مرجع تقلید شما کیست؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Sahara.

عضو جدید
وای چقد حرفاتون مستند بود.:D
پس شما نرفتید ببینید کی درست گفته کی غلط؟هر کی نظرش به شما نزدیک تر بوده اسمشو تو لیست نوشتید.
خوب شد معیار شما برای درستیه مسائل رو هم فهمیدیم.معیاز نزدیکی به نظریات شماست.
ممنون که گفتید.

نظر من که خواب ندیدم بهم الهام بشه.
مستنداتش با مطالعات خودم به دست اومده نه اینکه بگم دوست دارم آدم با تکامل به این شکل رسیده، بعدا بگردم کی گفته مثلا داروین !!!
پس از بررسی نظرات خیلی ها دیدم اینا بهتر حرف زدن.


مشکل این امر کجاست؟
در ضمن خیلی از سئوالات کلیدی بشر جوابی ندارن، هرکس فراخور فهمش جوابی بهش داده.
مثل نحوه خلقت، زندگی احتمالی پس از مرگ یا نیستی.


اونیکه شماهم قبولش دارین فقط در حد حرف و اعتماد به افرادی هست که معتقدین با آسمان در ارتباط بودن.
وگرنه اثبات شده نیستند.
اعتماد شما به اونهاست همین.
 

nima.trojan

عضو جدید
تمام بحث همینجاست.من وشما نمیتونیم بگیم اهل دکر کیه؟من فردا شان نزول وروایات مستند زمان پیامبر رو میزارم تا ببینی اهل ذکر کیان.اینی هم که ترجمشو گذاشتی بالاخره باید یه جوری واسه خودشون مشروعیت بسازن دیگه.
در مورد پرسش:کی همچین چیزی گفته.من زنگ زدم به یکی از مراجع حرفایی زد که با اصل ایات در تضاد بود نپذیرفتم. عمل هم نکردم.تازه اگرم چیزی میگفت که منافاتی با قران نداشت عمل میکردم ولی این معنیش تقلید نیست.شما تفکر نمیکنی و تقلید میکنم ولی من پرش میکنم و مطالعه میکنم تا به جواب درست برسم.(با سند ومدرک).تقلید دقیقا خلاف اونیه که خدا گفته.تفکر

باشه فردا بزار ببینیم اهل ذکر به نظر شما کیا هستن .
اولا کی گفته من تفکر نمیکنم و تقلید میکنم ؟خدا هم نگفته تقلید کورکورانه انجام بدید .
دوما اگه اون مرجع چیزی میگفت که منافاتی با قران نداشت و عمل میکردی این اسمش چی میشد ؟
شما خودت مطالعه میکنی و تحقیق میکنی و اون چیزی که درسته رو انجام میدی ولی
من پرسشم رو از کسی که سالها مطالعه کرده و تحقیق کرده و به جواب رسیده میپرسم .
به این سوال هم جواب بدی ممنون میشم .
در حال نماز خوندن شک میکنی که آیا رکوع رفتی یا نه . اینجا چیکار میکنی؟
 
آخرین ویرایش:

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
باشه فردا بزار ببینیم اهل ذکر به نظر شما کیا هستن .
اولا کی گفته من تفکر نمیکنم و تقلید میکنم ؟خدا هم نگفته تقلید کورکورانه انجام بدید .
دوما اگه اون مرجع چیزی میگفت که منافاتی با قران نداشت و عمل میکردی این اسمش چی میشد ؟
شما خودت مطالعه میکنی و تحقیق میکنی و اون چیزی که درسته رو انجام میدی ولی
من پرسشم رو از کسی که سالها مطالعه کرده و تحقیق کرده و به جواب رسیده میپرسم .
به این سوال هم جواب بدی ممنون میشم .
در حال نماز خوندن شک میکنی که آیا رکوع رفتی یا نه . اینجا چیکار میکنی؟
خوب در مورد مساله اهل ذکر:
با پدیرفتن حدیث ثقلین واین که پیامبر گت من قران و اهل بیت رو در میان شما میگزارم میرسیم به ایه 7 سوره انبیا.
شیخ سلیمان بلخی حنفی در صفحه 119 کتاب ینابیع الموده در باب 39 و همچنین تفسیر کشف البیان امام ثعلبی نقل از جابر بن عبدالله انصاری اورده اند که:
"قال علی ابن ابی طالب نحن اهل الذکر" یعنی فرمود ما خاندان رسالت اهل ذکر هستیم.
همچنین میدونید که طبق ایات قران کلمه "دکر " یکی از نام های قران هستش و کسی جز ائمه معصوم عدیل القران نیست.اینم ایش: "نَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُون "سوره حجر.ما قرآن را نازل کردیم و ما بطور قطع نگهدار آنیم. در اینجا قرآن را ذکر نامیده بنابراین اهل ذکر، اهل رسالت و اهل قرآنند و به ما امر شده که به اهل قرآن و رسالت مراجعه کنیم، چرا که قرآن کلام و یاد خداست و رسول خدا هم یاد خداست.
در جای دیگه در سوره طلاق ایه 10 خداوند باز هم قران رو دکر معرفی کرده.قد انزل الله الیکم ذکرا.
با توجه به ایات و حدیث ثقلین که مورد تایید همه علمای شیعه و سنی هست.اهل ذکر کسینیست جر ائمه معصوم.
حتی اگه به جمله بسیار بسیار معروف حضرت علی هم توجه کنید میبینید میگه سلونی قبل ان تفقدونی.......(متنش زیاد و طولانیه):سوال کنید از من قبل ازانکه نیابید مرا،از کتاب خدا............این جمله رو بارها و بارها تکرار کرد.حتی بعد از ضربت خوردن تو بستر هم که افتاده بود برای اخرین بار این جمله رو گفت.

ببین عزیزم من نیومدم با شما سر کلمات بحث کنم.مهم نفس کاره که توضیح دادم چی به چیه.حالا میخای بپذیر نمیخای نپذیر.اینکه ادم مرجعی انتخاب کنه و همه چیز رو ازون تقلی کنه اسمش میشه تقلید.میشه تقلید کورکورانه.چون به قول خودتون وقتی یکی رفته تحقیق کرده دیگه شما به خودت اجازه تفکر هم نمیدی . مستقیم میری ازش تقلید کورکورانه.ولی من این کارو نمیکنم.چون اهل ذکر در حال حاضر در دسترس من نیست میرم تحقیق میکنم و به جواب میرسم.اونم نه از هر چایی.جایی که سند قوی داشته باشه.
توروخدا ازین سوالای بچه گانه نپرس.من دارم در مورد اصل یه قضیه حرف میزنم تو اومدی از شک تونماز میپرسی.
اگر اصل مسیر غلط باشه هیچ کدوم از شاخه های فرعیه جدا شده ازون مسیر به هدف نمیرسه.ولی اگه مسیر درست انتخاب بشه حتی در صورت وجود کم و کاستیها امید به رسیدم به هدف وجود داره.
دیگه بیش ازین کشش نمیدم.تصمیم با خودتونه.
 

eng shimi

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببین خانم مهندس.فردای قیامت خدا از اتحاد بین مسلمونا ازت نمیپرسه .از اعمال خودت میپرسه.یه بار بیشتر که نمیخای زندگی کنی پس به فکر اعمالت باش.تازه اگه خیلی دم از اتحاد میزنی برو با سنی ها و وهابیها متحد شو چون مجموعشون از شیعه ها بیشتره.اینطوری خدا بیشتر دوست داره که متحد تری

دوست داشتی شما برو، اتفاقا عقایدتون بهشون بیشتر میخوره
از اینجا هم بیشتر تحویلتون میگیرن
باهاتون بحث نمی کنم
سکوت بهتره
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوست داشتی شما برو، اتفاقا عقایدتون بهشون بیشتر میخوره
از اینجا هم بیشتر تحویلتون میگیرن
باهاتون بحث نمی کنم
سکوت بهتره
خوشحالمون کردید.شما ظاهرا با قران هم مشکل دارید.چون فکر میکنید مراجعتون از قران هم بالاترن.
موفق باشید
 

nima.trojan

عضو جدید
خوب در مورد مساله اهل ذکر:
با پدیرفتن حدیث ثقلین واین که پیامبر گت من قران و اهل بیت رو در میان شما میگزارم میرسیم به ایه 7 سوره انبیا.
شیخ سلیمان بلخی حنفی در صفحه 119 کتاب ینابیع الموده در باب 39 و همچنین تفسیر کشف البیان امام ثعلبی نقل از جابر بن عبدالله انصاری اورده اند که:
"قال علی ابن ابی طالب نحن اهل الذکر" یعنی فرمود ما خاندان رسالت اهل ذکر هستیم.
همچنین میدونید که طبق ایات قران کلمه "دکر " یکی از نام های قران هستش و کسی جز ائمه معصوم عدیل القران نیست.اینم ایش: "نَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُون "سوره حجر.ما قرآن را نازل کردیم و ما بطور قطع نگهدار آنیم. در اینجا قرآن را ذکر نامیده بنابراین اهل ذکر، اهل رسالت و اهل قرآنند و به ما امر شده که به اهل قرآن و رسالت مراجعه کنیم، چرا که قرآن کلام و یاد خداست و رسول خدا هم یاد خداست.
در جای دیگه در سوره طلاق ایه 10 خداوند باز هم قران رو دکر معرفی کرده.قد انزل الله الیکم ذکرا.
با توجه به ایات و حدیث ثقلین که مورد تایید همه علمای شیعه و سنی هست.اهل ذکر کسینیست جر ائمه معصوم.

حتی اگه به جمله بسیار بسیار معروف حضرت علی هم توجه کنید میبینید میگه سلونی قبل ان تفقدونی.......(متنش زیاد و طولانیه):سوال کنید از من قبل ازانکه نیابید مرا،از کتاب خدا............این جمله رو بارها و بارها تکرار کرد.حتی بعد از ضربت خوردن تو بستر هم که افتاده بود برای اخرین بار این جمله رو گفت.

ببین عزیزم من نیومدم با شما سر کلمات بحث کنم.مهم نفس کاره که توضیح دادم چی به چیه.حالا میخای بپذیر نمیخای نپذیر.اینکه ادم مرجعی انتخاب کنه و همه چیز رو ازون تقلی کنه اسمش میشه تقلید.میشه تقلید کورکورانه.چون به قول خودتون وقتی یکی رفته تحقیق کرده دیگه شما به خودت اجازه تفکر هم نمیدی . مستقیم میری ازش تقلید کورکورانه.ولی من این کارو نمیکنم.چون اهل ذکر در حال حاضر در دسترس من نیست میرم تحقیق میکنم و به جواب میرسم.اونم نه از هر چایی.جایی که سند قوی داشته باشه.
توروخدا ازین سوالای بچه گانه نپرس.من دارم در مورد اصل یه قضیه حرف میزنم تو اومدی از شک تونماز میپرسی.
اگر اصل مسیر غلط باشه هیچ کدوم از شاخه های فرعیه جدا شده ازون مسیر به هدف نمیرسه.ولی اگه مسیر درست انتخاب بشه حتی در صورت وجود کم و کاستیها امید به رسیدم به هدف وجود داره.
دیگه بیش ازین کشش نمیدم.تصمیم با خودتونه.

داداش من اینی که شما گذاشتی شان نزول آیه نیست بلکه تفسیر آیه هست .
شان نزول ایه کاملا مشخص هست .
آيه مورد بحث به يكى از اشكالات معروف مشركان پاسخ مى گويد:
آنها مى گفتند: چرا خداوند فرشته اى را براى ابلاغ رسالت نازل نكرده است (و يا مى گفتند چرا پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) مجهز به يك نيروى فوق العاده نيست كه ما را مجبور به ترك كارهايمان بنمايد) .
خداوند در پاسخ آنها مى گويد: ((ما پيش از تو نيز رسولانى فرستاديم و اين رسولان جز مردانى كه وحى به آنها فرستاده مى شد نبودند)) (و ما ارسلنا من قبلك الا رجالا نوحى اليهم ).
سپس براى تاكيد و تاييد اين واقعيت اضافه مى كند: ((اگر اين موضوع را نمى دانيد برويد و از اهل اطلاع بپرسيد)) (فاسئلوا اهل الذكر ان كنتم لا تعلمون ).
آيه بعد مى گويد ((اگر شما آگاه از دلائل روشن پيامبران و كتب آنها نيستيد به آگاهان مراجعه كنيد)) (بالبينات و الزبر).
در روايات متعددى كه از طرق اهلبيت (عليهمالسلام ) وارد شده مى خوانيم كه اهل ذكر امامان (عليهمالسلام ) هستند، از جمله در روايتى از امام على بن موسى الرضا (عليهماالسلام ) مى خوانيم كه در پاسخ سؤ ال از آيه فوق فرمود: نحن اهل الذكر و نحن المسؤ لون : ((ما اهل ذكريم ، و از ما بايد سؤ ال شود)).
و در روايت ديگرى از امام باقر (عليه السلام ) مى خوانيم كه در تفسير همين آيه فرمود: الذكر القرآن ، و آل الرسول اهل الذكر، و هم المسؤ لون : ((ذكر، قرآن است ، و اهلبيت پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) اهل ذكرند، و از آنها بايد سؤ ال كرد)).
در بعضى ديگر مى خوانيم كه ((ذكر)) شخص پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) است و اهلبيت او اهل الذكر هستند.
ذكر به معنى هر گونه آگاهى و ياد آورى و اطلاع است ، و اهل الذكر، آگاهان و مطلعين را در همه زمينه ها در بر مى گيرد.
ولى از آنجا كه قرآن مجيد نمونه بارز يادآورى و علم و آگاهى است به آن ((ذكر)) اطلاق شده و همچنين شخص پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) نيز مصداق روشن ذكر است ، به همين ترتيب امامان معصومين كه اهلبيت او و وارث علم او هستند، روشنترين مصداق اهل الذكرند.

پس قرآن كريم ذكر است ، همچنانكه كتاب نوح و صحف ابراهيم و تورات موسي و زبور داوود و انجيل عيسي (عليه‏السلام‏) كه همه كتابهاي آسمانيند نيز ذكرند ، و بعضي از اهل اين كتابها آنها كه اين كتابها براي ايشان نازل شده و گروندگان به اين كتابها اهل ذكرند .

ولى قبول همه اين مسائل هيچگونه منافاتى با عموميت مفهوم آيه و همچنين مورد نزول آن كه دانشمندان اهل كتاب است ندارد، و به همين دليل علماى اصول و فقهاى ما در مباحث مربوط به اجتهاد و تقليد و پيروى ناآگاهان در مسائل دينى از آگاهان و مجتهدين به اين آيه استدلال كرده اند.

به عبارت ديگر اگر مشركان عصر پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) براى آگاهى از اين مساءله كه پيامبران خدا هميشه از جنس بشر بودند وظيفه داشتند به آگاهان از اهل كتاب مراجعه كنند، مفهومش اين نيست كه تمام مردم در هر زمانى بايد به آنها مراجعه نمايند، بلكه هر مساءله اى را در هر زمانى بايد از آگاهان نسبت به آن مساءله پرسيد، و اين مطلب روشنى است .

به هر حال آيه فوق بيانگر يك اصل اساسى اسلامى در تمام زمينه هاى زندگى مادى و معنوى هست و به همه مسلمانان تاكيد مى كنه كه آنچه را نمى دانند از اهل اطلاعش بپرسند و پيش خود در مسائلى كه آگاهى ندارند دخالت نكنند.
به اين ترتيب ((مساله تخصص )) نه تنها در زمينه مسائل اسلامى و دينى از سوى قرآن به رسميت شناخته شده ، بلكه در همه زمينه ها مورد قبول و تاكيد هست . روى اين حساب بر همه مسلمانان لازم هست كه در هر عصر و زمان افراد آگاه و صاحب نظر در همه زمينه ها داشته باشند كه اگر كسانى مسائلى را نمى دانند به آنها مراجعه كنند.

در مورد سوالهای بچه گانه هم باید بگم که :
من و شما در اصول دین که با هم مشکلی نداریم ( نبوت , امامت , معاد , قیامت , عدل)
تو خود فروع دین هم مشکلی نداریم ولی تو احکامش داریم درسته ؟
شما وقتی مسلمونی یعنی اصول و فروع دین اسلام رو قبول کردی .
این سوالی که من پرسیدم اصلا هم بچه گانه نیست .
اصلا مرجع تقلید رو بزاریم کنار . من نماز میخونم شما هم نماز میخونی . درسته ؟ اگه همین مشکلی که من پرسیدم ( وسط نماز شک کنی که رکوع رفتی یا نه ) واست پیش بیاد چیکار میکنی ؟
همین . فقط میخوام بدونم چه طوری از قران و روایات این شک رو برطرف میکنی ؟
 
آخرین ویرایش:

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
داداش من اینی که شما گذاشتی شان نزول آیه نیست بلکه تفسیر آیه هست .
شان نزول ایه کاملا مشخص هست .
آيه مورد بحث به يكى از اشكالات معروف مشركان پاسخ مى گويد:
آنها مى گفتند: چرا خداوند فرشته اى را براى ابلاغ رسالت نازل نكرده است (و يا مى گفتند چرا پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) مجهز به يك نيروى فوق العاده نيست كه ما را مجبور به ترك كارهايمان بنمايد) .
خداوند در پاسخ آنها مى گويد: ((ما پيش از تو نيز رسولانى فرستاديم و اين رسولان جز مردانى كه وحى به آنها فرستاده مى شد نبودند)) (و ما ارسلنا من قبلك الا رجالا نوحى اليهم ).
سپس براى تاكيد و تاييد اين واقعيت اضافه مى كند: ((اگر اين موضوع را نمى دانيد برويد و از اهل اطلاع بپرسيد)) (فاسئلوا اهل الذكر ان كنتم لا تعلمون ).
آيه بعد مى گويد ((اگر شما آگاه از دلائل روشن پيامبران و كتب آنها نيستيد به آگاهان مراجعه كنيد)) (بالبينات و الزبر).
در روايات متعددى كه از طرق اهلبيت (عليهمالسلام ) وارد شده مى خوانيم كه اهل ذكر امامان (عليهمالسلام ) هستند، از جمله در روايتى از امام على بن موسى الرضا (عليهماالسلام ) مى خوانيم كه در پاسخ سؤ ال از آيه فوق فرمود: نحن اهل الذكر و نحن المسؤ لون : ((ما اهل ذكريم ، و از ما بايد سؤ ال شود)).
و در روايت ديگرى از امام باقر (عليه السلام ) مى خوانيم كه در تفسير همين آيه فرمود: الذكر القرآن ، و آل الرسول اهل الذكر، و هم المسؤ لون : ((ذكر، قرآن است ، و اهلبيت پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) اهل ذكرند، و از آنها بايد سؤ ال كرد)).
در بعضى ديگر مى خوانيم كه ((ذكر)) شخص پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) است و اهلبيت او اهل الذكر هستند.
ذكر به معنى هر گونه آگاهى و ياد آورى و اطلاع است ، و اهل الذكر، آگاهان و مطلعين را در همه زمينه ها در بر مى گيرد.
ولى از آنجا كه قرآن مجيد نمونه بارز يادآورى و علم و آگاهى است به آن ((ذكر)) اطلاق شده و همچنين شخص پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) نيز مصداق روشن ذكر است ، به همين ترتيب امامان معصومين كه اهلبيت او و وارث علم او هستند، روشنترين مصداق اهل الذكرند.
پس قرآن كريم ذكر است ، همچنانكه كتاب نوح و صحف ابراهيم و تورات موسي و زبور داوود و انجيل عيسي (عليه‏السلام‏) كه همه كتابهاي آسمانيند نيز ذكرند ، و بعضي از اهل اين كتابها آنها كه اين كتابها براي ايشان نازل شده و گروندگان به اين كتابها اهل ذكرند .

ولى قبول همه اين مسائل هيچگونه منافاتى با عموميت مفهوم آيه و همچنين مورد نزول آن كه دانشمندان اهل كتاب است ندارد، و به همين دليل
علماى اصول و فقهاى ما در مباحث مربوط به اجتهاد و تقليد و پيروى ناآگاهان در مسائل دينى از آگاهان و مجتهدين به اين آيه استدلال كرده اند.
به عبارت ديگر اگر مشركان عصر پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) براى آگاهى از اين مساءله كه پيامبران خدا هميشه از جنس بشر بودند وظيفه داشتند به آگاهان از اهل كتاب مراجعه كنند، مفهومش اين نيست كه تمام مردم در هر زمانى بايد به آنها مراجعه نمايند، بلكه هر مساءله اى را در هر زمانى بايد از آگاهان نسبت به آن مساءله پرسيد، و اين مطلب روشنى است .
به هر حال آيه فوق بيانگر يك اصل اساسى اسلامى در تمام زمينه هاى زندگى مادى و معنوى هست و به همه مسلمانان تاكيد مى كنه كه آنچه را نمى دانند از اهل اطلاعش بپرسند و پيش خود در مسائلى كه آگاهى ندارند دخالت نكنند.
به اين ترتيب ((مساله تخصص )) نه تنها در زمينه مسائل اسلامى و دينى از سوى قرآن به رسميت شناخته شده ، بلكه در همه زمينه ها مورد قبول و تاكيد هست . روى اين حساب بر همه مسلمانان لازم هست كه در هر عصر و زمان افراد آگاه و صاحب نظر در همه زمينه ها داشته باشند كه اگر كسانى مسائلى را نمى دانند به آنها مراجعه كنند.


در مورد سوالهای بچه گانه هم باید بگم که :
من و شما در اصول دین که با هم مشکلی نداریم ( نبوت , امامت , معاد , قیامت , عدل)
تو خود فروع دین هم مشکلی نداریم ولی تو احکامش داریم درسته ؟
شما وقتی مسلمونی یعنی اصول و فروع دین اسلام رو قبول کردی .
این سوالی که من پرسیدم اصلا هم بچه گانه نیست .
اصلا مرجع تقلید رو بزاریم کنار . من نماز میخونم شما هم نماز میخونی . درسته ؟ اگه همین مشکلی که من پرسیدم ( وسط نماز شک کنی که رکوع رفتی یا نه ) واست پیش بیاد چیکار میکنی ؟
همین . فقط میخوام بدونم چه طوری از قران و روایات این شک رو برطرف میکنی ؟
ممنون بابت کپی پیستتون (قسمت قرمز رنگ)
همه حرفایی که گفته بودی تایید پست من بود.تا جایی که مشخص کردم(ابی رنگ)ازین جا به بعد که رفتین تو علمای فقه خودتون.
خیلی جالبه.شما به این میگین سند؟ شما تقلید رو مطرح کردی.من میگم کو سند .سندی که اوردی از کیه؟از خود همونایی که تقلید رو باب کردن..شما افتادی تو یه لووپ.که اسنادت مال همونایی که میگن باید تقلید کنی.من برات اسنادی از کسانی اوردم که هم عصر پیامبر بودن و شیعه و سنی قبولش دارن.اهل رکر رو معصومین معرفی کردن.حالا چطور چیزی رو که پیامبر نگفته این اقایون از قران استخراج کردن؟
مسائلی هم که شما پگی کردی و گذاشتی ربطی به علمای امروز نداره.مساله مال زمان پیامبر بود که با وجود ایشون عدهای به یهود و نصارا مراجعه میکردن(اهل کتاب).پیامبر هم واضح جواب داد و گفت اهل ذکر دقیقا کیا هستن.
حالا من بحثی ندارم.شما نمیختی بپذیری نپدیر.والا تا الان فکر میکردم قران نقطه مشترکمونه ولی الان میبینم من از قران میگم شما از علماتون.
موفق باشید
 

eng shimi

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوشحالمون کردید.شما ظاهرا با قران هم مشکل دارید.چون فکر میکنید مراجعتون از قران هم بالاترن.
موفق باشید

نه اتفاقا این شما هستی که زیادی خودتون رو دست بالا میگیرین و یه آدمه همه چیز دون میدونی
مراجع من زیر سایه قرآن حرف میزنن
اصلا تا حالا قرآن خوندین؟ شایدم خوندین ولی با چشم و گوش بسته
حرفاتون بی ربطه
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نه اتفاقا این شما هستی که زیادی خودتون رو دست بالا میگیرین و یه آدمه همه چیز دون میدونی
مراجع من زیر سایه قرآن حرف میزنن
اصلا تا حالا قرآن خوندین؟ شایدم خوندین ولی با چشم و گوش بسته
حرفاتون بی ربطه
:biggrin:
قران؟چی هست؟ خوردنیه؟
 

nima.trojan

عضو جدید
ممنون بابت کپی پیستتون (قسمت قرمز رنگ)
همه حرفایی که گفته بودی تایید پست من بود.تا جایی که مشخص کردم(ابی رنگ)ازین جا به بعد که رفتین تو علمای فقه خودتون.
خیلی جالبه.شما به این میگین سند؟ شما تقلید رو مطرح کردی.من میگم کو سند .سندی که اوردی از کیه؟از خود همونایی که تقلید رو باب کردن..شما افتادی تو یه لووپ.که اسنادت مال همونایی که میگن باید تقلید کنی.من برات اسنادی از کسانی اوردم که هم عصر پیامبر بودن و شیعه و سنی قبولش دارن.اهل رکر رو معصومین معرفی کردن.حالا چطور چیزی رو که پیامبر نگفته این اقایون از قران استخراج کردن؟
مسائلی هم که شما پگی کردی و گذاشتی ربطی به علمای امروز نداره.مساله مال زمان پیامبر بود که با وجود ایشون عدهای به یهود و نصارا مراجعه میکردن(اهل کتاب).پیامبر هم واضح جواب داد و گفت اهل ذکر دقیقا کیا هستن.
حالا من بحثی ندارم.شما نمیختی بپذیری نپدیر.والا تا الان فکر میکردم قران نقطه مشترکمونه ولی الان میبینم من از قران میگم شما از علماتون.
موفق باشید

خیلی جالبه شما خودت از شیخ نمیدونم چی چی و تفسیر نمیدونم چی چی مطلب کپی میکنی میزاری اینجا بعد به من تیکه میندازی که کپی پیست کردم . ضمنا کپی بودن مطلب مهم نیست درست و غلط بودنش مهمه . و اینکه با عقل جور در میاد یا نه .
به نظر من شما با دقت نمیخونی چون اصلا قرار نیست قبول کنی .
روايتى كه در عيون الاخبار از امام على بن موسى الرضا (عليهماالسلام ) نقل شده مى خوانيم كه امام به آن كسانى كه آيه فوق را به دانشمندان يهود و نصارى تفسير كرده بودند خرده مى گيرد و مى گويد: ((سبحان الله مگر چنين چيزى ممكن است ؟ اگر ما به علماى يهود و نصارى مراجعه كنيم مسلما ما را به مذهب خود دعوت مى كنند، سپس فرمود: اهل ذكر ما هستيم )).
امام اين سخن را به كسانى مى گويد كه آيه را منحصرا به معنى مراجعه به علماى اهل كتاب در هر عصر و زمان تفسير كرده بودند، در حالى كه مسلما چنين نيست در عصر و زمانى همچون عصر و زمان امام على بن موسى الرضا (عليهماالسلام ) هرگز مردم موظف نبودند كه براى درك حقايق به علماى يهود و نصارى مراجعه كنند، در اين گونه اعصار، مرجع علماى اسلام كه در راس آنها ائمه اهلبيت (عليهمالسلام ) قرار داشتند بودند.
به عبارت ديگه اگر مشركان عصر پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) براى آگاهى از اين مساله كه پيامبران خدا هميشه از جنس بشر بودند وظيفه داشتند به آگاهان از اهل كتاب مراجعه كنند، مفهومش اين نيست كه تمام مردم در هر زمانى بايد به آنها مراجعه نمايند، بلكه هر مساله اى را در هر زمانى بايد از آگاهان نسبت به آن مساله پرسيد، و اين مطلب واضح و روشنى هست .
این ایه در مورد مشرکین هست و خدا بهشون میگه به اهل کتاب مراجعه کنید و وقتی اونها میخوان به علمای یهود و نصاری که قبل از پیامبر بودن مراجعه کنن ایجوری میشه که حضرت علی و امام رضا و بقیه ائمه روایت میکنن که تا وقتی ما هستیم به ما رجوع کنید و اهل ذکر ما هستیم .
این جمله که گفتن اهل ذکر ما هستیم رو واسه اون موقعیت روایت کردن که مشرکین تا وقتی اهل بیت وجود دارن به علمای یهود و نصاری رجوع نکن .

این دلیل نمیشه که بعد از امام زمان مسلمین رو هوا بمونن چون امام معصومی وجود نداره و هر کسی قران و روایات رو هر جوری که عقلش میگه و دوست داره تفسیر کنه .

اینجاست که عقل به کمک انسان میاد و اهل ذکر به معنای کلی و علمای هر دوره و زمان تعبیر میشه . پس شما بهتره به عقلت رجوع کنی چون از اینجا به بعد دیگه به ایات و روایات ربطی نداره بحث کاملا عقلی هست . عقل من میگه وقتی امام معصوم وجود نداره به اهل فن مراحعه کنم ولی عقل شما خودش رو از همه بالاتر میدونه و میگه فقط به عقل خودت رجوع کن .

دقیقا قران هم همیشه گفته تفکر و تعقل کنید . حرف شما به نظر من اصلا عقلانی نیست . با هر کس صحبت کنی بهت به صراحت میگه که تو هر مساله ای باید به اهلش مراجعه کنی.

حالا شما خودت رو اهل فن و عالم قران و روایات میدونی خوب چه بهتر به خودت رجوع کن . کسی مشکلی نداره .

دوستانی که این مطالب رو خوندن بهتر میتونن نظر بدن که کدوم تفسیر عقلانی هست و کدوم تفسر خودخواهانه

اخر جواب سوال منو ندادی وقتی به اون مشکل بخوری چیکار میکنی ؟
 
آخرین ویرایش:

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خیلی جالبه شما خودت از شیخ نمیدونم چی چی و تفسیر نمیدونم چی چی مطلب کپی میکنی میزاری اینجا بعد به من تیکه میندازی که کپی پیست کردم . ضمنا کپی بودن مطلب مهم نیست درست و غلط بودنش مهمه . و اینکه با عقل جور در میاد یا نه .
به نظر من شما با دقت نمیخونی چون اصلا قرار نیست قبول کنی .
روايتى كه در عيون الاخبار از امام على بن موسى الرضا (عليهماالسلام ) نقل شده مى خوانيم كه امام به آن كسانى كه آيه فوق را به دانشمندان يهود و نصارى تفسير كرده بودند خرده مى گيرد و مى گويد: ((سبحان الله مگر چنين چيزى ممكن است ؟ اگر ما به علماى يهود و نصارى مراجعه كنيم مسلما ما را به مذهب خود دعوت مى كنند، سپس فرمود: اهل ذكر ما هستيم )).
امام اين سخن را به كسانى مى گويد كه آيه را منحصرا به معنى مراجعه به علماى اهل كتاب در هر عصر و زمان تفسير كرده بودند، در حالى كه مسلما چنين نيست در عصر و زمانى همچون عصر و زمان امام على بن موسى الرضا (عليهماالسلام ) هرگز مردم موظف نبودند كه براى درك حقايق به علماى يهود و نصارى مراجعه كنند، در اين گونه اعصار، مرجع علماى اسلام كه در راس آنها ائمه اهلبيت (عليهمالسلام ) قرار داشتند بودند.
به عبارت ديگه اگر مشركان عصر پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) براى آگاهى از اين مساله كه پيامبران خدا هميشه از جنس بشر بودند وظيفه داشتند به آگاهان از اهل كتاب مراجعه كنند، مفهومش اين نيست كه تمام مردم در هر زمانى بايد به آنها مراجعه نمايند، بلكه هر مساله اى را در هر زمانى بايد از آگاهان نسبت به آن مساله پرسيد، و اين مطلب واضح و روشنى هست .
این ایه در مورد مشرکین هست و خدا بهشون میگه به اهل کتاب مراجعه کنید و وقتی اونها میخوان به علمای یهود و نصاری که قبل از پیامبر بودن مراجعه کنن ایجوری میشه که حضرت علی و امام رضا و بقیه ائمه روایت میکنن که تا وقتی ما هستیم به ما رجوع کنید و اهل ذکر ما هستیم .
این جمله که گفتن اهل ذکر ما هستیم رو واسه اون موقعیت روایت کردن که مشرکین تا وقتی اهل بیت وجود دارن به علمای یهود و نصاری رجوع نکن .

این دلیل نمیشه که بعد از امام زمان مسلمین رو هوا بمونن چون امام معصومی وجود نداره و هر کسی قران و روایات رو هر جوری که عقلش میگه و دوست داره تفسیر کنه .

اینجاست که عقل به کمک انسان میاد و اهل ذکر به معنای کلی و علمای هر دوره و زمان تعبیر میشه . پس شما بهتره به عقلت رجوع کنی چون از اینجا به بعد دیگه به ایات و روایات ربطی نداره بحث کاملا عقلی هست . عقل من میگه وقتی امام معصوم وجود نداره به اهل فن مراحعه کنم ولی عقل شما خودش رو از همه بالاتر میدونه و میگه فقط به عقل خودت رجوع کن .

دقیقا قران هم همیشه گفته تفکر و تعقل کنید . حرف شما به نظر من اصلا عقلانی نیست . با هر کس صحبت کنی بهت به صراحت میگه که تو هر مساله ای باید به اهلش مراجعه کنی.

حالا شما خودت رو اهل فن و عالم قران و روایات میدونی خوب چه بهتر به خودت رجوع کن . کسی مشکلی نداره .

دوستانی که این مطالب رو خوندن بهتر میتونن نظر بدن که کدوم تفسیر عقلانی هست و کدوم تفسر خودخواهانه

اخر جواب سوال منو ندادی وقتی به اون مشکل بخوری چیکار میکنی ؟
اون شیخ چی چی و ...... از علمای بزرگ مورد تایید فریقین هستن .حالا مراجع شما رو کی قبول داره به جز خودشون؟(فکر کردم مطالعه داری و میدونی وگرنه واست بیوگرافی میزاشتم.)من کپی نکردم.سند حرفام بود.
یه نکته واضح: خدا هیچ وقت نمیاد سرنوشت بندشو به دست یک بنده معمولی(ونه معصوم) بده.چون فردا روزی شما میای میگی من گمراه شدم چون مرجعم گمراه بود.در صورتی که خدا ازت همچین چیزی نخواسته بود.اگه میخاستتو حدیث ثقلین میگفت.من پیامبر طبق ایات قران از حرف لغو و بیهوده مبری نیست؟ پس ینی حرفی که میزنه از جانب خداست.ینی علم پیامبر . حکمت خدا عاجز بود که نمیدونستن یه روزی امام عصر غیبت میکنه؟یا عاجز بودن که این مساله منتفیه.چون خود ایات اینو رد میکنه.یا میدونستن و حرفی جز قران و عترت نزدن تا شما امروز نیای دست تو تفسیر ایات ببری و بگی بعد از ائمه میشه از مرجع تقلید کرد.
 

nima.trojan

عضو جدید
اون شیخ چی چی و ...... از علمای بزرگ مورد تایید فریقین هستن .حالا مراجع شما رو کی قبول داره به جز خودشون؟(فکر کردم مطالعه داری و میدونی وگرنه واست بیوگرافی میزاشتم.)من کپی نکردم.سند حرفام بود.
یه نکته واضح: خدا هیچ وقت نمیاد سرنوشت بندشو به دست یک بنده معمولی(ونه معصوم) بده.چون فردا روزی شما میای میگی من گمراه شدم چون مرجعم گمراه بود.در صورتی که خدا ازت همچین چیزی نخواسته بود.اگه میخاستتو حدیث ثقلین میگفت.من پیامبر طبق ایات قران از حرف لغو و بیهوده مبری نیست؟ پس ینی حرفی که میزنه از جانب خداست.ینی علم پیامبر . حکمت خدا عاجز بود که نمیدونستن یه روزی امام عصر غیبت میکنه؟یا عاجز بودن که این مساله منتفیه.چون خود ایات اینو رد میکنه.یا میدونستن و حرفی جز قران و عترت نزدن تا شما امروز نیای دست تو تفسیر ایات ببری و بگی بعد از ائمه میشه از مرجع تقلید کرد.

جالبه شما علمای قدیم( علمای اهل سنت مثل شیخ سلیمان بلخی حنفی و ...) رو قبول داری ولی علمای عصر حاضر رو نه . و انقدر مطمئن هستی که اونها از این جدیدا بالاتر و عالم تر هستن .

من دیگه هیچ حرفی ندارم . همه میتونن جوابهای من و شما رو مطالعه کنن و نتیجه گیری کنن که کی درست میگه .

عقل من میگه وقتی امام معصوم نیست به عالمی ( فقیه جامع الشرایط و حلالزاده و عادل و شیعه دوازده امامی و

....) که دو برابر سن من و شما وقت گذاشته ایات قران و روایات و احادیث رو مطالعه کرده و تفسیر کرده رجوع

کنم ولی عقل شما میگه به هیچ کسی اعتماد و رجوع نکن الا عقل خودت .

اینجا معلوم میشه کی حرفش عقلانی و منطقی هست و کی حرفش خودخواهانه و از روی عناد با بعضی ها ( علمای عصر حاضر )

فقط در آخر واسه بار هزارم میپرسم . اگه وسط نماز شک کنی رکوع رفتی یا نه چیکار میکنی ؟(حتما نماز میخونی دیگه )

جواب این سوال بچه گانه من رو بده .

بقیه قضایا رو اونهایی که این مطالب رو خوندن قضاوت میکنن .
 
آخرین ویرایش:

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جالبه شما علمای قدیم( علمای اهل سنت مثل شیخ سلیمان بلخی حنفی و ...) رو قبول داری ولی علمای عصر حاضر رو نه . و انقدر مطمئن هستی که اونها از این جدیدا بالاتر و عالم تر هستن .

من دیگه هیچ حرفی ندارم . همه میتونن جوابهای من و شما رو مطالعه کنن و نتیجه گیری کنن که کی درست میگه .

عقل من میگه وقتی امام معصوم نیست به عالمی ( فقیه جامع الشرایط و حلالزاده و عادل و شیعه دوازده امامی و

....) که دو برابر سن من و شما وقت گذاشته ایات قران و روایات و احادیث رو مطالعه کرده و تفسیر کرده رجوع

کنم ولی عقل شما میگه به هیچ کسی اعتماد و رجوع نکن الا عقل خودت .

اینجا معلوم میشه کی حرفش عقلانی و منطقی هست و کی حرفش خودخواهانه و از روی عناد با بعضی ها ( علمای عصر حاضر )

فقط در آخر واسه بار هزارم میپرسم . اگه وسط نماز شک کنی رکوع رفتی یا نه چیکار میکنی ؟(حتما نماز میخونی دیگه )

جواب این سوال بچه گانه من رو بده .

بقیه قضایا رو اونهایی که این مطالب رو خوندن قضاوت میکنن .
اولا که دروغ بستن به دیگران واسه ما که گناه محسوب میشه واسه شما رو نمیدونم علماتون چی گفتن؟
من کی گفتم فقط عقل خودم؟گفتم سوال پیش بیاد میپرسم ولی مثل شما کرکره عقلو نمیکشم پایین و تقلید کنم.
شما بگو دقیقا مراجعتون سود40 درصد بانک رو چطور از قران استخراج کردن؟طبق قران ربا حرومه.ولی اقایون نزول خونه باکلاس باز کردن و مردمو سرکیسه میکنن.
نه من نماز نمیخونم فقط شماها که مرجع تقلید دارید نماز میخونین.
شما اصلو ول کردی و بی منطق داری ازش رد میشی حالا میگی جواب بدم.
 

nima.trojan

عضو جدید
اولا که دروغ بستن به دیگران واسه ما که گناه محسوب میشه واسه شما رو نمیدونم علماتون چی گفتن؟
من کی گفتم فقط عقل خودم؟گفتم سوال پیش بیاد میپرسم ولی مثل شما کرکره عقلو نمیکشم پایین و تقلید کنم.
شما بگو دقیقا مراجعتون سود40 درصد بانک رو چطور از قران استخراج کردن؟طبق قران ربا حرومه.ولی اقایون نزول خونه باکلاس باز کردن و مردمو سرکیسه میکنن.
نه من نماز نمیخونم فقط شماها که مرجع تقلید دارید نماز میخونین.
شما اصلو ول کردی و بی منطق داری ازش رد میشی حالا میگی جواب بدم.

بابا مهندس چرا سوالو با سوال جواب میدی ؟
سوال رو از کی میپرسی ؟ از شیخ سلمان ؟ به جز خودت مگه کسی رو هم قبول داری؟
من اصلا بی منطق رد نشدم . مستندات حرف های من وجود داره .
ضمنا میشه بگید کدوم بانک رو کدوم مرجع راه انداخته ؟ و داره مردم رو سرکیسه میکنه ؟
اصلا همه حرف های شما درست .

فقط جواب سوال منو بده . همین . البته اگه جوابی داری ؟
جواب ندی معلوم میشه تا الان هر چی گفتی یه مشت حرف بی منطق و غیر عقلانی بوده که تو 2 تا کتاب اهل سنت خوندی اومدی داری استدلال میکنی .
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بابا مهندس چرا سوالو با سوال جواب میدی ؟
سوال رو از کی میپرسی ؟ از شیخ سلمان ؟ به جز خودت مگه کسی رو هم قبول داری؟
من اصلا بی منطق رد نشدم . مستندات حرف های من وجود داره .
ضمنا میشه بگید کدوم بانک رو کدوم مرجع راه انداخته ؟ و داره مردم رو سرکیسه میکنه ؟
اصلا همه حرف های شما درست .

