آرشیو مشاوره کارشناسی ارشد

آرشیو مشاوره کارشناسی ارشد

  • عالی

    رای: 144 47.8%
  • خیلی خوب

    رای: 93 30.9%
  • متوسط

    رای: 42 14.0%
  • بد

    رای: 22 7.3%

  • مجموع رای دهندگان
    301
وضعیت
موضوع بسته شده است.

sheinis

عضو جدید
یه سوال دوستان.......................از دوستای من یکیشون با رتبه 300 روزانه ارومیه قبول شد یکی با 180 زنجان و یکیشون با 450 شبانه اردبیل البته جزو چند برابر ظرفیت سوره هم بودن پس چجوری می شه با رتبه تا 700 شبانه بومی قبول شد؟؟؟؟؟؟
 

sheinis

عضو جدید
سلام عزیزم.اخه من شنیدم که تا رتبه 700 (اگه استان بومی شبانه داشته باشه)می تونی شبانه قبول شی ولی دوست من با رتبه 300 شبانه تهران قبول نشد وروزانه ارومیه قبول شد البته شبانرو اول زده بود یکی از دوستام هم با رتبه 450 شبانه اردبیل قبول شد اونم بومی تهران بود.چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه نمی گن تا700وگاهی تا 1000 هم شبانه بر می داره تازه بچه های کامپیوتر تا 1200 و بالا تر قبولی تهران دارن.
 

sheinis

عضو جدید
dynamic عزیزم بومی تبریز هستی؟اون دوستات که میگی زنجان با 800 -900 قبول شدن بومی کجا بودن؟شانس قبولی زنجان برای بچه های تهران چقدره؟تا چه رتبه ای از تهران میتونن زنجان قبول شن؟
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام دوستان.​






یه سؤال برای گرفت مشورت!​






اگه شما شرایطی داشته باشید که بی دردسر (بدون کنکور) بتونید جایی فوق لیسانس بخونید که مطمئنید چیزی بهتون اضافه نمی شه و پاسخگوی انتظارتون نیست، باز هم برای کنکور خودتون رو به آب و آتیش می زدید که مثلاً تهران یا بهشتی قبول بشید؟!​






آخه من این شرایط رو داشتم، ولی همه سرزنشم می کردند. بعد از کنکور شکه کننده مرحله دوم، کم کم دارم راضی می شم!

:cry::confused:


سلام فهمیه جان
اگرچه من قصد نصیحت ندارم و اینجا تاپیک مشاوره نیست ولی باید یکسری مطالب رو به عنوان برادر بزرگتر بهت گوشزد کنم .
دنیای کوچیک ما پره از اتفاقات و مسائلی که ریزو درشت میتونه باعث تنوع و تغییر در زندگی بشه. و مطمئنا دیدگاه افراد در نگاه کردن به عوامل یکسان ، با هم فرق می کنه . زندگی در نوع خودش یک دانشگاهه. کلاسی که همیشه هست و می شه از ثانیه به ثانیش درس گرفت. بینایی و تدبیر ، هوش و ذکاوت ، قدرت و تلاش همه استعار هایی از حرکت انسان هستن. به واسطه اینکه در یک مرتبه علمی موفق بشی به داشتن هوش و ذکاوت و پشتکار خطاب می شی و اگر مثلا حسین رضا زاده باشی ، به قدرت و توانایی خطابت می کنن.
لذتها هم جزیی از خصلت تنوع طلبی انسانه که به طلع دیدگاهها خیلی متفاوته. اینقدر که افراد یک خانواده کوچیک هم در نیازها با هم مشترک نباشن.

درس خوندن هم از جمله این گزینه هاست . خوشبختانه یا متاسفلنه در کشور ما حس قرنطینه کردن ، گرفتن حقوق اضافی شهروندی ، گذاشتن یک سد ، اجبار و ... خیلی بیشتر جواب میده. بذار مثال بزنم .
فرض کن که پدر پولداری ، پسرش رو به لحاظ مالی کاملا پشتیبانی کنه و خود پسر برای به دست آوردن این همه امکانات زحمتی نکشیده باشه. قطع و یقین ( البته با در نظر داشتن استثنا ها ) بعد از از بین رفتن پدر ، پسر به راحتی تمام زحمات رو به هدر خواهد داد.

یک مثال دیگه میزنم : نمی دونم چند سالتونه و چقدرسالهای 70 تا 80 رو به یاد میارید . شیر همین شیر پاکتی یارانه ایی که الان به خاطر جیره بندی صفهای طولا نی داره ومدتها وقت مردم رو میگیره ، در این دهه 70 تا 80 به صورت فله ای و به مقدار زیاد فراهم بود ولی نه تنها مصرف شیر در کشور کم بود بلکه حجم زیادی از لبنیات به واسطه زمان نکهداری کم از بین می رفت . این در حالیه که با جیره بندی شیر نه تنها میزان مصرف شیر مردم به اندازه غیر قابل باوری رشد کرد ، صنایع وابسته به تولیدات دامی هم رشد بسزایی داشت و در سطح کلان این صنعت رشد بسیار زیادی داشت .

آخرین مورد هم اینه که هر چیزی که با زحمت به دست میاد و برای به دست اومدنش انسان متحمل صرف وقت و هزینه میشه بدون استثنا ارزشش بشتره . وقتی 1000 تومن پول توجیبی رو خودت در میاری نمی تونی به راحتی خرجش کنی و لی وقتی از بابا میگیری اینقدر راحت ازش میگذری ...
دانشگاه و تحصیل مقاطع بالاتر ، به نیاز ارتباط داره . نیاز به رشد ، نیاز به تعالی . نیاز به ارتقا و باز شدن سطح فکر و سطح فرهنگ . وقتی از کوه بالا می ری نه پولی می گیری ، نه پاداشی در انتظارته و مسابقه ایی هست. ولی لذتی که ایستادن روی قله مرتفع یک کوه داری کجا و بودن روی زمینی که همه هستند کجا . منظره و دیدن همه اونهایی که اون پایین هستن ، آدم رو به فکر کردن وا میداره . آدمهایی که از اون بالا اندازه یک مورچه هستن. همون آدمهایی که گهگاه باید جلوشون خم بشی و اونها کارت رو انجام ندن !!!

لذتی که در تعالی هست در هیچ چیز نیست .

هر انسان به اندازه نیازهایی که داره ثروتمنده نه به اندازه داراییها

و آخرین جمله این که قله های بلند همیشه تنهان ...

موفق باشی
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
dynamic عزیزم بومی تبریز هستی؟اون دوستات که میگی زنجان با 800 -900 قبول شدن بومی کجا بودن؟شانس قبولی زنجان برای بچه های تهران چقدره؟تا چه رتبه ای از تهران میتونن زنجان قبول شن؟
بله .. اونهاهم بومی شهری بودن که شبانه اونجا قبول شدن ... بومی زنجان... البته اینها برا شبانه است ... روزانه سهمیه بومی نداره ...
زنجان تا 150 یا یه کم اینور اونور میشه قبول شد تا 120 مطمئنم( روزانه) فرقی نداره اهل کجا باشین;)
 

sheinis

عضو جدید
پس یه کسی که تو تهران با رتبه مثلا 700 تا 1000 شبانه قبول نمی شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟باید غیر انتفاعی بخونه یا باید از اول شروع کنه به خوندن:w10:
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام، میخواستم از تمام کسانی که امسال کنکور دادن سوال کنم که با توجه به آزمون اسکیس امسال و تغییر آن نسبت به سالهای پیش،چه جوری برای این نوع آزمون جدید آماده بشیم و چه منابع و کتابهایی میتونه برامون مناسب باشه.;)
سلام لیونا جان
اونچه امسال اتفاق افتاد میتونه درس عبرتی باشه برای سایرین . هر منوالی هم که دنبال بشه از این دو وضعیت خارج نیست ، یا مثل قدیم یک شیت کامل با مدارک و پرسپکتیو و شیت بندی و راندو خواهند خواست ، یا اینکه مثل امسال رسم فنی و طراحی بدون رنگ و لعلاب و زمین محدود و شیت خط کشی شده . در هر صورت سوالات مشخصه. طراحی یک مجموعه با مدارک که این مدارک متفاوته. اونچه که مهمه و متمایز کننده معمارها در این آزمونها خواهد بود ، تسلط و قدرت در نظریه ها و ایده دادن و ترسیم افکار در بهترین حالت و با شرایط کاملا مشخص و بدون محو شدن اصل کار زیر خروارها رنگ و راندو و پرزانته است .
باید معماری بلد باشی تا قبول شی وگرنه راهی نداری . باید تمام مدارک رو بشناسی و دقیقا نقاط قوت و ضعف اونها رو بدونی و در کارت دخیل کنی . نتیجه با کسانیه که بتونن سر جلسه اسکیس معماری رو به معرض نمایش دربیارن همین .

من که هنوز گیجم که ایا سال دیگه هم همینه یا نه ؟ وقتی روند عوض میشه منابع خاصی نیست . هرچی دستت میاد باید ازش یه چیزی یاد بگیری .
من که میگم باید کتابای معماران معروف رو که توش پلان و مقطع و نما هست واسه تمرین استفاده کنیم . هر چی بیشتر طرح ببینی و تمرین کنی بهتر میتونی طراحی کنی .
خدا خودش کمک کنه :confused:
کاملا موافق با نوشین جان
بهترین تمرین آنالیز کار معماران بزرگه و دیدن کار اونها وقتی یک معمار بزرگ کاری رو انجام داده یعنی کار صحیحه و می شه ازش ایده گرفت . کتابهای نشر خاک از معماران بزرگ دنیا خیلی میتونه کمک کنه . توصیه می کنم با بزرگ کردن مدارک اونها رو دسن کنید ، روکشی کنید پوستی رو پوستی و طرح از توش استخراج کنید. ایده ها رو آلبوم کنید ، از این ایده ها در کار معماریتون استفاده کنید. اونوقت شما مثل تمام شاگردان عالیرتبه دنیا ، شاگردی اساتید تراز اول دنیا رو کردید.
رسم آموزش هنر سینه به سینه گشتنه علمه . سعی کنید علم بزرگان معماری رو با نقد و آنالیز کارهاشون استخراج کنید .

خوب حالا از کی شروع کنیم برای امسال ؟ :) بابا 6 ماه دیگه بیشتر نمونده ها :)
بهتره بگیم 6 تا 7 یا شاید 8 ماه . اکثر دوستانی که امسال برای علمی می خوندن به خاطر اضافه شدن یک ماه به کنکور ضربه شدیدی خوردن .
مثل یک دونده دو ماراتن که باید 10000 متر بدوه و نزدیک خط پایان که میرسه بهش میگن حالا 1000 متر دیگه هم بدو !!!!!
سعی کنید روی زمانهای آزمون و نتایج زیاد زوم نکنید . البته منظورم اینه که اهمیت با تمام کردن مطالب در زمان مشخصیه که اعلام شده ولی آمادگی جابجا شدن هر تاریخی رو داشته باشید و ترجیحا بهش توجه نکنید تا بهتون ضربه نزنه

2 سوال از کلیه کسانی که علاقه به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارن...
به نظر شما قبولی در ایران چند درصد امکان داره ؟
نسبت مدرک ایران با کشورهای خارجی چگونه ست ؟
سعید جان
اگر چه خودت استادی و سابقه کار زیادی رو داری ولی من نظر خودم رو می گم . قبولی دانشگاه غیر ممکن نیست ولی راحت هم نیست . ولی اگر بحث مدرک ملاک باشه فکر می کنم جواب قابل قبول رو حداقل من و شمایی که درگیر کار اجرا هستیم بهتر بتونیم بدیم.
تا آخرین درجات معماری هم که یک معمار بره ولی معماری بلد نباشه به نظر من ایران و غیر ایران نداره . جالبه بدونید کشور کانادا مدارک دانشگاهی ایران رو برای کار قبول داره و به فارغ التحصیلان با سابقه کار اجازه کار میده . قصدم این نیست که مدرک دانشگاهی ایران رو با دانشگاههای معتبر دنیا مقایسه کنم نه . مقصودم اینه که اگر مثلا در دانشگاه آزاد دورترین و بی امکانات ترین نقطه کشور باشی و معماری بلد باشی همونقدر ارزش داری که وقتی در دانشگاه ام آی تی درس خونده باشی . به جرات می گم تنها تفاوت بین اکثر اساتید تحصیل کرده در خارج و داخل ما فقط در نوع نگرششون به برخورد ها بود نه معماری . کما اینکه اساتیدی داشتیم که در ایران درس خونده بودن و از از اساتیدمون که در خارج تحصیل کرده بودن تاثیر گذار تر بودن . شخصا تحصیل در خارج از کشور رو در صورت داشتن امکانات به ایران ترجیح می دم چون تو دانشگاههای ایران 20 درصد درس یاد میگیری 80 درصد مسائل خارج از درس ...

:w15:: برا امسال؟:surprised: مگه چند ساله که کنکور می دی؟:surprised:

منم امسال هستم البته اینها از اضطرابه:w42:
سیمین جان
اضطراب بدترین سمه برای یک نفر که قصد آزمون دادن رو داره . قبول کن که بالاتر از سیاهی رنگی نیست ...
 

Arch-Azadeh

همکار مدیر مهندسی شهرسازی متخصص طراحی شهری
2 سوال از کلیه کسانی که علاقه به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارن...
به نظر شما قبولی در ایران چند درصد امکان داره ؟
نسبت مدرک ایران با کشورهای خارجی چگونه ست ؟

سعید جان اینکه درصد قبولی چقدره که از روی تعداد شرکت کنندگان و میزان قبولی های به دست میاد ;) ..شما خودتون استادین ولی شانس قبولی را اگه بخوای به نظر من کار نشد نداره..اگه واقعا تلاش کنی و وقت بذاری حتما نتیجه میگیری شک نکن :smile:
من خودم دو سال ارشد دادم، سال اول با اختلاف 10 نفر قبول نشدم ولی خب سال بعدش بیشتر از سال قبل تلاش کردم.
در مورد نسبت مدرک راستش نظری ندارم. فقط اینو می تونم بهت بگم که دانشگاه تهران فارغ التحصیل های دکتراش را به عنوان استاد استخدام نمی کنه ، حتی شاگرد اول ها و بهترین ها را. ولی اگه کسی ارشد اینجا باشه و دکتری از کشور دیگه ای بگیره و بیاد به راحتی هیات علمی میشن. این نشون میده که اساتید محترم چقدر به شاگردهایی که تربیت کردند اعتماد دارند!!!!! :confused:
2تا از سال بالایی های من امسال از هاروارد پذیرش گرفتن و به هر دوشون قول استخدام در دانشگاه داده شده (البته اگه برگردند) .همین واقعا نشون میده که مدرک ایران چقدر نسبت به خارج معتبر هست ;)
در ضمن این دو نفر با اینکه فوق خوندن ولی پذیرش فوق گرفتن دوباره..اینم دوباره نشون میده که مدرک ما چقدر معتبره :)
موفق باشی :gol:
 

Arch-Azadeh

همکار مدیر مهندسی شهرسازی متخصص طراحی شهری
آزاده جان من قبل از توضیحات تو هم قصد رفتن داشتم ولی حالا تصمیم رو 100% عملی میکنم و انشاالله کارشناسی ارشد و دکترا رو خارج از مرزهای ایران میخونم....
واقعا حیف وقت و هزینه ای که اینجا خرج بشه و در انتها اون نتیجه ای رو که بخوای نتونی بدست بیاری...
وقتی دانشگاه های خودمون دانشجویان فارغ التحصیل خودشون رو قبول ندارن پس نمیشه به سطح علمی بالای اونا اعتماد کرد..
ممنونم و موفق باشید...:gol:

خیلی خوبه سعید جان، منم کم کم دارم کارامو می کنم که برای پذیرش گرفتن اقدام کنم.کاملا موافقم باهات که حیفه وقت و انرژی که اینجا میذاری و اساتید محترم مطالب 20 سال پیش را بهت یاد بدن. دقیقا همون چیزایی که 3 دور برای کنکور ارشد خوندی همونها را دوباره و سه باره بهت یاد می دن.
ما به یکی از استادها اعتراض کردیم که به جای اینکه کتابش را بهمون درس بده، هر کس 2-3 تا مقاله جدید پیدا کنه، ترجمه کنه و کنفرانس بده. بهمون جواب دادن شما باید از پایه یاد بگیرین بعد به فکر مقاله های جدید باشید!!! :razz:
من تصمیم دارم دوباره برای فوق پذیرش بگیرم (پایه ام قوی میشه!!! :surprised: ) فکر می کنم اینجوری بهتره!:)
 

سـعید

مدیر بازنشسته
خیلی خوبه سعید جان، منم کم کم دارم کارامو می کنم که برای پذیرش گرفتن اقدام کنم.کاملا موافقم باهات که حیفه وقت و انرژی که اینجا میذاری و اساتید محترم مطالب 20 سال پیش را بهت یاد بدن. دقیقا همون چیزایی که 3 دور برای کنکور ارشد خوندی همونها را دوباره و سه باره بهت یاد می دن.
ما به یکی از استادها اعتراض کردیم که به جای اینکه کتابش را بهمون درس بده، هر کس 2-3 تا مقاله جدید پیدا کنه، ترجمه کنه و کنفرانس بده. بهمون جواب دادن شما باید از پایه یاد بگیرین بعد به فکر مقاله های جدید باشید!!! :razz:
من تصمیم دارم دوباره برای فوق پذیرش بگیرم (پایه ام قوی میشه!!! :surprised: ) فکر می کنم اینجوری بهتره!:)
من وقتی میبینم انگیزه بچه ها برای ادامه تحصیل در خارج اینقدر زیاده واقعا خوشحال میشم..
امیدوارم هر کجا که باشین موفق باشید...:gol:
 

liona

عضو جدید
سلام، بچه ها کسی میتونه توضیح بده منظور از تراکم مجاز ساخت و ساز و سطح اشغال مجاز چیه؟ شاید باورتون نشه من با اینکه ترم 7 رو تموم کردم، یک بار توی طرح هامون این موارد رو نخواسته بودن ، نمیدونم شاید اشکال از ما باشه نه اساتید؟!:smile::smile: تازه همه اینا یه طرف، طرح هامون رو هم مجبور میکنن گروهی کار کنیم به این بهونه که شما متوجه نیست مثلآ آقای کالاتراوا فقط ایده اولیه میده و بقیه کارها رو دیگر مهندسین شرکت انجام میدن و عجیبتر از اون اینکه میگن اگر گروهی کارهاشو کرکسیون نکنه مثبت هم میگیره! حالا شما خودتون قضاوت کنید که اشکال از ما یا اساتیدمون ...
 
آخرین ویرایش:

سـعید

مدیر بازنشسته
سلام، بچه ها کسی میتونه توضیح بده منظور از تراکم مجاز ساخت و ساز و سطح اشغال مجاز چیه؟ شاید باورتون نشه من با اینکه ترم 7 رو تموم کردم، یک بار توی طرح هامون این موارد رو نخواسته بودن ، نمیدونم شاید اشکال از ما باشه نه اساتید؟!:smile::smile: تازه همه اینا یه طرف، طرح هامون رو هم مجبور میکنن گروهی کار کنیم به این بهونه که شما متوجه نیست مثلآ آقای کالاتراوا فقط ایده اولیه میده و بقیه کارها رو دیگر مهندسین شرکت انجام میدن و عجیبتر از اون اینکه میگن اگر گروهی کارهاشو کرکسیون نکنه مثبت هم میگیره! حالا شما خودتون قضاوت کنید که اشکال از ما یا اساتیدمون ...
سلام..
بهتر بود این سوال رو در بخش سوالات و درخواست ها مطرح میکردی..
به نظر منظور شما از تراکم مجاز ساخت و ساز مربوط به تراکم های مصوب شهرداری های مناطق مختلف در شهرهاست...
یعنی اینکه در هر منطقه بسته به تعداد شهروندان ساکن در آن منطقه و تعداد رفت و آمد و عرض معابر موجود یک تراکم را به آن منطقه نسبت میدهند....
به طور مثال برای یک منطقه از لحاظ قیمت و ارزش زمین تراکم بیشتری داده میشه تا تعداد بیشتری طبقه ساخته بشه و زمین ارزش خودشو حفظ کنه...البته این طبقات وابسته به عوامل بالا نیز دارد...
در بعضی از مناطق خاص از قبیل مناطق نظامی و اطلاعاتی و .... تراکم به حداقل میرسد تا اشراف ساکنین به این محدوده های اص به حداقل برسد...
اگر اطلاعات بیشتر خواستید من در خدمتم.....
موفق باشید..
 

archiciv

عضو جدید
خیلی خوبه سعید جان، منم کم کم دارم کارامو می کنم که برای پذیرش گرفتن اقدام کنم.کاملا موافقم باهات که حیفه وقت و انرژی که اینجا میذاری و اساتید محترم مطالب 20 سال پیش را بهت یاد بدن. دقیقا همون چیزایی که 3 دور برای کنکور ارشد خوندی همونها را دوباره و سه باره بهت یاد می دن.
ما به یکی از استادها اعتراض کردیم که به جای اینکه کتابش را بهمون درس بده، هر کس 2-3 تا مقاله جدید پیدا کنه، ترجمه کنه و کنفرانس بده. بهمون جواب دادن شما باید از پایه یاد بگیرین بعد به فکر مقاله های جدید باشید!!! :razz:
من تصمیم دارم دوباره برای فوق پذیرش بگیرم (پایه ام قوی میشه!!! :surprised: ) فکر می کنم اینجوری بهتره!:)

آزاده جان یعنی تو اگه مدارک فوقتو برای هاروارد بفرستی بهت پذیرش فوق میدن دوباره؟:eek::surprised::confused:
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
آزاده جان یعنی تو اگه مدارک فوقتو برای هاروارد بفرستی بهت پذیرش فوق میدن دوباره؟:eek::surprised::confused:
:love::w30:
پس چی فکر کردی :confused: ..پذیرش دکترا به این راحتیا نمی دن!!!! :cry:

من خوب متوجه نشده بودم:confused: :cry::cry::cry:
یعنی بعد اینکه مدرک فوق رو گرفتی باید دو باره بری فوق بخونی؟:question:
راه دیگه ای نیست؟ همه جا اینطوریه ....یا فقط مدرک ایرانه که اینقدر معتبره؟:wallbash:
 

کدخدا

مدیر بازنشسته
سلام، بچه ها کسی میتونه توضیح بده منظور از تراکم مجاز ساخت و ساز و سطح اشغال مجاز چیه؟ شاید باورتون نشه من با اینکه ترم 7 رو تموم کردم، یک بار توی طرح هامون این موارد رو نخواسته بودن ، نمیدونم شاید اشکال از ما باشه نه اساتید؟!:smile::smile: تازه همه اینا یه طرف، طرح هامون رو هم مجبور میکنن گروهی کار کنیم به این بهونه که شما متوجه نیست مثلآ آقای کالاتراوا فقط ایده اولیه میده و بقیه کارها رو دیگر مهندسین شرکت انجام میدن و عجیبتر از اون اینکه میگن اگر گروهی کارهاشو کرکسیون نکنه مثبت هم میگیره! حالا شما خودتون قضاوت کنید که اشکال از ما یا اساتیدمون ...
اینایی که پرسیدی سوال اسکیس 87 بوده دیگه مگه نه؟
خب اول سطح اشغال:درصدی از زمینه که توش شما اجازه ساخت داری مثلا زمین 10*10 که می شه 100 متر مربع با سطح اشغال 60 یعنی شما 60 متر مربعشو می شه ساخت باقیش حیاط.
تراکم مجاز:یعنی شما مساحت زمینتو که اینجا 100 متر مربعه رو در تراکم ضرب کن(مثلا 120%)میشه 120 متر مربع درست.حالا 60 مترش که طبقه همکف بود 60 تادیگه هم طبقه دوم.
تراکم تعداد طبقه رو مشخص میکنه.
موفق باشی
 

کدخدا

مدیر بازنشسته
اسکیس

اسکیس

سلام به همه دوستان منم جدیدم تا اومدم رفتم صفحه های قبل رو خوندم منم امسال اسکیس دادم .به نظرم یه جیزی رو لازم هست بگم.
با احترام به همه اونایی که می گن معماری پرسپکتیو زدن نیست:
خب راست میگین معماری این نیست موضوع امسالم از نظر من فقط جالب بود و عجیب!من خودم دستم ضعیف بود و کامپیوترم خوب ولی هیچ وقت نمی تونستم فکرایی که تو ذهنم داشتم رو با کد و مکس و sketch up ,هزار تا نر افزار دیگه بکشم ولی با دست الان کمتر از یه دقیقه می کشمش.شما برای معمار بودن به دست قوی نیاز دارین چون دست قوی می تونه ذهن قوی رو ترسیم کنه نه cad قوی این پیشنهادمه به عنوان یکی این راه رو رفته.
راجب اسکیس امسالم خب وقتی همه چی محدود می شه سخته ولی منم با ترسیم فنی بودنش مخالفم می شد ترسیم فنی نباشه و خیلی ساده اسمشو بذاریم طراحی نما که کار کوچیکی نیست.
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
دقیقا همینی که گفتی ;)..فوق می خونی پایت قوی میشه.

راستش در مورد کشورهای دیگه اطلاعاتی ندارم ، ولی می دونم برای دکترا باید بری تو اینترنت سرچ کنی، استادی را پیدا کنی که در زمینه ای که کار می کنی بهت احتیاج داشته باشه. اون استاد درخواست بده و شما برای دکترا پذیرش بگیری.
تو ایران هم دقیقا همینه، برای پذیرش دکترا باید موضوع پایان نامه و استادت مشخص باشه. برای همینه که می گم پذیرش گرفتن دکترا سخته (البته غیر ممکن نیست :D ) ..چون باید از اینجا یک استادی اونجا پیدا کنی و راضیش کنی!!!! :confused:

مرسی آزاده جونم...:cry::cry:

یعنی هم باید اون همه هزینه تحصیل رو پرداخت کنیم هم سختی بکشیم استاد پیدا کنیم :confused:....
 

mahroo

عضو جدید
سلام.میشه به من منابع کنکور ارشد رو بگید.هم عمومی هم اختصاصی.ممنون
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
تاریخ 29/5/1387

رییس مرکز آزمون در گفت و گو با ایسکانیوز:اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی احتمالا اینترنتی خواهد بودتهران – خبرگزاری ایسکانیوز :رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه نتایج کارشناسی ارشد هفته آینده اعلام خواهدشد، گفت : اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی
احتمالا اینترنتی خواهد بود.

مهندس سجادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"با اشاره به اینکه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 172 هزار و 717 داوطلب در 866 رشته برگزار شده بود، گفت: 39 درصد شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی را زنان و 61 درصد را مردان تشکیل می دادند و قرار است از این تعداد حدود 20 هزار نفر پذیرفته شوند.
وی با اشاره به رشد10درصدی پذبرقته شدگان در آزمون امسال دانشگاه آزاد اسلامی، زمان اعلام نتایج این آزمون را هفته آینده از طریق سایت اینترنتی آزمون به نشانی www.azmoon.com اعلام کرد و افزود: پذیرفته شدگان از اول مهر ماه تحصیل خود را آغاز می کنند./120

منبع خبر
 
آخرین ویرایش:

ترانه

عضو جدید
کاربر ممتاز
ارشد

ارشد

سلام
کی میتونه منو راهنمایی کنه که بهترین کتاب نکته و تست برای ارشد معماری چیه البته برای خواهرم می خوام نه برای خودم بیکار نیستم که بجای رشته خودم برم معماری بخونم. پیشاپیش ممنون
 

erick

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
کی میتونه منو راهنمایی کنه که بهترین کتاب نکته و تست برای ارشد معماری چیه البته برای خواهرم می خوام نه برای خودم بیکار نیستم که بجای رشته خودم برم معماری بخونم. پیشاپیش ممنون
سلام دوست عزيز......لطفا سوالتو در تاپيك درخواست ها مطرح كن......حتما جواب مي گيري....يا به تاپيك كارشناسي ارشد برو......موفق باشي
 

تبسم

عضو جدید
سلام.یه سوال داشنم کسی اینجا هست که کارشناسی نا پیوسته بوده و امتحان ارشد داده باشه؟کسی هم هست که ناپیوسته باشه ارشد قبول شده باشه.سوال دارم .یکی اینه در آزمون ارشد هم عنوان علمی کاربردی هست؟و این که ناپیوسته ها میتونن هم آزاد هم سراسری شرکت کنن؟چون از دوستان این موضوع رو مطرح کردن من کنجکاو شدم .مرسی و ممنونم
 

liona

عضو جدید
سلام.یه سوال داشنم کسی اینجا هست که کارشناسی نا پیوسته بوده و امتحان ارشد داده باشه؟کسی هم هست که ناپیوسته باشه ارشد قبول شده باشه.سوال دارم .یکی اینه در آزمون ارشد هم عنوان علمی کاربردی هست؟و این که ناپیوسته ها میتونن هم آزاد هم سراسری شرکت کنن؟چون از دوستان این موضوع رو مطرح کردن من کنجکاو شدم .مرسی و ممنونم
سلام، من بعضی از بچه های ناپیوسته که از دانشگاه سوره بودن میشناسم که الان معماری منظر شهید بهشتی میخونن ولی خودم ناپیوسته نیستم و جواب سوال دوم : نه علمی کاربردی تو فوق نداریم فقط مهندسی.:biggrin::biggrin::)
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام.میشه به من منابع کنکور ارشد رو بگید.هم عمومی هم اختصاصی.ممنون
دوست عزیز سلام
کنکور ارشد که مطمئنا معماری منظورتونه دارای چندین گرایشه . و این گرایشها دروس مختلف و ضرایب مختلفی داره . چنانچه منظور شما معماری - معماریه و یا معماری منظر می تونید به پستهای قبلی که دوستان زحمت کشیدن و لیست دروس رو گذاشتن مراجعه کنید و در صورت داشتن مشکل اون رو مطرح کنید .
موفق باشید.
 

ehsan_y

عضو جدید
سلام . من امسال کنکور شرکت کردم و کارهای تحقیقاتی انجام دادم که هیچ موجودی انجام نداده پس روی صحبتم با همه دوستانی است که قراره سال 87 کنکور ارشد معماری شرکت کنند :
توصیه 1 - قانون اول :قانون خودت رو نشکن.
توصیه 2 : به نقل قولها توجه نکنید. مثلا فلانی گفته از فلان کتاب امسال بوده سال بعد حتما هست یا جزوه فلان استاد رو بخون کلی سوال از تو همونه یا ...
توصیه 3- جزوه نخونید ! کتاب همه اونچیزهایی رو که باید گفته شده باشه رو داره .
توصیه 4- چنانچه سوالی از قسمتی از کتابهای رفرنس معماری نباشه حذف می شه
توصیه 5 - جزوه ها برای تاکید مطالب مهم اساتید مختلف مهم هستند نه برای خوندن بجای منابع اصلی
توصیه 6- رشته من کشاورزی بوده پس امکان قبولی برای هر موجود دیگه ای هست ولی معماری عشق می خواد نه خر خونی ! ببخشیید که اینقد رک صحبت می کنم واقعا لازمه !
توصیه 7 - مجله ابادی 4 تا درسال منتشر میشه و عموما 4 سوال از داخلش هست . این مطلب کاملا مستند میتونید سوالهای هر سال رو چک کنید
توصیه 8 - کتاب مفاهیم پایه در معماری چندین سوال تصویری ناب رو تو هر سال داشته و داره ( درک عمومی معماری اگه بالای 70 بزنید یه خارق العاده محسوب میشید )
توصیه 9- سوالات تکراری هر سال عبارتند از : 1 سوال میدان نقش جهان اصفهان - 1 سوال از مسجد جامع اصفهان
توصیه 10 - کتاب فرهنگ تصویری چنگ حرف اول زبان تخصصیه
توصیه 11- کلاسهای جهاد دانشگاهی تهران کلاسهای دکتر مهدوی نژاد تاریخ و زبانش رو توصیه می کنم ( پیشنهاد شخصی )
توصیه 12 - کلاس اسکیس رو از مهر ماه اگه قراره برید شروع کنید . کلاسهای دکتر مرتضی صدیق رو رفتم و پیشنهاد می کنم حتما سر کلاسش باشید . سی دی و دی وی دی هاش هست از اونها هم می تونید استفاده کنید ولی در کل متوجه می شید که باید اعتماد به نفس داشته باشید
توصیه 13: کتاب آموزش کروکی دکتر صدیق ( زرد رنگ - و کتاب آموزش اسکیس آرتور امید آذری رو توصیه می کنم ) باور کنید فقط خودتون تو کنکور مهم هستید و هیچ استادی معجزه نمی کنه
توصیه 14- کتاب معمارای معروف مثل تادائو اندو ، لویی کان ، ریچارد میر ، پل رودولف ، ریچارد راجرز ، رم کولهاس ، نورمن فاستر ، فرانک لوید رایت رو تهیه کنید و پلانها و مقاطعشون رو در حد آ4 و آ3 کپی بزرگ کنید و روکشی کنید . این کار معجزه عظیمی در کارتون پدید میاره.
توصیه 15 - کپی کردن کار دیگران در اسکیس امتحان = 000000000000000000000
توصیه 16 - درست ببینید . همه می بینند ولی باور کنید نمی بینند ! امتحان کنید اینقد سوار قطار شدید میتونید یه ایستگاه کامل طراحی کنید ؟ پس هر جا میرید سعی کنید درست ببینید و با یاد آوری تمام دیده ها طراحی کنید .
توصیه 17- بیشتر از 13 ساعت در روز درس خوندن در هر شرایطی کشنده است نه جسمی - روحی . مثل یک دونده ماراتن نباشید که خودش رو برای 100 هزار متر آماده کرده و نرسیده به خط پایان با 1000 متر اضافه شدن مسیر وسط راه قطع امید بشه . تو برنامه ریزی ارگانها و سازمانها و اختلالات جوی هیچکس تقصیر کار نیست با کم شدن یا اضافه شدن زمان نباید دچار تزلزل و افت روحی بشید .
توصیه 18 - زندگی یک انسان که قراره کنکور ارشد بده اینطوریه که علاوه بر درس خوندن باید نفس بکشه گردش بره عروسی بره - تفریح داشته باشه نون گرفتن هم مطمئنا جماعتی رو خوشحال میکنه نکنه جواب بیاد با خودتون بگید دیدی از در حیاط بیرون نرفتم میانگینم شد 20 !!!!
توصیه 19 - تعادل در هر کاری راهگشای مسیرهای بهتریه . متعادل باشد
توصیه 20 - سوالاتی که بلدید جواب بدید . سوالات ارشد از 3 کمسیون تخصصی طرح و توزیع تخصصی رد میشه و مطمئنا اونها نه بی سواد هستند و نه خارجی همه اون فکر هایی رو که شما می کنید اونها قبلا کردن . پس فقط درست درس بخونید و توکل کنید !
توصیه 21 - جعبه لایتنر - جی 5 و مواردی از این قبیل نوعی آمپول ویتامین برای مغز های آکبند هستند . توصیه میکنم حتما از این روشها استفاده کنید . ضرری نداره ...
توصیه 22 - سر جلسه امتحان لباس راحت و کفش راحت بپوشید . جوراب ضرورتی نداره . چند تا شکلات و شاید یه آب میوه مطمئنا برای چند ساعت تفکر لازمه و قطعا از تی تاب خشک جلسه بهتر به نظر میرسه ...
توصیه 24- وقت اضافه میارید شک نکنید پس بدون واهمه امتحان بدید کسی دنبال شما نیست !!!
توصیه 25 - از دادن اطلاعات نترسید . رقبای شما با دیدن اطلاعات شما بیشتر تضعیف روحیه میشن !!!
توصیه 26- مدارک اسکیس در امتحان ارشد باید کامل باشه . از حالا به فکر مدارکی که بلد نیستید باشید .
توصیه 27 - امیدوارم استفاده کنید . زنده باشید و فراموش نکنید بعد از سد کنکور آسمون دقیقا همین رنگیه که الان هست . حلا هر چقدر حرص بخورید اشک بریزید و اعصاب خودتون و اطرافیانتون رو خورد کنید از جیبتون رفته و آمار خودتون رو خراب میکنید
حرف آخر . یادتون نره تفکر مثبت - روحیه - اعتماد به نفس و تابلویی از خواسته ها تو اطاقتون جاش خالیه . خواسته ها تون و تو یه تابلو بچسبونید و همیشه بهش نگاه کنید . نیروی جاذبه کائنات اونها رو برای شما جذب میکنه .
حرف آخر آخر : پر حرفیهای منو ببخشید . سر میزنم سوالی بود در خدمتتون هستم ...

سلام
این سی دی یا دی وی دی رو از کجا می شه تهیه کرد ؟
 

mbolooribb

عضو جدید
عمران یا معماری

عمران یا معماری

سلام. من الان عمران دارم می خونم. اما خیلی به معماری علاقه دارم. می تونم اعتراف کنم که در انتخاب رشتم اشتباه کرده بودم. حال می تونین بهم بگین چجوری هم عمرانو ادامه بدم و هم بتونم به علاقم به معماری برسم... مرسی. به عنوانی که انتخاب کردمم توجه نکنین...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا