گشت و گذاري در بزرگراه هاي ژاپن

aseman 2010

عضو جدید

گشت و گذاري در بزرگراههاي ژاپن








برابر داده های ويكي پديا ژاپن از نظر جمعيت دهمين كشوردنيا و از نظر مساحت شصت و دومين كشور دنيا






محسوب مي شود. اما خوشبختانه قرار گرفتناين كشور در رده هاي اول جهان از نظر علم و تكنولوژي روز,

در كاهش مشكلات محيطيمربوط به ازدياد جمعيت موثر واقع شده و در حال حاضر به دليل داشتن مهندسين

خبره درامر راه سازي و ساختمان سازي هاي شهري , جاذبه هاي گردشگري خاصي از نظر زيربناهايشهري در گوشه

و كنار اين كشور به چشم مي خورد.


خوب به تصويرنگاه كنيد. بله درست مي بينيد. يك خيابان مسير خودش را از درون يك ساختمان چندين
طبقه پيدا كرده و به يك بزرگراه اصلي مي پيوندد. جالب آنجاست كه اين طرح به معماريسالهاي پيش
در ژاپن برمي گردد و با وجود تمامي جذابيتي كه براي من و شما دارد يكايده نسبتا قديمي براي ژاپني ها محسوب مي شود..


تصوير سمت چپ تقاطع Hakozaki در توكيو و تصوير سمت راست تقاطع Hokko در Osaka را نمايش

ميدهد.اين نماها راه حل هاي مهندسين ژاپني را در حل مشكلات ترافيكشهري و تسهيل تردد جمعيت زياد اين كشور نمايش مي دهد.


شايد دنياي سنگ ها و آجرها دنياي سرد و بي روحي باشد. اما كمانها وحلقه هاي مارپيچ

زيبا ميتواند اين جمود را به شدت كاهش دهد. اينجا حلقه Higashiosaka است كه زيباترين قسمت

معماري بزرگراهHanshin محسوب مي شود. سالانهتعداد زيادي از عكاسان سراسر دنيا به اينجا رجوع مي كنن

د تا بتوانند زيبايي اينحلقه را در لنز دوربين خود بگنجانند.


در اين تصوير هم مي توانيد نماي زيبايي از Osaka را مشاهد كنيد كهچگونه رگ هاي خياباني

كالبد شهر را در هم تنيده و سلولهاي خوني رنگارنگ در امتدادرگها در رفت و آمد هستند..


چهار راهها و خيابانهاي فرعي چند طبقه را مشاهده مي كنيد؟ شايد كم كمآسانسوري هم براي رفت
و آمد وسايل نقليه بين خيابانهاي چند طبقه لازم شود! مطمئناديگر نمي شود در اين خيابانها ابتدا و انتهايي برايشان پيداكرد.

انگار در اين كشورجاده كشي فقط به خشكي ختم نمي شود. با سهولتي باور نكردني مسيرها راه خود را ازبين آبها هم پيدا كرده اند.


اين هم نمايي از بزرگراه هاي توكيو در شب. به لطف سيستم حمل و نقل خوبو كمك يكي از بزرگ ترين سيستم هاي متروي دنيا ترافيك

در خيابان هاي اين شهر سنگيننيست.


اين هم يك نما در شب از پل Rainbow مي باشد. در ساخت بدنه و پايه هاياين پل از تكنيك هاي مهندسي
ويژه اي استفاده شده است. در جداره خارجي اين پايه ها وبدنه از پنل هاي ذخيره كننده انرژي خورشيدي
استفاده شده تا بتوانند در روز با ذخيرهانرژي نور خورشيد و تبديل آن به توان الكتريكي, انرژي لازم جهت نور پردازي زيبايي
را كه در شب شاهد آن هستيم , تامين كنند.

با اين تفاسير و با داشتن چنينمعماري و مهندسي دقيقي كه در راه سازي ژاپني ها ديده مي شود مي توان
به اين نكته همفكر كرد كه چرا ساليانه در اين كشور چندين هزار نفر بر اثر حوادث رانندگي جانخودشان را از دست نمي دهند؟
تصاوير ديگري از يزرگراههاي ژاپن







 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
معذرت میخوام آخه این مطلب چی داره که تو این تالار زدی؟ محل بحث و گفتگو داره؟ به ما چه که ژاپن بزرگراههاش چه جوریه؟ اینو فهمیدیم حالا چیکار باید بکنیم؟
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
معذرت میخوام آخه این مطلب چی داره که تو این تالار زدی؟ محل بحث و گفتگو داره؟ به ما چه که ژاپن بزرگراههاش چه جوریه؟ اینو فهمیدیم حالا چیکار باید بکنیم؟
دقت نوکردی دیگه !

ژاپن از نظر جمعيت دهمين كشوردنيا و از نظر مساحت شصت و دومين كشور دنيا

باید ازش بزنیم جلو :whistle:
 

Similar threads

بالا