آیا انیشتین بعدی یک تبریزی ست!؟

Tutulmaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
جوان 36 ساله تبریزی بر کرسی انیشتین تکیه زد

دانشمند جوان تبریزی، با تصدی کرسی استادی دانشگاه پرینستون- جایگاهی که 55 سال پس از انیشتین در اختیار فرد دیگری قرار داده نشد- دنیا را با این سوال مواجه کرده است که آیا انیشتین بعدی، یک تبریزی خواهد بود؟ نیما ارکانی حامد درنیما ارکانی حامد حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد و دارای کرسی استادی در دانشگاه پرینستون است. این کرسی از سال 1933 تا 1955 در انحصار آلبرت انیشتن بوده است.

پس از اعلام نظریه عملکرد جهان ارکانی، از او دعوت شده که در طرح تونل شتاب دهنده سوئیس (LHC) که با هزینه بالغ بر 5 میلیارد دلار ساخته شده، رهبری آزمایش ها را بر عهده داشته باشد.

تلاش نظریه ابر ریسمان که اخیرا اعلام شده، در این است که توضیح دهد ذرات، کوچکترین ماده تشکیل دهنده مواد نیستند بلکه حلقه های مرتعشی که ریسمان نامیده می شوند، کوچکترین بخش به حساب می آیند.

دکتر ارکانی با تکمیل این نظریه عقیده دارد که این ریسمان ها در 11 بعد در حال ارتعاش هستند که ما فقط 3 بعد از آن را می توانیم مشاهده کنیم، وجود بعد دیگری هم به نام بعد زمان به اثبات رسیده و تا به امروز در مورد 7 بعد دیگر توضیح کاملی ارائه نشده است.

ارکانی به همراه دو فیزیک دان دیگر به نام های دیموپلوس (Dimopoulos) و والی(Dvali) در مورد این ابعاد نظریه ای ارائه کرده اند که می گوید این ابعاد بزرگتر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می شود و از آن جایی که تنها نیروی گرانش بر آنها اثر می گذارد، قابل دیدن نیستند.

تئوری دکتر ارکانی که به همراه دو فیزیکدان دیگر معرفی شده به عنوان مدل (Arkani-Dvali-Dimopoulos)

ADD شناخته می شود.

اکنون ارکانی و همکارانش امیدوارند بتوانند به کمک شتاب دهنده هاردن (LHC) مدل خود را اثبات کنند. اثبات این نظریه می تواند تحول بسیار بزرگی در فیزیک ذرات به وجود بیاورد



بیوگرافی

نیما ارکانی حامد مدرک لیسانس خود را در ریاضی و فیزیک با نشان عالی را از دانشگاه تورنتو در سال 1993 گرفتهو پس از آن دکترا را در سال 1997 از دانشگاه برکلی کالیفرنیا دریافت کرده است. نیما ارکانی حامد پس از آن در شتاب دهنده خطی استنفرد شروع به کار کرد. نیما از 14 سالگی در نظریه و قوانین نیوتون تحقیق کرده است.

وی فرزند دکتر جعفر ارکانی حامد ، متولد سال 1318 تبریز است.

بیوگرافی دکتر جعفر ارکانی حامد

دکتر جعفر ارکانی حامد تحصیلات خود را تا پایان مقطع متوسطه در زادگاهش شهر تبریز پشت سر گذاشت و پس از آن در رشته مهندسی معدن در دانشکده فنی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد.

وی در سال 1343 با استفاده از بورس تحصیلی دانش آموختگان ممتاز برای ادامه تحصیل به دانشگاه MIT آمریکا رفت و پس از اخذ مدرک دکتری در رشته ژئوفیزیک در سال 1348 به کشور بازگشت.

به گزارش ایسنا، دکتر ارکانی حامد پس از آن حدود 14 سال به عنوان استاد در دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف به فعالیت‌های علمی آموزشی اشتغال داشت و مدتی نیز ریاست این دانشکده را بر عهده داشت و طی این مدت بارها از جمله در سال‌های 1971 تا 1973 هنگام ماموریت فضاپیمای «آپولو» به سوی ماه به عنوان دانشمند مدعو با سازمان فضایی ناسا همکاری مستقیم داشت. از جمله طرح‌های فضایی دیگری که دکتر ارکانی حامد در آن مشارکت داشته، ماموریت فضاپیمای «ماژلان» بود که در فاصله سال‌های 1989 تا اوایل دهه 90 بر گرد سیاره زهره می‌چرخید.

دکتر ارکانی حامد در فاصله سال‌های 1977 تا 1979 به عنوان استاد مدعو در دانشگاه MIT آمریکا فعالیت کرد و پس از پیروزی انقلاب به ایران بازگشت.

وی که از اعضای نخستین دوره فرهنگستان علوم ایران است از سال 1982 مجددا به کانادا عزیمت کرد و فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی خود را به عنوان استاد دانشگاه «مک گیل» در «مونترال» کانادا از سر گرفت که تا سال 2005 ادامه داشت.

ارکانی حامد که از دانشمندان عضو فرهنگستان علوم کاناداست، پس از بازنشستگی از دانشگاه «مونترال» با درجه استاد شایسته، فعالیت‌های علمی خود را در دانشگاه تورنتو کانادا پی گرفته و در سال میلادی جاری به عنوان برنده جایزه فلوشیپ (عضو شایسته) اتحادیه ژئوفیزیکدانان آمریکا معرفی شده است.

‌استاد ارکانی حامد در طول این سال‌ها همچنان ارتباط علمی خود را با سازمان فضایی ناسا حفظ کرده و در سال‌های اخیر همگام با ماموریت‌های کاوش مریخ عمده تحقیقات خود را به مطالعه ساختار درونی و تحولات سیاره سرخ معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، تخصص اصلی استاد،‌ سیاره شناسی با نگرش کلی است که شامل بررسی ساختار درونی سیارات، ‌تحولات گرمایی، گرانش، میدان مغناطیسی و حرکت صفحات تکتونیک، بررسی «سنگ کره» (لیتوسفر) و گوشته سیارات و ارتباط آنها با هم است.





آشنایی بیشتر با نیما ارکانی حامد



نیما ارکانی حامد فردی تبریزی است که حدودا 38 سال سن دارد، او مدرک لیسانس خود را در ریاضی و فیزیک با نشان عالی را از دانشگاه تورنتو در سال 1993 گرفته

و پس از آن دکترا را در سال 1997 از دانشگاه برکلی کالیفرنیا دریافت کرده است. نیما ارکانی حامد پس از آن در شتاب دهنده خطی استنفرد شروع به کار کرد. نیما از 14 سالگی در نظریه و قوانین نیوتون تحقیق کرده است.

در سال 1999به عنوان استاد دانشگاه برکلی مشغول به کار شد. وی در سال 2002 پس از یکسال ملاقات با استادان دانشگاه هاروارد به عنوان استادی در دانشگاه هاروارد رسید و کمی بعد از آن به مقام استادی در تحصیلات پیشرفته در دانشگاه پرینستون رسید. این مقام از سال 1933 تا سال 1955 (زمان مرگ آلبرت انیشتن) در دست انیشتن بوده که هم اکنون نزد دکتر ارکانی است. از سال 2002 تا 2008 او استاد ارشد دانشگاه هاروارد بوده است.

در سال گذشته نیز بارها مهمان انستتیو علوم طبیعی بوده و به گفته Peter goddarg مدیر انستتیو: "ما با دکتر ارکانی تماس گرفتیم تا او به جمع استادان ما بپیوندد و او نیز موافقت کرد" به گفته وی او یک تصویر ذهنی و یک درک عمیق از ظواهر تئوری های مدرن دارد و او قرار است نقش یک رهبر را در آزمایش در LHC را داشته باشد. پرفسور Nathan seibery عضو انستتیو علوم طبیعی افزود: "درک عمیق او از فیزیک و خلاقیت قابل توجه وی باعث پیشرفت انستتیو خواهد شد."

دکتر ارکانی هم اکنون در زمینه فیزیک ذرات، نامی برای خود دست و پا کرده و قرار است نظریه انقلابی او (که در زمینه عملکرد جهان می باشد) اواخر امسال تست شود. این آزمایش در LHC در CERN که مهمترین و بزرگترین شتاب دهنده ذرات در دنیا می باشد انجام خواهد شد. این شتاب دهنده در سوئیس قرار دارد و در ماه می سال 2008 افتتاح شده است. US/LHC در ماه آگوست یا سپتامبر شروع به کار می کند و اثبات تئوری در آن در سال 2009 می باشد. LHC تونلی دایره ای شکل به طول 17 مایل (20.8 کیلومتر) دارد. هزینه ساخت این دستگاه عظیم در حدود 5 تا 10 بیلیون دلار شده است.

دکتر نیما ارکانی حامد(رهبر فیزیکدانان نظری) افکار ما را در مورد فضا و زمان باز کرده و به گفته ایشان جهان حداقل 11 بعد دارد. این نظریه انقلابی را در فیزیک بوجود خواهد آورد. در تئوری ابر ریسمان و یا به اختصار ریسمان، تلاش بر این بوده که توضیح دهد ذرات کوچکترین حالت در این جهان نیستند بلکه حلقه هایی که دارای نوسان می باشند، که ریسمان نامیده می شوند کوچکترین چیز می باشد. در این نظریه ریسمان در 11 بعد نوسان می کند و بر خلاف ما که در 3 بعد مکان و یک بعد زمان هستیم. بیشتر مدلها در این تئوری حداقل 7 بعد دیگر را نشان می دهد که برای انسان قابل درک نیست.

دکتر ارکانی با فیزیکدانانی به نام Dimopoulos و Dvail پیشنهاد کردند که بعضی از این ابعاد بزرگتر از حدی است که قبلا تصور می شد و این مدل (ADD (Arkani-Dvail-Dimopoulos نام دارد متاسفانه این ابعاد قابل مشاهده نمی باشند، زیرا گرانش تنها نیروی هست که بر آنها احاطه دارد.

مخالفت بعضی ها با این تئوری به این دلیل است که نمی توان آن را آزمایش کنند. برای مثال، اگر شما در ماشین خود نشسته باشید و دستگاه GPS شما روشن باشد، شما می توانید سرعت و مکان دقیق خود را در یک لحظه بدانید. ولی این کار در دنیای ذرات غیر ممکن است و شما نمی توانید سرعت و مکان یک جسم را در یک لحظه بگویید.

دکتر ارکانی و دیگران بر این باورند که (LHC (larg hadron collider قادر است به جواب دادن به این سوال کمک کند. اگر تئوری او تایید شود، این اولین پیشرفت در زمینه فیزیک ذرات و تصورات ما در مورد فضا زمان اطراف مان از زمان انقلاب انیشتن در این رشته تا به امروز می باشد.

جوایزی که وی دریافت کرده است:

· در سال 2005 جایزه فی بتا کاپا از دانشگاه هاروارد

· در سال 2003 کسب مدال گریبو از انجمن فیزیک اروپا

و کمک هزینه های متعددی در سال 2002

حامد در سال 2005 برندۀ جایزه PHIL BETA KAPPA از دانشگاه هاروارد برای تعلیمات عالی خود گردید.

نیما ارکانی حامد(زاده ۱۹۷۲) از فیزیکدانان فیزیک ذره ای و نظریه ریسمان کاربردی است. او در آمریکا از پدر و مادری تبریزی که خود نیز فیزیکدان بودند به دنیا آمد و در حال حاضر استاد تمام وقت دانشگاه پرینستون است. وی هم اکنون همان کرسی را در این دانشگاه دارد که زمانی متعلق به آلبرت انیشتین بود. پدر وی نیز جعفر ارکانی حامد در حال حاضر استاد دانشگاه مک گیل کانادا در رشته ژئو فیزیک است. نیما ارکانی حامد در بیست و سومین دورهٔ کنفرانس فیزیک سُلوی در سال ۲۰۰۵ جزء دعوت شدگان به این کنفرانس بود

 

Tutulmaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
بو تورپاقدا چیچیک آداملار یاتمایئب!
تکجه بونلارئ تانئیان یوخدور!
نه تانئیان وار نه تانئتدئران
چوخلارئ دا خوشو گلمیر میللت بونلارئ تانئسئن!اونلار بیلسین لر بورا آزربایجاندئر

بو آداملار دؤنیادا خاص موضوعلاردا لاپ یوخارئ آداملاردئرلار،آما کیم تانئر اونلارئ!هله بونودا ایرانئن اخباری یا دیه جاخ دانشمند ایرانی یا دا تهرانئدان ایصفهانئدان...




فقه
علامه جعفری
علامه امینی
علامه طباطبایی

فلسفه
نسیمی
سهروردی

عرفان
فضولی
نباتی

هنر
نوایی
انوار
و مینلر مینی...

نظامی شخصیت لر

آتتئلا
آلپ ارسلان
بای بک
و...

بونلارا تای کیمسه گلمییب گلمیه جه ک
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با احترام به شما آقای پارسی
چرا موقع تقسیم بندی افتخارات ترکها مهم نیست ولی زملنی که به شعرا و مشاهیر دیگر جاهای ایران میرسه با افتخار از فارس بودن ایشون حرف زده میشه و گفته نمیشه ایرانی.
کاش این مسئله ای باشه که تمام هموطنان ایرانی رعایت کنند و با قومیت های مختلف ایرانی به عنوان شهروند درجه چندم برخورد نکنند.
 

IMDB

عضو جدید
کاربر ممتاز
با احترام به شما آقای پارسی
چرا موقع تقسیم بندی افتخارات ترکها مهم نیست ولی زملنی که به شعرا و مشاهیر دیگر جاهای ایران میرسه با افتخار از فارس بودن ایشون حرف زده میشه و گفته نمیشه ایرانی.
کاش این مسئله ای باشه که تمام هموطنان ایرانی رعایت کنند و با قومیت های مختلف ایرانی به عنوان شهروند درجه چندم برخورد نکنند.
پروفسور سمیعی رو میشناسین؟ پروفسور رضا چی؟ پروفسور حسابی چطور؟ ایا موقع معرفیشون به شهریتشون اشاره میشه، همه جا گفته شده مایه افتخاره تمامه ایرانیا... ما این افتخاراتو واسه همه میدونیم شما میخوای مجزاش کنی...
 

mehrnoosh333

عضو جدید
بو تورپاقدا چیچیک آداملار یاتمایئب!
تکجه بونلارئ تانئیان یوخدور!
نه تانئیان وار نه تانئتدئران
چوخلارئ دا خوشو گلمیر میللت بونلارئ تانئسئن!اونلار بیلسین لر بورا آزربایجاندئر

بو آداملار دؤنیادا خاص موضوعلاردا لاپ یوخارئ آداملاردئرلار،آما کیم تانئر اونلارئ!هله بونودا ایرانئن اخباری یا دیه جاخ دانشمند ایرانی یا دا تهرانئدان ایصفهانئدان...




فقه
علامه جعفری
علامه امینی
علامه طباطبایی

فلسفه
نسیمی
سهروردی

عرفان
فضولی
نباتی

هنر
نوایی
انوار
و مینلر مینی...

نظامی شخصیت لر

آتتئلا
آلپ ارسلان
بای بک
و...

بونلارا تای کیمسه گلمییب گلمیه جه ک

ترکمنی یه!!!!!؟:eek::surprised:
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پروفسور سمیعی رو میشناسین؟ پروفسور رضا چی؟ پروفسور حسابی چطور؟ ایا موقع معرفیشون به شهریتشون اشاره میشه، همه جا گفته شده مایه افتخاره تمامه ایرانیا... ما این افتخاراتو واسه همه میدونیم شما میخوای مجزاش کنی...
من مجزا نکردم.
اتفاقا گفتم تا شما و بقیه هم این کار رو نکنید.
نه عزیز من ، توی امریکا هم میگن ایرانی و نمیگن تبریزی. بعد داخل ایران هست که مثلا ما میگیم تبریزی و تفرشی ها هم به پروفسور حسابی و شیرازی ها میگن مثلا حافظ.
صحبت چیز دیگه ای هست. خلاصه این که ایران فقط تهران و اصفهان و شیراز نیست.
 

IMDB

عضو جدید
کاربر ممتاز
من مجزا نکردم.
اتفاقا گفتم تا شما و بقیه هم این کار رو نکنید.
نه عزیز من ، توی امریکا هم میگن ایرانی و نمیگن تبریزی. بعد داخل ایران هست که مثلا ما میگیم تبریزی و تفرشی ها هم به پروفسور حسابی و شیرازی ها میگن مثلا حافظ.
صحبت چیز دیگه ای هست. خلاصه این که ایران فقط تهران و اصفهان و شیراز نیست.
کسی غیره این گفته...؟
 

آراز ائل سس

اخراجی موقت
من مجزا نکردم.
اتفاقا گفتم تا شما و بقیه هم این کار رو نکنید.
نه عزیز من ، توی امریکا هم میگن ایرانی و نمیگن تبریزی. بعد داخل ایران هست که مثلا ما میگیم تبریزی و تفرشی ها هم به پروفسور حسابی و شیرازی ها میگن مثلا حافظ.
صحبت چیز دیگه ای هست. خلاصه این که ایران فقط تهران و اصفهان و شیراز نیست.

تبریزم ای تبریزیم ×× منیم گوجا تبریزیم یورولماز , یخلماز ×× داغلان اوجا تبریزیم
 

M O H A M M A D

عضو جدید
زنده باد ایران و ایرانـــــــی
چه ترک، چه کرد چه بلوچ و چه فارس و چه عرب
زنده باد ایران
 

Tutulmaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
با این بحث ها کاری ندارم، ولی با دو گوش خود شنفتم، حدود یک سال قبل،در اخبار ایران،دقیقاً یادم نیست کدوم شبکه، به یکی از بزرگترین شاعران آزربایجان،گفتند عراقی!

کامل تر بگم گفتند مراسم یادبودی برای شاعر عراقی،فضولی، در ترکیه گرفته شد!

یعنی تو این مملکت کسی پیدا نمیشه که فضولی رو بشناسه؟

دوستان بدانند که بحث مال من مال شما نیست،صحبت سر این هست که مال شما مال شماست ولی مال ماهم مال شماست،اگر مال شما هم نباشد می بخشند به دیگری!

در اخبار مملکت گفته میشه فضولی شاعر عراقی!

درسته شنونده گان این تاپیک به اندازه مخاطبان تلویزیون نیست،درسته مردمی که فقط چشماشون رو می بندن و جرأت تحقیق ندارن هم شاید طعنه ای بزنن،اما برای بیداری یک فرد هم که باشد،حاضرم خونم رو بریزم و حقیقت رو فریاد بزنم،مارک های زیادی خواهند چسباند،تجزیه طلب،پان،افراطی، ما هیچ کدامشان نیستیم،فقط بیشتر از بقیه عاشق وطن هستیم،ما ثابت کرده ایم،یکبار نیز آنهایی که فقط حرف می زنند ثابت کنند!

خیلی ها شاید از این پست خوششان نیاید،اما تا زمانی که امثال فضولی برای امثال من زنده هست،بزرگترین شعرای ایران به حافظ و سعدی ختم نمی شود،اگر هم ختم شود که شده است پس فضولی ایرانی نیست،البته عراقی هم نیست،یک آزربایجانی ست.همانند من،برای دوستی که بزرگان سایر شهرها را برای ما تلاوت کرد،اگر فقط بزرگان محله مان را شمارش کنم،تا صبح با شما کار خواهیم داشت،صحبت نبود آنها نیست،صحبت پنبه هایی ست که بر گوش شما گذاشته اند و چشمانی که بسته اند،و صحبت از بی حالی کسانی ست که حال تحقیق ندارند،و صحبت از نامردانی ست که با هویت همگان بازی می کنند،نمی گویم یاشاسئن آزربایجان،می گویم :یاشاسئن هر انسانی که آثاری از انسانیت در وجودش هست،یاشاسئن انسانی که برای حقیقت تلاش می کند نه عقده های شخصی خودش.

افسوس که از یک آدم معمولی بت درست می کنند و افسوس که امثال فضولی را نادیده می گیرند،ما لیاقت چنین بزرگانی را نداریم،همان بهتر که مریخی باشند.

هزاران هزار فضولی،که امثال ارکانی حامد ها در برابر آنها طفیلی بیش نیستند،ولی حتی چشم دیدن این طفیل را هم ندارند،چند روز پیش تاپیکی در بخش ادبیات زدم، در باب شناساندن بزرگان ترک که آثار فارسی دارند،ولی اصلا تأیید نشد،مدیر بخشش را نمی شناسم،ولی اینها می ترسند از بیدار شدن مردم، اینها می ترسند وقتی فردی در خیابان از یک عابر می پرسد،حافظ بزرگتر است یا سعدی،پاسخ دهد:نسیمی! .
 

321esi

عضو جدید
درود به هموطنات آذزی ایرانی من

درود به هموطنات آذزی ایرانی من

من یه کمی سرچ زدم دیدم بجز سایت های ترکی هیچ سایتی که بیوگرافیشو داره نزده که این فرد آذریه فقط به پدر و مادر ایرانی اون اشاره کردن و مصاحبه ای هم نداشته که خودش بگه
ولی همون بیوگرافی رو بچه های آذری برداشتن اولش اینو "جوان 36 ساله تبریزی بر کرسی انیشتین تکیه زد" تازه سنشن از 29 تا 36 متغییر زدن چه برسه به هویت ترک و فارس بودنش

اضافه کردن یه جمله هم از خودشون گفتن نمیدونم بر چه اساسی میگین تبریزیه ولی باز یاشاسون هاممی ایرانیلر;)
ترک و فازس کردن کار بیهوده ایه 2000 سال هم این جریانات باشه باز هم چیزی حل نمیشه کسی هم به حقش ک ادعا داره نمیرسه پ چه بهتر با آرامش کنار هم زندگی کنیم
بدرود و باسپاس
 

shanim

عضو جدید
کاربر ممتاز
من یه کمی سرچ زدم دیدم بجز سایت های ترکی هیچ سایتی که بیوگرافیشو داره نزده که این فرد آذریه فقط به پدر و مادر ایرانی اون اشاره کردن و مصاحبه ای هم نداشته که خودش بگه
ولی همون بیوگرافی رو بچه های آذری برداشتن اولش اینو "جوان 36 ساله تبریزی بر کرسی انیشتین تکیه زد" تازه سنشن از 29 تا 36 متغییر زدن چه برسه به هویت ترک و فارس بودنش

اضافه کردن یه جمله هم از خودشون گفتن نمیدونم بر چه اساسی میگین تبریزیه ولی باز یاشاسون هاممی ایرانیلر;)
ترک و فازس کردن کار بیهوده ایه 2000 سال هم این جریانات باشه باز هم چیزی حل نمیشه کسی هم به حقش ک ادعا داره نمیرسه پ چه بهتر با آرامش کنار هم زندگی کنیم
بدرود و باسپاس

آقا چرا تاپیک عتیقه نبش قبر میکنی؟ این بنده خدا یه زمانی هر کی رو میشناخت ثابت کرد که ترکه و ایرانی نیست دید حرف ‌‌هاش خریدار نداره جل و پلاسش رو جم کرد رفت : ) اینا رو اصلا بیخیال بشین یواش یواش تموم میشن : )
 
آخرین ویرایش:

شادیاخ

عضو جدید
آقا چرا تاپیک عتیقه نبش قبر میکنی؟ این بنده خدا یه زمانی هر کی رو میشناخت ثابت کرد که ترکه و ایرانی نیست دید حرف ‌‌هاش خریدار نداره جل و پلاسش رو جم کرد رفت : ) اینا رو اصلا بیخیال بشین یواش یواش تموم میشن : )


متاسفانه علی رغم محیط علمی و دانشجویی این سایت دریغ از کمی تحقیق ، یک فرد 40 ساله رو 29 ساله معرفی کردن و صرف نام ایرانی برای یک فرد با ملیت آمریکایی شناسنامه ساختن جای تعجب داره برای اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید.

http://www.evi.com/q/biography_of_nima_arkani-hamed

http://en.wikipedia.org/wiki/Nima_Arkani-Hamed

http://www.princeton.edu/astro/news-events/spring-colloquia-2012/nima-arkani-hamed/index.xml
 
آخرین ویرایش:

shanim

عضو جدید
کاربر ممتاز
متاسفانه علی رغم محیط علمی و دانشجویی این سایت دریغ از کمی تحقیق ، یک فرد 40 ساله رو 29 ساله معرفی کردن و صرف نام ایرانی برای یک فرد با ملیت آمریکایی شناسنامه ساختن جای تعجب داره برای اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید.

http://www.evi.com/q/biography_of_nima_arkani-hamed

http://en.wikipedia.org/wiki/Nima_Arkani-Hamed

http://www.princeton.edu/astro/news-events/spring-colloquia-2012/nima-arkani-hamed/index.xml

واسه همین میگم
گند این جنگولک بازی‌ها همون موقع درآمد
یه کمی‌ دیر این خزعبلات رو آوردید بالا این تاپیک‌های سراسر نژاد پرستی‌ بایستی یا حذف بشه یا قفل عجیبه هنوز بازه
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آقا چرا تاپیک عتیقه نبش قبر میکنی؟ این بنده خدا یه زمانی هر کی رو میشناخت ثابت کرد که ترکه و ایرانی نیست دید حرف ‌‌هاش خریدار نداره جل و پلاسش رو جم کرد رفت : ) اینا رو اصلا بیخیال بشین یواش یواش تموم میشن : )

ما تا شما رو تموم نکنیم، تموم نمیشیم.:D
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
واسه همین میگم
گند این جنگولک بازی‌ها همون موقع درآمد
یه کمی‌ دیر این خزعبلات رو آوردید بالا این تاپیک‌های سراسر نژاد پرستی‌ بایستی یا حذف بشه یا قفل عجیبه هنوز بازه

نژاد پرستی یعنی همون که شما به این تایپیکا بگین خزعبلات.
 

Similar threads

بالا