░▒▓ ویژه نامه دفاع مقدس ▓▒░

Mohsen_1111

عضو جدید
به به
بوی عطر شهدا گرفته اینجا

 

zadshafagh

عضو جدید
کاربر ممتاز
توی شبکه تهران هر روز وصیت نامه یک شهید رو میخونه من چند روز پیگیری کردم دیروز هم داشت وصیت یک شهید 13-14 ساله رو میخوند خدا شاهده تا 90 درصد وصیت نامه ها مثل هم بودن جالب اینجاست که یک بچه 14 ساله چنان وصیت نامه ادبی نوشته که انگار دکترا داره.
به نظر من داره از شهدا برای اهداف سیاسی استفاده ابزاری میشه.
من اصل نامه ها و وصیت نامه های بعضی از این شهدای 13-14 ساله رو دیدم....
واقعا اینطوری بوده
آدم فکر میکرده که اینا چندین ساله که ادبیات خوندن......
خیلی چیزا رو نمیشه با حساب علم محاسبه کرد.....
-چون هدف و راه شهدا یه چیز بوده(اسلام-انقلاب-امام و...)مطمئنا وصیت نامه و حرفاشونم یه جور میشه...چون غیر از اینها هدفی نداشتن....;)
-وچون تو وصیت نامه شهدا اونچه که باب میل طیف سیاسی شماست نیومده(آزادی-دموکراسی و....)از جانب شما این تلقی میشه که استفاده ابزاری میشه از شهدا....
موید باشید:gol:
 

Mohsen_1111

عضو جدید
توی شبکه تهران هر روز وصیت نامه یک شهید رو میخونه من چند روز پیگیری کردم دیروز هم داشت وصیت یک شهید 13-14 ساله رو میخوند خدا شاهده تا 90 درصد وصیت نامه ها مثل هم بودن جالب اینجاست که یک بچه 14 ساله چنان وصیت نامه ادبی نوشته که انگار دکترا داره.
به نظر من داره از شهدا برای اهداف سیاسی استفاده ابزاری میشه.

آقا رامتین حتما فیلم مصاحبه شهید مهرداد عزیزالهی رو پیدا کن و ببین یه نمونه کوچک از همین شهدای کم سن و سال
شاید تو نت بتونی پیدا کنی
با اون سن کم ببین چطور در مقابل دوربین صحبت می کنه وصیت نامه نوشتن که دیگه جای خود داره اونوقت همه چیز رو متوجه می شی
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان سلام
نمی دونم چرا ،اما دلم بدجوری هوای شهادت داره:gol:

روی صحبتم با تمام کساییست که حرفشون حرف آذر مهر عزیزه
امروز کار ما خیلی سخت تر از کار شهید های دیروزه
اونا گل کاشتن و رفتن
ما باید از گل اونا محافظت کنیم
می دونید که مخافظت خیلی سخت تر از کاشتنه
پیروز باشید و باشیم
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
راهت را ادامه خواهیم داد ای شهید....
ای شهید ای انکه بر کرانه ازلی و ابدی وجود بر نشسته ای
نامتان پر رهرو و یادتان جاویدان باد .... :gol::gol::gol:

هفته دفاع مقدس بر عاشقان شهادت و دلاوران و شیرمردان مبارک باد ...
:gol::gol::gol:

 

Azar.099

عضو جدید
در کتاب قطور تاریخ فصل جدیدی است به نام دفاع مقدس وبه نام انسان نوشته شده است.این فصل از جنس بهار است ولی به رنگ سرخ نوشته شده است وخزانی به دنبال ندارد. این فصل داستان تجدید عهد انسان در روزهای پایانی تاریخ است وبرای همین
با خون واشک نوشته شده است ؛ خونی که یک روز در این سرزمین بر خاک ریخته شد واشکی که روزی در وداع ، گوشه ی چادری پنهان شد وروزی دیگر بر سر مزاری بر خاک فرو شد؛وامروز باز هم جاری می شود تا یک بار دیگر گرد وغبار ناگزیره زمان را از چهره ی سرداران روزهای انتظار بشوید.
در کتاب قطور تاریخ فصل جدیدی نوشته شده است که سخت عاشقانه است.
هفته ی دفاع مقدس مبارک
 

Azar.099

عضو جدید
این پیچک ستم پیشه ای که به ارامی بر اندام درختان تنومند حلقه می زند وزرد وخشک می کند وخود همچنان به طراوت خویش می ماند وبالاتر میرود، چیست ؟؟؟
درخت این پاسدار خسته است که شب ها با سر روی خاکی و پاهای گل گرفته به خانه باز می گردد ودر قلب همسرش ان همه غرور و غم جمع میشود که حتی از گفتن کلمه ای باز میماند.
ان درخت رو به زردی ، این مرد است که اورا بعد از ازادی شهر ، ضعیف واز حال رفته و بی هوش ، به خانه اش می رسانند. پیچک محبتی که تسخیر میکند رحم نمیکند
چشمان زیبای همت در وداع تر میشوند و لب هایش ازدردی پنهان بر هم فشرده میشود تا دل بکند
 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان سلام
نمی دونم چرا ،اما دلم بدجوری هوای شهادت داره:gol:

واقعا" امسال حال و هواش متفاوته .....

عطر خون شهدا همه جا پیچیده ....

انشالله روز انتقام خون سیدالشهداء (ع) نزدیکه:gol:
 

zadshafagh

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرین دست نوشته های یک شهید+عکس

آخرین دست نوشته های یک شهید+عکس






"تصاویز زیر آخرین دست نوشته های بجا مانده از شهید فخرالدین مهدی برزی می باشد. امضای انتهای این دست نوشته ، تاریخ 19 اسفند ماه سال 1365 را نشان می دهد.چیزی حدود یک سال بعد ، این شهید عزیز در تاریخ 22 بهمن ماه 1366 در ساعت 22 طی عملیات بیت المقدس 2 به شهادت رسید. خواندنی ترین بخش دستنوشته زیر این است:
«تقریبا هیچ کاری را صد در صد برای رضای خدا فکر نمی کنم که انجام داده باشم و یا مصر به چنین کارهایی باشم...»
این جملات توسط کسی نوشته شده است که در بهترین سال های جوانی ، به میدان یکی از مرگبارترین جنگ های قرن بیستم شتافته است و در نهایت نیز در یکی از دشوارترین معرکه های آن (کوه های سرد و جانفرسای غرب کشور) به شهادت می رسد.

فیالیتنی کنت معه فافوز معه



 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

آغاز جنگ تحميلي

عراق پس از مقدمه‌چيني‌هاي فراوان سياسي و نظامي، در ساعت 14:15 دقيقه دوشنبه 31 شهريورماه 1359 با سه فروند ميگ 23، به فرودگاه بين‌المللي مهرآباد تهران _ به تقليد از حمله هوايي اسراييل در جنگ شش‌روزه با اعراب _ حمله كرد. هم‌زمان پايگاه‌هاي هوايي تبريز، همدان، دزفول، بوشهر، شيراز، اصفهان و فرودگاه‌هاي اهواز، كرمانشاه، سنندج و اروميه، توسط 192 فروند جنگنده عراقي مورد حمله قرار گرفت. روز اول مهر 1359 نيز ارتش عراق با استعداد 48 يگان سازمان‌دهي شده در قالب تيپ‌ها و لشكرهاي مكانيزه، زرهي و پياده با برخورداري از پشتيباني 800 قبضه توپ، 5400 دستگاه تانك و نفربر، 400 قبضه توپ ضدهوايي و 3666 فروند هواپيما و 400 فروند هلي‌كوپتر به ايران حمله كرد. مقصود رهبران عراق از اين تجاوز اين بود كه با شكست نظامي ايران اهداف خود مبني بر لغو قرارداد 1975 الجزاير و تجزيه خوزستان را تأمين نمايد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


رؤياي فتح سه روزه

نيروي زميني ارتش عراق تهاجم خود را در سه محور شمالي، مياني و جنوبي آغاز كرد؛ ولي علي رغم تصور خود در تصرف سريع شهرها، با مقاومت نيروهاي مردمي، يگان‌هاي ارتش و نيروهاي سپاه روبه‌رو شد. در جبهه مياني سپاه دوم عراق در سه محور مهران، نفت‌شهر، و قصرشيرين وارد عمل شد تا ضمن دسترسي به تنگه پاتاق و تأمين امنيت بغداد از طريق سرپل ذهاب و قصرشيرين،‌ به سمت گيلانغرب پيش‌روي كند. پيش‌روي نيروهاي عراقي در حالي بود كه شهرهاي مرزي، خطوط دفاعي و پايگاه‌هاي نظامي در اين مناطق به طور مستمر توسط هواپيماهاي عراقي و آتش توپخانه بمباران مي‌شد. در اين محور در ششم مهرماه 1359، در كنار مقاومت مردم و نيروهاي سپاه در مقابل هجوم دشمن به شهر، خلبانان هوانيروز ارتش به فرماندهي شهيد شيرودي، عقبه يگان‌هاي دشمن را منهدم كردند و بدين ترتيب نيروهاي دشمن از شهر عقب رانده شدند. در جبهه شمالي، سپاه يكم عراق مأموريت داشت ضمن حفاظت منطقه و كنترل معارضان كرد عراقي، نيروهاي ضدانقلاب را به منظور تجريه كردستان و بخش جنوبي آذربايجان غربي تجهيز، تقويت و پشتيباني كند.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

علل تجاوز دشمن از ديدگاه حضرت امام

رژيم بعث عراق كه خود آغازگر تجاوز به ميهن اسلامي ايران بود در همان روزهاي شروع جنگ براي فريب افكار عمومي جهان و ملتهاي مسلمان و اعراب منطقه، علل ذيل را براي اين تهاجم برشمرد:
1ـ الزام ايران به شناسايي حاكميت عراق بر اروند رود.
2ـ بازگرداندن سه جزيره ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك به اعراب.
3ـ قطع دخالت ايران در امور داخلي عراق.
4ـ مجبور كردن ايران به پذيرش خودمختاري برخي از استانهاي مرزي همچون خوزستان و كردستان.
هر چند مجامع و محافل بين المللي در روزهاي آغاز جنگ به گمان پيروزي نظامي عراق، درباره دلايل واقعي عراق سكوت اختيار كردند، اما هنگامي كه عراق را در نابودي انقلاب اسلامي ناكام ديدند اعتراف كردند كه رژيم عراق به قصد سرنگوني نظام اسلامي ايران و شكست انقلاب اسلامي و پيشگيري از نفوذ ان به جهان اسلام و خاورميانه به ايران حمله كرده است.

امام خميني كه از اهداف دشمن و استكبار جهاني در رويارويي با انقلاب اسلامي شناخت ژرف و عميقي داشت در روزهاي آغازين جنگ ريشه و علت تهاجم را در چند موضوع مهم مشخص و تبيين نمودند:
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

1ـ اسلام خواهي نظام و حكومت

اينكه انقلاب اسلامي براي تحقق حاكميت ديني به وجود آمده و بر مسائلي همچون رهايي از سلطه بيگانگان، قطع رابطه با رژيم اشغالگر قدس، تاكيد بر مشتركات اسلامي و وحدت فرقه هاي اسلامي اصرار دارد، واكنش و مخالفت استكبار جهاني را برانگيخت و بر دشمني آنان افزود.
حضرت امام در اين باره مي‌فرمايند:”اينكه ميبينيد عراق به ايران حمله مي‌كند، علتش گرفتن چهار وجب خاك نيست، بلكه علت اصلي آن ترس آنها از حكومت اسلامي و اتحاد اسلامي است.”
(صحيفه امام، ج15، ص5)

“جرم واقعي ما از ديد جهانخواران و متجاوزان، دفاع از اسلام و رسميت دادن به حكومت جمهوري اسلامي به جاي نظام طاغوت ستمشاهي است.”
(صحيفه نور، ج20، ص116)

2ـ جلوگيري از صدور انقلاب اسلامي

حركت توفنده انقلاب اسلامي براي رهايي از ظلم بانگ بيدار باش را براي خفتگان در چنگان استعمار به صدا درآورد و استكبار جهاني كه اين خيزش اسلامي را برنمي‌تابيد براي مهار آن به جنگ متوسل شد.
"آنها - استكبار جهاني- مي‌دانند كه مردم كشورهاي اسلامي در مقابلشان مي‌ايستند و همچنين است مردم كشورهاي غير اسلامي كه متوجه ما هستند، مثل سياهپوستان."
(صحيفه نور، ج18، ص112)

3ـ دشمني شيطان بزرگ

با پيروزي انقلاب اسلامي سلطه 30 ساله آمريكا بر فرهنگ، اقتصاد، سياست و نيروهاي مسلح ايران پايان يافت. اخراج مستشاران نظامي آمريكا، قطع رابطه سياسي و اقتصادي، تصرف لانه جاسوسي و مخالفت جمهوري اسلامي ايران با سياستهاي استكباري آمريكا در منطقه خليج فارس خواب آمريكا را براي سلطه مجدد بر ايران آشفته ساخت.
"قدرتهاي بزرگ كه دستشان از مخازن بزرگ ايران كوتاه شده است و سلطه و قدرتشان با همت ملت ايران و قواي مسلح آن قطع گرديده است، اكنون بهدست و پا افتاده اند تا با جنگ افروزي بين برادران، سلطه خود را اعاده كنند و چپاولگري خود را از سر گيرند."
(صحيفه نور، ج13، ص119)
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

4ـ تباني اسرائيل و آمريكا

نكته مهمي كه در تحليل علل تحميل جنگ از نظر حضرت امام مخفي نماند، دشمني رژيم غاصب اسرائيل با اهداف و سياستهاي انقلاب اسلامي در جهان اسلام است. رژيم ستمشاهي از قوي‌ترين پشتيبانان و همپيمانان اسرائيل در منطقه خاورميانه محسوب مي شدكه با پيروزي انقلاب اسلامي نه تنهاضربه سختي به اسرائيل وارد آورد بلكه عامل مهمي در بسيج مسلمانان عليه سياستهاي غاصبانه اين رژيم گرديد. لذا يكي از راههاي جلوگيري از وحدت مسلمانان، تباني اسرائيل و آمريكا براي تحميل جنگ عليه ايران بود. برخي از سردمداران اسرائيل با خوشحالي اعتراف كردند كه ما از درگيري ايران و عراق شديداً شادمان هستيم زيرا با تحليل رفتن قدرت نظامي عراق و ايرن، اسرائيل با خطر بزرگي روبرو نيست و فرصت مي‌يابد تا سياست توسعه طلبانه خود را ادامه دهد.

(روزنامه اطلاعات2/7/59 به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس)
"قدرتهايي كه بايد صرف برانداختن اسرائيل و نجات بيت المقدس بزرگ شود، با تباني بين شياطين بزرگ و صهيونيسم جهاني و بين حزب بعث ، صرف هجوم بر ضد مخالف سرسخت اسرائيل و آمريكا شد و مي‌شود."
(صحيفه نور، ج15، ص158)

5ـ توسعه طلبي رژيم عراق

پس از فروپاشي رژيم ستمشاهي ايران كه با حمايت آمريكا سالها ژاندارم منطقه بود، اين منطقه عملا با خلاء قدرت سياسي و نظامي مواجهه گرديد. از منظر امام اين حادثه حاكمان قدرت طلب عراق را تحريك كرد تا با تهاجم به ايران و برتري نظامي خود در منطقه، حاكميت خود را بر خليج فارس تحميل كند. همچنين خلاء قدرت در رهبري اعراب رژيم عراق را وسوسه كرد تا شايد در اين موقعيت بتواند رهبري اعراب را به دست بگيرد.
"صدام در تهاجم خود به اين كشور اسلامي نقشه رهبري خود بر اعراب و منطقه و ژاندارمي خليج فارس را تعقيب مي‌كرد و آمريكا نيز از جهالت و غرور و بلند پروازي صدام استفاده كرد و او را به هجوم به ايران واداشت."
(صحيفه نور، ج19، ص292)

6ـ مساعد بودن شرايط داخلي

شرايط سياسي داخل كشور در اوايل سالهاي انقلاب، زمينه مناسب سياسي و رواني را براي حمله عراق آماده كرده بود. وجود تنشهاي سياسي، ضعف بنيه نظامي ارتش به علت اخراج مستشاران نظامي و دستگيري تعدادي از افسران نظامي خائن در كودتاي شهيد نوژه، اختلاف نظر مسئولان و خيانت بني صدر اولين رئيس جمهوري ايران، زمينه مناسب شكل گيري تهاجم بود.
"صدام را وادار كردند كه به اين كشور اسلامي حمله كند و بعضي از اشخاصي كه آن وقت سردمدار بودند خيانت كردند به اين كشور و در عين حالي كه اطلاع داشتند چيزي نگفتند."
(صحيفه نور، ج16، ص107)

گواه خيانت بني صدر در اوان جنگ، داشتن حالت انفعالي در مقابل هجوم دشمن، عدم تحرك جدي براي بيرون راندن دشمن و به كار نگرفتن نيروهاي عظيم مردمي در يگانهاي رزمي در طول مدت رياست جمهوري و جانشيني فرماندهي كل قواي او است كه پس از عزل وي اين مشكل جدي بر طرف شد و عملياتهاي مهم پي در پي با حضور جوانان پرشور بسيجي انجام گرفت.
"البته با خيانت بعضي ها كه آن وقت بودند يك جاهايي را به غافلگيري گرفتند لكن آن وقتي كه جوانها در مقابلشان ايستادند ديگر نتوانستند يك قدم پيش بيايند."
(صحيفه نور، ج15،ص423)
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سرانجام آغاز شد
سرانجام عراق پس از مقدمه‌چيني‌هاي فراوان سياسي و نظامي، در ساعت 14:15 دقيقه دوشنبه 31 شهريورماه 1359 با سه فروند ميگ 23، به فرودگاه بين‌المللي مهرآباد تهران _ به تقليد از حمله هوايي اسراييل در جنگ شش‌روزه با اعراب _ حمله كرد. هم‌زمان پايگاه‌هاي هوايي تبريز، همدان، دزفول، بوشهر، شيراز، اصفهان و فرودگاه‌هاي اهواز، كرمانشاه، سنندج و اروميه، توسط 192 فروند جنگنده عراقي مورد حمله قرار گرفت. روز اول مهر 1359 نيز ارتش عراق با استعداد 48 يگان سازمان‌دهي شده در قالب تيپ‌ها و لشكرهاي مكانيزه، زرهي و پياده با برخورداري از پشتيباني 800 قبضه توپ، 5400 دستگاه تانك و نفربر، 400 قبضه توپ ضدهوايي و 3666 فروند هواپيما و 400 فروند هلي‌كوپتر به ايران حمله كرد. مقصود رهبران عراق از اين تجاوز اين بود كه با شكست نظامي ايران اهداف خود مبني بر لغو قرارداد 1975 الجزاير و تجزيه خوزستان را تأمين نمايد.


منبع : كارنامه عمليات‌هاي هشت سال دفاع مقدس صفحه ي 25
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آمار و ارقامی از دفاع مقدس

31 شهريور سالروز شروع جنگ تحميلي از سوي رژيم بعث عراق عليه جمهوري اسلامي ايران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاري شده است. جنگ تحميلي عراق عليه ايران 2887 روز به طول انجاميد كه طي آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت كه 793 روز حمله از سوي رزمندگان اسلام بود و 207 روز از سوي ارتش متجاوز بعثي. در طول جنگ شمار 381 هزار و 680 نفر از نيروهاي دشمن كشته و يا زخمي شدند و 72 هزار نفر به اسارت نيروهاي اسلام درآمدند. در اين هشت سال 371 فروند هواپيما و 82 فروند بالگرد دشمن منهدم شد. 1700 دستگاه تانك و نفربر، 480 قبضه توپ و سه هزار و 363 دستگاه خودرو نظامي به غنيمت ايران درآمد و پنج هزار و 758 دستگاه تانك و نفربر، 532 قبضه توپ و پنج هزار و 152 دستگاه خودرو نظامي دشمن منهدم گرديد. مقاومت رزمندگان اسلام سبب شد تا ذخاير ارزي عراق كه در ابتداي جنگ، حدود سي ميليارد دلار بود، پس از شكست در عمليات بيت‏المقدس و فتح خرمشهر به صفر برسد و پس از پايان جنگ، اين كشور بيش از هفتاد ميليارد دلار بدهي داشته باشد.
این دفاع هشت ساله در واقع برایند نبردی قرآنی بود که کتاب الله به آن اشاره داشته و به آن تشویق می نمود: و لَولا دَفعُ اللَّهِ النّاسَ بَعضَهُم بِبَعضٍ لََهُدِّمَت صَوامِعُ و بِيَعٌ و صَلَواتٌ و مَساجِدُ يُذكَرُ فيهَا اسمُ اللَّهِ كَثيراً : اگر خدا بعضي از مردم را با بعض ديگر دفع نمي كرد ، صومعه‏ها و كليساها و كنيسه‏ها و مساجدي كه نام خدا در آنها بسيار برده مي‏شود ، سخت ويران مي‏شد[1].
پيامبرصلي الله عليه وآله : إنَّ اللَّهَ يُبغِضُ رجُلاً يُدخَلُ عَلَيهِ في بَيتِهِ و لايُقاتِلُ
خداوند دشمن مي‏دارد مردي را كه در خانه‏اش بر او حمله كنند و او نجنگد.[2]

[1] - سوره حج، آیه 40.

[2] - عيون أخبارالرّضاعليه السلام ، ج 2 ، ص 28 .


 

hemmat27

عضو جدید
حاشا كه بسيجي ميدان را خالي كند!

حاشا كه بسيجي ميدان را خالي كند!

فكر كنم خيلي با حال و هواي امروز ما بخوره ،نه؟!

حاج همت:
زمان بازرگان به ما بر چسب چریک زدند ، زمان بنی صدر هم برچسب منافق! الان هم بر چسپ خشک مقدسی و تحجر؟ هر قدمی که در راه خدا و بندگان مستضعف او برداشتیم ،برچسب بارانمان کردند. حالا روزی ده برچسب دشت می کنیم ، اما بسیجیان: دلسرد نباشیدحاشا که بچه بسیجی میدان را خالی کند
 

hamid_geo

عضو جدید
سلام بر محمد جهان آرا
سلام بر مهدي باكري
سلام بر شهيد باباي
سلام برمحمدوفتح ا.... وحبيب بغدادي
 
بالا