باید مطالعه کند ، نه آنجور که دوست دارد ...
خالق من نگهدار همه بندگانش ...
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمیدانم بر این باور هستید که زلزله را خداوند به بشر می دهد تا او را آزمون کند . یا باوردارید که زلزله هم حکمی دیگر از خواست طبیعت برای رسیدن به تعادل است!اگر بر باور اول باشید بخش اول عبارت شما یعنی بنام خالقی که می افریند بدون اینکه آفریننده اش را تهدید کند نا معتبر میشود اگر به بخش دوم یعنی خواست طبیعت معتقد شوید که در طبیعت وقایع بسیاری رخ میدهد که موجودی زندگی موجود دیگر را به خطر می اندازد.
بشر هم بخشی از طبیعت است که برای بقا همچون دیگر موجودات هر کاری میکند. اجزای طبیعت برای پشتیبانی از اکولوژی سیستم هر تلاشی میکنند تا جایی که واکنش های خود بخودی سیستم در جهت ایجاد حرارت بیشتر تقویت میگردد و با عنایت به اینکه امکان بازیافت تمام حرارت به کار مطابق اصل کارنو امکان پذیر نیست طبیعت تسلیم اینگونه واکنشهای الزمی میگردد از طرفی در بیرون از سیستم (فرض شده زمین سیستم باشد)یعنی محیط هم نسبت به سیستم اتفاقاتی رخ میدهد که در جهت اصلاح جریان منفی در سیستم گام بر میدارد چون نتیجه کنشهای درون سیستم و عکس العمل های بیرون از سیستم کاملا قابل پیش بینی نیست نمی توان با جزمیت به نتایج و وقایعی که قرار است در سیستم رخ دهد معتقد شد اما بعنوان جزء کوچکی از سیستم هر کاری که منجر به تخریب طبیعت شود را غیر اصولی دانسته و تایید نمی نمایم .از طرفی به نتیجه گیری های بشر بعنوان جز ء کوچکی از طبیعت هم اتکای کامل ندارم.
خوبست بدانید زرتشت بسیار قدیمی تر از اسلام است و در تئوری آنها فرض بر این شده که انسانهای اولیه درختانی بوده اند که بعدها بلحاظ علاقه بهم نزدیکتر شده اند به همین علت بریدن درخت را عین قتل نفس می پنداشتند .نقل است که حمله اعراب و نفوذ اسلام در ایران همه این مکتوبات را از ایران و ایرانی گرفت تا خوشحال شود که بگوید پیامیر اسلام قبلا گفته است که درخت بریدن کار زشتی است.
میدانید فرزندان نوح حام و سام و یافث بوده اند سامی ها همه پیامبر و پیامبر زاده اند (عیسی ،موسی ،دانیال ،محمد و تمام افراد نامی دیگر)بین فرزندان سام کتابی دست بدست چرخیده که نویسنده ان خردمندی از قوم عبرانیان بوده است نوشته های ان کتاب در انجیل ،تورات و قران وجود دارد در واقع همه از هم کپی برداری کرده اند البته اینها همه ادعای بشر است که از تاریخ های گذشته با این دقت خبر دارد ولی در تفکر تولدی دیگر در بین خرمندان رسم بر اینستکه بر همه چیز تردید کنند و پس از تحقیق انرا بپذیرند .
به نام خالق بی همتا ... به نام او که می آفریند بدون آنکه آفریده اش حیات بشر تهدید کند ..
منی که اینهمه مدرک و افتخارات شما را ندارم میدانم که فعالیت های اخیر بشر ، گسترش آلودگی بیش از حد بشر باعث گرمای زمین شده و تمام این بدبختی ها زیر سر بشر است نه طبیعت ...
حرف شما درسته اما نمی دونم چرا بشر انسان محور معتقد دنیا باید با خواست او همراه شود ... و الان هم چیزی که مشاهده می شه طبیعت فدای جاه طلبی انسان ...
واسه موضوعاتی به این روشنی فکر نمی کنم همچین دلایلی قانع کننده باشد ....
فعلا به خاطر هنر نمایی خردمندان ، انسان کم کم محکوم به فنا می شود ...

1400 سال پیش پیغمبر دستور دادند درخت بریدن ممنوع کاری که همان خردمندان شما چندی پیش فهمیدند باید ممنوع کنند ، احترام به طبیعت در 1400 سال پیش در دین ما بود ، اما این خردمندان تازه فهمیدند باید به طبیعت هم احترام بگذارند ... 1400 سال پیش اسلام بیان کرد نژاد پرستی ممنوع ، با رنگ پوست فخر نفروشید ، اما کشورهای بزرگ دنیا انگلیس آلمان فرانسه هنوز هم درگیر این موضوعند ... کاش روزی کسی اسلام را آنجور که باید مطالعه کند ، نه آنجور که دوست دارد ...
خالق من نگهدار همه بندگانش ...
 
آخرین ویرایش:

yuza

اخراجی موقت
چیزی که وجئد نداره چه جوری میشه اثباتش کرد؟:wallbash:

کسی مخالفه بیاد تو تاپیک امام زمان کو؟ اثبات کنه ما هم روشن شیم
 

rabin_huood

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمیدانم بر این باور هستید که زلزله را خداوند به بشر می دهد تا او را آزمون کند . یا باوردارید که زلزله هم حکمی دیگر از خواست طبیعت برای رسیدن به تعادل است!اگر بر باور اول باشید بخش اول عبارت شما یعنی بنام خالقی که می افریند بدون اینکه آفریننده اش را تهدید کند نا معتبر میشود اگر به بخش دوم یعنی خواست طبیعت معتقد شوید که در طبیعت وقایع بسیاری رخ میدهد که موجودی زندگی موجود دیگر را به خطر می اندازد.
بشر هم بخشی از طبیعت است که برای بقا همچون دیگر موجودات هر کاری میکند.
بسم الله الرحمن الرحیم
نظر من بینا بین این دو حرفی است که شما گفتید ...
زلزله یکی از محصولات طبیعت است که بشر هم به علم آن رسیده که بتوان آن را پیش بینی کند ... اما یک سوال آیا زلزله زندگی و شرایط زندگی بشر را به خطر می اندازد ؟ آیا عنصری که تهدید امیز است ؟ حوادث طبیعی به قول شما وظیفه ای دارند مبنا بر تعادل طبیعت که به گفته شما که نام تعادل را بر آن گذاشتید ، اگر اتفاق نیوفتد تعادل بهم خورده و بر هم زدن تعادل یعنی نابودی ...
حال آیا فعالیت های بشر هم در راستای تعادل در جهان است ؟ باز هم اشاره می کنم بر گفته دانشمندان و محققان اروپایی و آمریکایی دنیا رو به زوال است و فقط و فقط بخاطر فعالیت های اخیر بشر است ، آیا این فنا با تعادل برابر است ، مخلوقات خدا به زندگانی بشر و شرایط آن صدمه نمی زند ، هزاران سال است انسان ها در کنار مخلوقات خدا زندگی کردند و برآنها تهدیدی وارد نشد ، اما در 200 سال اخیر بنا بر فعالیت های بشر شرایط زندگی کردن رو به نابودی است ... لایه ازن سوراخ شده ، دمای جهان بالا رفته ، یخ ها و منابع آب شیرین بشر رو به نابودی است ، تمام منابع زمین رو به پایان میرود ، تمام اختراعات بشر متهم شده اند ، طوری که این روز ها دانمارک سنت دوچرخه سواری را دوباره زنده می کند ... اینها چیزی نیست که بتوانیم به خود دروغ گفته و تکذیب کنیم ...
پس حرفی که زدم غلط نبود ، برداشت شما یک طرفه بود ....
 

rabin_huood

عضو جدید
کاربر ممتاز
چیزی که وجئد نداره چه جوری میشه اثباتش کرد؟:wallbash:

کسی مخالفه بیاد تو تاپیک امام زمان کو؟ اثبات کنه ما هم روشن شیم
سلام
من به آقای عراقی هم گفتم ، همیشه بجایی می رسد که بحث فایده نداشته و بیشتر مایه گمراهی می شود .. دفعه قبل با زبان خود گفتم ، این بار با زبان قرآن می گویم

بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

</SPAN>فَهَلْ يَنتَظِرُونَ إِلاَّ مِثْلَ أَيَّامِ الَّذِينَ خَلَوْاْ مِن قَبْلِهِمْ قُلْ فَانتَظِرُواْ إِنِّي مَعَكُم مِّنَ الْمُنتَظِرِينَ
آيا آنها (چيزى) جز همانند روزهاى پيشينيان (و بلاها و مجازاتهايشان) را انتظار مى‏كشند؟! بگو: «شما انتظار بكشيد، من نيز با شما انتظار مى‏كشم

سوره یونس ، آیه 102

بَقِيَّةُ اللّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ وَمَا أَنَاْ عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ
اگر مؤمن باشيد باقيمانده خدا براى شما بهتر است و من بر شما نگاهبان نيستم

سوره هود ، آیه 86

صدق الله العلی العظیم

خدایا ولایت هر کس را جز امام زمان ( عج ) از سر من بردار .

الهی آمین ...
 

bamboo

عضو جدید
در همین بخش مهدویت نگاه کنید تاپیکی هست که میگه امام زمان کشته خواهد شد البته بحار الانوار هم همین رو میگه پدران ما هم سالها همین روایات را سینه به سینه انتقال داده اند حالا اگر وضع عوض شده شما بفرمایید آیا امام زمان شیعیان کشته خواهد شد؟ اگر بله بعدش چی میشه دو باره میاد؟اگر نه تا چند سال دیگه بعد از ظهور باقی میماند؟یک میلیارد سال؟اگر نه او هم خواهد مرد پس چرا قبل از رستاخیز میاد؟ مگه قرار نیست همه حساب کتابها در رستاخبز تکلیفش روشن شه !!!یا رستاخیز یه قصه دیگست و باید اول امام زما ن بیاد دین کج شده را درست کنه و بلافاصله رستاخیز هم آغاز بشه؟!!!

