چگونه هر روز شکم تان را کوچک تر کنید؟

shiba.s.a

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
برای داشتن زندگی بهتر، سالم تر، غنی تر و شادتر، «آب کردن شکم» از «وقت گذراندن با دوستان»، «انجام کارهایی که دوست دارید» و «یافتن نیروی بیشتر» مؤثرتر است. زیرا زمانی که صحبت از سلامت جسمی، احساسی و روحی می شود، چربی شکم خطرناک تر از آن چیزی است که تصور می کنید. چربی شکمی که دانشمندان آن را چربی احشایی می نامند، خطرناک ترین چربی است. این چربی خطرناک، اطراف اندام های حفره شکمی را می پوشاند و خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی و سندروم متابولیک را افزایش می دهد. اگر بگذارید که این چربی در شکم باقی بماند، رشد کند و شما را بیمار کند، نتایج آن غیرقابل انکار خواهند بود. اما نگران نباشید زیرا تنها با آب کردن چربی های شکم، همه این مشکلات حل می شود. برای داشتن شکمی تخت، می توانید با این عادت های سالم شروع کنید.


انتخاب هوشمندانه پیش غذا

یک تحقیق نشان می دهد که خوردن نصف یک گریپ فروت قبل از غذا، به کاهش چربی احشایی و کلسترول خون کمک می کند. در این تحقیق، شرکت کنندگان در یک دوره ۶ هفته ای، هر روز ۱۵ دقیقه قبل از صبحانه، نهار و شام، یک گریپ فروت قرمز خوردند؛ نتیجه این بود کهدور کمر آنها تا ۳ سانتی متر و کلسترول خون آنها نیز تا ۱۸ واحد کاهش یافت. به نظر محققان، دلیل این تأثیر گریپ فروت، مواد گیاهی فعال و ویتامین c موجود در آن است. قبل از صبحانه، نصف یک گریپ فروت بخورید، تکه هایی از آن را در سالاد پیش غذای خود بریزید و یا چند دقیقه قبل از خوردن غذا، یک گریپ فروت کامل بخورید.


غذاهای کنسروی را کنار بگذارید

سبزیجات کنسروی پر از نمک اضافی و «طعم دهنده هایی» همچون مونوسدیم گلوتامات هستند که طبق تحقیقات، سطح کلسترول خون و تجمع چربی های احشایی را افزایش می دهند. نصف یک لیوان لوبیای سبز کنسرو شده، حاوی ۳۸۰ تا ۳۹۰ میلی گرم سدیم است. به جای سبزیجات کنسروی، از سبزیجات تازه استفاده کنید یا به فریزر خود مراجعه کنید. تحقیق صورت گرفته در دانشگاه جورجیای آمریکا نشان می دهد که میزان ویتامین های a و c و فولات موجود در سبزیجات فریزشده حتی از سبزیجات تازه نیز بیشتر است.


به جای قهوه، چای سبز بنوشید

ثابت شده است که نوشیدن چای سبز در طول صبح، به کوچک شدن شکم کمک می کند. چای سبز دارای ترکیباتی به نام کاتچین است که چربی های شکم را می سوزاند؛ کاتچین بافت های چربی را از بین می برد و این کار را به این ترتیب انجام می دهد: متابولیسم بدن را سریع تر می کند و ترشح چربی از سلول های چربی (مخصوصاً در شکم) را افزایش می دهد و سپس سرعت چربی سوزی کبد را بیشتر می کند. در یک تحقیق جدید، محققان افراد را به دو گروه تقسیم کردند و گروه اول، در کنار ورزش ۲۵ دقیقه ای، روزانه ۴ تا ۵ فنجان چای سبز می نوشیدند و گروه دوم تنها روزی ۲۵ دقیقه ورزش می کردند. نتیجه این بود که گروه اول ۹۰۰ گرم بیشتر از گروه دوم، وزن کم کردند. تحقیق دیگری نیز نشان داد که نوشیدن همین میزان قهوه (روزانه ۵ فنجان)، چربی های احشایی را دوبرابر می کند.


کربوهیدرات بیشتری بخورید اما انواع مناسب آن را

کربوهیدرات ها، به خودی خود، چربی شکمی را افزایش نمی دهند؛ در واقع همان طور که محققان می گویند، نوع کربوهیدارت است که اهمیت دارد. در حقیقت، غلات کامل جزء اصلی تغذیه کسانی است که کمر باریک دارند. تحقیق صورت گرفته در دانشگاه تفتس آمریکا نشان می دهد که چربی شکمی کسانی که روزانه ۳ نوبت یا بیشتر از غلات کامل (جو دو سر، برنج قهوه ای، گندم) استفاده می کنند، ۱۰ درصد کمتر از کسانی است که همان اندازه کالری را از کربوهیدرات های تصفیه شده (نان، برنج و ماکارونی بدون سبوس) دریافت می کنند. زمانی که صحبت از برنامه غذایی لاغری می شود، استفاده از غلات تصفیه نشده بهتر است زیرا فیبر بالای موجود در آنها باعث احساس سیری می شود. همیشه سعی کنید که از غلات کامل استفاده نمایید.


گردو را دریابید

چربی های غذایی انواع مختلفی دارند. برخی از آنها برای شما مفید هستند اما برخی دیگر به طرز وحشتناکی برای سلامتی شما مضر هستند که معمولا خیلی دیر به آن پی می برید. چربی های اشباع شده که در موادی همچون مواد پخته آماده و گوشت قرمز موجود هستند، ژن های مخصوصی را «به کار می اندازند» که میزان ذخیره چربی در شکم را افزایش می دهند. در مقابل، چربی های اشباع نشده ژن هایی را فعال می کنند که میزان ذخیره چربی را کاهش می دهند و متابولیسم انسولین را بهبود می بخشند. گردو یکی از بهترین منابع چربی های اشباع نشده است و هر ۲۸ گرم گردو تقریباً حاوی ۱۳ گرم چربی اشباع نشده می باشد. آن را در وعده صبحانه خود جای دهید یا از آن در سالادهای غذای اصلی خود استفاده کنید.


روی غذاهای خود، فلفل بپاشید

پیپرین، نینجای چربی سوز! پیپرین ترکیب قوی موجود در فلفل سیاه است که قرن هاست در طب شرقی از آن برای درمان مشکلات مختلفی همچون التهاب یا مشکلات معده و روده استفاده می شود. اما آزمایش های حیوانی جدید نشان می دهند که پیپرین توانایی چشمگیری در کاهش دارد و مانع از تشکیل سلول های جدید چربی نیز می شود؛ این واکنش موجب کاهش سایز شکم، چربی بدن و کلسترول خون می شود. فلفل بیشتر مصرف کنید و برای داشتن شکم تخت تر، از خواهر شرور آن یعنی خانم نمک دوری کنید.


به جای روغن های پخت و پز، از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل حس یک تعطیلات خاص را به شما می دهد و می تواند شکم شما را زودتر از کلاس زومبای مورد علاقه تان آب کند. تحقیقی که بر روی ۳۰ مرد انجام شده است، نشان می دهد که مصرف روزانه ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل در یک ماه، سایز کمر را حدود ۲٫۵ سانتی متر کاهش می دهد. آنچه که روغن نارگیل را از روغن های دیگر متمایز می سازد، متعادل بودن زنجیره تری گلیسریدهای آن است؛ چربی های اشباع شده موجود در محصولات حیوانی، دارای زنجیره های بلند اسیدهای چرب هستند. بر خلاف این چربی ها، روغن نارگیل کلسترول را بالا نمی برد و بیش از آنکه به صورت چربی ذخیره شود، به عنوان انرژی سوزانده می شود. هر قاشق غذاخوری ۱۱۷ کالری انرژی دارد و به همین جهت، با روغن زیتون برابری می کند. علاوه بر این، روغن نارگیل به سرعت نمی سوزد و به همین دلیل، برای سرخ کردن نیز مناسب است.



 
بالا