پیاده سازی crm (مدیریت ارتباط با مشتری) با استفاده از الگوریتم ژنتیک یا منطق فازی

mahsa2022

عضو جدید
یه مقاله در مورد پیاده سازی crm (مدیریت ارتباط با مشتری) با استفاده از الگوریتم ژنتیک یا منطق فازی میخام.
اگر کسی از دوستان کتاب هم میشناسه بهم معرفی کنه.
 

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه مقاله در مورد پیاده سازی crm (مدیریت ارتباط با مشتری) با استفاده از الگوریتم ژنتیک یا منطق فازی میخام.
اگر کسی از دوستان کتاب هم میشناسه بهم معرفی کنه.


نشست نیازهای مشتریان حق 'سودآوری بزرگترین busnesses' چالش است. با انتخاب مشتری گسترده تر حالا که آن را تا به حال شده است ، نه دست کم به خاطر ظهور شبکه جهانی وب و سایر فن آوری های جدید ، رقابت fiercer و فشار در حاشیه بیشتر از همیشه است. نیاز به ایجاد روابط بلند مدت مشتری را که سودآور است بزرگتر. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به دنبال کسب و کار سازمان به مشتریان خود در سراسر. این کتاب شرح مدیریت ارتباط با مشتری و کسب و کار هستند توضیح میدهد که چرا آن را به کار. این کتاب شرح مدیریت ارتباط با مشتری و کسب و کار هستند توضیح میدهد که چرا آن را در آغوش. این در طبیعت به طور فزاینده پیچیده ای از روابط مشتری و فروشنده به نظر می رسد و نشان می دهد که چگونه مشتری محاسبه طول عمر ارزشها هستند. فصل بعدی قرارداد با بازاریابی رابطه ، فناوری و فرآیندهای کسب و کار در حمایت از CRM ، CRM در کسب و کار به کسب و کار محیط زیست و پیاده سازی CRM. این را با 10 راهنمایی بالا آمده.



DOWNLOAD



MIRROR 1



 

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه مقاله در مورد پیاده سازی crm (مدیریت ارتباط با مشتری) با استفاده از الگوریتم ژنتیک یا منطق فازی میخام.
اگر کسی از دوستان کتاب هم میشناسه بهم معرفی کنه.


این مجموعه خواننده پسند است باید برای تمام سطوح از مدیران خوانده شده تمام مدیران ، چه با نام تجاری جدید را به سمت خود و یا به خوبی در سلسله مراتب سازمانی تاسیس شده ، می تواند کمی مسواک زدن ، تا اکنون و پس از آن استفاده کنید. مهارتهای کیف مبتنی بر کتاب سری است با ایده ها و استراتژی های پر شده برای کمک به مدیران توانمند تر ، کارآمد ، موثر و ارزشمند خود را به شرکت های. به عنوان وفاداری مشتری به طور فزاینده می شود چیزی از گذشته ، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تبدیل به یکی از داغترین مباحث امروز. مدیریت ارتباط با مشتری منابع آسان به درخواست راه حل برای مشکلات مشترک CRM ، از جمله نحوه به حداکثر رساندن تأثیر از فناوری CRM ، که داده انبارداری تکنیک های موثر هستند ، و چگونگی ایجاد و مدیریت هر دو کوتاه و بلند مدت در روابط.


مدیریت ارتباط با مشتری فراهم می کند آسان به درخواست راه حل و استراتژی برای ایجاد پیوند معناداری با مشتریان خود و تبدیل آنها را قابل اعتماد ، شرکای مادام العمر.

Download:
http://rapidshare.de/files/20417694/Customer_Relationship_Management__2002_.rar


Download

 

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه مقاله در مورد پیاده سازی crm (مدیریت ارتباط با مشتری) با استفاده از الگوریتم ژنتیک یا منطق فازی میخام.
اگر کسی از دوستان کتاب هم میشناسه بهم معرفی کنه.


مفهوم مدیریت ارتباط مشتری (CRM) از روش آزادانه تعریف شده استفاده از معاملات مشتری برای پروفیل های در حال توسعه در مشتریان به فرایند کسب و کار به خوبی تعریف شده استفاده از ابزار پیچیده و فرایندهای تحلیلی برای مدیریت هر یک از مشتریان بر اساس فرد افزایش یافته است. CRM ادغام پست الکترونیکی و موبایل یا کامپیوتر دستی با نقشه کش روز ، زمانبندی الکترونیکی ، پایگاه داده مشتری ، و تعدادی از ابزار مدیریت مالی و بازرگانی دیگر آن ، بنابراین شما می توانید نقطه که از آن برای مدیریت روابط مشتری ایجاد کنید. مدیریت ارتباط با مشتری سیستمهای هندبوک فراهم تجزیه و تحلیل کامل و دقیقی از CRM ، ریشه ، بنیاد و پایه آن ، استراتژی های پیاده سازی ، فن آوری هسته ای ، و منافع. نویسنده طول می کشد خوانندگان را از طریق تکامل CRM - را از ابتدا در اوایل خود را به عنوان ابزاری برای مدیریت بهتر و استفاده از مقادیر زیادی از داده ها معامله مشتری در معاملات روز به روز پیچیده امروز ، انبار داده ها سیستم های مبتنی بر به دست آورد. متن ، تحقیق فرمت شده بود ، نوشته شده و می شود برای حرفه ای که نیاز به درک کامل از آنچه را در توسعه و اجرای موفق CRM نقش دارند. برای برجسته کردن منافع قابل توجهی از پیاده سازی استراتژی های CRM ، کتاب فراهم می کند نمونه های موفق پیاده سازی CRM از طیف گسترده ای از بخش های کسب و کار. این پیاده سازی ، ارائه شده در فرمت مورد مطالعه ، نشان دادن مراحل پیاده سازی ، فن آوری های مناسب ، و راه حل های فروشنده که کار می کنند. جاهایی که ممکن است ، تصاویر استفاده می شود به منظور ارتقاء ارائه متنی. تجزیه و تحلیل کاملی از CRM ارائه شده در ارتباط با مشتری سیستم مدیریت هندبوک خواهد شما را قادر به انجام چه کسب و کارهای بسیاری انجام دهند موفق به قرار دادن مشتری 1.



Download
Mirror


 

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز


* مدیریت ارتباط با مشتری ، وفاداری مشتری ، مشتری مداری هستند مفاهیم کلیدی در تجارت و مدیریت امروز فکر میکردم
* اولین کتاب به درخواست CRM به خدمات مالی ، و در مقیاس جهانی
شامل خدمات مالی پژوهش در ایالات متحده آمریکا و کانادا
* نظرات چگونه آمریکای شمالی شرکت خدمات مالی با همتایان جهانی خود مقایسه
* تجزیه و تحلیل چگونگی آمریکای شمالی و اروپا بانک های خرده فروشی در مقایسه مدیریت مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری ، CRM ، دارای یکی از قوی ترین نقاط تمرکز مدیریت در شرکت های خدمات مالی در سراسر جهان بیش از 5 سال گذشته بوده است. در حالی که پیش بینی آن است که این را برای 5 سال آینده ادامه می یابد ، بسیاری از شرکت ها در حال مبارزه با برنامه های CRM هستند. آنها با پیش خرید از سیستم های جدید CRM با عجله ، اما کاری که انجام نمی اطمینان حاصل شود که این سیستم ها هستند مستقر موثر. نقشه کشی به تجربه گسترده نویسندگان از همکاری با شرکت ها برای موفقیت پیاده سازی و مدیریت برنامه های CRM خود ، این کتاب خود را اختصاص داده به طور انحصاری به نشان دادن اینکه چگونه سازمان ها در بیمه ، امور بانکی و دیگر خدمات مالی می تواند CRM خود را بهبود ، و دستیابی به بازده مورد نظر خود را در سرمایه گذاری . بسته بندی شده با روشن مطالعات موردی بین المللی و نمونه های مبتنی بر مشاوره گسترده جهانی و تحقیقات انجام شده توسط آی بی ام و یا بیش از 5 سال گذشته به سفارش ، کتاب آغاز می شود با تجزیه و تحلیل دقیق از وضعیت CRM و تجارت الکترونیک در خدمات مالی در سطح جهان ، و سپس در ادامه به ارائه راهنمایی جامع و عملی در ساخت بسیاری از پایه مشتری ، سیستم ها و مدیریت داده ها ، ریسک و رعایت ؛ کانال و ارزش مسائل زنجیره ای ، پیاده سازی ، و پیامدهای استراتژیک است.

Download FREE:
uploadbox.com

uploading.com
 

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز


هر مشتری با انتخاب فردی است. نقش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) این است که اطمینان حاصل شود که هر بار اول خریدار مشتری جاری می شود ، و هر مشتری مدافع جاودان از کسب و کار شما.

این کتاب توضیح می دهد که عناصر از CRM و چگونگی ایجاد ارتباط یکپارچه رویکرد مشتری گرا در سازمان خود. چگونه در یک کلمه ، برای تبدیل شدن به کسب و کار که در آن نیاز هر مشتری فقط برای فراهم نکرده است اما پیش بینی.


محتویات

* مدیریت ارتباط با مشتری demystified
* چرا نقص مشتریان؟
* اقتصاد مراقبت مشتری
* تعریف مشتری تعالی خدمات
* دستیابی به تعالی خدمات
* مدیر عامل برای رضایت مشتری
* مشتری متمرکز بر مهارت های بازاریابی و فروش
* ارتباط با مشتریان در عصر دیجیتال
* کلید های 10 به خدمات به مشتریان برجسته
* برگه ، ورزش و برنامه های عمل


Uploading

DepositFiles
 

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز


مدیریت ارتباط با مشتری ارائه چارچوب راهبردی زمین شکست برای سیاست موفق CRM. ساخته شده در اطراف پین پروفسور پنج فرآیندهای کلیدی ، کتاب نشان می دهد پیشرفت مدیریت سیستماتیک است که حداکثر تأثیر و کارایی برنامه های CRM را تضمین کند.

کتاب پشت کردن این پروسه 5 -- توسعه استراتژی ، ایجاد ارزش ، کانال و یکپارچه سازی رسانه ها ، مدیریت اطلاعات و ارزیابی عملکرد -- 16 با بهترین مطالعات موردی عمل که نظریه جهانی در چهار چوب عملی خاص را. این قابلیت به طیف وسیعی از شرکتها ، از جمله پرتقال ، Brittania ، Homebase ، کانادا زندگی ، سان مایکروسیستمز ، Natwest ، سیرز ، شوکا و شرکت Nortel و شبکه های زیمنس. کتاب آمده از مصاحبه با رهبران 4 فکر ، ارائه 'فروم چشم انداز آینده برای CRM.

مدیریت ارتباط با مشتری ابزار حیاتی برای هر کسی که نیاز به دانستن چگونگی توسعه و اندازه گیری CRM موثر در درون سازمان است. شامل مروری و کلید یادگیری نکات قبل از هر مطالعه موردی ، و خلاصه فصل را به منظور جلب از برجسته ترین درس از CRM بهترین شیوه. برای پزشک یا آکادمیک به طور یکسان ، این خواندن ضروری است.

* پیشنهادات پیشگامانه ، چارچوب سیستماتیک برای موفقیت CRM -- از Cranfield دانشکده بازرگانی نوشتن تیم
* سطح بالا رویکرد استراتژیک به CRM
* با دقت مورد تحقیق ارائه برنامه خاص از تئوری های عمومی

DOWNLOAD FREE:
uploading.com

depositfiles.com
 

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز


راهنمای جامع برای به نمایش انتخابات SAP CRM

پرسش و صدور گواهینامه ، پاسخ ها و توضیحات!

آن که واضح است که SAP CRM یکی از چالش برانگیزترین مناطق در SAP. پیدا کردن منابع می تواند مشکل باشد. SAP CRM سوالات مصاحبه ، پاسخ ها ، تعاریف و راهنماهای خود به شما از طریق فرایند یادگیری. از کمک به شما برای ارزیابی مهارت های CRM خود را به ارزیابی نامزدها برای کار ، SAP CRM سوالات Cer tification شما را در راه به درک آنچه که شما واقعا نیاز به دانستن قرار داده است. کتاب حدود سه عرصه SAP CRM -- نصب ، فنی ، رفع اشکال ، و استفاده از تابعی از CRM سازمان یافته است. هر سوال شامل همه چیز شما باید بدانید به مصاحبه کارشناسی ارشد و یا به درستی ارزیابی یک کاندیدا. بیش از فقط از بحث های قدیمی را دوباره بصورت جدیدی مطرح کردن اسناد SAP و فروش سخنرانیها ، هر پرسش این است که بر دانش و تجربه بر اساس پروژه به دست اورد موفق در بالا مشخصات پیاده سازی SAP.

موضوع مصاحبه کلیدی آن عبارتند از :
- مهمترین تنظیمات بدانند
- SAP CRM جداول و کدهای معامله
صدور گواهینامه - سوالات آزمون
- الگوی سازمان
تجارت parntners و تکثیر
کاربر مدیریت
حمل و نقل ، سیستم ، وصله ، و ارتقا
فروش سفارشات
تجارت اطلاعات انبار و BADIs

همه چیز از منابع SAP CRM باید قبل از مصاحبه می دانم


Uploading

Uploadbox

 

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز
این هم یک ویدئو آموزشی که به همراه جدید ترین و تازه ترین تغییرات در این عرصه ارائه شده است



Download From Hotfile
http://hotfile.com/dl/33716351/762ed66/ultimate-sap-training-cbt-course.part1.rar.html
http://hotfile.com/dl/33716356/d11b79b/ultimate-sap-training-cbt-course.part2.rar.html
http://hotfile.com/dl/33716360/f42e680/ultimate-sap-training-cbt-course.part3.rar.html
http://hotfile.com/dl/33716361/012c720/ultimate-sap-training-cbt-course.part4.rar.html
http://hotfile.com/dl/33716362/336569c/ultimate-sap-training-cbt-course.part5.rar.html
http://hotfile.com/dl/33716374/f188632/ultimate-sap-training-cbt-course.part6.rar.html
http://hotfile.com/dl/33716375/7295db2/ultimate-sap-training-cbt-course.part7.rar.html
http://hotfile.com/dl/33716381/edccd63/ultimate-sap-training-cbt-course.part8.rar.html

Download Uploading:
http://uploading.com/files/bf6m3d8f/ultimate-sap-training-cbt-course.part1.rar/
http://uploading.com/files/692ac43c/ultimate-sap-training-cbt-course.part2.rar/
http://uploading.com/files/5a5m7b12/ultimate-sap-training-cbt-course.part3.rar/
http://uploading.com/files/5a77mcab/ultimate-sap-training-cbt-course.part4.rar/
http://uploading.com/files/249m3c13/ultimate-sap-training-cbt-course.part5.rar/
http://uploading.com/files/7e369638/ultimate-sap-training-cbt-course.part6.rar/
http://uploading.com/files/3658ce83/ultimate-sap-training-cbt-course.part7.rar/
http://uploading.com/files/47afcb9f/ultimate-sap-training-cbt-course.part8.rar/


 

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز
و این هم خود نرم افزار مدیریت که جدید ترین نسخه موجود آن در بازار می باشد که برای مدیریت کلاینت ها در سرور های سازمان های ارائه دهنده سرویس های adsl زیاد به کار میره



CRM - اکسپرس در آخرین CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) نرم افزار از PGCSoft است. CRM - اکسپرس برنامه مرکزی منسجم از جایی که شما را مدیریت اطلاعات ، ارتباطات ، تماسها و Sales.CRM - اکسپرس outperforms محصولات CRM رقیب از لحاظ قیمت و امکانات ، سرعت و سهولت ، از استفاده است. این است که به سادگی بهترین راه حل CRM نرم افزار برای ارتباط با ما ، چشم انداز و مدیریت مشتری برای افراد و شرکت های کوچک تا متوسط. با CRM - اکسپرس می توانید ایجاد و مدیریت نقل ، دستورات و فاکتورها آیا فقط به حرف ما را برای آن -- دانلود و نصب خطر نه ، نه تعهد نه ، CRM - اکسپرس نرم افزار در حال حاضر. بدون دانش تخصصی لازم است به اجرا یا نصب نرم افزار CRM - اکسپرس.

ویژگی های کلیدی :
· دریافت و ارسال ایمیل ، فکس و پیام کوتاه پیام با استفاده از قالب ها را با ایمیل ، قابلیت ادغام.
· تمام ارتباطات به مشتری به راحتی مشاهده کنید
· گزارش های سفارشی ایجاد کنید با کشیدن و رها کردن ساده
فروشگاه ، مدیریت و جستجوی تمام اطلاعات مربوط به تماس ها مانند فکس ، فاکتورها ، سفارشات ، قراردادها ، و غیره به سرعت و به آسانی.

Download:
Rapidshare | Hotfile | Uploading


 

iran1234

عضو جدید
پياده سازي و بكارگيري مديريت ارتباط با مشتري

پياده سازي و بكارگيري مديريت ارتباط با مشتري

یه مقاله در مورد پیاده سازی crm (مدیریت ارتباط با مشتری) با استفاده از الگوریتم ژنتیک یا منطق فازی میخام.
اگر کسی از دوستان کتاب هم میشناسه بهم معرفی کنه.
در رابطه با مديريت ارتباط با مشتري (CRM) ، توجه به اين نكته بسيار پراهميت است كه CRM ، يك راهبرد تجاري سازمان است و نه محصول يا خدمات قابل ارايه توسط يك سازمان. به عبارتي ديگر، CRM خود به عنوان يك فناوري اطلاعاتي مطرح نيست، بلكه از فناوري اطلاعات براي دستيابي به اهداف خود استفاده مي كند. اين امر بيانگر اين نكته است كه نيازمندي استقرار CRM در يك سازمان، طراحي راهبرد تجاري است، نه برقرار كردن سيستم هاي اطلاعاتي.
تاريخچه CRM
شايد بتوان تاريخچه ظهور مباحث مرتبط CRM را در سه دوره زير خلاصه كرد:
الف) دوره انقلاب صنعتي (توليد دستي تا توليد انبوه): ابتكار فورد در به كارگيري روش توليد انبوه به جاي روش توليد دستي، يكي از مهمترين شاخص هاي اين دوره است. هر چند تغيير شيوه توليد باعث شد كه محدوده انتخاب مشتريان از نظر مشخصه هاي محصول كاهش يابد (نسبت به توليدات صنايع دستي)، اما محصولات توليد شده به روش جديد از قيمت تمام شده پايين تري برخوردار شدند. به عبارتي ديگر، در انتخاب روش توليد انبوه از سوي فورد، افزايش كارايي و صرفه اقتصادي، مهمترين اهداف پيش بيني شده بودند.
ب) دوره انقلاب كيفيت (توليد انبوه تا بهبود مستمر): اين دوره همزمان با ابتكار شركت هاي ژاپني مبني بر بهبود مستمر فرايند آغاز شد؛ اين امر به نوبه خود به توليد كم هزينه تر و با كيفيت تر محصولات منجر شد. اين دوره با مطرح شدن روش هاي نوين مديريت كيفيت مانند TQM ، به اوج خود رسيد. اما با افزايش تعداد شركت هاي حاضر در عرصه رقابتي و گسترش فرهنگ حفظ و بهبود كيفيت محصول (از طريق ابزارهاي مختلف كيفيتي)، ديگر اين مزيت رقابتي براي شركت هاي پيشرو كارساز نبود و ضرورت يافتن راههاي جديدي براي حفظ مزيت رقابتي احساس مي شد.
ج) دوره انقلاب مشتري (بهبود مستمر تا سفارش سازي انبوه): در اين دوره با توجه به افزايش توقع مشتريان، توليدكنندگان ملزم شدند محصولات خود را با هزينه كم، كيفيت بالا و تنوع زياد توليدكنند؛ به معناي ديگر، توليدكنندگان مجبور بودند توجه خود را از توليد صرف به يافتن راههايي براي جلب رضايت و حفظ مشتريان قبلي خود معطوف كنند.

انواع مشتريان

از نظر بسياري از سازمانها، مشتريان خوب، كساني هستند كه سهم زيادي در سودآوري سازمان داشته باشند؛ اما در دوران حاضر نمي توان سودآوري و درآمدزايي را تنها معيار تعريف مشتريان دانست.
مشتريان را مي توان دسته بندي كرد.
الف) روش جغرافيايي كه با استفاده از روش تجزيه و تحليل پارتو، مشتريان را مورد بررسي و شناسايي قرار مي دهد (با در نظر گرفتن اين نكته كه20 درصد مشتريان، تامين كننده80 درصد درآمدهاي شركت هستند).
ب) روش روان شناختي كه در آن، شناسايي طرز فكر و رفتار مشتري و تاثيرات متقابل مشتريان مدنظر قرار مي گيرد. در اين نوع نگرش، چهار نوع مشتري، شناسايي مي شود:
- مشتريان وفادار
- مشتريان به نسبت وفادار
- مشتريان بي وفا
- مشتريان وفادار رقيب

ضرورت به كارگيري CRM
با توجه به اهميت مشتري به عنوان يكي از اركان حيات يك سازمان و تاكيد CRM به اين عنصر، دلايل زير را مي توان به عنوان ضرورت هاي استفاده از CRM در يك سازمان (با توجه به پيچيدگي و گستردگي فعاليت هاي هر سازمان) مطرح كرد:
- بهبود خدمات
- رضايت مشتري
- كاهش هزينه ها
- ارتباط فرد به فرد، حتي با ميليون ها مشتري

ويژگي هاي كاربردي CRM عبارتند از: تمركز بر مستحكم كردن ارتباط نزديك تر و عميق تر با مشتريان، سودمندي بيشتر مشتريان فعلي نسبت به مشتريان جديد، تجزيه و تحليل اطلاعات مشتري براي تصميم گيري تجاري، ارتباطات موثر با مشتري بر مبناي داده هاي تبديل شده به اطلاعات و بازاريابي اينترنتي، بازاريابي فرد به فرد و بازاريابي از طريق پايگاه داده ها.

مزاياي استفاده از سيستم CRM
مزاياي استفاده از CRM در يك سازمان را مي توان با هدف كسب رضايت مشتريان و بقا در محيط رقابتي، در موارد زير خلاصه كرد:
- كاهش هزينه هاي بازاريابي و فروش
- امكان شناسايي الگوهاي مصرف مشتريان
- جلب سريع تر و موثرتر مشتريان و درك بهتر از نيازمنديهاي آنها
- افزايش ميزان وفاداري مشتريان به سازمان
- فراهم كردن شرايط مراجعه مجدد مشتري
- توانايي مدلسازي رفتار مشتري درون واحدهاي كاري
- همسويي عالي منابع كمياب با راهكارهاي راهبردي در سطح سازمان
- توانايي توسعه برنامه اي براي سرمايه گذاري راهبردي

انواع فناوري
CRM
فناوري هاي مورد استفاده CRM را مي توان به سه دسته كلي تقسيم كرد:
الف) CRM عملياتي: در اين روش تمامي مراحل ارتباط با مشتري، از مرحله بازاريابي و فروش تا خدمات پس از فروش و دريافت بازخورد از مشتري، به يك فرد سپرده مي شود؛ البته به نحوي كه فروشندگان و مهندسان ارايه خدمات بتوانند سابقه هر يك از مشتريان را بدون مراجعه به اين فرد در دسترس داشته باشند.
از ابزارها و روش هاي CRM عملياتي مي توان به SFA يا قدرت فروش مكانيزه اشاره كرد كه تمامي عمليات مربوط به مديريت تماس، بورس و مديريت اداره فروش را بر عهده دارد.
CSS ابزار ديگر CRM عملياتي است كه در آن به جاي ارتباط تلفني با مشتري، از ابزارهاي ديگري مانند ارتباط رودررو، اينترنت، فاكس و كيوسك هاي مخصوص پاسخگويي به مشتريان استفاده مي شود.
ب) CRM تحليلي: در CRM تحليلي، ابزارها و روش هايي به كار مي رود كه اطلاعات به دست آمده از CRM عملياتي را تجزيه و تحليل كرده و نتايج آن را براي مديريت عملكرد تجاري آماده مي كند.
در واقع، CRM عملياتي و تحليلي در يك تعامل دو طرفه هستند؛ يعني داده هاي بخش عملياتي در اختيار بخش تحليل قرار مي گيرد؛ پس از تحليل داده ها، نتايج بدست آمده تاثير مستقيمي بر بخش عمليات خواهد داشت. به كمك تحليل هاي اين بخش، مشتريان دسته بندي شده و امكان تمركز سازمان بر روي بخش خاصي از مشتريان فراهم مي شود.
ج) CRM تعاملي: در اين نوع ارتباط، مشتري براي برقراري ارتباط با سازمان، از آسان ترين روش ممكن مانند تلفن، تلفن همراه، فكس، اينترنت و ساير روش هاي مورد نظر خود استفاده مي كند؛ CRM تعاملي به دليل امكان انتخاب روش از سوي مشتري و اينكه بيشتر فرايندها (از جمع آوري داده ها تا پردازش و ارجاع مشتري)، در كمترين زمان ممكن به مسئول مربوطه مي رسد، باعث مراجعه مجدد مشتري و ادامه ارتباط با شركت مي شود.

مراحل اجراي
CRM
تمامي مراحل اجراي CRM را مي توان به چند مرحله زير تقسيم كرد كه عبارتند از:
طراحي و ايجاد راهبرد CRM ، طراحي مجدد فعاليت ها با در نظر گرفتن راهبرد CRM ، مهندسي مجدد فرايندهاي كاري و انتخاب نرم افزار مناسب.
هدف از ايجاد راهبردهاي كسب و كار مشتري مدارانه، برنامه ريزي براي تعيين راهبردها و فرصت هايي است كه شرايط برنده- برنده را در فضاي رقابتي ايجاد كند. اجراي راهبرد كسب و كار مشتري مدارانه مستلزم ايجاد تغييرات در نحوه انجام تعاملات و به طور كلي ساختار تجاري آن شركت است. در اين راه بايد نقش بخش ها و واحدهايي كه با مشتري تعامل دارند، به درستي روشن و مشخص شود كدام واحد مي تواند ارزش افزوده بيشتري را براي مشتري ايجاد كند.
طراحي مجدد فعاليت هاي كاربردي و مهندسي مجدد فرايندها، با هدف كاهش هزينه هاي غيرضروري مشتري و افزايش رو به بهبود ميزان خدمات به مشتري انجام مي شود. در واقع، فرايندهايي كه دوباره تعريف شده اند بايد بتوانند تمام فعاليت ها را به سمتي هدايت كنند كه مركز توجه اين فعاليت ها، رضايتمندي مشتري باشد.
بازنگري زنجيره فعاليت ها در فرايند بايد به طور مرتب تكرار شود؛ در اين ميان، انتخاب يك نرم افزار مناسب براي تسهيل فرايندها خودكارسازي فرايندها، (تا جايي كه امكان دارد) بسيار با اهميت است.
 
بالا