پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

  • در مورد معماري باشد

    رای: 0 0.0%
  • در حد امكان در مورد كارهاي اجرايي باشد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
وضعیت
موضوع بسته شده است.

كوچولو

عضو جدید
كمك جديه!!!!!!!!!!!!!!!

كمك جديه!!!!!!!!!!!!!!!

:(بابا يكي به دادم برسه.چه گروه باحالي!!!!!!!!
اين همه جار زدم در مورد پروژه ام يعني اينجا يه با معرفت نيست كه ببينه من چي ميگمممممممممم................خيلي با حالينننننننننننننن
 

Anooshe

عضو جدید
کاربر ممتاز
:(بابا يكي به دادم برسه.چه گروه باحالي!!!!!!!!
اين همه جار زدم در مورد پروژه ام يعني اينجا يه با معرفت نيست كه ببينه من چي ميگمممممممممم................خيلي با حالينننننننننننننن

خب پروژت در مورد چیه؟
 

نجوا

عضو جدید
سلام
عیدتون مبارک باشه!!
ممکنه اگر کسی سوالات کنکور آزاد 87 رو داره تو سایت بگذاره.هر چی گشتم پیدا نکردمشون.
 

khanoome.shirin

عضو جدید
بچه ها منم هستم ... ما اول باید یه مدرسه تحلیل کنیم . (ایرانی و خارجی ) که من نمیدونم چیکار کنم . .
هرکسی هم در مورد یه موضوع باید تحقیق کنه . تحقیق من در مورد اقلیم هست .
بعدشم باید سایت رو تحلیل کنیم .
یه جزوه هم دارم استاد داده . خیلی زیاد هست ولی اگه موضوع خاصی بخواین براتون اسکن میکنم .
 

po0pak

عضو جدید
:(بابا يكي به دادم برسه.چه گروه باحالي!!!!!!!!
اين همه جار زدم در مورد پروژه ام يعني اينجا يه با معرفت نيست كه ببينه من چي ميگمممممممممم................خيلي با حالينننننننننننننن
خب موضو شو بگو اگه از دست کسی بر بیاد تا اونجا که من میدونم کوتاهی نمی کنن;)
 

architect_esf

عضو جدید
قابل توجه همه مممممهندسان باشگاه مهندسان ايران

قابل توجه همه مممممهندسان باشگاه مهندسان ايران

شما اسم خودتون رو گذاشتين مهندس ؟؟؟ :biggrin:
 

movahedihadi

عضو جدید
بازار

بازار

سلام
موضوع طراحی 1 ما پروژه مجتمع تجاری است .هرکسی هر اطلاعی در مورد این موضوع داره دریغ نکنه .پلان ،سایت پلان و ...... متشکرم


movahedihadi@yahoo.co,
 

ww_ss_ww

عضو جدید
salam

salam

سلام .میشه درباره انتقاد یه معمار یا نظریه پرداز معروف از تعریف معماری یه سایت یا مقاله بهم معرفی کنید
ممنون میشم
;)
 

architect_esf

عضو جدید
شما اسم خودتون رو گذاشتين مهندس ؟؟؟

شما اسم خودتون رو گذاشتين مهندس ؟؟؟


قابل توجه همه مهندسين و مهندسات باشگاه مهندسان ايران مخصوصا علماي گرانقدر ، مديران و مدعيون مجازي .
فيثاغورث كجا بود؟