بله امام زمان هم به شهادت خواهد رسيد ولي نه بلافاصله بعد از ظهور.بلكه بعد از انجام مسئوليت هاش.بعدشم دوباره نمياد.بعد از شهادت امام زمان بحث رجعت پيش مياد كه اينجا جاي بحثش نيست.مطلب سنگينيه.

بازم ميگم شما خودت ميبري و ميدوزي...كه كاملا مشخصه نشانه ي چيه...

باور کن واقعا نمیفهمم چه جوری ادم میتونه خودشو گول بزنه؟!!

مثل اينكه تخصص شما در اين زمينه بيشتره!!!! پس چرا نميدوني؟!!!
 

xm0r74l

عضو جدید
با سلام
من همه این هفت صفحه رو خوندم حلا میخوام اثباتش کنم .
گل فاطمه کجایی امان از دست جدائی
گل فاطمه امان ازدست این شیعه کجائی
کجائی ,امان از دست این دو رویان کجائی
الهم کن لولیک الحجهٌ بن الحسن
اول درمورد ظهورش::cry: ما ها کی هستیم که درمورد ظهورش ,بودن یا نبودنش هرف بزنیم ..
مگر ای اهل ایمان فراموش کرده اید داستان موسی ویارانش را وای از شما
مگر نخوانده اید موسی از خدا خاست اورا ازدست فرعون درامان نگهدارد .
از خدا دستور امد دل به دریا بزند موسی گفت چرا گفت من آنهارا از داشتن پیامبر محروم کردم
وآن اتفاق افتاد .
در الف بای مهدویت آمده که زمین بدون پیامبر نابود خواهد شد

من از کسانی که می خواهند امام خود را بهتر بشناسند تقاظا دارم یکبار الف بای مهدویت
را بخوانند قیمت این کتاب 8000تومان است یا از کتابخانه میتوان مجانی گرفت
 

xm0r74l

عضو جدید
با سلام
من همه این هفت صفحه رو خوندم حلا میخوام اثباتش کنم .
گل فاطمه کجایی امان از دست جدائی
گل فاطمه امان ازدست این شیعه کجائی
کجائی ,امان از دست این دو رویان کجائی
الهم کن لولیک الحجهٌ بن الحسن
اول درمورد ظهورش::cry: ما ها کی هستیم که درمورد ظهورش ,بودن یا نبودنش هرف بزنیم ..
مگر ای اهل ایمان فراموش کرده اید داستان موسی ویارانش را وای از شما
مگر نخوانده اید موسی از خدا خاست اورا ازدست فرعون درامان نگهدارد .
از خدا دستور امد دل به دریا بزند موسی گفت چرا گفت من آنهارا از داشتن پیامبر محروم کردم
وآن اتفاق افتاد .
در الف بای مهدویت آمده که زمین بدون پیامبر نابود خواهد شد

من از کسانی که می خواهند امام خود را بهتر بشناسند تقاظا دارم یکبار الف بای مهدویت
را بخوانند قیمت این کتاب 8000تومان است یا از کتابخانه میتوان مجانی گرفت
همه چیز درمورد امام عصر در این کتاب هست
 

