یادت هست آخرین کتابی که خوندی چی بود؟ به بعدی معرفیش کن:

mario22

عضو جدید
میزان مطالعه ما ایرانیا همون طور که خودمون هم خوب می دونیم خیلی کمه. اینکه می گم خیلی کم نه غلوه و نه سیاه نمایی!
شاید جالب باشه که بدونیم سرانه مطالعه در ایران 8 دقیقه در روز است. که البته این 8 دقیقه با احتساب دانش آموزان و دانشجویان که به نوعی موظف به مطالعه هستند اعلام شده است . این در حالی است که در فرانسه با ۵۵ میلیون نفر جمعیت، هر روز ۳۵۰ هزار جلد کتاب به فروش می‌رسد، اما در کشور ما هر ایرانی در هر 1892 روز فقط یک کتاب می‌خواند.(فکر کن!!!!) و شاید لازم باشد بدانیم که در همین جامعه ای که مشکلات اقتصادی به عنوان مانع خرید کتاب مطرح می شود و در سرانه مطالعه یکی از عقب مانده ترین کشورهاست، در یکسری هزینه های دیگر از سایر کشورها پیشتاز است.
بگونه ای که در ایران روزانه چهارده و نیم میلیون نخ سیگار دود می شود که با احتساب هر نخ سیگار 100تومان، محاسبه کنید در طول روز برای ضرر زدن به خود، خانواده و جامعه چه هزینه هنگفتی متحمل می شویم، یا در مصرف لوازم آرایش که تقریباً همه حریف های جهانی را کنار زده ایم، اما تا حرف از خرید کتاب می شود، مشکلات اقتصادی بیداد می کند!

آخرین کتابی که من خوندم، "نان سالهای جوانی" اثر "هاینریش بل" نویسنده معروف آلمانی بود. یه رمان کوتاه که خیلی به دلم نشست. البته گفته باشم که من سبک و قلم هاینریش بل رو خیلی می پسندم. فکر کنم اکثر کسایی که هاینریش بل رو می شناسن با کتاب" عقاید یک دلقک"ش باشه. خلاصه توصیه می کنم این کتابشو هم بخونید. یا اگه ازش کتاب نخوندین برای یه بار هم که شده امتحانش کنید.

آخرین کتابی که خوندی رو به افراد بعدی معرفی کن:
 

FZ.H

عضو جدید
کاربر ممتاز
خاطرات شازده حمام
نویسند دکتر محمد حسین پاپلی یزدی
کتاب روایت زندگی یه آدم معمولی تو سالهای دهه سی و چهل هست...کتاب فوق العاده قشنگی که راجع به غم و شادی های مردم یزد هست.داستان تو محله فقیر نشینی همراه با کودک یتیم پا میگیره...کودکی که تا پدرش زنده بود به قول دلاک،شازده حمام بود...اما رفته رفته شازدگی فراموش میشه و این کودک با فقر آشنا میشه...
این کودک تنها سلاحش درس خوندن و هوش فوق العاده اش هست ...پس تلاش می کنه تا یه روز میشه دکتر محمد حسین پاپلی یزدی...
 

Similar threads

بالا