فقط جواب سوال منو بده . همین . البته اگه جوابی داری ؟
جواب ندی معلوم میشه تا الان هر چی گفتی یه مشت حرف بی منطق و غیر عقلانی بوده که تو 2 تا کتاب اهل سنت خوندی اومدی داری استدلال میکنی .
شما درست میگی اقا جان.
من دو تا کتاب خوندم اومدم حرف میزنم.سکوت در برابر فساد تو جامعه فرقی با تاییدش نداره.به قوب دکتر شریعتی دینی که تو این دنیا به دردمون نخوره تو اون دنیا هم به دردمون نمیخوره.
خدا به واسطه دین مردمو تو این دنیا میخاد هدایت کنه وگرنه اون دنیا برنامش فرق داره.مرجعی که از مرجعیت فقط اسمو درامدشو یدک میکشه مفت خودتون.البته ظاهرا دین اقایون به درد خودشونم نمیخوره چه برسه به ما.
خوشحال باش هیچ جواب دیگه ای ندارم.اصولا در برابر حرف بی منطق که یه ادم بیسواد میزنه سکوت میکنم.
ماها نه نماز میخونیم نه قران میخونیم و نه .........فقز شماهایید که مسلمونید.این اخلاقتون به مراجعتون رفته که خودشونو روحانی و متعلق به عالم بالا میدونن و مردم رو غیر روحانی متعلق به عالم پایین.
سخت ترین کار دنیا قانع کردن یه ادمی مثل شماست.
 

nima.trojan

عضو جدید
شما درست میگی اقا جان.
من دو تا کتاب خوندم اومدم حرف میزنم.سکوت در برابر فساد تو جامعه فرقی با تاییدش نداره.به قوب دکتر شریعتی دینی که تو این دنیا به دردمون نخوره تو اون دنیا هم به دردمون نمیخوره.
خدا به واسطه دین مردمو تو این دنیا میخاد هدایت کنه وگرنه اون دنیا برنامش فرق داره.مرجعی که از مرجعیت فقط اسمو درامدشو یدک میکشه مفت خودتون.البته ظاهرا دین اقایون به درد خودشونم نمیخوره چه برسه به ما.
خوشحال باش هیچ جواب دیگه ای ندارم.اصولا در برابر حرف بی منطق که یه ادم بیسواد میزنه سکوت میکنم.
ماها نه نماز میخونیم نه قران میخونیم و نه .........فقز شماهایید که مسلمونید.این اخلاقتون به مراجعتون رفته که خودشونو روحانی و متعلق به عالم بالا میدونن و مردم رو غیر روحانی متعلق به عالم پایین.
سخت ترین کار دنیا قانع کردن یه ادمی مثل شماست.

حرف خوشحالی و ناراحتی نیست که من بخوام خوشحال بشم .
بهتره بدونید که آقای بهجت بانک رو قبول نداشتن و به مقلدهاشون اجازه داده بودن تو این مساله اگه دوست داشتن به یه مرجع دیگه مراجعه کنن .
من بی منطق و بیسواد و پر مدعا و ..... خوبه ؟
من میخوام مرجعیت رو بزارم کنار و مثل شما به عقل خودم رجوع کنم و از ایات و روایات مشکلم و مسائلم رو حل کنم البته به کمک شما .
حالا از شما کمک میخوام که تجربت تو این کار بالاست .
من وسط نماز شک میکنم که رکوع رفتم یا نه حالا باید چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟؟
به ایات قران هم رجوع کردم چیزی نفهمیدم . شما کمکم کن .
 
آخرین ویرایش:

حامدیا

اخراجی موقت
:biggrin:
قران؟چی هست؟ خوردنیه؟

هی دوست محترم داری تند میریا
به هیچی اعتقاد نداری ...به اعتقادات دیگران احترام بذار
نمیتونی احترام بذاری تو تاپیک حضور پیدا نکن ....

برام قابل تحمل نیست قرآن و به مسخر بگیری استغفرالله

کاری به نظرات دیگت تو این تاپیک ندارم اصلن نیگا نکردم
ولی همین یکی نظرت که دیدم ...
دیگه نا امید شدم گفتم ارزش خوندن بقیه نظراتت نداره

دیگه ادامه نده دوست محترم ...
بحث کردن در مورد بعضی مسائل فرق میکنه تا به تمسخر گرفتن
 
آخرین ویرایش:

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هی دوست محترم داری تند میریا
به هیچی اعتقاد نداری ...به اعتقادات دیگران احترام بذار
نمیتونی احترام بذاری تو تاپیک حضور پیدا نکن ....

برام قابل تحمل نیست قرآن و به مسخر بگیری استغفرالله

کاری به نظرات دیگت تو این تاپیک ندارم اصلن نیگا نکردم
ولی همین یکی نظرت که دیدم ...
دیگه نا امید شدم گفتم ارزش خوندن بقیه نظراتت نداره

دیگه ادامه نده دوست محترم ...
بحث کردن در مورد بعضی مسائل فرق میکنه تا به تمسخر گرفتن
مردک بار اخرت باشه از کلمه "هی" استفائه میکنی.چون من خانوادت نیستم که مثل اونا اینجا حرف میزنی.
با این پستت نشون دادی یا بیسوادی یا سواد داری و.....نداری.من 3 روزه دارم از ایات قران برای اثبات حرفام استفائه میکنم.حالا این خانم ظاهرا محترم هم که فکر کنم سواد نداره اومده میگه قران میخونی یا نه؟اگه نخوندم پس حتما بهم الهام شده که قرانو از امثال شما ظاهر بینا بیشتر میدونم.یکم فکر کردن هم بد نیست.خدا خودش گفته
یه نگاه به پستا بنداز تا ببینی اونی که قرانه به مسخره میگیره و تفاسیر شخصیشو به قران میچسبونه کیه.
البته شما و هم فکراتون قرانو فقط میپرستید حتی نمیخونیدش چه برسه که عمل کنین.
 
آخرین ویرایش:

حامدیا

اخراجی موقت
مردک بار اخرت باشه از کلمه "هی" استفائه میکنی.چون من خانوادت نیستم که مثل اونا اینجا حرف میزنی.
با این پستت نشون دادی یا بیسوادی یا سواد داری و.....نداری.من 3 روزه دارم از ایات قران برای اثبات حرفام استفائه میکنم.حالا این خانم ظاهرا محترم هم که فکر کنم سواد نداره اومده میگه قران میخونی یا نه؟اگه نخوندم پس حتما بهم الهام شده که قرانو از امثال شما ظاهر بینا بیشتر میدونم.یکم فکر کردن هم بد نیست.خدا خودش گفته
یه نگاه به پستا بنداز تا ببینی اونی که قرانه به مسخره میگیره و تفاسیر شخصیشو به قران میچسبونه کیه.
البته شما و هم فکراتون قرانو فقط میپرستید حتی نمیخونیدش چه برسه که عمل کنین.

سواد ؟؟؟؟؟؟؟!!!!
جناب عالی که حرف از سواد میزنی
جناب عالی اگه بهت چیزیالهام شده بود:redface: اینجور در مورد قرآن اظهار نظر نمیکردی دوست محترم ...
اسم خانواده آوردی وسط !!!بازم اگه سواد داشتی اینچور حرف نمیزدی ؟؟من ادعای سواد ندارم ..تو با سواد و میگم
من به خودم قول دادم تو باشگاه با کسی بحث نکنم ......

در ضمن هی توهین نیست ...
مردک شکل جالبی نداره .......

باسواد ؟؟؟؟!!!!:smile:
 
آخرین ویرایش:

BARADARY

عضو جدید
سلام یه نصیحت دوستانه به حضرات لطفا با این مسائل وقت خودتونو هدر ندین شما باید به فکر کشیدن طرحی برای پیشرفت علمیتون داشته باشید علما خودشون میتونن مشکلشونو حل کنن با تشکر برادر کوچولوی شما
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سواد ؟؟؟؟؟؟؟!!!!
جناب عالی که حرف از سواد میزنی
جناب عالی اگه بهت چیزیالهام شده بود:redface: اینجور در مورد قرآن اظهار نظر نمیکردی دوست محترم ...
اسم خانواده آوردی وسط !!!بازم اگه سواد داشتی اینچور حرف نمیزدی ؟؟من ادعای سواد ندارم ..تو با سواد و میگم
من به خودم قول دادم تو باشگاه با کسی بحث نکنم ......

در ضمن هی توهین نیست ...
مردک شکل جالبی نداره .......

باسواد ؟؟؟؟!!!!:smile:
:gol::gol::gol:;);)
 
آخرین ویرایش:

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
خود خود خودم چون فقط خودم خودمو میشناسم و بس
 

eng shimi

عضو جدید
کاربر ممتاز
مردک بار اخرت باشه از کلمه "هی" استفائه میکنی.چون من خانوادت نیستم که مثل اونا اینجا حرف میزنی.
با این پستت نشون دادی یا بیسوادی یا سواد داری و.....نداری.من 3 روزه دارم از ایات قران برای اثبات حرفام استفائه میکنم.حالا این خانم ظاهرا محترم هم که فکر کنم سواد نداره اومده میگه قران میخونی یا نه؟اگه نخوندم پس حتما بهم الهام شده که قرانو از امثال شما ظاهر بینا بیشتر میدونم.یکم فکر کردن هم بد نیست.خدا خودش گفته
یه نگاه به پستا بنداز تا ببینی اونی که قرانه به مسخره میگیره و تفاسیر شخصیشو به قران میچسبونه کیه.
البته شما و هم فکراتون قرانو فقط میپرستید حتی نمیخونیدش چه برسه که عمل کنین.

شما هنوز طرز حرف زدن بلد نیستی دم از سواد میزنی
ما همه قبول کردیم بی سوادیم و شما سواد دار
ولی شما هنوز جواب دوستمون رو ندادی
چطور هرجور دلت میخواد با بقیه حرف میزنی و بهشون هرچی بخوای میچسبونی ولی بهتون گفتم قرآن تا حالا خوندی که بازم گفتی خوندی ولی درست نخوندی بهتون بر می خوره
موندم چرا از اینجا و نظرات بقیه خوشتون نمیاد میاین و تاپیک و بهم میزنید
از این به بعد سعی کنید درست صحبت کنید تا بهتون بی احترامی نشه
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شما هنوز طرز حرف زدن بلد نیستی دم از سواد میزنی
ما همه قبول کردیم بی سوادیم و شما سواد دار
ولی شما هنوز جواب دوستمون رو ندادی
چطور هرجور دلت میخواد با بقیه حرف میزنی و بهشون هرچی بخوای میچسبونی ولی بهتون گفتم قرآن تا حالا خوندی که بازم گفتی خوندی ولی درست نخوندی بهتون بر می خوره
موندم چرا از اینجا و نظرات بقیه خوشتون نمیاد میاین و تاپیک و بهم میزنید
از این به بعد سعی کنید درست صحبت کنید تا بهتون بی احترامی نشه
خانم ظاهرا محترم،شما واقعا اگه سواد داری برو پستامو بخون تا بفهمی.جواب دوستتوت هم داده شده ولی ایشون دنبال بهانست.اصلا من متوجه نمیشم شما این وسط چی میگی؟من چند تا دلیل با سند و مدرک از قران اوردم و چون شما اطلاعات کتفی نداشتی و فقط ادای باسوادارو در میاری عاجز از جواب بودی و بلافاصله بدون دلیل منطقی گفتی من با شما بحث نمیکنم.من هم گفتم خوشحالم که این کارو میکنی.حالا دقیقا الان چی میخای؟من دارم با یکی دیگه صحبت میکنم دلیل این پستای نامربوط شما در حین بحث رو نمیدونم؟به خدا فارسی نوشتم برو بخون میبینی از تو بیشتر قران خوندم(چون هی مثل الارم ساعت میای اینو میپرسی دارم میگم و گرنه نمیگفتم) ولی شما طاهرا سواد خوندن جملات فارسی رو هم نداری و هی میری رو نرو ادم.
من جواب دادم و شما باز تکرار کردی من هم گفتم لابد سواد نداری.حالا اگه به شما توهین شده تقصیر خودتونه که پستارو نمیخونه و فقط حرف میزنی.
با این جمله اخرت هم حال نکردم.پاکش کن.شما در جایگاهی نیستی که این حرفو بزنی چون با اقای حامدیا صحبت شد.
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مثل بچه ها رفتار میکنی .

من ازت یه سوال پرسیدم هر دفعه یه جور پیچوندی .

چرا جواب نمیدی ببینیم تو اینجور مواقع چیکار میکنی ؟
جوابت لابلای حرفای من بود.شما نمیخای ببینی
به خدا من موندم چطور پستهای منو نمیخونین و نظر میدید.
واسه رفع مشکلتون مجبورم اینطوری بنویسم.:
من اگه به مشکلی بربخورم یا با مطالعه یا با پرسش به جواب میرسم ولی مثل شما تقلید کورکورانه نمیکنم
فکر کنم لااقل 5 بار اینو لابلای حرفام گفتم اونم به زبون فارسی
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
جوابت لابلای حرفای من بود.شما نمیخای ببینی به خدا من موندم چطور پستهای منو نمیخونین و نظر میدید. واسه رفع مشکلتون مجبورم اینطوری بنویسم.: من اگه به مشکلی بربخورم یا با مطالعه یا با پرسش به جواب میرسم ولی مثل شما تقلید کورکورانه نمیکنم فکر کنم لااقل 5 بار اینو لابلای حرفام گفتم اونم به زبون فارسی
کاملا" باهات موافقم مگه خودمون عقل نداریم که مشکلاتمونو حل کنیم
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا