کمک برای احداث کارگاه ریخته گری

saeed1257

عضو جدید
سلام دوستان. میخواستم ببینم کسی از بین شما هست که بتونه من را برای احداث یه کارگاه ریخته گری سنتی( برای شروع کار) راهنمایی کنه؟
مثلا راهنمایی هایی در مورد هزینه ها و در امد ها.
برای آلیاژ های چدن و فولاد و آلومینیوم.
لطفا اگه میشه فقط در مورد هزینه های کارگاه بحث کنیم. ( منظورم این بود که هزینه های اجاره و .... کارگاه را در نظر نگیریم)
 

hamid_metallic

عضو جدید
سلام.من ریخته گری کار میکنم ودانشجوی ارشدجوشکاری هستم.اول زمین با جواز کسب میخوای بعدشم 1کوره خوب القایی باشه بهتره.اصلا چقدری پول داری؟
 

saeed1257

عضو جدید
مثلا قیمت کوره ها ( القایی و ..) در امد ماهیانه و اطلاعاتی در این زمینه. البته من میخوام اول با سنتی شروع کنم تا با فوت و فن کار اشنا بشم.
حالا اگه شما اطلاعاتی راجع به هزینه ها در اختیار من بگزارید ممنون میشم
 

saeed.v

عضو جدید
سلام، منم دنبال یه چنین کارگاهی توی اهواز هستم. اصلا مجوز رو از کجا باید گرفت؟
 

شاگردی

عضو جدید
باسلام
دریافت مجوز از2طریق میسر است.
اول:اداره صنایع
دوم: اتحادیه ریخته گران
اداره صنایع پروانه بهره برداری صادر نموده که گرفتن این مجوز لازم به اخذ تأییدیه سازمان محیط زیست بوده که مشکلات خاص خود را دارد اما اتحادیه ریخته گران پروانه تولیدی کارگاه ریخته گری صادر نموده که نیازی به مجوز سازمان محیط زیست نمیباشد.
تفاوت عمده این موضوع در گرفتن تسهیلات بوده و در حالت اول نام کارخانه بر روی آن گذاشته می شود اما حالت دوم نام کارگاه داشته که تا سال گذشته سقف تسهیلات برای پروانۀ صادره از اتحادیه تا سقف 1000000000ریال بیشتر نبوده است.
و مطلب دوم اینکه محاسبه مالیات در کارگاه با ادارۀ دارایی توافقی میباشد اما در پروانۀ بهره برداری از ادارۀ صنایع حتمأ بر اساس دفاتر حسابرسی خواهد بود. مزیتهای داشتن پروانه بهره برداری از اداره صنایع حضور قوی تر با نام کارخانه در واحدهای مرتبط برای اخذ سفارش و یا دادن سفارش خواهد بود که انشاءالله اگر شما در کارگاه داری موفق باشید این موضوع نیز برای شما حل شده خواهد بود.
 

شاگردی

عضو جدید
با سلام.
امیدوارم تجارب اینجانب بتواند کارگشای خوبی جهت موفقیت شما در امر مقدس تولید باشد.
اگر هنوز سوال شما به قوت خود باقی است لطفأ پیام مجدد بگذارید.(امروز 2/4/1391)
 

najii

عضو جدید
با توجه به وضع صنعت الان ، در شمال احداث کارگاه ریخته گری رو چطور میبینید؟
 

شاگردی

عضو جدید
ضمن سلام مجدد
وقتی صنعتگرچینی وترکیه ای قطعه ارزانتر درفاصله آنهم طولانی درکشورما به ماتحویل میدهد(قطعامنظورم اجناس بی کیفیت نیست)بنابراین مهم توانایی شما درشناخت ومدیریت منابع اکتسابی وانتصابی است نه فاصله ومکان.لازم به یادآوری است که ایرانیان همیشه پیشتاز بوده اند وماییم که حال وآینده را میسازیم
 
آخرین ویرایش:

شاگردی

عضو جدید
با سلام.
امیدوارم تجارب اینجانب بتواند کارگشای خوبی جهت موفقیت شما در امر مقدس تولید باشد.
اگر هنوز سوال شما(saeed1257) به قوت خود باقی است لطفأ پیام مجدد بگذارید.(امروز 2/4/1391)​
 
آخرین ویرایش:

sajad-ahwaz

عضو جدید
salam
doostan hame nazarate khoobi dadan ..ama vaghean hich kodom javabe soale asliye in topic nabood.
doostani ke dar in zamine faalan mitoonan bar,avorde gheymat bedan?
man dar ahwaz donbale chenin kari hastam.
 

شاگردی

عضو جدید
باسلام
ازاینکه باتاخیر چند روزه مطالبی را خدمت شما ارائه میدهم از شما پوزش میطلبم
مطالبی که مهم است اول این است که شما در چه سطحی میخواهید فعالیت کنید؟
سرمایه گذاری در این رشته بسیار متغییر میباشد و از ده میلیون تومان الی سرمایۀ میلیاردی میباشد
مطلب دوم که بسیار با اهمیت تر از بقیۀ گزینه ها هست این است که توانایی اجرایی شما در زمینۀ شناخت بازار و مشتریان، مدیریت مالی و تولید، تواناییهای فردی و... در چه سطحی است؟
شک نکید که شناخت واقعی و بدون از رودربایستی هرکسی از خودش میتواند او را در مسیر صحیحی قرار دهد که بتواند موفق شود والا داشتن کورۀ القایی و با کورۀ زمینی و سرمایه های هنگفت یا جزیی گره ای از کار باز نخواهد کرد چراکه هستند مجموعه های بزرگی که حق الزحمۀ کارگر سادۀ خود را بدهکارند و هستند مجموعه های کوچکی که تاکنون چندین کارگر از آن بازنشسته شده اند و بالعکس.
لازم به ذکر است اینجانب نزدیک به چهار سال در مجموعه های مختلف ریخته گری با کوره های ذوب متفاوت و رایج کار کرده ام و هم اکنون نزدیک به نه سال است که کارگاه ریخته گری دارم.
اینجانب آمادۀ پاسخگویی به سوالات شما دوست عزیز می باشم تا بتواند انشاءا... راهنمای مفیدی برای شما باشد.
 

saeedhakam

عضو جدید
سلام جناب شاگردي
بنده فوق ليسانس ريخته گري دارم از دانشگاه علم و صنعت و ليسانسم رو هم شريف خوندم
مي خواستم برم وزارت دفاع كه جور نشد و فعلا سربازم
تو فكرم هست يك كارگاه ريخته گري چدن ريزي با كوره ي گردان گازي در شهرك صنعتي عباس آباد بزنم و به توليد قابلمه و ماهي تابه چدني بپردازم. با هر كس مشورت مي كنم بهم مي گند اين ظروف چدني كه تو بازار هست همه آلومينيوم دايكستي هست و چدن به ضخامت 2 ميليمتر رو اصلا نميشه پر كرد. اما از اونجا كه پايان نامه ام در مورد ريخته گري قطعات چدن نشكن جدار نازك هست در اين زمينه نگراني ندارم. فقط مي خواستم نظر شما رو در مورد اين كار بدونم كه آيا الان سرمايه گذاري براي توليد منطقي هست؟ در ضمن سرمايه اوليه براي خريد يك سوله سيصد چهارصد متري در شهرك صنعتي عباس آباد و خريد كوره گردان گازي و شات بلاست و قالب و درجه چقدر ميشه و سرمايه در گردش براي ريخته گري روزي يك تن چدن نشكن چقدر لازم است؟
با تشكر
 

speranza1989

عضو جدید
دوست عزیز اول باید طرح کسب وکار بنویسی دوم باید بازار مصرف پیدا کنی بعد بری دنبال بقیه کارا یه سری طرح های دولتی هست هزینه زمین و هزینه سوله رو بهت وام مثلا من یکی از دوستام تو اراک با شریکش با یه میلیارد وام وتسهیلات شهرک صنعتی سه تا کوره درجه 1 ودستگاه شات بلاست و قالب و سوله و زمین وهمه اینا رو تهیه کرد و 2 ساله اینقدر درامد داشت که اکثر وامشو پس داد .البته از شرکت نفت سفارش گرفته بود
 

شاگردی

عضو جدید
با سلام از اینکه با تآخیر طولانی جواب شما را می دهم متأسفم . سرمایه گذاری با توجه به توضیحات گذشته ام برای بقیه دوستان منطقی است ، ظروفی که در بازار هست همه آلومینیوم دایکستی نیست ظروف چدنی نیز هست لازم به ذکر است هزینه تهیه کوره دوار گازی بالای شصت میلیون تومان بوده که مقرون به صرفه نمیباشد . با کوره القایی یا دوار با سوخت مازوت امکان پذیر است تآمین یک سوله چهاصد متری در شهرک صنعتی عباس آباد به انضمام موارد مورد نظر شما بالای سیصد میلیون تومان هزینه در بر دارد اما با هزینه های بسیار پایین تر از این نیز میتوان حرکتی را آغاز کرد که حداقل مورد درخواستی فقط جهت راه اندازی و تولید بالای پنجاه میلیون تومان هست . در صورتی که اطلاعات بیشتری خواستید در خدمتیم
 

saeedhakam

عضو جدید
سلام جناب شاگردي
از مطالبتون استفاده كردم
مي خواستم ببينم اگر مقدور باشه يك سر بيام كارخانه ي شما و حضوري با شما صحبت كنم
اگر ممكن شماره تماس و آدرس كارخانه را براي من بفرستيد.
با تشكر
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

شاگردی

عضو جدید
باسلام
ضمناچون سوالmahdi2ناگهانی پاک شدضمن عرض پوزش ازایشان وبااجازه تاپیک بالااینجا جواب میدهم که تخصص من برروی چدن وفولادمخصوصاچدن خاکستری اماباتوجه به علاقه ام به این رشته هرجا زمینه مرتبطی بوده سرکی کشیده ام خوشحال میشوم اگر کمکی ازدستم برآید
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

saba818

عضو جدید
سلام من فوق ليسانس شناسايي و انتخاب مواد هستم و قصد داردم كه يه كارگاه كوچك ريخته گري احداث كنم.سرمايه زيادي ندارم (حدود 10 ميليون) ميخوام ابتدا با كوره بوته اي شروع كنم . لطفا كمكم كنيد
nemativahid@ymail.com
 

Similar threads

بالا