anjoman linuxi ha

ghalandar

عضو جدید
salam doostan....man mikham ye anjoman linuxe rah andazi konam kasani ke mayeland ba eraeye matlab be onvan admin anjoman be man komak konand lotfan be man khaba bedan;)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rezajavidi

عضو جدید
سلام دوست من

ورودتون رو به سایت تبریک می گم، صحبت در مورد سیستم عاملی که به نظر من با وضع پیش اومده برای ویستا در آینده ای نزدیک در همه دنیا به صورت فراگیر پخش میشه و اونقدر انعطاف پذیر هست که حالا حالا جای کار و پیشرفت داشته باشه مطمئنا برای علاقمندان به کامپیوتر می تونه بحث داغی بشه.

موفق باشی
 

Roham

عضو جدید
مي خواستم يه سوال بپرسم.
اين جنبش open source هم مربوط به سيستمهاي عامل لينوكسه؟ ويندوز اوبونتو چي؟;)
 

rezajavidi

عضو جدید
سلام

باید خدمت دوست عزیزم roham بگم نرم افزار های متن باز یا Open source به نرم افزار هایی گفته می شوند که بعد از اتمام پروژه کد های برنامه رو در اختیار کاربران قرار می دهند تا اونها بتونند بنا به سلیقه و یا کاری که می خواهند انجام بدم برنامه رو تغییر بدن.

خوب خیلی از برنامه ها هستند که open source هستند و مهمترین اونها یک سیستم عامل هست. پروژه لینوکس یک پروژه قدرتممند هست که شرکت های مختلف اومدن و این پروژه رو شخصی سازی Customizingکردند و به نام خود و البته لینوکس ثبت کردند.

این Ubuntu هم در واقع ویندوز نیست و یک نسخه تغییر یافته لینوکس هست اما طرفدار زیاد داره با حجم کم امکانات زیادی رو به کاربران میده .

توضیح اینکه هیچکدام از ورژن های ویندوز open source نیستند و برای همینه که باید بابتش پول پرداخت کنیم ولی تمام ورژن هایی که از لینوکس داریم Open source و طبیعتا رایگان می باشند.
 

Roham

عضو جدید
تشکر

تشکر

سلام

باید خدمت دوست عزیزم roham بگم ......
ممنون .....
راستش من که از این چیزا زیاد سر در نمییارم به خاطر همین هم بعد از توضیحاتی که دادی به نظرم اومد که سوال من یه کم عجیب و غریب بوده. یعنی یه کلاژ بی ربط از مفاهیم متفاوت.
به هر حال ممنون از توضیحاتت.
یه سوال دیگه : میشه سیستم عامل ویندوز(مایکروسافت) و لینوکس رو روی یک هارد با هم داشت؟ مثل ویندوز 98 و اکس پی؟;);)
 

rezajavidi

عضو جدید
خواهش می کنم دوست من ، قابلی نداشت،حقیقتش منم اطلاعات زیادی در موردش نداره البته باهاش کار کردم اما میدونی لینوکس برا خودش یه دنیاست و یه دنیای واقعا حرفه ای! فقط سعی کردم تا حدی که اطلاع دارم بهت بگم.

لینوکس و ویندوز رو میشه بدون مشکل در کنار هم نصب کرد اما من پیشنهاد می کنم اول ویندوز نصب کنی و بعد لینوکس رو تا بوت سیستمت روی لینوکس قرار بگیره چون اگه رو ی ویندوز باشه با اینکه مشکلی نیست اما این میکروسافت یه کم نسبت به لینوکس خود خواهانه عمل کرده.

یه تذکر و یه راهنمایی هم می کنم که فکر می کنم به دردت بخوره:

تذکر : در نصب لینوکس خیلی در خوندن پیامهای سیستم دقت کن چون برای مثال وقتی ubuntu نصب می کنی اگه همون اول Enter رو بزنی به سیستم میگی که کل هاردت رو فرمت کنه ، برای لینوکس پارتیشن بمدی کنه و اونو نصب کنه و این به معنای از دست دادن همه اطلاعات سیستمت هست

راهنمایی: پارتیشن هایی که در و یندوز استفاده می شن FAT,FAT32,NTFS هست اما برای لینوکس باید یک پارتیشن از نوع EX2 یا EX3 داشته باشی و یک پارتیشن هم ([ که فضاش تقریبا دو برابر رم کامپیوتر هست) از نوع SWAP برای حافظه مجازی یا همون Virtual memory که در ویندوز استفاده میشه. البته هنگام نصب لینوکس همون جا میتونی اینا رو بسازی و نمی خواد از قبل آماده کنی.

امید وارم چیزایی که گفتم به دردت بخوره، اگه بازم مشکلی داشتی حتما خبرم کن ، خوشحال می شم بتونم کمکی به دوست خوبم بکنم.

خوش باشی
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام
دیدن این پست واقعا خوشحالم کرد،چون دقیقا همون چیزیه که میخوام
من با کمال افتخار عضو این انجمن میشم
امیدوارم کمکم کنید چون میخوام وارد دنیای لینوکس بشم:)
فردا هم میخوام لینوکس و ویندوز رو رو لپتابم نصب کنم،امیدوارم اگه به مشکلی برخوردم،باشید و کمکم کنید:gol:
 

negin17h

مدیر تالارهای مهندسی کامپیوتر و رباتیکمتخصص #C
مدیر تالار
به عنوان پیام بازرگانی میگم، لطفاً فارسی تایپ کنید. این بار به دلیل اینکه دوستان پاسخ دادند تاپیک را قفل نمی کنم اما در صورت مشاهده، تاپیک حذف خواهد شد :gol:
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
دیدن این پست واقعا خوشحالم کرد،چون دقیقا همون چیزیه که میخوام
من با کمال افتخار عضو این انجمن میشم
امیدوارم کمکم کنید چون میخوام وارد دنیای لینوکس بشم:)
فردا هم میخوام لینوکس و ویندوز رو رو لپتابم نصب کنم،امیدوارم اگه به مشکلی برخوردم،باشید و کمکم کنید:gol:

سلام...
تویه بخش سیستم عامل می تونید هرجا مشکلی داشتید بگید تا بچه ها بر طرفش کنند...
با تشکر...
 
بالا