**** ۩۞۩ چرا پسرها هم آرایش میکنند؟ ۩۞۩ ****

monir arch

عضو جدید
kamelعزیز احیانا شما تو حوزه درس نمیخونی؟ من همه بحث رو خوندم با این ادبیاتی که تو حرف میزنی اگه راستم بگی من قبول نمیکنم (پسر یا دختر)حسابی رو منبر ننشستی که یه کم بیا این پایین یا به این پایینی ها هم نگاه کن اگه تا حالا ندیدی حد اقل بخون که مردم اونقدر مشکل دارن که دیگه به این چیزا اهمیت ندن.با این که من خودم مانتویی هستم و ارایش نمیکنم(چون به اندازه کافی خودم رو جذاب میدونم که نیازی به بزک دوزک نباشه)ولی با این حرفایی که میزنی اصلا موافق نیستم.شما مثل این ملاها زن و دختر و عین یه وسیله خونه میدونی و این همه که اسلام اسلام میکنی اینو بدون که خدا دوس نداره بندش ناراحت باشه و این حرفای شما یعنی دختر باید تو یه استکان باشه که بعد از اینکه ازدواج کرد میتونه ارتقاع درجه پیدا کنه بره تو لیوان چرا؟ چون میتونه برا شوهرش ارایش کنه و این اجازرم شوهره میده پس این وسط حق دختر و زن چی شد؟مگه نه اینکه هر ادمی اختیاراتی داره؟
خواهشن اسم اسلام و قران و خدا رو بیشتر از این خراب نکن. بهتر به جای این کتابایی که میخونی(البته با نهجالبلاغه و قران کاری ندارم)بری تو اجتماع.بهتره قران رو هم خودت بخونی و روش فکر کنی بدون اینکه یادت بیاری تو فلان تفسیر اینو گفته تو بهمان اونو بعد با اون چیزایی که فهمیدی بسنجی.چشم و گوش بسته نباید هر چیزی رو قبول کرد.
اینو قبول کن که هیچ کس کامل نیست.فکر نکن چون اسمتو کامل گذاشتی واقعا کاملی.
 

kamel

عضو جدید





monir arch

kamelعزیز احیانا شما تو حوزه درس نمیخونی؟ من همه بحث رو خوندم با این ادبیاتی که تو حرف میزنی اگه راستم بگی من قبول نمیکنم

جالبه که علی رغم اینکه در اطلاعات شخصی ام ، آمده است که من لیسانس مهندسی هستم، ولی باز شما تردید دارید...!!!!؟:surprised:
و اینکه میخواهید یا نمیخواهید باور کنید که من در حوزه علمیه درس نمی خوانم هم به شما مربوط میشود...... زیرا بنا و اساس بحثهای دوستانه ما در انجمن روی صداقت و راستگویی متقابل هست، همانطور که شما دوست گرامی صادقانه نظرت را درباره حرفهای ما نوشتی ....که لازم است از شما تشکر کنیم.:gol:
و ما معتقدم اگر صداقت در بحثها نباشد ، در حقیقت به یکدیگر جفا نمودیم. و دیگر ادامه صحبتها معنا ندارد....!!!!
و اینکه شما از ادبیات دوستانه و محترمانه و همینطور صادقانه ، تعبیر به «بالا منبر رفتن» میکنید هم در جای خود برایم جالب بود . به هر حال ما از حضورتان شرمنده هستیم و پوزش میخواهیم، اگر اینگونه صحبت کردن ما برای شما سو تفاهمی راجع به تحصیلاتمان پدید آورده است. :redface:



حسابی رو منبر ننشستی که یه کم بیا این پایین یا به این پایینی ها هم نگاه کن اگه تا حالا ندیدی حد اقل بخون که مردم اونقدر مشکل دارن که دیگه به این چیزا اهمیت ندن.

دوست گرامی باور کنید اگر این امر بعنوان یک مشکل در جامعه نبود ، هرگز با شما مهندسین و دوستان دانشگاه دیده و روشن فکر وارد گفتگو و آسیب شناسی نمی شدیم ولی قبول کنید که این قبیل از هنجار شکنی ها در کنار سایر مشکلات در جامعه مشهود است.
اینکه در جامعه مشکلات متنوعی است ، بحثی نداریم . اما آیا این دلیلی میشود که ما از این قبیل مشکلات هم غافل شویم...؟؟؟:que: چرا ما ,عادت کردیم به غلط در مقابل مسائل و مشکلات قابل حلِّ در پیش رو ، همواره با فرافکنی ها و پیش کشیدن مسائل غیر همراستا ، صورت مساله را پاک کنیم و خودمان را از پیگیری آن رها کنیم......؟؟ آیا این یک رویه درستی است که در جامعه ما حاکم است....!!!؟؟ آیا فکر نمیکنید که یکی از علتهای عدم توفیق جامعه ما در بعضی از زمینه ها ، همین پشت پا انداختن مسائل بخاطر بهانه های این دیگر این چنینی باشد...!!؟؟
آیا مشکلات بزرگ و کوچک دیگر در جامعه رافع و حل کننده این مشکل است....!؟ بیایید قدری با حوصله و با متهم نکردن طرف مقابل ، همدیگر را مدد و یاری دهیم


با این حرفایی که میزنی اصلا موافق نیستم.شما مثل این ملاها زن و دختر و عین یه وسیله خونه میدونی و این همه که اسلام اسلام میکنی اینو بدون که خدا دوس نداره بندش ناراحت باشه و این حرفای شما یعنی دختر باید تو یه استکان باشه که بعد از اینکه ازدواج کرد میتونه ارتقاع درجه پیدا کنه بره تو لیوان چرا؟ چون میتونه برا شوهرش ارایش کنه و این اجازرم شوهره میده پس این وسط حق دختر و زن چی شد؟مگه نه اینکه هر ادمی اختیاراتی داره؟

دوست عزیز ظاهرا علی رغم اظهار نظرتان، مبنی بر خواندن تمام بحثها در این تاپیک ، با کمال تعجب داریم می بینیم که دارید سوالها و اشکالاتی که قبلا سایر دوستان مطرح کرده بودند ، و ما هم ، با همکاری آنان به بحث نشستیم و پاسخ گفتیم را ، شما باز دارید تکرار میکنید....!!!:eek: شاید علت این موازی پرسی هایتان به این خاطر است که به دقت مطالعه نکردید ، وشاید هم در مطالعه خود عجله داشتید.دوست گرامی ما در گذشته گفتیم که آرایش زن یا مرد ارتباطی به اجازه همسر ندارد ویا گفتیم که چرا باید زن آرایش کند ویا گفتیم که این تصور غلط است که ما تمام موفقیت و یا ناکامی زن را در «بزک دوزک» کردن ویا نکردن او ببینیم !! وهر مخالفتی با تبرج و خود نمایی او یعنی بازداشتن و مانع شدن برای او از رسیدن به پله های ترقی و......... .
با این حال از شما تقاضا میشود که محبت نمایید و صحبتهای گذشته را مشاهده کنید تا ما هم تمام آن صحبت ها را تکرار ننماییم. اما راجع به قبول کردن یا نکردنتان هم ، با ید بگوییم که قضاوت نهایی با شماست و وظیفه ما صرفا بیان مطالب است.:w19:

در میخانه ام بگشا که هیج از خانقاه نگشود***گرت باور بود ورنه سـخن این بود و ماگفتیم
اگر بر من نبخشایی پشیمانی خــوری آخر***به خاطر دار این معنی که در خدمت کجا گفتیم
تو آتش گشتی ای حافظ ولی با یــار در نگرفت***ز بدعهدی گل گویی حکایت با صبا گفتیم




خواهشن اسم اسلام و قران و خدا رو بیشتر از این خراب نکن. بهتر به جای این کتابایی که میخونی(البته با نهجالبلاغه و قران کاری ندارم)بری تو اجتماع.بهتره قران رو هم خودت بخونی و روش فکر کنی بدون اینکه یادت بیاری تو فلان تفسیر اینو گفته تو بهمان اونو بعد با اون چیزایی که فهمیدی بسنجی.چشم و گوش بسته نباید هر چیزی رو قبول کرد

معمولا در صحبتهایمان عادت کردیم که بی سند و مدرک حرف بزنیم و اگر گاها سندی بر ادعایمان بیان کنیم، با کمال تعجب مورد انتقاد دوستان قرار میگیریم...!!!:question:
ظاهرا بی اعتبار صحبت کردن در نظر بعضی از دوستان ، نه همه دوستان ، مورد پسندنر است !!؟ علت اصلی اینکه ما منبع برای مطالعه دوستان ارائه دادیم به این خاطر بود که حداقل عزیزان، با نظرات آن افراد کارشناسی که عمر خود را در راه شناخت مسائل دینی قرار دادند آشنا شوند و اینطور تصور نشود که مباحث ما صرفا یک نظر شخصی است و ما داریم نظر خودمان را به رخ همه میکشیم. اما ظاهرا این اقدام ما را ، بعضی ها بد فهمیدند و تصوراتی که ما نگران بودیم رخ دهد ، پیش آمده است!! :w20:


.
اینو قبول کن که هیچ کس کامل نیست.فکر نکن چون اسمتو کامل گذاشتی واقعا کاملی.

دوست گرامی شما اولین کسی بودید که با بیان این مورد، از اسم کاربری من دچار این تصور اشتباه شدید. هدف من از این عنوان ، کنایه از کسی است که به دنبال «کمال خواهی » و کامل شدن است ، بوده است و نه آنچه که شما تصور کردید. ما هم مانند شما اعتقاد داریم که در عالم ، جز معصومین علیهم السلام ، ما انسانهای کامل دیگری نداریم و بفیه ی ما انسانها دچار کاستی های زیادی هستیم.

هنر بی عیب حرمان نیست لیکن***زمن محرومتر کی سائلی بود
بر این جان پریشان رحمت آرید***که وقتی کاردان کاملی بود
مگو دیگر که حافظ نکته دان است***که ما دیدیم و مُحکِم جاهلی بود




با این حال امید وارم دوستان از بحثهای شده دلگیر نشوند​
 

s.mobaleghi

عضو جدید
مرسی کامل جان
فکر نمیکردم دیگه هیچ پسری پیدا شه که اینطوری فکرکنه.بنظرمن کسیکه بدحجابه ویا آرایش میکنه هیچوقت لذت زندگی آزادانه رو درک نمیکنه و همیشه تو بند ظواهر اسیره.درمورد زندگی آینده هم کاملا باهات موافقم چون همسرم هم یکی از ملاکاش همین بود.بهر حال منکه دارم از زندگی ساده و آزادانه خودم لذت میبرم.خوش باشی
 

maniya_scrt

عضو جدید
mina_1367


دقت کنید اینکه دختر مجرد بعد از ازدواج مجاز است و میتواند آرایش نماید نه قبل از آن (همانطور که گفتیم نباید امر آرایش را با تمیزی و مرتب و پاکیزه بودن اشتباه نمود زیرا کاملا با هم متفاوت میباشند)به این معنی نیست که پسر یا مرد دارد بعد از ازدواج به او این اجازه میدهد....خیر!!....بلکه دین دارد به او این امر را اجازه میدهد!!!.......
یعنی دین نه به مرد و نه به زن اجازه نمیدهد که جهت تبرج و خودآرایی جلو انظار جامعه، دست به چنین کاری بزنند. همانطور که میدانیم خود نمایی مرد جلو زنان و بویژه خودنمایی زنان در جلو مردان یک امر غریزی و درونی آنهاست و خود خداوند آنرا هدیه نموده است، که اصلا به معنی بد و مذموم بودنش نیست، اما اسلام این میل انسان را مانند سایر امیال و غرایزش ازفبیل میل به خواب خوراک و همسر و....... زمانی پسندیده میداند که در مسیر درستش واقع گردد تا باعث آفت در جامعه نشود!! باید توجه داشت به اینکه همانطور قبلا اشاره شد دین، مثلا زنان را چقدر تشویق میکند تا برای گرمی هرچه بیشتر کانون خانواده و تعمیق محبت بین همسران، خود را برای شوهرانشان بیارایند بنحوی که حتی اجر چنین کاری را هم تراز با ثواب مجاهدینی میداند که برا شهادت در راه خداوند جهاد مینمایند.....!! اما در دین و روایات موردی سراغ نداریم که چه مرد و چه زن را برای غیر همسرش تشویق به خودآرایی و آرایش کرده باشند و مثلا تشویق به دخترمجرد نموده باشند که قبل از ازدواج چنین کاری نماید، جالب اینجاست که تشویق زنان به آرایش برای همسرانشان، یک امر واجب نیست بلکه یک امر مستحب میباشد و اگر زنان نخواهند این امر مستحبی را انجام دهند، میتوانند اصلا آرایش راهم ننمایند!؟.......اما باز هم جالب اینجاست که بدون تعارف از خودمان بپرسیم که در این بین، آرایش دختران مجرد بر چه اساس دینی میتواند باشد؟........آیا آنها اصلا همسری دارند که بخواهند این امر دینی را اجرا کنند؟......و آیا میتوان گفت آنها اهدافشان جز برای جلوه یافتن در دید افراد جامعه و مورد پسند قرار گرفتن، نمیتواند باشد؟؟........
لازم است خاطره ای رانقل کنم : خاطرم هست در بین دوستان دانشجویمان راجع به سرو وضع ظاهری افراد، بحثی درگرفته بود یکی از دختران دانشجو اینطور بیان کرده بود که «من برای حضور یافتن در کلاس رأس ساعت 8 صبح، باید و مجبورم قبل آن، ساعت 5 پاشم، تا در این فرصت بتونم ظاهرم رو آماده کنم، چرا که درست کردن مدل جلوی موهام خیلی وقتم رو میگیره........!!!!» واقعا برایمان جالب بود که بعضی ها تا کجا خودشان را به زحمت میاندازند، تا آنجا که حتی از خواب چشمانشان هم میگذرند!؟.
ما چقدر از معصومین روایات داریم که خداوند و فرشتگانش چنین افراد متبرج در اجتماع را لعن و نفرین مینمایند.....!! و از ناحیه این افراد چه خسارتهای مادی و معنوی به روح وجسم جامعه اعمال میشود......!! به همین خاطر است که در روایات آمده است زنی که آرایش شده در کوچه و بازار حاضر شود مورد لعن و نفرین خداوند و ملائکه واقع می‏شود. دوستان عزیز باید بین خودمان شفاف سازی نماییم و تعارفات را کنا بگذاریم و حداقل با خودمان صادق باشیم که در هیچ کجا، نه اسلام و نه در عرف زیبا نمایی بدون نشان‏ ‏دادن زیبایی‏های بدن و آرایش کردن معنا ندارد.. اساسا علت اینکه خیلی از دوستان در مفاهمه این موضوع دچار تناقض میشوند به این خاطر است که در مسایل شرعی، غالبا داریم ساده انگاری و کم عنایتی میکنیم....... برای رفع ابهام همه دوستان ازشما تقاضا میکنم که نگاهی به تفاسیر پیرامون سوره مبارکه نور، آیه31 و سوره مبارکه احزاب آیات 32 و 33 داشته باشند .



حسین صابری



دوست من این مورد در نقل قولهای گذشته کاملا بیا شد که اساسا بین آراستگی ، تمیزی ظاهری و آرایش و خود نمایی کاملا فرق است.:gol:







ممنونم از همه دوستانی که از روی محبت در این باره اظهار نظر کردند.بازهم حرفمان را تکرار میکنیم
همانطور که نگران بودیم و تجربه هم به ما ثابت کرد، در این قبیل مسائل اجتماعی و فرهنگی، بحث ما یک جنبه جنسیتی و از نظر بعضی دوستان رنگ فمینیسم گرفت......
اشکالی ندارد به هرحال ما عادت کردیم به این رویه ها. اما به دوستان پیشنهاد میکنم بیاییم قدری در مسائلهای مختلف بنیادی، وقت بگذاریم و کم حوصلگی را کنار گذاشته، تا دایره اطلاعاتمان افزایش پیدا کند و راجع به اموری از این دست با عمق و ژرفای بیشتری اظهار نظر کنیم ، در آن صورت مباحثها دجار بدی تفاهم و یک جانبه گری و دید تک بعدی نخواهد شد. لذا ما و شما باید همدیگر را در این راستا یاری دهیم..........:gol:

ببينيد.من حرفاتونو تا حدودي قبول دارم ولي بايد آرايش متعارف جامعه رو هم در نظر بگيريد.در كتاب شهيد مطهري هست كه آرايشي كه عمومي باشه جزو آرايش هاي منع شده نيست.مثلا در زمان پيامبر همه حتي مردها سرمه مي كشيدن، ولي الان شما تحمل مي كني يه مرد سرمه بكشه؟؟؟
تو جامعه ي امروز هم يه سري آرايش ها جنبه عمومي داره.من با جلب توجه به واسطه ي آرايش هاي تند مخالفم ولي آرايش ملايم براي همه ي خانوم ها چه مجرد وچه متاهل رو قبول دارم و اين چيزي نيست كه آرايش محسوب بشه، مثل مسواك زدن.
آخه دختري كه صورتش پر مو هست چه گناهي كرده كه بايد دو يا سه دهه اين وضع رو تحمل كنه كه مثلا پسره بعد ازدواج بگه آفرين دختر خوب،اون 10 تايي كه من باهاشون بودم مثل تو نبودن!!!!!!تو يه دونه اي!!!!!
به نظر من آرايش در هر زماني با توجه به عرف يه معنايي پيدا مي كنه.بايد بپذيريم كه دنيا داره رو به جلو حركت مي كنه.يه زماني سبيل خانوما نماد زيباييشون بود.(زمان ناصرالدين شاه)بعد گفتن خانوماي متاهل بردارن(20 سال اخير)!! حالا به اونجا رسيده كه مي گن نشانه تميزي برداشتن سبيله....
پس نمي شه نسخه هاي قديمي رو واسه الان پيچيد. اينم كه گفتين بعضي دختراي محجبه آرايش ميكنن بعد كه قبحش كنار رفت................
1- اگه قبحه پس چرا پيامبر سرمه مي كشيد؟مو بلند ميكرد؟ عطر مي زد؟آرايش قبح نداره
2-يعني ميگين با صابون صورت رو بشوريم بعد بدون كوچكترين تغييري بيايم بيرون!حتي اگه دين اينو بگه چون با عقل متناقضه من قبولش ندارم.

شما هم به دخترا توهين كردين،هم به دختراي محجبه، هم به خانوماي متاهل. زن اول يه انسانه،بعد يه زن.
 

S H i M A

کاربر فعال تالار شیمی
کاربر ممتاز
من اوایل خیلی آرایش میکردم! یادمه آرایش تند من از رفتن به کلاس کنکور

شروع شد!هرروز سر رنگ رژ و... با مامانم بحث داشتم!

وارد دانشگاه هم که شدم همچنان ادامه داشت! لذت میبردم از اینکه همه

از رنگ آرایشم یا از مدل ابرو و ... تعریف میکردن!

اما از پاییز پارسال نمیدونم چرا؟! نظرم عوض شد.از اینکه میدیدم پسرا یا

مردای متاهل چجوری بهم نگاه میکنن و بارها و بارها حرکات زشتی انجام

میدادن حالم بد میشد!

از اون موقع تصمیم گرفتم آرایش نکنم یا خیلی کم!

خیلی سخت بود برای کسیکه قبلا با آرایش میرفت دانشگاه حالا...

بچه ها خیلی ازم میپرسیدن اما میخندیدم!

میدونید به چه نتایجی رسیدم؟

- احترام خاص خودتو داری.

- همه از چهره واقعیت تعریف میکنن و اینکه بهم میگن بدون آرایش چه

بانمکی بیشتر لذت میبرم تا وقتیکه قیافه خودمو نداشتم.

- اعتماد به نفسم بیشتر شده!

- هیچکس حق چپ نگاه کردن بهت نداره. اما وقتی قبلا کسی بهت چیزی

میگفت همه میگفتن میخواستی خودتو اینجوری درست نکنی که بهت تیکه

بندازن! اما الان میتونی بدون اینکه قضاوت بدی دربارت کنن تو دهن مزاحمت

بزنی و همه میدونن که مشکل از طرف مقابله نه تو!

- با شستن صورتت بی روح نمیشی که هی خودتو اذیت کنی بگی اه اه اه

چقدر زشت شدم!

- وقتی عروس میشی جا برای تغییر داری! ببخشید راحت میگم اما دختری

که موهاش رنگ شدست ابروهاش تیغ زدست و همه مدل رو روی خودش

امتحان کرده هیچ ذوقی برای سورپرایز همسرش داره؟!


من بارها گفتم بازم میگم دوست دارم خودمو برای کسی درست کنم که

محرمم باشه همسرم باشه شریک زندگیم باشه...


باورتون میشه یادم رفته چه جوری آرایش میکردم که بهم میومد! :D


این نظر شخصی من بود.فردا دخترخانما نیان بگن ناسلامتی تو دختری اینا

چیه گفتی یا آقاپسرا سو استفاده نکنن؟؟!!!

( چون این اتفاق افتاده هشدار دادماااااااا :razz: )






 

S H i M A

کاربر فعال تالار شیمی
کاربر ممتاز
راستی تا حدودی هم تقصیر بعضی پسراست که دخترا اینطور به فلاکت

میفتن!

اگه اونا بیشتر به دخترای خوشگل توجه نکنن دخترای معمولی دیگه انقدر

اعتماد به نفسشون له نمیشه!

شما که دخترارو میشناسید هم حساس هستن هم حسود!







 

ebi1060

عضو جدید
دوستان من کاری با جنسیت افراد ندارم چون همه انسان هستند ولی چیزی که میدونم اینه که "خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد" بهتره به جای اینهمه افکار و فلسفه و نمیدونم این حرفا یکم رو این جمله هم فکر کنیم. نه اینکه فلانی چی میگه و چی نوشته، یارو مست کرده یه چیزی گفته! (کتاب های آسمانی به جای خود). خدا که جسم (فیزیکی) نیست. درسته؟ کسی با این مشکلی نداره که؟ پس زیبایی که خدا داره جسمی (فیزیکی) نیست! همه شماها تحصیل کرده اید. پس زیاد توضیح نمیدم. با هیچ دین و اعتقادی مخالفت نمی کنم چون هرکدوم احترام خوشون دارن.

چیز دیگه ای که میخوام بگم اینه که اصلا وقتی که یه نفر میگه "من" این "من" کیه؟ کجاست؟

صورتِ من؟ نه چون صورت ماله منِ، نه خود من!
پای و دست و سر و ابرو و چشمِ من؟ نه چون اینا مال من.
وقتی حرف از "من" هست منظور اندیشه و تفکر و مغز انسانه. حالا این اندیشه تو یه جسمی هست. چه دختر چه پسر! بهتره اول دنبال "من" بگردیم تا به زیبایش فکر کنیم. :redface:
 

farshadevil

عضو جدید
راستی تا حدودی هم تقصیر بعضی پسراست که دخترا اینطور به فلاکت

میفتن!

اگه اونا بیشتر به دخترای خوشگل توجه نکنن دخترای معمولی دیگه انقدر

اعتماد به نفسشون له نمیشه!

شما که دخترارو میشناسید هم حساس هستن هم حسود!
:surprised:
این که گفتی یعنی چی؟
 

parizad2010

عضو جدید
راستی تا حدودی هم تقصیر بعضی پسراست که دخترا اینطور به فلاکت

میفتن!

اگه اونا بیشتر به دخترای خوشگل توجه نکنن دخترای معمولی دیگه انقدر

اعتماد به نفسشون له نمیشه!

شما که دخترارو میشناسید هم حساس هستن هم حسود!
پایتم شدید :D
 

Bionic.arc

عضو جدید
با تشکر از کاربر محترم«mina_1367»
در واقع ما با شما بر سر پاکیزه و منظم بودن افراد بحثی نداریم و همینطور ما از فضای فکریتان یا بهتر بگویم ایده و زاویه نگرشتان نسبت به این موضوع آگاه نیستیم. اما نکته ای را باید مد نظر داشته باشیم، وآن اینکه امروزه مساله تبرج و خودنمایی از حد موردی که شما یاد کرده اید فراتر رفت است. ساده نگری میباشد اگر کسی این مورد را اینقدر با سادگی نظاره کند. مطمئنا شما و همه دوستان از این دستور فقهی آگاه هستید که «صورت و دست زنان از جمله مواضعی هستند که نگاه بی ریبه نا محرم بدانها بلامانع است، بشرطی که زینت داده نباشد» حالا سوال ما اینجاست که ما موارد یاد شده را جز زینت ننامیم......جزء چه چیزی بدانیم...........!!؟
مطمئنا شما و همه دوستان میدانید که اسلام آرایش و زینت زن را برای همسرش مجاز میداند و بسیار هم به این امر تشویق نموده است، تا حدی که معصوم میفرماید چنین زنانی که همت خود را برای گرمی کانون خانواده و همسرانشان صرف میکنند همانند مجاهدینی که برای شهادت در راه خدا جهاد میکنند برایشان اجر و ثواب نوشته میشود.
علی رغم اشارات به موضوع حیا و عدم تبرج و خودآرایی زنان در مقابل نامحرم ها، متاسفانه میل به این امر ناپسند در جامعه شیوع زیادی دارد بنحوی که حتی این موضوع در بین دختران مجرد که عملا ((زینت برای شوهر)) درباره آنان مصداق ندارد، دیده میشود. حال چطور میتوانیم حجت و دلیل شرعی برای این موضوع پیدا کرد؟
شما خواهر عزیز مسلما این داستان را از حضرت فاطمه سلام الله علیها شنیده اید که
روزى پيامبر (ص) و فاطمه (ع) نشسته بودند، مردى نابينا اجازه ورود خواست قبل از ورود آن مرد، فاطمه (ع) برخاست و خود را پوشانيد. پيامبر (ص) به فاطمه فرمود: چرا خود را پوشانيدى آن مرد نابيناست؟ فاطمه (ع) پاسخ داد: بله پدر ولى من كه او را مى‏بينم و هر چند او نابيناست اما بوى مرا استشمام مى‏كند. رسول خدا (ص) فرمود: شهادت مى‏دهم كه تو پاره تن من هستى......
«توجه شود این دقت نظری بود که حضرت فاطمه سلام الله علیها در مقابل یک نامحرم نابینا داشتند، چه برسد به یک بینا..........خوب ، با نکته یاد شده تکلیف برای اهل بینش و آگاهی روشن است! »
به هرحال پدران و مادران باید زنگ‏های خطر را بشنوند که چه کرده یا نکرده‏اند که نوجوان‏شان برای کسب هویت و مورد توجه و پذیرش قرار گرفتن مقابل افراد جامعه، دست به دامان لوازم آرایش و رنگ‏ها شده‏‏اند.........قضاوت با شماست




گفته هاي شما و تجربيات من نشون ميدن احتمالن ازاون دسته اقايوني هستيد كه با ديدن يه خانوم اراسته كنترل خودشونو از دست ميدن كه انقدر نگراني
اميدوارم ناراحت نشيد:w05:
توجامعه ما مسائل خيلي مهمتر براي حل شدن وجود دارن
دغدغه هاي اسلام چيزاي ديگس
 

kamel

عضو جدید
پاسخ به دوست گرامی maniya_scrt

ببينيد.من حرفاتونو تا حدودي قبول دارم ولي بايد آرايش متعارف جامعه رو هم در نظر بگيريد.در كتاب شهيد مطهري هست كه آرايشي كه عمومي باشه جزو آرايش هاي منع شده نيست.مثلا در زمان پيامبر همه حتي مردها سرمه مي كشيدن، ولي الان شما تحمل مي كني يه مرد سرمه بكشه؟؟؟
تو جامعه ي امروز هم يه سري آرايش ها جنبه عمومي داره. نظر من آرايش در هر زماني با توجه به عرف يه معنايي پيدا مي كنه.بايد بپذيريم كه دنيا داره رو به جلو حركت مي كنه.يه زماني سبيل خانوما نماد زيباييشون بود.(زمان ناصرالدين شاه)بعد گفتن خانوماي متاهل بردارن(20 سال اخير)!! حالا به اونجا رسيده كه مي گن نشانه تميزي برداشتن سبيله....پس نمي شه نسخه هاي قديمي رو واسه الان پيچيد.

مراد شما از "آرايش متعارف جامعه" چیست؟ اگر منظورتان «آرايش متعارفی» است كه حربه های فرهنگی بیگانه آنرا تدوین نموده و به آن وجاهت داده؟ بله، این"آرايش متعارف جامعه" با تعالیم الهی در موارد زیادی مشكل اساسی دارد.
اما اگر واقعا بر اساس عقل سلیم و فطرت خالص و حقیقی انسانی تدوین شود، بدانید كه با قوانین دینی مشكلی نخواهد داشت.
مراد ما از عقل سلیم و فطرت انسانی، دریافتهای مشترك بشری است در همه زمانها و مكانها با همه ملیتها و فرهنگها است.نه برای دوره تاریخی خاص!!
توضیح مطلب یادشده وقت زیادی نمی برد، لازم است كه بدانیم انسانها در بسیاری از مسائل فرهنگ و وجدان دریافت متفاوتی دارند. «فرهنگ وجدان عمومی» برای انسانها محدود به برهه زمانی و مقطع مكانی خاص زندگیش است. این تفاوت به خصوص در طبقه بندی ارزشها ، بایدها ، نبایدها ، قبیح بودن یا روا بودن نمود بیشتری دارد.
مثلا در یک جامعه ای رفاه ارزش برتر است و در جامعه دیگر عدالت. در جامعه ای حیا و پوشیدگی از اهمیت برخوردار است و در جامعه دیگر اهمیت كمتری دارد. در جامعه ای شجاعت و دلاوری حرف اول را می زند و در جامعه ای صبر و تعقل.
ویل دورانت در كتاب "لذات فلسفه" از این تفاوتهای فرهنگی در برهه های مختلف حیات بشر مباحثی را مطرح کرده است. از جمله آنچه می گوید این است كه در جوامع صیادی که شغل غالب مردم شکار کردن و صید حیوانات بوده است، وجدان بشری صفت شجاعت را ارزش برتر می دانسته است، چرا كه معاش او با این صفت تأمین می شده است؛ ولی در جوامع كشاورزی صبر و پشتكار صفت برتر شده است، باز به این دلیل كه كشاورزی محتاج این ویژگی است. و سپس می افزاید: به خاطر همین صفت در دوره كشاورزی است كه كم كم دانش و حكمت ارزش می یابد. او می گوید اقتضائات كار در دنیای صنعتی امروز این است كه انسان ها ـ زنها و مردها ـ در بیرون خانه رفت و آمد بیش از پیش داشته باشند؛ و همین همبستگی خانوادگی و به تبع حیا و پاکدامنی را در جامعه كم رنگ تر می كند. به خلاف جامعه صیادی و كشاورزی كه جمع خانواده همواره در كنار همند و كمتر وابستگی و محبت های های بیرون خانه برایشان اتفاق می افتد و در نتیجه حیا و پاکدامنی پررنگ تر جلوه دارد.
حال سؤال این است كه در این اختلاف فرهنگی كه در جوامع مختلف به دلیل مختلف وجود دارد، چگونه باید قضاوت كرد؟ ........دقت شود پس آنچه عرف شود ملاک نیست........!!!!
آیا ما به صرف این كه در جامعه ای صنعتی زندگی می كنیم باید تعریف امروز از حیا و"آرايش متعارف جامعه" را بپذیریم و خانواده را بر اساس مناسبات امروز تنظیم كنیم و هر جامعه دیگری را به چوب وجدان خود محكوم كنیم!!؟ و آنها را عقب افتاده و نسخه های قدیمی بنامیم!!.



من با جلب توجه به واسطه ي آرايش هاي تند مخالفم ولي آرايش ملايم براي همه ي خانوم ها چه مجرد وچه متاهل رو قبول دارم و اين چيزي نيست كه آرايش محسوب بشه، مثل مسواك زدن.
اينم كه گفتين بعضي دختراي محجبه آرايش ميكنن بعد كه قبحش كنار رفت................
1- اگه قبحه پس چرا پيامبر سرمه مي كشيد؟مو بلند ميكرد؟ عطر مي زد؟آرايش قبح نداره
2-يعني ميگين با صابون صورت رو بشوريم بعد بدون كوچكترين تغييري بيايم بيرون!حتي اگه دين اينو بگه چون با عقل متناقضه من قبولش ندارم

ما در آموزه های دینی خود داریم كه «كلما حكم به العقل حكم به الشرع، و كلما حكم به الشرع حكم به العقل» یعنی هر آن چه كه عقل به آن حكم می كند شرع و دین هم همان حكم را قبول دارد و بالعكس. مراد از عقل در اینجا همان وجدان مشترك بشری در تمام زمانها و مکانها است نه ویژه زمان و مکان خواست!!. پس بین حكم وجدان و شرع منافاتی نیست. اما عقل و وجدان مشترك بشری!
مطابقت بین احكام شرع با مشتركات وجدانهای انسانی كاملا قابل اثبات و فهم است.هیچ انسانی حق ندارد خود و اندیشه اش را معیار قرار دهد، و دریافتهای خود را از "آرايش متعارف جامعه" و یا «آرایش ملایم» بعنوان ملاک و معیار درستی بداند، مگر آن كه دریافت او مطابق دریافت همه انسانها در همه جا و همه زمانها باشد که حتما با اختلافات زیادی در طول تاریخ زندگانی بشر روبرو میشویم
واقع امر آن است كه وجدان انسانها، اگرچه مشتركات بسیار زیادی دارد، اما در مواردی به تبع نحوه معیشت، سابقه تاریخی، آموزش، القائات و تبلیغات، دین و .... تفاوتهایی در آن دیده می شود. سخن در این است كه كدامیك از این وجدانها وجدان معیار است؟ به خصوص اگر تفاوت انسانها در برهه های زمانی را نیز در چرخه انتخاب خود بیاوریم، مشكل بیشتر می شود.
. پس موارد اختلاف باید با معیاری فراتر از خود انسان ـ اگر ایمان به آن داریم ـ باید سنجیده شود؛ وگرنه، باید همه وجدانها محترم تلقی شوند که این امر با وجود اختلافها ، غیر ممکن است.
اگر تا اینجای كلام ما را قبول دارید، بیایید دوباره جمله خود را مرور كنید. آیا هنوز هم احكام اسلامی با حقوق بشر و یا آزادی زن و مرد ناسازگار است؟! البته بیان شما در بعضی احكام ، در باب آرایش در احكام اسلامی ، قدری ناکامل است، كه توضیح آن چنین است. توجه شود طبق آیه صریح قرآن میفرماید«إِنَّ فی رَسُولُ اللهِ لَکُم أُسوُةٌ حَسَنُةٌ....یعنی رفتار و سکنات رسول اکرم باید برای شما مسلمانان الگوی رفتاری و حجت شرعی باشد. لذا وقتی پیامبر عطر میزد و یا موهای خویش را بنحوی ویژه ترتیب میداد و......مسلما همه اینها الگو برای همه ما مسلمین است. اما اگر در این بین، ما از انجام بعضی از امور حلال اسلام دوری میکنیم و عملا آنرا برای خویش قبیح مینماییم و یا امر حرام را برای خویش نیکو جلوه میدهیم، به خود ما مربوط میشود و خود بیانگر فاصله رفتاری ما از الگوی الهی و اسلامی است که باید آنرا برطرف نمود. بدیهی است که مقایسه مستحبی مانندمسواک زدن با امر حرامی مانند تبرج و خودآرایی در مقابل نامحرم بطور کل ناروا و غلط است! همین پیامبر عزیز اسلام که اینقدر در امور آراستن ظاهر انسان مومن تاکید داشته اند ، در باب پوشش و زینت زنان و عدم تبرج در مقابل نامحرم هم تاکیدات فراوانی داشته اند که از جمله آنها میتوان به روایتی که در پستهای اولیه ، از رفتار فاطمه زهرا سلام الله علیها در مقابل نامحرم آمده است اشاره نمود که مورد تایید صریح پیامبر اسلام قرار گرفت.





آخه دختري كه صورتش پر مو هست چه گناهي كرده كه بايد دو يا سه دهه اين وضع رو تحمل كنه
شما هم به دخترا توهين كردين،هم به دختراي محجبه، هم به خانوماي متاهل. زن اول يه انسانه،بعد يه زن.

دوست گرامی موضوعات اجتماعی و حکمی در قبال عموم جامعه مطرح است و نه بطور خاص و موردی، که با وجود این موارد خاص و استثنایی نقض شود و از کارایی بیفتد. اینکه بعضی زنان ویا دخترانی مانند آنچه که گفتید دارای بیماری خاصی مانند پرمویی هستند هیچوقت باعث مجاز شمرده شدن ناهنجاری آنان در مقابل جامعه نخواهد شد. همچنان که ما در جامعه زنان و مردانی داریم که با مشکلات جسمی متفاوت مواجه هستند، مثلا فردی که بخاطر حادثه ای، دست و یا پای خود را از دست داده است آیا میتوانیم اینطور بیان کنیم که وضو گرفتن و طهارت از او ساقط و رفع شده و میتواند بی وضو و طهارت نماز بخواند!!! مطمئنا زنانی که مشکلی را که شما گفتید دارند ، با مراجعه به اطبا و پزشکان در پی درمان آن خواهند آمد ولی آیا امروز بنا به آنچه که شما گفتید خدایی ناکرده غالب دختران جامعه ما دارای چنین بیماری هستند و یا فاقد زیبایی و جمال هستند که دارند با تبرج و خودآرایی آن عیبها را برطرف میکنند، و بدین نحو در اجتماع حضور میابند!!؟؟...........
هدف تغییر و خودآرایی آنان چیست و برای کیست...؟؟؟؟ چرا ما تمام زیبایی زن را خلاصه در ظاهر او کردیم این خود بزرگترین جفا و بیرحمی به زن از ناحیه بعضی از خود خانمهاست !!!! تا حدی که هر قانونی در باب ظاهر و پوشش زن و لو دین هم گفته باشد، با سوتفاهم آنان روبرو شده و مقبول نمیشود!!؟ باید بدانیم که افراط در ظواهر گاها هیچوقت فرصت به دیگران نمیدهد تا به ژرفای زیبایی درونی و روحی یک دختر و یا زن پی ببرند . جالب اینجاست که در بروز زیباییهای روحی و درونی هیچ محدودیتی بردختران ، زنان و مردان جامعه ما نیست اما با کمال تعجب میبینیم که کمترین توجه به این محدوده نمیشود!! و خود این امر باز بر ما نمایان میکند که چقدر ما از مواضعی که باید بر آن بایستیم و پافشاری کنیم فاصله داریم. :gol::gol:
همیشه بیاد داشته باشیم که اصولا یک دختر باوقار و پاک برا ی پسرها همیشه جذاب و قابل احترام میباشد. و اگر برای پسری این موضوع چنین نباشد ، باید به سلامت درونی و روحی آن پسر شک کرد. این خود ملاکی مهم برای دختران است تا برای زندگی آینده خویش پسر طرف مقابل خود را بهتر بشناسند و در قبال او ترتیب اثر دهند

باز هم تاکید میکنیم که درباره بحثهای انجام شده قضاوت نهایی با شماست
:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:
 

Bionic.arc

عضو جدید
با تشکر از کاربر محترم«mina_1367»
در واقع ما با شما بر سر پاکیزه و منظم بودن افراد بحثی نداریم و همینطور ما از فضای فکریتان یا بهتر بگویم ایده و زاویه نگرشتان نسبت به این موضوع آگاه نیستیم. اما نکته ای را باید مد نظر داشته باشیم، وآن اینکه امروزه مساله تبرج و خودنمایی از حد موردی که شما یاد کرده اید فراتر رفت است. ساده نگری میباشد اگر کسی این مورد را اینقدر با سادگی نظاره کند. مطمئنا شما و همه دوستان از این دستور فقهی آگاه هستید که «صورت و دست زنان از جمله مواضعی هستند که نگاه بی ریبه نا محرم بدانها بلامانع است، بشرطی که زینت داده نباشد» حالا سوال ما اینجاست که ما موارد یاد شده را جز زینت ننامیم......جزء چه چیزی بدانیم...........!!؟
مطمئنا شما و همه دوستان میدانید که اسلام آرایش و زینت زن را برای همسرش مجاز میداند و بسیار هم به این امر تشویق نموده است، تا حدی که معصوم میفرماید چنین زنانی که همت خود را برای گرمی کانون خانواده و همسرانشان صرف میکنند همانند مجاهدینی که برای شهادت در راه خدا جهاد میکنند برایشان اجر و ثواب نوشته میشود.
علی رغم اشارات به موضوع حیا و عدم تبرج و خودآرایی زنان در مقابل نامحرم ها، متاسفانه میل به این امر ناپسند در جامعه شیوع زیادی دارد بنحوی که حتی این موضوع در بین دختران مجرد که عملا ((زینت برای شوهر)) درباره آنان مصداق ندارد، دیده میشود. حال چطور میتوانیم حجت و دلیل شرعی برای این موضوع پیدا کرد؟
شما خواهر عزیز مسلما این داستان را از حضرت فاطمه سلام الله علیها شنیده اید که
روزى پيامبر (ص) و فاطمه (ع) نشسته بودند، مردى نابينا اجازه ورود خواست قبل از ورود آن مرد، فاطمه (ع) برخاست و خود را پوشانيد. پيامبر (ص) به فاطمه فرمود: چرا خود را پوشانيدى آن مرد نابيناست؟ فاطمه (ع) پاسخ داد: بله پدر ولى من كه او را مى‏بينم و هر چند او نابيناست اما بوى مرا استشمام مى‏كند. رسول خدا (ص) فرمود: شهادت مى‏دهم كه تو پاره تن من هستى......
«توجه شود این دقت نظری بود که حضرت فاطمه سلام الله علیها در مقابل یک نامحرم نابینا داشتند، چه برسد به یک بینا..........خوب ، با نکته یاد شده تکلیف برای اهل بینش و آگاهی روشن است! »
به هرحال پدران و مادران باید زنگ‏های خطر را بشنوند که چه کرده یا نکرده‏اند که نوجوان‏شان برای کسب هویت و مورد توجه و پذیرش قرار گرفتن مقابل افراد جامعه، دست به دامان لوازم آرایش و رنگ‏ها شده‏‏اند.........قضاوت با شماست




گفته هاي شما و تجربيات من نشون ميدن احتمالن ازاون دسته اقايوني هستيد كه با ديدن يه خانوم اراسته كنترل خودشونو از دست ميدن كه انقدر نگراني
اميدوارم ناراحت نشيد:w05:
توجامعه ما مسائل خيلي مهمتر براي حل شدن وجود دارن
دغدغه هاي اسلام چيزاي ديگس











این نظر شخصی منه
بشدت ازدختراوزنایی که به خودشون نمیرسن وقیافشون شبیه ادماییه که از قبر بلند شدن بدم میاد:razz:
اونم به اسم دین
مطمئنم هستم خیلیا موافقن
 

بيتاب

عضو جدید
می تو نید این مساله رو برای من روشن کنید که چه چیزی به دست میاد که چنین اجازه ای داده میشه ؟

معمولاً دخترها قبل از ازدواج وتماس با پسرها ؛ يك حجب وحيا خاصي دارند ولي وقتي ازدواج وعروسي ميكند ، اين حجب وحياي آنها كمرنگ ميشود
از بزرگي نقل شده است :
خانم ها چهار پرده حجب وحيا دارند كه درمراحل زير ، به تدريج ؛اين پرده ها كمرنگ ونازك ميشود :
1- اولين پرده حيا كه كمرنگ ميشود ، هنگاميكه براي اولين مرتبه دچار عادت ماهيانه ميشود
2 - دومين پرده حيا كه كمرنگ ميشود وقتي كه عروسي ميكند
3 - سومين پرده حيا كه كمرنگ ميشود وقتي كه بچه مي زايد
اين مورد اخير به ندرت در ايران اتفاق مي افتد چون دختران ما يك پارچه حجب وعفت وحيا هستند
4 - چهارم پرده كه حيا كمرنگ ميشود ؛ وهمه چيز به هم مي ريزد ، وقتي كه زنا ميكند
 

vergilangleos

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اون چیزایی که دارین بحثشو میکنین یه جامعه ارمانیه که تا زمان ظهور ایجاد نمیشه
الانشم خیلی چیزابه تفاوت فرهنگ و طرز فکر بر میگرده نه خوب و بد بودنش!
تو جامعه چیزای غیر اسلامی زیادی هست که چون عرف شده کسی بهشون توجه نداره
درسته که باید به اسلام عمل بشه اما نمیشه فقط رو یه حکمش کار کردو نتیجه گرفت
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
به آرایش کردن یا آرایش نکردن دخترا کاری ندارم (مورد بحث من نیست) .
چیزی مورد بحث منه اینه که یه دختر با ازدواج کردن چه چیزهایی رو بدست میاره که قبلش اونا رو نداشته و اون چیزها به دختر اجازه آرایش کردن و یا تمیز کردن صورت رو میده ؟ ! ؟ ! ؟ !
مگه یه دختر از خودش چیزی نداره یا (نمی دونم چه کلمه ای رو بگم ) ... که با ازدواج کردن این مشکل برطرف میشه !
ازدواج کردن هیچ ربطی به تمیزی صورت نداره ! که ما بخواهیم اون رو در گرو ازدواج با یک پسر بدونیم ! چون این ازدواج چیزی رو که دختر نداره در این مورد رو بهش اضافه نمی کنه !
این در واقع یه توهین به دختر هست که چون ازدواج کردی می تونی هر کار دیگه ای بکنی ! دختر قبل از ازدواجش چیزی کم نداره که بعدا به دستش آورده باشه !


به نظر من هم پسرا و هم دخترا قبل از ازدواج یه چیزی کم دارن. پس چرا ازدواج می کنن؟ خوب شما که چیزی کم نداری ازدواج نکن. خب. :D
 

kamel

عضو جدید
در ادامه مباحث گذشته مان بنا داریم از دیدگاه دیگری این مورد را واکاوی نماییم اما.......
اما قبل از هر چیز ، از دوست تقاضا داریم که پیش از ورود به بحث و نوشتن نظراتشان ؛ به نظراتی که قبل ازاین توسط ما و سایر دوستان عنوان شده توجه فرمایند و حداقل یکبار آنها را مطالعه کنند(بویژه صفحات آخر) تا از مطرح شدن سوالات تکراری و مباحث بررسی شده ، پرهیز شود تا به امید خدا بتوانیم بحث تازه و خوبی را آغاز نماییم.

عفاف در ‌شبه مردان؛‌ از آرایش ابرو تا لباس‌های بدن‌نما! چرا!!؟؟.
پیش از این همواره سؤالی در ذهن مردان پرسه می‌زد که چرا خانم‌ها برای خروج از خانه زمان زیادی را صرف می‌کنند در حالی‌که خودشان نیز امروز به دردی مشابه، دچار شده‌اند و ساعت‌ها برای آرایش ابرو و فرم دادن به موهای سر و صورت، وقتشان را روبروی آینه صرف می‌کنند. ما قبلا عنوان کردیم که بخشی زیادی از این اتفاق متوجه عملکرد زنان و دختران مادرجامعه و اثر متقابل آن بر روی مردان جامعه است.
اگر در گذشته، آرایش از سن و سال خاصی کاربرد داشت، متاسفانه امروز دیگر مرزی برای مصرف آن باقی نمانده است. در طول چند دهه گذشته سرخاب و سفیداب جای خود را به انواع و اقسام لوازم آرایشی داده که کودک و بزرگسال نمی شناسد!! به نحوی که با یک گشت و گذار ساده در اینترنت و پشت ویترین مغازه های لوازم آرایش فروشی متوجه فروش این لوازم به قیمت های بسیار پایین می شویم.که همین پایین بودن و دسترسی آسان به آن ، خود جای سوال دارد؟
به عنوان مثال در یکی از این تبلیغ ها چنین آمده بود:
پکیج لوازم آرایش مخصوص کودکان فقط 5100 تومان. این محصول شامل:
- یک جعبه سایه چشم 12 رنگ با دو عدد قلم مو و پد مخصوص
- 2 عدد رژلب با دو رنگ چرب
- یک عدد مداد چشم
- یک عدد مداد لب
- 2 بسته ژل اکلیلی


دکتر حمید نوروزی روان‌شناس معتقد است که با از بین رفتن مرزهای آرایشی، سن آرایش هم به عنوان یک متغیر وابسته پایین‌تر آمده و دختران ، در سنین پایین، دست به آزمودن رژلب، پودر و رژگونه می‌زنند. در واقع از رهگذر جادوی لوازم آرایش، آنها به آرزوی دیرینه خود برای کوتاه کردن دوره کودکی و نوجوانی و به دست‌آوردن دلخواه‌ترین خواسته خود‌،‌ دست می‌یابند والدین باید توجه داشته باشند كه توجه بیش از حد به ظاهر و گرایش به آرایش نمودن، تنها تحت تأثیر تغییر و تحولات دوران نزدیک به بلوغ نیست! بلكه عوامل محیطی و تربیتی نیز در بروز این مسأله، تأثیر بسیاری دارد!



سوالی که اینجا مطرح میشود اینست که آیا سزاوار است ، یک دختر و یا پسر قبل از آنکه در مسیر زندگی آینده خود مهارتهای کافی و لازم برای ایفای نقش یک همسر خوب و فداکار بودن؛ و یا یک پدر و مادر مهربان ودلسوز بودن را بیاموزد؛ در مهمترین و شاید بتوان گفت تاثیرگذار ترین دوره زندگی خود اینطور محسور و شیفته این موضوع نابهنجار شود!؟ به نحوی که او را در مسیری آنچنان فرسایشی و کاهنده ای قرار بدهد که تمام وقت و اندیشه و نیروی پاک و سرشار جوانی او را صرف خود بکند!؟ . البته بگذریم از اینکه ره آورد این موضوع همیشه خالی از انحرافات احتمالی نیست! که متاسفانه به وفور در جامعه شاهد انحرافات مختلف آن که گریبانگیر جوانان ما بویژه دختران پاک و معصوم ما میشود؛ هستیم.


:que::que:قضاوت با شماست:que::que:




 

root

عضو جدید
یه پسره تو دانشگاه ما بودش با ابروهای اونجوی،هر وفت می دیدمش حالم گرفته میشد .اآخه مردی گفتن زنی گفتن. قبلاها مردونگی به سبیل مرد بود حالا باید از رو ابرو شناخت!
 

lars_manson2002

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بچه ها.
اول بگم من نه آخوندم نه حوزه درس خوندم و نه اهل نماز روزه . محلی که من زندگی میکنم جایی است که دخترها و حتی پسرها با آرایش غلیظ حضور دارن.
دوم اینکه وقتی میگیم آرایش یعنی چی؟ اگه بخوایم وضع امروز رو با اون اسلام ناب محمدی مقایسه کنیم که ملت همه با هم جهنم هستیم. اما اگه از خیلی ها بپرسی آرایش چی هست اینجور برات توضیح میدن : آرایش یعنی آدم چه پسر چه دختر اونقدر خودشو متفاوت و بزک بکنه که بین ملت انگشت نما بشه, یعنی همه نیگاش کنن. واسه توضیح اضافه هم در نظر بگیرین مثلا 20 سال پیش پوشیدن مانتو روسری , گرقتن ابرو, بند انداختن صورت و سبیل واسه خانوما یا مثلا شلوار لی پوشیدن آقایون یه نوع آرایش غلیظ حساب میشد اما الان این چیزا عادی هست یعنی با این سر وضع به اصطلاح انگشت نما نمیشه آدم.
حالا سوال اینه آرایش بکنم یا نکنم؟ آرایش چه تاثیری تو زندگیه من و دوستان و محیط اجتماعم داره؟ (جدا سواله قبل رو یه بار از خودت بپرس و سعی کن جواب بدی)
بحث اصلی فعلا رو دخترها هست چون ظاهر و زیبایی پسرها زیاد با آرایش یا بی آرایش فرق نمی فو کوله و این که چه خوشتون بیاد چه نیاد در عام پسر با آرایش خیلی مسخره است و واسه خود پسره هم جز دردسر هیچ چی به همراه نداره!!!

آرایش چه پیامدی دارد؟
1- دختر با کمک لوازم آرایشی زیباتر میشود ( البته به شرط اینکه زیبا باشد)
2- زمان زیادی از زندگی او صرف آرایش میشه که این امر مانع پیشرفتش تو بقیه حوزه ها میشه
3- به مرور زمان جهت فکری دختر عوض میشه, که فکر میکنه اگه از دیروز کمتر آرایش کنه امل و بی کلاس تلقی میشه که این خود به خود فرهنگ آرایش رو ترویج میکنه ( یعنی اینجوری میشه که دختر پیش خودش میگه : من آرایش میکنم , من برترم.)
4- امنیت دختر کمتر میشه
5- مطمئنا یه دختر فقط و فقط واسه دل خودش و واسه این که زیبا باشه و تمیز آرایش نمیکنه و ته دلش میخواد جنس مخالف رو جذب کنه. کسایی که جذب یه دختر با آرایش غلیظ میشن 2 دسته هستن : دسته ی اول کسایی که فقط قصد خوشگذرانی موقت با دخترک رو دارن , اینجور افراد بعدها باعث افسرده شدن دختر میشن. دسته ی دوم کسایی هستن که این آرایش رو برای یه دختر عادی میدونن این جور مردا از اینکه میبینن بقیه ملت چششون دختره رو میپاد کم کم خسته میشن و قید دختره رو میزنن ( این یکی تجربه خیلی ها هست باور کنین) اینه که در کل با آرایش یه دختر نیمتونه دوس پسر خوب پیدا کنه بلکه برعکس تو این مسیر افسرده میشه.
6- آرایش کردن هزینه دارد.
7- مطمئنا تو خانواده, مدرسه , دانشگاه دچار مشکل میشه. چون همه یه جور دیگه نگاش میکنن.
8- آرایش قبل از ازدواج خواستگارها را فراری میدهد. ( دلیلهای این بند از حوصله این بحث خارج است.)
9- آرایش قبل ازدواج , بعدها زندگی زناشویی رو تحت شعاع قرار میده. بنیان خانواده رو سست میکنه.
10- عادت به آرایش ,درصورت عدم دسترسی به وسایل آرایش دچار افسردگی و رکود شدید اعتماد به نفس میشود.
11-دختره آرایش کرده از مسیر دین و ایمون منحرف میشود بدون هیچ اما و اگری.
12- و ...

در نهایت باید بگم که : همین الان یه لحظه برید جلو اینه. اگه که خوشکل هستین پس نیازی به آرایش و صافکاری نیس, هر کس چشم داشته باشه میفهمه خوشگلی. اما فکر نکن که دیگه همه چی تمومه و ملت میان واسه چشم و ابروت قربونی میکنن, باید بقیه سطوحت رو هم بالا ببری.
اما اگه نه , فکر میکنی زشتی( درصد این دسته افراد کمه, چون هر کسی زیبایی خاص خودش رو داره, اگر هم فک میکنه زشته واسه اعتماد به نفس پایینشه) اینو بدون با آرایش غلیظ زیباتر نمیشی. بهتره به فکر عمل جراحی باشی. اگه بعد از عمل خوشگل شدی که هیچ برو به مورده بالایی . اما اگه زشت شدی دوباره باید عمل جراحی کنی!!! و همینطور الی آخر تا بشی مثله مایکل جکسون.
 

pooneh12345

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا شما پسرا اینق تو کار ما دخترا فضولی می کنین؟
گه ما به شماها کاری داریم
که شماها هی به ما گیر می دین
ول کنین تروخدا
 

حسين 1966

عضو جدید
اما اگه نه , فکر میکنی زشتی( درصد این دسته افراد کمه, چون هر کسی زیبایی خاص خودش رو داره, اگر هم فک میکنه زشته واسه اعتماد به نفس پایینشه) اینو بدون با آرایش غلیظ زیباتر نمیشی. بهتره به فکر عمل جراحی باشی. اگه بعد از عمل خوشگل شدی که هیچ برو به مورده بالایی . اما اگه زشت شدی دوباره باید عمل جراحی کنی!!! و همینطور الی آخر تا بشی مثله مایکل جکسون.

اين راهکارت اصلاً خوب نبود :(
به نظر من دخترايي که ظاهر جالبي ندارن مي تونن از اين فرصت براي پيشرفت سريعتر استفاده کنن چون برخلاف دختراي خوشگل که همه بهشون توجه مي کنن (و اين باعث به هم خوردن تمرکزشون ميشه ) اين افراد چون توجه کمتري جذب مي کنن با تمرکز بهتري ميتونن قله هاي موفقيتو طي کنن و به سطح فکر و جايگاههاي اجتماعي بالاتر (نظير استاد شدن و... ) برسند و از اين طريق مي تونن لذتهايي رو تجربه کنن که خيلي از دخترهاي زيبارو (به دليل مشکلاتي که برخي مردا در مسير موفقيتشون ايجاد مي کنن و يا مشغول بودن بيش از حد به خودشونو... ) نتونستن برسن (نظير احترام ديگران به جايگاه بالاي علمي و... )در اين شرايط ميتونن اميدوار باشن که مردايي که به فاکتورهاي ديگه اي اهميت مي دن از اونا خوششون بياد
 

kamel

عضو جدید


سوالی که لازم است در ادامه مباحث گذشته مان، باردیگر از دوستان خود در انجمن مهندسین ایران بپرسیم؛ اینست که
واقعا چرا ارزش در منظر و دیدگاه نسبت به دختران جامعه ما محدود به ظاهر آنان گردیده است!؟؟
آیا میتوان علت آن را کمبود آگاهی فردی و یا خانوادگی آنان از مسایل شناختی و معرفتی دانست؟
یا علت آنان کمبود اعتماد به نفس دانست؟
یا علت آن کمبود محبت از ناحیه خانواده و جبران آنان با استفاده از ابزار آرایشی در بیرون از خانواده دانست؟
آیا میتوان اینطور ادعا نمود که در جامعه اسلامی ما، این افراد از حکم اسلامی و اجتماعی«آرایش و بزک کردن مقابل نامحرم»بی اطلاع اند!!؟....اگر این چنین است مسولیت متوجه کیست؟
علت چیست که این مساله بیشتر دامن اشخاصی را میگرد که اصولا دایره اطلاعات اعتقادیشان محدود است؟


آیا نباید بعضی از زنان و دختران ایرانی را نجات داد!!؟؟؟؟



به نظر میرسد دخترو پسری که قادر نیست با توجه به امکاناتش شرایط ازدواج را فراهم کند و این درحالیست که این کشش و تمایل به جنس مقابل را نیز در خود احساس می کند. لذا در چنین شرایطی احتمال بالاتری به خودنمایی برای جلب توجه و جلب محبت و روی آوری به روابط غیر عرفی بالا میرود و اعمال می گردد. این حقیقت کتمان ناپذیر است .

نظر شما چیست؟
 

Similar threads

بالا