کسی راجع به سرفصلهای زیر مقاله داره :
شناسنامه ساختمان و 1نمونه
نشست ساختمان
ترکها در ساختمان
تمیز کردن ساختمان
ترمیم سطوح بتنی
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسی راجع به سرفصلهای زیر مقاله داره :
شناسنامه ساختمان و 1نمونه
نشست ساختمان
ترکها در ساختمان
تمیز کردن ساختمان
ترمیم سطوح بتنی
چرا در مورد معماری اسلامی تحقیق نمیکنی تا به این نتیجه برسی که معماری ایران کمترین تأثیر رو از اسلام گرفته. تأثیر اسلام در معماری ایران به اندازه ی تزینات مسجد بوده نه بیشتر.
میتونی در مورد استفاده از عوامل طبیعی در معماری ایران(مثل نور، باد، آب و درختان ) بگی.
مسجد امیر چخماق یزد هم خیلی جالبه حتما داستانشو شنیدی........ اون هم به هندسه ی فروکتال اشاره داره که برایه اون زمان واقعا بینظیره.
اگه خوشت نیومد بگو که چنتا موضوع بهت بگم.
سلام بچه ها من پايان نامه ام راجع به موزه آبه. كسي ميتونه بهم كمك كنه ممنون مي شم.
ممنون مي شم آخه مطالبم خيلي كمه و نتونستم چيز زيادي گير بيارم.
دوست عزیز باور کن خیلی خوشهالم که میبینم. اینقدر اطلاعات داری و اهل مطالعه هستی.البته باید بگم این جمله که " تأثیر اسلام در معماری ایران به اندازه ی تزینات مسجد بوده نه بیشتر..." اصلاً درست نیست.مفاهیمی مثل هفت آسمان، هشت بهشت، سلسله مراتبی بودن آسمان،،و بهشت و جهنمی که تو اسلام خیلی روش تاکید دارن در کل معماری دیده می شه ، نه فقط تزئین.
"هشت" فقط اون ستاره ی هشت پر روی کاشی ها یا شمسه نیست، "هشتی" که تو قسمت ورودی منازله از همین جا می یاد.یا عالم سلسله مراتبی که کاملاً تو خونه ها این سلسله مراتبی بودن رو میبینیم، ورودی ،هشتی، دالان، حیاط، ایوان و . . . که ورود به هر فضا آدابی داشته نه مثل خونه های طراحیه امروزی که تا در ورودی رو باز میکنی میفتی تو پذیرایی و اتاق خوابا اونم بدون مقدمه... .
و بهشت که خود باغ ایرانیه و فقط در حد قالی نیست.
به هر حال چه معماری اسلامی چه معماری ایرانی چه بخوایم اینارو از هم جدا کنیم چه نکنیم چه بخوایم روش اسم بگذاریم به نظر می رسه که کل معماری غیر قابل تفکیک و دوره بندیه چون مهم خود اثره و مهم اون تفکر حاکم بر معماره و مطمئناً معمار اون دوره می دونسته داره چیکار می کنه چون معماریش نشون دهنده طرز تفکرش بوده و اونقدر هم حاکم بوده که معماری ایرانی-اسلامی چه تو مصر باشه چه ایران چه اسپانیا و چه فیلیپین با یه نگاه قابل تشخیصه که این معماری ایرانیه.
کتاب حس وحدت نادر اردلان رو بخونید.
نگرش نسبت به معماری ایران برحسب نظر معماران وصاحب نظران 7 تاست:
1- باستان شناسی
2 -عرفان
3- گوناگونی بناها وفضای شهری
4- اسطوره شناسی
5-انسان شناسی
6-ادبیات فارسی
7-تاریخ وتاریخ هنر
منظورم اینا بود که پیدا شد.
دوست عزیز باور کن خیلی خوشهالم که میبینم. اینقدر اطلاعات داری و اهل مطالعه هستی.
ولی باور کن اکثر اون چیزایی که ما به معماریه اسلامی نسبت میدیم برداشتهای شخصی خودمونه.
مثلا همین گنبد، که به دلیل تغییر شکل پلان مربع به دایره، نشانه ی عروج انسان به عالم مجردات میدونن. اما الان همه ی ما میدونیم که گنبد تنها به دلیل کمبود مصالحی مثل تیر چوبی برایه احداث سقف به وجود اومده.
یا همون مفهوم عدد هفت که خودتون بهش اشاره کردید خیلی پیش از اسلام در مکاتب قابالایی، زرتشت و حتی هندو، تقدس خاص بوده.
خلاصه اینکه هر چیزی با گذشت زمان در گرداب فراموشی دستمایه ی تخیل انسان قرار میگیره و از درون اون حادثه ها متولد میشه، که معمولا حقیقت نداره.
تازه خونه هایه سنتی ما هم اونقدرا بدون عیب نیستن. نمونش اینکه همه ی اونا حتی یه پنجره هم به فضایه بیرون ندارن، که الان برایه مردم امروز واقعا زجر آوره.(البته برایه مردم اون زمان لازم بود(متأسفانه))
طراحی فرهنگسرا-همراه با مطالعات
سلامسلام دوستان
1 پیشنهاد دارم:
نمیدونم چه جوری اما بیاین کاری کنیم که اینجا فقط شادی باشه چطوره؟
سلام خوش امدی . . .منم 2 واحد معماری پاس کردم مهمون افتخاری نمیخواید ؟
منظورتون کدوم 2 واحده ؟سلام خوش امدی . . .
جریان 2 واحد معماری چیه؟؟؟
سلام..س...ل...ا...م بروبچ معمار منم اومدم .
سلامیکی اینکه نبودن پنجره تو خونه های سنتی بر میگرده به همون مفهوم "درونگرایی" که قبلاً هم گفتم (اگر متن نوشته های قبلیم رو کامل خونده باشی) که جهت دید رو به حیاط مرکزی باز می کردن.البته اینم بگم که الان به این نتیجه رسیدن که معماریه این منازل اصلاً درونگرا نیست که من به هیچ وجه نمی خوام این بحث رو اینجا باز کنم.
دوم اینکه راجع به "گنبد" توصیه می کنم بیشتر مطالعه کنی چون مطلبی که راجع به نبود تیر چوبی گفتی اصلاً و ابداً درست نیست.
من اصلاً نمی خوام بحث مفهومش رو بکنم و بگم گنبد یعنی تعالی.....
گنبد مربعی هست که با انجام تقسیمات هندسی به شش ضلعی و هشت ضلعی و . . . به قدری تبدیل می شه تا اینکه میرسه به دایره و درواقع مسئله ی اتصال اتاق مربع شکل با سقف نیمکره بدین شکل حل می شه و ما اون مقرنس کاریهای زیبا رو داریم که مثل "استالاکتیک" و کریستالهای آویزان تو سقف غارهاست.
پس مسئله سازه ای هم هست، نه فقط عرفانی!
پس یه نگاهم به گنبد کلیسای "سانتا ماریا دل فیوره" شاهکار "برونلسکی" در دوران رنسانس و در فلورانس ایتالیا بنداز و بدون که برونلسکی به هیچ وجه مشکلی با نبود تیر چوبی نداشته!!!
خوشحالم که این بحث رو ادامه دادی و وادار به بحثم کردی.
موفق باشی.
مسابقه زیاد داریم و دوستان هم همه فعال هستن...سلام
بهتره یه فکری بکنیم. که همینطوری پیش هم بمونین.
اینجوری زود جذابیتش رو از دست میده.
یه مسابقه ی با مزه یا یه چیزی که شما بگید.......