چگونه مي توانم محب و منتظر واقعي حضرت مهدي (عج) شوم ؟

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
چگونه مي توانم محب و منتظر واقعي حضرت مهدي (عج) شوم ؟
سوال :
چگونه مي توانم محب و منتظر واقعي حضرت مهدي (عج) شوم ؟

پاسخ :
باسلام.وظيفه منتظر امام زمان(ع) اين است كه مانند يك منتظر واقعي زندگي كند. وقتي انسان حقيقتا منتظر كسي باشد تمام رفتار و سكناتش نشان از منتظر بودن او دارد. به عنوان مثال اگر منتظر ميهمان باشد حتما خانه را تميز و مرتب مي كند، وسايل پذيرايي را آماده مي كند و با لباس مرتب و چهره اي شاداب در انتظار مي ماند. چنين كسي مي تواند ادعا كند كه منتظر ميهمان بوده است. اما كسي كه نه خانه را مرتب كرده است و نه وسايل پذيرايي را آماده نموده است و نه لباس مرتب و تميزي پوشيده است و نه اصلاً به فكر ميهمان است اگر ادعا كند كه در انتظارميهمان بوده همه او را ريشخند خواهند كرد و بر گزافه گويي او خواهند خنديد.
بنابراين انتظار بايد قبل از آنكه از ادعاي انسان فهميده مي شود از رفتار و كردار او فهميده شود. با چنين توضيحي روشن است كه يك منتظر واقعي امام زمان بايد رفتارش به گونه اي باشد كه هر لحظه منتظر ظهور امام زمان(عج) باشد. يعني در هر لحظه كه اين خبر را به او بدهند خوشحال شود و آماده باشد براي ياري امام زمان(عج) با مال و جان خويش جهاد نمايد و خود را درراه آن حضرت فدا نمايد.
بنابراين يك منتظر واقعي اهل گناه و دلبستگي به دنيا نيست چرا كه چنين كسي نمي تواند از وابستگي ها و دلبستگي ها و آلودگي ها دست بردارد و آماده به خدمت در جهت اهداف مقدس امام زمان(ع) باشد
با توجه به نكات ذكر شده مي توان برخي وظايف منتظر امام زمان(ع) را چنين ذكر كرد:
1. اولين شرط انتظار؛ معرفت است تا انسان ميهمان خود را نشناسد و از خصوصيات خوب او مطلع نباشد منتظر او نخواهد شد. تنها هنگامي انسان در انتظار كسي مي نشيند كه او را خوب بشناسد اما اگر انسان كسي را نشناسد ولو بداند كه آن شخص خواهد آمد برايش اهميتي نخواهد داشت و منتظر او نخواهد ماند. در مورد انتظار امام زمان هم چنين است. كساني كه آن حضرت را نمي شناسند مانند كفار و يا اهل اديان ديگر، هرگز انتظار او را نمي كشند اما كساني كه او را مي شناسند و ارزش او را مي شناسند و مقام او رامي دانند منتظر او مي مانند.
كساني كه امام زمان(عج) را نمي شناسند اگر چه به ظاهر مسلمان باشند چنانچه در اين حال بميرند در حال جاهليت از دنيا رفته اند. چنانكه پيامبر اكرم(ص) فرمود: «من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميته جاهليه؛ هر كس بميرد و امام زمانش را نشناسد به مردن جاهليت از دنيا رفته است» (بحارالانوار، ج 32، ص 331).
بنابراين اولين شرط انتظار، ايجاد معرفت در مورد امام زمان است و طبيعي است كه هر مقدار معرفت انسان نسبت به امام زمان بيشتر باشد انسان ارزش او را بيشتر درك خواهد كرد و به عظمت او بيشتر پي خواهد برد و بيشتر تشنه وجود آن حضرت خواهد شد. در حالي كه افراد جاهل و ناآگاه به ارزش آن حضرت هرگز احساس تشنگي و عطش نسبت به وجود مقدس آن حضرت نخواهند داشت و بدين جهت از زمره منتظران او بيرون هستند. آري:
وصل خورشيد به شب پره اعمي نرسد كه در اين آينه صاحب نظران حيرانند
البته شناخت امام زمان دو گونه است. اول، شناخت از راه دل ، که اين راه متوقف بر عمل به دستورات دين و پيشه کردن تقواي الهي است. يعني انجام واجبات و ترك محرمات و اخلاص عمل براي رضاي خداست اگر در اين مسير استقامت بورزيد خداوند از درون شما را هدايت خواهد کردو موانع را برطرف مي کند و توفيق روي توفيق شامل حالتان خواهد شد و روز به روز بر ظرفيت وجودي شما افزوده خواهد شد ، قرآن كريم مي فرمايد :ان الذين جاهدو فينا لنهدينهم سبلنا و نيز مي فرمايد ان الذين قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكه و در کلمات معصومين آمده : (من اخلص لله اربعين يوما انبت الله الحكمة في قلبه و يجري من قلبه علي لسانه و جوارحه ؛ کسي که چهل روز تمام کارهايش فقط و فقط براي خدا باشد خداوند نور حکمت و بينايي را بر دلش مي فشاند بنا بر اين با استقامت در مسير اطاعت و عبوديت محض خداوند معرفت از راه دل حاصل ميشود. دوم خواندن كتب معتبري كه در مورد امام زمان(ع) نوشته شده است مي تواند انسان را تا حدي به مقام و عظمت امام زمان(ع) آشنا سازد.
2-محبت به امام زمان(ع)؛ وظيفه ديگري است كه منتظران آن حضرت بايد در خود ايجاد كنند و آن را افزايش دهند. بديهي است كه تا انسان از ميهمان خويش خوشش نيايد و نسبت به او محبت نداشته باشد هر چند هم كه او رابشناسد نمي تواند واقعا منتظر آمدن او باشد اگر انسان از ميهمان خود بدش بيايد چگونه مي تواند منتظر قدم او باشد و خود را براي پذيرايي از او آماده كند؟ پس تا محبت به امام زمان در وجود انسان شكل نگرفته و شعله ور نشده باشد نمي تواند به وظايف منتظران واقعي عمل نمايد.محبت به امام زمان وظيفه اي است كه پيامبر اكرم(ص) نيز به دستور خدا از ما خواسته است. آنجا كه در قرآن كريم مي فرمايد: «قل لا اسئلكم عليه اجرا الا الموده في القربي» ؛ (شوري، آيه23).
3-ايجاد سنخيت با امام زمان(ع)؛ منتظران واقعي وضعيت روحي و فكري و عملي خود با به گونه اي سامان مي دهند كه سنخيت كاملي با امام زمان(ع) داشته باشند. آيا مي توان منتظر قدوم كسي بود و با او مشابهت و سنخيت نداشت؟ آيا مي توان محبت كسي را داشت اما با او هيچ سنخيت و مشابهتي نداشت؟ ايجاد سنخيت با امام زمان از طريق تقويت ايمان و تقوا و فضايل اخلاقي و درجات معنوي حاصل مي شود. و تنها در اين صورت است كه مي توان ادعاي محبت به امام زمان را داشت. در صورتي كه انسان رفتارش مطابق ميل امام زمان باشد شعله محبت او در دلش زبانه خواهد كشيد و عشق آن حضرت او را به فرياد خواهد آورد و دوري اش را بر او سخت و ناگوار خواهد ساخت.
طبيعي است كه هر چقدر اين سنخيت بيشتر باشد محبت آن حضرت به انسان بيشتر خواهد شد و محبت انسان نيز به آن حضرت افزون تر خواهد گشت.
4-دعا براي تسريع در ظهور امام زمان(ع)؛ منتظر واقعي هر لحظه انتظار محبوب را مي كشد و از خدا مي خواهد كه هر چه زودتر او را برساند بنابراين دعاي فراوان براي فرج آن حضرت از وظايف هميشگي منتظرآن حضرتش مي باشد. دعاي براي تسريع در فرج امام زمان مورد توصيه آن حضرت نيز مي باشد.
5-ارتباط با امام زمان(ع) به شكل هاي مختلف؛ اگر انسان منتظر محبوب خويش را نيابد سعي مي كند عدم دوري محبوب خويش را از طريق ديگري مانند تلفن و نامه جبران نمايد تا اگر به ملاقات او موفق نشده است لا اقل ارتباط ضعيفي با او داشته باشد. همچنين منتظر امام زمان وقتي موفق به زيارت آن حضرت نمي شود از طريق خواندن دعاي ندبه، زيارت آل ياسين، دعاي عهد كه از طرف بزرگان بسيار توصيه شده است، و نيز از طريق رفتن به مسجد جمكران ارتباط خود را با آن حضرت حفظ مي كند.
در نتيجه اگر ما هم مي خواهيم از اصحاب و ياران آن حضرت باشيم، بايد به اين امور اهتمام ورزيم. در اين رابطه به راه كارهاي زير توجه فرماييد:
1. ارتباط معنوي خود را با خداي متعال تقويت كنيد؛
2. نمازهاي يوميه را در اول وقت و حتي المقدور به جماعت بخوانيد؛
3. سعي كنيد در نماز حضور قلب داشته باشيد و هميشه خود را در محضر خداوند متعال بدانيد؛
4. از هر گونه گناه و معصيتي اجتناب كنيد؛
5 .بدانيد كه هر هفته، نامه اعمال شما به حضور امام زمان(عج) عرضه مي شود و مورد بررسي قرار مي گيرد؛
6. با مطالعه كتاب هايي كه درباره امام زمان(ع)، آگاهي و شناخت خود را در اين زمينه تعميق و گسترش بخشيد.
 

Qomri

عضو جدید
چه چیزی باعث می شود کاری برای ظهور نکنیم؟

چه چیزی باعث می شود کاری برای ظهور نکنیم؟

سلام

بازهم بعد از ظهر جمعه

و دلتنگیهای خاص آن ...
اگر قرار است که ما آماده ظهور شویم و ما بخواهیم که او بیاید چرا کاری نمی کنیم ؟
_من هم جزء همین ما هستم _
 

Qomri

عضو جدید
فکر می کنم انقدر خودمون رو درگیر کردیم که یادمون می ره ، که اولویتهایی هست و ما به هر دلیلی اونها رو فراموش می کنیم .
فراموش می کنیم یه نیاز جهانی باید احساس بشه ، نگفتم فقط تو مسلمونا ! در جهان
این شعار نیست راهش همینه باید بتونیم این نیاز رو اعلام کنیم .هر چند از گوشه کنار خبرهایی می رسه اما کافی نیست.
باید یه طوری از یک راهی به گوش همه رسوند.
 

پرندیس

کاربر بیش فعال
خیلی چیزا باعث میشن که آقا هنوز هیچکس رو لایق دیدنش نکنه........ولی امیدوارم این انتظار هر چه زودتر به پایان برسه.....
 

ساجده یس

عضو جدید
آقا خیلی دوست داره برای ظهورش دعا کنیم . در جایی خواندم که فرمودند شما برای من دعا کنید من هم برای شما دعا میکنم
 

JU JU

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شمایی که میرین گریه میکنین
شمایی که اشک ریا میریزین
شمایی که اصلن نمیدونین واسه چی دعا میکنیم چرا ؟

قبل از اینکه من بخوام بحثی رو شروع کنم و حرفی بزنم دلم میخواد بدونم در چه شرایطی امام زمان ظهور میکنه؟ برای چه و چرا ظهور میکنه ؟
دلیل کامل با توضیح کامل !!!
 

phalagh

مدیر بازنشسته
شمایی که میرین گریه میکنین
شمایی که اشک ریا میریزین
شمایی که اصلن نمیدونین واسه چی دعا میکنیم چرا ؟

قبل از اینکه من بخوام بحثی رو شروع کنم و حرفی بزنم دلم میخواد بدونم در چه شرایطی امام زمان ظهور میکنه؟ برای چه و چرا ظهور میکنه ؟
دلیل کامل با توضیح کامل !!!

و اما شرایط ظهور:
عالم هستی، عالم اسباب و مسبباته. اگه یه نگاه به اطراف خودمون بندازیم می بینیم که تحقق هر پدیده ای مشروط به شرایطیه. انقلاب جهانی امام مهدی (ع) هم دارای شرایطی است که اگه اونها تحقق پیدا کنه ظهور هم اتفاق میفته. بزرگان، چهار شرط رو برای این قیام عنوان کردند:
الف)قانون جامع:
هر جنبشی که برای درهم شکستن وضع موجود جامعه و برقراری وضع مطلوب، به وجود می‌آید نیاز به دوگونه طرح و برنامه دارد:
1- قانونی مناسب و کامل برای حرکت رو به رشد جامعه و تحقّق آرمان‌ها و ارزش‌ها و رسیدن به وضعیت مطلوب.
2- برنامه‌ای جامع برای مبارزه با ناهنجاری‌های موجود.
قیام جهانی حضرت بقیة الله (ع) هم این شرایط رو داره.
خدای بزرگ و مهربون برای برترین مخلوق خودش یعنی انسان‌ها برنامه‌ای جامع و مناسب تدوین کرده به نام دین اسلام و کتاب قرآن. این برنامه که در اختیار خاتم الأنبیاء (ص) قرار گرفته بود، توسّط خاتم الأوصیاء امام مهدی (ع) اجرا می‌شود.
امام باقر (ع) در این‌باره می‌فرمایند:
«بر اساس کتاب خدا (قرآن) عمل خواهد کرد و هیچ زشتی‌ای نمی‌بیند، مگر این‌که آن را انکار می‌کند.»1
ب)رهبری:
شرط دیگری که برای یک حرکت اصلاحی و سازنده مورد نیاز است، وجود یک رهبر آگاه و توانمند و دلسوزه تا با آشنایی کاملی که از برنامه و هدف و زمینه‌ها و موانع داره، با مدیریتی صحیح و قاطع، حرکت اصلاحی رو به درستی هدایت کرده و به سرانجام مطلوب برسونه. از جمله ویژگی‌هایی که قرآن کریم برای یک رهبر ترسیم می‌کنه، علم و آگاهی و توانایی و قدرت است. آن‌جا که وقتی خداوند طالوت را برای آنان برگزید و آنان اشکال کردند، پیامبرشان در جواب آنان چنین می‌فرماید:
«گفت: خداوند او را بر شما برگزید و او را در علم و قدرت جسم وسعت بخشید.»2
قیام بزرگ امام مهدی (ع) این شرط رو هم داره. چون رهبر این حرکت عظیم و جنبش بزرگ جهانی، شخصیتی است که در دامان امامت پرورش یافته و به سرچشمه‌ی وحی متصل است و به قرآن و معارف دینی احاطه‌ی کامل دارد، میراث‌دار علوم انبیای گذشته بوده و مورد تأیید الهی است.
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «آگاه باشید که مهدی (ع) وارث تمام علوم است و بر تمام دانش‌ها احاطه دارد.»3
ج) یاران
یکی دیگه از شرایطی که باید برای ظهور فراهم بشه وجود یاران است. اما چه یارانی؟ یاران و فدائیان جان بر کفی که با برنامه و اهداف قیام آشنا باشند و به اونها اعتقاد داشته باشند، و برای به فعلیت رسوندن اونها آماده‌ هر نوع تلاش و جان‌فشانی باشند. هرچند برنامه و رهبر آماده باشه اما اگه یاران آماده نباشند نباید منتظر ظهور باشیم. اتفاقا دیروز توی یک از کلاسها (شرح دعای عهد)، استادمون می گفتند: تا یاران آماده نشند و امام زمان رو نصرت نکنند، حتی اگه امام ظهور کنند و همه چیز بخواد به صورت طبیعی پیش بره، شکست میخوره.
حتی صلح امام حسن (ع) هم به خاطر جدایی یاوران از ایشان بود، که ناخواسته بر ایشان تحمیل شد.
بیایید فکر کنیم واقعا چرا غیبت به وجود اومد؟ اگه مردم دست از
یاری اهل‌بیت (ع) بر نمی‌داشتند و اون‌ها را تنها نمی‌گذاشتند آیا باز هم ما از فیض امام بی‌بهره می‌موندیم؟
در واقع میشه گفت: همونطور که عدم همراهی غیبت‌سازه، همراهی و یاوری، ظهور آفرینه. پس بیایید اونقدر خودمون رو بسازیم تا ظهورآفرین باشیم.
د) آمادگی و پذیرش عمومی
آخرین شرط هم آمادگیه. باید مردم بخواهند و بپذیرند. اگه بهترین برنامه رو بهترین رهبر بیاره، بهترین یاران رو هم داشته باشه، و بخواد تو جامعه پیاده کنه، تا مردم نخواهند و نپذیرند اون برنامه انجام نمیشه. البته دلیلش هم اینه که خداوند، انسانها رو آزاد آفریده و به اونها حق انتخاب داده. حکومت اسلامی پیامبر (ص) هم اگه تو مدینه ایجاد شد، برا این بود که مردم یثرب اون رو خواستند و مدتها انتظار مقدم مبارک پیامبر (ص) رو کشیدند.
اگه ما هم واقعا دولت مهدوی رو میخوایم باید ایشون رو بر دیگران ترجیح بدیم. و با تمام وجود برای استقرار حکومتشون تلاش کنیم. «اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان دهد در راه ایفای پیمانی که بر عهده دارند همدل شوند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی‌افتاد.»4
برام جالب بود اینو که خوندم که وقتی بشیر به امام باقر (ع) عرض کرد: «آنان می‌گویند که مهدی اگر قیام کند کارها، به خودی خود برای او برقرار می‌شود» امام در پاسخ فرمودند: « هرگز چنین نیست. سوگند به آن که جانم به دست اوست اگر کارها به خودی خود برای کسی برقرار و رو به راه می‌شد مسلّماً برای رسول خدا (ص) چنین می‌شد.»5
از این چهار شرط،دو شرط برنامه و رهبر که فراهمه. اما وجود یاران و آمادگی عمومی، وابسته به تلاش و حرکت مردم و شیعیانه. که ما هم جزء شیعیانیم. پس ما هم باید تلاش و حرکت داشته باشیم.


-----------------------------------------

  • 1.بحار الانوار، ج51، ص141
    2.بقره/247
    3.نجم الثاقب، طبرسی نوری، ص193
    4.امام مهدی (ع)، احتجاج، ج2، ص 600
  • 5.غیبت نعمانی، ب15، ح2
 

JU JU

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب چرا باید امام زمان ظهور کنن و جهان رو رو به صلح ببرن ؟ راستش من همچین چیزی شنیدم
زمین و زمان رو فساد کلی در میگیره، یه سری افراد حرکت میکنن که امام زمان هم ظهور کنن ولی باز کماکان یه سوالی باقی میمونه که بعد میپرسم
خوب میرن مسجد ( این باور رو دارین که مسجد رو هم یه عده خدا نشناس چند رو گرفتن که برای انجام کارای زشتشون و تبرئه کرن خودشون از نام خدا استفاده میکنن )، دعا میکنن امام زمان زودی ظهور کنه، کلی هم اراجیف میگن، نمیدونم از کجا میارن اینا رو، کلی گریه دروغی تحویل میدن و یه سری چیزای خوب خوب هم میگن که به هیچ کدومش پایبند نیستن

اصلن ما ( خودم هم از این ملتم، جداش نمیکنم ) چرا دعا میکنیم ؟ واسه چی اینکارو میکنیم ؟ هدفش رو میدونیم ؟ بخدا نمیدونیم، یه چیزی فهمیدیم میریم انجامش میدیم فکر میکنیم کار خوبی کردیم، آره دیگه،‌سره خودمون رو شیره میمالیم

دلم میخواد بجای اینکه انقد حرف بزنیم حداقل خودمون کار نیک و ارزش داری انجام بدیم تا بقیه هم یاد بگیرن، نه اینکه الان گریه کنیم، فردا به کودکی گرسنه ظلم کنیم ( کودک گرسنه سرشار از کنایه بود )

من جواب میخواااااااااااااااااااام
من جواااب میخوااااااااااااااااااااااام
اینایی که میگن ما لیاقتش رو نداریم، این یعنی چی؟ به من توهین شد دیگه؟ مگه نه؟ آخی بمیرم واسه طرز فکر ایشون، اوشون که میگن باید دعا کنیم، توروخدا بیا ببین چیکار داری میکنی، خودتو ببین بعد حرف بزن، بابا خوب باش، واسه خوبی جامعه تلاش کن، نمیخواد دعا کنی، شرطی که این دعا نیست، این گناه کبیرست

فلق جونی منطق میخوام، حرف نمیخوام

حالا بعدی
چنتا ظهور کننده داریم ؟ نگو که میخواین بگین بقیه که ظهور میکنن پیرو حضرت مهدی هستند ؟ همینو میخواین بگین ؟ آره ؟ نه نگین اینو، اگه میخواین اینو بگین جواب سوال منو خالی بزارین بهتره
 

phalagh

مدیر بازنشسته
خوب چرا باید امام زمان ظهور کنن و جهان رو رو به صلح ببرن ؟ راستش من همچین چیزی شنیدم
زمین و زمان رو فساد کلی در میگیره، یه سری افراد حرکت میکنن که امام زمان هم ظهور کنن ولی باز کماکان یه سوالی باقی میمونه که بعد میپرسم
خوب میرن مسجد ( این باور رو دارین که مسجد رو هم یه عده خدا نشناس چند رو گرفتن که برای انجام کارای زشتشون و تبرئه کرن خودشون از نام خدا استفاده میکنن )، دعا میکنن امام زمان زودی ظهور کنه، کلی هم اراجیف میگن، نمیدونم از کجا میارن اینا رو، کلی گریه دروغی تحویل میدن و یه سری چیزای خوب خوب هم میگن که به هیچ کدومش پایبند نیستن

اصلن ما ( خودم هم از این ملتم، جداش نمیکنم ) چرا دعا میکنیم ؟ واسه چی اینکارو میکنیم ؟ هدفش رو میدونیم ؟ بخدا نمیدونیم، یه چیزی فهمیدیم میریم انجامش میدیم فکر میکنیم کار خوبی کردیم، آره دیگه،‌سره خودمون رو شیره میمالیم

دلم میخواد بجای اینکه انقد حرف بزنیم حداقل خودمون کار نیک و ارزش داری انجام بدیم تا بقیه هم یاد بگیرن، نه اینکه الان گریه کنیم، فردا به کودکی گرسنه ظلم کنیم ( کودک گرسنه سرشار از کنایه بود )

من جواب میخواااااااااااااااااااام
من جواااب میخوااااااااااااااااااااااام
اینایی که میگن ما لیاقتش رو نداریم، این یعنی چی؟ به من توهین شد دیگه؟ مگه نه؟ آخی بمیرم واسه طرز فکر ایشون، اوشون که میگن باید دعا کنیم، توروخدا بیا ببین چیکار داری میکنی، خودتو ببین بعد حرف بزن، بابا خوب باش، واسه خوبی جامعه تلاش کن، نمیخواد دعا کنی، شرطی که این دعا نیست، این گناه کبیرست

فلق جونی منطق میخوام، حرف نمیخوام

حالا بعدی
چنتا ظهور کننده داریم ؟ نگو که میخواین بگین بقیه که ظهور میکنن پیرو حضرت مهدی هستند ؟ همینو میخواین بگین ؟ آره ؟ نه نگین اینو، اگه میخواین اینو بگین جواب سوال منو خالی بزارین بهتره
خوب قسمت اول حرفاتو کاملا درسته و حرفی توش نیست.اول باید خدمون ور دست کنیم. اگه من درست شدم. از این من ها ما درست میشه که همون جامعست. و این یعنی زمینه سازی ظهور. این که بشینیم و گریه کنیم و دعا کنیم کافی نیست. حرفاتون درست بود.
در مورد سوالتون من متوجه نشدم. منظورتون چیه؟؟
 

JU JU

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب قسمت اول حرفاتو کاملا درسته و حرفی توش نیست.اول باید خدمون ور دست کنیم. اگه من درست شدم. از این من ها ما درست میشه که همون جامعست. و این یعنی زمینه سازی ظهور. این که بشینیم و گریه کنیم و دعا کنیم کافی نیست. حرفاتون درست بود.
در مورد سوالتون من متوجه نشدم. منظورتون چیه؟؟

فکر کنم واضح بود تقریبن :w44:

ولی خوب، باز میگم

امام ما ظهور میکنه
حضرت عیسی هست مطمئنن ( میگم مطمئنن اگه یه وقتی امام خودمون ظهور کنن، پس ایشون هم باید باشن، یا عیسی مسیح، یا امام خودمان، یا هیچ)
و دیگر های دیگر

کلی ادیان داریم هر کدوم هم یه نفر رو دارن ظهور کنن

یا ظهوری نیست، ساخته ذهن بشر است، برای تسلی بخشیدن، یا مرگ آرزوهاست، و این باور رو هم هرگز ندارم یک اتحاد صورت گیره و همه زیر مجموعه امام ما باشن
و اینکه خوب دیگه

من با ساخته ی ذهن انسانش موافقم
من جواب میخوام، منو قانع کنین :w06:
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مهدی موعود(ع)

مهدی موعود(ع)

منجی و موعود آخر الزمان موضوع مشترک در بین همه ی ادیان و همه ی انسان هاست.
گویا در نهاد هر کس این عقیده وجود دارد که جهان به یک مصلح و منجی نیاز دارد.
تا از این اوضاع خطرناک و نا بسامان نجات پیدا کند. تاریخ زندگی بشر در هیچ زمانی به اندازه ی زمان کنونی زندگی او ،ظلم،فساد،جنگ،خونریزی،تشنج و اضطراب را نشان نمی دهد.
هیچ پناهگاه و مرجعی وجود ندارد که بتواند جلوی رشد روزافزون این وضعیت را بگیرد.
هر روز تعداد گرسنگان و فقرا در سطح جهان افزوده می شود.
هر هفته بیش از صدها هزار کودک جان خود را از گرسنگی از دست می دهند.
در حالی که این گرسنگی را غارتگران و زور مداران به انها تحمیل کرده اند.
تعداد کشورهای مستضعف و فقیر روز به روز بیشتر می شود و منابع خدادادی کشورهای اسلامی را استکبار جهانی به یغما می برد و فشار و ظلم بر مردم این کشورها افزایش می یابد.
طبیعت گراها و طاغوت ها در طول تاریخ همیشه از دشمنان بالقوه ی خود نیز به شدت می ترسیده اند و تحمل تصور دشمنی را که فعلا تهدیدی برای آنها نیست ،نداشته اند.
فرعون مدت ها قبل از به دنیا امدن موسی،تمام پسرانی که در بنی اسرائیل به دنیا می آمدند،می کشت تا مبادا موسی به دنیا آید و ده ها سال بعد بساط ظلم او را برچیند و مکر و حکمت الهی کاری کرد تا آنها زمینه ی بسیار مناسبی رابرای رشد و پرورش موسی اماده کنند و موسی در خانه ی خود فرعون بزرگ شد تا در فرصتی مناسب فرعون را نابود کند.
حکومت جائر بنی عباس از مدتها قبل از به دنیا امدن امام زمان(ع)،امام عسکری(ع)،را تحت مراقبت نگه داشت و بارها منزل ایشان را کنترل می کردن تا مبادا ان طور که به گوششان خورده بود،فرزندی از ایشان متولد شود که بساط حکومت و ظلم آنها را برچیند.دل نگرانی و استکبار نیز قرن ها قبل از ظهور مهدی (ع) آغاز شده است و برای شناسایی او و شناخت راه های مبارزه با او و پیروانش تلاش زیادی کرده است. به خصوص که منابع دینی یهودی و مسیحی و نیز سایر ادیان ،آمدن منجی و موعود آخرالزمان را بشارت داده اند.
اما خطرناک ترین شکل اعتقاد به منجی برای استکبار جهانی شکلی است که در عقاید مسلمین، به خصوص شیعه وجود دارد.زیرا در اعتقادات و نیز منابع دینی شیعه موعود آخرالزمان با تمامی خصوصیات حتی جزئی ترین آنها مشخص و معرفی شده است و هم اکنون وجود خارجی دارد و منشا آثار فراوانی در جامعه ی مسلمین و حتی جامعه ی جهانیست .
کیفیت اعتقاد شیعیان به منجی و شخصی را که انها به عنوان منجی و موعود معرفی کرده اند، در طول تاریخ همیشه برای طاغوت ها و زورمداران خطرناک و خطر ساز بوده است.چرا که شیعیان هیچ کس را جز او به امامت و رهبری نمی شناسند و قبول ندارند و فقها و علما و متخصصین دینی را جانشین او می دانند و مرجع عالی دینی و فقیه جامع الشرایط را نایب او دانسته ، حکم او را حکم امام زمان (ع)می دانند.
این منجی صاحب آیین و مقررات و احکام ویژه ای در بین مردم است و مردم سخت به آن اعتقاد دارند و به همبن دلیل شیعیان همیشه برای سلاطین و طاغوت ها دردسر ساز بوده اند ،زیرا تا آنجا که توان داشته اند، از احکام و مقررات حکومتی انها تبعیت نکرده اند و بیشتر تابع دستورات فقها و مراجع دینی که نایب منجی آنهاست ،بوده اند.چنین منجی و موعودی زنده و فعال است و برای پیروان و دوستداران خودش فرهنگ و آیین ویژه ای را که همان فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است می پسندد و به جز عمل به این آیین ، هیچ فرهنگ و آیین دیگری را برای پیروان خود نمی پسندد.
او حتی پیروان خود را امر به طرد فرهنگ های بیگانه و تسلط بیگانگان می کند.
برای استکبار که تلاش فراوانی در تحمیل فرهنگ خود بر سایر اقوام و ملل می کند، پذیرش و تحمل چنین منجی و موعودی بسیار سخت و ناگوار است.
موعودی که این چنین محکم و مقتدر بر قلب های پیروانش حکومت می کند و همهی پیروانش به شدت به او علاقه دارن و حاضرن جان خود را فدای او ،بلکه فدای نایب او و مرجع دینی خود کنند.
موعودی که در بین شیعیانش رفت و آمد می کند ،با آنها در خواب و بیداری ارتباط دارد.آنها را راهنمایی می کند .و منشا آثار فراوانی در جامعه می باشد.
استکبار حضور وجود چنین منجی و موعودی را با گوشت و پوست خود احساس کرده است و ضربه های زیادی از او خورده است.
در ماجرای نهضت تنباکو وقتی مرجع دینی شیعیان که نایب و جانشین چنین موعودی بود با این مضمون که از امروز استفاده از توتون و تنباکو به هر شکل که باشد در حکم مبارزه با امام زمان (ع) است.غول استکبار انگلیس را به زانو در آورد . چنین سیلی و ضربه ای برای استکبار هرگز فراموش شدنی نبود.استکبار با چشمان خودش دست امام زمان(ع) را دید که چگونه از آستین یک مرجع دینی که نایب اوست ، بیرون آمد و چنان ضربه ی محکمی را به او زد. استکبار بارها و بارها از این موعود ضربه های سهمگین را دریافت کرده است.
منبع:
مهدی موعود و استکبار جهانی ---کتاب آشتی با امام زمان
 
آخرین ویرایش:

Matrix

عضو جدید
در جواب این سوالتون (عنوان تاپیک) باید بگم که بنده معنتقدم خداوند ما رو آفریده فقط برای اینکه خوب "زندگی" کنیم ! اگر میخواست ما بنده ش باشیم و عبادت کنیم ، شیوه های خیلی بهتری وجود داشت واسه آفرینش ما ! اما اینکه به ما زندگی داده ، من شخصا" فقط میخوام خوب زندگی کنم!

به این کارا هم یه ذره اعتقاد ندارم ! و مطمئنم روند طبیعی دنیا خودش به موقع به ظهور منجی (امام زمان یا مسیح یا ...) منجر خواهد شد .

من به این دلیل برای ظهور کاری نمی کنم!
 
اما خطرناک ترین شکل اعتقاد به منجی برای استکبار جهانی شکلی است که در عقاید مسلمین، به خصوص شیعه وجود دارد.زیرا در اعتقادات و نیز منابع دینی شیعه موعود آخرالزمان با تمامی خصوصیات حتی جزئی ترین آنها مشخص و معرفی شده است و هم اکنون وجود خارجی دارد و منشا آثار فراوانی در جامعه ی مسلمین و حتی جامعه ی جهانیست .

این کجاش خطرناکترین حالته؟
والا این حالتی که من میبینم جزء انفعال و یه گروه که دعاهایی میخونن که حتی به زبون خودشونم نیست چیز دیگه ای نداره
اگه استکباری که شما میگین به اون مفهوم وجود داشته باشه
این بهترین حالت واسه اونه که یه ملت خدای خودشونو از یاد ببرن یا خداشون شده باشه واسطشون واسه منجیشون
یه ملتی که هیچ کاری نمیکنن
چون اعتقادشون اینه که، در زمینه ی علم که دیگه ته تهش میخوایم 2 تا از 72 حرف علمو کشف کنیم
ظهور هم که نزدیکه و 70 حرف بافی مونده هم که مال خودمونه و ....
و در زمینه های دیگه هم که آرزوشون اومدن امام زمانه در حالی که خودشون میگن زمانی امام زمان میاد که آشوب همه چیز رو فرا بگیره(که در سخنان شما این کاملا بود)
در واقع این مردم به طور نه چندان غیر مستقیم دارن آرزوی بدی هارو میکنن
در مقابل بی عدالتی ها سکوت میکنن
میگن وای میستیم اقا حقمونو میگیره
اوج فعالیتشونم دعاست
خدا رو شکر هم که انجمن حجتیه هم تو این راه کم نمیذاره و الانم داریم میبینیم کاراشونو دیگه
 

m@ys@m

عضو جدید
کاربر ممتاز
شرایط و علایم ظهور امام زمان (عج)

شرایط و علایم ظهور امام زمان (عج)

شرايط ظهور امام زمان (عج)

مقصود از شرايط ظهور، همان شرايطى است كه تحقق روز موعود متوقف بر آنها است و گسترش عدالت جهانى به آنها بستگى دارد و مى توان تعداد اين شرايط را چنين دانست.

شرط اول: وجود طرح و برنامه عادلانه كاملى كه عدالت خالص واقعى را در برداشته باشد و بتوان آن را در هر زمان و مكانى پياده كرد و براى انسانيت سعادت و خوشى به بار آورده و تضمين كننده سعادت دنيوى و اخروى انسان باشد. روشن است كه بدون چنين برنامه و نقشه جامعى، عدالت كاملا متحقق نخواهد شد.

شرط دوم:
وجود رهبر و پيشواى شايسته و بزرگ كه شايستگى رهبرى همه جانبه آن روز را داشته باشد.

شرط سوم:
وجود ياران همكار و همفكر و پاسدار در ركاب آن رهبر واحد براى پياده كردن جهانى آن اهداف بلند. ويژگيهايى را كه اين افراد مى بايست واجد باشند، در همين شرط نهفته است زيرا اين افراد بايد داراى خصوصيات معينى باشند تابتوانند آن كار مهم را انجام دهند و گرنه هر گونه پشتيبانى كفايت نمى كند .

شرط چهارم:
وجود توده هاى مردمى كه در سطح كافى از فرهنگ و شعور اجتماعى و روحيه فداكارى باشند. تا در نخستين مرحله موعود گروه هاى اوليه پيروان حضرت مهدى (عج) را تشكيل دهند زيرا آن افراد با اخلاص درجه يك كه شرط سوم با وجود آنها محقق مى شود، گروه پيشرو جبهه جهانى هستند .
لازم به ذكر است كه شرايط چهار گانه فوق مربوط به پياده كردن عدالت خالص در روز موعود است ولى چنانچه نسبت به شرايط ظهور بسنجيم، يكى از آنهاكه وجود رهبر باشد، كم مى شود. و سه شرط ديگر باقى مى ماند زيرا معنى ظهور آن است كه فرد آماده قيام در آن روز وجود دارد كه مى خواهد ظاهر شود و با گفتن اين كلمه شرط دوم را ضمنى پذيرفته ايم و خواه ناخواه سه شرط بيشتر باقى نمى ماند .
 

m@ys@m

عضو جدید
کاربر ممتاز
علايم ظهور حضرت مهدى (عج)

علايم ظهور حضرت مهدى (عج)

علايم ظهور حضرت مهدى (عج)


وقت ظهور آن حضرت براى هيچ كس جز خداوند متعال معلوم نيست و كسانى كه وقت ظهور را تعيين مى كنند، دروغگو شمرده شده اند ولى علايم و نشانه هاى بسيارى براى ظهور آن حضرت در كتابهاى حديث ثبت شده است كه ذكر تمام آنها از حوصله اين مجموعه خارج است .
علايم ظهور به دو دسته كلى تقسيم مى شوند علايم حتمى و علايم غير حتمى چنانكه فضيل بن يسار از امام باقر ع روايت كرده است كه آن حضرت فرمود:

نشانه هاى ظهور دو دسته هستند يكى نشانه هاى حتمى و ديگرنشانه هاى غير حتمى، خروج سفيانى از نشانه هاى حتمى است كه راهى جز آن نيست.
منظور از علايم حتمى آن است كه به هيچ قيد و شرطى مشروط نيست و قبل از ظهور بايد واقع شود مقصود از علايم غير حتمى آن است كه حوادثى به طور مطلق و حتم از نشانه هاى ظهور نيست بلكه مشروط به شرطى است كه اگر آن شرط تحقق يابد مشروط نيز متحقق مى شود و اگر شرط مفقود شود مشروط نيز تحقق نمى يابد.
اما علايم غير حتمى بسيارند كه به يك روايت از امام صادق ع اكتفا مى كنيم كه در اين روايت چنان روى علايم و مفاسد انگشت گذارده شده كه گويى اين پيشگويى مربوط به 13 يا 14 قرن پيش نيست بلكه مربوط به همين قرن است و امروز كه بسيارى از آنها را با چشم خود مى بينيم، قبول مى كنيم كه به راستى معجزه آساست .
امام صادق ع در اين روايت به 119 نشانه و علامت از علايم ظهور اشاره مى كند ما در اينجا فقط به ذكر برخى از آن مواد 119 گانه اشاره مى نماييم.
حضرت صادق ع به يكى از يارانش فرمود:
1 ـ هرگاه ديدى كه حق بميرد و طرفدارانش نابود شوند
2 ـ ديدى كه ظلم وستم فراگير شده است
3 ـ و ديدى كه قرآن فرسوده و بدعت هايى از روى هوا و هوس در مفاهيم آن آمده است
4 ـ و ديدى كه دين خدا(عملا) تو خالى شده و همانند ظرفى آن را واژگون سازند
5 ـ و ديدى كه كارهاى بد آشكار شده و از آن نهى نمى شود و بدكاران بازخواست نمى شوند
6 ـ وديدى كه مردان به مردان و زنان به زنان اكتفا كنند
7 ـ و ديدى كه شخص بدكار دروغ مى گويد و كسى دروغ و نسبت نارواى او را ردّ نمى كند
8 ـ و ديدى كه بچه ها به بزرگان احترام نمى گذارند
9 ـ و ديدى كه قطع پيوند خويشاوندى شود
10 ـو ديدى كه بدكار را ستايش كنند و او شاد شود و سخن بدش بر او نگردد
11 ـ و ديدى كه نوجوانان پسر همان كنند كه زنان مى كنند
12 ـ و ديدى كه زنان با زنان ازدواج كنند
13 ـ و ديدى كه انسانها اموال خود را به غير اطاعت خدا مصرف مى كنند و كسى مانع نمى شود
14 ـ و ديدى كه افراد با كار و تلاش نامناسب مؤمن به خدا پناه مى برند
15 ـ و ديدى كه مدّاحى دروغين از اشخاص زياد مى شود
16 ـ و ديدى كه همسايه همسايه خود را اذيت مى كند و از آن جلوگيرى نمى شود
17 ـ و ديدى كه كافر به خاطر سختى مؤمن شاد است
18 ـ و ديدى كه شراب را آشكارا مى آشامند و براى نوشيدن آن كنار هم مى نشينند و از خداى متعال نمى ترسند
19 ـ و ديدى كسى كه امر به معروف مى كند، خوار و ذليل است
20 ـ وديدى كه آدم بدكار در آنچه خداوند دوست ندارد، نيرومند و مورد ستايش است
21 ـ و ديدى كه اهل قرآن و دوستان آنها خوارند
22 ـ و ديدى كه مردم به شهادت و گواهى ناحق اعتماد مى كنند
23 ـ و ديدى كه جرأت بر گناه آشكار شود و ديگر كسى براى انجام آن منتظر تاريكى شب نگردد
24 ـ و ديدى كه مؤمن نتواند نهى از منكر كند مگر در قلبش
25 ـ و ديدى كه واليان در قضاوت رشوه بگيرند
26 ـ و ديدى كه پستهاى مهم واليان بر اساس مزايده است نه بر اساس شايستگى
27 ـ و ديدى كه مردم را از روى تهمت و يا سوء ظن بكشند
28 ـ و ديدى كه شنيدن سخن حق بر مردم سنگين است ولى شنيدن باطل برايشان آسان است
29 ـ و ديدى كه همسايه از ترس زبان به همسايه احترام مى گذارد
30 ـ و ديدى كه حدود الهى تعطيل مى شود و طبق هوى و هوس عمل مى شود
31 ـ و ديدى كه معاش انسان از كم فروشى به دست مى آيد
32 ـ و ديدى كه مرد به خاطر دنيايش رياست مى كند
33 ـ و ديدى كه نماز را سبك شمارند
34 ـ و ديدى انسان ثروت زيادى جمع كرده ولى از آغاز آن تا آخر زكاتش را نداده است
35 ـ وديدى كه دلهاى مردم سخت و ديدگانشان خشك و ياد خدا برايشان گران است
36 ـ و ديدى كه بر سر كسبهاى حرام آشكارا رقابت مى كنند
37 ـ و ديدى نماز خوان براى خود نمايى نماز مى خواند
38 ـ و ديدى مردم در اطراف قدرتمندانند
39 ـ و ديدى طالب حلال سرزنش و مذمت مى شود و طالب حرام ستايش و احترام مى گردد
40 ـ و ديدى در مكه و مدينه كارهايى مى كنند كه خدا دوست ندارد و كسى از آن جلوگيرى نمى كند و هيچ كس بين آنها و كارهاى بدشان مانع نمى شود
41 ـ و ديدى كه به فقير چيزى دهند كه به او بخندند ولى در غير خدا ترحّم است
42 ـ و ديدى كه مردم مانند حيوانات در انظار يكديگر عمل جنسى بجا آورند و كسى از ترس مردم از آن جلوگيرى نمى كند
43 ـ و ديدى كه عقوق پدر و مادر رواج دارد و فرزندان هيچ احترامى براى آنها قائل نيستند بلكه نزد فرزند از همه بدترند
44 ـ و ديدى كه پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد و پدر و مادرش را نفرين كند و از مرگشان شاد گردد
45 ـ و ديدى كه اگر روزى بر مردى بگذرد ولى او در آن روز گناه بزرگى مانند بدكارى، كم فروشى و زشتى انجام نداده، ناراحت است
46 ـ و ديدى كه قدرتمندان غذاى عمومى مردم را احتكار كنند
47 ـ و ديدى كه اموال خويشان پيامبر ص (خمس) در راه باطل تقسيم مى گردد و با آن قمار بازى و شرابخورى شود
48 ـ و ديدى كه همّ و هدف مردم شكمشان و شهوتشان است
49 ـ و ديدى كه صدقه را با وساطت ديگران و بدون رضاى خداوند و به خاطر در خواست مردم بدهند
50 ـ و ديدى كه نشانه هاى برجسته حق ويران شده است، در اين وقت خود را حفظ كن و از خدا بخواه كه از خطرات گناه نجاتت بدهد.

 

m@ys@m

عضو جدید
کاربر ممتاز
علايم و نشانه هاى حتمى ظهور امام زمان (عج)

علايم و نشانه هاى حتمى ظهور امام زمان (عج)

علايم و نشانه هاى حتمى ظهور امام زمان (عج)

علايم و نشانه هاى حتمى، آن است كه به هيچ قيد و شرطى مقيّد و مشروط نيست و قبل از ظهور بايد واقع شود با استفاده از روايات معصومينع علايم حتمى الوقوع عبارتند از:
1ـ امام صادق ع فرمود:
پيش از ظهور قائم (عج) پنج نشانه حتمى است: خروج يمانى و سُفيانى، صيحه آسمانى، قتل نفس زكيّه، و فرو رفتن در بيابان.
2 ـ و نيز در جاى ديگر امام صادق ع فرموده است:
وقوع ندا از امور حتمى است و سفيانى از امور حتمى است و يمانى از امور حتمى است و كشته شدن نفس زكيه از امور حتمى است و كف دستى كه از افق آسمان بيرون مى آيد، از امور حتميه است.
و اضافه فرمود:
و نيز وحشتى در ماه رمضان است كه خفته را بيدار مى كند و شخص بيدار را به وحشت انداخته و دوشيزگان پرده نشين را از پشت پرده بيرون آورد.
3 ـ حضرت على ع از رسول خدا ص روايت نموده كه فرمود: ده چيز است كه پيش از ظهور به وقوع خواهد پيوست.
1ـ سفيانى
2 ـ دجّال
3 ـ دخان
4ـ دابّه
5 ـ خروج قائم
6 ـ طلوع خورشيد ازمغرب
7 ـ نزول عيسى
8 ـ خسوف در مشرق
9 ـ خسوف در جزيره العرب
10 ـ آتشى كه از مركز عدن شعله مى كشد و مردم را به سوى بيابان محشر هدايت مى كند.


 

Qomri

عضو جدید
شمایی که میرین گریه میکنین
شمایی که اشک ریا میریزین
شمایی که اصلن نمیدونین واسه چی دعا میکنیم چرا ؟

قبل از اینکه من بخوام بحثی رو شروع کنم و حرفی بزنم دلم میخواد بدونم در چه شرایطی امام زمان ظهور میکنه؟ برای چه و چرا ظهور میکنه ؟
دلیل کامل با توضیح کامل !!!
اولاً من یکی هستم مثل شما.
دوماً فلق خانوم توضیح کاملی دادن از این بابت ممنونم .
شرمنده که چند وقت طول کشید تا سر بزنم به این تاپیک که خودم باز کردم.
فکر می کنم باید ظهور کنه تا ما بفهمیم اسلام چیه و امثال ما اینطور نگیم که برای چی باید بیاد
شرایطش هم وقتی محیا میشه که کل جهان احساس نیاز کنه !
 

Qomri

عضو جدید
در جواب این سوالتون (عنوان تاپیک) باید بگم که بنده معنتقدم خداوند ما رو آفریده فقط برای اینکه خوب "زندگی" کنیم ! اگر میخواست ما بنده ش باشیم و عبادت کنیم ، شیوه های خیلی بهتری وجود داشت واسه آفرینش ما ! اما اینکه به ما زندگی داده ، من شخصا" فقط میخوام خوب زندگی کنم!

به این کارا هم یه ذره اعتقاد ندارم ! و مطمئنم روند طبیعی دنیا خودش به موقع به ظهور منجی (امام زمان یا مسیح یا ...) منجر خواهد شد .

من به این دلیل برای ظهور کاری نمی کنم!

من به نظر و عقیده شما احترام می ذارم و می گم بله این روند بالاخره اتفاق خواهد افتاد اما اینکه ما چه تاثیری داشته باشیم مهمه !
من اهل هیچ فرقه ای نیستم یعنی جز اینکه یک دانشجوی معمولی هستم هیچ نوع کارت دیگه ای که من رو زیر مجموعه گروه ، ارگان یا سازمانی قرار بده ندارم ، این رو گفتم بدونید از جای خاصی آب نمی خوره! از یک گناهکار این حرفها بر میاد که گریه هم بلد نیست (قابل توجه آقا جاوید.)
این زندگیه تامینی که شما دنبالش هستی _و من هم مثل شما _ هیچ منافاتی با حرکت برای تسریع در امر ظهور نداره و بلعکس.
آقای مدیر تالار زنگ تفریح ، منظورم شما نیستی خودم نمی خوام مثل اسب آسیاب دور خودم بچرخم سرم تو کیسه باشه غذام همیشه جلوی دهنمه روزم شب بشه و شبم روز تا یه روز بمیرم و هیچی به هیچی ... هیچ کاری هیچ چیزی از خودم جا نذاشته باشم که اون دنیا دست خالی باشم.این زندگیه تامینه راحت نیست ....
 
آخرین ویرایش:

Qomri

عضو جدید
این کجاش خطرناکترین حالته؟
والا این حالتی که من میبینم جزء انفعال و یه گروه که دعاهایی میخونن که حتی به زبون خودشونم نیست چیز دیگه ای نداره
اگه استکباری که شما میگین به اون مفهوم وجود داشته باشه
این بهترین حالت واسه اونه که یه ملت خدای خودشونو از یاد ببرن یا خداشون شده باشه واسطشون واسه منجیشون
یه ملتی که هیچ کاری نمیکنن
چون اعتقادشون اینه که، در زمینه ی علم که دیگه ته تهش میخوایم 2 تا از 72 حرف علمو کشف کنیم
ظهور هم که نزدیکه و 70 حرف بافی مونده هم که مال خودمونه و ....
و در زمینه های دیگه هم که آرزوشون اومدن امام زمانه در حالی که خودشون میگن زمانی امام زمان میاد که آشوب همه چیز رو فرا بگیره(که در سخنان شما این کاملا بود)
در واقع این مردم به طور نه چندان غیر مستقیم دارن آرزوی بدی هارو میکنن
در مقابل بی عدالتی ها سکوت میکنن
میگن وای میستیم اقا حقمونو میگیره
اوج فعالیتشونم دعاست

خدا رو شکر هم که انجمن حجتیه هم تو این راه کم نمیذاره و الانم داریم میبینیم کاراشونو دیگه
با اینکه صحبت شما که مشخصش کردم تا اندازه ای واقعیت داره حرف بنده حقیر هم همینه که شما که روشنفکری کاری کن اینطور نشه و این کار سختیه می دونم.
 
آخرین ویرایش:

parya_m

عضو جدید
سلام

بازهم بعد از ظهر جمعه

و دلتنگیهای خاص آن ...
اگر قرار است که ما آماده ظهور شویم و ما بخواهیم که او بیاید چرا کاری نمی کنیم ؟
_من هم جزء همین ما هستم _

سلام

بازهم بعد از ظهر جمعه

و دلتنگیهای خاص آن ...
اگر قرار است که ما آماده ظهور شویم و ما بخواهیم که او بیاید چرا کاری نمی کنیم ؟
_من هم جزء همین ما هستم _

سلام

به طور اتفاقی اين تاپيک رو ديدم و برام جالب بود.

يه سوال ...

اگه ما بخواييم که ظهوری صورت بگيره ، مثلا چيکار می تونيم بکنيم !؟

يه جوری حرف زدين ، يه لحظه فکر کردم که تو کره زمين زندگی نمی کنم ! انگار چقدر از خواسته های ظاهرا عادی ما عملی ميشه و اونی که بايد گوش بده ، گوش ميده ، که حالا بخواييم يه برنامه برای اومدن يا نيومدن شخص ديگه ای بريزيم ، اونم کی ؟ امام زمان !

آدما اگه خيلی کارشون درست بود ، خودشون می رفتن حقشونو از گردن کلفتا می گرفتن !

اين طنز روزگاره که آدم مظلوم ، ميره زير پرچم آدم ظالم برای ظهور منجی آخرالزمان ، دعا می کنه و سينه ميزنه ! آخ که اون ظالمه چقدر تو دلش به ريش اينا می خنده ! با خودش ميگه : آره دعا کنين که آقا بياد و شما رو از دست ماها نجات بده ، تا اون موقع من خون همتونو مکيدم. دعا کنين ، دعا کنين ، هر چی هم لوازم و ابزار برای دعا بخوايين بهتون ميدم. گرسنگی ، فساد ، بی سوادی ، زندان ، توهين ، همشو بهتون ميدم که با دل پر دعا کنين. اگر هم اينجا راحت نيستن برين مسجد جمکران ، يا هر جای ديگه ای که خواستين ، بگين تا براتون امام زاده بسازم . . .

واقعا متاسفم

 

phalagh

مدیر بازنشسته
سلام

به طور اتفاقی اين تاپيک رو ديدم و برام جالب بود.

يه سوال ...

اگه ما بخواييم که ظهوری صورت بگيره ، مثلا چيکار می تونيم بکنيم !؟

يه جوری حرف زدين ، يه لحظه فکر کردم که تو کره زمين زندگی نمی کنم ! انگار چقدر از خواسته های ظاهرا عادی ما عملی ميشه و اونی که بايد گوش بده ، گوش ميده ، که حالا بخواييم يه برنامه برای اومدن يا نيومدن شخص ديگه ای بريزيم ، اونم کی ؟ امام زمان !

آدما اگه خيلی کارشون درست بود ، خودشون می رفتن حقشونو از گردن کلفتا می گرفتن !

اين طنز روزگاره که آدم مظلوم ، ميره زير پرچم آدم ظالم برای ظهور منجی آخرالزمان ، دعا می کنه و سينه ميزنه ! آخ که اون ظالمه چقدر تو دلش به ريش اينا می خنده ! با خودش ميگه : آره دعا کنين که آقا بياد و شما رو از دست ماها نجات بده ، تا اون موقع من خون همتونو مکيدم. دعا کنين ، دعا کنين ، هر چی هم لوازم و ابزار برای دعا بخوايين بهتون ميدم. گرسنگی ، فساد ، بی سوادی ، زندان ، توهين ، همشو بهتون ميدم که با دل پر دعا کنين. اگر هم اينجا راحت نيستن برين مسجد جمکران ، يا هر جای ديگه ای که خواستين ، بگين تا براتون امام زاده بسازم . . .

واقعا متاسفم



حرفای شما درسته.که باید حق رو بریم از ظالم بگیریم.
به قولی هم ظالم گناه کاره و هم مظلوم. تو قرآن هم داریم که (لاتَظلَمونَ و لا تُظلِمون) نه ظلم کنید و نه اجازه بدید بهتون ظلم بشه.
اما اگه جایی تو این تاپیک یا هرجای دیگه ای که در مورد ظهور بحث میشه گفته شده که شما بشینید فقط دعا کنید تا امام زمان بیاد و لازم نیست هیچ کاری کنید،من در بست دین و اعتقاداتم عوض میکنم.(البته من کاری به فرقه های انحرافی ندارما.حالا نرید حرف اونا رو برام بیارید بگید خب برو دینتو عوض کن.:redface:)
هیچ جا همچین حرفی زده نشده و بالعکس همه جا به تلاش و تکاپو و حرکت برای زندگی و برای گرفتن حق توصیه شدید و اکید شده.
اما فراموش نکنیم در کنار اعمال و کارهایی هم که انجام میدیم دعا هم بی تاثیر نمیتونه باشه.
 

Qomri

عضو جدید
راهکار ارائه کنید

راهکار ارائه کنید

سلام حسین یار : سلام دوست عزیز

به طور اتفاقی اين تاپيک رو ديدم و برام جالب بود.

يه سوال ...

اگه ما بخواييم که ظهوری صورت بگيره ، مثلا چيکار می تونيم بکنيم !؟
حسین یار : قرار شد شما بگید

يه جوری حرف زدين ، يه لحظه فکر کردم که تو کره زمين زندگی نمی کنم !
حسین یار : شما همه صفحه های این تاپیک رو خوندید؟
انگار چقدر از خواسته های ظاهرا عادی ما عملی ميشه و اونی که بايد گوش بده ، گوش ميده ، که حالا بخواييم يه برنامه برای اومدن يا نيومدن شخص ديگه ای بريزيم ، اونم کی ؟ امام زمان !

آدما اگه خيلی کارشون درست بود ، خودشون می رفتن حقشونو از گردن کلفتا می گرفتن !
حسین یار : ما هم همین رو می گیم ولی این شعار نیست ؟ این حرف مثل این می مونه که
مرده رو بخوای زنده کنی با عرض تاسف باید بگیم این دنیای مرده هاست! فکر می کنم ما زنده ایم

اين طنز روزگاره که آدم مظلوم ، ميره زير پرچم آدم ظالم برای ظهور منجی آخرالزمان ، دعا می کنه و سينه ميزنه ! آخ که اون ظالمه چقدر تو دلش به ريش اينا می خنده ! با خودش ميگه : آره دعا کنين که آقا بياد و شما رو از دست ماها نجات بده ، تا اون موقع من خون همتونو مکيدم.
حسین یار : برای نظرتون احترام قائلم اما باهاش موافق نیستم ، این فقط برداشت شماست
شما اگه راست میگید بگید در حال حاضر تو کدوم دسته هستید کجاش دارید به حیاتتون ادامه میدید؟
من زیر پرچم هیچ ظالمی سینه نمی زنم براش تبلیغ هم نمی کنم به نظر شما امام زمان چیه؟
روحه ؟ فرشته است ؟ شبحه ؟ چیه ؟یا قهرمان افسانه ای ؟ که قرار یه روز بیاد حق مظلوم رو از تو حلقوم ظالم بکشه بیرون ؟!
اصلاً کی گفته میاد خون می ریزه ؟!
تا اونجایی من خوندم بیشتر مردم رو میارن چون فطرت پاکی دارند...
من تخصصی تو این زمینه ندارم بخوام پاسخ تخصصی به شما بدم فقط می دونم نیازی به دعای ما نداره اگه می گن دعا کنین فلسفه اش چیز دیگه ای .
دعا کنين ، دعا کنين ، هر چی هم لوازم و ابزار برای دعا بخوايين بهتون ميدم. گرسنگی ، فساد ، بی سوادی ، زندان ، توهين ، همشو بهتون ميدم که با دل پر دعا کنين. اگر هم اينجا راحت نيستن برين مسجد جمکران ، يا هر جای ديگه ای که خواستين ، بگين تا براتون امام زاده بسازم . . .
حسین یار : من فکر می کنم شما هیچ مشکلی با ظهور و این چرا ما کاری نمی کنیم ندارید مشکل چیز دیگه ایه . تا حدی با شما موافقم ، اما این دلیل نمیشه شما این طور جبهه بگیرید

واقعا متاسفم



من از شما تقاضا می کنم راهکار ارائه کنید اگر (با عرض پوزش) اعتقاد به ظهور امام زمان دارید.
 
آخرین ویرایش:

ryhan

عضو جدید
خوب چرا باید امام زمان ظهور کنن و جهان رو رو به صلح ببرن ؟ راستش من همچین چیزی شنیدم
زمین و زمان رو فساد کلی در میگیره، یه سری افراد حرکت میکنن که امام زمان هم ظهور کنن ولی باز کماکان یه سوالی باقی میمونه که بعد میپرسم
خوب میرن مسجد ( این باور رو دارین که مسجد رو هم یه عده خدا نشناس چند رو گرفتن که برای انجام کارای زشتشون و تبرئه کرن خودشون از نام خدا استفاده میکنن )، دعا میکنن امام زمان زودی ظهور کنه، کلی هم اراجیف میگن، نمیدونم از کجا میارن اینا رو، کلی گریه دروغی تحویل میدن و یه سری چیزای خوب خوب هم میگن که به هیچ کدومش پایبند نیستن

اصلن ما ( خودم هم از این ملتم، جداش نمیکنم ) چرا دعا میکنیم ؟ واسه چی اینکارو میکنیم ؟ هدفش رو میدونیم ؟ بخدا نمیدونیم، یه چیزی فهمیدیم میریم انجامش میدیم فکر میکنیم کار خوبی کردیم، آره دیگه،‌سره خودمون رو شیره میمالیم

دلم میخواد بجای اینکه انقد حرف بزنیم حداقل خودمون کار نیک و ارزش داری انجام بدیم تا بقیه هم یاد بگیرن، نه اینکه الان گریه کنیم، فردا به کودکی گرسنه ظلم کنیم ( کودک گرسنه سرشار از کنایه بود )

من جواب میخواااااااااااااااااااام
من جواااب میخوااااااااااااااااااااااام
اینایی که میگن ما لیاقتش رو نداریم، این یعنی چی؟ به من توهین شد دیگه؟ مگه نه؟ آخی بمیرم واسه طرز فکر ایشون، اوشون که میگن باید دعا کنیم، توروخدا بیا ببین چیکار داری میکنی، خودتو ببین بعد حرف بزن، بابا خوب باش، واسه خوبی جامعه تلاش کن، نمیخواد دعا کنی، شرطی که این دعا نیست، این گناه کبیرست

فلق جونی منطق میخوام، حرف نمیخوام

حالا بعدی
چنتا ظهور کننده داریم ؟ نگو که میخواین بگین بقیه که ظهور میکنن پیرو حضرت مهدی هستند ؟ همینو میخواین بگین ؟ آره ؟ نه نگین اینو، اگه میخواین اینو بگین جواب سوال منو خالی بزارین بهتره


((((((((((http://iransima.ir/WinMediaPlayer.jsp?code=155931)))))))))))


سلام امیدوارم سرعت اینترنت بالا باشه تا بتونی این فیلم مستند رو که 5/7/در کانال
3 پخش شد رو ببینی.
نمی دونم دلیل دل سوخته هایی که چون یعقوب دلسوخته ایی که سالها به انتظار یوسف گمگشته شان به گریه و زاری نشسته اند چیست
دلیل من مردم زجر کشیده فلسطین و افغانستان و عراق هم نیست
دلیل من کمرنگ شدن اون اسلام ناب محمدی ایست که مولا امام حسین
برای پایداری اش قیام کرد
اون اسلامی ایست که در طول تاریخ خون شهیدان بی شماری را به خود دیده است
که هم اکنون فقط نامی از آن باقی مانده
بی حرمتی هایی که به دین می کنند خشم هر انسانی را که نام مولا علی را شنیده باشد بر می انگیزد
شیطان پرستان به فکرنابود کردن هر نامی از دین هستند نه فقط نام مقدس اسلام
دیگه احتیاج به یک منجی جهانی شده و کاری از دست سایرین بر نمیاد

اللهم عجل لولیک الفرج
 

anathema

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان

اگر منجی ای در کار باشه ، بنده به شخصه منتظر و مشتاق حضور و ظهور ايشون خواهم بود. اين از موضع دينی و اعتقادی من.

اما چيزی که ميخوام اينجا بگم اينه که ، بهتره ما ياد بگيريم در حد اختياراتمون صحبت کنيم ! بعيد می دونم که اومدن يا نيومدن يه منجی به دست فرد نيازمند نجات باشه. نيازمند می تونه خودشو نجات بده و يا اگه نتونست ، درخواست کمک کنه. اينکه کسی بياد يا نه ، ديگه دست اون نيست ، همون طور که اگه منجی بخواد بياد ، با خواست ما منصرف نخواهد شد !

بهتره که با اين حرفا ، بازار بعضی ها رو گرم نکنيم. ذهن آدم نادان ، بهترين مزرعه برای کاشت تخم ظلم پذيری هست.

با احترام
 

ryhan

عضو جدید
خدایا ما رو در دینت استوار گردان

خدایا ما رو در دینت استوار گردان

:gol:از آقای بهجت پرسیدند:::

امروز عده زیادی از مردم مشتاق آمدن امام زمان (عج)هستند پس چرا آن حضرت ظهور نمی کنند ؟؟؟

پاسخ:

(امام زمان عج هم اگر بیایند با او همان معامله را می کنیم که با آباطاهرینش کردیم!
آیا می شود امام زمان عج چهارصد میلیون یاور داشته باشد و ظهور نکند؟!
خدا توفیق دهد به سوی امام عج تیر پرتاب نکنیم!)

الهی آمین
 

zarnaz_a

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
امیدوارم وجود منجی آخر زمان درست باشه ... چون بهش باور دارم....و خیلی سخته بعد از کلی فکر و تصور بهت بگن اشتباه فکر میکردی...
اما قبل از اون به توانایی انسان ایمان دارم... انسان اگه بخواد بهش ظلم نشه نباید سکوت کنه... اره نمیشه به قول دوستان زیر پرچم ظالم رفت و بعد نشست و دعا کرد که یکی بیاد منو نجات بده...



خوب چرا باید امام زمان ظهور کنن و جهان رو رو به صلح ببرن ؟ راستش من همچین چیزی شنیدم
زمین و زمان رو فساد کلی در میگیره، یه سری افراد حرکت میکنن که امام زمان هم ظهور کنن ولی باز کماکان یه سوالی باقی میمونه که بعد میپرسم
خوب میرن مسجد ( این باور رو دارین که مسجد رو هم یه عده خدا نشناس چند رو گرفتن که برای انجام کارای زشتشون و تبرئه کرن خودشون از نام خدا استفاده میکنن )، دعا میکنن امام زمان زودی ظهور کنه، کلی هم اراجیف میگن، نمیدونم از کجا میارن اینا رو، کلی گریه دروغی تحویل میدن و یه سری چیزای خوب خوب هم میگن که به هیچ کدومش پایبند نیستن


چنتا ظهور کننده داریم ؟ نگو که میخواین بگین بقیه که ظهور میکنن پیرو حضرت مهدی هستند ؟ همینو میخواین بگین ؟ آره ؟ نه نگین اینو، اگه میخواین اینو بگین جواب سوال منو خالی بزارین بهتره

کلی ادیان داریم هر کدوم هم یه نفر رو دارن ظهور کنن

یا ظهوری نیست، ساخته ذهن بشر است، برای تسلی بخشیدن، یا مرگ آرزوهاست، و این باور رو هم هرگز ندارم یک اتحاد صورت گیره و همه زیر مجموعه امام ما باشن
و اینکه خوب دیگه

:w06:


جاوید عزیز نمیدونم تو چی دیدی... کیو دیدی.. که انقدر دلت پره و هر بار تکرار میکنی... پیشنهاد میکنم همه ی افرادو با یک چشم نبین.. افرادی که به نام دین هزار و یک اشتباه مرتکب میشن کم نیستن... اما نمیشه با دیدن اونا همه چیزو زیر سوال ببریم.

ببخشید این قسمتی که میخوام بگم شاید به اینجا ربط نداشته باشه اما تو حرفای جاوید بود...((( در مورد گریه کردن .. بابا کی گفته گریه کنی؟؟؟ اصلا گریه کردن یا نکردن من وتو مگه برای کسی هم مهمه؟؟؟ فکر میکنی امام زمان یا امامای دیگه نشستن ما براشون گریه کنیم؟؟؟
یه جای دیگه هم اینو گفتی.. جواب دادم اما جوابی نگرفتم... گفته بودی میگن حتی اگه گریت نمیاد الکی خودتو بزن به گریه... گفتم یا برام مدرک بیار یا از شنیده هات حرف نزن.
فقط میگن دلی که بشکنه زود جواب میگیره... تو دنیای ما هم همین طوره... دل هم که میشکنه معمولا گریه هم همراهش هست دیگه... )))


علايم ظهور حضرت مهدى (عج)


5 ـ و ديدى كه كارهاى بد آشكار شده و از آن نهى نمى شود و بدكاران بازخواست نمى شوند
6 ـ وديدى كه مردان به مردان و زنان به زنان اكتفا كنند
78 ـ و ديدى كه بچه ها به بزرگان احترام نمى گذارند
9 ـ و ديدى كه قطع پيوند خويشاوندى شود
11 ـ و ديدى كه نوجوانان پسر همان كنند كه زنان مى كنند
12 ـ و ديدى كه زنان با زنان ازدواج كنند
13 ـ و ديدى كه انسانها اموال خود را به غير اطاعت خدا مصرف مى كنند و كسى مانع نمى شود
18 ـ و ديدى كه شراب را آشكارا مى آشامند و براى نوشيدن آن كنار هم مى نشينند و از خداى متعال نمى ترسند
25 ـ و ديدى كه واليان در قضاوت رشوه بگيرند
33 ـ و ديدى كه نماز را سبك شمارند
42 ـ و ديدى كه مردم مانند حيوانات در انظار يكديگر عمل جنسى بجا آورند و كسى از ترس مردم از آن جلوگيرى نمى كند​
این نشانه ها برام خیلی جالب بود....
آدما اگه خيلی کارشون درست بود ، خودشون می رفتن حقشونو از گردن کلفتا می گرفتن !

اين طنز روزگاره که آدم مظلوم ، ميره زير پرچم آدم ظالم برای ظهور منجی آخرالزمان ، دعا می کنه و سينه ميزنه ! آخ که اون ظالمه چقدر تو دلش به ريش اينا می خنده ! با خودش ميگه : آره دعا کنين که آقا بياد و شما رو از دست ماها نجات بده ، تا اون موقع من خون همتونو مکيدم. دعا کنين ، دعا کنين ، هر چی هم لوازم و ابزار برای دعا بخوايين بهتون ميدم. گرسنگی ، فساد ، بی سوادی ، زندان ، توهين ، همشو بهتون ميدم که با دل پر دعا کنين. اگر هم اينجا راحت نيستن برين مسجد جمکران ، يا هر جای ديگه ای که خواستين ، بگين تا براتون امام زاده بسازم . . .

واقعا متاسفم


کاش اطرافشم میدیدیم... ینی هیچی نیست و توی بیابون میخوان امامزاده بسازن؟؟؟
باورش یه کم که نه.. خیلی سخته... فکر نمیکنم بتونن با اعتقادات مردم شوخی کنن.
 

Similar threads

بالا