پذیرش دانشجویان ایرانی توسط امریکا نشانه ضعف نظام آموزشی آمریکا

zohre_1371

عضو جدید
برو بابا شیرازی :biggrin:


بله من هم منکر این قضیه نشدم واشاره ام به اکثریتی بود که این جناب اونو ثروت میدونه
خودشما که مطمئنا درجه کارشناسی رو دارید ایا واقعا در خلوت هم خودتونو مهندس می دونید ؟؟!.
طرف کل چیزی که از رشته اش بلده چهارتا جزوه دست نویسه و یه سی چهتا واحد معارف یجور قیافه میگیره انگار انیشتینه و الانه که نظریه بده ! کدام سرمایه کدام علم؟؟؟ غیر اینه که بیشتر خروجی های شریف سر از کشورهای غربی در میارن و اوناییم که می مونن باید دست فروش کنن؟؟(سرچ کنید دانشجوی ریاضی محض دانشگاه شریف در حال دست فروشی)..البته این مصداق اکثریت قاطع هست و استثناهارو نادیده می گیریم ... کشوری نظام اموزشیش ضعیفه که نخبگانش ازش فرار !کنن ونه کشوری که این نخبگان رو جذب میکنه ...عامو خسته شدم من برم استراحت ..بدرود
می شیرازیا چشووووووووووونه؟؟
من شیرازی نیستم....
نه منم ب مدرکم اهمیتم نمیدم.مهم سواد تو این کشوره ک نیست الحمدوالله
موافقم
عامو هم مال من بود .نه تووووووو .دزززززززززززد
 

Uchiha Itachi

عضو جدید
شما در خصوص این قضیه چه فکر میکنید؟

اینکه کشوری درهای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اش را به روی نخبگان کشورهای دیگر باز کند، نشان از ضعف آن کشور در پرورش نخبه هست؟

فکر نمی کنم پذیرش دانشجو اصلاً نشان دهنده ضعف کشور که نخبه از اون مهاجرت می کنه و یا نخبه به اون مهاجرت می کنه باشه. خود آمریکا کشوریه که بر پایه تنوع فرهنگی اما تعهد به کشورش ساخته شده که شاید بارزترین نشونه اون ویزای تنوع فرهنگی باشه. من فکر می کنم آمریکا با پذیرش دانشجو فرصتی رو فراهم می کنه تا استعدادهایی خاص در شرایط عادلانه در گوشه و کنار دنیا با سیستم پژوهشی قوی که داره فرصت شکوفایی پیدا کنن و برخیشون که احتمالاً بهترین ها هستن مشغول به فعالیت کاری در آمریکا بشن و مابقی به کشورشون بر گردن تا علوم رو در سطح جهانی گسترش بدن که صد البته مزیت اون به جامعه جهانی و البته آمریکا که بخشی از اونه می رسه.
با این توضیحاتی که گفتم فکر نمی کنم پذیرش دانشجو بحثی سیاسی باشه و بیشتر یک بحث علمی است و علم خود یک بحث مستقل است و تاپیک شما روند خوبی رو در پیش نگرفته.
 
آخرین ویرایش:

*جیگر طلا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
دختردایی بنده یه نابغه بود.سال اول دبیرستان معلم فیزیکش سر یه لجبازی بچگونه(چون دختر باهوشی بوده و از تدریس معلمش کلی ازش اشکال میگرفته)ب مشاور مدرسه میگه ک این دختر نمیتونه درس بخونه.اونم که رشته ریاضی فیزیک انتخاب کرده بوده تو برگه هدایت تحصیلیش مینویسن ک هیچ رشته ای جز انسانی نمیتونه بخونه چون تواناییشو نداره(با نمره 20 ریاضی و 11 فیزیک از سر همون لجبازیه که گفتم) :biggrin:
خلاصه که انقد این بحثو کش میدن که مجبور میشه مدرسشو عوض کنه.و تو یه مدرسه عادی رشته مورد علاقشو بخونه
دختردایی بنده رتبه 29 کنکور سال 81 میشه و بد تموم شدن ارشدش همین کشور دارای ضعف آمریکا رو هوا میزنتش
الانم دکترای مهندسی برق داره گرایش مخابرات.یه نابغه به تمام معناس ک ب هیچ عنوان علاقه نداره به کشورش برگرده
دختری که همین نظام آموزشی مثلن قوی ما بهش میگه جز رشته انسانی هیچی نمیتونه بخونه الان یه شهروند موفق آمریکاییه
هزاران هزار از این نابغه ها داشتیم که الان یه زندگی خوب تو کشورای اروپایی دارن.ن فقط آمریکا
بنظرم حرفای این آقای مسئول خیلی مضحکه
 

Similar threads

بالا