سلام مهندس! این روزها همه را مهندس صدا می‌کنند و خیلی از همایش‌ها و رشته‌های تحصیلی هم عنوان مهندسی دارند؛ در حالی‌که‌هیچ ربطی به هندسه و ریاضیات و محاسبات نداشته و ندارند. در قدیم هر کسی که هندسه می‌دانست، مهندس بود اما حالا فکر می‌کنیم که اگر عنوان مهندسی به یک برنامه بدهیم، همه‌چیز درست می‌شود؛ مهندسی فرهنگ، مهندسی علوم انسانی، مهندسی منابع طبیعی، مهندسی کشاورزی و... غافل از اینکه کار با این حرف‌ها درست‌بشو نیست و به قول سعدی: قصه به هر که می‌برم فایده‌ای نمی‌دهد/ مشکل درد عشق را حل نکند مهندسی.
این هفته به هندسه قدیم ایران و میراثی که از بابل به آن رسیده نگاهی می‌اندازیم. اولین بار است كه این مطالب به افتخار صفحه رازهای سرزمین من به چاپ می‌رسد و تازه بعضی از نکته‌های دست‌اولش هم هنوز در دنیا به گوش کسی نرسیده.
بد نیست بدانید
واژه هندسه در زبان فارسی و عربی از واژه اندازگ پهلوی آمده و در واقع با ترجمه متن‌های پهلوی به عربی، اندازگ به شکل معرب هندسه درآمد.
برخلاف آنچه فکر می‌کنند که ایران باستان همه چیز را دربست از بین النهرین می‌گرفته، این طور هم نبوده و در زبان‌های سامی مثل آرامی و عربی و ... بسیاری از واژگان علوم هندسه و ریاضیات، وام‌واژه‌های ایرانی‌اند و از ایران به آن سمت رفته‌اند.
بابلی‌ها صاحب قدیمی‌ترین دانش هندسه جهان بوده‌اند و ایرانی‌ها وارث هندسه و ریاضیات بابلی شدند.
از زمان هخامنشی، بابل جزئی از تمدن ایران باستان شد و این روند تا دوره اسلامی ادامه یافت. مانی - پیامبر بزرگ زمان ساسانی – می‌گوید: «پزشک هستم از بابل زمین».
اسطخری در کتاب مسالک و ممالک، بابل را بهترین سرزمین ایرانی می‌داند و...
همان‌طوری که امروزه انگلیسی، زبان علمی دنیاست و قرن‌ها عربی، زبان علمی ایرانیان قدیم بود، در زمان هخامنشی هم زبان بابلی یکی از زبان‌های علمی ایران باستان بوده؛ به همین خاطر کتیبه‌های هخامنشی همگی یک ترجمه بابلی هم دارند.
هندسه ایران باستان به 2 شاخه هندسه عملی و هندسه نظری تقسیم می‌شد اما توجه و تلاش ایرانیان قدیم بیشتر به شاخه عملی بود تا نظری. هندسه عملی یا به قول امروزی‌ها هندسه کاربردی، هندسه‌ای بود که در مشاغل و کارهای مختلف از آن استفاده می‌شد؛ مثل: معماری، ریخته‌گری، حجاری، سنگ تراشی و .... هندسه نظری یا به قول امروزی‌ها هندسه محض به اصول و مبانی و بحث های پایه، کلی و نظری هندسه می‌پرداخت.
اولین‌بار است که مجموعه مطالب مربوط به کتیبه‌های هندسه باستان در ایران انتشار می‌یابد؛ این مطالب، بخشی از کتاب زیر چاپ تاریخ ریاضیات در ایران باستان و پایان‌نامه‌ای با همین عنوان از نویسنده است.
بابابزرگ مسائل
قدیمی‌ترین کتاب هندسه؛ 16 مسئله در 5 موضوع مختلف در 2 روی یک لوح؛ 6 مسئله درباره دایره‌ها، 5مسئله درباره چهارضلعی‌ها، یک مسئله درباره مثلث‌ها، 3مسئله درباره شکل آجرها (مهندسی عمران)، یک مسئله درباره چند ضلعی های محاطی که قضیه فیثاغورث را مدت‌ها پیش از به دنیا آمدن او، مطرح کرده.
کي می‌تواند این مسئله را حل کند؟

نگاه کنید! روش به‌دست‌آوردن مساحت چنین حجمی را بلدید؟ این هم یک صفحه از یک کتاب هندسه و ریاضیات قدیم ایران است که علی بن یوسف بن علی منشی در قرن ششم‌هجری به زبان فارسی نوشته؛ نامش لُب الحساب است. می‌دانید در قرن 6 هجری در اروپا چه خبر بوده؟ چشمتان روز بد نبیند؛ بگذریم.
کتابخانه گلی


بعضی از این لوح‌ها یک برگ از کتاب و بعضی دیگر یک فصل از کتاب و بعضی‌هایشان هم یک کتاب کامل است و در کنار هم، قدیمی‌ترین کتابخانه تخصصی هندسه جهان را تشکیل می‌دهند. بعضی‌ها فکر می‌کنند انسان 3 هزار سال قبل گمراه و سرگردان بوده ولی ظاهرا با این محاسبات، راهش را خوب پیدا می‌کرده.​
ابر و باد و مه و خورشيد و هندسه

واقعا گل کاشته‌اند. بی‌محاسبه و طراحی، کاشتن این گل‌ها و درختان روی سنگ غیر ممکن بوده. طراحی باغ ایرانی خود یک طرح منظم هندسی است. واژه باغ از ریشه bag در زبان‌های ایرانی به معنی بخش کردن است.
سه سوته حل مي‌كردند

بچه‌های 3900 سال پیش، این مسئله‌ها را مثل کلوچه می‌خوردند. صورت مسئله: مساحت محصور بین 2 مثلث متساوی الاضلاع را پیدا کنید؟
حل مسئله: اضلاع مثلث کوچک را مطابق شکل تا اضلاع مثلث بزرگ امتداد می‌دهیم. 3ذوزنقه درست می‌شود. با محاسبه مساحت 3 ذوزنقه و جمع آنها، مساحت محصور میان 2 مثلث به دست می‌آید.
آقا اجازه مشق من را هم خط بزنید

این لوح، در حفاری‌های شوش پیدا شده و مربوط به 3700 سال پیش است و روشی را برای محاسبه محیط یک چند ضلعی نشان می‌دهد.
در چند جا سعی شده که خط عمودی از مرکز بر اضلاع رسم شود ولی متاسفانه این کار خوب انجام نشده و احتمال می‌رود که کار یک شاگرد مدرسه باشد.
معلم ترسیم درست را انجام داده و بعد هم گوشه لوح را شکسته تا دانش‌آموز دیگری از آن استفاده نکند؛ این قدیمی‌ترین مشق شب هندسه جهان است.
دري كه روی یک پاشنه نمی‌چرخد

نگاه کنید! مهندسان هخامنشی در تخت جمشید 25قرن پیش، چنین طرح هندسی دقیقی را بعد از حساب و کتاب و طراحی، روی سنگ تراشیده‌اند. یکی دیگر از این پاشنه‌ها هم باید قاعدتا آن طرف باشد؛ اصل قرینه سازی در هنر و صنعت هخامنشی.
آن وقت‌ها فيثاغورث كجا بود؟

فیثاغورث هنوز به دنیا نیامده. قدیمی‌ترین لوح هندسه دنیا که پشت و رویش مطالب هندسی نوشته شده، مربوط به 3600 تا 3800 سال پیش است.
روی آن مربعی را می‌بینید که 2 قطرش رسم شده و اندازه اضلاع را رویشان نوشته و قرن‌ها پیش از فیثاغورث، قضیه‌ای را که به نام او مشهور است، اثبات کرده.
- عکس پاييني هم پشت همین لوح است و مسئله را برای یک مستطیل حل کرده.
بی‌نظمی منظم

این خط‌های درهم و برهم، چرکنویس طرح‌هایی هندسی است که پاکنویس آن را همه می‌شناسید؛ تمام کاشی‌کاری‌ها، آجرکاری‌ها، گره‌ها، مقرنس‌ها و... بر اساس چنین طرح‌های اولیه‌ای به وجود آمده‌اند. یک مهندس بزرگ ایرانی به نام ابوالوفا محمد بن محمد بوزجانی نیشابوری کتابی درباره کاربرد هندسه در عمل نوشته و مسائل هندسی زیادی مثل این را برای مطالعه دیگران آورده؛ پس اگر از دوره‌ای لوح گلی و کتاب هندسه نمانده، می‌توان از روی آثار به دانش هندسه آن زمان پی‌برد.
حل‌المسائل هم داشته‌اند

قدیمی‌ترین حل‌المسائل؛ این بخشی از یک لوح بزرگ است که روی آن مسائل مختلف هندسی نوشته شده. روش ارائه مطالب علمی در این لوح، خیلی جالب است زیرا یک طبقه بندی موضوعی از مسئله‌ها را با رسم شکل نمایش می‌دهد و تازه یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های مصور دنیا به حساب می‌آید.
لطف الهی در گنبد لطف‌الله
این هم زیباترین نمونه هندسه کاربردی در ایران قدیم؛ کاشی‌کاری داخل گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان که شاهکار هندسه دوران صفوی است. چند هزار سال دانش بشر به چنین شاهکاری ختم شده.

متاسفم واسه ه....بي خيال :D ... نظر شما چيه ؟
 

نوروز1

عضو جدید
سلام

سلام

سلام سال نو مبارک......من نیاز فوری به پلان و عکس از چند دانشگاه خارجی دارم هر که میتونه کمک کنه..ممنونم
 

نوروز1

عضو جدید
به دادم برسید

به دادم برسید

:cry:سلام سال نو مبارک من چند روزه دنبال عکس و پلان از چند تا دانشگاه معماری میگردم اگه کسی میتونه لطفا کمکککککککککم کنه ممنونم:gol:
 

rahaashiyan

عضو جدید
معماري يا معماري

معماري يا معماري

:que: چرا معماري رو انتخاب كردي قبل از اينكه دانشجوي معماري بشي شناختي ازش داشتي؟ با عشق وعلاقه وارد اين رشته شدي يا براي اسم و رسم كلاسي كه رشته معماري داشت ؟ ميدونستي واقعا كجا داري ميري يا برات پول درآوردن مهم بود ؟:question:

وقتي استادت ازت يه طرح مي خواد چيزي براش ميبري كه چشماش برق بزنه بهت دست مريزاد بگه يا انقدر برات خط خطي ميكنه تا اشكتو در بياره:cry: ؟ :wallbash:(ياپاره اش ميكنه:w00: )
:w32: نظرت راجع به همكلاسيات چيه كار چند نفرشون به معماري شبيه به قول معروف چند نفر تو كلاس كاري ميارن كه بقيه كفشون ببره؟


:w26:
خودتون جزو كدوم دسته اين؟
:gol: درضمن اسم دانشگاهتونو واينكه ترم چندين رو فراموش نكنيد لطفا :w27:
 

margol

عضو جدید
کمک...............................

کمک...............................

سلام به همگی
:gol::gol::gol:سال نو مبارک:gol::gol::gol:
کسی در مورد هنرستان چیزی داره؟(برنامه فیزیکی؟نمونه؟...)
اگه ممکنه زود به دادم برسین.واسه معماری3 میخوام
 

arch.mehr

عضو جدید
سلام دوستان من ترم 5 معماری هستم موضوع این ترممون طراحی گلخانه است که محل عرضه و نگهداری گل باشه . میخواستم اگه میشه راهنماییم کنید.ممنون
 

كوچولو

عضو جدید
موضوع پروژه ام طراحي يه رستوران براي دانشگاست(سلف سرويس)عكس و مطلب و هر چيزي كه براي طراحي يه سلف بايد بدونم كه نميدونم:(....
اطلاعات توي نويفرت به درد جهان سومي ها نمي خوره:(
 

e.69a_h

عضو جدید
سلام به یک پلان وپرسپکتیوجالب آتلیه معماری با فضاهای اتاق کار -اتاق مدیر-اتاق جلسه -اتاق انتظار-سرویس و ابدار خانه -انبار وبه پنج تا پرسپکتیو در باره هدایت نور به داخل فضا نیازمندم کسی می تونه کمکم کنه:)
همیشه یادت باشه که کارهایت را خودت انجام بدی
اگه میخواهی یک معمار یاشی که بتوانی در سالهای آینده برای مردم یک ساختمانی را طراحی بکنی باید بتوانی کارهایت را خودت انجام بدی
من به عنوان یک همکار راهنمایت کردم;)
 

نوروز1

عضو جدید
سلام درخواست راهنمایی

سلام درخواست راهنمایی

سلام من چند روزه که دارم دنبال چند تا دانشگاه خارجی با عکس و پلانشون میگردم لطفا راهنماییم کنید .ممنونم :)
 

ا.پزشکی

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
موضوع پروژه ام طراحي يه رستوران براي دانشگاست(سلف سرويس)عكس و مطلب و هر چيزي كه براي طراحي يه سلف بايد بدونم كه نميدونم:(....
اطلاعات توي نويفرت به درد جهان سومي ها نمي خوره:(


سلام.

اطلاعات نویفرت همه جا استفاده می شه و این جمله بی معنیه که می گی به درد نمی خوره، ولی اگر واقعاً نمی تونی از این کتاب استفاده کنی، " تایم سیور" (time saver) رو ببین.

طراحی سلف و رستوران کار سختی نیست و بخشی هم هست که خلاقیت زیادی میشه توش پیاده کرد.

به نظرم بهتره کتاب زیاد ببینی.
سری کتاب های ! Architectur Now که از شماره 1 تا 5 داره بسیار کارهای خلاقانه ای توش داره.
چون داری برای دانشگاه طراحی می کنی دلیل نمیشه که حتماً نمونه هایی که تو دانشگاهها ساخته شده رو ببینی.
تو همه نمونه های ممکن رو ببین و به دلخواه خودت تغییر بده.

چه اطلاعات خاصی نیاز داری؟طراحی سلف مشکل نیست ولی جاییشو که مشکل داری واضح بیان کن تا کمک کنیم، سوال رو خیلی کلی مطرح کردی.
 

بارسلون

اخراجی موقت
سلام من چند روزه که دارم دنبال چند تا دانشگاه خارجی با عکس و پلانشون میگردم لطفا راهنماییم کنید .ممنونم :)
فصل نامه هنر معماری شماره پاییزش اگه اشتباه نکنم یه دانشگاه از فرانک گهری داشت که نقدشم کرده بود مجله هم که خیلی راحت در دسترس هست.
 

margol

عضو جدید
یعنی هیشکی نمی تونه بهم کمک کنه؟؟

یعنی هیشکی نمی تونه بهم کمک کنه؟؟

:cry:
سلام به همگی
:gol::gol::gol:سال نو مبارک:gol::gol::gol:
کسی در مورد هنرستان چیزی داره؟(برنامه فیزیکی؟نمونه؟...)
اگه ممکنه زود به دادم برسین.واسه معماری3 میخوام
 

respina

عضو جدید
مهم. شهرک نو شوشتر

مهم. شهرک نو شوشتر

سلام. اگر اطلاعاتی در مورد شهرک نو شوشتر کا اقای کامران دیبا دارید لطفا به من کمک کنید
 

respina

عضو جدید
کمک فوری- طرح5

کمک فوری- طرح5

سلام. اگر نمونه هایی از شهرک های مسکونی ایرانی یا خارجی می شناسید یا منبعی در این مورد می شناسید لطفا به من کمک کنید برای طرح این ترمم که طراحی شهرک مسکونیه لازم دارم.
 

نوروز1

عضو جدید
درخواست راهنمایی

درخواست راهنمایی

سلام من چند روزه دنبال چندتا دانشگاه خارجی برای نمونه موردی میگردم لطفا اگه مرجعی دارین بهم معرفی کنین ممنون:cool:
 

ariyaiii_boy

عضو جدید
سلام. اگر نمونه هایی از شهرک های مسکونی ایرانی یا خارجی می شناسید یا منبعی در این مورد می شناسید لطفا به من کمک کنید برای طرح این ترمم که طراحی شهرک مسکونیه لازم دارم.

سلام دوست عزیز .خوبی ؟
من تازه این ترم طرح 5 دارم ،ولی دارم دوستایی که بتونن کمکم کنن.
ازشون میپرسم و اگه بهم کمکی شد حتما" خبرت میکنم .
تا یادم نرفته : بهت قول 100% نمیدم ولی شک نکن دنبالش میرم واست ;)
 

ARCHI-n-TECT

عضو جدید
موضوع پایان نامه:مجتمع فرهنگی تفریحی تجاری

موضوع پایان نامه:مجتمع فرهنگی تفریحی تجاری

کسی رو این موضوع کار کرده؟؟؟؟
کمک!!!!
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا