کلوپ طرفداران پرسپولیس

ali hamraeiiyan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
موضوع : اخبار ليگ برتر





عدد مقدس پرسپولیسی‎ها، 6 تایی‎ها یادت نره
6 روز رویای برای قهرمانی بعد از 6 سال
پرسپولیس سه بازی حساس باقیمانده از رقابتهای لیگ 86 را در شرایط پیش رو دارد که 6 روز به ترتیب برابر تیمهای برق شیراز، صبا باتری و سپاهان در تهران صف آرایی می‎کند.
به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان در صورت برتری در این 6 روز، بعد از 6 سال، جام قهرمانی را در دستان پر توان خود لمس خواهند کرد. با توجه به اوضاع و احوال کنونی خیلی‎ها از هم اکنون جام قهرمانی را متعلق به پرسپولیس می‎دانند. در ضمن عدد 6 برای پرسپولیسی‎ها عدد مقدسی است چون خاطره جاوادنه 6 تایی‎ها را زنده می‎کند.
به هر صورت با همت پرشور هواداران و به امید خدا و تلاش بازیکنان، انشاءا... 6 روز رویایی برای سرخپوشان پایتخت رقم می‎خورد تا بعد از 6 سال جام قهرمانی در دستان صاحب اصلی‎اش قرار بگیرد.
 

Imaginary

عضو جدید
تاريخچه تیم پرسپوليس

تاريخچه تیم پرسپوليس

شاهين باشگاهي بود كه در سال 1321 به دست يك معلم به نام دكتر عباس اكرامي با همكاري و همراهي گروهي از بهترين جوانان كشور كه عمدتاً دانشجو بودند ، بنا نهاده شد و مفاخر بزرگي چون اميرمسعود برومند ، امير عراقي ، شكيبي ، فاخري ، انصاري ، دكتر نادر افشار ، مرحوم پرويز دهداري ، حسينعلي كلاني ، جعفر كاشاني ، همايون بهزادي ، حميد شيرزادگان ، و ... تربيت كرده و به جامعه فوتبال ايران تقديم نمود .


شاهين داراي 402 تيم جوان با 62 شعبه در سطح كشور بود كه دكتر اكرامي اين تيم را بر پايه 3 اصل ( اخلاق ، تحصيل و علم و ورزش ) استوار ساخته بود .


شاهين در آن روزگار ، تنها دفتري بود در ورزشگاه امجديه ( شيرودي فعلي ) كه بازيكنانش براي تعليم در آنجا گرد هم مي آمدند . اين باشگاه براي اولين بار آموزش فوتبال را به صورت كتابي و از روي اصول ، شروع كرد و نخستين جزوه آموزشي را كه در بر گيرنده اصول ورزش فوتبال بود ، و با استفاده از منابع جهاني تهيه و تنظيم گشته بود ، جهت يادگيري در اختيار اعضاي خود قرار داد .


اين تيم به جهت سيستم و قدرت عجيبي كه بازيكنانش در كار حمله داشتند به ندرت اجازه ميداد حريفانش ( حتي بزرگترينشان ) خود را از شكست نجات دهند . ليكن بي درايتي و عدم دور انديشي مديران وقت باشگاه و كج سليقگي و انفعال دستگاه ورزش وقت كشور ، دست به دست هم داد و باعث شد بدليل پاره اي مسائل بعد از بازي اين تيم با تهرانجوان در هفته دهم ( در تاريخ 16/4/1346 ) اين باشگاه منحل گردد .


در ان بازي ناظم گنجاپور با وارد كردن سه گل در دقايق 61 ، 68 و 75 به درون دروازه تهرانجوان اين افتخار را بدست آورد كه تا تمام كننده كتاب پيروزي هاي شاهين براي هميشه باشد .


آن روز شاهين در هفته دهم بازي ها با 18 امتياز از 10 ديدار ( در آن زمان براي هر پيروزي 2 امتياز منظور مي شد ) و 19 گل زده و 7 گل خورده در صدر و دارايي با 16 امتياز در رديف دوم قرار گرفته بود .


اين بازي آخرين بازي شاهين بود در حالي كه در اين فصل ، 3 هفته از بازي هاي اين تيم مقابل شهرباني ، ديهيم و تاج ( 6 تاي ها ! ) باقي مانده بود ، ناگهان با اطلاعيه رسمي سازمان تربيت بدني از تاريخ 20/4/1346 شاهين منحل گرديد . پس از انحلال شاهين ، بازيكنان آن همچنان يكپارچگي خود را حفظ كردند و حدود يك سال محروميت را با ادامه بازي ها و تمرينات خود در زمين هاي خاكي ، سپري نمودند . تا اين كه باشگاه هاي مطرح آن روز در صدد جذب اين جوانان بي رقيب بر آمدند و از آن جمله باشگاه پاس خواهان كاشاني ، كلاني و همايون بهزادي بود و بعضي از باشگاه هاي ديگر هم بقيه آنان را مدنظر قرار داده بودند لذا شاهينيا به تكاپو افتادند تا از تفرق و پراكندگي مجموعه خود جلوگيري به عمل آورند ( از آن جمله مرحوم پرويز دهداري را مي توان نام برد ) و بر آن شدند تا اين مجموعه را در باشگاه پرسپوليس گردهم آورند.


و پرسپوليس ...

پرسپوليس باشگاهي بود كه در سال 1342 بدست علي عبده بنا شده بود و در آن رشته هاي بولينگ ، واليبال و بسكتبال فعال بود . عبده از آمريكا به ايران آمده بود و در جامعه ورزشي آمريكا در رشته بوكس صاحب عنوان قهرماني بود ( بابا بوكسور ! ) . عبده مدت ها انديشه ايجاد تيم فوتبال پرسپوليس را با خود داشت و تيم فوتبالي را نيز ايجاد كرده بود كه تيمي ضعيف در رده دوم باشگاه هاي كشور محسوب مي شد و از اعضاي محبوب و ماندگار آن محمود خوردبين را مي توان نام برد .


پس از انحلال شاهين با درايت امير مسعود برومند و رايزني هاي مرحوم دهداري ، چند تن از بازيكنان قبلي شاهين در تركيب تيم دسته دومي پرسپوليس قرار گرفته و ترتيب يك مسابقه با تيم جم آبادان ( كه در آن زمان تيم صاحب نامي بود ) را دادند و پس از آن تمامي اعضاي شاهين به پرسپوليس پيوستند و محبوبيت شاهين بلند پرواز را به پرسپوليس هديه نمودند .


پرسپوليس بهار خود را در آغازين روزهاي سال 1347 با مربيگري دهداري ( كاپيتان پيشين شاهين ) و سرپرستي دكتر برومند آغاز كرد . مطابق مقررات اين تيم مي بايست كار خود را در فوتبال از دسته سوم و يا حداكثر از دسته دوم باشگاه ها شروع كند . اما انحلال چند تيم در اين زمان باعث گرديد تا به جاي مسابقات ليگ يكسري مسابقات رده بندي در سطح باشگاه هاي پايتخت برگزار شود . در آن مسابقات 44 تيم به رقابت پرداختند كه 4 تيم پرسپوليس ، استفراغ ( تاج ) ، عقاب و پاس سرگروه گرديدند .


از آن پس پرسپوليس رسماً وارد مسابقات باشگاهي ايران گرديد . اين تيم در سال 1347 قدرت نمايي كرد و تمام رقيبان را پشت سر گذاشت و به عنوان قهرمان باشگاه هاي تهران ، جهت شركت در در مسابقات آسيايي تايلند عازم بانكوك گرديدند .


در سال 1348 كارخانه ايران ناسيونال با مديريت خيامي ( از طرفداران تيم شاهين ) تازه تاسيس گرديده بود و تيم فوتبال ضعيفي هم داشت ، ( علي پروين هم از جمله بازيكنان اين تيم بود ) در اين زمان ( 1348 ) فكر تبليغ محصول اين شركت ( پيكان ) با استفاده از محبوبيت تيم شاهين ، خيامي را بر آن داشت تا مذاكراتي با چند تن از شاهينياي سابق انجام داده و آنان را به تيم پيكان دعوت نمايد . با رفتن آنها افراد باقي مانده نيز راهي جز پيوستن به ايشان نديدند . لذا تمامي بازيكنان شاهين ( به جز عزيز اصلي ، دروازبان شاهين ) به پيكان مهاجرت كردند و در اين سال عنوان قهرماني باشگاه هاي ايران را از آن پيكان نمودند و در همين سال پيكان به جاي تيم ملي در تورنمنت جام دوستي نيز شركت كرده و در بين 5 تيم مقام نخست را از آن خود كردند .


لازم به ذكر است كه در اين زمان پيكان در برابر پرسپوليس با تك گل علي پروين و با نتيجه يك بر صفر پرسپوليس را شكست داد .


پرسپوليس در غياب شاهينيا با تصاحب 12 امتياز در رده يازدهم قرار گرفتند . حضور در پيكان بيشتر از 1 سال به طول نيانجاميد و مجدداً بازيكنان در سال 1349 به خانه خود برگشتند و قهرماني اولين دوره ليگ تخت جمشيد در سال 1350 را از ان خود كردند . پرسپوليس در 5 دوره برگزاري ليگ تخت جمشيد ، با كسب دو قهرماني ( ليگ اول و سوم ) و سه نائب قهرماني ، به عنوان پرافتخارترين باشگاه كشور شناخته شد .


با وقوع انقلاب اسلامي ، اين تيم دچار بحران نفرات گرديد و بازيكنانش بكلي عوض شدند و تعداد بسيار اندكي از بازيكنان قديمي باقي ماندند . ليكن برگزاري مسابقات جام شهيد اسپندي در سال 1358 و ديگر مسابقات ، باعث گرديد تا بازيكنان مستعد و جوان كشور نگذارند اين باشگاه بلند آوازه از رونق بيفتد .


باشگاه پرسپوليس در سال 1365 تحت پوشش بنياد مستضعفان و جانبازان قرار گرفت كه نام آن به (( آزادي )) تغيير دادند . ليكن پس از مدت زمان اندكي بنياد از اداره اين باشگاه خودداري كرد و در اين زمان با توجه به موقعيت اين باشگاه ، سازمان تربيت بدني ، خود اداره آن را عهده دار گرديده و نامش را نيز به (( پيروزي )) تغيير دادند كه تا كنون نيز با همين نام در ميادين ورزشي حضور مي يابد . البته اين تيم براي هواداران پر شمار اين تيم همان پرسپوليس است .


لازم به ذكر است كه طبق ليستي كه از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا ارائه شد ، پرسپوليس به عنوان پرطرفدارترين تيم آسيا انتخاب شد . داليان چين و الهلال عربستان هم در مكان هاي بعدي قرار گرفتند
.
 

asiabadboy

عضو فعال
کاربر ممتاز
فقط سه قدم تا قهرمانی تیم محبوب .... پرسپولیس
....
اینم برنامه بازیها تا اخر لیگ :smile:
....




 

arghavan.z

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها خدا کنه تو این بازی ببریم ...الان که 0-0 هستش...

پرسپولیس قهرمانه
ایول بچه ها 1-0 شد.....ایول.....
 
آخرین ویرایش:

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
عشق و حاله عشق و حاله عشق و حاله

عشق و حاله عشق و حاله عشق و حاله

يوووووووووهووووووووووووووووو:w17::w17::w17::w17:

:w17::heart::heart::heart: منچستر يونايتد قهرمان شد:heart::heart::heart::heart::heart::w17:






 

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
كجا رفتن طرفداراي چلسي كه ميخواستن با ما كلكل كنن ؟؟؟:w15:


بابا بريد با بولتونيها كلكل كنيد هنوز كلاستون به كلكل با تيم نونهالان منچستر يونايتد:heart: هم نميرسه :w15:






منتظر باشيد 10 روز ديگه تو فينال چمپيونز ليگ بتركونيمتون :w18:



 

atousa_m

عضو جدید
کاربر ممتاز
رامتین جان این پست هارو باید توی تاپیک 6تایی ها بزنی نه اینجا


امروز کلی با مامانم سر بازی جیغ و داد کردیم
( مامانم از اون پرسپولیسی های تیییییییییییره، نازی هم به خاله اش رفته دیگه )

حیف شد که مساوی شدیم . اما صبا و سپاهان رو می بریم

الهی بمیرم که امپراطور ناراحت بود . :cry:
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
من نمیدونم یه یالله گفتم اومدم تو پرپولیسیا خودشونو جم کنن دیگه lol
 

شايد حامد

عضو جدید
بچه ها به نظر من اگه قهرمان هم نشيم اصلا مهم نيست.....اين مهمه كه انضباط داره يواش يواش مياد به تيممون....
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
پرسپولیس =کریم باقری
یاشاسین کریم.:biggrin:
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا