تازه ها و بررسی iPhone تنها در این تاپیک

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز



پوشش oleophobic ، هم در جلو و هم در پشت گوشی ، برای کاهش اثرات انگشت به کار رفته است اما پاکیزه ماندن پوشش فوقانی شیشه ای مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید. این پوشش مخصوص باعث خواهند شد که این لکه ها به آسانی پاک شوند.




در جلوی گوشی ، دوربین ثانویه گوشی که جدیدا به آن افزوده شده است درست در کنار خروجی صدای مخاطب و در سمت چپ آن دیده می شود. در بالای صفحه نمایش هم سنسور مجاورت و هم سنسور محدود کننده نور گوشی دیده می شوند. کلید Home هم در پایین صفحه نمایش گوشی جای داده شده است.






ادامه دارد
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
صفحه نمایش Retina

صفحه نمایش Retina گوشی iPhone 4 از بالاترین رزولوشنی که تا به حال در گوشی های تلفن همراه دیده ایم ، پشتیبانی می کند. Retina تنها یک نام تجاری است که برای متمایز ساختن این صفحه نمایش از صفحه نمایش های دیگر ابداع شده است. اما به دلیل اینکه این صفحه نمایش در زمره برترین صفحه نمایش های موجود در بازار است ، به وجه تمایز دیگری نیاز ندارد.
صفحه نمایش جدید اندازه ای برابر با صفحه نمایش آیفون های پیشین دارد (3.5 اینچ) اما رزولوشن آن چهار برابر بزرگتر شده است. این رزولوشن از 320*480 پیکسل در آیفون های پیشین به 960*640 پیکسل در آیفون شماره چهار ارتقا پیدا کرده است.



با توجه به تراکم بیشتر پیکسل ها (326 پیکسل در هر اینچ) تصاویر شفاف تر از پیش به نمایش در می آیند.
با توجه به پنل IPS موجود ، همانند صفحه نمایش های رومیزی ، صفحه نمایش جدید LCD آیفون از نور پس زمینه LED استفاده کرده که منجر به نسبت کنتراست 800:1 می شود که نسبت به نسخه های پیشین چهار برابر افزایش نشان می دهد.




در واقعیت هم همه چیز همانند روی کاغذ عالی و هیجان انگیز به نظر می رسد. صفحه نمایش خازنی آیفون که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد تصاویر را با کیفیتی خارق العاده به نمایش در می آورد. رنگ ها زنده هستند ،رنگ های سیاه با عمق بی نظیری به نمایش در می آیند و خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب هم خیره کننده است. زوایای دید هم عالی هستند و با صفحه نمایش های Super AMOLED سامسونگ قابل مقایسه اند. این صفحه نمایش از حساسیت بالایی برخوردار است و هنوز هم از مالتی تاچ پشتیبانی می کند.




ادامه دارد
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
کناره های گوشی

در کناره سمت چپ Apple iPhone 4 سوییچی برای تغییر حالت بین حالت سکوت و زنگ قرار داده شده است و کنترل های تنظیم صدا هم در این بخش جای گرفته اند. این قسمت هم نسبت به سایر نسخه ها تغییر نموده و این بار کلیدهای تنظیم صدا به شکل دو کلید گرد و مجزا تعبیه شده اند.این کلیدها به خوبی برجسته شده اند و فشردن آن ها هم آسان است.




در کناره سمت راست اسلات میکرو سیم کارت قرار گرفته است. برای خارج کردن سیم کارت از جای خود باید از ابزار خاصی که به این منظور در جعبه گوشی جای داده شده است یا حتی یک سوزن استفاده کنید. باز هم اثری از کلید سخت افزاری دوربین دیده نمی شود.




در کناره بالایی کلید Sleep/Wake و سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد به چشم می خورند. در کنار سوکت صوتی، میکروفن دیگری قرار داده شده است که برای خنثی سازی نویزها در حین مکالمات به کار برده می شود.




کناره پایینی گوشی یادآور آیفون های قبلی است. در این قسمت پورت اختصاصی مخصوص کابل USB /شارژر و پایه رومیزی به همراه دهنی و همین طور اسپیکر کوچک گوشی دیده می شوند. قطعا iPhone 4 استفاده خوبی از این جفت اسپیکرهای استریو خواهد کرد. همانطور که در بخش آزمون بلندی صدا خواهید دید ، عملکرد تنها یکی از آن ها اصلا جالب نیست. در این مورد در ادامه بیشتر سخن خواهیم گفت.




ادامه دارد
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز


کناره پشتی صیقلی گوشی لنز دوربین 5 مگاپیکسلی را در خود جای داده است که از قابلیت فوکوس خودکار هم بهره می برد. فلاش LED موجود در کنار لنز دوربین هم از دیگر نوآوری های آیفون شماره چهار است. مثل همیشه باتری گوشی قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد و هیچ اسلاتی هم برای افزایش حافظه ذخیره سازی در اختیار کاربر قرار نمی گیرد.
Apple iPhone 4 به یک باتری 1420 میلی آمپری از نوع Li-Po مجهز است که اعلام شده است تا 300 ساعت در حالت آماده به کار ، تا چهارده ساعت در حالت مکالمه و تا 40 ساعت در حالت پخش مداوم موسیقی دوام می آورد. در حال حاضر نمی توانیم در این مورد نظر قطعی بدهیم اما این قسمت را در زمانی دیگر و به زودی به روز خواهیم آورد.



بهتر است به این مورد هم فکر کنیم که اپـــل با دارندگان آیفون های قبلی هم بسیار مهربانانه رفتار کرده است. آن ها از همین طراحی در نسخه های قبلی هم استفاده کرده اند و به همین دلیل دارندگان آیفون های 2G هم حس نخواهند کرد که گوشی آن ها منسوخ و از رده خارج شده است.
اما برای کاربران آیفون شماره چهار موضوع کمی متفاوت است. اگر تمامی ارتقاهای مربوط به عملکرد گوشی را کنار بگذاریم ، به ندرت می توانیم به ارتقایی برسیم که نسخه پیشین را بسیار قدیمی جلوه دهد . اما به هر حال Apple iPhone 4 احساسی را به کاربران منتقل می کند که می توان آن را با احساسی که گوشی های برتر و گران قیمت بازار به دارندگانشان منتقل می کنند ، همتراز و برابر دانست.
نتیجه کار بسیار هیجان انگیز است. سطحی که برای انجام تغییرات و ارتقای گوشی در نظر گرفته شده است با طراحی کلی گوشی متناسب است . iPhone 4 کلمه زیبا را به طور کامل معنا می کند.اگر پیش از این هم از گوشی های آیفون استفاده کرده باشید ، شاید استفاده از این گوشی به اندازه سابق آسان نباشد . نمی توانید این گوشی را همانند نسخه های پیشین به خوبی و محکم در دست گرفته و نگاه دارید.





ادامه دارد
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
iOS 4.0

iOS 4.0 را می توان بر روی تمامی گوشی های iPhone 3GS و همین طور 3G نصب کرد. گرچه در 3G همه چیز به شدت کند اجرا می شود و از برخی قابلیت های جدید هم در آن پشتیبانی صورت نمی پذیرد. اما موضوعی که در حال حاضر مطرح است نوع عملکرد این سیستم عامل در iPhone 4 است.
به لطف صفحه نمایش بسیار عالی ، دوربین عکاسی بهتر و قابلیت فیلمبرداری که تغییر بسیار زیادی نسبت به نسخه های پیشین داشته است ، سنسور Gyro و همین طور دوربین ثانویه ،iPhone 4 تبدیل به ابزاری شده است که کاربران از مشاهده پتانسیل iOS 4.0 بر روی آن حتما لذت خواهند برد. iPhone 3GS هم تقریبا می تواند به خوبی از پس اجرای این سیستم عامل برآید اما کارآیی سریعتر و بهتر را می توانید در iPhone 4 و با توجه به وجود پردازنده یک گیگاهرتزی Apple A4 مشاهده کنید.
در iPhone 3GS نه به عکس های پس زمینه صفحه اصلی و نه چند وظیفه گی دسترسی نخواهید داشت. اما همچنان می توانید از بقیه قابلیت های iOS 4.0 بهره بگیرید گرچه استفاده از آن ها هم با توجه به تفاوت سخت افزاری دو گوشی چندان لذت بخش نیست.
اما اجازه دهید کمی خوش بین باشیم ،اکنون هم iPhone 4 و هم iPhone 3GS در اختیار ما هستند و می توانیم از آن ها لذت ببریم.
بهتر است ابتدا نگاهی به تغییرات حاصل شده در این بخش بیاندازیم:

تغییرات عمومی رابط کاربری

  • عکس های پس زمینه صفحه اصلی
  • امکان سازمان دهی نرم افزارها در درون پوشه های مجزا
  • چندوظیفه گی : یک task Switcher سریع که در آن می توانید اجرای نرم افزارها را به حالت معلق درآورده و یا آن ها را در حال اجرا در پس زمینه باقی گذارید
  • امکان جستجوی مستقیم در Google و Wikipedia به طور مستقیم در Spotlight
  • تغییر شکل آیکن ها
  • پشتیبانی از تماس های تصویری (تنها در iPhone 4 و تنها از طریق Wi-Fi)
  • کامل تر شدن منوی تنظیمات

درج متن و مدیریت آن

  • در دسترس بودن صفحه کلیدهای QWERTY ، QWERTZ و AZERTY
  • چک کردن املای کلمات

مخاطبین

  • ساده تر شدن امکان افزودن و ویرایش مخاطبین

پیام رسانی

  • شمارشگر کاراکترهای SMS
  • امکان جستجو در SMS ها
  • نمایش حباب وار ایمیل ها
  • صندوق ورودی مشترک برای تمامی حساب های ایمیل
  • امکان بایگانی کردن ایمیل ها در هنگام انجام تنظیمات Gmail

دوربین

  • زوم دیجیتال 5x در دوربین عکاسی
  • امکان فوکوس لمسی در ضبط ویدیویی

پخش کننده iPod

  • این پخش کننده اکنون قادر به ایجاد ، ویرایش و حذف لیست های پخش است

بلوتوث

  • پشتیبانی از جفت کردن صفحه کلید های بلوتوث
  • فروشگاه های iTunes و AppStore
  • نرم افزار های رایگان iBook ، ebook و PDF Reader
  • iMovie از ویرایش پیشرفته فایل های ویدیویی پشتیبانی می کند(نسخه غیررایگان)
  • سرویس iAd از نرم افزارهای رایگانی که از تبلیغات برای درآمد زایی استفاده می کنند ، پشتیبانی می نماید

و ویژگی هایی که iOS 4 از ارائه آن ها ناتوان است:

  • عدم پشتیبانی از فلش در مرورگر وب
  • عدم پشتیبانی کامل از چندوظیفه گی در مورد تمامی نرم افزارها
  • نبود سوییچ های سریع برای فعال و غیرفعال کردن Wi-Fi ، بلوتوث یا 3G در صفحه اصلی
  • عدم یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی در لیست مخاطبین
  • نبود ویدجت های صفحه قفل یا صفحه اصلی
  • عدم ارائه هیچ آهنگ جدیدی برای زنگ گوشی و یا زنگ SMS
  • هنوز هم امکان سفارشی سازی زنگ های SMS ، ایمیل و تقویم وجود ندارد
  • نبود یک مرورگر فایل مناسب و یا دسترسی به فایل های سیستمی
  • نبود حالت USB Mass Storage
  • عدم وجود بازخورد لرزشی در صفحه نمایش
  • عدم وجود قابلیت ارسال فایل به دیگر گوشی های تلفن همراه
  • بخش مخاطبین از حذف دسته ای مخاطبین و قابلیت Swipe-to-Delete پشتیبانی نمی کند
  • عدم وجود گزارش تحویل SMS یا MMS
  • عدم پشتیبانی از شماره گیری هوشمند (گرچه Spotlight به عنوان جایگزینی برای آن در این مورد عمل می کند)
  • عدم پشتیبانی از پخش فایل های ویدیویی DivX یا XviD و نبود هیچ نرم افزاری که قادر به انجام این کار باشد
  • کل iPhone بسیار وابسته به iTunes عمل می کند و یک سری از فایل های خاص را تنها می توانید با یــــــک کامپیوتر همگام سازی کنید


ادامه دارد
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
رابط کاربری و ویژگی های کلیدی آن
رابط قدیمی مسطح آیفون تا به حال دیگر باید به اندازه کافی مشهور شده باشد. با ضربه زدن بر روی یک آیکن می توانید نرم افزار مربوط به آن را اجرا کنید. با فشردن کلید سخت افزاری Home نرم افزار بسته شده و به صفحه اصلی بازخواهید گشت. این تمام چیزی است که برای کار کردن با iPhone به آن احتیاج دارید. تنها بخش تنظیمات چند سطحی است . با دانستن این مطالب به آسانی از پس اداره iPhone برخواهید آمد.



پوشه ها

می توانید تا 20 نرم افزار را در درون یک پوشه جای دهید.
انجام این کار بسیار آسان است، این طور نیست؟ نام پوشه ها به صورت خودکار و با توجه به نام آیتم هایی که انتخاب می کنید ، ایجاد می شود. اما می توانید نام این پوشه ها را در هر زمان که بخواهید تغییر دهید. آیکن پوشه ها هم به صورت خودکار ایجاد شده و در واقع ترکیبی از آیکن های نرم افزارهایی که در درون آن ایجاد شده اند را به نمایش در می آورد.




جلوه های متحرکی که برای پوشه های در نظر گرفته شده اند در iPhone 3GS و iPhone 4 سریع و روان اجرا می شوند اما در 3G با کندی قابل ملاحظه ای روبرو می شوید. اما هنوز هم جای خوشحالی وجود دارد که اپــل این جلوه ها را از iOS برای کاربران 3G حذف نکرده است.
iPhone 4 جدید قابلیت های فراوانی را در خود جای داده است. نسخه قبلی آیفون یعنی 3GS از هر لحاظ از پاسخدهی خوبی برخوردار بود اما سخت افزار توانا و قدرتمند iPhone 4 تمایز برجسته ای بین این دو ایجاد می کند. iPhone 4 در تمامی جنبه ها از جمله پاسخدهی کلی رابط کاربری ، نرم افزارها ، پیمایش منوها ، مرور وب ، بار کردن نرم افزار ها و... سریعتر از برادر بزرگترش عمل می کند.


ادامه دارد
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
چند وظیفه گی Multi - tasking

بالاخره زمان پشتیبانی از چند وظیفه گی فرا رسید. اما بهتر است همین جا توضیح بدهیم که اپل اعلام کرده است که پشتیبانی از چندوظیفه گی به حدی که کاربران حرفه ای انتظار دارند ، جدی نیست. این قابلیت بیشتر نوعی سوییچ سریع بین نرم افزار هاست تا پشتیبانی از چندوظیفه گی.
برای شروع Task Switcher بر روی کلید سخت افزاری Home کلیک دوگانه می کنیم(که پیش از این بعنوان میانبری برای دسترسی به لیست مخاطبین مورد علاقه مورد استفاده قرار می گرفت).در پایین صفحه نمایش ، سطری از آیکن ها که نرم افزارهای در حال اجرا را نمایش می دهند و به طرفین قابل پیمایش هستند ، به نمایش در می آید. می توانید با کلیک بر روی آیکنی خاص و نگهداشتن دست تان نرم افزار مربوطه را ببندید.



ایده اپل در مورد چندوظیفه گی اجازه اجرای در پس زمینه را به نرم افزارها نمی دهد اما به جای این کار می توانید آن ها را متوقف کرده و در مرتبه بعد ، از همان قسمتی که آن ها را متوقف نموده اید به آن ها ادامه دهید. البته چند استثنا هم در این زمینه وجود دارد ،همانند iPod و Pandora ، که می توانند در پس زمینه هم در حال اجرا باقی بمانند.
بنابراین نرم افزارهایی که در حال توقف هستند ، در پس زمینه هم اجرا نمی شوند و به این روش می توانید تا 30 نرم افزار را در Task Switcher به صورت فعال در اختیار داشته باشید.
جنبه مثبت ماجرا این است که می توانید به آسانی اجرای این نرم افزارها را از جایی که متوقف شده اند ، از سر بگیرید. برای انجام این کار نیازی به زمان اضافی جهت بارگذاری نرم افزار نیست.
تنها نقص عمده این روش آن است که نمی توانید اغلب نرم افزارها را برای اجرا ، در پس زمینه قرار دهید و سپس به آن ها بازگردید. اگر آنقدر خوش شانس نباشید که نرم افزار مورد نظرتان بتواند در پس زمینه اجرا شود(همانند Pandora) ، نرم افزار شما پس از انجام این کار به حالت معلق خواهد رفت.
به خاطر داشته باشید که تمامی نرم افزار ها از قابلیت چندوظیفه گی برخوردار نیستند . اگر بازی ای را به حالت minimize در آورید که با این قابلیت سازگار نیست ، هنگام مراجعه مجدد، این بازی از ابتدا به اجرا در خواهد آمد.
همانطور که اشاره شد ، Task Switcher لیستی قابل پیمایش از آیکن هاست ا



پایان پست ها
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
دوست عزیز ممنون از زحمتی که کشیدی.ولی فقط کافی بود لینکشو میزاشتی.
www.jsm.ir
منظورتون GSM هست دیگه؟
در این سایت تمامی مطالب وجود داره ولی برای پیدا کردنشون باید وقت زیادی رو صرف کنید, اینجا تمام مطالب مرتبط به همدیگر در یک تاپیک جداگانه دسته بندی شدند و منبعشون هم پایینشون ذکر شده.

تاپیک مهم شد
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]بررسی گوشی اپل آیفون Apple iphone 3GS[/h]
گوشی Apple iphone 3GS یک iphone کاملا جدید نیست بلکه کارایی گوشی افزایش یافته است . اکنون دوربین آن از قابلیت فیلمبرداری برخوردار است و باتری آن مدت طولانی تری شارژ را نگه می دارد . با اینکه دو سال از زمان معرفی گوشی iphone می گذرد هنوز در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد . S در iphone 3GS می تواند مفاهیم زیادی داشته باشد که بدون تردید یکی از آنها به معنی “سرعت” در اجرای برنامه ها است. iphone 3GS طراحی گوشی iphone را حفظ کرده است و افزایش سرعت نیز قابلیت های کاملا جدید به همراه ندارد با اینحال کارایی گوشی ارتقاء یافته است .
مزایا : • پردازشگر سریعتر 600 MHZ و فضای دو برابر RAM در 256 MB
• کارایی سریعتر گوشی
• HSDPA 7.2 Mbps
دورببین 3.2 مگاپیکسل با کانون ثابت و فیلمبرداری VGA در 30fps ، کانون لمسی با دنبال کردن موضوع و حالت ماکرو از 10cm
• 3GS دارای نسخه های 16GB و 32GB است
• قطب نمای دیجیتال با جهت یابی اتوماتیک نقشه در نرم افزار Maps
• کیفیت صوتی بهتر و بلندگوی قوی تر
• دوام بیشتر باتری
• پوشش Oleophobic صفحه نمایش به آسان تر پاک شدن اثر انگشت کمک می کند
• کنترل صوتی مستقل از بلندگو برای فرمان های مختلف
• پشتیبانی داخلی برای سیستم Nike +jogging
• ویژگی VoiceOver برای تبدیل متن به گفتار در منوی جدید Accessibility
• بازده 480 P خروجی تلویزیون در برابر وضوح 480i
• زوم Wide Screen
• System در منوی Accessibility فراهم شده است
معایب :
• iphone 3GS ابتکار در طراحی ندارد
• دوربین 3 مگاپیکسل ویژگی های محدودی دارد
• فلش یا کلید دیافراگم سخت افزاری برای دوربین وجود ندارد
• علیرغم ارتقاء باتری ، دوام آن کم است
• بلند گوی استریو ندارد
طراحی :
کمپانی Apple از همان جعبه قدیمی برای گوشی iphone 3GS استفاده کرده است و 3GS روی جعبه نشانه ای است که در iphone وجود نداشت . از اقلام موجود در جعبه گوشی می توان به کابل USB ، شارژر و یک جفت هدفون اشاره کرد . علاوه بر این تعدادی برچسب Apple برای تبلیغات این برند مشاهده می شود . پارچه برای تمیز کردن گوشی و پایه نگهدارنده گوشی وجود ندارد .
هدفون iphone 3GS این بار دارای ویژگی کنترل از راه دور برای پخش موسیقی و کنترل صدا است . بجز کنترل جدید با سه کلید ، هدست دقیقا مانند مدل قبلی است . کلید بالا و پایین کنترل طبق پیش فرض ولوم را کنترل می کنند و کلید مرکزی با یک کلیک در طول پخش موسیقی عمل play / pause را انجام می دهد ، با دو کلیک آهنگ را سریع جلو می برد و با سه کلیک آن را به عقب بر می گرداند . همچنین با یک کلیک در طول تماس دریافتی می توان به آن پاسخ داد و در موقعییت های دیگر با کلیک کردن و نگهداشتن آن ویژگی جدید فرمان صوتی فعال می شود .
طراحی این گوشی مانند iphone 3G است و در ابعاد آن نیز تغییری مشاهده نمی شود . آرم 3GS چاپ شده در قاب پشت گوشی بر خلاف مدل 3G که به رنگ طوسی بود اکنون به رنگ کروم می باشد . پیدا کردن تفاوت میان این گوشی با مدل قبلی کار دشواری است .
طرف راست iphone 3GS می توانست محل مناسبی برای کلید دیافراگم دوربین باشد که متاسفانه وجود ندارد . دوربین با کانون لمسی کار می کند .
قسمت بالای گوشی نیز تغییر نکرده است . محل سیم کارت ، سوکت صوتی 3.5 میلی متری و کلید On / Off در بالای گوشی 3GS است .
میکروفن و بلندگو در پایین گوشی قرار دارد . 3GS به بلندگوی استریو مجهز نیست . بلندگو در عوض طرف چپ در سمت راست گوشی مشاهده می شود و به این دلیل ترجیح داده می شود که بازی های افقی APP Store در جهت عکس چرخش پیدا کنند زیرا در غیر اینصورت انگشت کاربر روی بلندگو قرار می گیرد و موجب خفه شدن صدای آن می شود. اگرچه کارایی بلندگو در 3GS در مقایسه با iphone 3G افزایش یافته است .
قاب پشت گوشی براق است و اثر انگشت را نشان می دهد . لنز دوربین نیز در قاب پشت گوشی وجود دارد.
کمپانی Apple اعلام کرد که دوام باتری را تا 20% افزایش داده است که به موجب آن زمان مکالمه مداوم در شبکه نسل دوم 12 ساعت و پخش موسیقی 30 ساعت است . زمان پخش ویدئو نیز از 7 به 10 ساعت افزایش یافته است در حالی که زمان Stand by و مکالمه در 3G بدون تغییر باقی مانده است .
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]بررسی گوشی اپل iphone 4S[/h]
کمپانی Apple هر سال یک iphone جدید عرضه می کند که این گوشی ها گاهی کاملا یک گوشی جدید با ویژگی های متفاوت می باشند و گاهی اوقات نیز یک تغییر جزئی را ارائه می دهند. iphone 4 را می توان یک مورد خاص در نظر گرفت اما iphone 4S اینطور نیست و حداقل در ظاهر ویژگی خاصی را به همراه ندارد. با اینحال یکی از شیک ترین گوشی های هوشمند است و به iOS 5 مجهز می باشد. iphone 4S جزء گوشی هایی است که پردازنده دو هسته ای دارد و گرافیک بالایی را در اختیار کاربر قرار می دهد. Apple در این گوشی تلاش کرده است تا با نرم افزار Siri ، ویژگی تشخیص صدا را به مرحله جدیدی بیاورد.
مزایا : • ادغام iOS 5 با icloud • پشتیبانی از چهار باند GSM و چهار باند 3G با 14.4Mbps HSDPA و HSUPA 5.76Mbps • پشتیبانی از دو باند CDMA و CDMA2000 1xEV-Do • صفحه نمایش لمسی خازنی 3.5 اینچ IPS TFT با وضوح 640 × 960 پیکسل ، 16 میلیون رنگ و نور زمینه LED ، شیشه ضد خش و پوشش مقاوم در برابر اثر انگشت • پردازنده ARM Cortex A9 دو هسته ای Apple A5 Soc ، PowerVR SGX543MP2 GPU ، 1GHZ • 512MB RAM • تشخیص صدا و نرم افزار کمکی Siri • دوربین 8MP با کانون اتوماتیک ، فلاش LED و کانون لمسی • قابلیت فیلمبرداری در وضوح 1080P در 30fps • Wi-Fi 802.11 b/g/n ، Wi-Fi hotspot • GPS با پشتیبانی A-GPS ، قطب نمای دیجیتال • حافظه داخلی 16 / 32 / 64 GB • شتاب سنج ، حسگر Proximity و حسگر سه محوری ژیروسکوپ • برطرف کردن نویز با میکروفن ثانویه اختصاصی • سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری ، نسخه 4.0 بلوتوث استریو • کیفیت صوتی عالی • ساختار باریک و قطر 9.3 میلی متر
• دوربین ثانویه VGA در قاب جلو • ویرایشگرهای داخلی عکس و ویدئو • فروشگاه نرم افزاری (App Store) کامل • طراحی جدید آنتن و ارتقاء آنتن دهی در مناطقی که پوشش ضعیفی دارند معایب : • فقط از MicroSIM پشتیبانی می کند • مرورگر وب ، پشتیبانی Flash ندارد • اجرای همزمان چند برنامه برای تمامی نرم افزارها بدرستی اجرا نمی شود • مکالمات تصویری FaceTime فقط روی Wi-Fi کار می کند • انتقال فایل از طریق بلوتوث یا حالت USB Mass Storage وجود ندارد • رادیو FM ندارد • بلندگوی استریو ندارد • محل کارت حافظه MicroSD ندارد • باتری توسط کاربر قابل تعویض نیست • نرم افزار Siri در حد beta (نسخه آزمایشی) است ، سرویس های محل در خارج از آمریکا فعال نمی باشند • برای بارگذاری محتوا به iTunes وابسته است


طراحی :
جعبه گوشی کمی بزرگتر از خود گوشی iphone 4S است و فقط برای لوازم جانبی اصلی جا دارد. یک شارژر معمولی ، کابل USB و یک جفت هدفون 3.5 میلی متری مانند مدل های 3GS و iphone 4 در جعبه این گوشی نیز مشاهده می شود. به جز کتابچه یک وسیله کوچک برای خارج کردن سیم کارت و یک جفت برچسب لوگوی Apple نیز در این جعبه وجود دارد. اندازه و سبک طراحی iphone 4S درست مانند مدل قبلی آن است و یکی از شیک ترین گوشی های هوشمند محسوب می شود. ابعاد این گوشی باریک 115.2 × 58.6 × 9.3 میلی متر است و وزن آن 3 گرم بیشتر از iphone 4 می باشد.
به موجب دکمه Mute بعضی از لوازم جانبی iphone 4 قابل اتصال به iphone 4S نیست. در قاب جلوی گوشی مورد جدیدی مشاهده نمی شود. خروجی صدای گوشی و دوربین VGA بالای صفحه نمایش قرار دارند. حسگر نور محیط و حسگر Proximity به صورت مخفی در کنار آنها وجود دارند. دکمه گرد Home در زیر صفحه نمایش مشاهده می شود که کار بستن نرم افزارها و باز کردن نوار اجرای همزمان برنامه ها را بر عهده دارد. دکمه Home در iphone 4S نرم افزار کمکی Siri را نیز اجرا می کند. سوئیچ سکوت / زنگ و دو دکمه گرد ولوم در طرف چپ گوشی وجود دارد. در iOS 5 کلید + ولوم به عنوان کلید دیافراگم دوربین نیز بکار می رود. کلید Mute در این گوشی چند میلی متر پایین تر قرار دارد که به این دلیل لوازم جانبی قدیمی با آن سازگاری ندارند. محل کارت MicroSIM در طرف راست گوشی است که برای باز کردن آن باید از وسیله مخصوص موجود در جعبه گوشی استفاده کنید. یک سنجاق یا گیره کاغذ نیز می تواند برای این کار مناسب باشد.


دکمه Sleep / Wake ، سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری و میکروفن ثانویه برای برطرف کردن نویز در بالای گوشی قرار دارد. در پایین iphone 4S ، کانکتور پایه / شارژر / کابل USB که مختص Apple است ، مشاهده می شود. یک بلندگوی کوچک و ورودی صدای گوشی در دو طرف این پورت قرار دارند. این گوشی بلندگوی استریو ندارد.
لنز دوربین 8 مگاپیکسل همراه با یک فلاش LED در قاب پشت گوشی وجود دارد. باتری Li-Po آن دارای توان 1430mAh است و توسط کاربر قابل تعویض نیست. iphone 4S محل کارت حافظه MicroSD ندارد. طراحی آنتن نیز در این گوشی تغییر کرده است ، iphone 4S دارای دو آنتن است که هر یک از آنها از استاندارهای GSM و CDMA پشتیبانی می کنند. در صورت نیاز ، گوشی می تواند بین این دو سوئیچ کند. میزان SAR این گوشی بالا است اگر چه در حد استاندارد می باشد اما باید به آن توجه داشت. طراحی جذاب و باریک iphone 4S تاثیر بسیاری در زیبایی گوشی دارد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
جیلبریک آی پد 2 و آیفون 4S



پس از گذشت چندین ماه از آمدن iOS 5 سرانجام هکر ها دقایقی پیش موفق به جیلبریک کردن نسخه 5.0.1 این سیستم عامل به صورت Untethered شدند. البته مدت ها پیش جیلبریک برای دستگاه هایی با چیپ A4 آمده بود، اما اکنون شما میتوانید iPad 2 و iPhone 4S خود را که دارای چیپ A5 هستند را نیز جیلبریک کنید.

برنامه جیلبریک Greenpoison را از این لینک میتوانید دانلود کنید. این برنامه در حال حاضر تنها برای سیستم عامل مک عرضه شده و نسخه ویندوز آن نیز به زودی ارائه خواهد شد.




تیم برنامه نویس می گوید این جیلبریک حاصل هزاران ساعت کار و فعالیت آنها است و جیل بریک جدید را بسیار سخت تر از نسخه های قبلی می داند.

البته در حال حاضر به خاطر هجوم کاربران سرورهای این سایت با اختلال سرویس دهی مواجه هستند و ممکن است در دانلود فایل با مشکل مواجه شوید.
 
آخرین ویرایش:

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
هک شدن بیش از یک میلیون دستگاه آیفون ۴S و آی‌پد ۲ در کمتر از سه روز!


پس از انتشار جیلبریک آنتترد (Absinthe A5 jailbreak) برای دستگاه‌های مجهز به پردازنده A5 شرکت اپل مانند آیفون ۴S و آی‌پد۲ ، تیم توسعه‌دهنده این جیلبریک در وبلاگ خود اعلام کرد که تاکنون ۹۵۳ هزار و ۲۳۲ دستگاه از این جیلبریک استفاده کرده‌اند.

به گزارش فارنت، جیلبریک انتترد Absinthe A5 روز جمعه گذشته و پس از ماه‌ها از عرضه محصولات آیفون ۴S ‌وآی‌پد ۲ که مجهز به پردازنده A5 هستند، منتشر شد. پردازنده A5 این محصولات از مشکل اصلی هکرها برای عرضه این جیلبریک و زمان طولانی پیدا کردن راه‌حل برای آن ذکر شده است.

حالا اگر این نگرانی برای شما پیش امده است که تیم توسعه‌دهنده این جیلبریک با استفاده از نصب ابزارهای جاسوسی قادر به شناسایی و شمارش دستگاه‌های جیلبریک شده، بوده‌اند باید جواب تیم توسعه‌دهنده را بخوانید تا خیالتان راحت شود.



نکته اصلی در خصوص شمارش این دستگاه‌ها و دقیق بودن آن در این است که یکی از فعالیت‌های رخ داده در هنگامی که شما برای جیلبریک به سیدیا متصل می‌شوید این است که یک کوئری به سرور @saurik برای دسترسی به لیست‌های SHSH blobs تشکیل می‌شود ( حتی اگر شما این فایل‌ها را نداشته باشید این کوئری تشکیل خواهد شد)

نکته جالب اینکه این اتفاق تنها در سیستم‌عامل‌های مک OS X اتفاق می‌افتد و این درحالیست که نسخه ویندوز این جیلبریک نیز منتشر شده و انتظار می‌رود این رقم چیزی فراتر از این آمار باشد.
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
خب Absinthe فرزند گرین پویزون مشهور هست، و دوباره اکسپلویت های بوت رام به iOS اومدن، با عرضه نسخه 5.1 از iOS ، باید امیدوار باشیم که این جیلبرک قبل از redsn0w عرضه بشه :)
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
برنامه های آموزشی اپل آپدیت شدند!

هنوز تغییرات عمده ای در برنامه های iBooks و iTunes U اعمال نشده، ولی ظاهرا باگهای قسمت استور و کاتالوگ را حذف کرده اند...
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز








مشخصات كليمعرفياکتبر 2011
باند فرکانسGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
پيکربنديابعاد115.2x58.6x9.3 ميليمتر
وزن140 گرم
شکل ظاهريساده
رنگسفيد، مشکي
صفحه نمايشنوعLED-backlit IPS TFT, capacitive touchscreen
تعداد رنگ16 ميليون رنگ
وضوح640x960 پيکسل
ابعاد3.5 اينچ
چرخش صفحه نمايشبله
زنگنوع زنگMP3
لرزانندهبله
حافظهدفترچه تلفنبله، تقريبا نامحدود
گزارش تماس هابله، تا 100 عدد
حافظه داخلي16 / 32 / 64 گيگابايت، 512 گيگابايت RAM
پشتيباني کارت حافظهخير
تبادل اطلاعاتبلوتوثبله، نسخه 4.0 با A2DP
USBبله , نسخه 2.0
انطباق با کامپيوتربله
پيامiMessage, SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email
مرورگراينترنتHTML
شبکه بيسيمWi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi hotspot
GPRSبله
EDGEبله
3GHSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.8 Mbps
GPSبله با ساپورت A-GPS
دوربينکيفيت عکس8 مگاپيکسل
ابعاد عکس3264x2448 پيکسل
فلاشبله، LED Flash
فيلمبرداريبله 1080p
فوکوس خودکاربله، با قابليت Touch focus, geo-tagging, face detection
دوربين دومبله، VGA
ويژگيهاسيستم عاملiOS 5
CPU1 GHz dual-core ARM Cortex-A9 processor, PowerVR SGX543MP2 GPU, Apple A5 chipset
صفحه كليدكامل(QWERTY)بله (virtual QWERTY)
راديوخير
پخش با صداي بلندبله
پايه خروجي صداجک 3.5 ميليمتري
ساعتبله
زنگ هشداربله
جاواخير
بازيبله
نصب بازيبله
پيش بيني كلمهبله
فرمان صوتيبله - Siri natural language commands and dictation
شماره گيري صوتيبله
خروجي تلويزيونبله
مديريت اطلاعات شخصيتقويم / دفترچه تلفن / يادداشت / وظايف آتي / ماشين حساب و ...
ويرايش فيلمبله
ويرايش عکسبله
مشخصات ويژه اين مدلصفحه نمايش ضد خش، سنسور مجاورت براي خاموشي صفحه نمايش، نويز گير با ميکروفون مجزا، قطب نماي ديجيتال، سنسور ژيروسکوپ - Three-axis
باترينوعباتري استاندارد Li-Po 1430 mAh
مکالمهتا 14 ساعت 2G ، تا 8 ساعت 3G
انتظارتا 200 ساعت 2G ، تا 200 ساعت 3G، تا 40 ساعت پغش مداوم موسيقي






 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
فردا 7 مارچ 2012، در کوپرتینو شاهد سومین ابرتبلت اپل موسوم به iPad 3 خواهیم بود!

شایعات حاکی از حذف دکمه هوم در این تبلت و استفاده از پردازنده A5x است!
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
لحظاتی پیش ios 5.1 برای iDevice ها ریلیز شد


قابلیت ها
  • اضافه شدن زبان ژاپنی به سیری
  • امکان حذف عکس ها از photostream
  • میانبر استفاده از دوربین همواره در lock screen آیفون ها و آیپاد ها نمایان خواهد بود
  • قابلیت تشخیص چهره به این ورژن اضافه شد
  • طراحی دوباره نرم افزار مخصوص به دوربین برای آیپد
  • Genus mix و Genus playlist به قابلیت های iTunes match اضافه شد
  • و برخی قابلیت های دیگر



این فرم ور در بخش آپدیت OTA حجمی بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ مگابایت را دارا می باشد
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
نسل سوم آیپد، The new iPad رونمایی شد....

این نسل از آیپد از پردازنده A5x استفاده کرده و از امکانات Siri هم بهره میبرد، همچنین میتوانید از برنامه های iPhoto و GarageBand هم در این دستگاه بهره ببرید...

رزولوشن بالا، دوربین بهسازی شده و گرافیک 20 برابر، از امکانات ویژه این ابرتبلت به شمار میروند....
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
نسل سوم آیپد، The new iPad رونمایی شد....

این نسل از آیپد از پردازنده A5x استفاده کرده و از امکانات Siri هم بهره میبرد، همچنین میتوانید از برنامه های iPhoto و GarageBand هم در این دستگاه بهره ببرید...

رزولوشن بالا، دوربین بهسازی شده و گرافیک 20 برابر، از امکانات ویژه این ابرتبلت به شمار میروند....
ارور 1009 دوباره بر روی app store خودنمایی می کند.....
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرح جدید آیفن 5 اهام گرفته از MAGIC MOUSE


http://i-clarified.ir/wp-content/uploads/iphone 5 magic.jpg

http://i-clarified.ir/wp-content/uploads/iphone 5 magic1.jpg

http://i-clarified.ir/wp-content/uploads/iphone 5 magic2.jpg

 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
نام گذاری آیفون نسل بعد مثل آیپد جدید است!

یعنی نام گذاری سنتی عددی را باید فراموش کرد و نام گذاری جدید در پیش است! درست مثل MacBook ها و سایر محصولات اپل...
 

F@tima s332

عضو جدید
کاربر ممتاز








مشخصات كليمعرفياکتبر 2011
باند فرکانسGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
پيکربنديابعاد115.2x58.6x9.3 ميليمتر
وزن140 گرم
شکل ظاهريساده
رنگسفيد، مشکي
صفحه نمايشنوعLED-backlit IPS TFT, capacitive touchscreen
تعداد رنگ16 ميليون رنگ
وضوح640x960 پيکسل
ابعاد3.5 اينچ
چرخش صفحه نمايشبله
زنگنوع زنگMP3
لرزانندهبله
حافظهدفترچه تلفنبله، تقريبا نامحدود
گزارش تماس هابله، تا 100 عدد
حافظه داخلي16 / 32 / 64 گيگابايت، 512 گيگابايت RAM
پشتيباني کارت حافظهخير
تبادل اطلاعاتبلوتوثبله، نسخه 4.0 با A2DP
USBبله , نسخه 2.0
انطباق با کامپيوتربله
پيامiMessage, SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email
مرورگراينترنتHTML
شبکه بيسيمWi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi hotspot
GPRSبله
EDGEبله
3GHSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.8 Mbps
GPSبله با ساپورت A-GPS
دوربينکيفيت عکس8 مگاپيکسل
ابعاد عکس3264x2448 پيکسل
فلاشبله، LED Flash
فيلمبرداريبله 1080p
فوکوس خودکاربله، با قابليت Touch focus, geo-tagging, face detection
دوربين دومبله، VGA
ويژگيهاسيستم عاملiOS 5
CPU1 GHz dual-core ARM Cortex-A9 processor, PowerVR SGX543MP2 GPU, Apple A5 chipset
صفحه كليدكامل(QWERTY)بله (virtual QWERTY)
راديوخير
پخش با صداي بلندبله
پايه خروجي صداجک 3.5 ميليمتري
ساعتبله
زنگ هشداربله
جاواخير
بازيبله
نصب بازيبله
پيش بيني كلمهبله
فرمان صوتيبله - Siri natural language commands and dictation
شماره گيري صوتيبله
خروجي تلويزيونبله
مديريت اطلاعات شخصيتقويم / دفترچه تلفن / يادداشت / وظايف آتي / ماشين حساب و ...
ويرايش فيلمبله
ويرايش عکسبله
مشخصات ويژه اين مدلصفحه نمايش ضد خش، سنسور مجاورت براي خاموشي صفحه نمايش، نويز گير با ميکروفون مجزا، قطب نماي ديجيتال، سنسور ژيروسکوپ - Three-axis
باترينوعباتري استاندارد Li-Po 1430 mAh
مکالمهتا 14 ساعت 2G ، تا 8 ساعت 3G
انتظارتا 200 ساعت 2G ، تا 200 ساعت 3G، تا 40 ساعت پغش مداوم موسيقي








این گوشی قیمتش چنده چند سیم کارتست؟؟
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
اون موقع که برادرم خرید یک و سیصد بود، الان نمی دونم
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
خیلی ارزون خریدند.
چه مدلیش؟ 16 32 64 گیگ؟
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
و دوباره رفع تحریم از سوی اپل ، نه تنها اپل، بلکه گوگل، سورس فورج و ... هم رفع تحریم کردند!

بالاخره تهدیدات Anonymous به دردی خورد...
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
شركت اپل با ثبت حق امتياز جديدي براي سيستم‌هاي كنترلي لمسي، دور تازه‌اي از رقابت‌هاي خود را رقيبان سرسخت iPhone آغاز كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين مجوز به شماره 7,479,949 در مركز حق امتياز و علايم تجاري آمريكا به ثبت رسيده و اپل بر اساس آن به كاربر امكان مي‌دهد تا در آن واحد از يك يا تعداد بيشتري از انگشتان خود روي نمايشگر استفاده كند و در آن واحد بتواند چند بخش مجزا از نمايشگر را كنترل كند.
اين حق امتياز كه مربوط به گوشي iPhone و دستگاه قابل‌حمل iPod Touch مي‌شود، قابليت چندلمسي، چرخش نمايشگر، چرخ زاويه ديد، بزرگنمايي تصوير و ... را براي كاربران به ارمغان مي‌آورد.
اين مجوز هفته گذشته،‌ يك روز پيش از انتشار گزارش مالي اپل در سال 2008 ميلادي به ثبت رسيد.
"تيم كوك" مدير عملياتي اپل توضيح داد كه با اين مجوز جديد iPhone رقابت بيشتري را با ديگر گوشي‌هاي موجود در بازار آغاز خواهد كرد. او گفت: «ما فكر مي‌كنيم كه رقابت در اين حوزه بسيار اقدام مناسبي است. ما براي هرگونه رقابت با بهترين گوشي‌هايي كه در شركت‌هاي مختلف توليد مي‌شود آماده‌ايم».
كوك در مورد رقباي اصلي iPhone توضيح نداد، اما توضيحاتي را در گوشي Palm Pre داد و خاطر نشان كرد كه اين گوشي در مقابل iPhone توان رقابت نخواهد داشت
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
آغاز تولید آزمایشی آیفون 5 + آخرین اخبار و شایعه ها

گروه خبری GSM: این روزها اخبار و شایعات بسیاری پیرامون نسخه 5 آیفون منتشر می شود و جدیدترین گزارش منتشر شده در این مورد حاکی از آن است که تولید آزمایشی آیفون 5 آغاز شده است.

به گزارش ایستنا، براساس گزارشی که برروی وب سایت چاینا تایمز منتشر شده است آیفون 5 همان ویژگی های را خواهد داشت که اخبار و شایعات پیشین نیز گفته بودند.

در این گزارش آمده است که نسل بعدی آیفون دقیقا شبیه به آیفون 4 خواهد بود اما صفحه نمایش 4 اینچی آن با آیفون 4 تفاوت خواهد داشت.

پردازنده A5 اپل، قاب فلزی جهت افزایش آنتن دهی، تراشه NFC و زمان عرضه در سه ماهه سوم 2011 از دیگر جزئیاتی است که همانند منابع خبری گذشته به آنها اشاره شده است.


 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] آخرین اطلاعات درباره آیفون 5 و طراحی ظاهری آن [/h]
گروه خبری GSM: این روزها شایعات فراوان در مورد مدل آتی گوشی هوشمند اپل موسوم به iPhone 5 به گوش می‌رسد. اما پایگاه خبری Engadget به نقل از منابع آگاه خود گزارشی منتشر کرده که در آن جزئیات مربوط به شکل ظاهری و امکانات داخلی آن موثق‌تر از دیگر مراکز خبری آورده شده است.

به گزارش ایستنا، "جاشوا توپولسکای"(Joshua Topolsky) از نویسندگان پایگاه خبری Engadget به نقل از منابع آگاه در گزارش خود توضیح داده است که گوشی هوشمند iPhone 5 از نظر ظاهری شباهت زیادی به دستگاه چندرسانه‌ای قابل‌حمل iPod Touch دارد و برخلاف آنچه که در سایت‌ها خبری آورده می‌شود، چندان شبیه به iPad 2 نیست.



شکل ظاهری کلید Home در این گوشی تغییرکرده و فضای اطراف آن کمی فرورفته شده است تا کاربر آسان‌تر از قبل بتواند با حرکات انگشتان خود کنترل سیستم داخلی گوشی را در دست بگیرد. در این گزارش تایید شده است که iPhone 5 نسبت به مدل قبلی خود نمایشگر بزرگ‌تری دارد. طبق گفته‌های منابع آگاه، قرار است در این گوشی از نمایشگر لمسی 7/3 اینچی استفاده شود که این نمایشگر تا کنار بدنه گوشی آمده است و کاربر هیچ فضای اضاغی را اطراف آن نمی‌بیند.

روی مدل آتی گوشی هوشمند اپل پردازنده پرسرعت A5 نصب شده است و کاربران به کمک دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی آن می‌توانند تصاویر باکیفیتی را تهیه کنند. این گوشی هوشمند قرار است طی کنفرانس WWDC در ماه ژوئیه سال جاری معرفی شود.

 

Similar threads

بالا