چرا نباید خودمون سوخت هسته ای تولید کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mina3265

عضو جدید
چرا نباید خودمون سوخت هسته ای تولید کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟





آبان ۸۸: خروج اورانیم از كشور خط قرمز نظام است!
اگرچه برخی مدعی واكنش مثبت احمدی‌نژاد به نقش تركیه به عنوان میانجی در مبادله سوخت شده اند اما با نظر صریح رهبر انقلاب خروج اورانیم از خاك ایران قبل از دریافت سوخت 20درصد منتفی است



در پی فضاسازی رسانه‌ای صورت گرفته در داخل و خارج از كشور برای مبادله سوخت در خاك تركیه، یك منبع نزدیك به تیم مذاكره كننده هسته‌ای به خبرنگار «آینده» گفت: خروج اورانیم از خاك ایران قبل از دریافت سوخت، خارج از خطوط قرمز نظام است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، در روزهای اخیر رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی تبلیغات سنگینی را كه حاكی از پذیرش طرح مبادله سوخت در كشور ثالث دارد، مطرح كرده‌اند.

سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تجهیز انبارهای تركیه برای نگهداری سوخت ایران خبر داده و میدل ایست نیوز نیز در خبری مدعی واكنش مثبت دكتر احمدی‌نژاد به ایفای نقش تركیه به عنوان میانجی در مبادله سوخت شده است.

بر اساس طرح مبادله سوخت در خاك تركیه، ایران اورانیم 5/3 درصد تولید شده خود را بلافاصله به خاك تركیه ارسال كرده و پس از آماده شدن سوخت 20 درصد رآكتور تهران توسط روسیه و فرانسه، تبادل در خاك تركیه انجام می‌شود.

در این حال یك منبع نزدیك به تیم مذاكره هسته‌ای به خبرنگار «آینده» گفت: با نظر صریح رهبر معظم انقلاب خروج اورانیم از خاك ایران قبل از دریافت سوخت 20 درصد منتفی بوده و تنها جمهوری اسلامی حاضر به مهر و موم كردن اورانیم 5/3 درصدی تولیدی خود تحت نظارت آژانس در داخل خاك ایران می‌باشد.

از سویی دیگر در رابطه با میزان اورانیم تحویلی نیز اختلاف زیادی بین نظرات طرفین وجود دارد. از یك‌سو آمریكا، ‌روسیه و كشورهای غربی بر تحویل 1200 كیلوگرم اورانیم تولیدی ایران تأكید دارند و در مقابل برخی مقامات ایرانی از جمله دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حداكثر تحویل 350 كیلوگرم اورانیم 5/3 درصد را در چارچوب منافع جمهوری اسلامی ارزیابی كرده‌اند. برخی منابع نیز از موافقت دولت با تحویل 800 كیلوگرم اورانیم 5/3 درصد در برابر 116 كیلوگرم اورانیم 20 درصد خبر می‌دهند.

اگرچه تعیین قطعی شرایط تبادل موكول به مذاكره میان نمایندگان ایران و 1+5 شده است، اما كارشناسان بر تفكیك دو طرح اعتمادسازی مورد نظر دولت آمریكا با تحویل 1200 كیلوگرم اورانیم ایران و خرید سوخت رآكتور تهران تأكید دارند.

بنا بر نظر بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی از جمله رئیس مجلس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت، رئیس قوه قضائیه و برخی تشكل‌های معتبر نظیر جامعه روحانیت مبارز تهران تحویل 1200 كیلوگرم اورانیم 5/3 درصد در برابر دریافت سوخت راكتور تهران، ‌یك فریب، تله و ترفند آمریكا می‌باشد.

بر اساس پیشنهاد ارائه شده از سوی این مقامات، جمهوری اسلامی باید تعلیق قطعنامه‌های صادر شده شورای امنیت سازمان ملل را در برابر تحویل اورانیم مطالبه كند و موضوع تأمین سوخت رآكتور تهران در چارچوب فنی و به دور از مسائل سیاسی و دخالت قدرت‌های بین‌المللی انجام شود.

تا كنون علاوه بر آمریكا و روسیه، انگیس به طور صریح از طرح مبادله سوخت حمایت كرده و رؤسای جمهور آمریكا و روسیه روز گذشته در بیانیه مشتركی خواستار پذیرش هرچه سریع‌تر این پیشنهاد توسط جمهوری اسلامی شدند.

آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر انقلاب در سخنان قاطع خود به مناسبت 13 آبان، ورود به مذاكراتی كه نتیجه آن از قبل مشخص شده و تأمین كننده انتظارات آمریكاست را صراحتاً رد كردند.


اینده



















حرف اغارو زدن به دیوار که:biggrin::biggrin:


پس چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟خودمون غنی سازی میکنیم....گنده تر از ....نمیتونن غلطی بکنن...3000تا سانتریفیوز.....:w15::w15:


اخه تاکی دروغ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا نباید خودمون سوخت تولید کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وای مردم از خنده:biggrin:
 

Similar threads

بالا