کلوپ هواداران پرافتخارترین تیم حهان...::رئال مادرید::..

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
.
.
.

سلام!!

دیشب بازی فوق العاده بود!!

اما گل کریم بنزما یه چیز دیگه بود!!!:eek:;)

یه گل پلی استیشنی بود ... :w11:

سیلام داداش وحید گل...
گل بنزما که عالی بود...
یادته فصل قبل یه گل مثل فان بایتن بود !
اونم عالی بود...
 

sami.20

عضو جدید
بازیکنی داریم که وقتی مصدوم هم میشه بلند میشه بازی میکنه و گل میزنه
 

sami.20

عضو جدید
رکوردی جدید ار رونالدو.....



به نقل از خبرگزاری تری‌بال فوتبال ستاره تیم فوتبال رئال مادرید که بیشتر مهمترین رکوردهای تاریخ فوتبال را از آن خود کرده موفقیتی تازه بدست آورده است.

رونالدو در ال کلاسیکوی 222، دوبار گلزنی کرد اما با به ثمر رساندن این گل به اولین بازیکنی در تاریخ لالیگا تبدیل شد که در 6 ال کلاسیکوی متوالی گلزنی کرده است.

در حال حاضر او دهمین بازیکن رئال مادرید است که توانسته در خاک بارسلونا در طول یک ال کلاسیکو دوباره گلزنی کند


 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
رونالدو با وجود اینکه کتفش درد میکنه...
برای پرتغال هم میخواد بازی کنه !
_______________________________
عالی بود تو ال کلاسیکو...
ولی حیف شد بنزما اون توپو خراب کرد
 

V A H ! D

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع ,
کاربر ممتاز
رونالدو با وجود اینکه کتفش درد میکنه...
برای پرتغال هم میخواد بازی کنه !
_______________________________
عالی بود تو ال کلاسیکو...
ولی حیف شد بنزما اون توپو خراب کرد


.
.
.


یاده سوباسا بخیر ... :w47:
 

sami.20

عضو جدید
[h=1]مورينيو برترين مربي باشگاهي فوتبال جهان[/h]
[h=2]در اين رده بندي، ژوزه مورينيو سرمربي پرتغالي رئال مادريد با پيشي گرفتن از جوزپه گوارديولا در صدر قرار گرفته است.[/h]


تازه ترين رده بندي برترين مربيان باشگاهي فوتبال جهان با سقوط مانوئل ژوزه و صعود چشمگير افشين قطبي سرمربي ايراني شيميزو اسپالس ژاپن همراه بود.

مانوئل ژوزه که در زمان امضاي قرارداد با پرسپوليس در جمع 100 مربي برتر باشگاهي فوتبال جهان قرار داشت در ماه جاري هم به سقوط خود در اين رده بندي ادامه داد و با 3268 امتياز در رتبه 144 جهان قرار گرفت.

ژوزه همچنين دهمين مربي برتر پرتغال در اين رتبه بندي است.

براساس اين گزارش، افشين قطبي سرمربي سابق پرسپوليس و تيم ملي فوتبال ايران که در حال حاضر هدايت تيم فوتبال شيميزو اسپالس ژاپن را بر عهده دارد با 3626 امتياز در رتبه 116 برترين مربيان باشگاهي فوتبال جهان قرار گرفته است.

گفتني است در اين رده بندي، ژوزه مورينيو سرمربي پرتغالي رئال مادريد با پيشي گرفتن از جوزپه گوارديولا در صدر قرار گرفته است.


 

sami.20

عضو جدید
[h=1]معماي 869 مسي و رونالدو[/h]
[h=2]روز گذشته هواداران ليونل مسي و کريستيانو رونالدو از يک اتفاق عجيب که اين دو بازيکن برتر فوتبال جهان و پسران اين دو، آن را رقم زده اند پرده برداشتند.[/h]


کريستيانو رونالدو ستاره پرتغالي رئال مادريد 869 روز از ليونل مسي اسطوره آرژانتيني بارسا بزرگ‌تر است.

به گزارش مهر، اما به طرز حيرت انگيزي پسر رونالدو که نامش کريستيانو رونالدو جونيور است نيز 869 روز از تياگو، پسر ليونل مسي که جمعه به دنيا آمد بزرگ‌تر است.

پسر رونالدو در 17 ژوئن سال 2010 به دنيا آمده است و اين در حالي است که تياگو پسر مسي 2 نوامبر 2012 متولد شده که فاصله اين دو تاريخ دقيقا 869 روز است.

رونالدو 27 ساله در 5 فوريه 1985 متولد شده و ليونل مسي نيز 869 روز بعد يعني 24 ژوئن 1987 ديده به جهان گشوده است.
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
خداوکیلی نیمه دوم که توپ دست دورتمند نرسید...
ولی عجیب بود...کاسیاس و رونالدو چشون شده بود؟؟؟!
 

sami.20

عضو جدید
[h=1]بيانيه باشگاه رئال مادريد در مورد رفتار په‌په[/h]
[h=2]باشگاه رئال مادريد در خصوص اتفاقات رخ داده پس از بازي با لوانته در بيانيه‌اي رفتار په‌په را نمونه توصيف کرد.[/h]


باشگاه رئال مادريد تضمين داد که بازيکنانش رفتار مثال‌زدني در طول مسابقه و پس از آن نشان دادند. علاوه بر اين تحريک‌آميز بودن رفتار په‌په در رختکن را نيز تکذيب کرد.

به گزارش فارس، بيانيه باشگاه رئال مادريد به شرح زير است:

با توجه به اتفاقاتي که در پايان بازي رئال مادريد مقابل لوانته رخ داده است، باشگاه در نظر دارد موارد زير را گوشزد کند:

1. رفتار تمام بازيکنان و کادر مربيگري رئال مادريد در طول مسابقه‌اي که در شرايط رقابت شديد برگزار مي‌شد، مثال زدني است و تيم ما توانست با حرفه‌اي گري، تعهد و رفتار ورزشي اين بازي را به پايان برساند.

2. در پايان مسابقه رفتار و کردار بازيکنان، کادر مربيگري و ساير اعضايي که براي اين بازي اعزام شده بودند، در تمام مدت شرافتمندانه و بدون اشتباه بوده است.

3. ما اين صحبت‌ها را که ادعا مي‌کنند؛ په‌په، بازيکن ما تلاش کرده که تيم مقابل را در رختکن تحريک کند، تکذيب مي‌کنيم. بازيکن رئال مادريد رفتار نمونه‌اي در تمام مدت از خود نشان داد؛ همان طور که ساير تيم نيز همين کار را کرده‌اند.

4. اين باشگاه هميشه از ارزش‌هاي رفتار ورزشي دفاع مي‌کند و به رفتاري که بايد در دنياي ورزش صورت بگيرد، احترام مي‌گذارد.
 

sami.20

عضو جدید
[h=1]دفاع کلايورت از آقاي خاص[/h]
[h=2]شايد ژوزه مورينيو هيچ وقت توقعش را نداشته که يک بازيکن سابق بارسلونا به دفاع از او برخيزد ولي اين اتفاقي است که حالا رخ داده است.[/h]



پاتريک کلايورت، بازيکن سابق باشگاه بارسلونا و تيم ملي هلند در گفتگو با «کادنا کوپه» به اين نکته اشاره کرده که مورينيو در مورد گلايه هايي که از تيم پايه اي رئال برزبان مي آورد حق دارد. او هم مثل مورينيو اعتقاد دارد که بازيکنان تيم پايه يک باشگاه بايد در سطح تيم اصلي باشند.

به گزارش گل، او در صحبت هايي گفت:« بازيکنان تيم پايه بايد مثل بازيکنان تيم اصلي بازي کنند.مورينيو همين جوري است. او تمام آنچه در ذهنش مي گذرد را برزبان مي آورد و به نظر من اين بار حق با اوست. به عنوان مثال کليد موفقيت بارسلونا، تيم پايه اي بارسا مثل تيم بزرگسالانش بازي مي کند.»

او ادامه داد:« اين جنجال به پا شده، جنجالي است که اصلا درکش نمي کنم. فکر مي کنم که براي آنکه ساختار باشگاه جواب بدهد، مسائل بايد همان طوري که سرمربي رئال مادريد مي خواهد، صورت پذيرد.»

 

sami.20

عضو جدید
[h=1]ناوارو: نمي‌خواستم به رونالدو آسيب بزنم[/h]
[h=2]مدافع لوانته برخورد آرنج خود به صورت رونالدو را تنها يک تصادف توصيف کرد.[/h]


داويد ناوارو در وب‌سايت رسمي باشگاه لوانته برخورد آرنج خود به صورت کريستيانو رونالدو را که منجر به خونريزي از چشم اين بازيکن شد، تنها يک تصادف توصيف کرد.

وي روز گذشته با رونالدو تماس گرفت تا براي کريستيانو آرزوي بهبودي سريع داشته باشد.

به گزارش فارس، بازيکن لوانته در اين‌باره توضيح داد: اتفاق عجيبي بود. هيچ قصدي براي صدمه زدن به رونالدو نداشتم. متأسفانه اين اتفاقات در فوتبال رخ مي‌دهد و متأسفم که به وي آسيب زدم. بايد تکرار کنم که اين فقط يک اتفاق بود.

فيلم اين صحنه به سرعت پخش شد تا اظهارنظرهاي مختلفي را در پي داشته باشد. کريستيانو رونالدو تا پايان نيمه اول به بازي ادامه داد و حتي گل هم زد، اما نتوانست نيمه دوم به زمين بيايد زيرا هنگام ورود به زمين احساس سرگيجه به او دست داد.

ميگوئل پاردزا، مدير ورزشي رئال مادريد پس از تماشاي اين صحنه کار بازيکن لوانته را به دور از رفتار ورزشي دانست.
 

sami.20

عضو جدید
سازمان لیگ فوتبال اسپانیا ،
بهترین دروازه بان فصل گذشته لالیگا را ایکر کاسیاس می داند .
سرجیو راموس نیز بهترین مدافع شد
و ژابی آلونسو نیز عنوان بهترین هافبک را از آن خود کرد .
 

sami.20

عضو جدید



درخشش روتالدو در بازی لوانته - رئال ، در حالیکه چشم او صدمه شدیدی دیده بود ، مرد تحسین فوتبالی های جهان قرار گرفت.
پیامهایِ ارسال شده برایِ رونالدو در تویتر بعد از گًل زدن با چشمی تقریبا بسته :

دروگبا : با اینکه چشمت بسته بود ، بینِ دو نیمه از مربیت خواستی‌ که بازی کنی‌ !!! تو تکی‌ پسر ! عجیبه این رونالدو !

ویلاس بواس : معجزه است !!! دکترِ تیم ازش خواسته بود که بازی نکنه ، ولی‌ قبول نکرده بود و به بازی ادامه داد ! چه دلی‌ داری !


فردیناند : رونالدو رو به خوبی میشناسم ، از هیچ چیزی ترس نداره و همیشه دنبالِ پیروزیه چون تو منچستر بوده ، رونالدو مثلِ یه بمب می‌مونه !

پیتر چک : رونالدست که با یه چشم هم میتونه گًل زنی‌ کنه ! بعد از گلش تو خونه براش دست زدم !

دوید بکام : پسرِ کوچکم طرفدارِ ارسناله ، ولی‌ بعد از گًلِ رونالدو خیلی‌ خوشحال بود و دست میزد ، باهاش شرط بستم که رونالدو تو این بازی نمیتونه گًل بزنه ، ولی‌ شرط رو باختم ، فکر نمیکردم با یه چشم هم بتونی‌ گًل بزنی‌ !

کلاس یان هونته لار: هالا مادرید ، شما یه هیولا رو در خطِ حمله دارید ، اون بهترین بازیکنِ بدونِ شک !

مسوت اوزیل : تو رختکن رونالدو هیچی‌ نمیتونست ببینه ! شجاعتش رو برایِ همه ثابت کرد
 

sami.20

عضو جدید


وقتی پزشک رئال زیر باران شدید ابروی شکافته شده ی رونالدو را می دوخت شاید یک نفر هم فکرش را نمی کرد که رونالدو باز هم در زمین باقی بماند. آن هم مقابل تیمی چون لوانته که در نهایت خشونت پا به میدان گذاشته بود .
بعد از چند دقیقه که به زمین بازگشت روی یک ضربه ی ایستگاهی اولین گل رئال را با مهارت خاصی به ثمر رساند . انگار رونالدو نوعی از زندگی را آموخته است که حتی برای کمترین دست آورد ها باید جنگید . بیشتر می توان فهمید وقتی که پزشک رئال بعد از بازی گفت رونالدو لحظه ای که گل را زده یک چشمش اصلا نمی دیده است و رونالدو به اصرار خودش در زمین مانده و حتی بین دو نیمه با اینکه هر دو چشمش دید کمی داشته از مورینیو خواسته تا در زمین بماند .
بعد از بازی هم موجی از تحسین ها به طرفش آمد از دروگبا و بکهام گرفته تا هم تیمی اش اوزیل. رونالدو تلاش می کند و می جنگد و هیچگاه از شکست نمی ترسد ... با اینکه چند سال است که قافیه را به مسی سر توپ طلا باخته اما کسی که همیشه سعی کرده که بهتر شود او بوده است. رونالدو تمام مهارت های فوتبالی اش را از جنگندگی و تلاش دارد حتی سرعت بی نظیرش در کورس ها را مدیون نوع خاصی از دویدن است که بولت قهرمان المپیک به او آموخته.
بدون شک امسال هم توپ طلا به کسی غیر از رونالدو خواهد رسید اما پیامی که بازی با لوانته داشت نشان داد رونالدو حتی بدون چشم هایش هم حاضر است فوتبال بازی کند و بجنگد.
رونالدو نمی جنگد تا توپ طلا را ببرد او می جنگد چون جنگیدن برایش به خودی خود یک ارزش است ... حتی با چشمان کاملا بسته
 

sami.20

عضو جدید
[h=1]کارلوس: توپ طلا را به رونالدو بدهيد[/h]
[h=2]ستاره آرژانتيني بارسا در سه سال اخير برنده توپ طلاي بهترين بازيکن بازيکن جهان شده در حالي که رونالدو تنها يک بار در سال 2008 اين جايزه را از آن خود کرد.[/h]


روبرتو کارلوس، ستاره سابق رئال مادريد، بار ديگر اعلام کرد توپ طلاي امسال بايد به کريس رونالدو، ستاره پرتغالي کهشکاني ها، برسد و معتقد است که ليونل مسي به اندازه کافي در اين سال ها اين جايزه را از آن خود کرده است.

کارلوس در گفتگو با سايت فيفا گفت:" واضح است که همه در مورد مسي صحبت مي کنند اما من فکر مي کنم او به اندازه کافي برنده اين جايزه شده است و ديگر جايي در ويترين افتخاراتش براي بردن يک توپ طلاي ديگر نيست.

به همين دليل من به رونالدو راي مي دهم. او بازيکني است که مي تواند از شيوه هاي متفاوت تيمش را به پيروزي برساند. او شايسته کسب دوباره اين جايزه است. "

کارلوس همچنين از مورينيو به عنوان شايسته ترين گزينه براي دريافت جايزه بهترين مربي سال ياد کرد.

" خب با توجه به اينکه گوارديولا لاليگا را ترک کرد، فکر مي کنم اين جايزه بايد به مورينيو داده شود. مربيگري در رئال دشوارتر از يک تيم ملي بزرگ است. در دوران حضورم در رئال، زير نظر کاپلو کار کردم که بسيار خوب کار مي کرد اما وقتي به نتايج مورينيو نگاه مي کنيد، متوجه مي شويد که به خوبي مي داند چگونه با شرايط دشوار کنار بيايد."

مورينيو فصل گذشته توانست با رئال قهرمان لاليگا شود و به سلطه سه ساله بارسا پايان دهد.

 

sami.20

عضو جدید
[h=1]پرس: مورينيو تا سال 2016 مربي تيم من است[/h]
[h=2]مانوئل پريه را، خبرنگار روزنامه پرتغالي آبولا در گزارشي به ادامه حضور مورينيو در سانتياگو برنابئو و درخواست فلورنتينو پرس، رئيس باشگاه مادريدي براي ادامه همکاري اش با آقاي خاص خبر داده است.[/h]


در گزارش منتشره در روزنامه آبولاي پرتغال به نقل از فلورنتينو پرس مي خوانيم:« مورينيو دست کم تا سال 2016 مربي تيم من خواهد بود.»

اين درحالي است که رسانه هاي مختلف خبري درانتظار آن هستند که رئيس باشگاه مادريدي تا چند روز ديگر به صورت عمومي و رسمي حمايتش را از مربي پرتغالي تيمش اعلام کند و البته اين احتمال وجود دارد که اين حمايت تمام عيار پرس از مورينيو، در مراسم سنتي ضيافت شام سال نوي باشگاه رئال ابراز شود.

اين خبر در رسانه هاي اسپانيايي به ويژه روزنامه هاي چاپ مادريد بازتاب گسترده اي داشته و طبق گزارش منتشره در روزنامه مارکا، گويا پرس معتقد است که مورينيو هنوز کارهاي زيادي براي انجام دادن در رئال دارد


 

sami.20

عضو جدید
[h=1]کاکا: آماده رفتن از رئال مادريد هستم[/h]
[h=2]کاکا هافبک تيم فوتبال رئال مادريد گفت: من آمادگي کامل براي رفتن از اين تيم و حضور در ديگر تيم‌ها دارم.[/h]


کاکا هافبک تيم فوتبال رئال مادريد گفت: اين روزها اخبار و شايعات فراواني در رابطه با جدايي من از تيم رئال منتشر شده و اين در حاليست که شخصا هنوز نمي‌دانم که آيا در ماه ژانويه دراين تيم مانده و يا از آن جدا خواهم شد من فکر مي‌کنم من و روساي باشگاه رئال بايد در جهت برطرف کردن اين مشکل پيش رويم ولي تاکيد مي‌کنم که اگر روساي رئال به دنبال رفتن من از اين تيم هستند شخصا از آمادگي کامل و صد درصد در اين خصوص برخوردار هستم.

 

San Iker

عضو جدید
[h=2]مورینیو:"ما دوست داشتیم بازی را ببریم ولی من فکر میکنم که صعود میکنیم."[/h]

مورینیو گفت بازی برگشت حساس خواهد بود ولی ما صعود میکنیم.

سلتا :
بازی آنها را دوست داشتم اما میدانم که چطور بازی میکنند و از همین روش میخواهم آنها را در بازی برگشت شکست دهم. به نظرم آنها دو گل خیلی راحت به ما زدند و برای گلشان خیلی تلاش نکردند و هم برای گلمان خیلی حمله نکردیم. نتیجه ی عادلانه همان 1-0 بود اما گل دوم آنها روی ضد حمله بود و ما مجبور شدیم که بیشتر حمله کنیم و گل بزینیم اما سلتا مستحق این پیروزی بود ولی در مجموع شانس صعود ما خیلی بیشتر است. ترجیح میدادم که این بازی را ببازیم ولی در لالیگا نبازیم چون برای جام حذفی یک بازی برگشت هم وجود دارد و میتوانیم جبران کنیم.
بازی برگشت:
ما میتوانیم به راحتی صعود کنیم اما من نمیخواهم برای صعودمان درصدی را مشخص کنم. ما برای صعود نیاز به یک برد سنگین و تاریخی نداریم و میتوانیم با یک برد ساده صعود کنیم. ما برای برد تلاش میکنیم اما باید این را هم در نظر داشته باشم سلتا با تمام وجودش به این بازی خواهد آمد و تمام تلاشش را براب صعود خواهد کرد. ما به حمایت هواداران در ورزشگاه برای بازی برگشت نیاز داریم. من باز هم فکر میکنم که صعود میکنیم."
واران :
واران خیلی بازیکن خوب و حرفه ای است و با وجود مصدومیت در زمین ماند و از بسیاری از بازیکنان که فیکس بودند بهتر بازی کرد. او فوق العاده است و وظیفه اش را با وجود مصدومیت به خوبی انجام داد. او به دلیل مصدومیت نمیتوانست بدود و در دفاع کناری بازی کند برای همین ما جای او را با کایخون عوض کردیم."
موراتا:
"من او را از لیست خط زدم و من مسئول این کار بودم و این تصمیم را گرفتم و ممکن است بعضی اوقات تصمیماتم درست یا غلط باشد. اما فکر میکنم این تصمیم اشتباه بود و او را باید روی نیمکت نگه میداشتم. اسین فقط باید 60 دقیقه بازی میکرد و این کار را کرد و من او را تعویض کردم و تیم را تهاجمی کردم چون نیاز داشتیم."
بنزما:
"مشکل او از مچ پایش بود اما من دقیق نمیدانم که وضعیتش چطور است."
بازیکنان:
"تعدادی از بازیکنان مرا نا امید کردند اما من اسم شخص خاصی را نمیبرم. من فکر میکنم خیلی بهتر میشد اگر موراتا بود. زیرا او با تمام وجود بازی میکرد و انگیزه ی بسیار بالایی داشت. اما من هم به عنوان یک انسان حق اشتباه کردن دارم و به یک بازیکنانی بازی دادم که شاید نمیخواستند اینجا باشند و در این بازی ،بازی کند شاید به خاطر هوای سرد یا هوای بارانی یا اینکه این بازی جام حذفی است و اهمیت چندانی ندارد. همه ی تصمیمات را من گرفتم و شما هم اینجا هستید که به تصمیمات مربی انتقاد کنید اما شاید همیشه همه ی مسئولیت ها روی دوش مربی نباشد."
 

San Iker

عضو جدید
[h=2]بستن بازوبند مشکی به احترام دختر دی استفانو[/h]
مرجع خبری رئال مادرید: در بازی دیشب بازیکنان رئال به احترام دختر آلفردو دی استفانو که فوت کرده بازوبند های مشکی به بازو ی خود بسته بودند.
در بازی دیشب که با باخت رئال همراه بود بازیکنان به احترام نورما دی استفانو که چهارشنبه فوت شده بود بازوبند مشکی بستند تا با آلفردو پدر او همدردی کنند.
 

San Iker

عضو جدید
[h=2]سالگادو :" من به هیچ کس جز رئال تعلق ندارم "[/h]

میشل سالگادو ، اسطوره رئال و سلتا خیلی دوست دارد که روزی در آینده بتواند به کادر مدیریتی سفیدپوشان پایتخت اسپانیا اضافه شود .
در دبی چه کار می کنی ؟
به خاطر مشکلات مالی بلکبرن تصمیم به ترک این باشگاه گرفتم . آنها باید بازیکنان با تجربه تر که دستمزد بیشتری می گرفتند را کنار می گذاشتند . پیشنهاداتی داشتم اما نمی خواستم در اس÷انیا بازی کنم . از طرفی به خانواده ام فکر کردم و برای تحصیلات فرزندم ، دبی را انتخاب کنم . در ایرلند مدرک مربیگری را هم گرفتم . با الجزیره قرارداد بسته ام و به عنوان یکی از مسئولان شهر ورزشی دبی ، پروژه ای که از ژانویه شروع می شود ، مشغول به کار شده ام . یک آکادمی برای کودکان بین 6 تا 16 ساله .

در مورد دوران فوتبالت حرف بزنیم . چطور به سلتا ملحق شدی ؟
من ساله بودم . در خانواده ای فقیر در محله کویا زندگی می کردم که په په ویار ، اسطوره سلتا هم در آن جا بود . وقتی در ویتوریا بایز می کردم مرا دید . خیلی کمکم کرد . او سر ناهار سعی می کرد که پدرم را راضی کند و بالاخره موفق شد .

اولین بازیت در لالیگا یادت است ؟ در ژانویه 1995 مقابل رئال در برنابئو بود . 19 ساله بودم ...

هیجان انگیز هم بود ...
3-0 باختیم اما با هیرو و بویو آشنا شدم. 5 دقیقه در پست هافبک راست بازی کردم . سعی کردم سخت بدوم . اواخر بازی بود . یک بار به ویو خوردم و یک بار به هیرو .

انتقالت به رئال یادت است ؟
یک سال دوست داشتنی را در سلتا داشتم . تیم فوق العاده ای بود . اولین بازیم را در تیم ملی اسپانیا در همان سال انجام دادم و از ماه نوامبر پیشنهاداتی از سرتاسر اروپا داشتم اما می خواستم به رئال بروم . 2000 میلیون پزو رقم فسخ قراردادم بود که برای یک مدافع خیلی بود . یک روز که در تعطیلات بودم و داشتم سوار هواپیما می شدم تا به تفرجگاه بروم ، کارواخال که وکیلم بود زنگ زد و گفت :" رقم فسخ قراردادت را پرداختند . "

با ماکله له به رئال آمدی ؟
نه ، او یک سال بعد آمد . از پدر زنم پرسیدم و او هم موافقتی کرد .

اما پدر زنت (سانز) زیاد در باشگاه نماند ، نه ؟
سه ماه پس از ازدواجم با همسر فعلیم از باشگاه جدا شد .

اما ناگهان شرایط از این حیث بد شد .
بله چرا که پدر خانمم در انتخابات باخت . هیچ کس به من اعتماد نمی کرد و مجبور شدم که شخصا با فلورنتینو صحبت کنم .

به او چه گفتی ؟
گفتم :"آقای مدیر ، نه من شما را می شناسم نه شما من را . اما باید بگویم که من از رئال نمی روم . من به هیچ کس تعلق ندارم ، به رئال تعلق دارم . " بعد از آن قراردادم تمدید شد .

از تو در مقابل روزنبرگ تجلیل شد . فکر می کنی چرا تا کنون برای رائول این کار را نکرده اند ؟
بستگی به شخص و زمانش دارد و این که شرایط چطور پیش می رود . مطمئنم که دیر یا زود او هم تجلیلی که لایقش است را خواهد داشت .

چطور شد که رفتی ؟
پیش از این که تصمیم بگیرم که بروم خیلی گریه کردم . وقتی می باختیم هم همین طور . رئال به من فشاری نیاورد ، این یک تصمیم متقابل بود . گام برداشتن به سمت ترک رئال خیلی سخت است . خون این باشگاه در رگ های من است .

مدیریت مورینیو (مدیر سلتا) را چطور می بینی ؟
کارهای مشقت باری را انجام داده است . در زمینه اقتصادی تیم را به ثبات رسانده است . سلتا سالهای مشکلی در دسته دوم داشته و با تلاش های اقتصادی او ، حالا سلتا نسبت به بسیاری از تیمها وضعیت اقتصادی سالم تری دارد .

در زمینه ورزشی چطور ؟
در تابستان با پاکو هررا خیلی صحبت کردم . چهارده بازیکنش سابقه حضور در لالیگا را نداشتند . این یک نقطه ضعف است . اما این باعث شد که هواداران بیشتر با تیم باشند . سلتا دوباره یک الگو شده است .أس پاس ، اوبینیا ، الکس و بقیه تعصب خاصی دارند . سبکشان نیز به سبک تاریخی سلتا برگشته است : حفظ توپ .

راست است که سلتا تو را می خواسته ؟
این مسئله خصوصی است...

پس صحت دارد ؟
پاکو هررا می خواست با آنها بازی کنم . برای هواداران هم زیبا بود اما تصمیم سختی گرفتم و آن را رد کردم .

فکر می کنی رئال با مورینیو هویتش را از دست داده است ؟
مورینیو در یک دوره سخت با رئال عالی کار کرده اما وقتی که دوران کارش تمام شود باید پروژه جدید را کسی اداره کند که با هویت رئال آشنایی داشته باشد . وقتی مورینیو به رئال آمد هیچ کس خود را فریب نداد ، همه هویت کاری او را می شناختند . من هیچ گلایه ای از مورینیو ندارم . او در دوران سختی آمد و توانست که دوره گواردیولا در بارسا را تمام کند . او لالیگا را برد . این چیزی بود که می خواستیم . اما بعد از این باید آرام آرام به فرم و سبک بازی فکر کرد .

فکر می کنی کلمه "کهکشانی ها " به وجهه رئال لطمه زد ؟
زمانی بود که لطمه می زد . چند تصمیم اشتباه نیز گرفته شد...

مثلا ؟
قبل و بعد از دل بوسکه کاملا فرق دارد . سال اول پس از رفتنش با این که خیلی سخت بود اما بدشانسی هم آوردم . تا ماه مارس بعترین فصلمان را داشتیم . به نظر می رسید که به راحتی سه جامه می شویم .

اما چه شد ؟
بیشتر مشکل روحی بود تا بدنی . ما همه چیز را باختیم . کوپا را داشتیم می بردیم اما در وقت تلف شده به ساراگوسا بختیم . بعد در چمپیونزلیگ باختیم آن هم در حالی که در آستانه صعود بودیم . این باعث شد که تبدیل به مرده ها شویم و بعد از آن حتی یک بازی را هم نتوانیم ببریم .

خاص ترین ویژگی دل بوسکه چه بود ؟
او با مشکل ترین رختکن رئال کنار آمد . نه به این خاطر که اختلاف وجود داشت ، بلکه به این خاطر که رختکن پر از ستارگان بود . او هرگز به مشکل نخورد . به دل بوسکه به خاطر رفتارش با رختکن باید احترام گذاشت . این احترام دوجانبه بود . بدون این که قوانین پلیسی وجود داشته باشد هر کسی می دانست چه می کند . هر کس حد خودش را می دانست . دل بوسکه می دانست که مسائل شخصی ستارگانی نظیر رونالدو ، زیدان ، فیگو و رائول چه بودند . هر کس پارادوکس های خودش را داشت اما او به آسانی مسائل را حل کرد .

چطور این قدر آرام بود ؟
وقتی تیم به مشکل می خورد طوری در کنفرانس مطبوعاتی حاضر می شد که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده است . او همه را آرام می کرد ، حتی مطبوعات . او خیلی خیلی آرام است . حتی یک شوخی بامزه هم در این باره وجود دارد ...

جوک را تعریف می کنی ؟
نه ، نه ، نمی توانم ... اما خیلی جالب بود .

بدون او چه چیزی عوض شد ؟
وقتی رفت وجهه باشگاه خیلی عوض شد . وقتی مربیان دیگر آمدند ، مسائل خیلی مشکل شد و رختکن نمی توانست با سختگیری ها کنار بیاید و این شد که تیم از هم پاشید . ویسنته می دانست با هر کس چطور رفتار کند . او می داند که با رونالدو چطور باشد و با من چطور . به همه ما به یک اندازه احترام می گذاشت اما به برخی بازیکنان که فکر می کرد نیاز دارند ، آزادی عمل بیشتری می داد .

هیچ وقت فکر می کردی فلورنتینو تمام قدرت را به یک شخص بدهد ؟
بعید به نظر می رسید . فلورنتینو شخصی است که می خواهد همه چیز را تحت کنترل داشته باشد . او کارهای بزرگی کرده و البته مثل هر کس دیگری اشتباهاتی هم داشته است که سعی کرده آنها را تصحیح کند . او حالا همه چیز را به مورینیو سپرده تا از بحران خارج شود . در فوتبال اسپانیا و به خصوص در رئال بعید بود که این اتفاق رخ دهد . در انگلیس عادی است اما در اسپانیا نه . فرهنگ در این جا فرق دارد . به مورینیو قدرت زیادی داده شده است و حالا مشکل است که این اتفاق تصحیح شود . نمی توان وضعیت را عوض کرد . این مرا سورپرایز کرد . مورینیو قدرتمندترین مربی تاریخ رئال شده است .

مورینیو حالا می خواهد که کسی نظیر هیرو از او دفاع کند . تو حاضری چنین کاری کنی ؟
(می خندد) . من همیشه روراست هستم . تلفن من همیشه برای رئال باز است و هر وقت نیاز باشد در خدمت هستم .

خودت را داری پیشنهاد می دهی ؟
پیشنهاد نمی دهم . شما از من پرسیدید . چه مورینیو و چه رئال اگر بخواهند در خدمت هستم . من به هیچ کس تعلق ندارم ، فقط مال رئال هستم . به هر دلیلی تماس گرفته شود در خدمت هستم .

کاندیداهای آینده ریاست هم با تو تماسی گرفته اند ؟
نه .

هیرو و رائول احتمال دارد برگردند .
چرا که نه ؟ این افراد می توانند در آینده رئال نقش مهمی ایفا کنند . نمی دانم که چه زمانی اما افرادی که آن جا بوده اند می توانند نقش مهمی در آینده باشند .

رویایت ریاست رئال است ؟
ریاست نه اما دوست دارم بخشی از این تیم باشم . بیشتر دوست دارم در زمین چمن باشم . یعنی هم نقش مدیریتی داشته باشم و هم این نقش به من اجازه دهد که در کنار چمن حاضر باشم . من عاشق فوتبال هستم .
 

San Iker

عضو جدید
روبن مایکل:توپ طلا حق رونالدوست



تردیدی نیست . کل دنیا به توانایی های رونالدو واقف هستند . بازیکن پرتغالی سال فوق العاده ای داشته تا روبن مایکل ، هموطنش در موردش بگوید :" هیچ کس امسال بهتر از او نبوده است . او بهترین است و توپ طلا حقش است . "
بازیکن براگا افزود :" او با پای چپ ، پای راست و سر به توپ ضربه می زند . یک بازیکن فوق العاده است . این حرفها را به این خاطر که دوستم است نمی زنم ، بلکه به آن باور دارم . فوتبال مملو از ستارگان بزرگ است اما هیچ کس عملکرد کریستیانو را در این فصل نداشته است . به مسی احترام می گذارم اما رونالدو را به او ترجیح می دهم . "
بازیکن سابق اتلتیکو در مورد عملکرد رونالدو در یورو گفت :" فوق العاده بود و بار تیم را به دوش می کشید . به برد مقابل هلند نیاز داشتیم و او ظاهر شد ، همین طور مقابل چک . برابر اسپانیا بدشانسی آوردیم . "
 

San Iker

عضو جدید
پیشنهاد 30 میلیونی چلسی برای مارسلو



چلسی حاضر است که 30 میلیون یورو برای مارسلو بپردازد . به گفته مطبوعات انگلیسی در صورت پیوستن گرت بیل به رئال ، ممکن است که سفیدها ناچار به فروش بازیکن برزیلی در فصل آینده شوند .
بنا بر این گزارش ، مورینیو ترجیح می دهد که کوئنت رائوی محبوبش را حفظ کند و به همین خاطر چلسی حاضر است برای رفع ضعفش در دفاع چپ با رفتن احتمالی اشلی کول ، نزدیک به 30 میلیون یورو برای خرید مارسلو هزینه کند .
 

San Iker

عضو جدید
ساینز:رئال بدون مورینیو به پایان نمی رسد.


کارلوس ساینز ، راننده اسطوره ای طرفدار رئال با رادیو مارکا در مورد شرایط این تیم صحبت کرد . وی در مورد آینده مورینیو گفت :" مسلما می توان رئال را بدون مورینیو هم تصور کرد چرا که رئال یک باشگاه تاریخی است که زنده مانده و با هر مربی دیگری زنده می ماند . رئال فراتر از هر مربی ، مدیر یا بازیکنی است . تیمی است که قوای لازم برای زنده ماندن در هر شرایطی را دارد . او یک مربی بزرگ است اما اگر تصمیم بگیرد برود یا باشگاه تصمیم بگیرد که بدون او کار کند ، رئال به خاطر رفتن مورینیو یا هر بازیکن دیگری قرار نیست از هم بپاشد . "
وی در مورد چمپیونزلیگ گفت :" طبیعی است که همه هواداران رئال به قهرمانی در اروپا فکر کنند . رئالی ها از بردن کوپا یا لالیگا راضی نباشند و قهرمانی اروپا را می خواهند . رئال باید برای چمپیونزلیگ بجنگد . "
ساینزد در مورد بازی اتلتیک وو بارسلونا نیز گفت :" دوست دارم تا جایی که ممکن است فاصله با بارسلونا کم شود . این باعث می شود که شانس پیروزی رئال در لالیگا بیشتر شود . "
 

San Iker

عضو جدید
کنایه مورینیو به مسی:نمی شود یک بازیکن با برانکارد از زمین خارج شود و دو روز بعدش بازی کند



خوزه مورینیو ، مربی رئال در کنفرانس مطبوعاتی در مورد مسائل مختلف نظیر سخنرانی فلورنتینو در این باره که مربی پرتغالی " مورد هجمه های ناعادلانه ای " قرار گرفته صحبت کرد .
پرز :" قبلا گفتم که مربی نباید در مورد حرفهای مدیر نظر بدهد . نمی توانم آن را رد کنم و نمی کنم . باید به آن فکر کنم و نتیجه بگیرم اما حق ندارم که هیچ گونه نظری بدهم . پس آن باید بررسی کنم و با مدیر صحبت کنم . کاری که امروز کردم و امروز صبح با او صحبت کردم . "
کوئنت رائو :" بازی با مالاگا مهمتر از بازی فردا نیست . فابیو آماده بازی کردن است و بله ، بازی می کند . "
بنزما :" فکر می کنم که نمی تواند فردا بازی کند چرا که از نظر من بازیکنی که به علت مصدومیت از یک بازی بیرون می آید نباید دو روز بعدش بازی کند . گاهی این اتفاقات بازی می کند . گاهی یک بازیکن با برانکارد روی زمین می افتد و دو روز بعدش با بهترین شرایط بازی می کند . از نظر من یک بازیکن تنها در صورتی می تواند از یک بازی خارج شود که نتواند چند روز بازی کند . به هر صورت مشکلاتی در خط حمله در نداشتن هیگوائین داشتیم و امیدوارم که کریم یک گزینه باشد . "
صحبت کردن پس از بازی با ویگو :" با همه بازیکنان صحبت کردم . "
پی اس جی :" صحت ندارم . من فقط با یک باشگاه می توانم قرارداد داشته باشم و آن رئال مادرید است . "
توپ طلا :" برایم مهم نیست . "
اسپانیول و آخیره :" اسپانیول صاحب یک مربی است که حقیقتا دوستش دارم و یک مربی دیگر هم داشت که او را هم دوست داشتم . تیم و کارشان را دوست دارم . آخیره مربی با تجربه و با دانشی است که سالها در لالیگا بوده و بهتر از هر کسی می داند که چطور باید امتیازات از دست رفته را جبران کند . مائوریسیو هم خوب کار می کرد ، شخص با او در تماس هستم و فکر می کنم که اسپانیول با کار این دو می تواند امتیازاتی را بگیرد اما امیدوارم فردا این گونه نباشد . به هر صورت بازی مشکلی خواهد بود و تصور نمی کنم که بازی آسانی برای اسپانیول باشد . "
کریستیانو یا موراتا :" باید ببینیم . باید دید که شرایط چطور پیش می رود اما پس از بازی با ویگو فهمیدم که موراتا را با وجود بی تجربه بودنش باید روی نیمکت می نشاندم . او انگیزه و پتانسیلش را داشت . به هر صورت نمی توان این اشتباهات را عوض کرد . با کریم یا بدون کریم ، موراتا یک گزینه خواهد بود . "
صحبت کردن با تیم :" نظری ندارم . این کار را درون تیم انجام دادم . همیشه از رفتار عمومی من انتقاد می کنید و می گویید نباید رفتارم این طور باشد . وقتی انتقاد می کنید نباید چنین سوالی از من بپرسید . "
چیزی که باید بهتر شود :" مشکل از بدن بازیکنان نیست . بعید است ذهنی یا تاکتیکی هم باشد. فوتبال یک ورزش جهانی است و مشکل ما هم همین جهانی بودنش است . "
حرفهای پاکو هررا :" در مورد حرفهایش نظری ندارم . "
دلایل خوشبینی :" آنهایی که امسال نتایج ما را ناخوشایند می دانند ، همان کسانی هستند که سال گذشته همین کار را می کردند . پس این برای من جای خوشبینی است . "
تغییرات تیم :" شرایطش را نداریم که تغییرات زیادی داشته باشیم. فکر نمی کنم که تغییر زیاد باعث کسب نتایج بهتر شود . می توانم حتم بدهم که ترکیب زیاد تغییر نمی کند . متخصص بازیهای بعد از شکست نیستم چرا که زیاد نمی بازم . فکر نمی کنم که انقلاب در ترکیب زیاد خوب باشد . ثبات بهتر است هر چند که باید بهتر شویم . "
 

San Iker

عضو جدید
استادیوم برنابئو،کارخانه رویاهایمان




روحیه برتری طلبی دون سانتیاگو برنابئو ، 65 سال پیش آغاز شد که تصمیم گرفت استادیومی شاهکار را پدید آورد . بحث سالمی که ده سال پیش با فلورنتینو پرز داشتم را به یاد دارم . زمانی که این احتمال را مطرح کرد که استادیومی جدیدی را در والدبباس ایجاد کند . به او گفتم :" آقای مدیر ، اگر نگاه چپ به برنابئو کنی ، روحیه رئال از بین می رود . " فلورنتینو توانست که درک کند که حریم رئال مادرید همیشه در استادیوم کاستیانا بوده است .
این جا بود که پدر من توانست تیم بزرگی را ببیند که پنج جام اروپایی برد . این جا بود که عمویم رئال مادرید " یه یه " ها را دید که ششمین چمپیونزلیگ را برد . و از سال 1973 ، همین جا بود که با تجهیزات مجلل ، خانه رئال پدید آمد . در برنابئو ، بازگشت های بزرگ اروپایی را دیدیم ، شب های جادویی دسته کرکس ها ، گلهای به یاد ماندنی کاپیتان رائول ، توپگیری های غیرممکن ایکر و رقص های کهکشانی زیدان و کریستیانو با توپ . برنابئو جام مقدس ما بوده و خواهد بود .
توماس رونکرو
 

Similar threads

بالا