soshians11

عضو جدید
به نام خدا

به نام خدا

میدونی چرا کسی نتونسته جواب قانع کننده ای به این سوال بده؟!! میدونم که میدونی!
سلام دوست عزیزچرا که نشد برای اثبات وجود امام زمان راههای زیادی هست خواستی به این سایت یه سری بزن تا به طور کامل بهت جواب بدهدواما چکیده ای از یکی از مقاله های این سایت رابرایت می گذارم:
بسم الله الرحمن الرحیم
اثبات وجود امام زمان ازطریق:
الف)عقل:
الف:مطلبي که مسلم است اين مي باشد که هميشه پولهاي تقلبي مشابه پولهاي اصلي است وپولي که
اصلي آن وجودندارد تقلبي آن هم وجود ندارد پيداشدن کساني که خودرا حضرت مهدي معرفي
نموده اند (که البته دروغگو بوده اند)خوداشاره به اين مطلب دارد که حتما امام زماني وجود دارد
که نمونه تقلبي آن موجود مي باشد
ب:روزي امام صادق(ع)ازشاگردش هشام پرسيد آيابه من نمي گوئي که باعمرابن عبيد چه کردي
وچگونه ازاوسوال پرسيدي؟هشام گفت:خبربه من رسيدکه عمرابن عبيددرمسجدمي نشيندوسخنان
زهرآگيني برضدامامت مي زند.اين مطلب برمن گران آمد.پس به سوي اوحرکت نمودم جمعيت
زيادي راديدم که به دور اوحلقه زده بودند من درميان جمعيت گوشه اي رااختيارنمودم وسپس
خطاب به اوگفتم ايها العالم آيااذن مي دهي ازمسائلي سوال کنم؟گفت:آري .به اوگفتم آياچشم
داري؟گفت:آري وباآن رنگها واشخاص رامي بينم.گفتم آيابيني داري ؟گفت آري.گفتم:آياگوش داري ؟گفت:آري وباآن صداها رامي شنوم.گفتم:آياعقل داري ؟گفت:آري .گفتم:باآن چه
مي کني ؟گفت:آن چه براين جوارح نام برده شده وعرضه مي گردد،باعقل آنهاراتشخيص مي دهم
يعني باعقل تشخيص مي دهم اين امرواردشده رابايدباگوش شنيد،ياباچشم ديد.گفتم آياباوجوداين جوارح ازعقل بي نيازهستيم يانه ؟گفت:خير.گفتم چگونه بي نيازنيستيم درحالي که
اين اعضاوجوارح سالم وصحيح اند ؟گفت:پسرم ،جوارح وقتي شک
کنند درچيزي که بوئيده يا چشيده اند،آنرا به عقل ارجاع داده ويقين پيداشده وشک باطل
مي گردد.گفتم پس خداوندمتعال،اعضاوجوارح تورابي رهبر به حال خودرهاننموده بلکه براي آن
امامي قرارداده تاافعال آنها راتصحيح نموده وشک آنها رابه يقين مبدل کندچه طورمي شود تما م
مخلوقات رادرحيرت وشک واختلاف گذارده وبراي انها امامي معين ننموده باشد،تادروقت شک
وترديد به اومراجعه نمايندواوحيرت وشک رابرطرف نمايد هشام مي گويد :عمرابن عبيد ساکت شد
وتامن درمجلس بودم کلامي نگفت .امام صادق(ع)فرمودند:اي هشام به خداسوگند اين سخنا ن
{ درصحف ابراهيم وموسي نوشته شده است{علل الشرايع ج ۱
ج:چون دنيا قرارگاه طايفه ها ومحل نزاع وفساد بني آدم است پس هميشه بايد يکي ازحجت ها ي
خدادراين عالم باشد چه درزمين ظاهرباشدچه غايب تاحفظ کتاب خداوند وسنت حضر ت
محمد (ص)نمايد وشريعت راتعليم بندگان خدادهد
د:ماانسانها داراي آفريننده اي هستيم که وجودش برتر ازتمام آفريدگان است واوحکيمي است که
امکان ندارد با بعضي آفريده هايش به طور مستقيم صحبت نمايدواوبامخلوقاتش بحث وگفتگونمايد
وآنان بااواستدلال کنند پس خداوند براي حل اين موضوع سفيراني درميان خلق قرار داده است
که مردم را به مصالح ومنافعشان وبه آنچه بقاي آنها درآن است وبا ترک آن نابود مي شوند
راهنمائي کنند
ه)چگونه مي توان باورنمود خداونددشمن قسم خورده اي به نام شيطان ونفس سرکشي به نام نفس
اماره براي آدمي گذاشته است اما درعوض امامي که باعث هدايت يافتن انسانها مي شو د
رانگذاشته باشد
خلاصه اينکه هيچ سازمان وجامعه اي بدون رياست ورهبري نمي تواند به بقاخودادامه دهد
ب)ازطريق قرآن:
الف)ازسوره قدربه خوبي استفاده مي شود که ملائکه هرسال در شب قدر به جهت کاري برزمين
فرود مي آيند{ ماقرآن رادرشب قدرنازل نموديم.وتوچه مي داني شب قدر چيست شب قدربهترازهزارماه است
فرشتگان وروح درآن شب به اذن پروردگارشان براي تقديرهرکاري نازل مي شوند}
سوال اين است که ملائکه وروح که هرسال درشب قدربرزمين فرود مي آيند
بعدازرسول خدا(ص)برچه کسي وارد مي شوند باکمي دقت متوجه مي شويم که درهرزمان بايد
امامي معصوم باشد تا ملائکه براونازل شوند .اين سوره ازجمله سوره هاي است که اشاره به وجود
امام درهرزماني راداردتاآنجاکه امام باقر(ع)درباره اين سوره فرموده اند:اي جماعت شيعه،بادشم ن
( خودباسوره انا انزلنا محاجه کنيد که پيروز خواهيد شد(موعود شناسي ص ۲۸۸
ب:دراينجا برخي ازآياتي که اشاره به وجود امام درهرزماني رادارد آورده ايم:
الف)خداوند متعال خطاب به پيامبرش فرموده است :همانا تو بيم دهند ه اي وبراي هر قومي
هدايت گري است(سوره رعد/آيه ۷)ازاين آيه به طور روشن استفاده مي شود که براي هرقومي
ودرهرزمان ،هدايت کنند ه اي است امام باقر(ع)درتفسيراين آيه مي فرمايد:براي هرزماني اما م
( وهادي است که مردم رابه آنچه پيامبرخدا(ص)فرموده دعوت مي کند(موعود شناسي ص ۲۱۹
ب)برخي ازآيات قرآن دلالت براين دارد که،خداوندشخصي راشاهد اعمال قرارداده است تارو ز
قيامت شاهدوگواه برآنان باشد.براي نمونه خداونددرسوره نحل ايه ۸۴ فرموده اند:
{به خاطربياوريدروزي راکه ازهرامتي گواهي برآنان برمي انگيزيم}
توجه به اين نکته مهم است که کوه وزمين واعضاي بدن و...براعمالي که انجام مي دهيم درروز قيامت
شهادت مي دهنداما منظورخداوندازشاهد وگواه دراين آيه اينها نيست چراکه خداوند دراين آيه
.فرموده اند:به خاطر بياوريد روزي راکه ازهرامتي گواهي برآنان برمي انگيزيم.
آري درروز قيامت براي هرامتي يک گواه وجود دارد
مثلا گواه مردم زمان پيامبر(ص)خودپيامبر(ص)مي باشند وگواه مردم اين زمان حضر ت
مهدي(عج).وامايكي دلايل مابراي اينکه مي گوئيم امام مهدي (ع)گواه براعمال مردم هستند آيه
۱۴۳ سوره بقره مي باشدخداونددراين آيه فرمود ه اند:
وبه دين گونه ماشمارايک امت معتدل وميانه قرار داديم
تاشاهدبرمردم باشيدورسول خدا(ص)هم شاهدبرشما باشدبا توجه به اينکه همه افراد امت اسلامي عدالت وآگاهي لازم براي شهادت دادن راندارند بنابراين
مرادازامت درآيه بعضي افراد مي باشد نه همه مردم .همان گونه که مدح قرآن درباره کساني که با
پيامبرند{اشداعلي الکفار}شامل همه نمي شود زيرامنافقان نيزباپيامبربوده اندعلاوه برآنکه بسياري
ازافرادامت اسلامي کساني هستندکه به خاطر گناه وخطاهايشان گواهي دادن آنها حتي در
دادگاه هاي دنيا مورد قبول نمي باشد حال چگونه مي توانيم بگوئيم همه ي
افرادلياقت شهادت وگواهي دادن درروزقيامت رادارند.
امام باقر(ع)درتفسيراين آيه فرموده اند :مرادازامت وسط که شاهد هستند تنها ما ائمه هستيم
ج)زمين هيچگاه خالي ازحجت نيست:
بانگاهي به آيات زير آدمي به اين نکته مهم مي رسد که هيچگاه زمين خالي ازحجت نبوده است:
الف)نحل/ ۳۶ :مادرهرامتي رسولي برانگيختيم که خداي يکتا رابپرستيد
ب)يونس/ ۷۴ :آنگاه بعد ازنوح پيغمبراني رابه امامتشان فرستاديم
پ)يونس/ ۷۵ :آنگاه بعدازآن رسولان موسي وهارون را
ث)توبه/ ۱۱۹ :اي مومنين تقواپيشه کنيد وهمراه با صادقين باشيد
امام رضا(ع)درباره کلمه صادقين دراين آيه فرموده اند:صادقين همان ائمه اند
ج)نسا/ ۵۹ :(اطيعوالله واطيعوالرسول واولي الامرمنکم)خداورسول وصاحبان امري راکه ازميان خود
شماست اطاعت کنيد....از اين آيه به خوبي استفاده مي شود که درهرزماني بايد معصوم ي
باشدتااورااطاعت کنند
خ)يونس / ۴۷ :وبراي هرامتي رسولي است
ح)انعام/ ۱۳۰ :آنگاه خداگويد اي گروه جن وانس،مگربراي هدايت شماازجنس خودشمارسولاني
نيامدکه آيات مرابراي شمابخوانند وشماراازمواجه شدن بااين روز سخت بترسانند
د)فاطر/ ۲۴ :هيچ امتي نيست مگرآنکه درميان آنان پيامبري براي هشدارآمده استويکي ازدلايل فرستادن اين رسولان رامي توان گفت اتمام حجت است چنانچه درآيه زيربه آن اشار ه
شده است
طه/ ۱۳۴ :اگرماقبل ازپيام انبيا مردم راهلاک کنيم زبان به اعتراض گشوده مي گويند :
اي خداي ما ، توکه ازراه ما راضي نبودي چراپيامبرورسولي براي ما نفرستادي تاماراقبل
ازآنکه به ذلت وبدبختي برسيم هدايت کند
پس خداوند حداقل براي اتمام حجت هم که شده دراين چند قرن بايدامامي روي زمين گذاشته باشد
ذ)انعام/ ۳۸ :وهيچ جنبنده اي درزمين وهيچ پرنده ايکه با دو بال خويش پرواز مي کن د
نيست،مگراينکه آنهانيزگروهاي هستندمانند شما
بنا به گفته ي دانشمندان تمامي جانداران داراي رهبر هستندتمام دسته هاي گوزنها
،شيرها،زنبورهاو....و...و..داراي رهبرند اگربه پروازدسته جمعي پرندگان توجه کرده باشيد متوجه
شده ايد که يکي ازآنها درجلوي همه آنها پرواز مي کند طبق اين آيه حيوانات گروهاي مانندما
هستند پس ازآنجائي که حيوانات داراي رهبرند پس انسانها نيزبا يد درهرزمان داراي امام وهداي ت
کننده اي باشند
ر)تغابن/ ۸:پس به خدا ايمان آريد وبه رسول وبه نوري که فرو فرستاده ايم
امام باقر(ع)فرموده اند:سوگند به خداآن نور ،نورامامان ازآل محمد(ص)تاروزقيامت مي باشد
ز)خداونددرسوره انفال آيه ۳۳ خطاب به حضرت محمد(ص)فرموده اند:{تاتودرميان مردم هستي
مردم راعذاب نخواهم نمود}خب پيامبر که ازدنيارفته اند پس چراعذابي نازل نشده است؟؟
جواب اين سوال ساده است حتمابعدازفوت پيامبر(ص)شخصي بوده است
که همچون پيامبرصاحب کمال بوده است براي درک بهتراين جواب توجه به اين حديث مهم است که
.پيامبر(ص)فرموده اند:ستارگان امان اهل آسمان هستندواهل بيت من امان اهل زمينند
پس طبق اين آيه وروايت بايد فردي ازاهل بيت پيامبر(ص) روي زمين باشد تامردم ازعذاب
خداونددرامان باشند
ل)قصص/ ۵۹ :وپروردگارت قريه ها رانابود نمي کند مگراينکه درميان آنها پيامبري برانگيزد که آيا ت
مارابرآنان تلاوت کند وماهيچ آبادي راهلاک ننموديم مگرآنکه اهل آن ظالم بودندخلاصه وجود اما م آنقدرمهم است که وقتي حضرت موسي براي مدتي کوتاه براي مناجات به کوه
طوررفت برادرش هارون رابه عنوان جانشين خود گذاشت
ج)احاديث معتبراهل سنت:
الف)يکي ازاحاديثي که حتي برخي ازعلماي اهل سنت ازجمله عبدالله ابن عمر ابن خطاب آنرانقل
نموده اند اين حديث پيامبر (ص)است که پيامبر(ص)فرموده اند :هرکس بميرد وامام زمانش ر ا
نشناسد به مرگ جاهليت مرده است
طبق اين حديث مي توان گفت درهرزماني يک امامي وجود دارد که اگر مردم اورانشناسند به مر گ
جاهليت مرده اند
ب)يکي ازاحاديث معتبر که شيعه وسني آنرانقل نموده اند حديث ثقلين است که دراين
حديث پيامبر( ص)فرموده اند :من درميان شما دوچيزگرانبها به جاي مي گذارم کتاب خداوند واهل
بيتم را.اين دوهرگزازهم جدانمي شوند تابرحوض کوثر برمن واردشوند ازاين دو پيشي نگيريد که
هلاک مي شويد وبه آنها چيزي نياموزيد زيراازشما داناترند
اين حديث به صراحت مي گويد:
اولا:پيامبردوجانشين براي هدايت امتش به جاي گذاشته است :يکي قرآن وديگري اهل بيتش
ثانيا :هردوجانشين ماندگارندتاروزقيامت وهرگزازهم جدانمي شوند
.ثالثا:پيامبردستورداده به اين دوچنگ بزنيم تاازگمراهي درامان باشيم
حال اگررهانمودن دوچيزگرانبها رابه جدانشدن آنها ازيکديگر پيوندبزنيم
اصل مهمي به دست مي آيد وآن اين است که
درهرزماني حجت وامامي ازاهل بيت وجوددارد که هيچ گاه ازقرآن جدانمي شود .
يکي ديگرازاحاديثي که شيعه وسني آنرا نقل نموده انداين حديث پيامبر(ص)است که
پيامبر(ص) فرموده اند:اهل بيت من همچون کشتي نوح هستند هرکس برآنها سوارشد نجات يافت
وهرکس ازآن روي برگردانيدغرق گرديد. همچنين پيامبر(ص)فرموده اند:امت من ۷۳ فرقه خواهدشدوتنها يک فرقه آن اهل نجات است
بادانستن اين دوحديثي که اهل تسنن آنرا نقل نموده اند دوعقيده زير رابررسي مي کنيم عده اي
ازاهل تسنن معتقدند که اکنون حضرت مهدي (عج)زنده نيست !وهمچنين مي گويندتوسل به ديگرا ن
شرک است
اگرفرض رابراين بگذاريم که دوعقيده بالا صحيح است .ازآنجائي که هزارواندي سال است که
حضرت مهدي (عج)زنده نبوده اندوتوسل به ديگران نيز شرک است
پس مردم براي اينکه مشرک نباشند نمي توانستند ازاهل بيت (ع)کمک بگيرند پس يعني اينها اهل
نجات نبوده اند يعني دراين چندقرن به دليل اين که خداوند امامي راروي زمين نگذاشته است
ميلونها انسان جهنمي شده اند
نه اين عقايد کاملا اشتباه است چراکه خداوند مهربان است
د)تامل نمودن:
. خداوند درقرآن فرموده اند:من جن وانس رانيافريدم مگر براي اينکه مرا به يکتائي پرستش کنند
آري خداوند درهيچ جاي قرآن نفرموده است من انسانها راخلق نمودم براي اينکه به مرگ جاهليت
بميرندويااينکه آنها راعذاب کنم.حال برخي ازاحاديثي که
علماي اهل سنت درکتابهايشان آورده اند رادرزيرنقل مي کنيم وخود قضاوت کنيد
احمد،درمسندش ج ۱ص ۲۱۶ به نقل ازپيامبر(ص)چنين آورده است:
آنکه بميرد وبراواطاعت امامي حق نباشد به مرگ جاهليت مرده است
طياسي درمسندش (چاپ حيدرآباد ص ۲۵۹ )به نقل ازپيامبر چنين آورده است:
کسي که بميرد ،بي آنکه امام حق داشته باشد ،به مرگ جاهليت ازدنيا رفته است
حاکم همين رادرمستدرکش چنين آورده است:آن که بميرد وبرعهده اش پيروي امام مردم حق پرست
نباشد مرگش به جاهليت است حاکم با شرط شيخين(بخاري ومسلم)اين حديث راصحيح مي داند
مسلم درکتاب الاماره باب الامر بلزوم الجماعه ،عندالظهور الفتن ج ۶ص ۲۲ ازرسول خدا(ص)چنينروايت آورده است آن که بميرد وبرعهده اش بيعت امام حق نباشد به مرگ جاهليت مرده است
خداوندکه بسيار بخشنده ومهربان است آياممکن است بعدازوفات امام حسن عسگري (ع)تاالا ن
شخصي رابه عنوان امام برروي زمين نگذاشته باشداگراين طور باشد تاالان ميلونها انسان به مر گ
جاهليت مرده اند !!اين مطلب بامهرباني خداوندجور در نمي آيد
اما جاي تعجب دارد چرا درحالي که خودعلماي اهل سنت خواسته يا
نا خواسته اشاره به وجود امام درروي زمين نموده اندچرا اکنون مي گويند
امام مهدي (ع)بدنيا نيامده است
ب)خداوند:درحديث قدسي فرموده اند :يامحمد هرگززمين راتهي نمي گذارم ازعالمي که مردما ن
ازاومرا باز شناسند وفرمانم برند وبه راهم درآيند ومايه ي رستگاري آنان باشد درآن هنگام که
پيامبري رفته است تا آنگاه که پيامبري پسين برخيزدچنين نيست که درزمين ابليس رابازگذاشته باشم
تاهرکس را خواهد گمراه کند ولي کسي رانگمارم که حجتم باشدومردمان رابسويم بخواند وبه راهم
درآورد وازکارم آگاه باشد من براي هرمردمي راهنمائي گماشتم تاخوبان راراه نماييد وبدان
راحجتي باشد .(احاديث قدسي ص ۲۳ )بله خداوندعادل است اگرنوزاد قادربه حفظ جان خود نيست
خداونددرعوض پدر ومادررابراي حفظ جان نوزاد گذاشته است واگر ابليس
(دشمنش)راتاوقت معلوم زنده نگه مي دارد درعوض حجتي هم (دوستش) براي هدايت مردم زند ه
نگه داشته است.

 

soshians1

عضو جدید
برای اثبات ایشان راههای زیادی هست

برای اثبات ایشان راههای زیادی هست

آیا می شه وجود امام زمان رو اثبات کرد؟!
دراینجا تنها یه نمونه مختصر را برای شما بیان می کنم درصورت تمایل برای دانستن اطلاعات بیشتر به این آدرس بیائید(soshians.rozblog.com)
اثبات وجودامام مهدی موعود موجود از طریق:
الف)عقل:
الف:مطلبي که مسلم است اين مي باشد که هميشه پولهاي تقلبي مشابه پولهاي اصلي است وپولي که
اصلي آن وجودندارد تقلبي آن هم وجود ندارد پيداشدن کساني که خودرا حضرت مهدي معرفي
نموده اند (که البته دروغگو بوده اند)خوداشاره به اين مطلب دارد که حتما امام زماني وجود دارد
که نمونه تقلبي آن موجود مي باشد
ب:روزي امام صادق(ع)ازشاگردش هشام پرسيد آيابه من نمي گوئي که باعمرابن عبيد چه کردي
وچگونه ازاوسوال پرسيدي؟هشام گفت:خبربه من رسيدکه عمرابن عبيددرمسجدمي نشيندوسخنان
زهرآگيني برضدامامت مي زند.اين مطلب برمن گران آمد.پس به سوي اوحرکت نمودم جمعيت
زيادي راديدم که به دور اوحلقه زده بودند من درميان جمعيت گوشه اي رااختيارنمودم وسپس
خطاب به اوگفتم ايها العالم آيااذن مي دهي ازمسائلي سوال کنم؟گفت:آري .به اوگفتم آياچشم
داري؟گفت:آري وباآن رنگها واشخاص رامي بينم.گفتم آيابيني داري ؟گفت آري.گفتم:آياگوش داري ؟گفت:آري وباآن صداها رامي شنوم.گفتم:آياعقل داري ؟گفت:آري .گفتم:باآن چه
مي کني ؟گفت:آن چه براين جوارح نام برده شده وعرضه مي گردد،باعقل آنهاراتشخيص مي دهم
يعني باعقل تشخيص مي دهم اين امرواردشده رابايدباگوش شنيد،ياباچشم ديد.گفتم آياباوجوداين جوارح ازعقل بي نيازهستيم يانه ؟گفت:خير.گفتم چگونه بي نيازنيستيم درحالي که
اين اعضاوجوارح سالم وصحيح اند ؟گفت:پسرم ،جوارح وقتي شک
کنند درچيزي که بوئيده يا چشيده اند،آنرا به عقل ارجاع داده ويقين پيداشده وشک باطل
مي گردد.گفتم پس خداوندمتعال،اعضاوجوارح تورابي رهبر به حال خودرهاننموده بلکه براي آن
امامي قرارداده تاافعال آنها راتصحيح نموده وشک آنها رابه يقين مبدل کندچه طورمي شود تما م
مخلوقات رادرحيرت وشک واختلاف گذارده وبراي انها امامي معين ننموده باشد،تادروقت شک
وترديد به اومراجعه نمايندواوحيرت وشک رابرطرف نمايد هشام مي گويد :عمرابن عبيد ساکت شد
وتامن درمجلس بودم کلامي نگفت .امام صادق(ع)فرمودند:اي هشام به خداسوگند اين سخنا ن
{ درصحف ابراهيم وموسي نوشته شده است{علل الشرايع ج ۱
ج:چون دنيا قرارگاه طايفه ها ومحل نزاع وفساد بني آدم است پس هميشه بايد يکي ازحجت ها ي
خدادراين عالم باشد چه درزمين ظاهرباشدچه غايب تاحفظ کتاب خداوند وسنت حضر ت
محمد (ص)نمايد وشريعت راتعليم بندگان خدادهد
د:ماانسانها داراي آفريننده اي هستيم که وجودش برتر ازتمام آفريدگان است واوحکيمي است که
امکان ندارد با بعضي آفريده هايش به طور مستقيم صحبت نمايدواوبامخلوقاتش بحث وگفتگونمايد
وآنان بااواستدلال کنند پس خداوند براي حل اين موضوع سفيراني درميان خلق قرار داده است
که مردم را به مصالح ومنافعشان وبه آنچه بقاي آنها درآن است وبا ترک آن نابود مي شوند
راهنمائي کنند
ه)چگونه مي توان باورنمود خداونددشمن قسم خورده اي به نام شيطان ونفس سرکشي به نام نفس
اماره براي آدمي گذاشته است اما درعوض امامي که باعث هدايت يافتن انسانها مي شو د
رانگذاشته باشد
خلاصه اينکه هيچ سازمان وجامعه اي بدون رياست ورهبري نمي تواند به بقاخودادامه دهد
ب)ازطريق قرآن:
الف)ازسوره قدربه خوبي استفاده مي شود که ملائکه هرسال در شب قدر به جهت کاري برزمين
فرود مي آيند{ ماقرآن رادرشب قدرنازل نموديم.وتوچه مي داني شب قدر چيست شب قدربهترازهزارماه است
فرشتگان وروح درآن شب به اذن پروردگارشان براي تقديرهرکاري نازل مي شوند}
سوال اين است که ملائکه وروح که هرسال درشب قدربرزمين فرود مي آيند
بعدازرسول خدا(ص)برچه کسي وارد مي شوند باکمي دقت متوجه مي شويم که درهرزمان بايد
امامي معصوم باشد تا ملائکه براونازل شوند .اين سوره ازجمله سوره هاي است که اشاره به وجود
امام درهرزماني راداردتاآنجاکه امام باقر(ع)درباره اين سوره فرموده اند:اي جماعت شيعه،بادشم ن
( خودباسوره انا انزلنا محاجه کنيد که پيروز خواهيد شد(موعود شناسي ص ۲۸۸
ب:دراينجا برخي ازآياتي که اشاره به وجود امام درهرزماني رادارد آورده ايم:
الف)خداوند متعال خطاب به پيامبرش فرموده است :همانا تو بيم دهند ه اي وبراي هر قومي
هدايت گري است(سوره رعد/آيه ۷)ازاين آيه به طور روشن استفاده مي شود که براي هرقومي
ودرهرزمان ،هدايت کنند ه اي است امام باقر(ع)درتفسيراين آيه مي فرمايد:براي هرزماني اما م
( وهادي است که مردم رابه آنچه پيامبرخدا(ص)فرموده دعوت مي کند(موعود شناسي ص ۲۱۹
ب)برخي ازآيات قرآن دلالت براين دارد که،خداوندشخصي راشاهد اعمال قرارداده است تارو ز
قيامت شاهدوگواه برآنان باشد.براي نمونه خداونددرسوره نحل ايه ۸۴ فرموده اند:
{به خاطربياوريدروزي راکه ازهرامتي گواهي برآنان برمي انگيزيم}
توجه به اين نکته مهم است که کوه وزمين واعضاي بدن و...براعمالي که انجام مي دهيم درروز قيامت
شهادت مي دهنداما منظورخداوندازشاهد وگواه دراين آيه اينها نيست چراکه خداوند دراين آيه
.فرموده اند:به خاطر بياوريد روزي راکه ازهرامتي گواهي برآنان برمي انگيزيم.
آري درروز قيامت براي هرامتي يک گواه وجود دارد
مثلا گواه مردم زمان پيامبر(ص)خودپيامبر(ص)مي باشند وگواه مردم اين زمان حضر ت
مهدي(عج).وامايكي دلايل مابراي اينکه مي گوئيم امام مهدي (ع)گواه براعمال مردم هستند آيه
۱۴۳ سوره بقره مي باشدخداونددراين آيه فرمود ه اند:
وبه دين گونه ماشمارايک امت معتدل وميانه قرار داديم
تاشاهدبرمردم باشيدورسول خدا(ص)هم شاهدبرشما باشدبا توجه به اينکه همه افراد امت اسلامي عدالت وآگاهي لازم براي شهادت دادن راندارند بنابراين
مرادازامت درآيه بعضي افراد مي باشد نه همه مردم .همان گونه که مدح قرآن درباره کساني که با
پيامبرند{اشداعلي الکفار}شامل همه نمي شود زيرامنافقان نيزباپيامبربوده اندعلاوه برآنکه بسياري
ازافرادامت اسلامي کساني هستندکه به خاطر گناه وخطاهايشان گواهي دادن آنها حتي در
دادگاه هاي دنيا مورد قبول نمي باشد حال چگونه مي توانيم بگوئيم همه ي
افرادلياقت شهادت وگواهي دادن درروزقيامت رادارند.
امام باقر(ع)درتفسيراين آيه فرموده اند :مرادازامت وسط که شاهد هستند تنها ما ائمه هستيم
ج)زمين هيچگاه خالي ازحجت نيست:
بانگاهي به آيات زير آدمي به اين نکته مهم مي رسد که هيچگاه زمين خالي ازحجت نبوده است:
الف)نحل/ ۳۶ :مادرهرامتي رسولي برانگيختيم که خداي يکتا رابپرستيد
ب)يونس/ ۷۴ :آنگاه بعد ازنوح پيغمبراني رابه امامتشان فرستاديم
پ)يونس/ ۷۵ :آنگاه بعدازآن رسولان موسي وهارون را
ث)توبه/ ۱۱۹ :اي مومنين تقواپيشه کنيد وهمراه با صادقين باشيد
امام رضا(ع)درباره کلمه صادقين دراين آيه فرموده اند:صادقين همان ائمه اند
ج)نسا/ ۵۹ :(اطيعوالله واطيعوالرسول واولي الامرمنکم)خداورسول وصاحبان امري راکه ازميان خود
شماست اطاعت کنيد....از اين آيه به خوبي استفاده مي شود که درهرزماني بايد معصوم ي
باشدتااورااطاعت کنند
خ)يونس / ۴۷ :وبراي هرامتي رسولي است
ح)انعام/ ۱۳۰ :آنگاه خداگويد اي گروه جن وانس،مگربراي هدايت شماازجنس خودشمارسولاني
نيامدکه آيات مرابراي شمابخوانند وشماراازمواجه شدن بااين روز سخت بترسانند
د)فاطر/ ۲۴ :هيچ امتي نيست مگرآنکه درميان آنان پيامبري براي هشدارآمده استويکي ازدلايل فرستادن اين رسولان رامي توان گفت اتمام حجت است چنانچه درآيه زيربه آن اشار ه
شده است
طه/ ۱۳۴ :اگرماقبل ازپيام انبيا مردم راهلاک کنيم زبان به اعتراض گشوده مي گويند :
اي خداي ما ، توکه ازراه ما راضي نبودي چراپيامبرورسولي براي ما نفرستادي تاماراقبل
ازآنکه به ذلت وبدبختي برسيم هدايت کند
پس خداوند حداقل براي اتمام حجت هم که شده دراين چند قرن بايدامامي روي زمين گذاشته باشد
ذ)انعام/ ۳۸ :وهيچ جنبنده اي درزمين وهيچ پرنده ايکه با دو بال خويش پرواز مي کن د
نيست،مگراينکه آنهانيزگروهاي هستندمانند شما
بنا به گفته ي دانشمندان تمامي جانداران داراي رهبر هستندتمام دسته هاي گوزنها
،شيرها،زنبورهاو....و...و..داراي رهبرند اگربه پروازدسته جمعي پرندگان توجه کرده باشيد متوجه
شده ايد که يکي ازآنها درجلوي همه آنها پرواز مي کند طبق اين آيه حيوانات گروهاي مانندما
هستند پس ازآنجائي که حيوانات داراي رهبرند پس انسانها نيزبا يد درهرزمان داراي امام وهداي ت
کننده اي باشند
ر)تغابن/ ۸:پس به خدا ايمان آريد وبه رسول وبه نوري که فرو فرستاده ايم
امام باقر(ع)فرموده اند:سوگند به خداآن نور ،نورامامان ازآل محمد(ص)تاروزقيامت مي باشد
ز)خداونددرسوره انفال آيه ۳۳ خطاب به حضرت محمد(ص)فرموده اند:{تاتودرميان مردم هستي
مردم راعذاب نخواهم نمود}خب پيامبر که ازدنيارفته اند پس چراعذابي نازل نشده است؟؟
جواب اين سوال ساده است حتمابعدازفوت پيامبر(ص)شخصي بوده است
که همچون پيامبرصاحب کمال بوده است براي درک بهتراين جواب توجه به اين حديث مهم است که
.پيامبر(ص)فرموده اند:ستارگان امان اهل آسمان هستندواهل بيت من امان اهل زمينند
پس طبق اين آيه وروايت بايد فردي ازاهل بيت پيامبر(ص) روي زمين باشد تامردم ازعذاب
خداونددرامان باشند
ل)قصص/ ۵۹ :وپروردگارت قريه ها رانابود نمي کند مگراينکه درميان آنها پيامبري برانگيزد که آيا ت
مارابرآنان تلاوت کند وماهيچ آبادي راهلاک ننموديم مگرآنکه اهل آن ظالم بودندخلاصه وجود اما م آنقدرمهم است که وقتي حضرت موسي براي مدتي کوتاه براي مناجات به کوه
طوررفت برادرش هارون رابه عنوان جانشين خود گذاشت
ج)احاديث معتبراهل سنت:
الف)يکي ازاحاديثي که حتي برخي ازعلماي اهل سنت ازجمله عبدالله ابن عمر ابن خطاب آنرانقل
نموده اند اين حديث پيامبر (ص)است که پيامبر(ص)فرموده اند :هرکس بميرد وامام زمانش ر ا
نشناسد به مرگ جاهليت مرده است
طبق اين حديث مي توان گفت درهرزماني يک امامي وجود دارد که اگر مردم اورانشناسند به مر گ
جاهليت مرده اند
ب)يکي ازاحاديث معتبر که شيعه وسني آنرانقل نموده اند حديث ثقلين است که دراين
حديث پيامبر( ص)فرموده اند :من درميان شما دوچيزگرانبها به جاي مي گذارم کتاب خداوند واهل
بيتم را.اين دوهرگزازهم جدانمي شوند تابرحوض کوثر برمن واردشوند ازاين دو پيشي نگيريد که
هلاک مي شويد وبه آنها چيزي نياموزيد زيراازشما داناترند
اين حديث به صراحت مي گويد:
اولا:پيامبردوجانشين براي هدايت امتش به جاي گذاشته است :يکي قرآن وديگري اهل بيتش
ثانيا :هردوجانشين ماندگارندتاروزقيامت وهرگزازهم جدانمي شوند
.ثالثا:پيامبردستورداده به اين دوچنگ بزنيم تاازگمراهي درامان باشيم
حال اگررهانمودن دوچيزگرانبها رابه جدانشدن آنها ازيکديگر پيوندبزنيم
اصل مهمي به دست مي آيد وآن اين است که
درهرزماني حجت وامامي ازاهل بيت وجوددارد که هيچ گاه ازقرآن جدانمي شود .
يکي ديگرازاحاديثي که شيعه وسني آنرا نقل نموده انداين حديث پيامبر(ص)است که
پيامبر(ص) فرموده اند:اهل بيت من همچون کشتي نوح هستند هرکس برآنها سوارشد نجات يافت
وهرکس ازآن روي برگردانيدغرق گرديد. همچنين پيامبر(ص)فرموده اند:امت من ۷۳ فرقه خواهدشدوتنها يک فرقه آن اهل نجات است
بادانستن اين دوحديثي که اهل تسنن آنرا نقل نموده اند دوعقيده زير رابررسي مي کنيم عده اي
ازاهل تسنن معتقدند که اکنون حضرت مهدي (عج)زنده نيست !وهمچنين مي گويندتوسل به ديگرا ن
شرک است
اگرفرض رابراين بگذاريم که دوعقيده بالا صحيح است .ازآنجائي که هزارواندي سال است که
حضرت مهدي (عج)زنده نبوده اندوتوسل به ديگران نيز شرک است
پس مردم براي اينکه مشرک نباشند نمي توانستند ازاهل بيت (ع)کمک بگيرند پس يعني اينها اهل
نجات نبوده اند يعني دراين چندقرن به دليل اين که خداوند امامي راروي زمين نگذاشته است
ميلونها انسان جهنمي شده اند
نه اين عقايد کاملا اشتباه است چراکه خداوند مهربان است
د)تامل نمودن:
. خداوند درقرآن فرموده اند:من جن وانس رانيافريدم مگر براي اينکه مرا به يکتائي پرستش کنند
آري خداوند درهيچ جاي قرآن نفرموده است من انسانها راخلق نمودم براي اينکه به مرگ جاهليت
بميرندويااينکه آنها راعذاب کنم.حال برخي ازاحاديثي که
علماي اهل سنت درکتابهايشان آورده اند رادرزيرنقل مي کنيم وخود قضاوت کنيد
احمد،درمسندش ج ۱ص ۲۱۶ به نقل ازپيامبر(ص)چنين آورده است:
آنکه بميرد وبراواطاعت امامي حق نباشد به مرگ جاهليت مرده است
طياسي درمسندش (چاپ حيدرآباد ص ۲۵۹ )به نقل ازپيامبر چنين آورده است:
کسي که بميرد ،بي آنکه امام حق داشته باشد ،به مرگ جاهليت ازدنيا رفته است
حاکم همين رادرمستدرکش چنين آورده است:آن که بميرد وبرعهده اش پيروي امام مردم حق پرست
نباشد مرگش به جاهليت است حاکم با شرط شيخين(بخاري ومسلم)اين حديث راصحيح مي داند
مسلم درکتاب الاماره باب الامر بلزوم الجماعه ،عندالظهور الفتن ج ۶ص ۲۲ ازرسول خدا(ص)چنينروايت آورده است آن که بميرد وبرعهده اش بيعت امام حق نباشد به مرگ جاهليت مرده است
خداوندکه بسيار بخشنده ومهربان است آياممکن است بعدازوفات امام حسن عسگري (ع)تاالا ن
شخصي رابه عنوان امام برروي زمين نگذاشته باشداگراين طور باشد تاالان ميلونها انسان به مر گ
جاهليت مرده اند !!اين مطلب بامهرباني خداوندجور در نمي آيد
اما جاي تعجب دارد چرا درحالي که خودعلماي اهل سنت خواسته يا
نا خواسته اشاره به وجود امام درروي زمين نموده اندچرا اکنون مي گويند
امام مهدي (ع)بدنيا نيامده است
ب)خداوند:درحديث قدسي فرموده اند :يامحمد هرگززمين راتهي نمي گذارم ازعالمي که مردما ن
ازاومرا باز شناسند وفرمانم برند وبه راهم درآيند ومايه ي رستگاري آنان باشد درآن هنگام که
پيامبري رفته است تا آنگاه که پيامبري پسين برخيزدچنين نيست که درزمين ابليس رابازگذاشته باشم
تاهرکس را خواهد گمراه کند ولي کسي رانگمارم که حجتم باشدومردمان رابسويم بخواند وبه راهم
درآورد وازکارم آگاه باشد من براي هرمردمي راهنمائي گماشتم تاخوبان راراه نماييد وبدان
راحجتي باشد .(احاديث قدسي ص ۲۳ )بله خداوندعادل است اگرنوزاد قادربه حفظ جان خود نيست
خداونددرعوض پدر ومادررابراي حفظ جان نوزاد گذاشته است واگر ابليس
(دشمنش)راتاوقت معلوم زنده نگه مي دارد درعوض حجتي هم (دوستش) براي هدايت مردم زند ه
نگه داشته است.
این اثبات بازهم ادامه دارد دوست داشتید به آدرس وبی که معرفی کردم بیائید
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اثبات وجود امام زمان(عج)

اثبات وجود امام زمان(عج)

بچه هاي عزيز و دوستان گرامي سلام
يكي از بچه هاي باشگاه مدعي هستند كه امام زماني وجود ندارد،بر آن شديم تا تاپيكي درست كنيم براي اثبات وجود امام زمان(عج).
هركدوم از دوستان كه ادله اي دارن مبني بر وجود يا عدم وجود امام زمان (عج)بيان و بگن،بقه هم ميتونن درباره اش نظر بدن.
شمارو قسم ميدم به تمام عزيزانتون اين تاپيك رو سياسي نكنيد.

براي شروع من يه سري تعريف و توضيح راجع به امامت ميذارم.
بگيد بسم الله و شروع كنيد
.
 
آخرین ویرایش:

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]من سعي كردم كامل و خلاصه توضيح بدم.[/FONT]
[FONT=&quot]مطالب زير به بيان شيوا و رسا و تايپ شده توسط خودمه![/FONT]

[FONT=&quot]
معناي امام و ولايت در اصطلاح:[/FONT]

[FONT=&quot]در مقام جانشين رسول خدا نسبت به امور ديني و دنيوي جامعه اسلامي نيابت الهي عام و فراگير دارند.[/FONT]

[FONT=&quot]وي‍‍ژگي هاي امام :[/FONT]

1- [FONT=&quot]از جانب خدا نصب گرديده اند.[/FONT]
2- [FONT=&quot]داراي مقام عصمت اند - پاك – صادق - معصوم.[/FONT]
3- [FONT=&quot]نسبت به همه امور ديني علم لدني و وسيع و گسترده داشته باشند.[/FONT]

[FONT=&quot]دلايل نصب امام بعد از پيامبر[/FONT]

1- [FONT=&quot]پيامبر در طول نبوت فرصت بيان همه احكام الهي به صورت جامع و كامل را نداشته اند.(عمر انسان مگر اجازه ميدهد كه به همه علوم بپردازند؟ در ضمن پيامبر هم كه يا مشغول جنگ با كفر و يهود بوده اند و يا به مسائل حكومتي و اختلافات قبايل رسيدگي ميكردند)[/FONT]
2- [FONT=&quot]بعد از وفات رسول اكرم،فرقي بوجود آمدند كه عقايد پوچ و انحرافي خود را به قرآن مستند مي كردن.(بايد پيامبر بعد از خود كسي را مأمور ميكرند به تفسير صحيح قرآن)(خوارج هم با تفسير اشتباه قرآن و با شعار (لا حكم الي الله)آمدند كه در بند بعدي توضيح داده خواهد شد.)[/FONT]

3- [FONT=&quot]پس از پيامبر بازار جعل حديث داغ شد -هركس روايتي به نفع خود مي ساخت– گروهي افكار و عقايد يهود و مسيح را وارد اسلام كردند(آيا نبايد كسي مي بود تا جلوي انحراف جامعه اسلامي را بگيرد و حق را از باطل متمايز كن؟)[/FONT]

[FONT=&quot]ادله نصب [/FONT]

1- [FONT=&quot]آيه ولايت: (ولي شما ،تنها خدا و پيامبر اوست و كساني كه ايمان آورده اند ، همان كساني كه نماز را برپا مي دارند و درحالت ركوع زكات ميدهند.)[/FONT]

[FONT=&quot]خوارج جمله اول اين آيه رو تفسير به اين كردن كه كسي بعد پيامبر حق حكومت نداره،با همه در جنگ و ستيز بودند.در حالي كه داستان بخشيدن انگشتر حضرت علي (ع) در مسجد در حالت ركوع رو همه شنيديد.[/FONT]
2- [FONT=&quot]آيه تبليغ : (اي پيامبر،آنچه از جانب پروردگارت به سوي تو نازل شده،ابلاغ كن و اگر نكني پيامش را نرساندي)[/FONT]

[FONT=&quot]اين هم به وضوح اشاره به واقعه غدير خم دارد.[/FONT]

[FONT=&quot]احاديث امامت[/FONT]

1- [FONT=&quot]حديث منزلت :پيامبر منزلت و مقام علي نسبت به خود را همان منزلت و مقام هارون نسبت به موسي دانسته و تنها يكي از مقامات هارون – نبوت – را از علي سلب كرده.[/FONT]

[FONT=&quot]خداوند خواسته است بعد محمد(ص)پيامبري نباشد ولي در سطر بالا و در آيه تبليغ براي پيامبر واجب دانسته كه جانشين خود را معرفي كند .[/FONT]

2- [FONT=&quot]حديث سفينه: (آگاه باشيد كه اهل بيت من در ميان امتم مانند كشتي نوح است كه هر كس بر آن نشست نجات يافت و هركس كه به آن پناه نبرد ، غرق شد.)[/FONT]

[FONT=&quot]مدعيان نبود امام زمان بگوش،حضرت مهدي (عج) جزو اين اهل بيت هستند،توفان نوح و كشتي را به ذهن بياوريد تا بفهميد يعني چه.[/FONT]
3- [FONT=&quot]حديث جابريه:همواره اسلام بر دوازده خليفه عزيز خواهد بود،همواره اين دين قدرتمند و شكست ناپذير خواهد بود تا دوازده خليفه بر آن حكومت كنند .(اسامي نيز برده شده است)[/FONT]

[FONT=&quot]با جست و جو در تاريخ به تنها عدد دوازدهي كه ميرسيم،ائمه اطهار هستند.[/FONT]

[FONT=&quot]دوستان و عزيزان من،امام زمان هستند،اگر نبودند در روايت نمي آمد كه (هيچ گاه زمين از حجت خدا خالب نمي ماند)[/FONT]
[FONT=&quot]حالا هركس حرف مستند داره بسم الله[/FONT]
[FONT=&quot]منابع : قرآن كريم / سيره انبياء / انديشه اسلامي 2- آيت الله سبحاني

مدعيان ساير اديان الهي را نيز با يك جمله به فكر فرو ميبرم،آيا خدا حكيم نيست؟(كارهايش با حكمت)
اگر يهود راه كامل سعادت بشر بود،چرا مسيح را فرستاد،اين يك كار با حكمت است؟
اگر مسيح كامل بود،چرا اسلام را فرستاد؟

[/FONT]


 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پاسخ:
دلیل عقلی بر وجود حضرت بقیةالله الاعظم ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ به این ترتیب می باشد که بعد از اثبات توحید، نبوت و معاد (که هرکدام غیر از روایات و آیات دلیل مستقل عقلی نیز دارند)نوبت به استدلال بر وجود امام و در نهایت حضرت ولی عصر(علیه السلام) می رسد یعنی در رتبه آن بعد از پذیرش توحید و نبوت و معاد است، و هر کس که پذیرای این اصول باشد را می توان با برهان عقلی ملزم به پذیرش امامت و در نهایت امامت حضرت ولی عصر(علیه السلام) نمود.
اما توضیح دلیل عقلی:
آن گاه که از دلیل عقلی(ونیز نقلی) اصل توحید و معاد ثابت شد و وجود روز قیامت و برپاشدن دادگاه عدل الهی حتمی و مسلّم گردید عقل حکم می کند برای برپایی هر دادگاهی ومحکوم ساختن مجرمین و محاکمه آنها باید دلیل و حجّتی وجود داشته باشد تا به وسیله آن احتجاج نماید تا مجرمین بهانه ای برای اعتراض نداشته باشند؛ و از آنجا این دلیل و حجّت در هر زمان و برای مردم هر دوران لازم است و هیچ گاه نمی توان انسانی را بدون دلیل محکوم کرد، وجود دلیل و حجّتی خدایی در همه زمانها عقلاً لازم است؛ که این دلیل عقلی بر وجود امام و نماینده خدا در هر زمان است بنابراین و با توجه به قطعی بودن شهادت امامان پیشین وجود امام و حجّت خدا در این زمان نیز عقلاً لازم است هز چند غایب باشد. با توجه به این استدلال عقلی روایاتی نیز صرفاً برای تأیید مطلب مذکور از امیرالمومنین علی(علیه السلام) بیان می شود:" لا تخلوا الأرض من قائم بحجة الله امّا ظاهر مشهور و امّا خائف مغمور لئلا تبطل حجج الله و بیناته" هیچ گاه زمین از کسی که حجت و دلیل خداوند را اقامه کند خالی نبوده است، خواه(این حجت خدا)آشکار و معلوم باشد و خواه هراسان و غیر مشهور و این به دلیل این است که براهین و حجت های خداوند(بربندگان) باطل نگردد.(بحارالانوار، ج23، ص48؛ و کمال الدین، ج1، ص294؛ و کشف الیقین، ص74،المبحث الثانی و...)
و دلیل دیگری نیز فلاسفه برای لزوم امام بیان کرده اند که در همه زمانها وجود امام را ثابت کرده و لازم می نماید به این بیان که: وجود ذات اقدس الهی غنی بالذات بودن و فیض محض است در مقابل همه موجودات از جمله انسان که عین فقر و در هر لحظه برای وجود، نیازمند فیض الهی می باشند ولی از آن جا که فقر محض توانایی و ظرفیت دریافت فیض را از خود فیاض مطلق ندارد نیازمند به یک واسطه است که با ظرفیت بالایی که دارد فیض را از فیض مطلق دریافت کرده و همه موجودات را از آن بهره مند سازد.
برای توضیح مطلب بالا تمثیلی بیان می شود که مثلاً نیروگاه برقی را تصور کنید که برق تولید می کند و در مقابل یک لامپ که برای روشنایی نیازمند نیروی برق است ولی آیا این لامپ می تواند از نیروی برق مستقیماً استفاده کند؟
جواب منفی است، چون به محض اتصال به برق مستقیم نیروگاه لامپ نابود می شود پس نیازمند واسطه ای مانند ترانسفورماتورها و ابزار دیگری است که نیروی برق نیروگاه را برای استفاده لامپ متناسب سازد. در کسب فیض از ذات اقدس الهی نیز چنین است و موجودات برای بهره مندی از آن فیض نیازمند واسطه ای می باشند که همان نمایندگان خدا در زمین یعنی انبیاء و امامان هستند که فیض را از فیاض مطلق دریافت کرده و تمامی موجودات را از آن بهره مند سازند و در این زمان نیز این واسطه وجود دارد که اگر چنین نبود تمامی موجودات نابود می شدند.
در اینجا نیز به روایتی از امام باقر علیه السلام این موضوع تأیید می شود:"لو بقیت الأرض یوماً واحداً بلا امام منّا لساخت الأرض بأهلها" اگر زمین یک روز بدون امام باقی بماند، زمین اهلش را می بلعد ودر خود فرو می برد.(دلائل الامامة،ص231)
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
از آنجایی که در روایات آمده تمام ائمه(ع) رجعت دارند .حتی حضرت ولی عصر (عج)نیز بعد ازشهادت
وبعد از اینکه تمام ائمه (ع)در روی زمین حکومت کردند رجعتی دارند که در آن رجعت رحلت دوم ایشان روی میدهد که چهل روز بعد از این قضیه قیامت روی می دهد. علت رجعت حضرت ولی عصر(عج) چیست؟ در
مورد دیگر ائمه می توانیم بگوییم که آنها در رجعت خود حکومتی را که از آنها گرفته شد را پس گرفته وبه حق خود می رسند اما امام زمان (عج) که حق غصب شده ای نداشته اند که در رجعت خود به آن برسند .
آیا این رجعت کاری بیهوده نسیت؟
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عقیده به رجعت از مسلّمات مکتب شیعه است یعنی اصل اینکه پیش از قیامت عده ای از صالحان و در رأس آن ها معصومین علیهم السلام و عده ای از کفار و در رأس آنها دشمنان ائمه علیهم السلام به جهت تکامل مؤمنان و نمایش اقتدار اسلام در جهان و کیفر کفار و ذلت آنها و ... به دنیا باز می گردند.
اما جزئیات دقیق آن که مثلاً هر کدام از معصومین چند بار رجعت می کنند یا چند سال حکومت می کنند و ... جزء اصل عقیده ی رجعت نیست بلکه در زمره ی جزئیات آن است که اگر روایت معتبری بر آن رسیده باشد مورد قبول است.
این مواردی هم که در سؤال آورده اید ظاهراً برداشت از روایات است و باید بدانیم که اگر حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف باید دوباره رجعت کنند حتماً مصالحی دارد یعنی قطعاً کار لغوی نخوهد بود . شاید در رجعت ایشان اوضاع زمان به گونه ای خواهد شد که در زمان حیات ایشان نبوده است . در زمان رجعت، اقداماتی را خواهند کرد که در زمان اول مجال آنها نبوده است.
این طور نیست که در حکومت مهدوی هیچ ظالم و نقطه ی سیاهی نباشد بلکه غلبه با حکومت عدل و خوبان است شاهد آن هم روایاتی است که حاکی از شهادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است پس نشان می دهد رگه هایی از ظلم هنوز وجود دارد که با رجعت آن حضرت اوضاع زمانی و جهانی تفاوت خواهد کرد.
بالاخره اگر حکم الاهی به رجعت ایشان باشد قطعاً خداوند حکیم کار بیهوده انجام نمی دهد وسعت اطلاعات ما از آن دوران بسیار بسیار محدود است، جهل ما دلیل بر لغو بودن نیست.
با امید به ظهور موفور السرور آن حضرت و درک حضور ایشان ....
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
روایات بسیار زیادی که از طریق شیعه و سنی مبنی بر تولد آن حضرت وارد شده است و نیز شواهد تاریخی که در دسترس ما قرار دارد وجود ایشان در حال حاضر قابل تردید نیست. (در این زمینه می توانید به کتابهای بحارالانوار ج 51 باب ولادت حضرت مهدی و نیز منتخب الاثر فصل 3 باب اول، الزام الناصب ج 1 مراجعه نمایید)
عده ی زیادی در زمان امام حسن عسکری علیه السلام و در دوران کودکی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آن حضرت را زیارت کرده اند. وقتی شمار کسانی را که در طول غیبت صغرا و کبرا توفیق زیارت آن حضرت را یافته اند نیز به این گروه اضافه کنیم محتاج چند مجلّد کتاب خواهد بود با توجه به شواهد و کراماتی که از آغاز تولد تاکنون از آن حضرت مشاهده شده است جای هیچ گونه تردید در تولد ایشان و در حال حیات بودن ایشان تا زمان ظهور باقی نمی ماند.
همه ی اینها دلایل محکم روایی و تاریخی بود. بعلاوه دلایل محکم عقلی است که طی آن ثابت می شود که حضور معصوم و انسان کامل در هر زمان ضروری است و اگر نباشد اصلاً نظام عالم به هم خواهد ریخت و نابود خواهد شد.
دلیل عقلی بر وجود حضرت بقیةالله الاعظم ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ به این ترتیب می باشد که بعد از اثبات توحید، نبوت و معاد (که هرکدام غیر از روایات و آیات دلیل مستقل عقلی نیز دارند)نوبت به استدلال بر وجود امام و در نهایت حضرت ولی عصر(علیه السلام) می رسد یعنی در رتبه آن بعد از پذیرش توحید و نبوت و معاد است، و هر کس که پذیرای این اصول باشد را می توان با برهان عقلی ملزم به پذیرش امامت و در نهایت امامت حضرت ولی عصر(علیه السلام) نمود.
اما توضیح دلیل عقلی:
آن گاه که از دلیل عقلی(ونیز نقلی) اصل توحید و معاد ثابت شد و وجود روز قیامت و برپاشدن دادگاه عدل الهی حتمی و مسلّم گردید عقل حکم می کند برای برپایی هر دادگاهی ومحکوم ساختن مجرمین و محاکمه آنها باید دلیل و حجّتی وجود داشته باشد تا به وسیله آن احتجاج نماید تا مجرمین بهانه ای برای اعتراض نداشته باشند؛ و از آنجا این دلیل و حجّت در هر زمان و برای مردم هر دوران لازم است و هیچ گاه نمی توان انسانی را بدون دلیل محکوم کرد، وجود دلیل و حجّتی خدایی در همه زمانها عقلاً لازم است؛ که این دلیل عقلی بر وجود امام و نماینده خدا در هر زمان است بنابراین و با توجه به قطعی بودن شهادت امامان پیشین وجود امام و حجّت خدا در این زمان نیز عقلاً لازم است هز چند غایب باشد. با توجه به این استدلال عقلی روایاتی نیز صرفاً برای تأیید مطلب مذکور از امیرالمومنین علی(علیه السلام) بیان می شود:" لا تخلوا الأرض من قائم بحجة الله امّا ظاهر مشهور و امّا خائف مغمور لئلا تبطل حجج الله و بیناته" هیچ گاه زمین از کسی که حجت و دلیل خداوند را اقامه کند خالی نبوده است، خواه(این حجت خدا)آشکار و معلوم باشد و خواه هراسان و غیر مشهور و این به دلیل این است که براهین و حجت های خداوند(بربندگان) باطل نگردد.(بحارالانوار، ج23، ص48؛ و کمال الدین، ج1، ص294؛ و کشف الیقین، ص74،المبحث الثانی و...)
و دلیل دیگری نیز فلاسفه برای لزوم امام بیان کرده اند که در همه زمانها وجود امام را ثابت کرده و لازم می نماید به این بیان که: وجود ذات اقدس الهی غنی بالذات بودن و فیض محض است در مقابل همه موجودات از جمله انسان که عین فقر و در هر لحظه برای وجود، نیازمند فیض الهی می باشند ولی از آن جا که فقر محض توانایی و ظرفیت دریافت فیض را از خود فیاض مطلق ندارد نیازمند به یک واسطه است که با ظرفیت بالایی که دارد فیض را از فیض مطلق دریافت کرده و همه موجودات را از آن بهره مند سازد.
برای توضیح مطلب بالا تمثیلی بیان می شود که مثلاً نیروگاه برقی را تصور کنید که برق تولید می کند و در مقابل یک لامپ که برای روشنایی نیازمند نیروی برق است ولی آیا این لامپ می تواند از نیروی برق مستقیماً استفاده کند؟
جواب منفی است، چون به محض اتصال به برق مستقیم نیروگاه لامپ نابود می شود پس نیازمند واسطه ای مانند ترانسفورماتورها و ابزار دیگری است که نیروی برق نیروگاه را برای استفاده لامپ متناسب سازد. در کسب فیض از ذات اقدس الهی نیز چنین است و موجودات برای بهره مندی از آن فیض نیازمند واسطه ای می باشند که همان نمایندگان خدا در زمین یعنی انبیاء و امامان هستند که فیض را از فیاض مطلق دریافت کرده و تمامی موجودات را از آن بهره مند سازند و در این زمان نیز این واسطه وجود دارد که اگر چنین نبود تمامی موجودات نابود می شدند.
در اینجا نیز به روایتی از امام باقر علیه السلام این موضوع تأیید می شود:"لو بقیت الأرض یوماً واحداً بلا امام منّا لساخت الأرض بأهلها" اگر زمین یک روز بدون امام باقی بماند، زمین اهلش را می بلعد ودر خود فرو می برد.(دلائل الامامة،ص231)
در پایان با بیان این مطلب که استدلالهای فوق نیازمند مباحثی در حاشیه خواهد بود تا اشکالات احتمالی زدوده شود؛ ولی با کمی تعمّق اصل بحث آشکار خواهد شد.
اما اینکه چرا ایشان تاکنون ظهور نکرده اند دلایل متعددی دارد که هر گاه نشانه های ظهور واقع شود ظهور ایشان نیز حتمی و قطعی خواهد بود.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در ساير اديان يك نفر ناجي وجود داره هم مسيحيت و هم يهوديت من كتاباشونو خوندم و با قطعيت ميگم در اسلام ناجي در احاديث و نقليات امام زمان هستش..در آئين مسيحيت شخصي مانند مسيح رو ناجي خودشون ميدونن..بلي امام زمان ناجي هستند و ظهور خواهند كرد با قطعيت اينو ميگممممممممممم
 

Tik TAAk

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان
در این مورد باید کمی فک کنم چون موضوعی نیس که به سادگی ازش گذشت

ظاهرا این دوستمون نمیخاد قبول کنه یا خدایی نکرده....

این یک نوضوع بدیهی هست نیاز به اثبات نداره روایات زیادی موجود هست

از طرفی این موضوعی هست که از بچه گی بهمون یاد دادن نمیتونیم انکارش کنیم
 

پروانه شیرازی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان
در این مورد باید کمی فک کنم چون موضوعی نیس که به سادگی ازش گذشت

ظاهرا این دوستمون نمیخاد قبول کنه یا خدایی نکرده....

این یک نوضوع بدیهی هست نیاز به اثبات نداره روایات زیادی موجود هست

از طرفی این موضوعی هست که از بچه گی بهمون یاد دادن نمیتونیم انکارش کنیم

ولی تااونجا که من میدونم میگه هرچیزی که داخل قرآن آورده شده قبوله من عین حرف خودشو میذارم واستون ببینید
بايد بدانيد كه كتب حديث اهل سنت دسته بندي شده اند به احاديث صحيح همچون صحيح بخاري..احاديث ضعيف احاديث دروغ و..........اما اين دسته بندي در كتب تشيع با وجود اين همه آخوند كه توي حوضه ها انجام نميگيرد...سند آن سخنان نزد جماعت مسلمانان ضعيف ونامعتبر هستند..اگر ما ميگوييم محمد پيمبر است زيرا در قرآن خداوند بارها فرموده است"محمد رسول الله" گناه است يك بار به به امام مهدي اشاره ميشد؟! پس با سند حرف بزنيد عقيده خود را با روايات ضعيف و خواب وخيال استوار نكنيد..صاحب زمان وزمين وآسمانها و آشكار ونهان خداست ولا غير "طبق آيات الاهي...........
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
براشون نوشتم كه بيان،شايد الان نباشن،اما قول دادن كه بيان.
ايشون قاطعانه رد ميكنن،شايد كساني ديگه هم باشن كه با نظر ايشون موافق باشن.
براي همين گفتم تاپيك باشه بهتره.
كسي پيدا نشده،اسمشو ميگم بريد باهاشون صحبت كنين.

خب ما اونچه دلیل بر اثبات وجود امام بود آوردیم
دوستانی که منکرن احادیث و روایات خلاف این موضوع هستن بیان کنن !!
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بايد بدانيد كه كتب حديث اهل سنت دسته بندي شده اند به احاديث صحيح همچون صحيح بخاري..احاديث ضعيف احاديث دروغ و..........اما اين دسته بندي در كتب تشيع با وجود اين همه آخوند كه توي حوضه ها انجام نميگيرد...سند آن سخنان نزد جماعت مسلمانان ضعيف ونامعتبر هستند..اگر ما ميگوييم محمد پيمبر است زيرا در قرآن خداوند بارها فرموده است"محمد رسول الله" گناه است يك بار به به امام مهدي اشاره ميشد؟! پس با سند حرف بزنيد عقيده خود را با روايات ضعيف و خواب وخيال استوار نكنيد..صاحب زمان وزمين وآسمانها و آشكار ونهان خداست ولا غير "طبق آيات الاهي...........

من تو صفحه اول به حرف ايشون اشاره كردم،ايشون ميگن چرا توي قرآن نيومده؟
آيا شما پيامبري كه توي قرآن معرفي شده قبول دارين؟
اگه آره،خوب احاديث ايشونو كه گذاشتم.
ميشه پيامبر خدا دروغ گو باشه؟
ايشون توي حديث جابريه اسم امام زمانو آوردن،بريد بگرديد شمارو به خدا
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان

در مورد تاپیکی که زدید ممنونم

من ادم تعصبی نیستم ولی سخت پای اعتقاداتم می ایستم چون از زمانی که خودم رو شناختم همش دنبال راست یا دروغ بودم و حتی الان یادم میاد که وقتی برنامه کودک پیامبران گذشته از تلویزیون پخش میشد و مردم در اداب پدرشان پافشاری میکردن من هم فکر میکردم که نکنه منهم دارم اشتباه میکنم. واین باعث میشد که بیشتر برسی کنم اگه حتی الان هم کسی بتونه منطقی من رو متقاعد کنه که اشتباه میکنم بدون هیچ انکاری به حقیقت رو میارم چون مطمعنم که فقط حقیقت هستش که ادم رو به رضای پروردگار میرساند

و مطمعنم این شک لازمه معاد هستش چون هر شخص باید خودش به حقیقت برسه (این وجه ممتاز اسلام چه شیعه چه سنی نسبت تمام ادیان است).

و به همین خاطر نسبت به تمام اعتقاداتم تاجایی که امکان داشته تحقیق کردم

و جالب که نه تنها در قران بلکه در تمام ادیان الهی از امام زمان سخنی امده است(1)

حتی در روایت های اهل سنت هم می باشد(2)

در بیشتر گروهای ازادی خواه هم منتظر یک منجی هستند(3)

تعجب برانگیزتر این که در گروهای فراماسونی و شیطان پرستی گروهایی برای مبارزه با منجی یکتا پرستان ( مسیحیان و مسلمانان و دیگر ادیان الهی) تشکیل دادن و خود را اماده برای مقابله و همچنین پیشواز دجال که توسط انبیا وهمچنین پیامبر اسلام پیشبینی شده است میکنند !!!!!

اینهارو کلی گفتم .

برای تمام حرفهام مدرک دارم اسنادی که نه فقط مربوط به یک مذهب بشه انشاالله عمری باشه باسند به این تاپیک میام ........منتظرم باشید

اما اون دوستی که ازش حرف میزنید امیدوارم ادم فهمیده ای باشه و از خودش تفکر داشته باشه نه که تفکر دیگران رو دیکته کرده باشه (منظورم غیر مسلمونهاست که برای مبارزه با اسلام دست به حرکاری میزنند )که البته از این حرف منظورم این بود که خودش هم فکر کنه و مطالب عقلانی رو درک کنه و گرنه دین ما اینقدر غنی هست که جایه هیچ شبحه ایی نداره

بایاری خدا انشاالله برمیگردم ..........با اسناد
 

kalla

عضو جدید
در مورد قضيه رجعت بايد بگم اي قضيه نه با عقل ونه با آيات الاهي جور در مي آيد ..انسان بعد از مردن دباره به اين دنيا باز گردد و حقي بستاند محااااااااااال است..پس قيامت براي چيست.؟! و جز اهل تشيع هيچ مذهبي چنين عقيده اي ندارد!!!
 

kalla

عضو جدید
شما آيه اي از قرآن مبني بر غيبت وذهور وامام زمان سراغ داريد؟!
 

kalla

عضو جدید
دوست عزيز بنده مسلمان هستم و همانند يك ميليارد و200هزاز نفر سني در جهان به پيامبر و اصحاب و اهل بيت پاكشان احترام ميگذارم..آيا تا به حال انديشيده ايد كه چرا ساير مسلمانان بجز تشيع به غيبت وظهور و.....اعتقاد ندارند؟! اگر در صحيح بخاري و قرآن آمده پس اين همه مسلمان نابينا بوده اند؟!
 

kalla

عضو جدید
عزيزانم اصل نماز در قرآن و حتي ركوع وسجودو......نيز آمده ..همچنين در روايات صحيح ..حديث فقط تعداد ركعات و وقت اون رو تعيين كرده كه ما به اون سنت ميگيم..
شما اصل وجود امامت و ضهور وغياب و...را از قرآن بياوريد كيفيت آن پيشكشتان
 

Similar threads

بالا