۱۰ سال جوان تر شويد

Spectrum

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
[h=2][/h]

گروهي از پزشکان و متخصصان زيبايي براي جوان سازي پوست روش هاي سالم تر، ارزان تر و آسان تري از کشيدن پوست صورت يا از بين بردن سلول هاي مرده از طريق پيلينگ ها پيشنهاد مي کنند؛ روش هايي که ۱۰ سال صورت شما را جوان تر مي کند. در ادامه به اين روش ها اشاره مي کنيم.


راز اول -ويتامينC
ويتامين C نقش مهمي در بدن و حفظ سلامت و انعطاف پذيري آن دارد. اگرچه پوست جوان سرشار از ويتامين C است اما با بالا رفتن سن پوست به طور طبيعي و به مرور زمان مواد مغذي خود را از دست مي دهد. عوامل ديگر مانند قرار گرفتن در معرض نور ماوراي بنفش، آلاينده ها و ترکيب دود سيگاروکمبود ويتامين C باعث پيري پوست مي شود.اما با تامين ميزان کافي ويتامين C و... مي توان با چين و چروک پوست مقابله کرد.


چين و چروک
ويتامين C، نقش مهمي در توليد کلاژن دارد که باعث انعطاف پذيري پوست مي شود.دريافت ميزان کافي ويتامين C که باعث توليد کلاژن مي شود در مقابله با چين و چروک موثر است.


لکه هاي قهوه اي
براي درمان اين لکه ها نيازي به مصرف مواد شيميايي يا ليزر نيست زيرا ويتامين C تقريباً همان اثربخشي را دارد.بيشتر اين لکه ها بر اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشيد به وجود مي آيد. ويتامين C آنتي اکسيدان قوي است که تعداد سلول هاي سوخته بر اثر نور خورشيد را کاهش مي دهد و آسيب هاي پوستي مربوط به سن را برطرف مي کند. اگر چه اين ويتامين جايگزين کرم ضد آفتاب محسوب نمي شود، اما در برابر نور خورشيد از پوست محافظت مي کند و آسيب هاي نور ماوراي بنفش از جمله خط هاي ريز و تغيير رنگ پوست را ترميم مي کند.


کرم هاي حاوي ويتامين C
مصرف ويتامين C از طريق مکمل يا مواد غذايي براي سلامت مفيد است اما براي بعضي استفاده از کرم موضعي ويتامين C نيز توصيه مي شود.هنگام خريد دقت کنيد در لوسيون، کرم حاوي ۳ يا ۱۰ درصد ويتامين C، اسيد اسکوربيک يا اسيداسکوربيک-ال باشد. از آن جا که تمام آنتي اکسيدان ها از جمله ويتامين C در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقيم از بين مي رود، تنها در صورت بسته بندي مناسب کرم نسبت به خريداري آن اقدام کنيد.پس از تميز کردن پوست روزي يک بار اين کرم را به صورت بماليد. در صورت ايجاد خشکي و پوسته پوسته شدن از مرطوب کننده استفاده کنيد. استفاده همزمان از اين کرم با لوازم آرايشي مانعي ندارد.براي به دست آوردن نتيجه بهتر، ويتامين C را با ويتامين E ترکيب کنيد. زمان تاثيرگذاري اين کرم ها در هر فردي متفاوت است. برخي طي ۲ تا ۴ هفته و برخي بين ۶ تا ۸ هفته نتيجه مي گيرند.


راز دوم- فيتوسراميدز(Phytoceramides)
فيتوسراميدز يک ليپيد است که به طور طبيعي در پوست توليد مي شود؛ اما با بالا رفتن سن توليد آن کاهش مي يابد و در نتيجه پوست چروکيده و زبر به نظر مي آيد. با مصرف فيتوسراميدز خوراکي لايه طبيعي و بيروني پوست بازسازي مي شود.اين مولکول به بيروني ترين لايه پوست راه پيدا مي کند و آنجا ترک ها را بازسازي مي کند.فيتوسراميدز رابا ويتامين C موضعي ترکيب کنيد. ماده اصلي فيتوسراميدز گندم است و اگرچه بيشتر گلوتن موجود آن خارج مي شود اما براي افرادي که به آن حساسيت دارند ممکن است مشکل ساز باشد.
منبع: خراسان


5967 نمایش




 

Similar threads

بالا