خلیج همیشه فارس ایران

sorani88

عضو جدید
ای آب نیلگون و گهربار کشورم*ای آخرین پناهم وماوا سنگرم*
ای امواج تو تلاطم عشق است در دلم*ای عشق پرتلاطم و موج شناورم*
ماخون خویش در دل جام تو کرده ایم*تاشهدعشق جمله بریزی به ساغرم*
صدجان فدای شوکت نام تو گشته است*ای جان فدای همت دلاورم*
آواز عاشقان بخوان ای خلیج عشق*این جمله بود ذکرشهیدان لشکرم*
آنان که خون خویش به نام توکرده اند*حکم خلیج فارس به نام تو کرده اند
 
آخرین ویرایش:

sorani88

عضو جدید
با هر نگاه بر آسمان اين خاک هزار بوسه ميزنم نفسم را از رود سپيد و آسمان خزر و خليج هميشگي فارس ميگيرم من نگاهم از تنب کوچک و بزرگ و ابوموسي نور ميگيرد من عشقم را در کوه گواتر در سرخس و خرمشهر به زبان مادري فرياد خواهم زد فرياد خواهم زد تفنگم در دست سرودم بر لب همه ي ايران را ميبوسم من خورشيد هزار پاره ي عشق را بر خاک وطن مي آويزم من خورشيد هزار پاره ي عشق را بر خاک وطن مي آويزم اي وارثان پاکي من آخرين نگاهم بر آسمان آبي اين خاک و خليج هميشگي فارس فارس فارس خواهد بود
 

sorani88

عضو جدید
وقتي كه ايران هست ، خليج يعني فارس تاريخ مي لرزد از خشم قوم فارس جز اين اگر باشد خليج آبي نيست بي سايه ايران، غير از فراغي نيست صدها هزار آرش، جان در کمان دارند تیری اگر کاری ست ، این عاشقان دارند وقتی اصالت را در نام می جویند هر بی نشان ناچار صد یاوه می گوید چیزی که در صلح است از جنگ می خواهد چیزی که در صلح است از جنگ می خواهد قدرت اصالت نیست، فرهنگ می خواهد ما وارث کوروش فرزند جمشیدیم پیروز بی برده، بت نپرستیدیم ما ریشه ای دیرین در عشق و خون داریم ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
 
آخرین ویرایش:

sorani88

عضو جدید
از آن زمان که نقشه ایران کشیده شد/نام و نشان کشورشیران کشیده شد/
هرقطعه رافضایی و نامی نهاده اند/نقش توهم خلیج دلیران کشیده شد/
شکل تو رابه گونه ی یک تاج بسته اند/تاج وطن زحکمت پیران کشیده شد/
این قطعه هم بنام وطن شدخلیج فارس/این نقشه هم به حکم امیران کشیده شد
 

sorani88

عضو جدید
تنها و یا حداقل اصلی ترین سند معماری که ثابت می کند خلیج فارس از دوران باستان متعلق به ایرانیان است در نزدیکی برازجان در استان بوشهر و به فاصله 20 کیلومتری از دریای خلیج فارس بدون محافظت و هیچگونه نگهداری رها شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، رییس هیئت کاوش باستان شناسی که این بنای منحصر به فرد تاریخی را در کاوشهای خود در برازجان بوشهر کشف کرده است در این باره گفت: این محوطه باستانی و بی نظیر هم از لحاظ تاریخی واجد ارزشهای بالایی است و هم یک بنای فوق العاده در هنر معماری ایرانیان است.
علی‌اکبر سرافراز افزود: همیشه وقتی می خواهند از مالکیت باستانی ایران بر دریای خلیج فارس صحبت بکنند از هرودوت و دیگر تاریخ نویسان و یا منابع خارجی استفاده می کنند در صورتی که همین بنا که یکی از کاخهای نیمه تمام کوروش است بهترین گواه برای اثبات مدیریت ایرانیان بر خلیج فارس در همیشه تاریخ است. همچنین ما در این محوطه باستانی یک لوح تاریخی به خط پارسی باستان در رابطه با کنترل هخامنشیان بر خلیج فارس کشف کردیم که بهترین سند در این باره است.
این بنا بهترین گواه برای اثبات مدیریت ایرانیان بر خلیج فارس در همیشه تاریخ است
کاخی که در این محوطه باستانی توسط تیم کاوش از زیر خاک بیرون آورده شده است یکی از بناهای مهم تاریخی کشور است که به دوران هخامنشی تعلق دارد و جزو کاخهای زمستانی این امپراتوری بزرگ محسوب می شده است.این کاخ با نام "کاخ چرخاب" در نزدیکی شهر برازجان قرار گرفته است.
به گفته برخی از کارشناسان باستان شناسی جلگه برازجان در دوره هخامنشی اهمیت فراوان داشته و علت آن نیز این بوده که ایران در دوره هخامنشی صاحب نیروی دریایی شد و توانست از راه دریا به تجارت و کشور گشایی بپردازد. علت انتخاب این جلگه نزدیکی آن به خلیج فارس و در پی آن تسلط بر راههای تجاری منطقه و تحت نظر داشتن آبراهه های جنوبی از لحاظ سیاسی و اقتصادی بوده است. تمامی این مسائل وسیله برپایی کاخی را در این منطقه فراهم آورده است.
سرافراز با اظهار تاسف از عدم مراقبت و نگهداری از محوطه این بنای مهم و بی نظیر گفت: این بنا که از لحاظ ارزشهای باستانشناسی همسطح با تخت جمشید و پاسارگاد است و به لحاظ اصول معماری از آنها نیز بهتر است را ما از زیر خاک بیرون آوردیم ولی متاسفانه هم اکنون به شکلی غریب و ناراحت کننده به حال خود رها شده است و هیچیک از مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور و استان کمترین توجهی به آن نمی کنند.
رییس هیئت کاوش باستان شناسی با یادآوری نزدیکی دریا با این محوطه باستانی که در یک گودال واقع شده است گفت : در هنگام بارندگی این گودال پر از آب شده و با دریا یکی می شود و بعد از آن و با توجه به گرمای هوا در منطقه و خشک شدن سریع آب و تابش پر حرارات خورشید بر آن، سنگهای بنا دچار آسیبهای جدی شده است به همین دلیل نیز انتظار داریم مسئولان سازمان میراث فرهنگی دست کم یک محافظ و یا سرپوش بر روی آن نصب کنند تا بیش از پیش دچار آسیب نشود اگر چه هم اکنون و بعد از چند سال از کاوش و و بیرون آمدن از زیر خاک آسیبهای جبران ناپذیری دیده است.
 

