آيت الله صانعي : ازدواج مجدد مرد بدون رضايت همسر اول حرام و خلاف عدالت است

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
زن و قران

زن و قران

ايمجينري عزيز مجبورم كردي تا به شما نشان دهم كه فقط اين بخش از قران را در مورد زنان بلد نيستم حالا گوش بده :
آيه 4 سوره نسا :
و آتوا النسا صدقاتهن .......​
و بدهيد به زنان صدقه اشان را (برايتان مهريه ترجمه شده)
و آنكه استطاعت ندارد زن آزاده ايمان دار بگيرد پس مالك شود از كنيزانتان كه ايمان دارند و خدا داناتر است به ايمان بعضي بر بعضي پس بزني بخواهيد آنرا به رخصت صاحبانش و بدهيد اجورهن "در واقع يعني مزدش"
و اينهم در مورد كنيزان و خودفروشان صيغه اي
آيه 30 فاذا احصن فان اتين بفاحشه فعليهن نصف ما علي المحصنات من العذاب....
معنيش اينه كه اگر كنيزي خريدي و رفت با مرد ديگري معاشقه كرد عذابش نصف زن آزاده است .

آيه 38 الرجال قوامون علي النسا ........................ واللاتي تخافون ...........واضربوهن .................
معنيش اينه كه مردان فرمانروايان زناند و .... و اگر بترسي كه نافرماني كنند پس بزنيدشان .

آيه 44 سوره كهف : المال والبنون زينه الحيوه الدنيا ....
معنيش اينه كه زنان و پسران زينت زندگاني شما هستند.​
آيه 48 سوره الاحزاب"​
"اي كساني كه ايمان آورديد وقتي با يك زن مومنه ازدواج كردي و او را طلاق دادي قبل از اينكه به او دست بزني پس هيچ عده نيست پس متاعي دهيد او را و رهايش كنيد.
يعني احساسات و اين چيزا را بريز دور اگر اصل سالمه باي باي
سوره النسا از آيه 12​
خدا وصيت ميكند شما را در اولادتان از برای مذكر مانند بهره دو مونث پس اگر باشند زنان فوق دو تا پس از برای آْنهاست دو ثلث باقيمانده.
اينم حقوق يكسان زن و مرد در تقسيم ارث​
"سوره الاحزاب آيه 59"​
ای نبی بگو مر جفتهايت و دخترانت و زنان ايمان آورده كه فروپوشند بر خود از لباسهای گشاد
ببين صحبت از يك زن نيست همه جا به چند زن اشاره ميشه .
آيه بعدي از نقش زن در اجتماع

"سوره البقره آيه223 "​
ز" (زنان شما كشتزار شمايند پس هر جا و هر وقت خواستيدبه كشتزار خود برويد.)
"النسا آيه 19 "​
و انانكه كنند كار بدي(الفاحشه)از زنانتان پس گواه طلبيد چهار تا از شما پس اگر شهادت دادند در خانه نگاه داريدشان تا بميرند .​
"الملك آيه 5 "​
شايد پروردگارش اگر طلاق دهد شما را كه بدل دهد او را جفت هايي بهتر از شما زنان مسلمان و مومن و فرمانبردار ..... نادوشيزه و دوشيزه
اينهم پاداشي براي مردان

فكر كنم شما با هيچكدوم از اين آيات جايگاهتان را از ديدگاه قران پيدا نكنيد.



اينهم در مورد كنيزان و خود فروشان صيغه اي
,واقعا متاسفم ببینید خودتون چی گفتید اخه اگه ایت الله صانعی صلاحیت نداشتند که مرجع تقلید نمی شدند اگه به عقل هر رجوع کنیم هیچ جای دنیای به مرد متاهل اجازه ازدواج مجدد نمی دن اتفاقا اینی که حرفای اقای صانعی برام کامله اینه که وقتی به عقلم روجوع می کنم همینه یادتون باشه احکامی که مجتهدین فتوی می دن همه به اسنتاد قرانه و کسی از خودش حرفی نمی زنه و اگه بدونید مجتهدین علاوه بر کتاب به سنت اجماع و عقل هم می تونن احکام رو صادر کنن و این که همونجورز که اقای مهرداد گفتن یکی از نکات مثبت اسلام اپ ت. دیت شدنه اونه پس قرار نیست هر چی 1400 سال پیش بوده ماعینا رعایت کنیم می تونیم تغییراتی بدیم که اصل حکم اجرا شه اما با توجه به شرایط من تعصب ندارم حرفم اینه راجع به یک مرجع تقلید نباید اینجوزی بی ادبانه صحبت کرد و اونو زیر سوال برد;)


من زیاد مطالعه می کنم اما هیچ وقت خودمو کامل نمی دونم هر کسی نمی تونه به این راحتی فتوی بده و مرجع شه شما هم لطفا برو یه کمی راجع به اطرافت فک کن :eek:
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
آرچي خانم :قبلا از شما قدرداني ميكنم كه به بررسي مفهوم پرداخته ايد
ببينيد در بخش اول آيه كه شما ترجمه افرادي را كه در ترجمه به آيه ميافزايند اشاره كرده ايد بايد عرض كنم منظور قران از في اليتامي فقط دختران يتيم نيست (يتامي يعني يتيمان و منظور از افزودن ي به آخر يتم تاي تانيث نيست مثل اينستكه بگوييد سيدي و ساداتي كه معني خانمها و آقايان است) و مترجم شما متاسفانه فقط آنرا به دختران يتيم نسبت داده اصل آيه اينست " و ان خفتم الا تقسطوا في اليتامي فانكحو ا ما طاب لكم ..." يعني اگر ميترسيد از اينكه عدالت نورزيد در يتيمان پس آنچه خوش آيد شما را در زنان دو و سه و چهار ...
ببين اينكه اگر مي ترسي كه در يتيمان عدل نورزي چه ربطي به اين داره كه بري دو يا سه ويا چهار زن بگيري !؟
ممنونم از شما و توضیحاتتون.راستش منم دقیقا مشکلم رو همین قسمتشه.چون نمیتونم ربط این دوتا جمله رو با هم پیدا کنم.واسه همین میگم احتمالا یه چیزی هست و تو این جمله ناقص گفته شده و منظوراین نبوده.
چون خود شما فرض کنید فقط من و شما که قران و نخوندیم! کلی از فلاسفه و دانشمندا و عرفا خوندن ولی این دو تا جمله رو متضاد ندیدین و درک کردن و بحث کردن و پذیرفتن ... چون در غیر اینصورت از همون ابتدا کل قران و خدا و ... زیر سوال میرفت و هیچ وقت اسلام گسترش پیدا نمیکرد.چون این جمله با این معنی و تفسیر خیلی واضحه که تناقض داره و این خیلی بیمعنیه!
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا

چرا

سياسيون دنيا خيلي دوست دارند تا اعتقاد انسانها به اديان بر حسب اعتماد به اعتقاد ديگران باشد و ديدگاه شما هم بر همين پايه استوار شده قدري در آيات تامل كن يقينا با اتكا به اطلاعات خودت مطالب بيشتري گيرت مياد.
قران را با حوصله و تا به آخر و بزبان فارسي بخوانيد خيلي از درد ها درمان ميشوند. توصيه ميكنم سوره الرحمن را به فارسي بخوانيد و حتما تا به آخر
ممنونم از شما و توضیحاتتون.راستش منم دقیقا مشکلم رو همین قسمتشه.چون نمیتونم ربط این دوتا جمله رو با هم پیدا کنم.واسه همین میگم احتمالا یه چیزی هست و تو این جمله ناقص گفته شده و منظوراین نبوده.
چون خود شما فرض کنید فقط من و شما که قران و نخوندیم! کلی از فلاسفه و دانشمندا و عرفا خوندن ولی این دو تا جمله رو متضاد ندیدین و درک کردن و بحث کردن و پذیرفتن ... چون در غیر اینصورت از همون ابتدا کل قران و خدا و ... زیر سوال میرفت و هیچ وقت اسلام گسترش پیدا نمیکرد.چون این جمله با این معنی و تفسیر خیلی واضحه که تناقض داره و این خیلی بیمعنیه!
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
سياسيون دنيا خيلي دوست دارند تا اعتقاد انسانها به اديان بر حسب اعتماد به اعتقاد ديگران باشد و ديدگاه شما هم بر همين پايه استوار شده قدري در آيات تامل كن يقينا با اتكا به اطلاعات خودت مطالب بيشتري گيرت مياد.
قران را با حوصله و تا به آخر و بزبان فارسي بخوانيد خيلي از درد ها درمان ميشوند. توصيه ميكنم سوره الرحمن را به فارسي بخوانيد و حتما تا به آخر
نه اتفاقا ولی من با این طرز فکر میرم جلو که هر کس که چیزی رو قبول داره معمولا دلیل قانع کننده ای داره (به خصوص علما و دانشمندا که با علم و عقلشون مسائل رو میپذرین) بنابراین قبل از اینکه زود قضاوت کنم دلم میخواد بدونم اونها که قبول داشتن چرا اینو قبول داشتن و بالعکس کسانی که قبول ندارن چرا؟ و اگه دلیلشون با عقلم جور در اومد بعد میپذریم اگرم نه که ....
درباره ی سوره ی الرحمن هم چشم ممنون از پیشنهادتون تو اولین فرصت این کارو میکنم.
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
عقل

عقل

جهت گيري عقلي انسانها بر حسب شرايط زيستي آنها شكل ميگيرد پارامترهاي ديگري هم هست كه بر روي آن تاثير گذارند از جمله رشته تحصيلي ، شغل ، زمان زيستن ، مكان زيست، و برخي ديگر از عوامل جزيي
ببين چرا مردم ما بيشتر از مردم دنيا به اينگونه مطالب ميپردازند؟ چرا اعتقادات همه حتي در يك كشور يكسان نيست؟ اگر قرار بود استدلال اين باشد كه چون فلان عالمي چنين اعتقادي دارد پس بي دليل نبوده كه اين اعتقاد را داشته و ......
آيا بچه اي كه در اين عصر بدنيا مياد هوشمند تر از بسياري از انسانهاي بزرگ سال قديم نيست؟ اگر اين بچه در چنين شرايطي رشد كرد باز هم بايد بگويد چون گذشتگان من بر اين عقيده بوده اند پس منهم چنين خواهم بود؟حالا به آياتي از قران توجه كن
سوره الزخرف از ايه 21 "​
ما گذشتگان خود را بر طريقه ايي يافتيم و همين طريق را دنبال خواهيم كرد و كاري به چيز ديگري نداريم راه همان راهي است كه پدرانمان رفته اند .​
ولي پيامبر در سوره مائده آيه 103 اينطور جواب مي دهد:​
*خوب ممكن است پدرانتان شعور هدايت شما را نداشته اند .باز هم بايد از آنها پيروي كنيد .
حالا ببينيم عقل چيست :
در انسان يک خاصيتي هست به نام جستجوي حقيقت که عقل رهبري اين حس را عهده دار است اگر انساني به چيزي شک کند در آن موضوع کاوش مي کند و اگر در مفهومي تحقيق کند يقينا آنرا تکميل تر ميکند براي همينه که روحانيون مي گويند در هر موضوعي ميتوان شک کرد مگر در دين چون در دين هدف يقين است و ايمان آنوقت ايمان است که توام با يقين باشد پس شک در دين بد است لابد شنيده ايد که بعضي ها مي گويند "لا تجسس فی الدين" به عبارتي شک در دين حرام است بنابر اين عقل در دين مزاحم است چون ايحاد شک مي کند.در هيچ جاي قران نمي بينيد که مردم را به شک دعوت کنند همه جا دعوت به ايمان است مگر شك در ركعت هاي نماز و شك در دعوت ديگران براي خروج از دين .
علماي اسلام معتقدند عقل بودن با بالقوه بودن سازگار نيست چون آنها عقل را مجرد ميدانند و مجرد بودن ميتواند با بالفعل بودن مساوي شود به زبان ساده تر آنها عقل را که ادراک معقولات ميکند مجرد از ماده ميدانند و بر اين پايه آنرا بالقوه نميدانند و بعد تجرد عقل را به چند شاخه تقسيم ميکنند تا نهايتا بگويند سرچشمه عقل خداست و رودخانه آن پيامبر است
افلاطون مدعي است نفس در عالمي قبل ار اين عالم بوده و در آنجا با حقايق آشنا شده بعد آمده در بدن حبس شده و بدن مانع نفس در ابراز دانشش شده پس هر چه را که بشر کشف ميکند قبلا آنرا نفس بلد بوده به اين ميگويند مجرد بودن و بالفعل بودن عقل مثل روح .قران هم هم که خدا را دانا به هر چيز عنوان کرده در واقع به شيوه افلاطوني عقل را تعريف مينمايد با اين تفاوت که بعدا مسلمين با تقسيم بندي عقل به مجرد تام مانند عقل قاهره که از ماده بي نياز است و مجرد غير تام مانند نفس ناطقه که به ماده نياز مند است نظريه افلاطون را باصطلاح تصحيح ميکنند همان کاري را که با تعريف روح کرده اند .به عبارتي شيوه کاملا يکنواختي در بيان اين واژه ها گزينش شده است و در نهايت ملاي انديشمند شيراز ميگويد: هر معقولي در مرتبه خود عاقل هم هست و بين عقل و عاقل و معقول اتحاديست که برپايه فرضيه حرکت جوهری به سوي معبود ميشتابند

اما ارسطو گفته حالت نفس آنگاه که تعقل مي کند مثل حالت سيبي است که داره شيرين و قرمز ميشه . به اين نوع انديشه در تعريف عقل ميگند انديشه ارسطويي که همان عقل بالقوه است. بر اساس اين تفسير ماده قابليت انديشيدن را در خود دارد و هم زمان با رشد سلول هاي مغز قوه انديشيدن شکو فا تر مي شود.حالا شما بگوييد عقل بالقوه است يا بالفعل ؟يقينا شما هم خواهيد گفت که عقل بالقوه است پس مجرد نيست يعني بدون بدن وجود ندارد و چون مجرد نيست بسيط هم نيست و چون بسيط نيست نوع قاهره آنهم نمي تواند وجود داشته باشد.

با توجه به ديدگاه شما مجبور بودم انديشه چند شخص نامي را در تعريف عقل بيان كنم تا اينكه بدانيد اگر انديشمنداني هستند كه موضوعي را تاييد مينمايند عالماني هم هستند كه آنها را تكذيب مينمايند پس به استناد اينكه فلان افراد نامي چنين ميكنند نميشود چشم بسته با اتوبوس او در بست رفت.

نه اتفاقا ولی من با این طرز فکر میرم جلو که هر کس که چیزی رو قبول داره معمولا دلیل قانع کننده ای داره (به خصوص علما و دانشمندا که با علم و عقلشون مسائل رو میپذرین) بنابراین قبل از اینکه زود قضاوت کنم دلم میخواد بدونم اونها که قبول داشتن چرا اینو قبول داشتن و بالعکس کسانی که قبول ندارن چرا؟ و اگه دلیلشون با عقلم جور در اومد بعد میپذریم اگرم نه که ....
درباره ی سوره ی الرحمن هم چشم ممنون از پیشنهادتون تو اولین فرصت این کارو میکنم.
 

melika62

عضو جدید
ايمجينري عزيز مجبورم كردي تا به شما نشان دهم كه فقط اين بخش از قران را در مورد زنان بلد نيستم حالا گوش بده :

آيه 4 سوره نسا :
و آتوا النسا صدقاتهن .......​


و بدهيد به زنان صدقه اشان را (برايتان مهريه ترجمه شده)
و آنكه استطاعت ندارد زن آزاده ايمان دار بگيرد پس مالك شود از كنيزانتان كه ايمان دارند و خدا داناتر است به ايمان بعضي بر بعضي پس بزني بخواهيد آنرا به رخصت صاحبانش و بدهيد اجورهن "در واقع يعني مزدش"
و اينهم در مورد كنيزان و خودفروشان صيغه اي

آيه 30 فاذا احصن فان اتين بفاحشه فعليهن نصف ما علي المحصنات من العذاب....

معنيش اينه كه اگر كنيزي خريدي و رفت با مرد ديگري معاشقه كرد عذابش نصف زن آزاده است .​

آيه 38 الرجال قوامون علي النسا ........................ واللاتي تخافون ...........واضربوهن .................
معنيش اينه كه مردان فرمانروايان زناند و .... و اگر بترسي كه نافرماني كنند پس بزنيدشان .​

آيه 44 سوره كهف : المال والبنون زينه الحيوه الدنيا ....
معنيش اينه كه زنان و پسران زينت زندگاني شما هستند.​



آيه 48 سوره الاحزاب"​



"اي كساني كه ايمان آورديد وقتي با يك زن مومنه ازدواج كردي و او را طلاق دادي قبل از اينكه به او دست بزني پس هيچ عده نيست پس متاعي دهيد او را و رهايش كنيد.

يعني احساسات و اين چيزا را بريز دور اگر اصل سالمه باي باي​




سوره النسا از آيه 12


خدا وصيت ميكند شما را در اولادتان از برای مذكر مانند بهره دو مونث پس اگر باشند زنان فوق دو تا پس از برای آْنهاست دو ثلث باقيمانده.

اينم حقوق يكسان زن و مرد در تقسيم ارث

"سوره الاحزاب آيه 59"


ای نبی بگو مر جفتهايت و دخترانت و زنان ايمان آورده كه فروپوشند بر خود از لباسهای گشاد

ببين صحبت از يك زن نيست همه جا به چند زن اشاره ميشه .
آيه بعدي از نقش زن در اجتماع​



"سوره البقره آيه223 "​


ز" (زنان شما كشتزار شمايند پس هر جا و هر وقت خواستيدبه كشتزار خود برويد.)

"النسا آيه 19 "​



و انانكه كنند كار بدي(الفاحشه)از زنانتان پس گواه طلبيد چهار تا از شما پس اگر شهادت دادند در خانه نگاه داريدشان تا بميرند .​



"الملك آيه 5 "​



شايد پروردگارش اگر طلاق دهد شما را كه بدل دهد او را جفت هايي بهتر از شما زنان مسلمان و مومن و فرمانبردار ..... نادوشيزه و دوشيزه

اينهم پاداشي براي مردان​

فكر كنم شما با هيچكدوم از اين آيات جايگاهتان را از ديدگاه قران پيدا نكنيد.​








اينهم در مورد كنيزان و خود فروشان صيغه اي
هدفتون از مطرح كردن اين ايات چيه؟؟؟؟؟
مي خوايد چي رو ثابت كنيد؟
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
قصد اثبات چيزي را ندارم ميخواهم بگم :
آنكس كه نداند و نداند كه نداند
در جهل مركب ابد الدهر بماند.
هدفتون از مطرح كردن اين ايات چيه؟؟؟؟؟
مي خوايد چي رو ثابت كنيد؟
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
ماشالله اینجا اکثرآ دانشجو هستن...
خودشون میتونن معنی کنن و بفهمن کدوم معنی درست تره....

سوره الاحزاب آیه 48

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نَكَحْتُمُ الْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ طَلَّقْتُمُوهُنَّ مِن قَبْلِ أَن تَمَسُّوهُنَّ فَمَا لَكُمْ عَلَيْهِنَّ مِنْ عِدَّةٍ تَعْتَدُّونَهَا فَمَتِّعُوهُنَّ وَسَرِّحُوهُنَّ سَرَاحًا جَمِيلًا ﴿49﴾

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد اگر زنان مؤمن را به نكاح خود درآورديد آنگاه پيش از آنكه با آنان همخوابگى كنيد طلاقشان داديد ديگر بر عهده آنها عده‏اى كه آن را بشماريد نيست پس مهرشان را بدهيد و خوش و خرم آنها را رها كنيد (49)

ترجمه شما؟!
"اي كساني كه ايمان آورديد وقتي با يك زن مومنه ازدواج كردي و او را طلاق دادي قبل از اينكه به او دست بزني پس هيچ عده نيست پس متاعي دهيد او را و رهايش كنيد.

يعني احساسات و اين چيزا را بريز دور اگر اصل سالمه باي باي


آیه های دیگه هم مثل همین ترجمه کردین....:w20:

یا حق!
 

8632008

عضو جدید
حرفهات رو کاملا قبول دارم اما شاید جاش اینجا نباشه .
تازه نمیئونی تو دانشگاه ما یه حرفهایی ازش منتشر شد که گریت میگیره.
حیف که وقتش رو ندارم.
 

نازنین

عضو جدید
کاربر ممتاز
شاید یه جاهایی عقل آدمی قد نده، اما حداقل اون جاهایی که با عقل می تونیم نتیجه گیری کنیم ، چرا باید دنبال اثبات و دلیل و مدرک از یک سری انسان نما باشیم!:)

:razz:

اصلا دلیل ما برای درستی و نادرستی یک نوشته یا یک حرف چی هست؟؟؟؟ که اینقدر بخوایم روش پافشاری کنیم!!!!!!!!!!!!

چیزی که با عقل جور درنمیاد بریزین دور! اونوقت هیچ دلیلی نمی بینین که برین تحقیق کنین ببینین فلان مجتهد چی گفته!!! وقتی از اساس می دونین منابع فتوا دادن چیه، دیگه دلیلی نمی مونه که بخواین از اونا نظر بخواین دوستان!
 

نازنین

عضو جدید
کاربر ممتاز
من کاری به اصل موضوع ندارم
جواب اون دوستی رو دادم که اشتباه قرآن رو ترجمه کرده (کپی کرده)(از سایتهای ضد اسلامی)

تو بگو ترجمه ی صحیح قران چیه؟

همون که عقل باهاش جور دربیاد؟؟؟ پس بهتره به عقلمون رجوع کنیم :)

یه چیزایی هست که دیگه نمی شه منکرشون شد! معنای تحت اللفظی گاهی خیلی روشنه!:redface:
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهر

مهر

دوست عزيز در قران سه واژه آورده شده صدقاتهن ، اجور هن و فمتعوهن كه معني هريك عبارتست از : صدقه دهيد اورا (ترجمه شده مهرش را بدهيد) و دومي يعني دستمزدش را بدهيد كه بيشتر مربوط به كنيزان و يا زنان صيغه ايست كه باز هم برايتان ترجمه شده مهرشان را بدهيد ! و سومي يعني متاعي دهيد او را كه برايتان ترجمه كرد ه اند مهرشان را بدهيد .اگر از نظر مترجمان معني صدقات ، اجور . متع همه يكيست و بايد مفهوم مهر از آن مستفاد شود از نظر عرب زبان چنين نيست به هيچ وجه دادن متاع با دادن مهر يكسان نيست فمتعوهن يعني متاعي دهيد او را نه مهرش را بدهيد در قوانين ايران هم در چنين حالتي ثلث مهر پرداخت ميشود نه تمام مهر.

ماشالله اینجا اکثرآ دانشجو هستن...
خودشون میتونن معنی کنن و بفهمن کدوم معنی درست تره....

سوره الاحزاب آیه 48

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نَكَحْتُمُ الْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ طَلَّقْتُمُوهُنَّ مِن قَبْلِ أَن تَمَسُّوهُنَّ فَمَا لَكُمْ عَلَيْهِنَّ مِنْ عِدَّةٍ تَعْتَدُّونَهَا فَمَتِّعُوهُنَّ وَسَرِّحُوهُنَّ سَرَاحًا جَمِيلًا ﴿49﴾

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد اگر زنان مؤمن را به نكاح خود درآورديد آنگاه پيش از آنكه با آنان همخوابگى كنيد طلاقشان داديد ديگر بر عهده آنها عده‏اى كه آن را بشماريد نيست پس مهرشان را بدهيد و خوش و خرم آنها را رها كنيد (49)

ترجمه شما؟!



آیه های دیگه هم مثل همین ترجمه کردین....:w20:

یا حق!
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
ميدوني

ميدوني

وقتي من آيه اي را ميخوانم آنرا ترجمه نميكنم چون قدري عرب زبانم بنا بر اين كار من ترجمه نيست بلكه مفهوم چيزيست كه آورده شده مثلا من به يتامي نميگويم دختران يتيم اما در قران هاي امروزين ترجمه شده دختران يتيم ولي در قران هاي قبل از 1357 فقط نوشته شده يتيمان .پس برات تحت الفظي ترجمه ميكنم :
اي كساني كه ايمان اورده ايد هنگا ميكه با زنان مومنه ازدواج ميكنيد و قبل از آنكه آنان را لمس كنيد طلاقشان ميدهيد پس مر شماست دادن متاعي به آنان و بدون مراعات عده رهايشان سازيد رها كردني زيبا. البته اين خيلي كتابي است ولي مهم فمتعوهن است كه با اجورهن و صدقاتهن فرق دارد. ضمنا در هيچ جاي اين آيه از همخوابگي واژه اي آورده نشده كه شما آنرا نوشته ايد . معني تمسوهن يعني مس كردن و يا لمس كردن يعني حتي نبايد دست به زن زده باشد چه رسد به اينكه همخوابگي شده باشد كه در اينصورت حكم قانوني هم متفاوت ميشود.
ماشالله اینجا اکثرآ دانشجو هستن...
خودشون میتونن معنی کنن و بفهمن کدوم معنی درست تره....

سوره الاحزاب آیه 48

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نَكَحْتُمُ الْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ طَلَّقْتُمُوهُنَّ مِن قَبْلِ أَن تَمَسُّوهُنَّ فَمَا لَكُمْ عَلَيْهِنَّ مِنْ عِدَّةٍ تَعْتَدُّونَهَا فَمَتِّعُوهُنَّ وَسَرِّحُوهُنَّ سَرَاحًا جَمِيلًا ﴿49﴾

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد اگر زنان مؤمن را به نكاح خود درآورديد آنگاه پيش از آنكه با آنان همخوابگى كنيد طلاقشان داديد ديگر بر عهده آنها عده‏اى كه آن را بشماريد نيست پس مهرشان را بدهيد و خوش و خرم آنها را رها كنيد (49)

ترجمه شما؟!



آیه های دیگه هم مثل همین ترجمه کردین....:w20:

یا حق!
 
آخرین ویرایش:

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصلاحيه

اصلاحيه

(آيه 44 سوره كهف : المال والبنون زينه الحيوه الدنيا ....)
زنان و پسران زينت زندگاني شما هستند.
از مجموع آياتي كه نوشتم معني يكي را به اشتباه قرار دادم ولي متاسفانه موردي را كه اشتباهي در آن نيست دوستان متصور شده اند كه اشتباه است كه توضيحات كاملي دادم . اما معني "بنون " يعني پسران نه دخترا ن به اين ترتيب معني آيه ميشود :
مال و پسران زينت حيات شما در دنيا هستند .حالا فكر ميكنيد جايگاه دختران كجاست؟
ايمجينري عزيز مجبورم كردي تا به شما نشان دهم كه فقط اين بخش از قران را در مورد زنان بلد نيستم حالا گوش بده :
آيه 4 سوره نسا :
و آتوا النسا صدقاتهن .......​
و بدهيد به زنان صدقه اشان را (برايتان مهريه ترجمه شده)
و آنكه استطاعت ندارد زن آزاده ايمان دار بگيرد پس مالك شود از كنيزانتان كه ايمان دارند و خدا داناتر است به ايمان بعضي بر بعضي پس بزني بخواهيد آنرا به رخصت صاحبانش و بدهيد اجورهن "در واقع يعني مزدش"
و اينهم در مورد كنيزان و خودفروشان صيغه اي
آيه 30 فاذا احصن فان اتين بفاحشه فعليهن نصف ما علي المحصنات من العذاب....
معنيش اينه كه اگر كنيزي خريدي و رفت با مرد ديگري معاشقه كرد عذابش نصف زن آزاده است .

آيه 38 الرجال قوامون علي النسا ........................ واللاتي تخافون ...........واضربوهن .................
معنيش اينه كه مردان فرمانروايان زناند و .... و اگر بترسي كه نافرماني كنند پس بزنيدشان .

آيه 44 سوره كهف : المال والبنون زينه الحيوه الدنيا ....
معنيش اينه كه زنان و پسران زينت زندگاني شما هستند.​
آيه 48 سوره الاحزاب"​
"اي كساني كه ايمان آورديد وقتي با يك زن مومنه ازدواج كردي و او را طلاق دادي قبل از اينكه به او دست بزني پس هيچ عده نيست پس متاعي دهيد او را و رهايش كنيد.
يعني احساسات و اين چيزا را بريز دور اگر اصل سالمه باي باي
سوره النسا از آيه 12​
خدا وصيت ميكند شما را در اولادتان از برای مذكر مانند بهره دو مونث پس اگر باشند زنان فوق دو تا پس از برای آْنهاست دو ثلث باقيمانده.
اينم حقوق يكسان زن و مرد در تقسيم ارث​
"سوره الاحزاب آيه 59"​
ای نبی بگو مر جفتهايت و دخترانت و زنان ايمان آورده كه فروپوشند بر خود از لباسهای گشاد
ببين صحبت از يك زن نيست همه جا به چند زن اشاره ميشه .
آيه بعدي از نقش زن در اجتماع

"سوره البقره آيه223 "​
ز" (زنان شما كشتزار شمايند پس هر جا و هر وقت خواستيدبه كشتزار خود برويد.)
"النسا آيه 19 "​
و انانكه كنند كار بدي(الفاحشه)از زنانتان پس گواه طلبيد چهار تا از شما پس اگر شهادت دادند در خانه نگاه داريدشان تا بميرند .​
"الملك آيه 5 "​
شايد پروردگارش اگر طلاق دهد شما را كه بدل دهد او را جفت هايي بهتر از شما زنان مسلمان و مومن و فرمانبردار ..... نادوشيزه و دوشيزه
اينهم پاداشي براي مردان

فكر كنم شما با هيچكدوم از اين آيات جايگاهتان را از ديدگاه قران پيدا نكنيد.



اينهم در مورد كنيزان و خود فروشان صيغه اي
 

نازنین

عضو جدید
کاربر ممتاز
(آيه 44 سوره كهف : المال والبنون زينه الحيوه الدنيا ....)
زنان و پسران زينت زندگاني شما هستند.
از مجموع آياتي كه نوشتم معني يكي را به اشتباه قرار دادم ولي متاسفانه موردي را كه اشتباهي در آن نيست دوستان متصور شده اند كه اشتباه است كه توضيحات كاملي دادم . اما معني "بنون " يعني پسران نه دخترا ن به اين ترتيب معني آيه ميشود :
مال و پسران زينت حيات شما در دنيا هستند .حالا فكر ميكنيد جايگاه دختران كجاست؟

جایگاه دختران پشت سر مردان است! یا بهتره بگیم اصلا جایگاه ندارن!:warn::biggrin:

جایگاه زن همینیکه الان تو عربستان ملاحظه می کنین، وگرنه ما ایرانی ها حتی قران رو ملایمش کردیم!

اقای صناعی هم می خواد دل طرفداراشو نشکونه و اومده یه حرف عقلانی زده!:biggrin: وگرنه تا موقعی که یه مطلبی اینقدر صریح تو قران اومده که عقل نباید کار کنه!!!!!
 

Hoaxes

عضو جدید
ببينيد من نميخوام بگم زن دوم گرفت چه با اجازه و چه بي اجازه كار درستي است اما تفاوتي در قانون و شرع وجود دارد كه توجه شما را به آن جلب مينمايم:
آيه 3 سوره نسا
و اگر بترسيد كه عدل نورزيد در يتيمان پس نكاح كنيد آنچه خوش آيد شما را از زنان دو و سه و چهار ،پس اگر بترسيد كه عدالت نورزيد پس يكي يا آنچه را مالك باشيد ...
حالا دقت كنيد :
اگر بترسيد كه عدل نورزيد .... پس نكاح كنيد آنچه خوش آيد .............
در جاي ديگر ميگويد پس اگر بترسي كه عدالت نورزيد پس يكي !
دو جمله با موضوعات يكسان و محمولهاي متفاوت
-چنانچه ملاحظه ميشود زن گرفتن از رو تا شروع ميشود نه از يكي (در جمله اول)
و اما در جمله دوم كه از يكي شروع شده داشتن زن ملكي در واقع اساسا جزو حساب نيست
كما اينكه به زن آزاده بايد صدقه داد (مهريه ترجمه شده) و به زن ملكي بايد دستمزد داد (اجور هن)
به اين ترتيب حرفاي ايشان شرعي نيست ولي قانون بر آن تاكيد دارد كه زن دوم بايد با اجازه زن اول باشد كه خود قانون هم هيچ محدوديتي نگذاشته
ببین آقا جون به این سادگی ها نیس که شما بشینی واسه خودت تفسیر آیه کنی این همه از علما

خودشون رفتن زحمت کشیدن 20 30 سال درس حوزوی و تفسیر و عربی هزار تا چیز دیگه خوندن ، اونوقت

شما میخوای با دو تا دونه تفسیر بفهمی چی نوشته ؟ پس بی خودی سعی نکن که خودت یه چیز

رو اثبات کنی ، هر وقت شدی مرجع تقلید یا چیز دیگه و تو این زمینه تخصص پیدا کردی بعدا ....



ايت الهي كه فتوا بده دختر تو سن 13 سالگي به بلوغ ميرسه آيا ارزش وقت گذاشتن رو حرفهاش رو داره /؟؟
من قبول دارم كه ازدواج دو باره يك مرد متاهل يك ظلم بسيار بزرگه اما اسلام اينقدر هركي هركي نيست كه هر كس هر چي بخواد فتوا بده .از دوستان خواهش مي كنم نسبت به مسائل دور و برشون يه مقدار با درايت بيشتري نگاه كنن .اما روشنفكر كسي نيست كه حرف جديد بزنه .امروزه مد شده هركي يه چيزي خلاف بقيه بگه ميشه روشنفكر.روشنفكر كسيه كه حرف درست بزنه.
بازم ممنون
حالا یه نفر پیدا شد و حرف درست زد ارزش فک کردن نداره ؟ اره اگه همون قوانینی شونصد سال پیشو تکرار می کرد اونوقت اوکی بود دختر نه ساله بدبخت که هنوز نمی تونه دست راس و چپشو بشناسه باید از نه سالگی روزه بگیره و نماز بخونه و حجاب بگیره چون دخترای گنده بگ عرب نه سالگی اندازه دخترای 20 ساله ما عقل داشتن بقیه هم باید به آتیش اونا بسوزن حرف زیادی نزن من خودم می دونم روزشنفکر کیه واسه انتخاب مرجع تقلید یه عالمه مطالعه کردم بعضیاشون اونقد سخت می گیرن که ادم تر جیح می ده اصلا نداشته باشه اما ایت الله صانعی حکماش متعادله همه احکامی که گفته طوریه که از عهده ادم بربیاد لطفا شما یه خورده فک کن ما قرن 21 هستیم و خیلی چیزا باید عوض شه این که دیگه قران نیست که نشه عوض شه همه چیز در تغییره پس چرا بعضی از احکام تغییرنکنه در ضمن اگه بگن جنبعالی شونصد تا زن همزمان بگیری این حرف درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اتفاقا من از اونایی هستم که در مورد هر چیزی فک می کنم شما برو فک کن یه خورده و چشماتو روی تعصبای مسخره وا کن بسه دیگه :mad: توهین کنی خونتو حلال می کنم شوخی هم ندارم
من نمیدونم این صانعی کیه که Imaginary انقدر دوسش داره ... نمیدونم میدونه که حوزه ی علمیه بر

علیهش اعتراض کردن با اون فتواهای مسخرش یا نه ... نمیدونم میدونه که هیچ کس اونو جزو اعلم ها

حساب نمیکنه یا نه ... کلا این صانعی یه جورایی مشکلاتی داره ... اگه قرار بود که سن تکلیف دخترا بر

اثاث توان و ضعف بدنی شون باشه ، که پیامبر میگفت آقا جون فقط دخترای عرب تو سن 9 سالگی به

سن تکلیف میرسن و هر کسی که دید توان و ضعف داره و قوی نیس ، به سن تکلیف نرسیده ... پس چرا

نگفته؟ تمام مراجع ، با سواد و بی سواد ، هر چی مجتهده ، با سواد و ابله هم باشه سن تکلیف دخترا

رو 9 سالگی میدونن ... اونوقت این آقا که معلوم نیس از کدوم قوطی عطاری ای پیدا شده اومده داره

میگه سن تکلیف دخترا 13 سالگی . که همون طور گفتم بر علیهش اعتراض کردن . این نشون میده که

این آقا کم داره .

البته مراجع دیگه هیچ وقت نمیگن دختری که 9 سالشه و ضعیفه باید همون موقع روزش رو بگیره ،

میگن اگه تونس که باید بگیره اگه نمیتونه ، عیبی نداره ، اون موقع نگیره ، ولی بعدا باید فقط قضاش رو بکنه .

همین آیه الله بهجت که در سخت گیری معروفه هم همین نظر رو داره که اگه تونس ، بگیره ، اگه نتونس بعدا

باید قضا کنه ... ولی این جا این خانم گفته :


بعضیاشون اونقد سخت می گیرن که ادم تر جیح می ده اصلا نداشته باشه
که این حرفش کلا غلط در میاد چرا که گفتم تو این مورد هیچ کس سخت نگرفته ، این صانعیه که زده به

سرش ...

اینم بگم ، همون طوری که من بالا به اون آقا گفتم ما قدرت نداریم تو این مسائل دخالت کنیم ، چون علم

کافی ای نداریم ، منم در این فتوای این صانعی به این دلیل نظر دادم و این فتواشو رد کردم ، چرا که همه

ی علمای با سواد ، و تمام کسایی که تو این علم تخصص دارن ، بر علیهش با این فتواهاش و چند تا

فتوای دیگه که عجیب قریب بوده ، اعتراض کردن و گفتن این معلوم نیس داره چی کار می کنه ...


99درصد فتاوای مراجع در مسایل اصلی عبادی یکسان است فقط اختلاف نظر در برخی مسایل فرعی وجود دارد. با این حساب جمله "اما ایت الله صانعی حکماش متعادله همه احکامی که گفته طوریه که از عهده ادم"چندان درست به نظر نمیرسد.
البته خوب 99 درصد هم نیس ، تو خیلی چیزا با هم اختلاف دارن ، نه دیگه به این درصد زیاد ...

مثلا نجس پاکی غیر مسلمونا ، یکی میگه پاک ، اون یکی میگه نجس ... این خیلی اختلافه ... ولی خوب آره

در بیشتر موارد هم نظر یک سان دارن . معمولا در جای اختلاف نظر دارن که به حدیث یا سندی مثلا ضعیف

یا قوی بر خورد می کنن و کسی که خیلی احتیاط میکنه ، یه کم اگه با سواد باشه ، سند حدیث رو در میاره

و فتواشو میده که این جا بستگی داره به سواد طرف و علم رجالی که داره .

چرا همه چیز در حال تغییره و امروزی میشه اما ما حق نداریم در مورد حکمایی که مال 1400 سال پیش بوده حرفی بزنیم و تغییری بدیم؟
اول این که من درباره این موضوع که میگن برید علم بیاموزید و نمیدونم اختراعات جدید بکنید و از این حرفا

تحقیق خیلی کردم که بفهمم درسه یا نه ... که آخرسرم به این نتیجه رسیدم از روایات و حدیث و داستانا

و نظر مراجع هزار تا چیز دیگه که اینا کشکه .

علمی که تو حدیث اومده رو که میگه بخونید ، اینا برداشتن دارن با علم فیزیک و شیمی مقایسه می کنن

در صورتی که آخر یا اول حدیث رو اصلا در نظر نمیگیرن ، چرا که همون یه تیکه براشون سود داره ، نه آخر

حدیث که معمولا هم هیچ جا نمینویسن ... . اون علمی که سفارش شده برید یاد بگیرید ، علمی هس که

به درد آخرت بخوره ... علم محمد و آل محمده ... نه این که بریم یاد بگیریم که جذر 4 میشه 2 ، آفرین ، خیلی

خوبه ... روش های تست زدن ... . اون دنیا میان میگن خدات کیه ، گزینه ی اول : خدا ، گزینه ی دوم شیطان ؟

یعنی یه آدم بی کار الاف میره تمام زندگیش رو صرف این می کنه که وقتی نمیدونم میمون خوشحال میشه

چشمک میزنه و بعدشم زیر بغلشو میخارونه ... این به چه دردش میخوره؟ خوب میمون این طوری میکنه ،

حالا که چی ؟ البته خوب در بعضی موارد این علوم فرق میکنه ، این علم ها و این فنون به خودی خودش هیچ

ثوابی ندار ( حاضرم برای هر کسی خواس اثبات کنم ) ، ولی اگه نیت خاصی توش باشه ، چرا ثواب داره ،

مثلا پزشکی که برای نجات جون انسان های مومن باشه ، و هیچ مقصود دیگه ای از این که پزشکی بره یاد

بگیره نداشته باشه ( مثلا برای پول در اوردن و مشهور شدن و ... ) . اگه این طوری باشه که خوبه . ولی یا

همچین چیزی نیست ، یا اگه باشه همچین کسی که فقط برای رضای خدا این کارو بکنه ... کلا این بحث

خیلی داره که الان حال گفتنش رو ندارم ... هر کی خواس بیاد براش اثبات کنم . من چیزی رو بدون دلیل و

سند نمیگم .

حالا این جمله که این خانوم میگه که چرا همه دارن پیشرفت می کنن هم باز باید با همین مورد مقایش کرد

که اگه این طوری باشه ، می بینیم که کاملا غلط در میاد ... . چون اولا ما اومدیم تو این دنیا که آخرتمون رو

بسازیم نه این که تو این دنیا پیشرفت کنیم ( ما خلت الجن و الانس الا لیعبدون - جن و انس را به جز برای

عبادت نیافریدم . ذاریات - 56 ) .

ولی ما مشکل نداریم ، بذاریم بغیه دارن واسه خودشون علم میاموزن و کار می کنن و اختراع می کنن و

ما هم راحتیم ، و کار خودمونو میکنیم ... یعنی همون عبادت . بازم میگم این موضوع نیاز به بحث خیلی

زیاده داره که من تا حالا با چند نفر بحث کردم ،کاری کردم که طرف وسط امتحان نهاییش همه چی رو ول

کرد و بلند شد رفت حوزه ... هر کس خاص براش اثبات می کنم . من فقط خواستم بگم که این جمله ی این

خانم کلا مضخرفه .



چرا این که با کدوم پا اول وارد مستراح بشید واستون مهمه
اینو دیگه داری چرت میگی ، از همون صانعیتم بپرسی جوابتو میده که مهم هس یا نه ...


مگه اسلام شما نمی گه کسی که دزدی کرد دستشو قطع کنید چرا نمی کنید اونوقت می یاد با کمال وقاحت در مورد یه زن و مرد که دوتا بچه هم دارن حکم سنگسار می دی
این جا هم که شرو کردی قضاوت کردن در مورد احکام خدا و دستوراتش . تا اون جایی که من میدونم همین

الانشم به قول araghi قطع می کنن ( البته اگه چند شرطی که داره رو اون فرد داشته باشه و یه سری

موضوعات دیگه ) و سنگسارم میکنن ... شما مشکلی با این فتوا داری؟ اگه مشکل داری و این موضوع رو رد

می کنی ، که غلط می کنی . چون یا نباید بگی من مسلمونم ، یا اگه مسلمون هسی بهتره اصلا در

مورد فتوایی که همه میدن قضاوت نکنی . تو که مقلد صانعی هستی ، برو ازش بپرس که سنگسار کردن ایراد

داره یا نه ... .


چرا به خودت اجازه میدی راجع به یه مرجع تقلید به این راحتی نظر بدی ؟ چون فلسفه خوندی؟
به نظر من خیلی هم درست قضاوت کرد و بر اثاث منطق و استدلال ... شما منطقی بلد نیسی رفتار کنی

بهتره که حرف زیادی نزنی ... هر چی جواب تا الان دادی بی اثاث و بر روی احساسات بوده . ولی این آقا

لا اقل یه چیزایی حالیشه .


به خاطر روزه نبوده، بخاطر زود روز گرفتن بوده! بچه ي 24 كيلويي چي هست كه بخواهد روزه بگيره؟
خيلي سادست چون همين الانشم هر وقت روزه ميگيره خونريزي ميكنه!

در ضمن يكي از دستور هاي كلي اسلام اينه كه به خودتون آسيب نزنيد!
کاملا درسته ، دستور اسلام هم همینه که کسی که مریضه و نمیتونه روزه بگیره ، اگه بگیره ، کار حرامی

انجام داده .


پس قرار نیست هر چی 1400 سال پیش بوده ماعینا رعایت کنیم می تونیم تغییراتی بدیم که اصل حکم اجرا شه
اگه قبول داری که خدا بر همه چی آگاهه و از آینده و گذشته و همه چی با خبره و هیچ برگی هم یه ذره جابه

جا نمیشه مگر این که خدا از اون خبر داشته باشه ، نباید همچین حرفی رو بزنی ، چرا که خدا میدونه که

دستوراتی رو که داره به پیامبرش میگه که به مردم یاد بده ، هم برای همون زمانه و هم برای آینده، اگه قرار

بود ما دستورات دیگه ای رو اجرا کنیم ، خدا باید میگفت که ای پیامبر این دستورات هم برای نسل بعده ...

پس این حرفتم کلا بی اثاثه و یه جور توهین به خداس - استغفر الله . منظورت اینه که خدا اونقدر نفهمیده

که دستورات 1400 سال پیش رو داره الان به ما میگه اجرا کنید ... اگه غیر از اینه ، بگو . من یا هر کس دیگه

ای همین برداشت رو میکنه از این جملت .

فقط اینو می گم قران تحریف نشده اما تا دلتون بخواد اسلام تحریف شده این اسلامی که منو شما می شناسیم اون اسلام محمدی نیست
این درسه که قرآن تحریف نشده ، ولی این که بگی تا دلتون بخواد توش تحریف هست تو اسلام ، این یه کم

ایراد داره ، در بعضی موارد ، بعضی حدیثا و بعضی احکام اشتباه رسیده ، نه دیگه این طوری که تا دلمون

بخواد تحریف داره .


من اسلام الان و قبول ندارم
شما قبلش گفتی : اتفاقا من کسی هستم که اسلام رو واقعی و با باور قبول کردم .

پس باید حدیثای ( معتبر ) رو هم قبول داشته باشی دیگه ... همون حدیثی که پیامبر میگه احکام و قوانین

اسلام رو از علمای امت من پرسش کنید و همون حدیثی که میگه فقیهان از جانب پیامبران ، امین امت

هستند یا اون حدیثی که امام حسین میگه اجرای امور و قوانین در دست فقیهانی است که بر حلال و حرام

دین امین باشند و ....

پس چرا اینا رو نخوندی؟ اگه خونده بودی که نمیگفتی این اسلام رو قبول ندارم ...


تو بگو ترجمه ی صحیح قران چیه؟

همون که عقل باهاش جور دربیاد؟؟؟ پس بهتره به عقلمون رجوع کنیم

یه چیزایی هست که دیگه نمی شه منکرشون شد! معنای تحت اللفظی گاهی خیلی روشنه!
اصلا هم روشن نیس ، ترجمه و تفسیر ( عمیق ) قرآن رو به جز خدا و راسخون در علم کسی نمیدونه :

و ما یعلم تاویله الا الله و الراسخون فی العلم - آل عمران نمیدونم آیه ی چند .

پس هر چیزی رو با عقل نمیشه سنجید . اگه قرار بود که همه چی رو منو شما با عقل بسنجیم که الان

مراجع تقلید باید میرفتن جلو بوق میزدن که .


جایگاه دختران پشت سر مردان است! یا بهتره بگیم اصلا جایگاه ندارن!:warn::biggrin:

جایگاه زن همینیکه الان تو عربستان ملاحظه می کنین، وگرنه ما ایرانی ها حتی قران رو ملایمش کردیم!

اقای صناعی هم می خواد دل طرفداراشو نشکونه و اومده یه حرف عقلانی زده!:biggrin: وگرنه تا موقعی که یه مطلبی اینقدر صریح تو قران اومده که عقل نباید کار کنه!!!!!
ببینم تو اون حدیث پیامبر رو خوندی که میگه من سه چیز را دوست دارم ، زن و عطر و نماز ؟

و اینم که گفتی وضعیت زنان اونیه که تو عربستانه ، این ربطی به دین اسلام و پیامبر و خدا نداره ... دلیل

نمیشه که یه سری کار اشتباه می کنن ، ربطش بدیم به دینشون که آره ، اینا مسلمونن ، پس اسلام چرته

و همه چی رو منکر بشن . عربستان خیلی غلطا می کنه که نباید بکنه ... الان نصف شبکه های غیر اخلاقی

تو ماهواره برای عربستانه ، اونم کشوری که خانه ی خدا توشه ... . پس دلیل نمیشه ، تو باید عمل کسی

رو الگوی خودت قرار بدی و بر اثاث اون قضاوت کنی که آدم درستی باشه ، نه هر الاقی پیدا شد که بگه من

مسلمونم تو هم قبول کنی و همه چی رو بر اثاث رفتار و اعمال اون بسنجی . شما اگه معتبر ترین کتابای

حدیث رو بخونی مثل وسائل شیئه ، اونوقت می فهمی جایگاه زن تو اسلام چیه ...


یه چیزی هم میگم به آقای araghi اونم این که اگه این تفسیرا رو خودت کردی ، و تخصصی تو زمینه ی تفسیر

و علوم الهی نداری ، خوب نیس که از خودت تفسیر کنی ، چرا که اگه غلط باشه بعدا پات گیره ! ولی اگه از

اهل علمی نوشتی ، خوبه .
 
آخرین ویرایش:

نازنین

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصلا هم روشن نیس ، ترجمه و تفسیر ( عمیق ) قرآن رو به جز خدا و راسخون در علم کسی نمیدونه :

و ما یعلم تاویله الا الله و الراسخون فی العلم - آل عمران نمیدونم آیه ی چند .

پس هر چیزی رو با عقل نمیشه سنجید . اگه قرار بود که همه چی رو منو شما با عقل بسنجیم که الان

مراجع تقلید باید میرفتن جلو بوق میزدن که .


ببینم تو اون حدیث پیامبر رو خوندی که میگه من سه چیز را دوست دارم ، زن و عطر و نماز ؟

و اینم که گفتی وضعیت زنان اونیه که تو عربستانه ، این ربطی به دین اسلام و پیامبر و خدا نداره ... دلیل

نمیشه که یه سری کار اشتباه می کنن ، ربطش بدیم به دینشون که آره ، اینا مسلمونن ، پس اسلام چرته

و همه چی رو منکر بشن . عربستان خیلی غلطا می کنه که نباید بکنه ... الان نصف شبکه های غیر اخلاقی

تو ماهواره برای عربستانه ، اونم کشوری که خانه ی خدا توشه ... . پس دلیل نمیشه ، تو باید عمل کسی

رو الگوی خودتم قرار بدی و بر اثاث اون قضاوت کنی که آدم درستی باشه ، نه هر الاقی پیدا شد که بگه من

مسلمونم تو هم قبول کنی و همه چی رو بر اثاث رفتار و اعمال اون بسنجی . شما اگه معتبر ترین کتابای

حدیث رو بخونی مثل وسائل شیئه ، اونوقت می فهمی جایگاه زن تو اسلام چیه ...

در مورد اینکه می گی خیلی چیزا رو عقل ما قد نمی ده و باید از دیگری تقلید کنیم! باید بهت بگم : دیگری خیلی راحت می تونه هر اراجیفی رو تو کله ی ما فرو کنه و بگه تو عقلت قد نمی ده!
:biggrin:

در ثانی نگفتم مسلمونی رو از روی رفتار عربها می سنجم ! می گم اونجا رعایت می شه! تمام و کمال! :biggrin:

در مورد حدیثی هم که می گی من زیاد از اینا شنیدم : مثل : بهشت زیر پای مادران است! که هر کی می تونه از راه برسه و از این موجود بهشتی بچه اش رو بگیره ! یا اینکه اگه یه قاتل بزنه بکشتش باید دیه بدن قصاصش کنن..... اووووووووووووووووووه کجای کاری بابا! دیگه کار ما ازین حرفا گذشته! بیا به واقعیتها نگاه کن!

این جور جملات فراوونه باید دنبال مصداقهای عملی و قانونی در متن اسلام باشیم که این حرفها و شعار ها رو اثبات کنن!

با این آیات واضح و روشن تو قرآن برای من یکی هیچ شکی باقی نمونده :cool: حالا شما اگه شک داری برو دوباره قران رو بخون از اول تا آخرش!
 

mohitlog

عضو جدید
این حرف من کجاش غیبگویی بودددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
 

Hoaxes

عضو جدید
در مورد اینکه می گی خیلی چیزا رو عقل ما قد نمی ده و باید از دیگری تقلید کنیم! باید بهت بگم : دیگری خیلی راحت می تونه هر اراجیفی رو تو کله ی ما فرو کنه و بگه تو عقلت قد نمی ده!
خوب اگه قد میده ، برا چی پیامبر اومد ؟ خود مردم می فهمیدن و بچه هاشون رو طبق عقل خودشون

زنده به گور می کردن ... آره ، اون موقع همه یه پا دانشمند بودن برای خودشون ... پیامبر کیه دیگه ...

خدا چیه دیگه ، وقتی عقلشون میرسه به همه چی خدا این وسط چی میگه ؟ اصلا قرآن و پیامبر خدا همه

کشک دیگه ... ما خودمون می فهمیم چی کا داریم می کنیم .

از لحاظ ریاضیات و معادله های پیچیده فیساغورث این حرف تو به شرح زیر می باشد
:


این حرف ( همون حرف تو ) ==== قبول نداشتن علمای زمان خودت ==== قبول نداشتن احادیثی

که گفته به گفته ی علمای زمانتون عمل کنین ==== قبول نداشتن حرف اماما و معصومین ==== قبول

نداشتن حرف پیامبر ==== قبول نداشتن قرآن ==== قبول نداشتن خدا ==== کافر نجس !



حالا بر عکس پیش میریم :

1 - اگه خدارو قبول داشته باشی ، باید قرآنشم قبول داشته باشی .

2 - اگه قرآن رو قبول داشته باشی ، باید پیامبرشم قبول داشته باشی .

3 - اگه پیامبرشو قبول داشته باشی ، باید حرفشم قبول داشته باشی .

4 - اگه حرفش رو قبول داشته باشی ، باید امامای دیگرم قبول داشته باشی .

5 - اگه امامای دیگه رو قبول داشته باشی ، باید حرفشونم قبول داشته باشی .

6 - اگه حرف اماما ی دیگه رم قبول داشته باشی ، باید علمای زمان خودتم قبول داشته باشی .

که در نتیجه این حرف تو مساوی میشه با کافر بودن تو !

من خیلی راحت با استفاده از چند تا معادله به کافر بودن تو رسیدم ...


حواست باشه هر حرفی رو هر جایی نزنی


از قدیم گفتن ، هر کی با من در افتاد ، ور افتاد (!)


حالا خود دانی !



در ثانی نگفتم مسلمونی رو از روی رفتار عربها می سنجم ! می گم اونجا رعایت می شه! تمام و کمال!
اول این که این حرفت کلا از بیخ چرته .


اصولا اون جا یعنی مردم اون جا از لحاظ درک و شعور یک فرد معمولی .

و وقتی میگی تمام و کمال ، یعنی این که همشون بلا استثنا ، همه چیز رو رعایت می کنن .

حالا :

تو یه حرفی رو زدی ، عین این حرفتم باید اثبات کنی :

میگم اون جا رعایت میشه ، تمام و کمال .

اگه رعایت میشه چرا بعضی مردم اون جا زناشون بی حجابن ؟


اگه مشکلی با این داری که آیا بی حجابن یا نه ، میتونم برات اثبات کنم
.


به فرض میگیریم که اصلا حرف درست ( البته فرض محال
) . آیا این حرف این معنی رو نمیرسونه

که اونا مسلمون واقعین ؟ چون مگه مسلمون واقعی کسی نیس که تمام دستورات دینش رو اجرا کنه

و رعایت کنه ؟ پس بازم این که میگی اونجا رعایت می شه تمام و کمال ، این مفهوم رو میرسونه که

مسلمونای واقعی اونان .

خوب تا این جا که فک نکنم مشکلی باشه ...

حالا جمله ی اولت :

در ثانی نگفتم مسلمونی رو از روی رفتار عربها می سنجم !

تو این جا میگی که از رفتار عرب ها نمی سنجی .

ولی در جمله ی بالاییت معلوم شد که رفتار عرب ها ، عین اصول اسلامه ( رعایت می کنن ، تمام و کمال )

پس با این حساب نتیجه میگیریم که :

رفتار عرب ها : کسایی که تمام اعمالشون طبق قوانین اسلامه ( البته به گفته ی خودت )

حالا جمله رو بازنویسی می کنیم ! :

در ثانی نگفتم مسلمونی رو از روی کسایی که تمام اعمالشون طبق قوانین اسلامه می سنجم !

در این جا ما با دو مشکل بر میخوریم :

1 - این جمله ، جمله ی یک دیوانه است .

2 - این جمله ، جمله ی یک دیوانه است !

حالا ما این جمله رو با یه مثال بیشتر توضیح میدیم
:

ما اسلام رو مثل یک قانون در نظر میگیریم . کسی هم که بهش عمل میکنه رو یک آدم قانون مند .

اصولا با کمی تامل به این نتیجه میرسید که آدم قانون مند باید از قوانینی که براش وضع شده

پیروی کنه ، و کسی هم که پیروی نکنه ، میشه خلاف کار . و اون قانون رو قبول نداره .

حالا اگه من بیام این جمله رو بگم :

من نمیگم آدم قانون مند کسیه که به قانون عمل کنه .

این کلا در تضاد با منطقه ، و این حرف بی اثاث و در کل دری وریه .

خوب فکر نکنم تا این جا حرفای من غیر منطقی بوده باشه
.



با این آیات واضح و روشن تو قرآن برای من یکی هیچ شکی باقی نمونده
این جملتم اشتباه در میاد ، چون با قرآن در تضاده .

یا شما باید راسخ در علم باشی یا خدا . ( آل عمران ، آیه ی 7 )

که اثبات شد که نه خدایی چون خدا رو قبول نداری و نه راسخ در علم . چرا که راسخ در علم هیچ وقت

یه جمله ی غیر منطقی و چرت از خودش در نمیکنه .



این جمله ای رو که الان میگی یعنی این که قرآن رو قبول داری ، در صورتی که در بالا با اون حرفت مشخص

شد که نه خدا رو قبول داری و نه قرآن و ال آخر ... .

پس اگه این دو تا جمله رو بذاریم کنار هم ، میبینیم که تو یه آدم دو رو هستی و در مواقع لزوم مسلمونی

و در مواقع غیر لزوم غیر مسلمون .

حالا عاقبتت رو از دو لحاظ بر رسی می کنیم ای آدم دو رو !
:

اگه قرآن رو قبول داری : سوره ی بقره ، آیه ی 14 - ص 3 عثمان طاها عاقبتت رو نوشته !

اگه قرآن رو قبول نداری : نمیدونم
 
آخرین ویرایش:

نازنین

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه قرآن رو قبول نداری : نمیدونم

از تمام پستت همینو خوندم!!

حرف حساب بود!! به چشمم خورد! :w15:

تنهایی فکر کردی به این نتیجه رسیدی؟!

دیگه هم قصد بحث ندارم ! جای بحث اینجا نیست! کار به جاهای باریک می کشه:biggrin:
 

Hoaxes

عضو جدید
از تمام پستت همینو خوندم!!

حرف حساب بود!! به چشمم خورد! :w15:

تنهایی فکر کردی به این نتیجه رسیدی؟!

دیگه هم قصد بحث ندارم ! جای بحث اینجا نیست! کار به جاهای باریک می کشه

خوب اصولا وقتی کسی جنبه ی حرف منطق رو نداشته باشه ، همین میشه دیگه ...



قصد بحث کردن نداری یا بلد نیسی بحث کنی ؟ کدومش ؟!



نمیدونم چرا با هر کی صحبت می کنم و با یه سری معادلات پیچیده حرفش رو رد می کنم میگه دیگه


قصد بحث کردن ندارم ...



خیلی عجیب به نظر میرسه مگه نه ؟
 

نازنین

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه جمله ی معروف می گه :

آدمی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ، اما اونی که خودشو به خواب زده رو به هیچ وجه نمی شه!!

تو احتیاجی به بحث با امثال من نداری کافیه واقع بین باشی دوست من!

منم وقت اضافی ندارم آب در هاون بکوبم :redface:
 

Hoaxes

عضو جدید
آدمی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ، اما اونی که خودشو به خواب زده رو به هیچ وجه نمی شه!!

تو احتیاجی به بحث با امثال من نداری کافیه واقع بین باشی دوست من!

منم وقت اضافی ندارم آب در هاون بکوبم :redface:



یه جمله ی معروف دیگه هم میگه :


با آدمی که اصلا منطق حالیش نمیشه ، منطقی حرف نزن ...
 
بالا