آیه ای به نفع کفار!

آذرمهر

عضو جدید
کاربر ممتاز




شخصی از امام صادق - علیه السلام السابق- پرسید: مگر علی علیه السلام در دین خدا نیرومند نبود؟ امام فرمود: آری، نیرومند بود.
آن شخص پرسید: پس چرا علی علیه السلام بر اقوامی (از افراد بی ایمان و منافق) مسلّط گشت ولی آنها را به هلاکت نرساند؟ امام فرمود: یک آیه از قرآن، مانع این کار بود. او پرسید: کدام آیه؟
امام علیه السلام فرمود: این آیه شریفه: هُمُ الَّذِینَ كَفَرُوا وَصَدُّوكُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَالْهَدْی مَعْكُوفًا أَنْ یبْلُغَ مَحِلَّهُ وَلَوْلَا رِجَالٌ مُؤْمِنُونَ وَنِسَاءٌ مُؤْمِنَاتٌ لَمْ تَعْلَمُوهُمْ أَنْ تَطَئُوهُمْ فَتُصِیبَكُمْ مِنْهُمْ مَعَرَّةٌ بِغَیرِ عِلْمٍ لِیدْخِلَ اللَّهُ فِی رَحْمَتِهِ مَنْ یشَاءُ لَوْ تَزَیلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِینَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا(1)
ترجمه: (آنها کسانی هستند که کافر شدند و شما را از (زیارت) مسجد الحرام و رسیدن قربانیهایتان به محل قربانگاه بازداشتند؛ و هرگاه مردان و زنان با ایمانی در این میان بدون آگاهی شما، زیر دست و پا، از بین نمی‌رفتند که از این راه عیب و عاری ناآگاهانه به شما می‌رسید، (خداوند هرگز مانع این جنگ نمی‌شد)! هدف این بود که خدا هر کس را می‌خواهد در رحمت خود وارد کند؛ و اگر مؤمنان و کفار (در مکه) از هم جدا می‌شدند، کافران را عذاب دردناکی می‌کردیم!)
سپس فرمود: خداوند ودیعه های مؤمنی در صلب اقوام کافر و منافق داشت و علی علیه السلام هرگز پدرانی را که در صلب آنها، این ودیعه ها بودند نمی کشت، تا آنها ظاهر گردند... و همچنین قائم ما اهل بیت یعنی حضرت ولی عصر(عج) ظاهر نمی شود تا این که امانت ها آشکار شوند.(2)
___________
1. الفتح/25
2. هزار و یک حکایت قرآنی
 

آیاتای

عضو جدید
بله هست. تنها گناه نابخشودنی نا امیدی از رحمت خداست​
پس با این حساب خداوند بخشنده ی مطلق نیز هست! نتیجه اینکه جهنمی در کار نیست و در آن دنیا هم ( اگر دنیایی باشد) گناهان ما را می بخشد پس نگران نباشید...
 

vahid321

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس با این حساب خداوند بخشنده ی مطلق نیز هست! نتیجه اینکه جهنمی در کار نیست و در آن دنیا هم ( اگر دنیایی باشد) گناهان ما را می بخشد پس نگران نباشید...
همینطوریا هم نیست دیگه!
اول باید توبه صورت بگیره بعد!
در ضمن
خدا از حق خودش میگذره ولی از حق مردم خیر!
حق مردم خیلی مسئله ظریفیه
 

آیاتای

عضو جدید
همینطوریا هم نیست دیگه!​



اول باید توبه صورت بگیره بعد!

شرط گذاری مطلق بودن خدا را زیر سوال میبره!
ضمنا نمیشه که گناه کنیم و بعد بریم توبه کنیم!!
راستی چه كسي گناه را بوجود آورده است؟

در ضمن​

خدا از حق خودش میگذره ولی از حق مردم خیر!​

حق مردم خیلی مسئله ظریفیه​
مردم خودشون باید حقشون رو از ظالم بگیرند، یا باید خود را در مقابل زورگو توانمند سازند
یا باید بشینند تا ظالم با چماق بزنه تو سرشون!!
 
آخرین ویرایش:

hosseinassar

مدیر ارشد
این جوری نیست که هر کاری بکنیم و بعد توبه کنیم.خدا گفته اگه کسی کاری که بدونه گناهه انجام بده نمی بخشه.
 

آیاتای

عضو جدید
این جوری نیست که هر کاری بکنیم و بعد توبه کنیم.خدا گفته اگه کسی کاری که بدونه گناهه انجام بده نمی بخشه.
دوست عزیز اگر خدا بخشنده ی مطلق هست که باید همه را ببخشد مگر اینکه بخشنده مطلق نباشد که اونوقت
هم خداییش زیر سوال میره! لطفا جواب قانع کننده بدید! هست یا نیست؟ شرط و شروط نگذارید!
ضمنا هوس گناه کردن را هر کی در وجود انسان نهاده اون مقصره.
اگر این خواسته در وجود ما نبود دنبالش نمی رفتیم.
 

دختر شاه پریون

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز اگر خدا بخشنده ی مطلق هست که باید همه را ببخشد مگر اینکه بخشنده مطلق نباشد که اونوقت
هم خداییش زیر سوال میره! لطفا جواب قانع کننده بدید! هست یا نیست؟ شرط و شروط نگذارید!
ضمنا هوس گناه کردن را هر کی در وجود انسان نهاده اون مقصره.
اگر این خواسته در وجود ما نبود دنبالش نمی رفتیم.
نمیدونم چرا با حرفات موافقم و اکثرا خودمو اینجوری راضی میکنم ولی ته ته دلم یه چیزی هس که میگه به این سادگیام نیس...نمیدونم چرا؟!!!!چرا؟
 

آذرمهر

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز اگر خدا بخشنده ی مطلق هست که باید همه را ببخشد مگر اینکه بخشنده مطلق نباشد که اونوقت
هم خداییش زیر سوال میره! لطفا جواب قانع کننده بدید! هست یا نیست؟ شرط و شروط نگذارید!
ضمنا هوس گناه کردن را هر کی در وجود انسان نهاده اون مقصره.
اگر این خواسته در وجود ما نبود دنبالش نمی رفتیم.
خداوند حق خود را می بخشد ، اما حق مردم و حق الناس را نه
چون متعلق به مردم است و اگر خدا حقوق مردم را ببخشد عدالتش زیر سئوال می رود.
 

آیاتای

عضو جدید
نمیدونم چرا با حرفات موافقم و اکثرا خودمو اینجوری راضی میکنم ولی ته ته دلم یه چیزی هس که میگه به این سادگیام نیس...نمیدونم چرا؟!!!!چرا؟
اون که ته دلمون هشدار میده وجدان ماست که هوشیاره تا آسیب نبینیم و بتونیم خواهش ها و خواسته هامون رو
به صورت منطقی هدایت کنیم. سرکوب تمناهای درونی باعث اختلالات روانی میشه که قابل جبران نیست.
 

دختر شاه پریون

عضو جدید
کاربر ممتاز
اون که ته دلمون هشدار میده وجدان ماست که هوشیاره تا آسیب نبینیم و بتونیم خواهش ها و خواسته هامون رو
به صورت منطقی هدایت کنیم. سرکوب تمناهای درونی باعث اختلالات روانی میشه که قابل جبران نیست.
یعنی میگی خدا اون دنیا هممونو میبخشه و بی چون و چرا از حق خودش میگذره؟؟؟من که اینجوری به خودم دلداری میدم!!:cry:
 

ali135ugd

عضو جدید
هم خداییش زیر سوال میره! لطفا جواب قانع کننده بدید! هست یا نیست؟ شرط و شروط نگذارید!
ضمنا هوس گناه کردن را هر کی در وجود انسان نهاده اون مقصره.
اگر این خواسته در وجود ما نبود دنبالش نمی رفتیم.
ببین چندتا مطلب رو با هم قاطی کردین
1. در باره توبه: نقل شده که : به حساب خود برسید قبل از آنکه به حسابتان برسند یعنی اگه تو همین دنیا خودتون بیاید و اعمالتونرو سبک سنگین کنید و خودتون حسابرسی از خودتون داشته باشید که خدا هم ازتون میگذره وگرنه 2.در غیر اینصورت چند مرحله خالص شدن وجود داره (چون برای ورود به بهشت باید خالص باشی) خدا خودش خالصتون میکنه حالا چطوری: با سختی و مشقت هایی که تو این دنیا میبینی اگه در گمراهی و جهالت نباشی تا موقع مردن اینها کفاره گناهانت میشه حالا اگه موقع مرگت فرا رسید و بازهم نا خالصی با مرگ بدی که برات در نظر گرفته میشه تو رو به سوی خالصی میبرند
اما اگه باز هم خالص نشدی و همچنان آلوده و گناه کار بودی در عالم برزخ سختی میبینی و خالص میشوی
اما وای به حال کسی که تا این مرحله خالص نشد(البته مرحله برزخ هم خیلی خیلی سخته و طولانی) اما اگر تا این مرحله خالص نشدی نوبت به سخترین مرحله میرسه یعنی روز قیامت و جهان آخرت که اونجا واقعا سخته چون تو آتیشی که خودت با اعمالت درستش کردی میسوزی دیگه اونجا اتیش از وجود خودت در میاد یعنی صورت اصلی اعمالت اونجا نمایان میشه البته نگران نباش چون آتیش فقط تا موقعی که خالص بشی (مثل ذوب کردن یه فلز برای خالص شدنش)ادامه داره و وقتی اون اثر اعمالت توم شد و خالص شدی ارزش رفتن به بهشت رو پیدا میکنی(نکته ای که قابل توجه هست اینه که جهنم وجهه و ظاهر اصلی اعمال ماست آتیش جهنم هم فقط برا اینه که تو رو دوباره خالصت کنه)
 

آیاتای

عضو جدید
یعنی میگی خدا اون دنیا هممونو میبخشه و بی چون و چرا از حق خودش میگذره؟؟؟من که اینجوری به خودم دلداری میدم!!:cry:
من به بهشت و جهنم اعتقاد ندارم و خدا را یک هوش سرشار میدونم که تمام هستی رو در بر گرفته. اگر خدا مجازاتگر باشد درجه خلوصش زیر سوال می رود... ضمنا ما تصویری با خصوصیات انسانی از خدا ساخته ایم و گمان می کنیم خدا هم نوعی انسان است!
 

آیاتای

عضو جدید
خداوند حق خود را می بخشد ، اما حق مردم و حق الناس را نه
چون متعلق به مردم است و اگر خدا حقوق مردم را ببخشد عدالتش زیر سئوال می رود.
لطفا در مورد حقوق مردم توضیح دهید، منظورتون پایمال شدن حقوق مردم توسط مردم دیگریست؟
 

آیاتای

عضو جدید
1. در باره توبه: نقل شده که : به حساب خود برسید قبل از آنکه به حسابتان برسند یعنی اگه تو همین دنیا خودتون بیاید و اعمالتونرو سبک سنگین کنید و خودتون حسابرسی از خودتون داشته باشید که خدا هم ازتون میگذره وگرنه 2.در غیر اینصورت چند مرحله خالص شدن وجود داره (چون برای ورود به بهشت باید خالص باشی) خدا خودش خالصتون میکنه حالا چطوری: با سختی و مشقت هایی که تو این دنیا میبینی اگه در گمراهی و جهالت نباشی تا موقع مردن اینها کفاره گناهانت میشه حالا اگه موقع مرگت فرا رسید و بازهم نا خالصی با مرگ بدی که برات در نظر گرفته میشه تو رو به سوی خالصی میبرند
اما اگه باز هم خالص نشدی و همچنان آلوده و گناه کار بودی در عالم برزخ سختی میبینی و خالص میشوی
اما وای به حال کسی که تا این مرحله خالص نشد(البته مرحله برزخ هم خیلی خیلی سخته و طولانی) اما اگر تا این مرحله خالص نشدی نوبت به سخترین مرحله میرسه یعنی روز قیامت و جهان آخرت که اونجا واقعا سخته چون تو آتیشی که خودت با اعمالت درستش کردی میسوزی دیگه اونجا اتیش از وجود خودت در میاد یعنی صورت اصلی اعمالت اونجا نمایان میشه البته نگران نباش چون آتیش فقط تا موقعی که خالص بشی (مثل ذوب کردن یه فلز برای خالص شدنش)ادامه داره و وقتی اون اثر اعمالت توم شد و خالص شدی ارزش رفتن به بهشت رو پیدا میکنی(نکته ای که قابل توجه هست اینه که جهنم وجهه و ظاهر اصلی اعمال ماست آتیش جهنم هم فقط برا اینه که تو رو دوباره خالصت کنه
بهتر نبود که خدا از همون اول ما را خالص خلق می کرد و این همه صغرا و کبرا نمی چید برای خالص شدنمون؟!!!
گویا در خلقت انسان دچار مشکل شده!!!
 

ali135ugd

عضو جدید
بهتر نبود که خدا از همون اول ما را خالص خلق می کرد و این همه صغرا و کبرا نمی چید برای خالص شدنمون؟!!!
گویا در خلقت انسان دچار مشکل شده!!!
ارزش انسان به اینه که اختیار داشته باشه در انتخاب و شرنوشتش و ضمنا این آزادی که گذاشته برای اینه که هر کسی اندازه ارزش و بهای خود را بفهمه تا بعد اعتراضی نداشته باشه اونی که ما انسانها رو از هم متمایز میکنه انتخاب صحیح و موفق شدن در امتحانات زندگیه اینجاست که انسان میتونه خودش رو لایق بهشت نشون بده (البته به نظر من بهشت بهانه است برای رسیدن به اون هدف والا ما اینجا چون مادیات برامون ارزش پیدا کرده بهشت رو بهمون نشون میدن برای انجام اعمال صالح در صورتی که هدف اصلی رسیدن به خداست اما چون ما غافلیم و در این دنیای مادی هوا و هوس ما رو کور کرده نمیتونیم بفهمیم ارزش واقعی چیه اما در آخرت حتی اگه به بهشت بری ولی خدا رو نداشته باشی تازه میفهمی که چقده کمبود داری و سخته دوری از خدا بهترین پاداش به ما خود خداست به لقاء الله پیوستن الان ما را از آتیش جهنم میترسونند اما عذاب اصلی دوری و نبود خدا ست که اونجا احساس میکنیم)
امیدوارم با وجود پر حرفیام منظورم رو گرفته باشی!
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
من به بهشت و جهنم اعتقاد ندارم و خدا را یک هوش سرشار میدونم که تمام هستی رو در بر گرفته. اگر خدا مجازاتگر باشد درجه خلوصش زیر سوال می رود... ضمنا ما تصویری با خصوصیات انسانی از خدا ساخته ایم و گمان می کنیم خدا هم نوعی انسان است!

سلام،
استدلالتون خيلي جالب بود گرچه از اين دست استدلال براي رد خدا هم استفاده مي شود.

خداوند تمامي صفات رو به طور كمال دارد. رحمان مطلق، غفار مطلق و خيلي صفات ديگر. اما آيا به نظر شما اگر خدايي با اين همه كمال، به مخلوقات دستور بدهد كه اين چنين رفتار كنيد. اين كارها را انجام ندهيد، اين كارها را انجام دهيد. بعد در روز بازخواست با همه مردمان، چه آنها كه به صورت كامل دستورات الهي رو انجام دادند،‌چه آنها كه ناقص انجام دادندو چه آنهايي كه به طور كامل بي اعتنايي در پيش گرفتند، به يك صورت رفتار كند و همه را به بهشت وارد كند، مي تواند كامل باشد؟ پس عدل او چه مي شود؟ و يا نه، بهشت و جهنمي در كار نباشند و محض اينكه سر مخلوقاتش به كاري گرم باشد، يه سري دستور و مقررات آورده. آن وقت خدايي كه كاري بيهوده در اين وسعت انجام داده، واقعاً هوش سرشاري دارد؟ كسي كه هوش سرشاري دارد، كار لغو انجام نمي دهد. چرا اگر خدا مجازاتگر باشد، درجه خلوصش زير سوال مي رود؟ فقط چون به مزاج ما خوش نمي آيد؟ اگر خدا مجازات گر نباشد، پس چه كسي مي تواند افرادي مانند هيتلر، صدام و ساير خونخواران بزرگ تاريخ را مجازات كند؟ فكر مي كنيد بزرگترين و شديدترين مجازات هاي ما مي تواند پاسخگوي اعمال آنها باشد؟
بعد هم اگر خدا مجازاتگر نباشد، يعني قدرت مجازات كساني كه نافرماني كردند رو ندارد، پس اين خدا ناقص است در صورتيكه مخلوقي دارد كه قدرت مجازات را دارد.
 

آیاتای

عضو جدید
سلام،
استدلالتون خيلي جالب بود گرچه از اين دست استدلال براي رد خدا هم استفاده مي شود.

خداوند تمامي صفات رو به طور كمال دارد. رحمان مطلق، غفار مطلق و خيلي صفات ديگر. اما آيا به نظر شما اگر خدايي با اين همه كمال، به مخلوقات دستور بدهد كه اين چنين رفتار كنيد. اين كارها را انجام ندهيد، اين كارها را انجام دهيد. بعد در روز بازخواست با همه مردمان، چه آنها كه به صورت كامل دستورات الهي رو انجام دادند،‌چه آنها كه ناقص انجام دادندو چه آنهايي كه به طور كامل بي اعتنايي در پيش گرفتند، به يك صورت رفتار كند و همه را به بهشت وارد كند، مي تواند كامل باشد؟ پس عدل او چه مي شود؟ و يا نه، بهشت و جهنمي در كار نباشند و محض اينكه سر مخلوقاتش به كاري گرم باشد، يه سري دستور و مقررات آورده. آن وقت خدايي كه كاري بيهوده در اين وسعت انجام داده، واقعاً هوش سرشاري دارد؟ كسي كه هوش سرشاري دارد، كار لغو انجام نمي دهد. چرا اگر خدا مجازاتگر باشد، درجه خلوصش زير سوال مي رود؟ فقط چون به مزاج ما خوش نمي آيد؟ اگر خدا مجازات گر نباشد، پس چه كسي مي تواند افرادي مانند هيتلر، صدام و ساير خونخواران بزرگ تاريخ را مجازات كند؟ فكر مي كنيد بزرگترين و شديدترين مجازات هاي ما مي تواند پاسخگوي اعمال آنها باشد؟ بعد هم اگر خدا مجازاتگر نباشد، يعني قدرت مجازات كساني كه نافرماني كردند رو ندارد، پس اين خدا ناقص است در صورتيكه مخلوقي دارد كه قدرت مجازات را دارد.
سلام

بسیار خب، اینکه من و شما دلمان بخواهد افرادی مانند هیتلر و ... به اشد مجازات برسند، میتواند دلیلی بر وجود خدا باشد؟!!
من و شما دوست داریم که چنین باشد چون از دیدگاه انسانی به قضایا نگاه میکنیم. اما اینگونه استدلال نمیتواند در اثبات وجود خدا نقشی داشته باشد.
اگر طبق گفته شما که خداوند در صفات خود مطلق است، را بپذیریم، پس خداوند بخشنده مطلق است و بخشنده مطلق یعنی مجازاتی در کار نیست. اما من تعجبم از این است که چطور موجودی بنام انسان، با عقل و شعوری که دارد، میتواند چنین چیزهایی را باور کند و چنین ساده اندیش باشد؟! و این شامل همه کسانی میشود که به خداوند اعتقاد دارند آنهم از این دست!!
خلقت جهان میتواند در اثر عواملی باشد اما نمیتواند خالقی داشته باشد که از قبل طرح خلق جهان را داشته است. اینطور نیست؟
من با توجه به همه دلایلی که تا کنون برای اثبات و یا رد خدا شنیده ام تکیه میکنم و برای من قابل قبول نیست زیرا با توجه به تعاریفی که از خدا میشود، من نتوانستم چنین خدایی را باور کنم و برای همین دلایلی دارم که تاکنون کسی بطور قطع قادر به توضیح آن نبوده. و اگر روزی برسد که بشود به درستی در این مورد توضیح داد، البته که من مشتاقانه استقبال خواهم کرد.
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
سلام

بسیار خب، اینکه من و شما دلمان بخواهد افرادی مانند هیتلر و ... به اشد مجازات برسند، میتواند دلیلی بر وجود خدا باشد؟!!
من و شما دوست داریم که چنین باشد چون از دیدگاه انسانی به قضایا نگاه میکنیم. اما اینگونه استدلال نمیتواند در اثبات وجود خدا نقشی داشته باشد.
اگر طبق گفته شما که خداوند در صفات خود مطلق است، را بپذیریم، پس خداوند بخشنده مطلق است و بخشنده مطلق یعنی مجازاتی در کار نیست. اما من تعجبم از این است که چطور موجودی بنام انسان، با عقل و شعوری که دارد، میتواند چنین چیزهایی را باور کند و چنین ساده اندیش باشد؟! و این شامل همه کسانی میشود که به خداوند اعتقاد دارند آنهم از این دست!!
خلقت جهان میتواند در اثر عواملی باشد اما نمیتواند خالقی داشته باشد که از قبل طرح خلق جهان را داشته است. اینطور نیست؟
من با توجه به همه دلایلی که تا کنون برای اثبات و یا رد خدا شنیده ام تکیه میکنم و برای من قابل قبول نیست زیرا با توجه به تعاریفی که از خدا میشود، من نتوانستم چنین خدایی را باور کنم و برای همین دلایلی دارم که تاکنون کسی بطور قطع قادر به توضیح آن نبوده. و اگر روزی برسد که بشود به درستی در این مورد توضیح داد، البته که من مشتاقانه استقبال خواهم کرد.

سلام،
من با شما بحث نمي كنم چونكه هم موضوع اين تاپيك چيزي غير از بحث ماست و هم اينكه پيش از اين توي اين تالار در اين باره بحث زياد شده و هستند تاپيك هايي كه افراد مختلف با ديدگاه هاي مختلف در اون بحث كردند. اما شما كمي درباره چيستي همون عواملي كه گفتيد فكر كنيد نه درباره صفات و چگونگي خدا. چون همانگونه كه خود خداوند فرموده، الله اكبر (خدا بزرگتر از آن است كه وصف شود.)

موفق باشيد
 

فاطمه محبی

عضو جدید
سلام

بسیار خب، اینکه من و شما دلمان بخواهد افرادی مانند هیتلر و ... به اشد مجازات برسند، میتواند دلیلی بر وجود خدا باشد؟!!
من و شما دوست داریم که چنین باشد چون از دیدگاه انسانی به قضایا نگاه میکنیم. اما اینگونه استدلال نمیتواند در اثبات وجود خدا نقشی داشته باشد.
اگر طبق گفته شما که خداوند در صفات خود مطلق است، را بپذیریم، پس خداوند بخشنده مطلق است و بخشنده مطلق یعنی مجازاتی در کار نیست. اما من تعجبم از این است که چطور موجودی بنام انسان، با عقل و شعوری که دارد، میتواند چنین چیزهایی را باور کند و چنین ساده اندیش باشد؟! و این شامل همه کسانی میشود که به خداوند اعتقاد دارند آنهم از این دست!!
خلقت جهان میتواند در اثر عواملی باشد اما نمیتواند خالقی داشته باشد که از قبل طرح خلق جهان را داشته است. اینطور نیست؟
من با توجه به همه دلایلی که تا کنون برای اثبات و یا رد خدا شنیده ام تکیه میکنم و برای من قابل قبول نیست زیرا با توجه به تعاریفی که از خدا میشود، من نتوانستم چنین خدایی را باور کنم و برای همین دلایلی دارم که تاکنون کسی بطور قطع قادر به توضیح آن نبوده. و اگر روزی برسد که بشود به درستی در این مورد توضیح داد، البته که من مشتاقانه استقبال خواهم کرد.
یه چیزایی میگید که آدم شاخ در میاره تو قرآن بارها دیدیم که از بخشندگیه خدا یاد شده ولی یه جای دیگه هم گفته شده تمام کارهای ما حتی اگر به اندازه یک ذره خردل باشه از دید و حساب کتاب خدا پنهان نمیمونه وقتی گفته میشه خدا بخشنده است یعنی اینکه اگه ما گناهی انجام دادیم بازم به رحمت خدا امیدوار باشیم و جا برای جبران هست اما خودمون باید قدم اولو برداریم ما باید توبه کنیم که خودش مراحل داره اگه شما اسما مسلمون باشی تو کتاب دین و زندگی دوران مدرسه پیرامونش بحث شده.نمیشه که مقام امثال یزید و معاویه با امام علی و امام حسین یکی باشه .یادت باشه خدا در کنار داشتنه صفت بخشندگی صفت عدالت هم داره
 

آیاتای

عضو جدید
یه چیزایی میگید که آدم شاخ در میاره تو قرآن بارها دیدیم که از بخشندگیه خدا یاد شده ولی یه جای دیگه هم گفته شده تمام کارهای ما حتی اگر به اندازه یک ذره خردل باشه از دید و حساب کتاب خدا پنهان نمیمونه وقتی گفته میشه خدا بخشنده است یعنی اینکه اگه ما گناهی انجام دادیم بازم به رحمت خدا امیدوار باشیم و جا برای جبران هست اما خودمون باید قدم اولو برداریم ما باید توبه کنیم که خودش مراحل داره اگه شما اسما مسلمون باشی تو کتاب دین و زندگی دوران مدرسه پیرامونش بحث شده.نمیشه که مقام امثال یزید و معاویه با امام علی و امام حسین یکی باشه .یادت باشه خدا در کنار داشتنه صفت بخشندگی صفت عدالت هم داره

با کمال تاسف باید بگم این افکار کلیشه ای بقدری کودکانه هست که بهتره یک بچه دبستانی به شما جواب بده.
 

آذرمهر

عضو جدید
کاربر ممتاز
لطفا در مورد حقوق مردم توضیح دهید، منظورتون پایمال شدن حقوق مردم توسط مردم دیگریست؟
واضحه ، حقوقی که ما در مورد آنها باید در درگاه الهی پاسخگو باشیم سه نوعند حق الله ، حق الناس و حق النفس
اگر ما به همنوعان (همسایه ، دوست ، هموطن ، همکار و...) ظلم کنیم قطعا خود آنها باید از ما بگذرند و ما را ببخشند . عدالت الهی ایجاب می کند که در مورد حق دیگران به خودشان واگذار کند .
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فکر کنم مشکل از سوال شما باشه.
خدا بخشنده است ولی بخشنده مطلق نیست. خدا بخشنده ترین بخشندگانه ولی این به معنای بخشنده مطلق بودن نیست. بخشنده مطلق بودن یک عیبه، چون تعادل رو به هم میزنه و نداشتن تعادل در صفات هم یک عیبه.
 

burt

عضو جدید
سلام.
این بحث به نظرم جالب اومد عضو شدم برای همین.

از نظر من:

باید دید هر کس نسبت به خدای خودش اول مشخص بشه.
(در باره این اعتقاد من این است که به تعداد انسانها خدا داریم و هر انسان خدای خود را دارد.البته از نظر دیدگاهی عرض میکنم)

حالا.

باید ببینیم این خدا که در نظر هر کسی هست چه خصوصیاتی داره.

ببینید شخص من خدا رو یک انرژی سرشار و بسیار قوی میدونم.

تمام ما نیز انرژیهای کوچکتر در جهان هستیم.

هر فرد با اعمالی که انجام میدهد بسته به مکان یک انرژی + یا - از خود به جا میذاره.

انرژیها در جهان پایدار هستند.از بین نمیرن.

دیدید بعضی جاها احساس خوبی ندارید؟؟ این به خاطر ناهمگون بودن انرژی شما با اون مکانه.

مثلا من از دیدن جسد سگ ناراحت میشم اما تو چین میخورنش...یا همین کله پاچه ما یه اروپایی رو به وحشت میندازه (مثال)

این بحث بخشندگی و خشونت خدا هم میتونه به این برگرده که شما هر قدر انرژی + در دنیا به وجود آورده باشد همون بهتون بر میگرده و برعکس.


کاش میتونستم بهتر حرفمو توضیح بدم.

کاش اون چیزی رو که سالهاست دنبالشم پیدا کنم.تا الان به اینجا رسیدم.

میام ببینم ادامه بحث به کجا رسید.

پاینده باشید.:gol:
 

macalister

عضو جدید
خداوندا!


با کوله باری پر از معصیت به درگاهت آمده ام ای امید نا امیدان دستم را بگیر!


یا عزیز الله
 

Similar threads

بالا