hit_me_baby

عضو جدید
دریای پارس

دریای پارس

درياي پارس گستره آبي پهناوري است كه در روزگاران قديم درياي پارس ناميده مي­شد زيرا در گذشته درياي پرس تمامي درياي مكران (عمان) و بخشي از اقيانوس هند را تا حدود رود سند در بر مي­گرفته است. درياي پارس امروزی (خلیج فارس) تنها بخش كوچكي از این گستره بزرگ آبی است. به نظر جرجی زیدان دریای فارس – نزد متقدمین همه دریاهایی که سرزمینهای عرب از مصب آب دجله گرفته تا ایله را احاطه می کند، به عنوان دریای فارس تعبیر می شده وازآن جمله است آن چه را که ما امروز از آن به خلیج فارس و دریای عرب وخلیج عدن ودریای سرخ وخلیج عقبه تعبیرمی کنیم.

اخیراْ برخی وبلاگ‌نویسان ایرانی در اقدامی رو به جلو تقاضای تغییر نام دریای عمان را به دریای ایرانیان مطرح کرده‌اند. به گفته آنان، این اقدام در اعتراض به تلاش‌های برخی کشورهای عربی در اختلاف بر سر نامیدن خلیج فارس صورت می‌گیرد. به نظر می‌رسد این کشورها در اقداماتی مشابه با نامگذاری یک دانشگاه در قطر به نام جعلی خلیج عربی، حذف نام خلیج فارس از درس‌های دانشگاهی و نقشه‌ها، درج این عبارت بر روی کالاهای تجاری و اقدامات دیگر از این دست، به مرور قصد تغییر نام صحیح و تاریخی خلیج فارس با نام مجعول خلیج‌عربی را دارند. گفته می‌شود هم اکنون تعدادی از وبلاگ‌نویسان ایرانی به‌دنبال جمع‌آوری پیام‌های کوتاه و نظرات اینترنتی می‌باشند تا بتوانند این اقدام را فراگیر نمایند.
اما برخی دیگر اظهار می‌دارند که دریای عمان نام مطرحی در جهان غرب نیست و اگر قرار است اقدام متاقبل به مثلی صورت گیرد باید نام دریای عرب (Arabian Sea) که نام مشهور در اروپا و آمریکا برای منطقهٔ شمال اقیانوس هند است را به دریای پارس، از نامهای قدیمی این منطقه تغییر نام یابد.

منبع: ویکی‌پدیا

دوستان عزیز اگه می‌خواین در رأی گیری تغییر نام دریای عمان به دریای ایران/دریای پارس شرکت کنید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://www.iranianoromangulf.com/
 

hit_me_baby

عضو جدید
به نظر شما این امکان وجود نداره که عربها سایت رأی گیری رو جوری هک کرده باشن تا هر چی ما به خلیج فارس رأی می‌دیم به نفع خلیج عربی ثبت بشه؟؟؟
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
به نظر شما این امکان وجود نداره که عربها سایت رأی گیری رو جوری هک کرده باشن تا هر چی ما به خلیج فارس رأی می‌دیم به نفع خلیج عربی ثبت بشه؟؟؟

به این صورت فکر نکنم چون ظرف چند ساعت تابلو میشه.اما ممکنه از ربات برای رای دادن استفاده کرده باشند
 

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
 

hit_me_baby

عضو جدید
دوستان عزیز لطفاً به هنگام کامنت نوشتن توی سایت رأی گیری به هیچ وجه به عربها توهین نکنید چون طبق چیزی که توی خود سایت نوشته، هر کدوم از دو طرف رأی گیری اگه به طرف مقابل توهین کنه 5 درصد از رأیش کم شده و به طرف مقابل اضافه میشه

لطفاً اطلاع رسانی کنید.
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بزرگترين فرش خاكي جهان با عنوان خليج فارس در جزيره هرمز

بزرگترين فرش خاكي جهان با عنوان خليج فارس در جزيره هرمز

اين فرش خاكي در ابعاد 1200 متر مربع اجرا شد و در طراحي آن از 70 نوع طيف خاك رنگي استفاده شده است و بيش از 30 هنرمند از سراسر كشور در اجراي آن همكاري و مشاركت داشتند.
جزيره هرمز به لحاظ برخورداري از خاك هاي رنگي و انواع متنوع در جهان منحصر به فرد است و از سوي هنرمندان به عنوان بهشت هنرهاي تجسمي لقب گرفته است.

















 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خلیج همیشه فارس

خلیج همیشه فارس

خلیج فارس:
تورا با آبی چشمان زیبایت

تورا با گرمی نبض نفس هایت
تو را با آفتابی برچهره مالیده
تو را تا بینهایت دوست می دارم
تو را آباد می خواهم
تو را آزاد می خواهم
تو را جاوید می خواهم
تو را چون جان شیرین دوست می دارم
تو را با گریه مادر
تو را با لاله پرپر
بنام نامی ایران
همیشه فارس می خواهم .. .
شاعر:بانو فرخ رزمی


 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
کتابهایی در مورد خلیج تا ابد فارس
نام کتاب
نگارش
حجم
دانود
اروند رود
مرکز مطالعات خلیج فارس
235
دانلود
دیدگاههای شورای همکاری خلیج فارس
سیف الرضا شهابی
236
دانلود
تنگه استراتژیک هرمز در خلیج فارس
مرکز مطالعات خلیج فارس
120
دانلود
ریشه نامگذاری دریای پارس
محمد عجم
542
دانلود
قطع رابطه ایران با استعمار انگلستان
مطالعات و پژوهشهای سیاسی
84.9
دانلود
دریای مکران (عمان)
مرکز مطالعات خلیج فارس
571
دانلود
نامه صدام حسین به ایران و پایان جنگ
مرکز مطالعات خلیج فارس
105
دانلود
ذکر دریای پارس ( قرن 5-6 هجری )
ابواسحاق ابراهیم استخری
596
دانلود
پیشینه دریای پارس از آغاز تا امروز
ایرج افشار سیستانی
288
دانلود
اسناد تاریخی دریای پارس
مرکز مطالعات خلیج فارس
680
دانلود
اشتباهات صدام در جنگ خلیج فارس
مرکز اسناد تاریخ ایران
523
دانلود
An Historical Geography of Persian Gulf
Pirouz Mojtahed-Zadeh
32.1
دانلود
نام خلیج فارس در طول تاریخ
محمد جواد مشکور
140
دانلود
جزایر خلیج فارس
حسینعلی رزم آرا
141
دانلود
 

lo30

عضو جدید
کاربر ممتاز
نامت بلند آوازه بادا


ای تو خلیج تا ابد فارس


ای آبی گسترده تا پهنای دریا


ای رزمگاه پرتلاطم


در نام تو


دریا شود گم


در تیرگی هایی بسان شام ظلمت


تو روشنی


روشنتر از خورشید بر بام


آرام تر


از نام اقیانوس آرام


اینجا زمین


در اقتدایت می شود مست


اینجا زمان


با گامهایت


آشناتر


مضمون ناب فارس


یعنی


نام ایران


اینجا که مردانی به نام موج و طوفان


همگام با رخش و تبرزین


با قامتی بشکوهتر از نخل


بر گیسوان شرجی شور


مرد آهنانه


ایستادند


تا خصم دون را دور سازند


ای تو


خلیج تا ابد فارس


بر دور دست موجهایت


بر حنجر آواز صدایت


بانگ رسایی هست


موّاج


هان نام ایران است


ایران


ماناتر از خورشید و دریا


ماناتر از ایمان


ماناتر از هر شور


پاینده مانی

ای تو خلیج تا ابد فارس
 

Similar threads

بالا