► •*♥*•◄ 4 مهرماه تاسیس باشگاه استقلال تبریک ► •*♥*•◄

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تفلدش مبارررررررررررررک


:gol::gol::gol::cap::cap::cap::gol::gol::gol::gol:










 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
65 سال پيش وقتي براي نخستين بار باشگاه دوچرخه سواران در تهران فعاليت خود را آغاز کرد، کسي فکر نمي کرد اين باشگاه 7 دهه بعد يکي از برترين باشگاههاي قاره آسيا باشد.






امروز چهارم مهر ماه مصادف با شصت و پنجمین سالگرد تاسیس باشگاه استقلال تهران است. 65 سال پیش وقتی برای نخستین بار باشگاه دوچرخه سواران در تهران فعالیت خود را آغاز کرد، کسی فکر نمی کرد این باشگاه 7 دهه بعد یکی از برترین باشگاههای قاره آسیا باشد. باشگاه استقلال در طول دوران فعالیت خود فراز و نشیب های زیادی داشته است که سایت گل به مناسبت سالروز تاسیس این باشگاه تاریخ استقلال را ورق می زند:

4 مهر 1324

عده ای از دوچرخه سواران پایتخت برای توسعه این ورزش تصمیم به تاسیس باشگاهی با نام کلوپ دوچرخه سواران گرفتند و محل کلوپ نیز اتاقی در اول خیابان 3 اسفند سابق بود.

مهر 1325

یک سال بعد از تاسیس باشگاه دوچرخه سواران، دو تیم فوتبال نادر و شهاب با ادغام در باشگاه دوچرخه سواران تیم فوتبال این باشگاه را تشکیل دادند.

آذر 1325

اولین مسابقه رسمی تاریخ باشگاه مقابل سرباز در چارچوب جام باشگاههای تهران برگزار شد که تیم دوچرخه سواران 3-1 باخت. در همین ماه اولین داربی پایتخت بین دوچرخه سواران و شاهین نیز انجام شد که به تساوی 1-1 انجامید.

اسفند 1325

تیم دوچرخه سواران در اولین فینال خود در جام حذفی تهران 2-1 به دارایی باخت و نایب قهرمان شد. این اولین مقام قابل توجه تاریخ باشگاه بود.

خرداد 1327

اولین مقام قهرمانی تاریخ باشگاه دوچرخه سواران با قهرمانی در جام حذفی تهران بدست آمد. در بازی فینال تیم عقاب حاضر نشد و 3- صفر بازنده اعلام شد.

فروردین 1328

باشگاه دوچرخه سواران اولین باشگاه تاریخ ورزش ایران شد که نشریه اختصاصی منتشر کرد. اولین شماره دو هفته نامه دوچرخه سواران روز 15 فروردین با قیمت 5 ریال به روی دکه ها رفت.

روز 20 فروردین اولین هیات مدیره رسمی باشگاه از طریق رای گیری انتخاب شد و پرویز عمو واغلی، ناصر ملکی، علی دانایی فر، آشوت آودیان و گرائیلی به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند. همچنین ملکی به عنوان مدیر داخلی باشگاه انتخاب شد.

مهر 1328

تیم سرباز منحل شد و تمام بازیکنان این تیم که نظامی و اغلب ملی پوش بودند به تیم دوچرخه سواران پیوستند که قدرت مضاعفی به این تیم بخشید.

بهمن 1328

نام باشگاه دوچرخه سواران رسما به تاج تغییر یافت و بدین ترتیب از امتیاز بودجه دولتی برخوردار شد.

مرداد 1329

اولین سفر خارجی ورزشکاران باشگاه تاج به افغانستان برای شرکت در جام استقلال افغانستان که 24 روز به طول انجامید.

شهریور 1329

تیم تاج در اولین بازی دوستانه بین المللی خود مقابل تیم منتخب کابل قرار گرفت و 3-2 در حضور 9 هزار تماشاگر و همچنین ظاهر شاه، پادشاه افغانستان به پیروزی رسید.

اسفند 1329

در اولین دوره بازیهای آسیایی که در دهلی برگزار شد، 22 ورزشکار کاروان تیم ایران از باشگاه تاج بودند از جمله: عارف قلی زاده، محمود بیاتی، نادر افشار علوی، پرویز کوزه کنانی و ژرژ مارکاریان بازیکنان تاج بودند که به همراه تیم ملی فوتبال مدال نقره را کسب کردند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


تیم تاج سابق در دهه 30، قبل از آغاز یکی از دیدارهایش مقابل شاهین​



دی 1334



13 بازیکن تیم تاج به علت اختلاف با سرپرست تیم ملی از همراهی تیم ملی در سفر به عراق خودداری کردند و از سوی فدراسیون فوتبال 3 ماه محروم شدند. علت اختلاف این بود که سرپرست تیم ملی در خرمشهر به علی دانایی فر مربی تیم تاج که در این سفر میهمان تیم ملی بود، گفته بود در بغداد باید به هتل دیگری بروند! دی 1336

پرگل ترین پیروزی تاریخ باشگاه تاج در بازی مقابل داریوش ثبت شد. تاج در جام باشگاههای تهران 18- صفر داریوش را برد. در گزارش این بازی آمده است: "حسن سلوک و همکاری و عصبانی نشدن افراد تیم داریوش قابل ذکر است"!

اردیبهشت 1338

بازی فینال جام حذفی تهران بین شاهین و تاج پس از دو بار مساوی شدن، بالاخره با پیروزی تاج در سومین بازی همراه شد و این تیم قهرمان جام حذفی شد.

آبان 1348

تیم تاج در اولین حضورش در تورنمنت جام میلز هند قهرمان شد و اولین مقام قهرمانی بین المللی خود را بدست آورد.

اسفند 1348

در آخرین روزهای اسفند زدراکو رایکوف مربی یوگسلاو با قراردادی به مبلغ 6500 تومان سرمربی تیم فوتبال تاج شد که منشا تحولات زیادی در فوتبال این باشگاه شد.

فروردین 1349

آبی پوشان پایتخت قهرمان جام باشگاههای آسیا شدند. انها در فینال 2-1 تیم هاپوئل رژيم اشغالگر قدس را بردند و قهرمانی آسیا را در تهران جشن گرفتند.

بهمن 1349

تیم تاج قهرمان اولین دوره مسابقات باشگاههای کشور با نام لیگ شد. تاج در فینال 2-1 پاس را برد و بدون باخت قهرمان شد.

شهریور 1352

در یک بازی عجیب تیم تاج 6- صفر مغلوب پرسپولیس حریف سنتی خود شد. این سنگین ترین شکست تاریخ باشگاه محسوب می شود.

فروردین 1358

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نام باشگاه از روز 20 فروردین رسما به استقلال تغییر یافت و عنایت الله آتشی نیز به عنوان مدیر جدید باشگاه منصوب شد.

دی 1362

بعد از تغییر و تحولات رخ داده در باشگاه، تیم استقلال با قهرمانی در باشگاههای تهران اولین مقام رسمی خود در دوره پس از انقلاب را بدست اورد.

مرداد 1370

تیم استقلال برای دومین بار قهرمان جام باشگاههای آسیا شد. آبی ها در فینال تیم لیائونینگ چین را بردند و قهرمان آسیا شدند
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

تیم استقلال در اوایل دهه 70 که برای دومین بار قهرمان آسیا شد


بهمن 1370
استقلال قهرمان جام باشگاههای تهران شد که این اولین مقام داخلی آبی پوشان در 6 سال گذشته بود. استقلال در این سالها زیر سایه پرسپولیس بود که برترین تیم باشگاهی ایران در سالهای نیمه دوم دهه 60 بود.

اسفند 1371

پس از ناکامی استقلال در کسب سهمیه لیگ آزادگان در مسابقات سوپرجام تهران، مدافع عنوان قهرمانی آسیا طبق مقررات عجیب آن زمان فدراسیون فوتبال راهی دسته سوم لیگ شد!

بهمن 1372

با قهرمانی در لیگ دسته سوم، دوباره به سطح اول فوتبال کشور بازگشت. استقلال در فینال پلی اکریل اصفهان را برد و قهرمانشد.

آبان 1375

علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شد و وی نیز ناصر حجازی را به عنوان سرمربی منصوب کرد تا استقلال پس از چند سال رکورد، جانی تازه بگیرد.

مرداد 1377

استقلال پس از چند سال که در لیگ بدون مقام مانده بود، با تیمی جوان به رهبری ناصر حجازی و در غیاب رقیب دیرینه اش پرسپولیس قهرمان لیگ آزادگان شد.

خرداد 1381

تیم استقلال قهرمانی لیگ برتر را به شکلی عجیب از دست داد. این تیم در انزلی به ملوان باخت تا پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود، در حالی که با یک تساوی هم می توانست قهرمان شود.

دی 1384

باشگاه استقلال به مدت 10 سال به وزارت رفاه واگذار شد. البته این انتقال کمتر از یک سال بعد منتفی شد و استقلال دوباره به سازمان تربیت بدنی برگشت.

بهمن 1385

به دلیل کوتاهی مسولان باشگاه در ارسال به موقع لیست بازیکنان، کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم استقلال را از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشت.

مهر 1388

فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال جهان، باشگاه استقلال را با توجه به نتایج کسب شده در مسابقات قاره ای، به عنوان سومین باشگاه برتر آسیا در قرن بیستم معرفی کرد.



افتخارات باشگاه استقلال

قهرمان باشگاههای آسیا، 2 بار

قهرمان لیگ، 7 بار

قهرمان جام حذفی، 5 بار

قهرمان باشگاههای تهران، 10 بار

قهرمان جام حذفی تهران، 3 بار

قهرمان سوپرجام تهران، یک بار

قهرمان لیگ دسته سوم ، یک بار

قهرمان جام میلز هند، 4 بار

قهرمان جام باردولوی هند، یک بار

قهرمان جام استقلال قطر، یک بار

قهرمان جام ریاست جمهوری ترکمنستان، یک بار
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
روی گل های نرگس


بدون رنگ قرمز


هزار دفعه نوشتم


بدون آبی هرگز


رو گلهای اقاقی


با یه مداد آبی


هزار دفعه نوشتم


زنده باد استقلالی
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
دم همه استقلالیا گرم ...... زنده باد استقلالی .....
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
altinay ► •*♥*•◄ اخبار باشگاه استقلال تهران ► •*♥*•◄ فوتبال ایران 2437

Similar threads

بالا