پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

  • در مورد معماري باشد

    رای: 0 0.0%
  • در حد امكان در مورد كارهاي اجرايي باشد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
وضعیت
موضوع بسته شده است.

eMJey

متخصص AutoCAD
کاربر ممتاز
دید در معماری

دید در معماری

تو این تاپیک می خواهیم در مورد دید در معماری بحث بشه.امیدوارم مفید باشه.
 

eMJey

متخصص AutoCAD
کاربر ممتاز
Gwanggyo City Centre

Gwanggyo City Centre

این عکسها مربوط به مرکز شهر Gwanggyo در کره جنوبی که 35km با سئول فاصله داره.البته قراره در آینده ساخته بشه.
این مرکز شهر به " قدرت دید " معروفه.















منبع:استاد
 

banafshe_87

عضو جدید
yeki bedade man berasa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

yeki bedade man berasa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

salam be dustane architect:gol:azatun ye maghale dar morede rabeteie divar va saghf mikhastam :twisted:mamnun misham komakam konid ye ruzi jobran mikonam:w27:very much
 

سناتور

عضو جدید
نادر خلیلی درگذشت :(
http://radiozamaaneh.com

«تنها دویدن»*


نادر خلیلی معمار ایرانی درگذشت. (Cal-Earth)
نادر خلیلی معمار و پژوهشگر ایرانی مقیم آمریکا روز چهارشنبه پانزدهم اسفند ماه در کالیفرنیا درگذشت. خلیلی در سال 2004 میلادی به دلیل طرح های خلاقانه اش در استفاده از ساده ترین امکانات محیطی و ایجاد سازه هایی مقاوم در برابر زلزله با مطالعه در معماری خشتی مناطق کویری ایران، برنده جایزه معماری آقاخان، از معتبر ترین جوایز معماری شد. او مبدع روش هایی به نام گلتافتن و خانه های سرامیکی و همچنین ابر خشت بود. در دهه هشتاد میلادی او طرح هایی را برای ایجاد اقامتگاه در کره ماه به سازمان فضایی آمریکا، ناسا، پیشنهاد داد. او همچنین موفق به دریافت تقدیر نامه از سازمان ملل متحد و همچنین انجمن معماران آمریکا به سبب مطالعه و طراحی خانه های ارزان قیمت و مقاوم برای اسکان بی سرپناهان شده بود. پیکر نادر خلیلی روز سه شنبه بیست و یکم اسفند ماه به خاک سپرده شد.

* «تنها دویدن»، نام یکی از کتابهای مرحوم خلیلی است که در آن از سفرهایش به کویر ایران می‌گوید.
من هم تازه با این معمار وکارهاش اشنا شدم در برنامه ای از ایشان تقدیر شد...اما چقدر دیر... گفته شد متاسفانه در ایران از طرح های خلیلی استقبال نشد اما کار خلیلی خارج از ایران مورد تقدیر قرار گرفته... *خانه ای برای بی سرپناهان** یادش گرامی**
 

memar

عضو جدید


خدایش بیامرزدش !!!!!!!!!!!!!!
واقعا که تنها درویدن کتاب فوق العاده ایست !!!!!!!!!
اگه نخوندین وقت رو از دست ندین .. حتما بخونین ..
 

silver art

عضو جدید
سلام

سلام

با سلام خدمت مهندسان و دوستان عزیزم اینم از کتاب آموزش اتوکد 2008 در 723 صفحه با بهترین کیفیت . امیدوارم لذت ببرید. راستی نظر یادتون نره.

با عضویت در خبرنامه وبلاگ از جدیدترین برنامه ها و مقالات به صورت هفتگی با خبرشوید​



دستتون درد نکنه
اما برای استفاده پسورد می خواد
تو اون سایتی هم که گفتین رفتم اما چیزی پیدا نکردم می شه راهنمایی کنید یا اگه براتون مقدوره پسوردو بذاررین
مرسی
 

optimistic

عضو جدید
مرسی.جالب بود.
فقط اگه یه ذره بیشتر در موردش توضیح می دادی بهتر بود.:w27:
 

Arc84

عضو جدید
خیلی جالب بود ..... فقط اگر در موردش توضیح بیشتر می دادی بهتر می شد ... در هر صورت ممنون
 

ZAKERI1

عضو جدید
سلام

سلام

سلام اگه ممکن هست یه مقاله در مود زمان در معماری میخواستم
 

n_m

عضو جدید
طراحی هنرستان

طراحی هنرستان

سلام من یک سری اطلاعات راجع به طراحی هنرستان میخوام.(ضروری)
 

loe kan

عضو جدید
كمك..ك..ك...ك

كمك..ك..ك...ك

من مي خوام كارشناسي ارشدم رو طراحي داخلي بخونم منابعش چيه؟
 

eMJey

متخصص AutoCAD
کاربر ممتاز
توضیح بیشتر

توضیح بیشتر

باشه.چند روز صبر کنید توضیح بیشتری میدم همراه عکسهای دیگه.
 

maral63

عضو جدید
age kasi mitone komakam kone

age kasi mitone komakam kone

ba salam be dostane mohtaram.man ye komaki az shoma daram,lotfan age kasi dar morede anvae gharardad ha baraye tahghigh dare vasam bezare.mamnon misham
 

maral63

عضو جدید
kasi dar morede anvae gharardardaye memari matlabi drae?

kasi dar morede anvae gharardardaye memari matlabi drae?

ba salam be dostan.bacheha kasi dar morede anvae gharardadhaye memari memari matlabi dare?vase tahghighe modiriyat mikham.age kasi dare,ya ketabio mishnase ke mitone komakam kone,ya siti hast behem moarefi kone.mamnon misham
 

sepass707

عضو جدید
طراحی موزه

طراحی موزه

سلام دوستان
پروژه این ترمم طراحی موزه است
اگه پلانی از موزه های معروف دارین ممنون میشم
مخصوصا موزه میلواکی (کالاتراوا)
مرسی
 

khanoome.shirin

عضو جدید
مدرسه در آینده

مدرسه در آینده

سلام
تروخدا یکی کمک کنه ... باید یه مدرسه در 100 سال آینده طراحی کنیم.شما یه طرحی دارین به من بدین ؟ من 5 شنبه باید تحویل بدم
 

p.a.r.i

عضو جدید
سلام

خسته نباشید

ضمن خوش آمد گویی خواهش میشه فینگلیش تایپ نکنید.
2- از عنوان کمک و ... هم استغاده نکنید لطفا.


در مورد مقاله: یعنی نحوه ارتباط و جزئیات اتصال سقف و دیوار؟
 

pinar

عضو جدید
نقش رنگ در معماری

نقش رنگ در معماری

یکی از ملاحظات روانشناختی رنگ که در کاربرد هنری رنگ اهمیت دارد ، بررسی تأثیرمتقابل رنگ ها است . جلوه یا اثر هر رنگ در جوار رنگ دیگر تغییر می کند هر رنگ نسبت به دیگری میزان تیرگی یا روشنی ذاتی اش را می نمایاند . معکوس کردن این ترتیب طبیعی ، ناسازگاری رنگی به بار می آورد.هر رنگ دارای سه صفت یا سه بُعد دیداری مستقلا تغییر پذیر است : فام ، درخشندگی و پرمایگیفام ، صفتی از رنگ است که جایگاه آن را در سلسله ی رنگی ( از قرمز تا بنفش) معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مرئی – مشخص می کند قرمز ، زرد و آبی را فام های اولیه می نامند و چون مبنای سایر فام ها هستند ، رنگ های اصلی نیز نام گرفته اند . فام های ثانویه عبارتند از : نارنجی ، سبز و بنفش که از اختلاط مقادیر مساوی از دو فام اولیه حاصل می شوند . فام های ثالثه از اختلاط فام های اولیه و ثانویه به دست می آیند : زرد- نارنجی( پرتقالی) ، نارنجی- قرمز ، قرمز- بنفش ( ارغوانی) ، بنفش- آبی ( لاجوردی) ، آبی- سبز (فیروزه ای) ، سبز- زرد (مغز پسته ای) . دوازده فام نامبرده را با ترتیبی معین در چرخه ی رنگ ، نشان می دهند .
در چرخه ی رنگ ، فام های ثانویه و ثالثه ای که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته اند ، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنارهم ساده ترین هماهنگی رنگی را پدید می آورند .مادامیکه این رنگها با رنگهای خالص سفید و سیاه ترکیب شوندایجاد بیشماری از رنگها و سایه های مختلف مینمایند
درخشندگی، دومین صفت رنگ است و درجه ی نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می کند(غالبا ً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می برند) . معمولا ً درخشندگی رنگ های فام دار را در قیاس با رنگ های بیفام می سنجند . در چرخه ی رنگ ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی ( معادل خاکستری تیره ی نزدیک به سیاه) را دارد .
پرمایگی (اشباع)، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می کند ( گاه واژه ی شدت را در این مورد به کار می برند ) . فام های چرخه ی رنگ صد در صد خالص اند ولی در طبیعت به ندرت می توان فام خالصی یافت . همچنین ، کمتر رنگیزه ای حد اشباع فام مربوطه در چرخه ی رنگ را داراست .
رنگهای درخشان به تنهایی جذاب هستند اما اگر در یک الگو یا ردیفی منظم قرارگیرند از نظر بصری تاثیر بیشتری خواهند داشت. این نوع آرایش یک ساختار ساده را بر این رنگها حاکم میکند و در نتیجه یک مفهوم و یا نوعی نظم را، ورای حضور محض رنگها، منتقل خواهد کرد.
دیوارها و پیش زمینه های روشن رنگ های سرد ، مختصر کاهش در دمای بدن نگرنده ایجاد می کنند و رنگ های گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می شوند . به لحاظ بصری ، رنگ گرم پیش می آید و رنگ سرد پس می نشیند.
پنجره ها و مبلمان با زمینه رنگ و سایز متوسط در مبلمان و پنجره هائی با سایز بزرگ شاهد آن خواهیم شد که رنگ انها با یکدیگر مخلوط خواهد شد و از لحاظ تأثیر گذاری بر محیط غالب خواهند شد ثبات از بین خواهد رفت و تلویحاً نوعی تکان بصری ایجاد خواهد نمود.با مبلمان وپنجره های متوسط و با رنگی متعادل و متوسط خواهیم توانست ترکیب بندی با ثبات داشته باشیم. هر ترکیب بندی را میتوان کارآمد دانست به شرط این که عناصر صحنه به طور موثر با بینندگان مورد نظر آن، ارتباط برقرار کند. در اغلب موارد، نکته اساسی در شناسایی عناصر کلیدی صحنه نهفته است تا با نظم مبلمان و میزان نور ، آنها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه، بیرون بکشید. همین اشیاء مزاحم، صحنه ها را مخدوش میکنند و همچنین،بهتر است به جای تمرکز زیاد روی جزییات خیلی خاص، تنها روی ساختار کلی صحنه تمرکز کنید. چرا که تاثیر آنها در مقابل ترکیب بندی عمومی، بسیار سطحی است.
ملحقات تیره از این رو چشمان شما به سمت رنگ تیره تر کشیده میشوند و شما در روشی قادر خواهید بود ملحقات واثاثیه ها را نظم دهید تا هادی دید وکیفیت بصری روان باشند .
رنگ زندگی است زیرا جهان بدون رنگ برایمان مرده جلوه میکند,رنگها ایده آغازین وثمره نور اصلی بدون رنگ هستند و مقابل آنها تاریکی بدون رنگ است.نور اولین پدیده در جهان است از طریق رنگها روح و طبیعت زنده جهان را برایمان آشکار میسازد.
همچنین کلمه و آوای آن,شکل و رنگ اش,رگه های اصلی از ذات فوق طبیعی است که ما تصویری اندک از آن داریم.همانطور که صدا,رنگ , جلا به لفظ می بخشد,همینطور هم رنگ بطور طبیعی به فرم شکل خاصی میدهد.ماهیت اصلی رنگ طنینی از تصورات خیالی است و در این حالت رنگ موسیقی است.زمانی که اندیشه مفهوم, قاعده مندی,لمس رنگ و طلسم آن,شکسته است انگاه در دستان خود جز جسم بی روح چیز دیگری نداریم.
رنگ های نارنجی و آبی,رنگ های مکمل هستند و مخلوط این رنگها,رنگ خاکستری بوجود می آورد.وقتی ناظر در این مکان قرار میگیرد,نورهای متفاوتی دریافت خواهد کرد که این نورها متناوباً با نارنجی و آبی است و دیوارها این رنگها را با زوایای دائماً متغیرانعکاس میدهد.این تاثیر متقابل احساسی از غنای رنگ به انسان می بخشد.
رنگها نیروها و انرژی های درخشنده ای هستند که چه آگاه و چه ناخود آگاه روی ما اثر مثبت و منفی خواهند داشت.هنرمندانی که شیشه های رنگین خلق می کنند از رنگ برای خلق چنان محیطی معنوی و اسرار آمیز استفاده میکردند که اندیشه های پرستش کنندگان را بر دوش شاهین معنویت به پرواز درمی آورند.اثرات رنگ نه تنها از لحاظ بصری بلکه از جنبه های روان شناسی و روان شناختی نیز باید بررسی شوند.
سطوح رنگ باید شکل,وسعت و حدود خود را از خود رنگ و نوسان شدت آن (رنگ)کسب کند نه اینکه با خطوط از پیش معین شده باشد.
همچنین,شکل ها نیز دارای خصوصیت گویا ومعنی دار نظام زیباشناختی خود هستند.در طراحی,این کیفیت های معنی دار شکل و رنگ می بایست با یکدیگر مطابقت داده شوند.
یعنی شکل و رنگ در معنی دار بودن و مفهوم خود یکدیگر را تایید و اثبات نمایند.سه شکل اصلی مربع,مثلث و دایره نیز مانند سه رنگ اصلی قرمز,زرد و آبی دارای خصوصیات مفهومی و بیانی مشخص هستند.
مربع,نمایانگر ماده,وزن و حدود مشخص است وحسی از کشش و امتداد و تجربه حرکت را القاء میکند.مربع با رنگ قرمز منطبق است و وزن حجم قرمز با شکل سنگین و ساکن مربع مطابقت دارد.
مثلث با زوایای حاد و تند,تاثیر ستیزه جویی,پرخاش و تهاجم را ایجاد میکند.مثلث سمبل تفکر است و حالت وخصوصیت بی وزن آن با زرد روشن هماهنگی دارد.
دایره بر عکس مربع,احساسات را ملایم و معتدل میکندو حس آرامش و حرکت آرام و آهسته را القاء مینماید.دایره سمبل روح است که در درون خود همواره در حال حرکت است.
تطابق و تناسب هر رنگ با شکل مربوط به خود مستلزم همانندی و توازن است.اگر رنگها و شکل ها در بیان مفاهیم و حالات توافق داشته باشند,تاثیرات آن دو چندان خواهد بود
 

amin_mokari

عضو جدید
کمک فوری

کمک فوری

سلام
اگه زحمتی نیست اطلاعاتی در باره شهرکهای علمی و تحقیقاتی (معماری شهرک زمین مورد نظر -هزینه تقریبی ساخت - ساختمان های مورد نیاز -)[وکلا معماری به من بدید
 

mspars

عضو جدید
سلام درصدای من بصورت زیره اگه کسی نظری داره بگه :
زبان 43
دروس فنی 60
درک عمومی 71
تاریخ 45
منظر 46
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا