آسیب شناسی تلفن همراه در زمینه هایsms بلو توث وتصاویر غیر اخلاقی وmms

phalagh

مدیر بازنشسته
منبع www.askquran.ir :
**********
آیا تا به حال درباره وسایل مدرنی که افتخار بشر امروز است فکر کرده ایم؟؟؟؟؟؟
کمتر کسیپیدا میشود که از تیرس این تجهیزات دور مانده باشد .دنیایی که انسانهای آنخواسته یا ناخواسته روزانه حداقل با دهها تصاویر زشت, پیامهای بیهوده روبرو هستند.
آیا وقت آن نرسیده به خود بیاییم واقدامی جدی برای از بین بردن ریشه این مهمولات انجام دهیم؟؟؟؟؟؟؟
البته این نوشتار به صورتیکوتاه فقط به بلوتوث هایی که برروحیه، اعتقادات، وبینش گروههای مختلفجامعه تأثیر نامطلوب می گذارد خواهد پرداخت و مطمئنا خطاب ان نه به تمامجامعه و نه در خصوص تمامی فایلها ی صوتی و تصویری ارسالی از طریق بلوتوثنیست! چرا که در بسیاری از موارد استفاده های مطلوب نیز دارد.
اين مساله باعث شده است تاصاحبان گوشي هاي تلفن همراهي كه داراي اين فناوري هستند ،‌همواره درمحيطهاي عمومي ،‌ فايل هاي متنوعي را ناخواسته دريافت كنند كه باعث ايجادمشكلات زيادي مي شود
آنچه امروز شاهد آن هستيم ،ورود کالاهاي شيطاني به بازار نيست ، بلکه ديدگاه نادرست و استفاده شيطانياز مصنوعات و فناوري هايي است که اغلب با نيت انساني و خدمت به بشر ساختهشده اند.
جا معهای که تا قبل از این برای حل مشکلات خود از نظم وعلم واستعداد وتواناییخود بهره میبرد ودر ضمن حل مشکل پیشرفت اکنون با پرداخت پول
وهزینه همه مشکلات را خریداری میکند
mms
یا مزایا ی دیگر اینپدیده عصر جدید که با نهایت تاسف وبه علت نا آگاهی بعضا به یک مساله ضداخلاقی وتنش زا در جامعه از خانواده گرفته تا محیط مدرسه –دانشگاه –کار- ادارات و.... تبدیل شده است.
در برخی موارد می بینیمتصاویر مبتذل وغیر اخلاقی از مراسم به ظاهر خانوادگی (کلیپ های ساخته شدهاز روی عمد وبرنامه ریزی شده توسط گروه یا گروههایی منحط ووابسته ومنجلابی)که از چندی قبل کار را بر روی روح وروان ونیز خطوط قرمز غیر اخلاقیجوانان سست بنیان وکم توان شروع کرده اند.
 

phalagh

مدیر بازنشسته
موضوع ومحتوای بلوتوث های غیر مفید

موضوع ومحتوای بلوتوث های غیر مفید

آنچه که همه شاهد آن هستیم نشان میدهد بلوتوث ها در چند دسته غیر اخلاقی وتصاویر وکلیپ های خصوصی ترین لحظه های افراد ,هجویات , مسخره کردن قشرهای مختلف جامعه, ترویج تمدن غرب, مسخره کردن شخصیت های شاخص وروحانی های کشور می باشد .

آیا با مسخره کردن قشرهای مختلف در جامعه وانتشار آن به خصوص قشر ضعیفان وافتادگان میتوانیم از مسلمانی دم بزنیم در حالیکه سنت ائمه بزرگوار ما همدلی با این قشر بوده است . وعمل ایشان در شب داد بندگی ودر روز داد بندگان بوده است وحال سر گرمی افراد در هر جا وشب وروز مسخره کردن ودل شکستن این گروهها است.وهمچنین این کارها باعث ایجاد سکولاریسم وتقدس زدایی ونیست انگاری انسان وشخصیت والای هر انسانی میشود.
در حالیکه در حدیثی از رسول خدا (ص )داریم : انسان مؤمن حرمتی در حرمت خانه کعبه دارد .وحال اینکه انسان به خاطر انسان بودنش نه به خاطر مادیات و.... خلیفة ا.. است
درنتیجه باید روز به روز شاهد این باشیم که اسلام واحادیث ارزشمند ما توسط امکاناتی مانند بلوتوث که وارد همه ابعاد فکری دینی علمی وفرهنگی ما شده است کمرنگ وکمرنگ تر شود.
ایا این چنین جامعه ای میتواند اماده ظهور منجی باشد؟
 

phalagh

مدیر بازنشسته
توهین به مقدسات

توهین به مقدسات

مدت ها است که دشمنان قسم خورده ي اسلام و ايران با انواع ترفندها، پروژه ي حساسيت زدايي نسبت به اعتقادات را در کشورمان اجرا مي کنند. در اين راه از هر وسيله يا هنري که توانستند، بهره گرفته اند؛ تئاتر، سينما، موسيقي و... اما جديدترين و خطرناک ترين و شايد کامل ترين روش، با آمدن تلفن هاي همراه اتفاق افتاد که امروزه به رايانه ي جيبي تبديل شده است. متاسفانه تکنولوژي در مواردي ارتباط بين انسان ها را آسانتر کرده؛ اما بعضاً به دلايلي فاصله شان از خدا بيشتر شده است! براي نمونه مي توان به " اس ام اس " اشاره کرد که در موارد فراواني فرهنگ حاکم بر آن، در مسير اباحه گري، تمسخر و خنديدن به اعتقادات و قوميت ها است! چه خوب گفته اند:

«
کسي که به باورها و ارزش هاي خود بخندد، ديگر از آن دفاع نخواهد کرد! »

آيا مي دانيد چرا بخشي از مردم و تعدادي از مسئولان ما از اينکه خليج فارس را خليج عربي بنامند ناراحت مي شوند؛ اما نسبت به هزاران جوک ضدايراني چندان اعتنايي ندارند؟! آيا انديشيده اند که چرا بزرگان ما براي طرح چند سؤال ضد ارزش نسبت به مقدسات برآشفته مي شوند، اما هزاران جوک سخيف در مورد پيامبر و اهل بيت را چندان جدي نمي گيرند؟! و ده ها مورد از اين گونه سکوت هاي بي جا و مصلحت آميز همراه با غفلت و بي تفاوتي!
شايد يک جواب ساده اين باشد که همه تنها به دنبال خطاي فرد يا شخصيت حقوقي مي گردند، غافل از آنکه در استراتژي جنگ رواني يا فرهنگي، بايد به هدف دشمن حمله کرد، نه فقط خود آن.
بايد باور کنيم که ساخت اين جوک هاي اهانت آميز، يک ايده و تفکر شيطاني -از سوي افراد مغرض- است و متأسفانه بي تفاوتي ما و يا حتي ارسال آنها براي ديگران، عاملي براي نشر آنها به دست ما است.
به راستي اگر کسي در مورد ما يا خانواده مان بدگويي کند و يا يک انتقاد ساده را مطرح نمايد، چه حالي به ما دست مي دهد؟! آيا اعتقادات ما به اندازه ي خان دايي جان براي ما ارزش ندارد تا از آن دفاع نمايييم؟! آيا با اين وضع مي توانيم خود را اهل ايمان بدانيم؟! و آيا لذت و طمع ايمان را خواهيم چشيد؟!
آثار ويرانگر اين پديده ي زشت فراوان هستند؛ از جمله:
1.
جواني که صدها جوک خنده دار و تقليد مسخره آميز صداي برخي مداحان را شنيده است، اگر در مجلس عزاداري خنده اش نگيرد، بي گمان نمي تواند بگريد و يا حال خوش عرفاني پيدا کند! همين طور جوک هاي مربوط به احکام فقهي باعث مي شود در عمل به آنها دچار شک و ترديد شود.
2.
هر جواني که صدها جوک در مورد روحانيون شنيده باشد، وقتي به يک روحاني بزرگوار مي رسد، به جاي اينکه از او سؤال علمي و ديني مفيد بپرسد، خنده اش مي گيرد؛ و اگر مسخره نکند، حداقل بدون استفاده از آن عالم مي گذرد و ارتباط هايي که مردم با جامعه ي روحاني دارند ، تضعيف مي شود.

3.
برجسته کردن پايين ترين سطح ادبيات ما يعني هجويات، در مقابل ادبيات فاخر و عرفاني کشورمان که اکثر شعراي آن حافظ قرآن بوده اند و کلامشان سرشار از قرآن و حديث و اخلاقيات بوده است
بي گمان، ذهني که با افکار شيطاني، سياه شود جايي براي نورانيت ياد خدا نخواهد داشت؛ زيرا او با ديدن هر چيزي به جاي تفکر در آيات الهي به ياد جوکي مي افتد که براي آن ساخته اند! به جاي ذکر، جوک مي گويد و به جاي مطلب مفيد علمي، دنبال اس ام اس جديد مي رود و ... .
چه کسي علاقه دارد سرنوشت جوانان امروز ما سوار بر شتر چموش بي حيايي شدن و رفتن به سوي جهنم بي فرهنگي باشد؟ بايد بدانيم که عذاب هاي استيصال امروزي فقط به صورت باد و طوفان و زلزله نيست؛ زيرا امروزه مثل بمب شيميايي عمل مي کند؛ يعني ساختمان ها سالم، ولي آدم ها مرده! فضاي مسموم اين جوک ها پاکي روح انسان ها را از بين مي برد و جسم بي جان آنها را باقي مي گذارد!
 

phalagh

مدیر بازنشسته
شکستن حرمت در خانواده ها

شکستن حرمت در خانواده ها

شکستن حرمت خانواده ها و روابط انسانی در جامعه تجاوز به حریم تجاوز به حریم خصوصی افراد واز همه مهمتر ازکمرنگ تر شدن معنویات و ارزش ها رواج بی بندوباری وتبلیغ فسق و فجور از نتایج این پدیده است.
در شرایط موجود واستفاده از بلو توث هر شخصی میتوانست گیرنده چیزی باشد که خودخواستارآن است ولی در مورد mms چطور؟؟ایا بسته تصویری که به دست شما رسیده است را میتوانید باز نکنید

اگر پس از مشاهده آنچه به دست شما رسید ناراحت شدید چه کسی را مقصر میدانید ؟؟
تکثیر روزافزون بلوتوث های غیراخلاقی و انتشار صحنه هایی از حریم خصوصی افراد این روزها به معضلی در راه امنیت اخلاقی خانواده ها تبدیل شده و می رود تا با سست کردن اعتقادات،اخلاقیات و عرف مردم مسلمان ایران موجبات فروپاشی اخلاقی و اجتماعی جامعه را فراهم آورد. فناوری ارتباطی بلوتوث که به عنوان یک دستاورد مهم ارتباطی دشواری های زیادی را در راه ارتباطات اجتماعی از میان برداشت اکنون خود به دشواری و معضلی اساسی تبدیل شده که نگرانی های مسئولان، شهروندان، گروههای مرجع اجتماعی، سیاسی و مذهبی را دامن می زند، به نظر می رسد این بارحریم خصوصی خانواده ها مورد هجمه ای بی سابقه قرار گرفته و فناوری نوین بلوتوث این امکان را برای افرادی با انگیزه های متفاوت ایجاد کرده تا صحنه های به شدت خصوصی و به نوعی تابو را – رفتارهایی که در عرف صحبت از آن منع می شود – در کوی و برزن محیط های آموزشی و کاری و حتی خانوادگی در اختیار پیر و جوان، دانش آموز و دانشجو و کارمند و در یک کلام، اقشار مختلف جامعه قرار دهند(انتشار هرتصویری بدون هیچ مرزو فیل- تری برای همه اقشار جامعه ای که در چند سال اخیر شاهد به وجود امدن تهاجم های شدید فرهنگی غرب زدگی در خانواده ها واعتقادات و بینش های مختلف مخصوصاازنظر دینی وفرهنگی بوده وهستیم)
 
آخرین ویرایش:

phalagh

مدیر بازنشسته
تجاوز به حریم خصوصی افراد وبی ارزش شدن این مهم

تجاوز به حریم خصوصی افراد وبی ارزش شدن این مهم

بايد به اين موضوع نيز توجه داشت که متاسفانه جامعه نيز براي دريافت چنين بلوتوث ها يا موارد مشابهي آمادگي دارد و در واقع بايد در کنار تحليل شخصيتي ارسال کنندگان اين بلوتوث ها به بررسي ويژگي هاي رواني و شخصيتي دريافت کنندگان آنها نيز توجه داشت.البته اين معضل فقط مربوط به ايران نيست و در جوامع غربي نيز چنين اعمالي صورت مي گيرد اما در جامعه ما به خاطر حريم هايي که وجود دارد چنين مساله يي بغرنج به نظر مي رسد، حال آنکه در کشورهاي غربي توجهي به اين اعمال و اين گونه بلوتوث ها و فيلم ها نمي شود.

رواج فسق وفجوروفحشاوعادی شدن گناه وترویج آن در سطح بسیار وسیع

تجسس در زندگی افراد وولع سرک کشیدن به زندگی خصوصی افرادهمانطور که در آیات قران داریم گناه وخود زمینه قوی ارتکاب به گناهان دیگر میباشد.
طرف دیگر قضیه :در احادیث داریم که که شایع کردن گناه وافشا آن وتکرارعمل گناهان گناهی بزرگ است مانند انچه در صفحه حوادث روزنامه ها می بینیم حال با تجهیزات مدرن مانند MMS,وبلوتوث به طور فراگیر ودر چند لحظه کوتاه شاهد عادی شدن گناهان بسیار زشت وقبیح ودور از شخصیت های انسانی هستیم.
واکثر این بلوتوث ها
فجیع ترین وضع تجاوزهاوهمچنین تحریکات جنسی را در پی دارد. با توجه به این نکته که در حال حاضر بیش از 30 میلیون کاربر تلفن همراه در کشور وجود دارد وبخش اعظم این گروه را جوانان ونوجوانان تشکیل میدهند
در نتیجه شاهد قساوت دل وسنگدلی خواهیم بود.

امام صادق (ع)میفرمایند:
از خصلت های شقاوت وتیره روزی سنگدلی وقساوت قلب است
حال با این وجود پدیده ای مانند بلو توث وmms وارد همه خصوصی ترین لحظه های افراد میشود وناخواسته دامان اکثریت مردم را میگیردودر این میان وسوسه ها هم که هر انسانی با خود دارد وممکن است وسوسه دیدن یک بلوتوث وتصویر غیر اخلاقی مخربترین تاثیر خود را بر یک نوجوان و جوان بگذارد
 

phalagh

مدیر بازنشسته
استفاده از بلوتوث برای ارتکاب جرم

استفاده از بلوتوث برای ارتکاب جرم

استفاده از بلوتوث به عنوان ابزاري براي ارتکاب جرم معضلي است که از مدتي قبل شاهد بروز و گسترش آن هستيم.انگیزه تعرض وتجاوزبه حریم هاولذت بردن قشری بیمار از تکثیر این تعرضات وشایع کردن این بحرانهااز اثار مخرب دیگر این پدیده میباشد
برخي از مجرمان ،‌از طريق ارسال فايل هاي مجهز به ويروس ،‌موجبات آلودگي و ضربه زدن به دستگاه هاي مخاطبان خود را فراهم مي كنند كه در بعضي موارد ،‌اين خسارت ها باعث پاك شدن اطلاعات موجود بر روي حافظه دستگاه و اختلال در ديگر سيستم هاي دستگاه مي شود
از سويي ديگر ،‌ نيروهاي انتظامي بيش از ان چه كه مورد نياز است دنبال جرايم فيزيكي در جامعه هستند تا كنترل جرايم سايبرنتيكي مانند بلوتوث و هكينگ .
 

phalagh

مدیر بازنشسته
غرب شناسی

غرب شناسی

غرب شناسی بسیاری از منکرات را برای انسان می شناساند (تاثیر ناخواسته وسائل مدرن از جمله بلو توث در زندگی افراد ووارد شدن فکر پلورالیزم(صورت فرهنگی اومانیسم ) واینکه هر فردی خودش خوب وبد را تعریف میکند
چرا اجازه دهیم این فکر شیطانی که خطر ناکترین معضل برای جامعه اسلامی
می باشد. واز نتایج آن اباحی گری است وانسان را از صراط مستقیم خارج میکند در جامعه با این امکانات وبه طور ناخواسته وارد همه ابعاد زندگی شود در نگاه کلی شاید این مسائل انقدر حائز اهمیت نباشد ولی با نگاهی عمیق واندکی تامل می یابیم مضمون ومحتوای این اطلاعات بیهوده به تدریج چه تا ثیری بر افکار جامعه اسلامی دارد ومحوریت دینی که در راس آن الهیسم وخدا محوری است تبدیل به اومانیسم ومدرنیسم میکند و وای از آن روزی که انسان مانند شیطان خود را محور قرار دهد.
انسانی که نگین هستی آفرینش است. با سر گرمیهای بیهوده هدف خلقت را از یاد میبرد وبا سر گرمیهایی که تمامی انها گناه میباشد روزانه خود را مشغول میکند
وحال اینکه معاصی باعث کناره گیری امام زمان از انسان میشود.
در اسلام دنیا وسیله ای برای رسیدن به خداست ولی در غرب ومدرنیسم دنیا خود هدف است برای لذت گرایی
پس چرا اجازه دادیم امکانی مانندمحتویات بلو توث که هیچ سنخیتی با اسلام وهدفهای امام زمانی ندارد در لذتهای ما رخنه کند ؟؟؟
ایا وارد شدن بلوتوث وبرنامه ریزی برای تنظیم وانتشار این همه پوچی وتخلف وتصاویر مستهجن بی ارتباط با کمرنگ کردن اندیشه مهدویت است؟؟؟؟؟
واین پدیده با وجود 400 مرکز شیعه شناسی در آمریکا وآمار جوانان ایرانی وتهاجم فرهنگی چند سال اخیر وساختن فیلمهایی در ارتباط با منجی بشریت مانند آرماگدون ماتریس 3 وseven بی ارتباط است ؟؟؟؟؟؟؟
پس فکر کنیم .......
پیامبر (ص)میفرمایند: هیچ تهیدستی دشوارتر از نادانی نیست وهیچ ثروتی هم سود مند تر از دانایی نیست
 

phalagh

مدیر بازنشسته
چه بايد کرد؟

چه بايد کرد؟

تا زمانی که در مورد روش استفاده از ابزار مدرن در بین جامعه فرهنگ سازی نشود شاهد بدتر شدن اوضاع از وضع موجود خواهیم بود.
حال از خود بپرسیم ایا نهادهای زیربط مانند سازمان امور جوانان-ادارات وارگانهایی که که مرتبط با امور جوانان هستند در مورد این جامعه گوشی به دست ومعضلات انها چاره ای اندیشیده اند یا باید منتظر عواقب وخیم درباره این پدیده ها باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟
از جمله راهکارهایی که برای بیرون رفتن از این بحران وجود دارد این است که بتوانیم فایل هایی (متن یا تصویر)با مضامین دینی (روایات زیبا از ائمه وبزرگان دینی و...)تصاویر خوب ولطیف که دارای چهارچوب اخلاقی واسلامی باشد را در بین جوانان وجامعه گسترش داده وافکار رااز سمت عریان گری وبی عفتی به سمت فطرت پاک وکمال در دین ونهایتا تعالی در شخصیت هدایت کنیم. جامعه تابع آن چیزی است که که به آن داده میشود افراد حاضر در جامعه تابع راهی هستند که به آنها نشان داده میشود.
پس هر کس به نوبه خود نقشی در تبلیغ دین و مطالعه در مورد این پدیده ها ونحوه استفاده درست از ان را داشته باشد وفرهنگ سازی در خانواده وفرزندان ومطابقت با شرایط یک گوشی اسلامی با توجه به دین مبین اسلام وفرهنگ وسنت های غنی ایرانی را داشته باشد وباجلوگیری از منتشرشدن هجویات وتصاویر مخرب دین خود را ادا کند.

عرضه فرهنگ استفاده از فناوري هاي جديد ، همراه با خود فناوري مي باشد . بايد به کاربران ، خصوصا جوانان آموزش داده شود که وسيله توليد شده براي رفاه بيشتر مردم است ، نه براي سلب آسايش ديگران.نخستين و مهم ترين راهکار ، پررنگ کردن آموزه هاي ديني در ميان جوانان است .
در وضعيت موجود ، تاکيد بر بازگشت به معنويات و ارزش هاي اخلاقي ، تنها بخشي از راه نرفته اي است که بايد با ايجاد نگرشي صحيح ، آن را پيمود . همچنين در اين مسير ، بايد فرهنگ استفاده انساني از علم و فناوري را جايگزين مادي گرايي و تجمل گرايي کرد واقعيت آن است که اگر هر کدام از ما بعد دريافت اين دست sms هاي توهيني و مسخره آميز از ارسال آنها به دوستان و آشناهايمان صرف نظر کنيم، دست خود را از انتشار اين افکار شيطاني عقب کشانده و دشمنان خدا را از رسيدن به اهدافشان باز خواهيم داشت، ان شاء ا...
در مجموع با توجه به عوامل ذکر شده انجام کارهاي فرهنگي از طريق رسانه ها، استفاده از عوامل آموزش وپرورش و کنترل اخلاقي مي تواند در جلوگيري از گسترش بيشتر اين معضل جلوگيري کند و البته در کنار اين راهکارها، کنترل اجتماعي و برخورد پليسي نيز مي تواند
موثر باشد، اما اگر بخواهيم اقدامات پيشگيرانه را فقط به چنين برخوردهايي محدود کنيم به نتيجه مطلوب نخواهيم رسيد.
گروهي از كارشناسان بر اين باور هستند كه بهترين راه مبارز به انتقال ناخواسته بلوتوث هاي غير اخلاقي ،‌افزايش فزاينده بلوتوث هاي مفيد و سودمند علمي ،‌هنري و اموزشي براي مخاطبان است
اگر فرهنگ رواج بلوتوث هاي علمي ،‌آموزشي و هنري سودمند را در بين مخاطبان جوان اين سيستم گسترش دهيم ،‌ در زمان كوتاهي مي تواند بسياري از خواسته ها و نيازهاي اجتماعي و فرهنگي را از طريق اين رسانه فراگير انتقال داد
برخي از اين راه حل عبارتند از :‌
1.
توليد ،‌نصب و انتشار بلوتوث هاي حاوي مطالب مفيد و سودمند براي مخاطبان
2.
فراهم كردن زمينه هاي بهره برداري اجرايي و كاربردي از فناوري بلوتوث در دانشگاه ها و موسسات اموزش عالي.
3.
معرفي رسانه اي متخلفان بلوتوث به صورت عمومي
 

phalagh

مدیر بازنشسته
باز گشت به خویشتن

باز گشت به خویشتن

جلال ال احمد تفکر نفی کامل غرب را دارد اما جایگزینی ارائه نمیدهد وی از اولین کسانی است که غرب زدگی را مطرح میکند ومعتقد است غرب زدگی مانند طاعون است.
همچنین دکتر شریعتی بازگشت به خویش را مطرح میسازدو مظمون نوشته های کتابهای ایشان این است که :
ما باید تمدن خود را بر مبنای ارزشهای تمدن اسلامی بنا کنیم
پس نمیتوانیم ادعای جایگزینی برای وسائل موجود بکنیم.وهمچنین نمیتوانیم شاهدحمله روزانه وسائل مدرن در زندگی وجامعه وهنجارهای پیش بینی نشده ان باشیم پس با کمی فکر بر خویشتن در می یابیم که باید باز گردیم ونگاهی به تمدن غنی و اسلام پر بار خود داشته باشیم واینکه هر کسی برای مبارزه با این پدیده ها از خود شروع کند.
روز مرگیها انسان را به پایین میکشد .زمانهایی را برای فکر کردن صرف کنیم که یادمان نرود خلیفة الله هستیم .خداوند میفرماید همانا انسان فراموشکاراست. پس به فکر تلنگر باشیم تا سراغ هجویات وغفلت با وسائلی چون بلوتوث نرویم
امام علی (ع )میفرمایند فرزند زمان خویش باش .وبرای اینکه فرزند زمان خویش باشی لازم است فرهنگ های زمانه خود را بشناسی
پس بایدفکر دینی ورفتار دینی را با هم جمع کرده تا از ان به مقتضیات زمان خویش برسیم.برای رسیدن به این بینش ها باید دید حوزه اصلی که این مشکلات راایجاد میکند کجاست ؟
هر کسی باید به دنبال کرا مت نفس خود باشد واینکه چرا خدا به انسان تبارک الله گفت ؟؟؟؟
آیا ارزش انسان برای این بی ارزشی ها وگذراندن عمر با این هجویات بوده است؟؟؟؟
درموجودات فقط انسان این تولید فرهنگی را دارد وارزشها ودانسته ها فقط درموجودی به نام انسان بالا میرود .واین تولید فرهنگی به همان اندازه که زیباست ومورد استفاده به همان میزان انحراف آمیز نیز است
و چه زيباست کلام مولا علي عليه السلام که:
"
هر کس بخاطر خدا از چيزي بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. "


کلام آخر :
هر کسی بایدبا خود بگوید :
من انسان دینی هستم بسیاری از مشکلات در جامعه ومن ناشی از مقتضیات زمان وفهم وبینش من در این مقتضیات است
این مقتضیات و مشکلات با ارتباط من وخدا چه کار میکند؟؟؟
ارتباطی که مهمترین واصلی ترین هدف وغایت است.وهیچ هدفی جز بندگی واطاعت وجود ندارد......
بسیاری از مشکلات ناشی از فرهنگ غرب است
ومهمترین مانع ظهور آقا امام زمان (عج)در فرهنگ است.



 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
همه اینها درسته ولی کسی که فیلم خصوصیش میاد تو گوشیها همه گیر میدن به صاحب گوشی و اینکه این چه فیلمیه تو گوشیت داری. که البته کار درستی هم نیست که انسان این جور چیزا رو نگه داره.

ولی کسی به اون آدما نمیگه که چرا از خصوصی‌ترین لحظه‌های زندگیتون فیلم میگیرین؟ آخه این فیلم به چه درد میخوره؟ آخه این چه یادگاریه؟

وقتی یه فیلم از کسی لو میره مقصر اصلی خودشه. این فیلمارو بالاخره باید یه نفر گرفته باشه یا نه؟ چرا اجازه بدیم از لحظه‌های خصوصی زندگیمون عکس یا فیلم بگیرن؟ این دست خودمونه.

مثل اون آقا ..... که با زنش تو آشپزخونه خونش نشسته بود. بعد اومده میگه که آبرومو بردن. آخه یکی نیست بیاد بگه خودت آبروی خودتو بردی. چرا اجازاه دادی از تو خونت فیلم بگیرن. اگه کسی مواظب رفتار و حرکاتش باشه هیچ وقت همچین اتفاقی نمیوفته.
البته این توجیه کار افرادی نیست که اینا رو پخش میکنن چون کسی که آبروی یه مسلمان رو ببره خدا آبروشو میبره. ولی ما برای این باید بیشتر به خودمون مراجعه کنیم تا دیگران. نباید اجازه بدیم مسائل خوصوصیمون دست بقیه بیفته.
 

سوگل 2

عضو جدید
به اسک قران کانون گفتمان دینی وقرانی سر بزنین
این مطالب رو من اماده کردم
دستتون درد نکنه
در پناه حق
 

phalagh

مدیر بازنشسته
سلام
اصل امانت داری میگه هر وقت مطلبی رو از جایی میگیرید آدرس اونجا رو هم بزارید.
اگه ابتدای پست اول رو نگاه کنید میبینید که آدرس سایت رو گذاشتم.
شرمنده اسم نویسنده رو نمیدونستم وگرنه حتما با اسم ایشون میزاشتم نه با نام سایت.
اگه میخواستید جای دیگه حتی با ذکر منبع هم استفاده نشه باید همونجا ذکر میکردید.
 

Similar threads

بالا