پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

  • در مورد معماري باشد

    رای: 0 0.0%
  • در حد امكان در مورد كارهاي اجرايي باشد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Ar.behnam

عضو جدید
بچه ها نیاز فوری به دتایل اجرایی درب و پنجره نیاز دارم
منظورم اتصالاتشون به دیواره
سرعت اینترنتم پایین که بخوام همه رو بگردم
لطف کنید اونی که میدونید خوبه رو بهم بدین دان کنم:confused:تا 1 ساعت دیگه حداکثر
 

يلدا

عضو جدید
يه چيزي بگم ولي ازم ناراحت نشيد به نظر من اينجا ديگه خيلي داره لوس ميشه خوب همش شده سلام عليك . بابا خوب يه بحثي كه درسي نباشه مطرح كنيد تا همه شركت كنن.
 

hamidarchitec

عضو جدید
يه چيزي بگم ولي ازم ناراحت نشيد به نظر من اينجا ديگه خيلي داره لوس ميشه خوب همش شده سلام عليك . بابا خوب يه بحثي كه درسي نباشه مطرح كنيد تا همه شركت كنن.


سیستم مهمون بازی و مامان بازی....:w36:

:w16:راست میگی :lol:
 

World Designer

عضو جدید
خانه آبشار رایت

خانه آبشار رایت

فالینگ‌واتر یا خانه آبشار (به انگلیسی: Falling water) خانه‌ای است که معمار معروف آمریکائی، فرانک لوید رایت، در سال ۱۹۳۵ در پنسیلوانیای آمریکا طراحی کرده‌است و جز یکی از برترین‌ آثار معماری قرن بیستم به شمار می‌رود.
این خانه در نزدیکی شهر پیتسبورگ و در سبکی از معماری به نام سبک بین‌المللی ساخته شده آست.


اگه کسی توضیحات بیشتر و نقسه های این خونه رو خاست بگه تا واسش بزارم
 

اماريليس

عضو جدید
كارشناسي معماري

كارشناسي معماري

سلام دوستان
من ترم بندي كارشناسي نا پيوسته علمي كاربردي معماري رو ميخوام البته دروس جبراني كارداني پيوسته و نا پيوسته هم مشخص شده باشه ممنونم
 

zhsaffar

عضو جدید
یکی هم منو تحویل بگیره.......................

اينم تحويل...

.
.
.
:w18:
.راستي يكي از دلايل اينكه اينجا اينقدر خلوت ميشه اينه كه يكي مياد فقط يه سلام ميكنه بقيه هم ميان يه سلام جوابشو ميدن و ميرن يا ديگه فوقش خوش آمد ميگن و ميرن:surprised:شايدم يه چايي اين شكلي سفارش دادن
...و رفتن...
بابا اين كه شده تاپيك سلام و احوال پرسي نشد پاتوق كه.
 

hamidarchitec

عضو جدید
اينم تحويل...

.
.
.
:w18:
.راستي يكي از دلايل اينكه اينجا اينقدر خلوت ميشه اينه كه يكي مياد فقط يه سلام ميكنه بقيه هم ميان يه سلام جوابشو ميدن و ميرن يا ديگه فوقش خوش آمد ميگن و ميرن:surprised:شايدم يه چايي اين شكلي سفارش دادن
...و رفتن...
بابا اين كه شده تاپيك سلام و احوال پرسي نشد پاتوق كه.

سلام چایی نخواستیم :razz:.

خوب چیکار کنیم ؟:thumbsup2:
 
آخرین ویرایش:

erick

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام...مصطفی جان من داشتم دنباله گیری می کردم آموزش ها رو...کجا یهو گذاشتی رفتی؟...کارت درسته...ما منتظریم;)
 

erick

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نام یزدان بخشاینده

با سلام.


در ناپایداری هندسی که ناپایداری سیمانتکی هم بهش میگن تعداد تکیه گاهها و واکنشهای تکیه گاهی و عضو های سازه برای پایداری کافی هستن ولی چکونه قرار گرفتن اونها مناسب نیست و ساز به خاطر شکل نامناسب خودش فرو میریزه یا حرکت میکنه و دچار تغییر شکل های زیادی میشه.

به طور کلی برای تشخیص اینکه از لحاظ هندسی سازه پایدار هست یا نه یه فرمول هست :
nداخلی + n خارجی < n خارجی. اگر شما ان رو بدست اوردی و توی فرمول گذاشتی و حالت روبرو براتون پیش اوومد یعنی سازه شما ناپایدار هندسی هستش.

اما روش های تشخیص ظاهری!!
حالت اول یه سازه پایدار داخلی وقتی هندسی است که توسط سه تا میله غیر موازی و غیر متقارب به هم وصل بشه. یعنی اگر یه عضو توسط سه تا میله به هم وصل شده باشه و امتداد این میله ها همدیگر رو در یه جا قطع کنه یا این میله ه موازی هم باشند سازه ناپایدار هندسی هستش..

حالت دوم. در جسم پایدار داخلی اگر توسط یک مفصل و یک میله به یکدیگر متصل شده باشند زمانی پایداری هندسی وجود داره که میله و مفصل از یک راستا عبور نکنند.

حالت سوم. جسم داخلی زمانی پایداره که...... اگه گفتین !!!
که توسط 3 مفصل غیر هم راستا به یکدیگر متصل بشه.
نکته مهم !!
هر وقت سه مفصل در یک امتداد قرار بگیرند و مفصل میانی بر هیچ عضو دیگری متصل نشده باشد سازه ناپایدار خواهد بود.

حالت چهارم!!!!!!!!!!
سه جسم پایدار داخلی زمانی در مجموع پایدارند که که توسط حداقل 6 میله که محل اثر دو به دو اووونها در یک نقطه قرار نگرفته باشد و با یکدیگر موازی نباشند. تقریبا همون قانون اوله که اینجا برای سه تا عضو به کار رفته.


دوستان اگه غلطی اشتبی چیزی تو حرفام بود حتما بگن مخصوص استاد گرانقدری که این تاپیک رو راه انداختن.
اگر هم متوجه نشدید بگید تا یه شکلی چیزی به این ها اضافه کنم تا بهتر متوجه بشید.


یا حق.
اگه با عکس توضیح بدی خیلی عالی می شه...مرسی بابت توضیحات;)
 

moji.com

عضو جدید
کمک به com

کمک به com

سلام به همگی
من این ترم تنظیم شرایط دلرم،ولی نمی دونم درباره چی تحقیق کنمو از کجا مطلب گیر بیارم:(:cry::cry::cry:
یه سری موضوع که استادمون گفته ایناس:
تعیین سرعت باد در ساختمان
آیرودینامیک ساختمان
پنجره و کمیت روشنایی
شرایط کوران هوا
تاثیر کج باران در نما
اصول معماری کویری
انرژی حاصل از نیروی باد
سیر تکامل شیشه های شفاف و کاربرد در معماری و ......
تورو خدا کمکم کنین:cry:

سلام دوست عزیز من این درس رو گذروندم و جزوه هاش و دارم ولی نمی دونم چه جوری برات بفرستم :que:
 

forbiddenland

عضو جدید
- نور پردازی هتل ها

- نور پردازی هتل ها

یکی ازبهترین مکان هایی که می توان به تفسیراهمیت نور پردازی در آن پرداخت هتل هاست. این انتخاب از آن جهت صورت گرفته که هتل از فضاها و فعالیت های پیچیده و چند گانه با کاربری 24 ساعته تشکیل شده و لذا تو ضیع نور پردازی آن شامل توضیع نور پردازی فضاهای گوناگون می شود و طیف گسترده ای از اطلاعات در این زمینه را در بر می گیرد کدر ادامه به تعریف این بخش ها و فضا های گوناگون و چگونگی طراحی آنها با نور می پردازیم

- هال ورودی

شاید یکی از مهمترین بخش های هتل باشد. هال ورودی جایی است که هتل باشد . حال ورودی جایی است که هتل و میهمان در آن هویت می یابد . تصوریری که در مشخص از بیرون ساختمان داشته در این بخش تقویت یا دگرگون می شود . بنابراین به اهمیت جذاب و پذیرا بودن این بخش پی می بریم . در فضایی ثابت نور پردازی این خاصیت را دارا است که چنان تنظیم شود که در شب هنگام پس از یک روز فعال محیطی راحت بوجود آورد که در عین حال خواب آور نباشد و در صبح زود همه چیز پر انرژی باشد تا هم برای کسی که نیمه شب وارد هتل می شود جذاب باشد و هم برای مسافری که صبح هنگام هتل را ترک می کند . برای این فضا استفاده از نورهای متمرکز در زمینه ای از نور محیطی پیشنهاد تا در جهت یابی به میهمانان کمک کند . چشم ناخودآگاه به سمتی که نورانی است توجه می کند و در آن ناحیه به کنج ها و لبه ها متمرکز
می شود پس بهتر است تاکید بیشر بر طراحی نورهای خطی و مشخص کننده لبه ها باشد .
- پذیرش

قمست پذیریش را می توان با شدت نور یا رنگ متفاوت چنان طراحی نمود که بیشترین نظر را در هال ورودی جذب می کنند . در این بخش بهتر است از نورهای رو به پایین که بالای میز قرار دارند استفاده شود تا هم به مشتری کمک کند و هم به کارکنان برای کارهای نوشتاری و خواندنیشان . در مصالح به کار گرفته شده در این قسمت باید توجه نمود تا بازتابی ایجاد نکنند بهتر است برای پذیرا تر شدن این بخش از نورهای گرم و صفحات نورانی در زمینه عمودی اشتفاده شود . نورهای محیطی و سقفی در این قسمت باید چنان باشد که چهره مسافران و کارمندان ملایم تر و زیبا تر جلوه کند .
در کل در طراحی این مجموعه باید چنان صحنه ای ایجاد شود که به طور نامحسوس مراجعان را به خود جلب کند .
- راهروها

راهروها از آن دسته فضاهایی هستند که معمولاً توجه خاصی به طراحی آن نمی شود . اکثر راهروها صرفاً فضاهای ارتباط طولانی و بی بهره از نور طبیعی برای رسیدن به اتاق ها هستند . نور پردازی در جذاب کردن این فضا می تواند بسیار خوبی داشته باشد . همانطور قبلاً ذکر شد این فضاها از نور روز بی بهره اند به این جهت باید تمام مدت شبانه روز نور پردازی شوند و به این دلیل هم جنبه زیبا شناسی آن مطرح است و هم صرف انرژی از جنبه زیبا شناسی می توان در راهروها از سیستم کنترا استفاده کرد که خود به خود در ساعات مختلف روز میزان نور را تنظیم کنند مثلاً در ساعت 3 صبح نور خیره کننده و یا در آغاز روز نور بی رمق و فضای تاریک ایجاد نشود . نورپردازی موضعی در محل تابلوها ، شماره ها و بکار گیری نورهای کفی در امتداد جدارهای راهرو می تواند به ایجاد دیدهای متنوع در طول روز کممک کند . برای مطلوب تر کردن فضای راهرو های طولانی می تواند در نقاطی این فاصله را با تعریف واحدهایی از نور حجمی شکست و نور خطی را که دنبال کننده مسیر است با نورپردازی یک شی تزئینی ، درهای عبور ، لوستر های آویز یا دیواری قطع کرد و یک ایست بصری در ریتم ایجاد .
به کار گرفتن نور پردازی سقفی به تنهایی سایه های رعب آور ی در فضا ایجاد می کند در کنار این نوع نورپردازی بهتر است که جدارهای عمومی نیز نورانی شود تا حس تجدید فضا و ترس از فضای بسته را کاهش دهد . استفاده از لامپهای فلورسنت فشرده برای صرفه جویی در مصرف انرژی پیشنهاد می شود .
- رستوران
بررسی انواع هتل ها ثابت می کند که فضای رستوران ها بهتر است با نورپردازی ویژه طراحی شود . نکته ای که در نورپردازی این فضاها تاکید شود این است که فضا ها و چهره ها گرم و آرام به نظر آیند و بدین منظور باید نور پردازی تعدیل شده ای از سمت بالا و طرفین صورت گیرد تا فضایی ملایم خلق کند . می توان از یک سیستم کنترل هوشمند نور برای نورپردازی صحیح فضاهای صبحانه ، ناهار و شام استفاده کرد . با توجه به نوع غذایی که هر رستوران سرو می شود . می توان نورپردازی را چنان تنظیم کرد که مدت زمانی که مشتری می تواند در محل بماند را تعیین کند .
مثلاً در رستوران های غذای سریع یا آماده ضمن استفاده از مصالح سرد و فلزی انعکاسی از نورهای تند و رنگی ماندن طولانی مدت مشتری را میسر نمی سازد . اما در رستوران های مجلل که قابلیت صرف غذا و بحث و استراحت طولانی را دارد از نورپردازی گرم با کمک لایه مختلفی از نور و استفاده از مجسمه ها و دسته گل را مورد تاکید قرار می دهند . می توان قسمت های مختلف دیوار را نورانی کرد و قسمت های انتزاعی مختلف آفرید . در فضاهای پذیرایی می توان از نور افکن های متغیر چند رنگ و رقص نور به عنوان عناصر رویای تزئینی برای کاهش سردی این محیط های بزرگ استفاده کرد
- اتاق
طراحی اتاق ها از آن جهت که مسافر بیشترین وقت خود را در طول اقامت در هتل در آن می گذراند بسیار پر اهمیت است . اما معمولاً هتل داران از یک سری رنگ های یکنواخت و فضای سنتی با لامپ های استاندارد در این اتاق ها استفاده می کنند که این کار اولاً به جهت بودجه و دوماً به جهت ترس از مواجهه مسافران با فضایی غیر منتظره و غیره متعارف است . اخیراً توجه هتل داران به کمبودهای نور پردازی در اتاق ها جلب شده است و به همین جهت نورهای شبانه ای طراحی شده است . فیبرهای نوری که منبع نوری قابل لمس و کنترل راحتی را ایجاد می کنند و در مصرف انرژی هم صرفه جویی می کنند و در مقایسه با لامپ های کم ولتاژ هالوژن مقرون به صرفه ترند .
- حمام

تا مدت ها نور پردازی این بخش نادیده گرفته می شد . اما امروزه می دانیم به کمک نورپردازی می توانیم این فضا را جذاب ترین فضا برای مسافران کنیم . برای جذاب تر کردن حمام بهتر است از منابع نوری کم ولتاژ استفاده کنیم . در این فضا آینه نقش نقطه اصلی تمرکز است بهترین روش استفاده از نور از پهلوی آیینه است تا نور ملایمی به چهره دهد این نور حتماً باید گرم باشد . نورهای فروافکنی نیز باید با دقت تعبیه شود اگر این نور از بالا بر چهره بتابد سایه های نامطلوبی ایجاد می کند و همچنین نباید طوری باشد که انعکاس آنها از آینه صورت گیرد . خوب است بالای دوش هم چراغ سقفی داشته باشیم که بدون آن دوش یک سوراخ سیاه به نظر می رسد
- سالن های جشن و اتاق های چند منظوره
این فضا ها در هتل ها در هتل ها منابع درآمدی سرشاری هستند و از این جهت اندیشیدن تمهیداتی برای زیبا کردن این فضا ها ضروری به نظر می رسد . پیچیده ترین قسمت سالن های چند منظوره سالن های رقص هستند . برای این فضاها علاوه بر آلمان های تزئینی خاص طیف وسیعی از انواع نورپردازی هم مورد استفاده قرار می گیرد . انواع فرو افکن ها ، نورهای حجمی ، دیواری ، نورهای کاربردی ، چلچراغها باید با دقت و متناسب ابعاد و نور لازم فضا انجام گیرد البته امروزه ببا انواع نورهای متحرک ، لیزری و دیجیتالی تعویض شده اند . میزها و رومیزی ها می توانند با نورهای ولتاژ پایین شاخص شوند . بهتر است این نورها قابلیت تغییر رنگ داشته باشند تا برای مراسم مختلف تنظیم شوند . با استفاده از نورپردازی می توان یک فضای بزرگ را به فضاهای کوچک تقسیم کرد . به طوری که یک فضای نورانی بخش تجمع را نشان داده و به وسیله فضاهای تاریک پارتیشن بندی شود . وجود لامپهای راهنما برای نشان دادن راه به تازه واردان ضروری است .
هنگام صرف غذا با نورهای ملایم و اشیائی کاملاً نورپردازی شده به محیطی گرم تبدیل می شود اما همان فضا هنگام رقص باید با نورهای متغیر نقطه ای رنگی و پرتحرک شود و همه چیز در تاریکی گم شود .
برای صحنه های نمایش استفاده از نورهای سقف آویخته پیشنهاد می شود . به طوری که قابل کوتاه یا بلند شدن باشد و علاوه بر آن به نورپردازی از کف آن هم باید توجه شود .
- اتاق های ملاقات
این اتاق ها معمولا در قسمت های تاریک هتل واقع اند به همین دلیل نورپردازی آن اهمیت می یابد . از آن جهت که این اتاق ها گاهی پذیرای افرادی هستند که 8 تا 10 ساعت بی وقفه در آنجا به بحث می نشینند باید دار ی فضایی گرم و فراگیر باشد ایجاد چنین فضایی به وسیله نورهای متمرکز مشخصی قابل کنترل و صفحات نورانی برای دیدن فیلم و غیر نورانی برای نوشتار و عکس های چاپ شده امکان پذیرر است .
- امکانات رفاهی و ورزشی
این فضاها امروزه در هتل ها نقش پررنگی دارند و شامل طیف وسیعی از فعالیتها شامل خدمات بدن سازی ، سلامت بخشی در قالب استخر شنا ، سونا ، اتاق بخار ، حوضچه اب سرد ، ماساژو سالن زیبایی است . برای این فضا ها احتیاج به نور پردازی خاصی است که وسعت بیشتری را القا کند . برای این کار همراه با نور ملایم محیطی در محل اتصال دیوار به سقف از نورهای خطی به صورت باند سارسری استفاده می شود .
تمام سطح دیوارها طراحی می شود و برای ایجاد تمرکز در نقاط خاص از نورهای متمرکز استفاده می شود . ابزارها و دستگاههای فلزی قابلیت انعکاس و پخش نور را دارند بهتر است از این خاصیت آنها استفاده کرد . در استخر ها نیز این خاصیت در آب وجود دارد پس میتوانیم آن را به عنوان سطح اصلی بازتاب نور در نظر بگیریم . استفاده از سقف های کاذب منحنی در استخرها پیشنهاد می شود همچنین نوعی حبابهای نوری که در زیر آب و محیط مرطوب به کار می رود می تواند به کار گرفته شود . در اتاق های سلامت بخشی از آنجا که جوان تر و زیبا تر ماندن برای افراد مهم است استفاده از هالوژن ، تنگستن پیشنهاد می شود . چون معمولاً افراد در این اتاق ها چشم به سقف می دوزند استفاده از نور زننده در سقف جایز نیست . نور این اتاق ها باید قابل کنترل باشد تا با توجه به فعالیت در حال انجام در آنها فضایی ملایم یا تند ایجاد کند .
- نمای بیرونی
با وجود تمام سرمایه گذاری ها و تلاش ها در داخل هتل اگر نمای بیرونی آن به خصوص در شب زیبا نباشد زیر سوال می رود . این نر پردازی می تواند حضور هتل را اعلام کند و تصویری دعوت کننده از ان بشازد و این به هزینه روشن نگهداشتن بیرون هتل در تمام طول شب می ارزد .
تناحیه ورود به هتل در شب کاملاً باید مشخص شود . علاوه بر نمای عمودی هتل نور پردازی حیاط و فضای سبز آن هم الزامی است . انواع نورپردازی در مقیاس وسیع با پروژکتور ها و لیزرها در این جهت قابل استفاده است . می توان در نمای هتل با نورانی کردن حدود و تاریک نگه داشته سطوح یکنواحت طرح هتل را در شب دگرگون کرد و تصویری که در روز در ذهن بیننده نقش بسته را به بازی گرفت .
- پارکینگ
نمی توان در هتل ها ورودی شاهانه برای جلوی آن در نظر گرفت و راه ارتباطی پارکینگ با هتل را یک راهروی تاریک گذاشت . داخل پارکینگ را می توان با نور محیطی محور روشن و با نورهای خطی تقسیمان آن را نشان دارد . قسمت انتظار آسانسور می تواند با جدارهایی از آجر شیشه ای جدا شود و با نورهای رنگی زمینه مشخصی گردد .
در کل استفاده از نورهای رنگی برای در آوردن فضای پارکینک از محیطی کاملاً کاربردی می توان استفاده کرد .
 

mahyarSAMSUNG

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
راست میگه منم اومده بودم همینو بگم . تمرینات جدید رو نمیگید ؟ فردا دوشنبه امتحان اسکیس دارم . بین دخترا و پسرا توی دانشگاه ورامین ( سما )
 

pooneh12345

عضو جدید
کاربر ممتاز
فقط اومدم بگم من هیچ اطلاعی در این زمینه ندارم
اصلا منتظر کمک من نباشید;)
 

??????

عضو جدید
sky

sky

سلام.بابا دق کردیم اینجا از بچه های ارشد کسی نیست:crying2:
حالا واسه اینکه یخ این تایپیکو بشکونم........
1
2
3
بزن به افتخارم:w17::w17::w17::w17:
آخه 20 ابان تولدمه :w33::w32::w32::w32::w32:ایول بابا حالا اقایون همه دسا بالا دس دس دس:w17::w17::w17:
خانوما بیکار نشینن بیان وسط :w42::w42::w42:بدوون اها حالا شد:w15:
کادوها فراموش نشه
همتونو دوست دارم هزارتا.................:w15::w15:
 

armhta

عضو جدید
[
بچه ها نظرتون دربارهی کانسپت طره اسب یا سیالیت برای هتل کنار پیست سوار کاری چیه؟؟؟:D
ممنون میشم با خط نظر بدین;)
 

zhsaffar

عضو جدید
حالا واسه اینکه یخ این تایپیکو بشکونم........
1
2
3
بزن به افتخارم:w17::w17:
آخه 20 ابان تولدمه :w33::w32::w32::w32:ایول بابا حالا اقایون همه دسا بالا دس دس دس:w17::w17:
خانوما بیکار نشینن بیان وسط :w42::w42::w42:بدوون اها حالا شد:w15:
کادوها فراموش نشه
همتونو دوست دارم هزارتا.................:w15:

اولا اينكه تولدت خيلي مبارك باشه!:w17:
دوما كاربر گرامي...ميخواي سايت * * * * * شه؟:w25::w07:
 

armhta

عضو جدید
چی میگی این وسط طره اسبم کجا بوده دیگه؟:surprised:
بابا خودت که طره اسب نداری اسبت داره به دسته موی پیشانی اسب میگن طره اسب;)
حالا من یهو کدوم وسط ظاهر شدم نکنه ....:(
راستی ایده یکی از دوستام هم ریتم صدای پای اسب....پیتیکو....پیتیکو....
کی بلده اهنگ درست کنه؟؟؟؟ هر کی بلده ریتمشو برامون بذاره:D
 

hamidarchitec

عضو جدید
بابا خودت که طره اسب نداری اسبت داره به دسته موی پیشانی اسب میگن طره اسب;)
حالا من یهو کدوم وسط ظاهر شدم نکنه ....:(
راستی ایده یکی از دوستام هم ریتم صدای پای اسب....پیتیکو....پیتیکو....
کی بلده اهنگ درست کنه؟؟؟؟ هر کی بلده ریتمشو برامون بذاره:D


من یه فکر بهتر دارم . صدای پای اسب در حالت یورتمه :لغ ... لوغ ...لغ ... لوغ:D
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا