پايه‌ستون‌هايي كه پيرامون پاسارگاد، رها شده‌اند

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
خبرنگار امرداد - آفتاب یزدانی :
تخته‌سنگ‌ها و پایه‌ستون‌های هخامنشی كه در كاوش‌هاي «تنگه بلاغی» يافت شده‌اند، اين روزها زیر نور آفتاب روبه‌روي در نگهبانی گستره‌ي تاریخی پاسارگاد به حال خود رها شده‌اند. اين در حالي است كه این يافته‌ها، بنا بود در گنجينه‌اي نگهداری شود. البته اين موزه که از زمان پهلوی در این گستره در دست ساخت است، هنوز ساختش پايان نيافته است كه يافته‌ها را بتوان در آن، نگهداري كرد.



به گزارش مهر، اگر به گستره‌ي تاریخی پاسارگاد در شیراز برويد همان جلوی در نگهبانی، سمت چپ سنگ‌ها و پایه‌ستون‌های تاریخی بسياري را خواهید دید.
اگر از نگهبانان آنجا بپرسید این تکه‌سنگ‌های تاریخی از کجا آمده‌اند که این‌گونه بی‌اعتنا در این گستره رها شده‌اند می‌گوید: «این‌ها يافته‌هاي تنگه‌بلاغی است. اما چون جایی برای نگهداری آنها نداشتیم در این مکان رها شده اند تا بلکه ساخت موزه‌ای که از دروزگار پهلوی آغاز شده، روزی پايان يابد و این سنگ‌ها به آن موزه منتقل شوند.
اين پايه‌ستون‌ها و سنگ‌ها را هرچند گروه نجات‌بخشي پاسارگاد از وضعيت پيشينش رهانده‌اند اما هنوز هم با اين شيوه‌ي نگهداري، در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند.
به گمان مي‌آيد كه در استان فارس، آن اندازه اثر تاریخی هست که دیگر نگهداری از این چند تخته‌سنگ و پایه‌ستون هخامنشی برای متولیان پاسداري از میراث فرهنگی، ارزش چندانی ندارد که چنین در برابر نور آفتاب و بارش باران رها شده‌اند!


http://www.amordad.net/forum/index.php?topic=24908.new#new
 

anjam.vazife

عضو جدید
نحوه نگهرداری از میراث فرهنگی رو باید از ما آموخت از بس غنی هستیم داریم پس میزنیم . میراث و آثار اضافه آوردیم جاهایی هم صادر میکنیم .
 

mina.eror

عضو جدید
کاربر ممتاز
این میراث فرهنگی که عملا یه ارگان غیر فعاله تو کشور
 

مهدیbmw

عضو جدید
سلام......
واقعا جایه تآسف داره رفیق...
کشوری که هر قدمش یه بنایه تاریخیه باید اینجوری باشه،رهاش کرد.....
کاش میشد ما یه کاری کنیم....!!!!!!!!!
امیدوارم که مسئولین به فکر بیفتن...
موفق باشی و ممنون ازت....
 
بالا