جن و ارواح_________ باز كردن این لینك به افراد -18 توصیه نمیشود

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جن" چنانكه از مفهوم لغوى این كلمه به دست مى آید، موجودى است ناپیدا، و در قرآن مشخصات زیادى براى او ذكر شده، از جمله اینكه:
1ـ جن موجودى است كه از آتش آفریده شده، بر خلاف انسان كه از خاك آفریده شده است. «وخلق الجان من مارج من نار»(الرحمن/15)
2ـ داراى علم و ادراك و تشخیص حق از باطل، و قدرت منطق و استدلال است.(آیات مختلف سوره جن)
3ـ داراى تكلیف و مسؤولیت است.(آیات سوره جن و سوره الرحمن)
4ـ گروهى از آنها مؤمن صالح، و گروهى كافرند. «و إنا منا الصالحون و منا دون ذلك»(جن/11)
5ـ آنها داراى حشر و نشر و معادند. «وأما القاسطون فكانوا لجهنم حطبا»(جن/15)
6ـ آنها قدرت نفوذ در آسمانها و خبرگیرى و استراق سمع داشتند، و بعدا از این كار منع شدند و قدرت خود را از دست دادند. «و إنا كنا نقعد منها مقاعد للسمع فمن یستمع الان یجد له شهابا رصدا»(جن/9)
7ـ آنها می توانند با بعضى انسانها ارتباط برقرار كنند، و با آگاهى محدودى كه نسبت به بعضى از اسرار نهانى دارند، به اغواى انسانها بپردازند. «وإنه كان رجال من الإنس یعوذون برجال من الجن فزادوهم رهقا»(جن/6)
8ـ در میان آنها افرادى یافت مى شوند كه از قدرت زیادى برخوردارند، همانگونه كه در میان انسانها نیز چنین است. «قال عفریت من الجن أنا آتیك به قبل أن تقوم من مقامك» یعنی یكى از گردنكشان جن به سلیمان گفت من تخت ملكه سبا را، پیش از آنكه از جاى برخیزى، از سرزمین او به اینجا مى آورم.(نمل/39)
9ـ آنها قدرت بر انجام بعضى كارهاى مورد نیاز انسان را دارند. «... و من الجن من یعمل بین یدیه بإذن ربه ... یعملون له ما یشاء من محاریب و تماثیل و جفان كالجواب...» یعنی گروهى از جن پیش روى سلیمان به اذن پروردگار كار مى كردند، و براى او معبدها، تمثالها، و ظرفهای بزرگ غذا تهیه مى كردند.(سبا/12-13)
10ـ خلقت آنها در روى زمین قبل از خلقت انسانها بوده است. «و الجان خلقناه من قبل»(حجر/27)

ویژگیهاى دیگری هم می توان با جستجوی در قران و روایات از جن و جنیان بدست آورد. بعلاوه از آیات قرآن به خوبى استفاده مى شود كه، بر خلاف آنچه در افواه مردم عوام مشهور است كه آنها را "از ما بهتران" مى دانند، انسان نوعى است برتر از جن؛ به دلیل اینكه تمام پیامبران الهى از انسانها برگزیده شدند، و این اجنه بودند كه موظف به ایمان به پیامبر اسلام و تبعیت از او شدند. اصولا واجب شدن سجده در برابر آدم(ع) بر شیطان، كه بنا به تصریح قرآن در آن روز از بزرگان طایفه جن بود (كهف/50)، دلیل بر فضیلت نوع انسان بر نوع جن مى باشد




 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
می شه درموردجن بیشترتوضیح بدید

جن دیده نمیشه
بعضی مواقع خودشو به شکل حیوون در میاره
بیشتر به شکل گزندگان و گربه و سگ
بعضی وقتها هم به شکل انسان
اختیار اینو نداره که مثلآ آدمو بزنه ولی خوب میتونه آدم رو در حد مرگ بترسونه
اکثر جن ها آروم هستن و آسیبی به آدم نمیرسونن

تو دبی یه ساختمون بلدم که بارها شهرداری خواسته اونو خراب کنه ولی تا حالا هیچ کس نتونسته
مالک زمین بارها اونو به افراد مختلف کرایه داده ولی هیچ کس طاقت نیاورده
هر کی رفته داخل میگه صداهای بیخود میاد و کسی بیدارمون میکنه
صحت این خبرها رو نمیدونم
ولی اینو میدونم اون منطقه زمین و خونش خیلی گرونه
ولی این یکی متروکه مونده!
یکی پایه باشه من حاظرم برم داخل
منتها به هر کی میگم بیا بریم میگه دیونه ای ! :(
 

suro0sh

عضو جدید
کاملترین وبلاگ راجع به جن اینه http://www.jenzade.blogsky.com/




تمامی اطلاعات راجع به جن و نحوه ازتباط با انها به همراه عکسهاشون +18 :eek: :confused: :warn:
من یکی که اعتقادی بهشون ندارم ولی خیلی جالبه واسم
 

!...

عضو جدید
کاربر ممتاز
سعید جان!!! بیا بریم!!! من پایم!

تو این زمینه خیلی بحث زیاده! و البته خیلی خیلی شیرین!!!!!

جن از زمان هایه قدیم یکی از بحث هایه جالب بوده! به این دلیل که هست! ولی ما اون رو به شکل واقعیش نمیبینیم!
جن ها هم مانند انسان اختیار دارن! و خوب و بد دارن! جن هایه خوب (نیک) که زیاد هم هستن خیلی وقتا به انسان می تونن کمک کنن!

شیطان هم جن هستش!!!!!

اجنه میگن یه جایی بین زمین و آسمون زندگی میکنن!

جن ها اجازه ندارن تو حیطه ی انسان وارد بشن(البته میگن که قدیما بین انسان ها زندگی میکردن!!! ولی بعد از مدت ها دیگه اونها از زمین رفتن!)

قدیما تو این زمینه ها خیلی تحقیق میکردم و کتابا و مقالات می خوندم! ولی خیلی وقته که نرفتم سراغش! و خیلی از چیزا فراموشم شده!

البته احضار ارواح هم که انجام میشه, درواقع خیلی ها معتقدند که این ارواح نیستن که با ما ارتباط برقرار میکنن! بلکه جن ها هستن که واسطه میشن! چون جن ها تا یه جاهایی می تونن به آسمون نزدیک بشن(بیشتر از انسان! و کمتر از ارواح) و با بعضی ترفندها از زندگیه اون فردی که داریم روحش رو احضار میکنیم اخباری رو دارن! و خودشون رو جایه اون قرار میدن!
و تو این زمینه هم بحث خیلی خیلی خیلی مفصل هستش! اگه فرصت شد بعضی چیزها رو براتون میگم!

جن ها هم مثل انسان ها! ازدواج میکنن! زاد و ولی می کنن! و همچنین می میرن!!!!

به امید روزی که...!

یا حق...!
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
به موردی که تو عکس اول اتفاق گفته فلویوژیک در وضوح عکس میگن
و ربطی به جن نداره
این رو گفتم چون مدرک عکاسی دارم
ولی درمورد عکس های دیگه نظری ندارم
 

!...

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکی پایه باشه من حاظرم برم داخل
منتها به هر کی میگم بیا بریم میگه دیونه ای ! :(

منم هستم ، بریم ;)
پس 2تا پایه جور شدن!
پس دیگه باید درنگ نکنیم!

راستی یه سوال
تو این باشگاه ، مهندس زیر 18 سال هم داریم :surprised: :biggrin:

اینم نکته ی کنکوریشه! شاید بیشتر جلب توجه کنه! چون هر کی میاد, میگه مطمئنا هستم پس برم تو ببینم چه خبره!
البته کسایی هم که زیر 18 سالشونه(با علمی کاربردی و کاردانش و.. اینا میشه!) واسه اینکه فکر نکنن از بقیه کتر نیستن, اونا هم میان!


وگرنه...!
 

oxision

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس 2تا پایه جور شدن!
پس دیگه باید درنگ نکنیم!
فقط یه نکته میمونه
بزار برم دبی بعد هماهنگ می کنم که برم :biggrin:

اینم نکته ی کنکوریشه! شاید بیشتر جلب توجه کنه! چون هر کی میاد, میگه مطمئنا هستم پس برم تو ببینم چه خبره!
البته کسایی هم که زیر 18 سالشونه(با علمی کاربردی و کاردانش و.. اینا میشه!) واسه اینکه فکر نکنن از بقیه کتر نیستن, اونا هم میان!


وگرنه...!
آخه عزیزم به اونا که مهندس نمی گن.
اونا تا مقطع کاردانی تکنسین هستن بعدش به امید خدا اگه ادامه بدن میشن مهندس
بازم بسته به نوع دانشگاه و تعداد واحدشون ، نوع مدرکشون فرق می کنه :w16:
 

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جن یك افسانه و خرافه نیست، «جن یك واقعیت مسلم است».

موجودات ماوراء‌الطبیعه

شاید به جرات بتوان بحث در وادی موجودات ماوراءالطبیعه را به قدمت تاریخ بشری دانست، چه در میان عوام و چه در میان روشنفكران، دانش پژوهان ومحققین هر عصر. از این رو بعد از گذشت قرنها این بحث هنوز هم به همان تازگی دنبال شده و چنانچه وقتی نوشته ای، گفتگویی، داستانی و یا حتی فیلمی درمورد آن تهیه می شود از استقبال عموم برخوردار می گردد، چرا كه بشر همیشه تشنه برداشتن حجاب از مستورهای پیرامون خویش است، تا بتواند حس غریزی كنجكاوی خود را نسبت به این موجودات، به طریقی تسكین بخشد. شاید یك وجه اشتراك را بتوان در میان عوام و روشنفكران و دانشمندان یافت و آن شك و تردید نسبت به واقعیت وجودی آنان است؛ چرا كه حتی سیر تكاملی علم در قاره اروپا و امریكا هم نتوانسته آن را از محالات بداند و علی رغم همه پیشرفتهای علوم بشری هیچ راه حل علمی برای پی بردن به چگونگی این موجودات عنوان نشده و همه چیز مانند ازل در شك و تردید است. اما در جهان بینی اسلامی همه چیز زیبا و بجا آفریده شده است،حتی موجود ماوراءالطبیعه‌ای با نام «جن»، موجودی كه حتی برخی از مسلمانان، روشنفكران و دانش پژوهان در زمینه دینی یا به دیده شك و تردید در آن نگریسته، و یا سكوت كرده اند.

جن یك واقعیت است یا افسانه

در میان انسانها بر سر خلقت نظام عالم دو دیدگاه كلی وجود دارد، عده ای كه همه چیز را ناشی از خلقت ذات الهی می دانند و گروهی دیگر كه سرمنشا خلقت نظام عالم را در طبیعت جستجو می كنند. اگرچه میان آنان اختلاف نظرها بسیار عمیق و اساسی است، ولی هیچ یك از این دو گروه نتوانسته اند وجود موجودات ماوراؤالطبیعه را انكار كنند. آنهایی كه خداباورند و به روح و معاد معتقدند (غیر از مسلمانان) از آنها به عنوان ارواح خبیثه و یا ارواح شریر و یا شیطان یاد می كنند، برخی هم آنها را موجودات فضایی قلمداد می كنند، مادیون هم كه اعتقادی به ذات الهی و قدرت پروردگار ندارند، این موجودات را همان انسانهای اولیه ای می دانند كه در سیر تكامل بین انسان و میمون حیران مانده و به شكل و شمایل غریب درآمده اند و یا حتی برخی از آنان معتقدند كه اینان انسانهای وحشی و بدوی در اعماق جنگل هستند و گاهی خود را نمایان ساخته و موجب اذیت و آزار انسانهای متمدن می شوند. و اما مسلمانان : بنا به نص صریح قرآن، موجودات عالم به سه گروه گروه تقسیم می شوند: ۱ـ جمادات ۲ـ نباتات ۳ـ حیوانات؛ كه یا دارای عقلند مانند انسان، فرشتگان و جنیان و یا فاقد عقل و شعورند مانند حیوانات و باز بنا به آیات نورانی قرآن كریم، باید بدانیم كه بدون هیچ شك و تردیدی موجودی با نام «جن» در جهان آفرینش وجود دارد كه از نظر تكلیف و شایستگی مورد خطاب پروردگار قرارگرفته و مشابه انسان می باشد، چرا كه، ۱ـ سی و چهار بار نام جن در قرآن كریم آورده شده است. ۲ـ هفتاد و دومین سوره قرآن با نام این موجود مزین گردیده است. ۳ـ احادیث و روایات فراوانی از پیامبر اكرم (ص)، حضرت علی (ع)، امامان و بزرگان علوم دینی در این خصوص، موجود بوده و در دسترس قرار دارد. ۴ـ به وسیله بسیاری از انسانها رویت شده اند. به آیاتی از قرآن كریم كه وجود جن را مبرهن می داند اشاره می كنیم:

سپاهیان سلیمان از جن و آدمی و پرنده گرد آمده و به صف می رفتند. (سروه نمل، آیه ۱۷)

برای خدا شریكانی از جن قرار دادند و حال آن كه جن را خدا آفریده است. (سوره انعام، آیه ۱۷)

بگو اگر جن و انس گرد آیند تا همانند این قرآن را بیاورند، نمی توانند، هر چند كه یكدیگر را یاری دهند. (سوره اسرا، آیه ۸۸)

سخن پروردگارت بر تو مقرر شد كه جهنم را ازجن و انس انباشته می كنیم. (سوره هود، آیه ۱۱۹)

ای گروه جنیان و آدمیان، اگر می توانید كه از قطر آسمان و زمین بگذرید، بیرون روید ولی بیرون نتوانیدرفت مگر با قدرتی. (سوره الرحمن، آیه ۳۳)

Oمرحوم شیخ مفید در كتاب «ارشاد» آورده است: «در آثاری از ابن عباس نقل شده: زمانی كه پیامبر اسلام (ص) به قصد جنگ با قبیله بنی مصطلق از مدینه خارج شد، هنگام شب به دره وحشتناك و صعب العبوری رسید. اواخر شب جبرئیل بر آن حضرت نازل شد و خبر داد كه طایفه ای از جن در وسط دره جمع شده و قصد مكر و شر و آزار و اذیت شما و اصحابتان را دارند». (ارشاد ص ۳۹۹)

از حضرت امام صادق (ع) روایت شده : روزی حضرت رسول (ص) نشسته بود، مردی به خدمتشان رسید كه بلندی قامتش مثل درخت خرما بود. سلام كرد، حضرت جواب داد و سپس فرمود: «خودش و كلامش شبیه جن است». سپس به او فرمود: كیستی؟ عرض كرد: من هام، پسر هیم، فرزند لاتیس، پسر ابلیس هستم (بحارالانوار ص ۸۳)

بانو حكیمه دختر امام كاظم (ع) گوید: «برادرم امام رضا (ع) را دیدم كه جلو در اتاقی با كسی صحبت می كرد در حالی كه تنها بود، عرض كردم: با چه كسی سخن می گویید؟ فرمودند: فردی از جن آمده تا مسائلی بپرسد و از چیزهایی شكایت كند» (اصول كافی ص ۳۹۵)

علامه طباطبایی (ره) می فرمودند: «روزی آقای بحرینی كه یكی از افراد معروف ومشهور در احضار جن و از متبحرین در علم ابجد و حساب مربعات بود در مجلس ما حضور یافت،چادری آوردند، دو طرفش را به دست من داد و دوطرف دیگر را به دستهای خود گرفت. این چادر به فاصله دو وجب از زمین فاصله داشت. در این حال جنیان را حاضر كرد، صدای غلغله و همهمه شدیدی از زیر چادر برخاست. چادر به شدت تكان می خورد چنان كه نزدیك بود از دست ما خارج شود. من محكم نگه داشته بودم، آدمكهایی به قامت دو وجب در زیرچادر بودند و بسیار ازدحام كرده و تكان می خوردند و رفت و آمد داشتند، من با كمال فراست متوجه بودم این صحنه، چشم بندی و صحنه سازی نبوده و صد درصد وقوع امر خارجی بوده است» (رجایی، تهرانی جن و شیطان ص ۴۷)

اینها شمه ای بود از آیات قرآن كریم و احادیث و روایات كه هر گونه شك و شبهه ای را در وجود واقعیت جن به یقین تبدیل می سازد.

جن چگونه موجودی است؟

به واقع جن چگونه موجودی است و آیا می توان توسط علوم پیشرفته امروزی آن را اثبات كرد؟جن در لغت به معنای مستور و پوشیده است،همان طور كه بچه در رحم و پنهان از چشم ما را «جنین» گویند و جنت اشاره به باغی است كه درختان آن مانع از به چشم آمدن زمینش می گردد. و شاید علت شك و تردید در وجود جن نیز همان مستور و پنهان بودنش از انظار و حس بشری است، كه علت آن در ذات خلقتش نهفته است. قرآن كریم خلقت جن را چنین بیان می دارد:


و جان (كه در بعضی از متون اسلامی آمده است، جان پدر جن است همان طور كه آدم، پدر انسان) را پیشتر، از آتش زهرآگین آفریدیم. (سوره حجر، آیه ۲۷)

خدا انسان را از گل خشك شده ای چون خاك سفال آفرید و جنیان را از شعله ای بی دود. (سوره الرحمان، آیه ۱۴ و ۱۵)

مرا از آتش خلق كردی و او (انسان) را از گل آفریدی. (سوره اعراف، آیه ۱۲)
از این آیات در می یابیم كه جن، آتش است و انسان از جنس خاك، و این چنین دریافت می شود كه جنیان قبل از انسان خلق شده اند، و از آن جایی كه هر دو از ماده آفریده شده اند پس مادی هستند، ولی دو تفاوت اساسی آنها را از سایر موجودات متمایز می سازد:


۱ـ می توانند خود را به هر شكل و قیافه ای درآورند (آكام المرجان) (به استثنای پیامبران و ائمه معصوم و بنا به برخی روایات حتی احدی از شیعیان).

۲ـ از چشم موجودات دیگر پنهانند. ملاصدرا پنهان و آشكار شدن جن را با هوا قیاس می كند و این طور عنوان می دارد: «بدن های لطیف آنها در الطاف و نرمی متوسط بوده و از این رو آماده جدایی و یا گردآمدن هستند، چون گرد هم آیند قوام آنها بهتر گشته و مشاهده می گردند و چون جدا گردند قوامشان نازك و جسمشان لطیف می شود و از دیده پنهان می مانند، مانند هوا كه وقتی ذراتش گرد هم می آیند غلیظ می شود و به صورت ابر درمی آید و وقتی ذرات از هم جدا می شوند لطیف شده و دیده نمی شوند.» (ملاصدرا، مفاتیح الغیب)
همین ذات وجودی جنیان به آنها این امكان را می دهد كه خود را به هر شكلی و با هر حجمی درآورند، چه به اندازه سرسوزن و چه در اندازه اتاقی بزرگ. آنها به واسطه همین ویژگی، بعد زمان برایشان معنا ندارد، و مسافتی را كه بشر مدتها باید آن را طی كند، در لحظه ای می پیمایند و اعمالی را كه از توان انسان خارج است آنها به راحتی قادر به انجامش هستند. عمده ترین علت شك و تردید در وجود آنان هم همین پنهان بودن از چشم انسانهاست، كه البته از نظر علمی هم توجیه پذیر است. چرا كه در جهان هستی چیزهای زیادی وجود دارد كه به چشم ما قابل رویت نیستند ولی قدرتشان از نظر جسمی از انسان به مراتب بیشتر است، مثل الكترونها، امواج الكتریسیته، نورهای ماورای بنفش، اشعه ایكس، باكتریها و ویروسها، آمیب ها، جانداران تك سلولی و از همه مهمتر ذات اقداس الهی كه دیده نمی شود ولی كدام عقل سلیمی می تواند آن را انكار كند؟ بنابراین صرف این كه با حواس خود قادر نیستم آنان را درك كنیم، دلیل بر نبودن آنها نیست.

آیا جن ها برتر از انسانند؟

همه ما واژه «از ما بهتران» را به كرات شنیده ایم. این واژه در فرهنگ عامیانه ما اغلب برای جن به كار می رود ولی آیا واقعا این چنین است؟ آیا جن موجودی برتر از انسان است؟ خداوند در قرآن كریم می فرماید: «و ما فرزندان آدم را بر بسیاری از مخلوقات خود برتری و فضیلت كامل بخشیدیم.» (سوره اسرا، آیه ۷۰)


و همچنین واجب شدن سجده شیطان و فرشتگان بر انسان نیز، خود دلیلی برای برتر بودن نوع انسان است در پیشگاه خداوند. یك انسان كامل بر همه موجودات برتری دارد و حتی بعضی از انسانها كه راه برقراری ارتباط با جنیان را می دانند (مدیوم‌ها) می توانند بر آنها تسلط یابند. باز به قرآن كریم استناد می كنیم كه می گوید: «از پریان بودند كه به فرمان پروردگارش برایش كار می كردند و هر كه از آنان از فرمان سرمی پیچید به او عذاب آتش سوزان را می چشاندیم. برای وی هر چه می خواست از بناهای بلند و تندیسها و كاسه هایی چون حوض و دیگهای محكم می ساختند. » (سوره سبا، آیه ۱۲و ۱۳)
اگر چه قرآن كریم در مورد تسلط بر جن فقط از حضرت سلیمان یاد كرده است ولی در بسیاری از كشورها و حتی در كشور خودمان هم نمونه های زیادی دیده شده كه اشخاصی با عنوان جن گیر و یا احضاركنندگان ارواح توانسته اند از آن ها بهره گیرند، كه البته در مبحثی جدا به آن خواهیم پرداخت. در هر حال باید دانست كه در پیشگاه خداوند انسان، اشرف مخلوقات است و یك انسان كامل و مومن بر همه خلایق برتری دارد.

حیات و زیستن جن بر روی زمین چگونه است ؟

بنا بر آیه كریمه قرآن:

این موجود عجیب پیش از آفرینش انسان، خلق شده است. (سوره حجر، آیه ۲۷)


جنیان از شعله های آتش آفریده شده اند. (سوره الرحمن، آیه ۱۴)

جنیان چون انسانها دسته دسته به دنیا آمده اند، تا زمان مرگ زندگی كرده و بعد به جهان آخرت خواهند رفت. (سروره فصلت، آیه ۲۵)

آنها نیز نر و ماده دارند. (سوره جن، آیه ۶)

آن ها نیز تمایلات نفسانی دارند. (سوره الرحمن، آیه ۵۶)

تعداد جنیان بیش از آدمیان است. (سوره انعام، آیه ۱۲۸)

همان طور كه پیش از این گفته شد، جن موجودی است مادی كه از آتش خلق شده است. از آنجایی كه ماده است، بنابراین حیات دارد و از آنجایی كه دارای حیات است و طبق آیات الهی زاد و ولد می كند پس نر و ماده دارد، خواب و خوراك دارد و پایان زندگی اش با مرگ توام است و باز بنا بر آیات كریمه، زندگی پس از مرگ نیز خواهد داشت كه در مبحث دیگری به آن خواهیم پرداخت.

تغذیه جنیان

از آنجا كه هر موجودی برای ادامه حیات خود احتیاج به تغذیه و خوراك دارد جنیان نیز به طور قطع از چیزهایی تغذیه می كنند. چنان كه «ابن بابویه» نقل كرده است: «گروهی از طایفه جن خدمت پیامبر اكرم (ص) شرفیاب شدند و عرض كردند: ای رسول خدا چیزی برای خوردن به ما عطا فرما، حضرت هم استخوان و بازمانده غذا را به آنها عطا كرد.» (وسایل الشیعه، جلد۱، ص ۲۵۲)


و نیز امام صادق (ع) می فرماید: «استخوان و ضایعات غذای جنیان است». (وسایل الشیعه)

سخن گفتن جنیان

فطرت انسان به گونه ای است كه او را محتاج به سخن گفتن و ارتباط برقرار كردن با همنوعان خود ساخته است. از طرفی اصوات در حیوانات هم به طریق علمی و هم تجربی ثابت شده و همچنین در قرآن و روایات ذكر شده كه بعضی از پیامبران (مانند حضرت نوح و سلیمان) زبان حیوانات را دانسته و می توانستند با آنها سخن گویند، در جنیان نیز به همین گونه است، از آنجایی كه جنیان نیز مادی هستند و زندگی اجتماعی آنها ایجاب می كند كه با یكدیگر سخن بگویند، پس به طور قطع و یقین آنها اصواتی برای انتقال مفاهیم به یكدیگر دارند ولی در فهم ما نیست. البته كسانی می توانند به طریقی حرفهای آنها را دریابند و با آنها سخن گویند; چنانكه حضرت رسول و برخی از امامان با آنها صحبت می كردند و افرادی بنا بر تواناییهای خاصی می توانند با آنها ارتباط برقرار كنند. (ارتباط دهندگان یا جن گیران) از امام صادق (ع) نقل شده است : «روزی امیرالمومنین (ع) در كوفه بر فراز منبر مشغول خطبه بود كه ناگهان اژدهایی در حالی كه به شدت به طرف مردم می دوید و آنها از او می گریختند پدیدار شد. حضرت فرمود: «راه را برای او باز كنید. » اژدها جلو آمد و از منبر بالا رفت و پاهای حضرت (ع) را بوسید و خود را به پاهای مبارك حضرت مالید و سه بار دمید، سپس پایین آمد و رفت و حضرت خطبه را ادامه داد. وقتی مردم توضیح خواستند ایشان فرمود: او مردی از جن بود كه می گفت : فرزندش را یكی از انصار به نام جابر بن سمیع، بدون این كه به او آزاری رسانده باشد با سنگ كشته است و اكنون خون فرزندش را می طلبید.» (بحارالانوار، ص ۱۷۲) قابل ذكر است، دری كه اژدها از آن وارد و خارج شده بود به «باب الثعبان» (درب اژدها) مشهور شد.
پس از شهادت امیرالمونین (ع)، معاویه كه نمی خواست ذكری از فضایل آن حضرت گفته شود دستور داد فیلی آوردند و به آن در بستند. آن‌قدر فیل را در آنجا نگاه داشت تا به باب‌الفیل مشهور شد و هم اكنون نیز، «باب الفیل» (درب فیل) نامیده می‌شود
 

sepehrkhosrowdad

مدیر بازنشسته
جدی سپهر میتونی اینکارو بکنی؟
اگه بشه من واقعا" ممنون میشم :redface::gol:
البته اگر وقتت رو نمیگیره و... .
آره، 2 - 3تا کتاب خوندم در موردش، با یکی دو نفر هم که اطلاعات خوبی داشتن، حسابی صحبت کردم! :thumbsup:
چشم، به زودی!
البته فیدل داره پیش دستی می کنه! :w01::thumbsup2:
 

!...

عضو جدید
کاربر ممتاز
فقط یه نکته میمونه
بزار برم دبی بعد هماهنگ می کنم که برم :biggrin:


آخه عزیزم به اونا که مهندس نمی گن.
اونا تا مقطع کاردانی تکنسین هستن بعدش به امید خدا اگه ادامه بدن میشن مهندس
بازم بسته به نوع دانشگاه و تعداد واحدشون ، نوع مدرکشون فرق می کنه :w16:

مشکل می دونی چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تو فرهنگ ما اینها جا افتاده:
یکی CD رایت کنه, میشه مهندس! یکی یه کلاه ایمنی سرش کنه, میشه مهند***ی که پولدار باشه, میشه مهندس!کسی که یه شرکت داشته باشه میشه مهندس! یکی کیف سامسونت دستش بگیره میشه مهندس!
کسی که چند سال درس خونده و زحمت کشیده, بهش میگن ارازل و اوباش!!!!!!!!:(
پس میشه هر کسی....!!!!! و تعجب هم نداره!


و البته در مورد اجنه!!!!!

اگه اطلاعاتی خواستین , از یه زوایایه دیگه میتونم بهتون کمک کنیم!!!!


راستی جن ها از آتیش هستن! ولی می تونن با انسان ازدواج کنن!!!!!!

چون آتیش اونا مثل خاک ماست! ما که از خاک هستیم, پوست و استخون ما خاصیت خاک داره؟
اونا هم فطرتشون از آتیشه! ولی در کل داغ یا سوزان نیستن!!!!
 

sepehrkhosrowdad

مدیر بازنشسته
قسمت اول - جن

قسمت اول - جن

توجه: من دارم تمام مطالبی که در اختیار داشتم رو تایپ می کنم، شاید بعضی جاها با نوشته های دوستان برابر و همسان باشه و به نوعی تداخل داشته باشه!
مقدمه:
چندین سال پیش، وقتی حرف از شبیه سازی در کشورهای غربی شد، گروه های خودجوش و غیر خودجوشی به خیابان ها ریختند که این کار حرام است، یا کمی قبل از آن در زمان طاغوت وقتی هر 6ماه زمان را 1ساعت جا به جا می کردند، ملت به ظاهر دیندار اما جاهل می گفتند، این کار دخالت در کار و امور خداست و در نتیجه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال 1357 چند سالی ساعت بدون تغییر در سال به گذر خود ادامه می داد.
اگر باز هم به قبل برویم، انشتین توانست قوانینی را باپه اثبات برساند و پیرو آن گفته شود که اگر انسان یا هر موجودی به سرعت نور برسد تبدیل به انرژی شده و دیگر زمان برای او مفهومی ندارد.
وقتی این حرف زده شد، همه خندیدند و گفتند یعنی چه و شاید هنوز هم برای بسیاری از افراد و معتقدان به قرآن این حرف کمی عجیب و بیشتر از آن غیر ممکن باشد، اما این مردم به ظاهر مسلمان و دیندار اگر نگاهی به قرآن، کتاب و کلام خداوند و از همه مهم تر مرجع تمام مسلمین جهان و حتی انسان های جهان مراجعه می کردند متوجه می شدند که خداوند در قرآن می فرماید:
""وَ سَخَّرَ لَکُم ما فِی السَّمواتِ وَ ما فِی الاَرضِ""
""و خداوند مسخر گردانین آن چه را در آسمان ها و زمین است""
و در کتاب اصول کافی این طور تعبیر شده که : انسان به مرور تمامی موجودات، آسمان ها و زمین را به تسخیر خود در خواهد آورد.
و با 1تفکر چند لحظه ای می توان نتیجه گرفت که خداوند خود می دانسته که تمام این اتفاق ها خواهد افتاد و نیازی به برپایی تظاهرات علیه شبیه سازی و .... نیست.
البته چه زیباست که این ها را هم جزو اعجاز قرآن بدانیم.
اما اگر به روابط اثبات شده از دانشمند بزرگ انشتین توجه کنیم، درک می کنیم که انسان تنها می تواند موجودات سه بعدی را ببیند و توانایی دیدن موجودات احتمالی دیگر را ندارد.
موجوداتی که در ابعاد مختلف زندگی می کنند.
موجوداتی که 2بعدی، 4بعدی و ... هستند و به همین دلیل هم از بسیاری از روابط حاکم بر نوع زندگی ما تبعیت نمی کنند. یکی از این موجودات که به وضوح در قرآن وجود آن ذکر شده، جن است.
در این گردآوری، سعی شده مباحث پایه و اطلاعات اولیه اما درستی از جن به شما خواننده عزیز داده شود، به همین دلیل کلیه مطالب بیان شده، مطالبی است، از کتاب های معتبر و تمامی جملات با منابع محکمی ارائه شده و به هیچ وجه برداشت آزادی از مطالب موجود در آن دخیل نمی باشد.

معانی لغوی جن:
در مفردات راغب اصفهانی آمده است که اصل کلمه ی جن به معنای ((پنهان و پوشیده بودن شیء از حواس)) است.
در فرهنگ لغت لاروس چنین معرفی می شود: یعنی شیء غیر قابل رویت.
مثال های زیر ما را باکلمه ی جن بیشتر آشنا می کند:
جنین: چون در شکم مادر پنهان است.
جنّت: به معنی باغ به علت کثرت درختان و دیده نشدن فضا (زمین) و جا و مکان.
جنه: به معنی سپر، زیرا سرباز در پشت آن مخفی می شود.
اما به هر موجود یا هر چیز نامرئی جن نمی گویند. مثلاً در قرآن به فرشتگان <ملک> گفته می شود.
و اینکه ( جن = دیو ) نیست. این 1اشتباه در باورهای قدیم ایران باستان است، زیرا در آن زمان یکی را موجود خیر و یکی را کارگزار شر می دانستند که به این مورد اخیر دیو می گفتند و بعد از نزول قرآن دیو را به جن نسبت دادند!
ماهیت جن:
به گفته ی قرآن، جن موجودی است که ماده ی حیات آن آتش است و موجودی است زنده و دارای حیات و مرگ، حشر و نیز موجودی است مکلف مانند انسان، مومن و کافر دارد و دارای زن و مرد و تولد و اندام تناسلی و .... ولی دیده نمی شود.
دارای جسم، اما اندازه ی آن در حالت عادی قابل رویت نیست، مثل میکروب ها که جسم هستند اما با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. (در بخش های بعدی ظهور جن توضیح داده خواهد شد)
اما بر خلاف تصور، فرشتگان فقط جان هستند، یعنی جسم ندارند و به همین دلیل هیچ وقت انسان قادر به دیدن آنها نیستند! (آشنایی با قرآن 9 صفحه 187)
تفاوت جن و انس:
· مراحل ایمان و دین جن
آن چه که جنیان در آن از انسان پایین ترند، این است که در مراحل ایمانی و معنوی مانند انسان نیست. البته مانند انسان مومن و غیر مومن حتی مشرک ، منکر خدا، منکر انبیاء و .... دارد اما آنان مثل انسان نمی توانند مسیر کمال را بپیمایند و به مقام پیامبری برسند، در این جهت تابع بشر هستند.
· سرعت
دیگر مساله، سرعت است. آنان حرکت را با یک سرعتی انجام می دهند که برای انسان، قابل درک و فهم نیست و در هر لحظه می توانند در هر حایی باشند. مثلاً یک لحظه اینجا، یک لحظه آن ور دنیا.
· ارتباط باخدا
آنها می توانستند به هفت آسمان بروند اما با به پیامبری رسیدن حضرت عیسی آنها تنها به 3 آسمان از هفت آسمان دسترسی داشنتد و با به پیامبری رسیدن حضرت محمد (ص) آنها از رسیدن به 3آسمان ها هم باز ماندند زیرا خداوند در سوره جن می فرمایند:
<<اما اینک هر کس بخواهد که از اسرار روحی الهی سخنی بشنود تیر شهاب در کمینگاه اوست.>> سوره جن، آیه 9
و این به این دلیل می باشد که پیامبر را متهم نکنند که اخباری را از جن دریافت نمود. (برداشت آزاد: سوء استفاده توسط سلمان رشتی برای تخریب قرآن)
در مورد تیر شهاب در بخش های بعدی توضیح داده خواهد شد.
 

sepehrkhosrowdad

مدیر بازنشسته
در ضمن از مدیر این بخش درخواست دارم در صورت صلاحدید این تاپیک رو به تالار اسلام و قرآن منتقل کنند!
چون این بحث ریشه در قرآن و اعتقادات ما داره!
 

shanli

مدیر بازنشسته
مرسی سپهر
فوق العاده ای;)

فیدل از توهم خیلی ممنونم..مرسی:gol::gol:
 

hamid_zebel82

عضو جدید


یک جوان عرب در منطقه حلیله امارات با شنیدن صداهای عجیب در یکی از غارهای اطراف منطقه دوربین خود را برداشته و به محل می رود و در انجا موجودی شبیه جن را مشاهده می کند.
فرد عکاس بر اثر سکته قلبی فوت می شود و پلیس با اعلام دوستان او ومراجعه به محل در کنار جسد دوربین عکاسی می یابند وبا ظهور فیلم داخل دوربین ،عکس جن را مشاهده می کنند. این عکس در اخبار و
نشریات امارات به چاپ رسیده و از تلویزیون ان کشور پخش گردید.
 

hamid_zebel82

عضو جدید
جن

واژه جن (Denie,jinn,demon)
جن در لغت به معنی موجود پنهان ونامرئی است یعنی چیزی که از حواس انسانی پوشیده است وتمام مشتقاتش بر استتار وپنهانی بودن دلالت داردمثل:(جنت)که به معنی باغی سر سبز وازاد است ،(جنان) یعنی ان دلی که در سینه پنهان استو(جنین) به کودکی که در شکم ، پنهان است یا به عبارتی قبر را(جنین)گویند زیرا انچه را در ان می نهند می پوشانند وپنهان نگاه می دارند و(مجنون )کسی است که اسار ونشانی از عقل در او دیده نمی شود و(جنه)به معنی سپرکه جنگجو سر و گردن خود را با ان می پوشاند . در کتاب (اقرب الموارد)و(قاموس قران) امده است که (جان)اسم جمع (جن) است امادر (مجمع البحرین)و(کشاف)امده است که جان ،پدر بزرگ جن است ودر وعیار اللغه امده است که(جان)پدر جن است مثل ادم که پدر بشر است واین واژه هفت باردر قران کریم امده است ،در دوبار در باره عصای حضرت موسی و پنج بار در مقابل انسان در تفسیر روح البیان و مجمع البحرین امده است که :(جن)می شود (جنی) زیرا اجنه جمع (جنین)استنه جن بلکه جمع ان (جنه)است ودر اصل خلقت ار نار واتش افریده شده اند.
 

hamid_zebel82

عضو جدید

جن به دلیل عنصر ومبدأ اولی اش در خلقت با انسان متفاوت است ،تفاوتهایی با انسان دارد ودر بعصی قسمتها ،در انچه که فضیلت و کمال واقعی است ،از انسان پائین تر است ودر بعضی چیزها از انسان بیشتر دارند که انها کمال واقعی شمرده نمی شود. انچه این ها در ان از انسان پائین ترند این است که در مراحل ایمانی و معنوی مانند انسان نیستند. البته مانند انسان مؤمن وغیر مؤمن،مشرک یا منکر خدا
وانبیاء دارند . ولی افراد اینها در ایمان ، ان مراتبی را که افراد بشر طی میکنند نمی توانند طی کنند مثلآ نمی توانند به مقام پیغمبری برسند ، در این جهت تابع بشر یعنی پیغمبرها ،هادی ،و راهنمای انها هستند نه این که از خود پیغمبری داشته باشند . فرازهایی در قران مجید وجود دارد که تا حدودی پرده از اسرار جهان جن بر می دارد .
همانطور که در ایه شریفه امده است که :
((خلق الا نسان من صلصال کالفخار ،و خلق الجان من مارج من نار)).
انسان را از گل خشکیده ای همچون سفال افرید ،و جن را از شعله های مختلف
ومتحرک .
خدا ادمی رااز صلطال خاک چنین افریده است وپاک
ولی جنیان را چومی افرید ز یک شعله اتش ، بکردی پدید
 

sepehrkhosrowdad

مدیر بازنشسته
در مورد عکسسی که شما انتخاب کردین باید بگم، در 1جایی خوندم که مشخص شد 1مجسمه بوده و مجسمش هم کشف شده و تنها 1 استفاده زیرکانه از هنر عکاسی بوده!
 

shanli

مدیر بازنشسته


یک جوان عرب در منطقه حلیله امارات با شنیدن صداهای عجیب در یکی از غارهای اطراف منطقه دوربین خود را برداشته و به محل می رود و در انجا موجودی شبیه جن را مشاهده می کند.
فرد عکاس بر اثر سکته قلبی فوت می شود و پلیس با اعلام دوستان او ومراجعه به محل در کنار جسد دوربین عکاسی می یابند وبا ظهور فیلم داخل دوربین ،عکس جن را مشاهده می کنند. این عکس در اخبار و
نشریات امارات به چاپ رسیده و از تلویزیون ان کشور پخش گردید.

این عکس تو مجله ی خانواده ی سبز هم چاپ شد..ولی بعد تو سه یا چهار شماره بعدش اعلام کردند که جن نبوده و مطالب رو کذب کردن! تاجایی که میدونم نقاشی بوده!
 

sepehrkhosrowdad

مدیر بازنشسته
برداشت آزاد

برداشت آزاد

در مورد ترس از جن بگم!
1روز 1روانپزشکی می گفت در روز وقتی به 1بچه میگیم برو توی انباری فلان وسیله رو بیار، میره و میاره!
اما اگه در شب بگیم برو بیار، و چراغی روشن نباشه می ترسه!
چرا!؟!
چون در شب اون نمی تونه حایی رو ببینه و می ترسه!
این ترس علتش عدم شناخت، نه چیز دیگه!
چون نمی بینه، نمیشناسه، می ترسه!
ترس از جن هم همینه!
چون نمیشناسیمش، می ترسیم، چون 1سری خرافات رو شنیدیم و فکر می کنیم چه خبره!!
 

sepehrkhosrowdad

مدیر بازنشسته
این عکس تو مجله ی خانواده ی سبز هم چاپ شد..ولی بعد تو سه یا چهار شماره بعدش اعلام کردند که جن نبوده و مطالب رو کذب کردن! تاجایی که میدونم نقاشی بوده!
عکس مجسمش در اینترنت هست و حتی کلیپی که در موردش توضیح دادن در youtube هست!
 

n_h_1365

عضو جدید
درسته که جن وجود داره اما همونطور که می دونیم دیده نمیشه ، پس با عرض معذرت قضیه ی عکس ها منتفی می شه ، که البته بعضی هاشونو دوستان گفتن ، مثلا" عکس هایی که می بینیم به صورت تار هستن ( عکس شماره 1 این تاپیک ) نوع خاصی از عکاسیه که با استمرار حرکت گرفته میشه و یا عکس هایی که با فتوشاپ و امثال اون درست می شه .
عکسی هم در مجله خانواده چاپ شد بعد ها تکذیب شد .
اینکه جن ها از آینده خبر دارن هم درست نیست ، اونها فقط از گذشته و حال خبر دارن .
اینم که با بعضی از افراد ارتباط برقرار می کنن درسته ، در واقع اون افراد روحشون رو به شیطان می فروشن مثل فال گیرها . جن ها میتونن با استفاده از گذشته و حال فقط آینده رو پیش بینی کنن ، همون طور که می دونیم همه ی پیش بینی ها درست از آب در نمی یاد .
 

sepehrkhosrowdad

مدیر بازنشسته
دیده که میشن، اگه خودشون بخوان!
تا 2روز دیگه همه ی پروژم رو تایپ می کنم و در اختیارتون میذارم تا ببینین که دیده هم میشن! :)
 

Similar threads

بالا