پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

  • در مورد معماري باشد

    رای: 0 0.0%
  • در حد امكان در مورد كارهاي اجرايي باشد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
وضعیت
موضوع بسته شده است.

yasi

عضو جدید
احمد شاه قاجار

احمد شاه قاجار





محمدعلي شاه و عده أي از درباريان در باغ شاه چند روز قبل از بمباران مجلس




احمد شاه قاجار در ابتداي سلطنت





احمد شاه قاجار در نوجواني به اتفاق عده أي از درباريان




احمد شاه قاجار و محمدحسن ميرزا وليعهد به اتفاق عده أي از همكلاسيها و معلمان خود
 

underwood

عضو جدید
من ممنونم که نظرتو گفتی ولی احساس می کنم منظور من را درست متوجه نشدی
 

کدخدا

مدیر بازنشسته
sketch up 7 pro

sketch up 7 pro

http://www.4shared.com/get/72534131/947ef13/Google_Sketchup_7_Pro.html
اینهم، ورژن پرو. من الان دارم دانلود میکنم . با ورژن فری کار کردم عمده تغییر روی کامپوننتها بود. خیلی جالب بود ... مابقی تغییر چندانی نداشت . help 800 صفحه شده!!!

خب اینم توی sketch up بود اینجام گذاشتم.
 

nox20

عضو جدید
سلم براتون چندتا پلان معماری دارم


file:///C:/Documents%20and%20Settings/best/Desktop/1.bmp


file:///C:/Documents%20and%20Settings/best/Desktop/2.bmp
 

barkhordari

عضو جدید
مجمومه میدان نقش جهان

مجمومه میدان نقش جهان

مجموعه حکومتی-تجاری-مذهبی و عمومی---->میدان نقش جهان
 

erick

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا عالیه عالیه توضیخاتت مصطفی جان;)...این سبک درس دادنت رو خیلی دوست دارم...بازم مرسی
 

mmbidhendi

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خبری نیست ؟ :) اسپم میکنم ... میبینم تعداد بیننده ها بالاست ولی خبری از مطلب و .. نیست . خودم دوربین دستم نیست که براتون عکس بذارم .. ولی میخوام براتون چند تا عکس از نحوه اجرای بتن پیش تنیده بذارم .. :)
 

shima_architect

عضو جدید
پرسپکتیو دو نقطه ای با دید مورچه

پرسپکتیو دو نقطه ای با دید مورچه

سلام
من دارم یه پرسپکتیو از این پلان که پلان یک open آشپزخونه هست رامیکشم.
این یه پرسپکتیو دو نقطه ای با دید مورچه هست.ولی اونچه که مشکله اینه که همونطور که در پلان میبینیم جهت دید ما از راسته که یک سزی نقاط به خط افق عمود میشن.
نمیدونم باید چی کار کنم.
لطفا راهنماییم کنید.:(
 

پیوست ها

  • DSC00605.JPG
    DSC00605.JPG
    32.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • DSC00606.JPG
    DSC00606.JPG
    25.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

معماری سنتی

عضو جدید
سلام خسته نباشید
من معماری سنتی هستم.اگه دوست داشته باشید فایلهای اتوکد را برام میل کنید تا پرسپکتیو را براتون طراحی کنم.
 

masi_r7

عضو جدید

به نظر مياد كه اين ساختمون اونقدر ارزشاي معمارش كمه كه حتي نميشه در مورئش نقد بنويسي.اون حجم كه روي ورودي تجاري هستش خيلي سنگينه و اين فرم استوانه با اون پنجرهاي با ريك وافقي هيچ تناسبي نداره. حتي اين پنجرهاي نماي پشتي با فرم قوسدار هم هيچ تناسبي با پنجرهاي ان طرف ندارد.وهمچنين قسمت بالاي ساختمون وپايين اون هم به هم چفت نشدن .
 

sanaz950

عضو جدید
سلام به همه
من بازم سوال دارم....
در مورد كاراي دكوراسيون داخلي گفته بودين دستمزد به بين 9 تا 18 درصد حساب ميشه حالا سوالم اينه : اگه موقع كار يكي از كارا مثلا نقاشي رو خود كارفرما به عهده بگيره ( يه نقاش آشنا داشته باشه و بخواهد اونو واسه كار بياره ) اونوقت از اون كار باز هم درصدي به ما تعلق ميگيره يا نه ؟
 

HSS

عضو جدید
سلام.میبخشین فایلای کد دیتایلارو هم دارین؟ممنون میشم اگه دارین برام بذارین.
 

badgir

عضو جدید
سلام.من راجع به سقف کامپوزیت یه عالمه مطلب لازم دارم.لطفا کمک:w42:
 

MY WORLD

عضو جدید
کاربر ممتاز
كجايين؟؟؟ چرا كسي اينجا نيست؟
سلام عزیزم.خوبی؟
خودت هم کم پیدایی! میدونم داری برای کنکور درس میخونی ولی بد نیست اینجا هم مثل تاپیک ناپیوسته فعال باشی.
در باره ی دانشگاه و این که کجا میگیره و کجا نه اصلا فکر نکن.چون این مسائل الان غیر از اینکه فکرتو بیخود مشغول میکنه کار دیگه ایی نمیکنه.
من امسال که دفترچه اومد و دیدم حدود 100 نفر از ظرفیتا کم شده نمیدونی چه حالی داشتم ولی باز هم لطف خدا بود و ما بنده های عجول.
الان هم فقط به خدا توکل کن و حسابی درس بخون.دلم میخواد سال دیگه بیام و تو ی رجایی ببینمت.
برات برای تو و همه ی اونایی که امسال کنکور دارن دعا میکنم.انشاالله موفق باشی.
درس بخونیا باشه ؟!
 

bahar_landscape

عضو جدید
بهار

بهار

سلااااااااااام بچه ها.
این تاپیک مخصوص کنکوری های تنهاس :smile:
اینجا همه پشتیبان همدیگه ن و واسه خوندن واسه کنکور به هم کمک می کنن.
این تاپیک واسه بالا بردن انگیزه و ساعات درسی شماس.
کنکوری ها خوش اومدین.

سلام.....فک نکنم هیشکی به اندازه من بی خیال باشه:surprised:
فقط صبحا می خونم....انگار نه انگار 40 روز دیگه کنکوره:biggrin::confused:
 

vahid1900

عضو جدید
معماری باروک1

معماری باروک1

تاریخچه وویژگی های کلی
شايد خيلي تعجب آور به نظر برسد كه اصطلاح باروك در ابتداي امر بيشتري به قصد ريشخند و استهزاء به كار مي رفت تا اشاره به سبك متكاملي كه امروز مي شناسيم . اين اصطلاح كه هنوز هم محل مناقشه ي صاحبنظران تاريخ هنر است اصطلاحي ست كه تعريف قطعي آن حتي با در نظر گرفتن جميع شرايط دشوار به نظر مي رسد . با در نظر گرفتن اينكه كليت فرهنگ غرب همواره به گونه اي پيش رفته كه عناصر دوران ما قبل در عين گسست در آن حفظ مي شدند و بدين لحاظ گسست در عين پيوست را در روند آن شاهد هستيم .
توصيفي كه از هر دوره ي معماري ارائه مي دهيم نه بدان معناسب كه دوره اي خالص و ناب را توصيف كنيم كه هيچ ارتباطي با دوره هاي پيشين خود ندارد ، بلكه منظور از توصيف ويژگيهاي كلي آن است كه به مشخص ترين و برجسته ترين عناصر موجود در روح دوران جديد بپردازيم . به همين ترتيب دوران پيشين خود ندارد بلكه منظور از توصيف ويژگيهاي كلي آن است كه به مشخص ترين و برجسته ترين عناصر موجود در روح دوران جديد بپردازيم . به همين ترتيب دوران صد و پنجاه ساله ي هنر باروك را از ابتداي قرن هفدهم تا ميانه ي قرن هجدهم در نظر مي گيريم . گروهي از مورخان مي گويند واژه ي باروك از كلمه barroco در زبان پرتغالي و شكل اسپانيايي آن Barrueco مشتق شده كه به يك مرواريد بدشكل و غير قابل قلتان اشاره مي كند ، اين اصطلاح هنوز در ميان جواهر شناسان خبره ي غربي در تركيب « مرواريد باروك » زنده است. گروهي هم بر اين نظرند كه اين واژه از ايتاليايي Barocco مشتق است كه در قرون وسطا به فيلسوفاني اطلاق مي شد كه هدفشان توصيف مسائل و موانع فلسفي در شماي منطقي صرف بود ، يعني بدون انگيزه ي روحي و معنوي . باروك را بايد به طور معمول همراه با روكوبه ياد آورد كه آن هم اصطلاحي مبهم است ، اما به احتمال قريب به يقين از واژه ي rocaille در زبان فرانسه مشتق شده كه براي نامگذاري تزئينات صدفي قرن شانزدهم در معماري داخلي قصرهاي فرانسوي به كار مي رفت . آيا واقعا عجيب نيست كه اين اصطلاحها هر دو به مفاهيمي دريايي ، صدف و مرواريد ، اشاره مي كنند ؟ و آيا امواج سنگي در هم پيچيده در معماري باروك مي توانند ارتباطي با مفهوم دريا داشته باشند ؟
باروك و ركوكو را در واقع مي توان دو جنبه از يك هنر و در امتداد يكديگر در نظر گرفت : اما از جهت خاصي هر دو براي ما حائز اهميت هستند ، كه شايد بتوان آنها را به عنوان نخستين سبكها به معناي واقعي كلمه در معماري داخلي در نظر گرفت . در طي اين دوران است كه معماري ، نقاشي و مجسمه سازي و حتي موسيقي در قالب تركيبهاي جديد با يكديگر و به تزيين و آرايش به كار آمدند. معماري و مجسمه سازي در اين دوران بيشتر تصويري شدند ، و هنر تصويري نقاشي به هنري توهمي بدل شد . هيچ دوراني به اندازه ي باروك همه ي هنرها را با يكديگر تركيب نكرده است . در هيچ دوراني موسيقي به عنوان هنري انتزاعي عجين نشده بود . هدف از هنر باروك پيش از هر چيز ايجاد ارتباطي بي واسطه با مخاطب و لذت بصري بود و اين كار را به ياري رنگهاي تند ، سطوح طلا كاري ده ،نور پردازي درخشان و بافتها و تزئيناتي پيچيده و درهم تنيده به انجام مي رسانند . دغدغه ي نخست باروك جنبه ي نمايشي هنري و وهم حاصل از آن در ذهن بيننده بود . سقف كليساهاي دوران باروك را بنگريد : اين سقفها نقاشيهاي فراواني بر خود دارند ، نقاشيهايي كه بي واسطه به ديده ي عبادت كنندگان مي آمدند و توجه آنها را بلافاصله به سمت مسائل قدسي و ماورايي جلب مي كردند . و نور گير هاي متعددي داشتند كه نور را به شيوه اي يك سر متفاوت به درون هدايت و توزيع مي كردند ؛ يكي از معماران متاخر باروك به نام ويتونه ( Vittone) در سال 1726 نوشته كه وجود اين نبدهاي سوراخ دار باعث مي شود كه نور از اوج گنبد به درون هدايت شود ،و كليسا و فضاي درونش با وضوح بيشتري احساس شوند .
 

vahid1900

عضو جدید
معماری باروک2

معماری باروک2

معماران باروك در قرن هفدهم از كليسا براي گسترش ايمان در ميان مردمان و در دل نهادهاي تازه تاسيس دولتي و مدني استفاده مي كردند ؛ درست عين آهنگ سازان باروك كه تقريبا هميشه چنين منظوري از آهنگ سازي را در ذهن داشتند . قصرهاي باروك وسيع و بسيار گسترده ساخته مي شدند تا تجسمي باشند از امر لايتناهي بر روي زمين و از نظم دولت . فضاي باروك جهت دار است ، تنشي دروني دارد ، از درون به هم مي پيچد و به فضا قالب و جسمانيت مي بخشد و از اين نظر با فضاي استوار و ثابت كلاسيك تفاوت دارد معمار كلاسيك مجسمه ي يكي از خدايان يا قديسان را در ميانه ي ميدان ، يا در صحن مدور ،يا بـــر روي پايه اي استــوانه اي مي نهاد و معمار باروك همان مجسمه را بر روي يك رف ، در كنج ، يا در قاب قرار داد . فضاي كلاسيسيسم رنسانس فضايي است انفعالي كه ذهن و ديده ي بيننده را به تامل در تقارن محض خود فرا مي خواند . اين فضا را از هر منظري كه مورد ملاحظه قرار دهيد ،متقارن و زيبا است و بي شمار پرسپكتيو در آن لحاظ شده است . حال آنكه يك ساختمان باروك يك محور اصلي دارد و چند نقطه ي ديد عمده كه زيباييهاي معماري را بايد از آن نقاط مورد بررسي قرار داد . تاكيد اصلي در معماري باروك بر مدخل ورودي ساختمان پاو يون اصلي آن و يك نقطه ي اوج مركزي است . ساختمان باروك معمولا به شيوه اي طراحي كه بتواند ميدان مقابل خود را در آغوش بگيرد نخستين طرح جانلونتسو برنيني (Gianlorenz Bernini) براي لوور و نيز به ميدان رو به روي كليساي سان پي يترو در رم توجه كنيد گاه مجموعه هاي ساختمان هاي باروك شامل بناهايي مي شود كه هم ميدان اصلي و هم خيابانهاي منشعب از آن را در مي نوردند.
بناهاي باروك
بناهاي باروك در شمار نخستين بناهايي هستند كه بر محيط پيرامون مسلط و چيره شده اند و بر زمينه ي آنها خوش نشسته اند ؛ يعني درست در برابر بناهاي رنسانس كه خود را از طبيعت كاملا جدا مي كنند و مي دانند .
سبك باروك
سبك باروك خيلي زو به شاخه هاي گوناگون تقسيم شد كه دو شاخه ي قدرتمند تر از آن ميان شايان توجه بيشترند : باروك در فرمهايي كه تحت سيطره ي كليساي رومي قرار داشت ( بخشهايي از جنوب آلمان ، بوهميا ،اتريش و لهستان ) ، و ديگري در ميان فرهنگهايي پروتستان اروپاي شمالي ( انگلستان ،هلند ،و ديگر مناطق شمال اروپا ) . در شاخه ي نخست فرمهاي معماري همانند فرمهاي موسيقي باروك آزادي و كنش بيشتري احساس مي شود و در دومي محدوديت بيشتر و نبود خود انگيختگي ؛ اما در عين حال در سمت باروك شمالي هم نمونه هاي حيرت انگيزي از ظرافت طبع و خلوص نظر به چشم مي خورد كه گاه خيره كننده اند ؛ به عنوان يك نمونه كليساي جامع ( كاتدرال ) سينت پال در انگلستان اثر رن ( Wern) را مي توان ذكر كرد.
واژه ها و اصطلاحات
واژه ها و اصطلاحاتي كه با هنر باروك مربوط مي شوند ، عبارتند از سر زندگي ، تجمل ،شكلكهاي اغراق آميز از خطوط مستقيم ، شكلكهاي پرواز كننده ، فضا در حالت انفجار ،نامتوازن ،بي قرينه گي ، پو ياي مورب ،تاثيرات ژرف نما، زود گذري ،واقع نمايي ، چشم فريبي ، بي قرينگي ، پو يايي مورب ، تاثيرات ژرف نما ، زود گذري ، واقع نمايي ، چشم فريبي ، هنر جنبش ، هنر زياده روي . در هر صورت اين سبك هنري داراي روحي از حركت و جنبش است كه نقطه مقابل سكون كلاسيك است . باروك به معناي شيوه اي از نقاشي و سبكي از معماري و پديده اي فرهنگي است كه توانمندي زبان گو ياي خود را در هنرهاي نفيس يافته است . باروك بيش از هر چيز هنري ديداري است . باروك چيز پيچيده اي است كه پيچيدگي اش به غناي آن مي افزايد . باروك هنر جنبش ضد تجدد ديني است .
معماري
معماري : بسياري بر اين عقيده اند كه معماري باروك از ايتاليا آغاز گرد يد ، و بخش بزرگي از اروپا را زير پو شش و گستره خود در آورد . اين معماري پو يايي خاصي دارد . از ويژگي ها معماري و هنرهاي ديگر حفظ تعادل و وحدت آفريني در ميان عناصري متراكم و گوناگون است .
معماري باروك با مايه گرفتن از انسان گرايي ، بساط « شيوه گري » را برچيد و در مقابله با خود با ضوابط كلاسيك حق اولويت را از عقل گرفت و به احساس سپرد . در معماري باروك ماهيت اصلي آفريده ها عبارتند از :
ايجاد هماهنگي و هنجار در ميان عناصر و مضاميني گوناگون و در هم آميخته ،‌طرحي فراخ و در مقياس بزرگ در فضا ي شكوهمند و ابهت انگيز ، و از طرفي هدف اصلي باروك تعبيه فضايي كلي در مركز و منظم كردن فضاهاي فرعي و نماي ورودي و اصلي بنا را سرانجام به خدمت گرفتن عناصر اصلي پيكر تراشي و نقاشي و ساير هنرهاي تزييني براي ايجاد اثري كامل . معماري باروك داراي صلا بت ساختماني و جسارت و ابهتي خاص خود بود ،‌كه بعدها شيوه « روكوكو » از آنها كاست و بر خاصيت سبكي ، ريز نقشي و شادي انگيزي و زينت تزييني سطحي مي افزود و عدم تقارن در تزيينات را پيشه كرد.
كليساي سن پترويكي از شاهكارهاي معماري باروك ، كليساي سن پترو در روم است ،‌كه در اين دوره تكميل گرد يد . پلان متراكم در مركز آن چنان كه ميكلانژ و برامان ته طراحي كرده بودند پذيرفته نشد ، لذا طرح بازسازي آن به فردي به نام « كارلومادرنو» داده شد و او سه بلوك را به صحن افزود و نقشه را از تقارن نقطه اي به تقارن محوري تبديل نمود. ولي طرح او با مرگش تكميل نشد سپس « جوواني برنيني » به عنوان هنرمند بزرگ عصر باروك طراحي ميدان عظيم مقابل كليساي سن پيترو را به عهده گرفت.
كليسا را با دو بال ذوزنقه اي همگرا به ميدان بيضي شكل رو به روي كليسا متصل كرد . در زير گنبد اين بنا ،‌خيمه مقدس را كه داراي ستونهاي مارپيچي است تعبيه نمود. لازم به ذكر است كه بناي فوق الذكر در دوره رنسانس ساخته شده بود ،‌ولي در اين زمان تكميل شد
 

یاکاموز

عضو جدید
####جایزه ی معماری پریتزکر####

####جایزه ی معماری پریتزکر####

جایزه ی معماری پریتز کر(pritzker Architecture Prize)که هرسال به یک معمار زنده به خاطر کارهای بزرگ دوران زندگیش اهدا می گردد توسط خانواده ی پریتزکر و از طریق بنیاد هایت(Hyatt Foundation)در سال 1979 بنیان گذاشته شد.
هدف این جایزه که اغلب به عنوان "نوبل معماری" "معتبر ترین جایزه ی معماری" و یا"بزرگترین افتخار رشته ی معماری"توصیف می شود بزرگ داشت یک معمار زنده است که کارهای ساخته شده ی اومجموعه ای از ویژگی هایی همچون استعداد بینش و تعهد بوده و از طریق هنر معماری کمک های قابل توجه و ماندگاری به بشریت و محیط ساخته شده عرضه کرده باشد.
عنوان جایزه از نام خانواده ی پریتزکر گرفته شده است که از دیرباز به خاطر پشتیبانی از فعالیت های آموزشی و مذهبی و خیریه ی اجتماعی و علمی و پزشکی و فرهنگی در شیکاگو مشهور بوده اند.
خانواده ی پریتزکر به علت علاقه ی شدیدشان به ساختمان که ناشی از اشتغال آنان به توسعه ی هتل های هایت در اقصی نقاط جهان می باشدوهمچنین بدین خاطر که معماری به عنوان یک تلاشر خلاقانه در جوایزه نوبل در نظر گرفته نشده است رشته ی معماری را برای اعطای جایزه برگزیده اند.
توماس.جی.پریتزکر رئیس کنونی بنیاد هایت در خصوص تاریخچه ی جایزه ی پریتزکر چنین توضیح می دهد:(خانواده ی ما به عنوان ساکنان بومی و اصلی شیکاگو به خاطر زندگی در خاستگاه آسمان خراشها شهری مملو از ساختمانهای طراحی شده توسط طلایه داران معماری همچون لوئیس سالیوان و فرانک لویدرایت و میس وندررو و بسیاری از افراد دیگر اطلاعات و آگاهی زیادی در باره ی معماری داشتند.)
او در ادامه میگوید:(ما در سال 1967 یک ساختمان نیمه تمام خریداری کردیم تا آن را به دفتر هایت در آتلانتا تبدیل کنیم.آتریوم بالا آمده ی آن در همان حالت اصلیش به خوبی قابل استفاده بود و از این رو به بخش نمادین هتل های هایت در سراسر جهان تبدیل شد.خیلی زود تاثیر مسلم این طرح بر حال و هوای مهمانان و طرز برخورد کارمندانمان مشخص گشت.با اینکه معماری شیکاگو توجه ما را نسبت به هنر معماری جلب نموده بود لیکن کار ما برای طراحی و ساخت هتلها مارا از تاثیری که معماری میتواند بر رفتار انسان داشته باشد آگاه نمود.
از این رو در سال1978 زمانی که ما به فکر بزرگداشت معماران زنده افتادیم کاملا متاثر از هنر معماری بودیم.پدر و مادرم بر این باور بودند که یک جایزه ی هدف مند گذشته از اینکه باعث افزایش و تقویت آگاهی وتوجه عمومی نسبت به ساختمانها خواهد شد خلاقیت بسیار زیادی نیز در حرفه ی معماری ایجاد خواهد نمود.
از سال 1979 تا کنون هر سال یک برنده برای جایزه ی معماری پریتزکر انتخاب شده است بجز سالهای 1988و2001 که در هر یک از این سالها دو برنده برای دریافت جایزه معرفی گردید.
نامزد های دریافت جایزه از تمامی کشور ها پذیرفته می شوند.پذیرش نامزدها در سالهای مختلف طی یک روند پیوسته صورت میگیرد و در ژانویه ی هر سال پایان می یابد.نامزدهای پذیرفته شده بعد از پایان این مدتبه طور خودکار برای جایزه ی سال تقویمی بعددر نظر گرفته می شود.انتخاب نهایی برنده از میان نامزدها بدون در نظر گرفتن ملیت نژاد عقده یا ایدئولوژی آنها توسط هیئت داوران بین المللی با رای گیری مخفی انجام می شود. تا به امروزبالغ بر 500 نفر از بیش از 47 کشور جهان نامزد دریافت لین جایزه بوده اند.
مراسم اهدای جایزه به خاطر تجلیل از معماری سایر دوره های تاریخی و با کارهای برندهای پیشین جایزه هر سال در یکی از نقاط مختلف جهان که از نظر تاریخی و یا معماری دارای اهمیت و ارزش باشند برگزار می گردد.
بسیاری از روشهای برگزاری جایزه ی پریتزکر همچون شیوه ی گزینش برندگان و اعطای پاداش ها دقیقا مشابه جایزه ی نوبل طرح ریزی شده اند.
برندگان جایزه ی پریتزکر یک پاداش 100000 دلاری و یک تقدیر نامه رسمیو از سال 1987 یک مدالیون برنز دریافت می کنند.تا پیش از این سال یک مجسمه ی هنری مور به هر برنده اهدا میشد.
منبع(کتاب معرفی 7 معمار_تالیف:محمدحسین احمدی شلمانی)
 
آخرین ویرایش:

معمارباشی

عضو جدید
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=64314

یه سر به این تاپیک بزن شاید بتونه کمکت کنه ...
موفق باشی ...

(ممنونم از معماری سنتی بابت کمکش ولی بچه ها یادمون نره همیشه ماهر گیری یاد دادن به مراتب بهتر و سودمندتره تا یه ماهی اماده به کسی دادن .... معماری سنتی عزیز اگه لطف کنی و اموزشش رو بگذاری کمک بسیاری به بچه های دیگری هم که همین مشکل رو دارند می کنی ...)

بازم ممنونم از شما دو دوست عزیزم ...
 

mordab_0002003

عضو جدید
سلااااااااااام بچه ها.
این تاپیک مخصوص کنکوری های تنهاس :smile:
اینجا همه پشتیبان همدیگه ن و واسه خوندن واسه کنکور به هم کمک می کنن.
این تاپیک واسه بالا بردن انگیزه و ساعات درسی شماس.
کنکوری ها خوش اومدین.
سلام یه سوال دارم:warn:
میخواستم بدونم واسه قبولی دانشگاه غیر انتفاعی چند ماه باید درس بخونم
در روزی 6 ساعت لطفا مرا راهنمایی کنین:redface:
 

یاکاموز

عضو جدید
دوستانه عزیز واقعا ممنون از اینکه با تشکرها و امتیاز دادن های بیش از اندازتون منو به انجام فعالیت بیشتر تشویق کردین...........:w20:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا