۶۴ بیتی یا ۳۲ بیتی، مسئله این است...!

vahmesabz

عضو جدید
<DIV>بر اساس گزارشی که چند روز پیش در مایکروسافت منتشر شد اعلام گردید در پایان سال ۲۰۰۸ میلادی در آمریکا ۲۵درصد مصرف کنندگان ویندوز ویستا از نسخه ۶۴ بیتی استفاده میکردند.در این گزارش آمده است که کاربران بدلیل ارزان بودن قیمت رم های DDR2 سیستم های خود را به بیش از ۴ گیگابایت رم مجهز میکنند که سبب افزایش محبوبیت نسخه ۶۴ بیتی سیستم عامل ها شده است.


مایکروسافت معتقد است در آینده ای نزدیک پردازنده های ۶۴بیتی و سیستم عامل های ۶۴ بیتی مرسوم می شوند که این امر موجب میشود یک حرکت عمومی به سوی “نقطه تحول کیفی” شکل گیرد.
معاون ارشد مایکروسافت میگوید: “از دیدگاه ما هسته سیستم عامل ویندوز ۶۴ بیتی تغییر رشدی از کمیت به کیفیت را داشته است”
از زمان کاهش قیمت حافظه ها در آمریکا فروشندگان به مشتریان توصیه میکنند که حافظه سیستم خود را با افزایش دادن ارتقا دهند که این موضوع مصرف کنندگان را به سمت استفاده از سیستم های ۶۴ بیتی سوق میدهد و سبب مهمتر شدن سیستم عامل های ۶۴ بیتی میشود.
خریدار یک سیستم سخت افزاری باید به این نکته اشراف داشته باشد که برای استفاده از حافظه هایی با حجم بیش از ۴ گیگابایت مجبور به استفاده از سیستم عامل های ۶۴ بیتی است زیرا درسیستم های ۳۲ بیتی به دلیل محدود بودن فضای آدرس دهی، سیستم عامل ۳۲بیتی نمیتواند بیش از ۳ یا ۳.۵ گیگابایت فضا را آدرس دهی کند. این مورد سبب شده است که خریدار بین انتخاب یک سیستم عامل ۳۲ بیتی و حجم حافظه بیش از ۴ گیگایت مردد بماند، زیرا انتخاب یکی منجر به از دست دادن دیگری میشود!. در این بین فروشندگان سخت افزارها نیز برای فروش محصولاتشان خریداران را به استفاده از سیستم عامل های ۶۴بیتی تشویق (یا مجبور) میکنند!
یکی از معظلات سیستم عامل های ۶۴ بیتی بحث درایورهای آنهاست که این مشکل تا حد زیاد و قابل قبولی در ویندوز ۷ مرتفع شده است. البته معضل دیگری نیز وجود دارد که بحث سازگاری نرم افزارهای ۳۲ بیتی بر روی سیستم عامل های ۶۴ بیتی است که این مشکل نیز در ویندوز ۷ در حالت شبیه سازی برنامه تحت حالت ۳۲ بیتی تا حد قابل قبولی برطرف شده است.
 
بالا