[ پرزانته ] کارگاه پرزانته وشيت بندي معماری

aradan

عضو جدید
حد اقل 20سطر نوشته در شیت که تمام ذهنیت روی این شیت پیاده شود(اطلاعاتی در مورد پلان ، پرسپکتیو و ...)

مگه نه اينكه بايد كار خودش گويا باشه؟:cool:
يا حد اقل چند سطر
بيست خط مگه چه خبره!!
انشاء كه نمي خوايم بنويسيم
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
مگه نه اينكه بايد كار خودش گويا باشه؟:cool:
يا حد اقل چند سطر
بيست خط مگه چه خبره!!
انشاء كه نمي خوايم بنويسيم
منظورم از نوشته اینه که در مورد پلان توضیح بدی
مثلا فلان جا ورودی هست و ...
 

palet

عضو جدید
سلام به همه . . .
من یه فونت خوشگل پیدا کردم . . .
مدتیه دارم روش تمرین میکنم . . .
میزارم تا ببینین . . .
همه کلمات ر میشه باهاش نوشت . . .
چندتا نمونه هم گذاشتم براتون...
ببینین چطوره؟؟؟؟
سلام فکر کنم نام فونت هم چوبینه؟
مال مریمه
 

aradan

عضو جدید
منظورم از نوشته اینه که در مورد پلان توضیح بدی
مثلا فلان جا ورودی هست و ...

خوب اين درسته
ولي فكر نكن بازم بيست خط نياز داشته باشه
راستي اينها رو از روي كتاب خاصي مي گين؟
اگر مي شه اونو به من معرفي كنين:)
 

makhmal3d

عضو جدید
سلام ميشه بگين نمونه شيت بندي كاراي خارجي رو از چه سايتي ميشه گير آورد يا به چه نامي تو اينترنت سرچ كرد؟خيلي فوريه. ممنون
 

behnaz_arch

عضو جدید
کلاژ فهمیدم چیه
یعنی استفاده از چنتا متریال روی هم به جای رنگ و خط
کلاژتو معماری با کلاژ تو نقاشی متفاوته
نمونه عکس از کلاژ رو براتون میزارم اینجا :




اینا نمونه هایی از کلاژ هستن


یعنی ما می تونیم از این روشهایی که تو عکسها هست برای پرزانته معماری استفاده کنیم
مثلا همین نمونه پائینی که لبه ها رو سوزوندن ؟؟؟؟؟؟:razz:


کلاژ در معماری تا اونجایی که من می دونم باید کمک به شناخت بیشتر و بهتر بنامون یا حتی مسئله مورد بحثمون بکنه در این راستا می تونیم از عناصر گرافیکی همچون خط و نقطه و .... در این کار بهره بگیریم حالا چیدمان این عناصر چطور می تونه باشه من نمی تونم نظر بدم اما به نظر من کلاژ اگر فقط برای زیبا کردن و گرافیکی کردن کارمان باشد بهتره از رنگهای محدودی استفاده بشه

کلاژ بریدن و چسباندن تکه های کاغذ است.
حالا این می تونه برای کاری مانند نقاشی و یا راندو باشه (نمونه در کتاب لین موجود است)
و یا برای ارائه (پرزانته کارمان باشد) ( که حالت گرافیکی به خودش می گیرد) یعنی مثلا میتونید برای بستن عناصری که در صفحه دارید از نقطه های پی در پی استفاده کنید این میتونه به کارتون پیوستگی بده و می تونه چشم رو منحرف کنه پس از عناصر باید درست استفاده کرد



امیدوارم درست نوشته باشم دوستان اگه نظر دیگه ای دارند بنویسند من هم یاد بگیرم
 

*Hani*

عضو جدید
از همه کسایی که زحمت کشیدن و کاراشونو تو سایت گذاشتن واقعاً ممنونم مخصوصاَ کارای ماریا جالب بودن.
به نظر من شیت بندی بیشتر به میزان خلاقیت فرد بستگی داره، چیزایی رو که تا اینجا از این تاپیک برداشت کردم و گفته های اساتیدم+نظر شخصیم اینا هستن:

1- میشه به کار یه فضای سه بعدی داد و فقط به دو بعد محدود نشد (یا با راندو ، یا با استفاده از ایجاد حجم توسط مصالحی مثل تلق، خود مقوا ، برچست و ....)
2- شیت بندی رو با توجه به محتوی کار و ساختمانی که قصد ارائه اون رو داریم انجام بدیم. (مثلاً رنگ شیت متناسب با رنگ ساختمان یا سایتش باشه و حتی برش شیت ها هم میتونه برگرفته از فرم ساختمان باشه...)
3- فرم انتزاعی شده موضوع رو به عنوان پس زمینه و به صورت محو در سایز بزرگ برای القای سریع ایده استفاده کنیم.
4- در مورد نحوه چیدمان شیت کاملاً قبل از پیاده کردن پلان ها و مقاطع و ... فکر شده باشه
5- بین عناصر ارائه شده روی شیت ارتباط بصری از طرق مختلف ( مثل فلش و راندو و برش در شیت و ......)برقرار بشه
6- موقعی که طرح خودش دارای پیچیدگی و شلوغی هست از شیت بندی ساده تر برای جلوگیری از انحراف چشم بیننده استفاده بشه و بالعکس .
7- نوشتار در شیتبندی هر چه کمتر، بهتر و فقط در حد معرفی عناصر

شما هم اگه با من هم نظرید یا در مورد نکاتی که گفتم انتقادی دارید بگید خوشحال میشم.:w16: اگه تونستم شیتامو آپلود می کنم.
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
بچه ها سلام
چنتا چيز تو شيت بندي خيلي مهمه:
1-اولا محدوديتهاي سايت ايده هاي خوبي براي طراحي به ما ميدن كه اگه بتونيم اين ايده هارو به صورت كاملا شفاف و واضح(پرسپكتيو)در بياريم عالي ميشه ،تو كارا هم تا حدي معلومه
2-داده ها تونو فرض كنيد:مطالعات(بر رسي سايت،مطالعات پايه،تكميلي،تطبيقي،ايده ها،و نهايتا نتايج
3-اگه از ماكتتونم عكس 3 بعدي داشته باشين عالي ميشه
4-شاخص ترين رو معمولا وسط بزاريد بهتره
5-بقيه رو هم كه ........(معمارا معمولا خوش سليقه ان)
پاينده باشيد.:w10:
من میگم شاخص ترین کار باید بالا گوشه ی چپ باشه
تاثیرش بیشتره
 

Seesteen

عضو جدید
این شیتا راندوش دستیه..موضوش طراحی یه قسمت از شهر فلورانس


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hilda.s

عضو جدید
موضوع تاپیک خیلی جالبه. تعجب میکنم چرا زرناز در مورد این روش توضیحی نداده. آخه این ترم با یان روش کار کرده...
من در مورد روش کلاژ یه کم توضیح میدم. امیدوارم هنوزم دنبال این بحث باشید و به دردتون بخوره.
یه وقتا کلاژ توی پرزانته استفاده میشه. ینی یه روش برای ارائه ی کار. خب یه چیز سلیقه ایه. الان هم مد نظر من نیست. و در موردش توضیحی نمیخوام بدم
اما از این که بگذریم به روش کلاژ برای طراحی معماری میرسیم. روشی که یکی از به روز ترین و جدیدترین روشهاست توی طراحی معماری.
به این صورت که شما توی مجلات مختلف دنبال تصاویری میگردید که به ذهنیت و سلیقتون نزدیکه. این عکسهارو از مجله جدا میکنید. یا پرینت میگیرید. تصاویر ممکنه حتی یه ظرف غذا هم باشه. یا یه دست. یا یه پله که شما از فرمش خوشتون اومده.
بعد از جمع کردن عکسها و تصاویر باید شروع کنید به ساخت تصویر مورد نظر. همه چیز در کنار هم قرار میگیره تا شمارو به تصویر مورد نظرتون برسونه. اینم عرض کنم که همه چیز در کلاژ نهایی انتزاعی هست. ممکنه از حالت خودش بیرون بیاد.
فکر میکنم لازم باشه تصاویری که قبلا ساخته شده اینجا قرار بگیره. تا بهتر درک کنید.
حتما تصاویرو براتون میزارم. و در فرصت بهتره توضیحات بیشتری در مورد این روش خواهم داد.
حتما زرناز هم پیگیر بحث خواهد بود.
 

sara_architect

عضو جدید
سلام.کلاژ کردن 2 نوعه یکی برای شیت هاست و یکی برای راندو
برای شیت ها اینه که از 2 یا چند رنگ شیت به صورت ترکیبی استفاده کنیم
که اصولا این رنگها یه طرح خاص یا کانسپت خاصی رو یاد آور می شن.مثا د رنگ شیت رو در ادامه ی خطوط پرسپکتیئها با هم ترکیب می کنن تا شیتها رو بهم پیوند بدن.
اما کلاژ کردن بجای راندو کار سختیه!با قطعات ریز مقواهای رنگی انجام میشه.
من یه فیلم از ارایه با کلاژ دارم که نمی دونم چه جوری اینجا بذارم واسه شما!
آگه یکی بهم بگه می ذارم اینجا تا همه استفاده کنن!
 
آخرین ویرایش:

Asayesefid

عضو جدید
موضوع تاپیک خیلی جالبه. تعجب میکنم چرا زرناز در مورد این روش توضیحی نداده. آخه این ترم با یان روش کار کرده...
من در مورد روش کلاژ یه کم توضیح میدم. امیدوارم هنوزم دنبال این بحث باشید و به دردتون بخوره.
یه وقتا کلاژ توی پرزانته استفاده میشه. ینی یه روش برای ارائه ی کار. خب یه چیز سلیقه ایه. الان هم مد نظر من نیست. و در موردش توضیحی نمیخوام بدم
اما از این که بگذریم به روش کلاژ برای طراحی معماری میرسیم. روشی که یکی از به روز ترین و جدیدترین روشهاست توی طراحی معماری.
به این صورت که شما توی مجلات مختلف دنبال تصاویری میگردید که به ذهنیت و سلیقتون نزدیکه. این عکسهارو از مجله جدا میکنید. یا پرینت میگیرید. تصاویر ممکنه حتی یه ظرف غذا هم باشه. یا یه دست. یا یه پله که شما از فرمش خوشتون اومده.
بعد از جمع کردن عکسها و تصاویر باید شروع کنید به ساخت تصویر مورد نظر. همه چیز در کنار هم قرار میگیره تا شمارو به تصویر مورد نظرتون برسونه. اینم عرض کنم که همه چیز در کلاژ نهایی انتزاعی هست. ممکنه از حالت خودش بیرون بیاد.
فکر میکنم لازم باشه تصاویری که قبلا ساخته شده اینجا قرار بگیره. تا بهتر درک کنید.
حتما تصاویرو براتون میزارم. و در فرصت بهتره توضیحات بیشتری در مورد این روش خواهم داد.
حتما زرناز هم پیگیر بحث خواهد بود.

فكر كنم تو هيلدا رفيق خودمون باشي ! نه ؟
;) با اديبي كلاس داشتي ؟

توضيحات خيلي خوب بود . مرسي .:smile:

براي راهنمايي كامل تر كتاب " تكه انگاري ، فرآيندي در طراحي معماري " از دكتر علي اصغر

اديبي رو پيشنهاد مي كنم ببينين . تكه انگاري فارسي شده ي كلاژه !:smile:
 

zarnaz_a

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هیلدا توضیحاتت در مورد کلاژ خیلی خوب بود. خب تا اینجا که اومدی خودت هم ادامشو بده دیگه.
فقط اینو بگم که به نظرم به عنوان یه روش جدید خوبه همه تجربش کنن اما خب خیلی ادمو محدود میکنه.
متاسفانه نتیجه ی خوبی از این روش ندیدم. کما اینکه هم دکتر ادیبی استاد خوبی بودن هم روش حرف تازه ای برای گفتن داشت.
از یه چیز هم که خیلی خوشم اومد این بود که بی طرفانه در مورد روش توضیح دادی و بر خلاف اینکه خیلی روشو دوست نداری اما خوب توضیح دادی. واقعا ممنونم.:gol:
 

امیر1984

عضو جدید
قبلش دو تا چیز باید بگم :
1-متاسفانه متاسفانه متاسفانه ما عادت کردیم صرفا یا شاگرد باشیم یا استاد، یعنی همیشه یکی باید باشه که بگه و ما نگاهش کنیم و یا بنویسیم یا اینکه ما بگیم و فردی یا افرادی به دهن ما نگاه کنن و یا بنویسن.
پس همه هم شاگردیم و هم استاد پس من فقط شروع میکنم چون من خودمم شیت بندی رو از کسی یاد نگرفتم و تنها در قالب تجربه هایی که در کارهای آموزشی و اجرایی و با نگاه کردن و تحلیل کردن آموختم یاد گرفتم.
2-برای شیت بندی نمیشه قوانینی که هست رو همیشه اجرا کرده و بهش پایبند بود چون در نظر بگیرید توی یه کلاس همه یه نوع شیت بندی رو به لحاظ رنگبندی و ترکیببندی در کارهاشون رعایت کنن اونوقت کارها قسمت مهمی از کیفیت هنریشون رو از دست میدن و...
معمار برای طرحش یه ایده ی کلی در نظر میگیره و میاد به طراحی حجم وپلان و.... دست میزنه و در تمام مراحل ایده اش هست که خطوط طرحشو شکل میدن و هدایت میکنن و معمار همیشه چیزی رو که میخواهد در طرحش نشون بده ایده یا کانسپته.
آخرین مرحله ای هم که معمار میتونه ایدشو نشون بده شیت بندی هست (البته در حالت تئوری نه در اجرا) اما زمانی که کار میخواد در حد یک طرح دیده بشه اولین چیزی که دیده میشه شیت بندیه پس اولین، بهترین و راحتترین جایی که معمار میتونه ایدشو بصورت مفهومی و ادراکی و نه بصورت نوشتاری
نشون بده نحوه ارائه و شیت بندیه.
اینها رو گفتم که دوستان بدونن شیت بندی باید رابطه ی مستقیم با کانسپت داشته باشه و اینکه من گفتم کارهای خوب به لحاظ شیت بندی رو باید ببینیم و بررسی کنیم در واقع ما باید وجود و نحوه ارتباط ایده طرح با شیت بندی رو بررسی کنیم و بازهم تقلید نکنیم و یاد بگیریم که چطور می شود این ارتباط رو برقرار کرد و باز هم ابتکار و خلاقیت به خرج بدهیم.
اما بغیر از این موضوع نحوه ارائه و ابزاری که در اختیار ما قرار میده برای نمایش ایده میتونه شیت بندی رو تحت تاثیر قرار بده یعنی شما یک ایده رو در ارائه ی دستی، کامپیوتری و همچنین ماکت به یک شکل نشون نخواهید داد. متاسفانه من از بعضی از اساتید شنیدم که مثلا گفتن که در رنگبندی از فلان رنگها استفاده کنید، فونت اینطوری باشه و یا ترکیب بندی باید به این صورت باشه و... در واقع راه خلاقیت رو میبندن.
بعدش شما یک هدف خواهید داشت مثلا میخواهید فلان قسمت کار که بهتره رو نشون بدید و یک قسمت دیگه کمتر دیده بشه (ضمن اینکه پیوستگی تو کارتون حفظ بشه) از اونجاییکه چنین جنبه هایی در کارهای افراد مختلف متفاوته پس نمیشه کلا از یک قانون تبعیت کرد.
و یا اینکه هدفتون جذب نظر یک استاد تحصیل کرده در دانشگاهه یا جذب نظر مردم عامی برای خرید آپارتمان از فلان مجتمع باشه نمیشه از یک فورمول خاص پیروی کرد.
من گفتم دوستان اومدن نظر شخصیشون رو گفتن و رفتن حالا خودمم میخواهم نظر شخصیم رو بگم و اون اینه که شیت بندی هم با تمام جزئیاتش جزئی از طرحه و باید طراحی بشه، البته در کار یکسری محدودیت ها وجود داره که شاید خود اینها باعث بوجود آمدن چنین قوانینی برای شیت بندی شده باشن.
به امید خدا به زودی شروع میکنیم اولش کمی کار داره. :gol:
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
ک

ک

مرورى بر تكنيك هنرى كلاژ در هنرهاى تجسمى، ادبيات و معمارى
هنر بازآفرينى قطعات جدا از هم
پابلو پيكاسو نخستين نقاش مكتب كوبيسم بود كه از تكنيك كلاژ در خلق آثارش بهره گرفت



آيينه هنر: كلاژ هنر چيدمان بافت هاى مختلف در كنار يكديگر و خلق تصويرى نو با مفهومى تازه است.لغت كلاژ از واژه فرانسوى كلر (coller)، به معناى چسباندن مشتق شده است.گرچه كلاژ بيشتر به عنوان يكى ازتكنيك هاى خلق اثر در حوزه هنرهاى تجسمى شناخته شده ولى مى توان نمونه هايى از استفاده از اين تكنيك را در ادبيات و معمارى نيز مشاهده كرد.در تكنيك كلاژ مى توان انواع متريال را مشاهده نمود. تكه هاى جرايد،روبان هاى پارچه اى، تكه هاى كاغذ رنگى، كاغذهاى دست ساز، عكس و بسيارى مواد ديگر مى توانند در خلق اثرى با تكنيك كلاژ استفاده شوند. آنچه در تكنيك كلاژ حائزاهميت است حضور تكه ها و بافت هاى گوناگون در كنار هم و چسباندن آنها در كنار يكديگر براى رسيدن به يك تصوير جديد است.تكنيك كلاژ نخستين بار در زمان اختراع كاغذ در چين در حدود سالهاى ۲۰۰ قبل از ميلاد، به كار گرفته شد. اين روش به صورت بسيار محدود به حيات خود در شرق ادامه داد تا آنكه در قرن دهم ميلادى خوشنويسان ژاپنى براى چاپ اشعارشان از روش بريدن وچسباندن حروف بهره گرفتند. تكنيك كلاژ در طى قرن سيزدهم ميلادى به اروپا راه يافت و در طول قرن هاى ۱۵ و ۱۶ ميلادى به عنوان يكى از روش هاى معمول در تزئين كليساهاى گوتيك به كار بسته شد. با شروع قرن ،۱۹ كلاژ در اروپا جنبه فانتزى به خود گرفت و در آلبوم هاى عكس و يا تصويرسازى برخى كتاب هاى داستان استفاده شد.پابلو پيكاسو نخستين نقاش مكتب كوبيسم بود كه از تكنيك كلاژ در خلق آثارش بهره گرفت. وى در سال ۱۹۱۲ ميلادى براى تابلوى «زندگى آرام با يك صندلى راحتى» از وصله هاى چند پارچه رنگى و تصوير طراحى يك صندلى استفاده نمود و آنها را بر روى بوم در كنار هم چسبانيد. نقاشان سورئاليست نيز استفاده وسيعى از اين تكنيك داشتند. «رنه پسرسون» به لحاظ استفاده بسيار سورئاليست ها از اين تكنيك نام «inimage» را مطرح نمود كه معرف تكنيك كلاژ منحصر به فردسورئاليست هاست. هنرمندان اين مكتب اثرى را براى خلق تصويرى نو تخريب مى كردند. از ديگر روش هاى استفاده از تكنيك كلاژ در هنر نقاشى مى توان به كلاژ بوم هاى نقاشى اشاره كرد كه توسط «جان والكر»، هنرمند بريتانيايى استفاده مى شد. وى بوم هاى نقاشى شده را تكه تكه مى كرد و از نو در كنار هم مى چسباند. روش كلاژ بوم هاى نقاشى زمينه پيدايش تكنيك ميكس مديا را در هنر بوجود آورد.گرچه «لكوربوزيه» از روش هايى مشابه تكنيك كلاژ در معمارى استفاده مى كرد ولى اين تكنيك به عنوان يك تكنيك كاربردى تنها پس از چاپ مقاله «شهر كلاژ» بوسيله «كالين رو» و «فرد كوتر» در سال ۱۹۷۸ در هنر معمارى رسميت يافت. آنها در مقاله خود به مفهوم شكست فضايى كه در تكنيك كلاژ وجود دارد اشاره كرده بودند وكاربرد آن را در معمارى بنا مفيد مى دانستند. دكوپاژ در معمارى داخلى نيز بخشى از تكنيك كلاژ محسوب مى شود. ايجاد عمق از يك فرم بوسيله تكرار همان فرم در پسزمينه يكى از روش هاى دكوپاژ در دكوراسيون است.ادبيات نيز از حضور تكنيك كلاژ بى بهره نماند. رمان هاى كلاژ كتاب هايى هستند كه در آن ها بخش هايى از آثار چاپ شده توسط فردى انتخاب شده و در كنار هم آورده شده است. اين آثار اغلب از يك تم واحد برخوردارند و بوسيله راوى انسجام خود را حفظ مى كنند. كلاژ در ادبيات جدا از گرد هم آوردن بخش هاى متفاوتى از آثار منتشر شده معناى ديگرى هم دارد. در اين حالت كلاژ به معناى قرار دادن عقايد و باورهاى متنوع از افراد مختلف در قالب يك نوشته است كه لزوماً از آثار منتشر شده اى گرفته نشده اند.وجه هنرى تكنيك كلاژ بيشتر در آثار فوتومونتاژ ديده مى شود. فوتومونتاژ در اصطلاح به اثرى كه بوسيله تكه هاى يك عكس يا بخش هاى انتخاب شده از عكس هاى مختلف ساخته شده باشد گفته مى شود. تصوير كامپوزيت شده در نهايت مى تواند از نو عكاسى شود و حتى در نرم افزارهاى ويرايش عكس، تغيير و بهبود يابد.





 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلاژ

کلاژ

به این سایتها یه سری بزنید ... توضیحاتی در مورد کلاژ هستش:smile:



http://collagemuseum.com/


www.flickr.com


http://www.sharghnewspaper.ir/feedback.htm
-------------------------------------------
نمیدانم زندگی چیست؟؟ اگر زندگی شکستن سکوت است سالهاست که من سکوت را شکسته ام۰ اگر زندگی خروش جویبار است سالهاست که من در چشمه ی جوشان زندگی جوشیده ام اما این نکته را فراموش نمی کنم که زندگی بی وفاست زندگی به من آموخت که چگونه اشک بریزم اما اشکانم به من نیاموخت که چگونه زندگی کنم



 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلاژ

کلاژ

بعد از آشنا شدن با کلیت مفهوم کلاژ به سراغ اینترنت و شروع به Search کردن کلمه کلاژ کردم و تصاویر و تعاریفی در مورد کلاژ در زمینه های مختلف از جمله معماری، نقاشی، ادبیات، عکاسی، فیلم، موسیقی، کلاژ دیجیتالی، کلاژ ماشینی و ... دست یافتم.
هشت تعریف از کلاژ که به نظر من این تعریف مناسبت تر
می باشد:

ـ کلاژ (مأخذ از زبان فرانسه: coller به معنی چسباندن) روشی در تولید آثار تجسمی است که در آن مصالح و مواد مختلف (چون کاغذهای رنگی، مقوا، ریسمان، پارچه، بریده روزنامه، عکس و جز اینها) را بر سطح بوم، تخته یا مقوا با ترکیب توامان
توضيحات


و مناسب می چسبانند و گاه با نقاشی و طراحی به تکمیل آن می پردازند.
کلاژ در اوایل قرن بیستم به تکنیک محبوب هنرمندان نوگرا تبدیل شد. نقاشان کوبیست، دادایسیت و سورئالیست این اسلوب را بکار می گرفتند. پابلو پیکاسو، نقاش کوبیست، اولین فردی بود که این روش را برای نقاشی (طبیعت بی جان با صندلی ، 1912) بکار برد.
هانری ماتیس، کازیمیرمالدویچ، دیوید هاکنی و بسیاری دیگر آثاری را با این اسلوب خلق کرده اند.
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
ک

ک

اینکه کلاژ، هر عکسی با هر رنگی با هر موضوعی در کنار هم چیدمان شده، اما موضوعی متفاوت که فقط مربوط به ذات درونی و روانی هر شخص
می باشد که بعد از ترسیم یک سری کروکی ها خمیر درونی و فکری هر شخص مشخص می شود. :D


 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولین کلاژمن
اولین کلاژی که ساختم بیشتر حالت ترکیبی از چند فضا بود که معرف فضای کار بود و این کلاژ کاملاً به صورت انتزاعی می باشد. فضایی متشکل از مبلمان های معماری سطوح روشن جلو می آیند و سطوح تیره به عقب می روند که طراحی شده اند، فضایی از لحاظ رنگ بندی و تونالیته رنگی در یک زمینه با رنگهای شاد و ملایم، تصویری از یک سری کتاب، فضایی پرپیچ و خم، پویا، با تفکر که شاید صورت انسانی که در پایین تصویر می باشد که بیانگر تفکر معمار و نیز همۀ فضا را از این پائین می تواند ببیند و لذت ببرد.
دیواره ها نیز نورپردازی ملایمی دارند در مرکز تصویر قسمتی از یک سرویس که بیانگر مجزا بودن این فضا با دیگر فضاها می باشد و شامل سرویس نیز باشد.
نقطۀ عطف این کلاژ صندلی مارپیچی که طراحی شده می باشد، هم بیانگر فضای کار و هم نشانگر این فضای کار با عنوان اتاق کار معمار.

پله ای که در سمت راست کلاژ می باشد که جدا کردن این فضا با اختلاف سطحی از بقیۀ فضاها مجزا می کند که این پله به صورت اکسپزیا از داخل سایت به این فضا راه دارد. رنگ قرمز و نارنجی و مبلمان کِرم رنگ مرا به سوی خود می کشاند، فضایی شاد را برای کار کردن به وجود می آورد.
رنگ خاکستری در پس زمینه کلاژ باعث شکسته شدن کف و تورفتگی و برجستگی فضا می شود. یک سری شدن استوانه با رنگ سفید و ازاره های بنفش تعریف ورودی فضای کار را می کند. پنجره ای به شکل دایره در قسمتی از کلاژ هم می تواند قفسه ای برای نمایش کار معمار و هم روزنه ای به سایت که باعث آرامش و زیبایی بعد از کار را بدهد.
http://persiandrive.net/344343 به این آدرس که برید عکس اولین کلاژ من و میبینید. . .
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلا

کلا

بچه ها اینم یکی دیگه از کلاژ هایی هستش که کار کردم. . . نظرتون چیه؟:smile:


http://persiandrive.net/585841

به این سایت مراجعه کنید میبیند.;)











------------------------------------------------
براي شنا کردن به سمت مخالف رودخانه، قدرت و جرات لازم است. وگرنه هر ماهي مرده اي هم مي تواند از طرف موافق جريان آب حرکت کند

 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلاژ

کلاژ

شاید تا الان من خودم را کامل نشناخته بودم ولی عکسها بیانگر عقیده و حالات روانی و درونی من است، تکه عکسهایی که رنگ، نور، متریال، ترکیبی داشتند که ذات درونی من را بیان می کرد، این قطعات بریده شده را در کنار هم چیدمان می کنم، آنقدر با قطعات عکسها در کنار هم بازی می کنم تا حالت درونی من را پدید آورند. در مرحله بعد از روی هر کلاژ طرحی ترسیم کردم که بیانگر فضای اصلی در آن کلاژ بود. با استفاده از رنگهای اصلی، متریالها، نورها و ترکیب آنها (وفادار بودن به کلاژم) طرحی از آنها ترسیم می کردم. هر خطی که روی کاغذ می کشیدم، خط های بعدی را تعریف می کرد که هر کدام از آنها فضایی درست می کرد که در طراحی خانه معمار من را کمک می کند.
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
20 نکته در مورد رسم اسکیس و پرزانته ان ...

20 نکته در مورد رسم اسکیس و پرزانته ان ...

20 نکته در مورد رسم اسکیس و پرزانته ان ...
1 در رسم کار پرزانته بهترین نوع تعادل تعادل نا متقارن می باشد
2 برای رنگ امیزی کردن ابتدا سطوح بزرگ با رنگهای روشن رنگ امیزی می کنیم و تیره ترین رنگها همیشه متعلق به بنا می باشد.
3 در روز لبه های کوچکتر باید تیره شود و در غروب بلعکس
4 درخت ها در شب بدون رنگ و سفید می مانند.
5 درخت در روز : ابتدا قسمتی از درخت که رو به افتاب است سفید و بدون رنگ می ماند سپس قسمت باقی مانده را با سبز روشن رنگ می کنیم سپس قسمت پشت در خت را که سایه دارد با سبز تیره می کشیم.
6 ابرها را طوری باید رسم کرد که چشم را به سمت بنا هدایت کند و خطوط ابر نباید در مسیر نقطه گریز باشند.
7 خطوط همگرا همیشه باید به سمت بنا باشد.
8 در رسم کردن پلان و رنگ کردن ان یا داخل پلان روشن باشد یا قسمت خارجی ان این کار باعث تاکید بر پلان می شود.
9 فضاهایی که نیاز به ارامش دارند مانند اتاق خواب با رنگهای سرد رنگ امیزی شوند و فضاهایی که نیاز به جنب و جوش دارند مثل اشپزخانه از رنگهای گرم استفاده شود.
10 در پلان حتما باید سایه را نمایش داد.
11 در پلان متریال کف را با راندو کردن قسمتی از ان نشان می دهیم.
12 درخت ها را در پلان به ترتیب از جهت نور به بعد با رنگهای سفید ، سبز روشن ، سبز تیره ، تیره نشان می دهیم .
13 در پلان درهای ورودی بنا را با یک فلش مشخص می کنیم.
14 خطوط دور پرسکتیو ها ، نماها و ... را همیشه با روان نویسهای نوک پهن می کشیم.
15 در رسم تنه ی درخت باید خطوط بازی کنند و خطوط نامنظم باشند.
16 اصل تضاد در رنگ ها ( کنتراست ) باید در بنا باشد تا بنا جلب توجه کند.
17قسمت هایی از بنا که به نور نزدیکترند باید روشنتر رسم شوند.
18 وقتی ما از یک جای پر نور به یک جای کم نور نگاه می کنیم شیشه دارای انعکاس می باشد.
19 عکس محیط در شیشه ها باعث جذاب شدن کار می شود.
20 برای نشان دادن شیشه در روز از خطوط مورب که بین انها سفید باشد استفاده می کنیم و شیشه معمولا با رنگ ابی نشان داده می شود.











http://www.hemmati.blogfa.com/ منبع
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
ارائه و پرزانته

ارائه و پرزانته

ارائه و پرزانته
در پرزانته و ارائه یک اسکیس یا کروکی خوب به چند اصل باید توجه شود .
1- گرادیانت : گرادیانت به معنای حرکت تدریجی از چیزی به چیز دیگر می باشد . این اصل معمولا در رنگ کردن اسمان′ زمین و... باید رعایت شود.
2- کنتراست : کنتراست به معنای تضاد بین رنگهاست و باید در رنگ کردن بنا رعایت شود این اصل باعث جلب توجه بیشتر به بنا میشود.
3- در رنگ کردن بناها باید از رنگهای گرم استفاده شود و رنگهای سرد را برای حاشیه به کار می بریم.
4- مقیاس: در کارهای پرزانته به جای مقیاس عددی از مقیاس انسانی استفاده می شود و اندازه مقیاس انسانی 70/1 درنظر گرفته می شود.
5- کادر بندی : در کارهای پرزانته ما هیچوقت با 4 خط صاف در 4 طرف کاغذ کادر را مشخص نمی کنیم بلکه کادر را با خطوط و عناصر اثر این کار را انجام می دهیم.
6- اندازه اثر در کاغذ : اگر در شیت A3 رسم را ارائه باید به این مو ضوع توجه شود که اندازه ی خود بنا به اندازه کاغذ A5 واندازه ی بنا با حاشیه به اندازه ی کاغذ A4 در کاغذ A3 باشد.
7- باید به این مو ضوع توجه داشته باشیم که هیچگاه در یک اثر نباید تقارن به وجود اید.
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
شیت بندی

شیت بندی

شیت بندی
شیت بندی : ما در شیت بندی تعدادی از عناصر مهم یک بنا از قبیل پلان ′ پرسپکتیو′ مقطع′ نما و...
را برای معرفی ان بنا در یک شیت70×50 کنار هم قرار می دهیم وبرای ارائه بهتر ان باید به چند اصل توجه کنیم.
1- ترکیب بندی : ما برای ارائه بهتر و زیباترو جذاب باید عناصر شیت را با استفاده از نزدیک هم قرار دادن عناصر مشابه انها با هم ترکیب کنیم.
2- تـعادل : عناصر را طوری باید در شیت بچینیم که حس سنگینی در یک طرف و سبکی در طرف دیگر به بیننده القا نشود.
3- کادر بندی: ما باید با استفاده از عناصر داخل شیت کادر شیت را مشخص کنیم وکمتر و تا حد امکان از خط صاف استفاده نکنیم.
4- در شیت بندی باید یکی از عناصر شیت که دارای جزئیات بیشتری است به عنوان عنصر اصلی انتخاب کنیم و بزرگتر از بقیه ی عناصر در شیت رسم شود.
5- معرفی بنا : معمولا نام بنا با اندازه ی بزرگ در گوشه های شیت در بالا قرار می گیرد.
 
بالا