«10 نقل قول به یاد ماندنی سال 2007»

مهندسی گاز

عضو جدید
عصر ایران- مولف آمریکایی کتاب نقل قول های جهانی در ویرایش جدید کتاب خود «10 نقل قول به یاد ماندنی سال 2007» را رتبه بندی کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از آسوشیتدپرس، "فرد آر شاپیرو"، محقق و استاد دانشکده حقوق در ایالت کنتیکوت آمریکا عبارت محمود احمدی نژاد در خصوص همجنس بازی در ایران را به عنوان سومین نقل قول فراموش نشدنی سال انتخاب کرد.


احمدی نژاد پیشتر طی سخنرانی در دانشگاه کلمبیا گفته بود: "در ایران ما مثل کشور شما (آمریکا) همجنس باز نداریم."


نکته قابل توجه آن است که در فهرست 10 نقل قول ارایه شده از سوی این محقق آمریکایی جمله رییس جمهوری ایران به عنوان بیادماندتی ترین عبارت یک مقام ارشد سیاسی انتخاب شده است چرا که رتبه اول و دوم این فهرست به اشخاصی غیرسیاسی اختصاص دارد.


به نوشته شاپیرو بیادماندنی ترین نقل قول سال مربوط به یک دانشجوی دانشگاه فلوریدا در زمانی است که وی توسط نیروهای پلیس از جلسه سخنرانی سناتور جان کری اخراج شد.


آندرو میلر در زمان درگیری با نیروهای پلیس گفت: "برادران به من دست نزنید."


دومین نقل قول نیز از نگاه شاپیرو 53 ساله به خانم "لاورن آپتون" یک شرکت کننده در مسابقات زیبایی آمریکا اختصاص دارد که در پاسخ به این سئوال که چرا یک پنجم از آمریکایی ها نمی توانند کشورشان را در نقشه پیدا کنند گفته بود: "شخصا معتقدم آمریکایی ها قادر به این کار نیستند چرا که برخی مردم در کشور ما نقشه در اختیار ندارند!"


در رتبه چهارم "دان ایموس" یک شخصیت رادیویی قرار دارد که تیم بسکتبال زنان دانشگاه رات جرز را به یک بشقاب کوچک تشبیه کرده بود.


در این میان رتبه های پنجم تا دهم به سیاستمداران اختصاص یافته است.در این خصوص می توان به اظهارات آلبرتو گونزالس دادستان کل سابق آمریکا در جایگاه پنجم اشاره کرد که در پاسخ به سئوالات کنگره در خصوص پرونده قتل وکلا گفته بود: "چیزی به خاطر نمی آورم."


سناتور جوزف بایدن نیز رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. وی در طول مناظره با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده بود: "تنها سه چیز است که رودی گولیانی در جملات خود به آن اشاره می کند: یک اسم، یک فعل و واقعه 11 سپتامبر."


"هری رید" رهبر اکثریت مجلس سنا در جایگاه هفتم قرار دارد. وی پیشتر در خصوص دیک چنی معاون رییس جمهوری گفته بود: "قصد ندارم با کسی که 9 درصد محبوبیت دارد وارد مسابقه دشنام گویی شوم."


در رتبه هشتم سناتور لری کریگ دیده می شود که قبلا گفته بود: "عادت دارم وقتی به حمام می روم به حالت پهن بنشینم."


رتبه نهم به سناتور جوزف بایدن اختصاص دارد که با اشاره به باراک اوباما رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده بود: "به نظر من وی اولین آمریکایی آفریقایی تبار است که چهره ای زیبا، تمیز، شفاف و درخشان دارد. از دیدگاه من باراک یک مرد افسانه ای است."


نام جیمی کارتر رییس جمهوری اسبق آمریکا نیز در پایان این فهرست به چشم می خورد. وی در خصوص جرج بوش گفته بود: "تصور می کنم تا جایی که به تاثیر منفی بر روی ملت آمریکا در سراسر جهان مربوط می شود دولت بوش بدترین دولت در تاریخ بوده است."


گفتنی است شاپیرو برای اولین بار کتاب نقل قول های خود را پس از شش سال تحقیق در سال گذشته منتشر کرد. این کتاب حاوی 13 هزار نقل قول است و انتظار می رود حدود یک هزار نقل قول بیشتر در طول 5 سال آینده به آن اضافه شود.


سال گذشته نقل قولی از جرج بوش درباره جنگ عراق در میان 10 نقل قول بیادماندنی سال قرار داشت.


شاپیرو در این خصوص که چرا امسال نام بوش در این لیست قرار ندارد گفت: "هرچند جنگ عراق هنوز جایگاه خاصی دارد اما جرج بوش با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست جمهوری خود از کانون توجه خارج شده و شاهد هستیم که نقل قول های فرهنگی بیش از نقل قول های سیاسی جلوه می کند."
:w32::w32::w32::w32::w32::w32::w32:
 

Similar threads

بالا