یه سوال؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mehrshad53

اخراجی موقت
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
چرا از 124000 تا پیامبر یه دونش برای سرخپوستا و یا مثلا بومیهای استرالیا نیومده؟:surprised:
چرا همه ادیان ابراهیمی توی خاور میانه ظهور کردن؟
جاش خوب بوده یعنی؟!:smile:
 

mohamad javid

عضو جدید
کاربر ممتاز
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
چرا از 124000 تا پیامبر یه دونش برای سرخپوستا و یا مثلا بومیهای استرالیا نیومده؟:surprised:
چرا همه ادیان ابراهیمی توی خاور میانه ظهور کردن؟
جاش خوب بوده یعنی؟!:smile:
چون فقط اومدن مردم خاورميانه رو آدم كنند......:surprised::biggrin:سرخپوست ها كه آدم نميشند:surprised::biggrin:
 

waffen

اخراجی موقت
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
چرا از 124000 تا پیامبر یه دونش برای سرخپوستا و یا مثلا بومیهای استرالیا نیومده؟:surprised:
چرا همه ادیان ابراهیمی توی خاور میانه ظهور کردن؟
جاش خوب بوده یعنی؟!:smile:

شاید یکی از دلایلش این بوده که مردم خاورمیانه از همه ی ملت ها دروغ گو تر بودند... یا شایدم ساده تر بودند.
به همین دلیل کلاه برداران زیادی به نام "پیامبر" میومدند و براشون داستان سر هم میکردند و ازشون سوئ استفاده می بردند.
 

armstrong

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
چرا از 124000 تا پیامبر یه دونش برای سرخپوستا و یا مثلا بومیهای استرالیا نیومده؟:surprised:
چرا همه ادیان ابراهیمی توی خاور میانه ظهور کردن؟
جاش خوب بوده یعنی؟!:smile:

چون فقط اومدن مردم خاورميانه رو آدم كنند......:surprised::biggrin:سرخپوست ها كه آدم نميشند:surprised::biggrin:

نه اتفاقا چون سرخپوستا و آدمای جاهای دیگه آدم بودن به پیامبر لازم نداشتن.:)
البته که 124000 تا موفق نشدن که اعراب رو آدم کنن.
 

vahid2007

عضو جدید
کاربر ممتاز
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
چرا از 124000 تا پیامبر یه دونش برای سرخپوستا و یا مثلا بومیهای استرالیا نیومده؟:surprised:
چرا همه ادیان ابراهیمی توی خاور میانه ظهور کردن؟
جاش خوب بوده یعنی؟!:smile:

بخاطر اینکه همشون مقربره هاشون تو جا های خوش اب و هوا باشه تا مردم تو زحمت نیفتن:D
 

Judass

عضو جدید
معمای اول اینه که چجوری 124000 پیامبر اومدن :huh:
اگه آگاهی مردم بالا نمیرفت شاید تا الان 512000 تایی اومده بودن
 

manelee

عضو جدید
چون بدوي ترين- وحشيانه ترين و ناعادلانه ترين رسوم در اين منطقه وجود داشته كه بايد اصلاح ميشده(ميبينيم كه چقدر هم اصلاح شده:surprised:) و گرنه بدبخت سرخپوستا مثل آدم دارن زندگيشونو ميكنن و نيازي به تغيير رسومشونم نيست. (اي بدبخت قدمت 2500 ساله آدم بودنه ما كه الان وجود نداره:wallbash:)
 

@spacechild@

عضو جدید
چون عرب جماعت آدم بشو نیست...حالا چه فقط ابراهیمیاش چه همش.:D
کار بی فایده ای بود!!:surprised:
 

vergilangleos

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خب بهتر بود ایرانو از بینشون حذف کنین چون اون پیامبرا تو ایران نبودن ما قدیم ادم بودیم!
رایتی چطور امار همرو در اوردین؟!؟!
 

Agha Nima

عضو جدید
شاید یکی از دلایلش این بوده که مردم خاورمیانه از همه ی ملت ها دروغ گو تر بودند... یا شایدم ساده تر بودند.
به همین دلیل کلاه برداران زیادی به نام "پیامبر" میومدند و براشون داستان سر هم میکردند و ازشون سوئ استفاده می بردند.

السلام علیک یا waffen:
شما با چه مدرکی همه ی این پیامبر ها رو کلاه بردار خطاب می کنی؟
1.یا مدرک داری:که به من هم بگو شاید تو راست می گی.
2.یا مدرک نداری:که در این صورت دروغ گو محسوب میشی.
 

mehrshad53

اخراجی موقت
السلام علیک یا waffen:
شما با چه مدرکی همه ی این پیامبر ها رو کلاه بردار خطاب می کنی؟
1.یا مدرک داری:که به من هم بگو شاید تو راست می گی.
2.یا مدرک نداری:که در این صورت دروغ گو محسوب میشی.

منظورش بیشترشون بوده:biggrin:
 

@spacechild@

عضو جدید
خب بهتر بود ایرانو از بینشون حذف کنین چون اون پیامبرا تو ایران نبودن ما قدیم ادم بودیم!
رایتی چطور امار همرو در اوردین؟!؟!
خوب معلومه.کی گفته ایران جز خاورمیانست!!:surprised:اصلا ما بااین عربا هیچ حوره یکی نمیشیم چه قل چه حالا...اصلا بمیریم...نابود شیم...مثل افغانستان شیم...ولی با این عربا یه جورحساب نشیم.
 

Agha Nima

عضو جدید
منظورش بیشترشون بوده:biggrin:
سلام
خوب بین همه تا بیشترشون حد اقل 62000 تا پیامبر فاصله هست.
تازه ،به نظر شما خدا با این همه حکمت خودش میاد ملتی رو از نعمت هدایت بی بهره بذاره تا فردا برای خودش حرف در بیارن و بگن که :
تو که مارو هدایت نکردی.
اینجا عدالت خدا زیر سوال نمیره؟
 

mehrshad53

اخراجی موقت
سلام
خوب بین همه تا بیشترشون حد اقل 62000 تا پیامبر فاصله هست.
تازه ،به نظر شما خدا با این همه حکمت خودش میاد ملتی رو از نعمت هدایت بی بهره بذاره تا فردا برای خودش حرف در بیارن و بگن که :
تو که مارو هدایت نکردی.
اینجا عدالت خدا زیر سوال نمیره؟

مجبور نیست اینقدر بپیچدونش.....
در ضمن چرا حالا پیامبری نمیاد که اینهمه وسیله برای ضبط و انتشار و تست صحت سقمش هست؟
حتما میگی چون محمد خاتم الانبیا بوده؟
خوب اینا که هر کسی میتونه بگه!:smile:
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیا پیامبران خارجی مثل پیامبران ایرانی یا رومی یا کشورهای دیگر داشتیم ؟

در سؤال روشن نیست نسبت به کدام منطقه یا کشور, پیامبران خارجی هستند. طبق آیهء قرآن برای هرقوم و ملتی پیامبرانی مبعوث شده اند. ما از همهء پیامبران اطلاعاتی نداریم , ولی می توان گفت : تا حجت تمام نشود وپیامبری در منطقه ای نباشد, عذاب مجوز ندارد. بنابراین آیات قرآن بیانگر وجود پیامبران در تمام مناطقی است که بشر زندگی می کرده است . بعضی می پرسندآیا تمام پیامبران از مشرق زمین مبعوث شده اند, پاسخ این است که اطلاعات تاریخی ما دربارهء زندگی و محل بعثت عدّه ای از پیامبران الهی محدود است و از مرکز برانگیخته شدن جمعی از آنان اطّلاعی در دست نیست . با این حال تاجایی که ما از تاریخ انبیا مانند حضرت موسی و عیسی و ابراهیم و محمّد: اطلاع داریم , همگی از مشرق زمین برخاسته اند, ولی این بدان معنا نیست که از سایر مناطق پیامبرانی مبعوث نشده باشند. علتش هم این است که هدف اصلی فرستادن پیامبران توجه دادن مردم به سوی خداوند و نجات آنان از انواع جنایات و آلودگی ها و در نهایت تأمین سعادت بشر می باشد. لذا باید پیامبران در محلّی برانگیخته شوند که به طورطبیعی زودتر بتوانند به این هدف مقدس و عالی برسند. با بررسی تاریخ جوامع بشری و ظهور تمدّن انسانی معلوم میش ود سرزمین مناسب تر برای تحقّق بخشیدن به اهداف پیامبران مشرق زمین بوده است , زیرا در دنیای دیروز,مشرق زمین مرکز تمدّن و علم بود و صنعت و دانش از این قسمت جهان به نقاط دیگر انتشار یافت . تمدّن مصر و بابل و ایران در گذشته بسیار درخشان و بزرگ بود و در همان عصر تقریباً سراسر مغرب زمین و کشورهای اروپا درتوحّش به سر می بردند. بنابراین همان گونه که مردم مشرق زمین برای پذیرفتن حقایق علمی آماده تر بودند, به همین نسبت برای قبول حقایق مذهبی و ایمان آوردن به پیامبر الهی مهیّاتر بودند لذا پیامبران در این منطقه مبعوث شدند.شایان ذکر است چنان چه زردشت از پیامبران الهی باشد, ایرانی است .(1) (پـاورقی 1.پیام قرآن , مکارم شیرازی , ج 7 ص 368 سؤال شما پاسخ ما, هاشمی نژاد, ص 84; فرهنگ معین : ماده زردشت .


از سایت: درگاه پاسخگویی به مسایل دینی (http://www.porsojoo.com)
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجبور نیست اینقدر بپیچدونش.....
در ضمن چرا حالا پیامبری نمیاد که اینهمه وسیله برای ضبط و انتشار و تست صحت سقمش هست؟
حتما میگی چون حضرت محمد (ص)خاتم الانبیا بوده؟
خوب اینا که هر کسی میتونه بگه!:smile:

..........
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
خاتميّت

مقدّمه
با توجه به جاودانى بودن دين اسلام، احتمال مبعوث شدن پيامبرى كه شريعت اسلام را نسخ كند نفى مى‌شود اما جاى چنين توهّمى باقى مى‌ماند كه پيامبر ديگرى بيايد كه مبلغ و مروّج اسلام باشد، چنانكه بسيارى از پيامبران پيشين چنين مسئوليتى را بعهده داشته‌اند خواه پيامبرانى كه معاصر پيامبر صاحب شريعت بوده‌اند مانند حضرت لوط (ع) كه معاصر حضرت ابراهيم (ع) و تابع شريعت وى بود، و خواه پيامبرانى كه بعد از پيامبر صاحب شريعت، مبعوث مى‌شدند و از او تبعيت مى‌كردند مانند اكثر انبياء بنى اسرائيل، از اينروى، بايد موضوع خاتميّت پيامبر اسلام(ص) را جداگانه مورد بحث قرار دهيم تا جاى چنين توهّمى نيز باقى نماند.
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
دليل قرآنى بر خاتميّت

يكى از ضروريّات اسلام اين است كه سلسله پيامبران (عليهم الصلوة و السلام) با پيغمبر اسلام(ص) ختم شده و بعد از آن حضرت هيچ پيامبرى نيامده و نخواهد آمد. و حتى بيگانگان نيز مى‌دانند كه اين موضوع، از جمله اعتقادات اسلامى است كه بايد هر مسلمان به آن، معتقد باشد و از اينروى، مانند ساير ضروريّات دين، نيازى به استدلال نخواهد داشت. در عين حال، مى‌توان اين مطلب را هم از قرآن كريم هم از روايات متواتر، استفاده كرد.
قرآن كريم مى‌فرمايد: «ما كانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَد مِنْ رِجالِكُمْ وَ لكِنْ رَسُولَ اللّهِ وَ خاتَمَ

النَّبِيِّين»1 و صريحاً آن حضرت را خاتم همه پيامبران معرفى مى‌كند.
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
بعضى از دشمنان اسلام درباره دلالت اين آيه بر خاتميّت پيامبر اكرم(ص) دو اشكال را مطرح كرده اند:

يكى آنكه: واژه «خاتم» به معناى انگشترى نيز آمده است، و شايد در اين آيه هم همين معنى «انگشترى» منظور باشد.

دو ديگر آنكه: به فرض اينكه خاتم به همان معناى معروف باشد مفاد آيه اين است كه سلسله «نبييّن» بوسيله آن حضرت ختم شده نه اينكه سلسله «رسولان» هم ختم شده باشد.

پاسخ اشكال اول اين است كه خاتم به معناى وسيله ختم كردن و پايان دادن (= ما يَخْتِم به الشى) است و انگشترى هم از اين جهت خاتم ناميده شده كه بوسيله آن، نامه و مانند آنرا ختم و مهر مى‌كرده اند.

پاسخ اشكال دوم اين است كه هر پيامبرى كه داراى مقام رسالت باشد داراى مقام نبوت هم هست و با پايان يافتن سلسله انبياء، سلسله رسولان هم پايان مى‌يابد و چنانكه قبلا نيز گفته شد2هر چند مفهوم «نبى» اعم از مفهوم «رسول» نباشد اما از نظر مورد، نبى اعم از رسول است.
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
دلايل روانى بر خاتميّت

موضوع خاتميّت پيغمبر اسلام(ص) در صدها روايت نيز مورد تصريح و تأكيد قرار گرفته كه از جمله آنها حديث منزلت است3 كه شيعه و سنّى به تواتر، آنرا از پيامبر اكرم(ص) نقل كرده‌اند به طورى كه جاى هيچ شك و شبهه‌اى در صدور مضمون آن، باقى نمى‌ماند. و آن اين است:

هنگامى كه پيامبر اكرم(ص) براى جنگ تبوك از مدينه حركت مى‌كردند اميرمؤمنان على
(عليه السلام) را براى رسيدگى به كارهاى مسلمانان بجاى خود گماشتند. آن حضرت از اينكه از فيض شركت در اين جهاد، محروم مى‌شوند اندوهگين شدند و اشك از چشمانشان جارى شد. پيامبر اكرم(ص) به آن حضرت فرمودند: اَما تَرْضى اَن تَكُونَ مِنّى بِمَنزِلَةِ هارُون مِنْ مُوسى الّا انّه لا نَبِيَّ بَعدى»1 آيا راضى نيستى كه نسبت به من همانند هارون نسبت به موسى باشى؟ و بلافاصله اين جمله را اضافه كردند: «با اين تفاوت كه بعد از من پيامبرى نيست» تا جاى هيچگونه توهّمى باقى نماند.

در روايت ديگرى از پيامبر اكرم(ص) نقل شده كه فرمود: أَيُّهَا النّاسُ إِنَّهُ لا نَبِيَّ بَعدى و لا سنّةَ بَعد سنّتى...»2.
همچنين در چندين خطبه نهج البلاغه3 و در روايات و ادعيه زياراتى كه از ائمه اطهار (عليهم الصلاة و السلام) نقل شده بر اين مطلب، تأكيد شده است كه نقل آنها به درازا مى‌كشد.
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
راز ختم نبوّت


حكمت تعدّد پيامبران و پى در پى آمدن آنان اين است كه از سويى در زمانهاى پيشين، تبليغ رسالت الهى در همه اقطار زمين و در ميان همه امتها بوسيله يك فرد، ميسّر نبوده است؛ و از سوى ديگر، گسترش و پيچيده شدن روابط و پيدايش پديده هاى اجتماعى نوين، وضع قوانين جديد، يا تغيير قوانين قبلى را مى‌طلبيده است؛ و از سوى ديگر، تحريفها و دگرگونيهايى كه به مرور زمان و در اثر دخالتهاى جاهلانه و مغرضانه افراد و گروههايى پديد مى‌آمده نياز به تصحيح تعاليم الهى را به وسيله پيامبر ديگرى بوجود مى‌آورده است.
بنابراين، در شرايطى كه تبليغ رسالت الهى در همه جهان بوسيله يك پيامبر و به كمك ياران و جانشينان وى ميسّر باشد؛ و احكام و قوانين يك شريعت، پاسخگوى نيازهاى حال و آينده جامعه باشد و پيش بينى هاى لازم براى مسائل نوظهور، در آن شريعت شده باشد؛ و نيز تضمينى براى بقاء و مصونيّت آن از تحريفات، وجود داشته باشد ديگر موجبى براى مبعوث شدن پيامبر ديگرى نخواهد بود.
اما دانشهاى عادى انسانها توان تشخيص چنين شرايطى را ندارد و خداى متعال است كه با علم نامتناهى خود، زمان تحقق اين شرايط را مى‌داند و اوست كه مى‌تواند ختم نبوّت را اعلام كند چنانكه اين كار را در آخرين كتاب آسمانيش انجام داده است.
ولى ختم نبوّت به معناى قطع رابطه هدايت بين خدا و بندگان نيست بلكه هرگاه خداى متعال صلاح بداند مى‌تواند از علوم غيبى، به بندگان شايسته‌اش افاضه فرمايد هر چند بصورت «وحى نبوّت» نباشد چنانكه به عقيده شيعه، چنين علومى را به امامان معصوم (عليهم الصلوة و السلام) عطا كرده است.
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاسخ به يك شبهه

از بيان فوق بدست آمد كه راز ختم نبوت اين است كه اولا پيامبر اسلام(ص) مى‌توانست به كمك ياران و جانشينانش رسالت خود را به گوش جهانيان برساند، و ثانياً مصونيّت كتاب آسمانى وى از هرگونه تحريفى تضمين شده است، و ثالثاً شريعت اسلام، توان پاسخگويى به نيازهاى بشر تا پايان جهان را دارد.
ولى ممكن است كسى درباره مطلب اخير، شبهه‌اى را به اين صورت، مطرح كند: همانگونه كه در گذشته، پيچيده شدن روابط اجتماعى، اقتضاى وضع احكام جديد يا تغيير احكام پيشين را داشته و از اينروى، پيامبر ديگرى مبعوث مى‌شده است و بعد از پيامبر اسلام(ص) هم دگرگونيهاى چشمگيرى رخ داده و روابط اجتماعى، پيچيده‌تر شده است، و از كجا اين گونه تحولات، اقتضاى شريعت جديدى نداشته باشد؟
در پاسخ بايد گفت: همانگونه كه اشاره شد تعيين اينكه چگونه تحوّلاتى اقتضاى تغيير
﴿ صفحه 291﴾
قوانين بنيادى را دارد در حدّ توان انسانهاى عادى نيست زيرا ما احاطه به علل و حكمتهاى احكام و قوانين نداريم بلكه از دلايل جاودانى بودن اسلام و خاتميّت پيامبر اكرم(ص) كشف مى‌كنيم كه احتياجى به تغيير قوانين بنيادى اسلام نخواهد بود.
البته ما پيدايش پاره‌اى از پديده هاى اجتماعى نوين كه اقتضاى وضع مقررات جديد دارد را نفى نمى‌كنيم اما در شريعت اسلام براى وضع اين گونه مقررات جزئى، اصول و قواعدى پيش بينى شده كه مقامات صلاحيت دار مى‌توانند براساس آنها مقررات لازم را وضع كنند و به اجراء در آورند. و تفصيل مطلب را بايد در فقه اسلام در مبحث اختيارات حكومت اسلامى (امام معصوم و ولى فقيه) جستجو كرد.
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال


- اگر حكمت الهى، اقتضاى بعثت انبياء براى هدايت همه انسانها را دارد پس چرا همگى ايشان در يك منطقه خاص جغرافيايى (خاورميانه) مبعوث شده اند. و ساير بخشهاى روى زمين از اين نعمت، محروم مانده اند؟ مخصوصاً با توجه به اينكه در روزگارهاى پيشين، وسايل ارتباط و تبادل اطلاعات، خيلى محدود بوده و انتقال اخبار از نقطه‌اى به نقطه ديگر به كندى، انجام مى‌گرفته است و شايد اقوام و مللى بوده‌اند كه اصلا اطلاعى از دعوت انبياء، پيدا نكرده اند.


پاسخ

پاسخ اين است كه اولا ظهور انبياء (عليهم السلام) اختصاص به منطقه خاصى نداشته و آيات كريمه قرآن، دلالت دارد بر اينكه هر قوم و امتى پيامبرى داشته اند، چنانكه در آيه (24) از سوره فاطر مى‌فرمايد:
«وَ إِنْ مِنْ أُمَّة إِلاّ خَلا فِيها نَذِيرٌ» و در آيه (36) از سوره نحل مى‌فرمايد: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فِي كُلِّ أُمَّة رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطّاغُوتَ». و اگر در قرآن مجيد تنها نام عده معدودى از انبياء عظام (عليهم السلام) برده شده، بدين معنى نيست كه تعداد ايشان منحصر به همين افراد بوده است، بلكه در خود قرآن، تصريح شده به اينكه بسيارى از پيامبران بوده‌اند كه نامى از ايشان در اين كتاب شريف به ميان نيامده است. چنانكه در آيه (164) از سوره نساء مى‌فرمايد:
﴿ صفحه 186﴾
«وَ رُسُلاً لَمْ نَقْصُصْهُمْ عَلَيْكَ».
ثانياً مقتضاى برهان مزبور اين است كه بايد راهى و راى حس و عقل باشد كه بتوان از آن براى هدايت مردم، استفاده كرد. اما فعليّت يافتن هدايت افراد، مشروط به دو شرط است: يكى آنكه خودشان بخواهند از اين نعمت الهى، بهره‌مند شوند؛ دوم آنكه ديگران موانعى براى هدايت آنان فراهم نكنند. و محروم ماندن بسيارى از مردم از هدايت انبياء، در اثر سوء اختيار خودشان بوده است، چنانكه محروميت بسيارى ديگر، در اثر موانعى بوده كه ديگران در راه گسترش دعوت انبياء بوجود آورده بودند. و مى‌دانيم كه پيامبران الهى همواره براى برداشتن اين موانع مى‌كوشيده‌اند و با دشمنان خدا و به ويژه زورمندان و مستكبران به ستيز برمى خاسته‌اند و بسيارى از ايشان در راه ابلاغ رسالت الهى و هدايت مردم، جان خود را فدا كرده‌اند و در مواردى كه پيروان و يارانى يافته‌اند به جنگ و نبرد نظامى با جباران و ستمگران كه مهمترين عامل ايجاد موانع براى گسترش دين خدا بوده‌اند پرداخته اند.
نكته قابل توجه اين است كه ويژگى اختيارى بودن حركت تكاملى انسان، ايجاب مى‌كند كه همه اين جريانات بصورتى انجام يابد كه زمينه حسن يا سوء انتخاب براى طرفين حق و باطل، فراهم باشد مگر اينكه تسلط زورمندان و اهل باطل بجايى برسد كه راه هدايت ديگران را بكلّى مسدود كنند و نور حق و هدايت را در جامعه، خاموش سازند كه در اين صورت، خداى متعال از راههاى غيبى و غيرعادى، طرفداران حق را يارى خواهد فرمود.
حاصل آنكه: اگر چنين موانعى بر سر راه انبياء نمى‌بود دعوت ايشان بگوش همه جهانيان مى‌رسيد و همگى از نعمت هدايت الهى بوسيله وحى و نبوت، بهره‌مند مى‌شدند. پس گناه محروميت بسيارى از مردم از هدايت انبياء، بگردن كسانى است كه جلو گسترش دعوت ايشان را گرفته اند.




منبعwww.mesbahyazdi.org
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا