پخش تلویزیونی دادگاه مجرمان خطرناک

B.R.Z

عضو جدید




دادستان کل کشور از تلاش قوه قضائیه برای تنظیم لایحه ای با هدف پخش تلویزیونی دادگاه مجرمان خطرناک خبر داد.

غلامحسین محسنی اژه ای که در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی ناامنی های اخیر در کشور حضور یافته بود طی سخنانی اظهار داشت: کشور ما در مقایسه با دیگر کشورها بسیار امن است.

وی گفت: مجلس و دولت هر کدام در جهت ایجاد امنیت تلاش می کنند، با توجه به شرایطی که در منطقه وجود دارد و با توجه به مسائلی که در سال 88 در کشور اتفاق افتاد و مسائلی که در اوایل سال جاری رخ داد، دشمن طمع کرده و ممکن است بخواهد در کشور ناامنی ایجاد کند یا القاء ناامنی را گسترش دهد.

اژه ای افزود: آنچه در نظام جمهوری اسلامی ایران مورد انتظار مردم است این است که کمترین ناامنی وجود نداشته باشد و ما باید تلاشمان را مضاعف کنیم، اگر امروز با اقدامات بدخواهان و دشمنان که در این قضیه سرمایه گذاری کرده اند مقابله نکنیم ممکن است در آینده نزدیک با جرائم سازمان یافته علیه منافع ملی کشور مواجه شویم.

دادستان کل کشور با اشاره به طرح موضوع کمبودها در برخورد با ناامنی ها گفت: آیا ما پیش از این با دشمنان بزرگ خود با کمترین اقدامات مقابله نکرده ایم؟

وی تصریح کرد: آنچه مردم انتظار دارند این است که جو احساس ناامنی در کشور را یا صفر کنیم یا به حداقل ممکن برسانیم.

اژه ای یادآور شد: پیگیری مسائل در حوزه های خشونت، سرقت مسلحانه، آدم ربایی و تجاوز به عنف مورد تاکید و برنامه ریزی است و رئیس قوه قضائیه دستور داده اند این پرونده ها خارج از نوبت و با سرعت مورد رسیدگی قرار گیرند، هم اکنون نیز بسیاری از احکام علنی اجرا می شود به عنوان مثال در سال گذشته و 4 ماهه اول امسال 54 مورد حکم اعدام صادر شده که 45 مورد آن اجرا شده است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: ما روز را به تبه کاران شب می کنیم و دندان طمع دشمنان را که به دنبال برخی مسائل داخلی بوجود آمده خواهیم شکست و امیدشان را ناامید خواهیم کرد.

وی با اشاره به ماده 188 آیین دادرسی مبنی بر ممنوعیت پخش دادگاه های علنی اظهار داشت: چطور ممکن است فردی که اقدام پرخطر انجام داده دادگاهش پخش نشود و مردم چهره او را نبینند؟ برای مجرم حکم صادر می شود اما حق نداریم بگوییم او چه کرده است.

محسنی اژه ای از تنظیم لایحه ای در قوه قضائیه برای پخش دادگاه های علنی مجرمان خطرناک خبر داد و گفت: اگر مجلس می تواند در این زمینه کمک کند و برای تسریع این موضوع را به صورت طرح ارائه کند تا زمان کمتری صرف شود ما نیز در کار کارشناسی به مجلس کمک می کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا نهایت تلاش شبانه روزی خود را انجام می دهد، اگر کار به اندازه میزان توقع مردم جلو نرفته است بخشی به خاطر قوانینی است که باید اصلاح شود.

وی در خصوص فعالیت رسانه ها در حوزه اطلاع رسانی و انتقاد از شیوه کار آنها گفت: بیان اینگونه اخبار خود اشاعه فحشا و القاء ناامنی است.

محسنی اژه ای پیشنهاد کرد در صورت وجود نارسایی در این زمینه و شیوه کار رسانه ها در برخورد با مسائل اینگونه ، وزارت ارشاد هر چه زودتر اقدام عاجلی انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
 

esmikhani.m

عضو جدید
ما خلاصه نفهمیدیم ترویج این اخبار بده یا خوب از یه طرف مینالن چرا این اخبار رو منتشر میکنید
از یه طرف پخش تلویزیونی میزارن.....
 
بالا