پايان پرداخت يارانه نقدي(از مردادماه به مردم كارت انرژي مي‌دهند!)

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
سخنگوي كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه كارت انرژي جايگزين يارانه نقدي مي شود؛ گفت: آخرين مرحله پرداخت يارانه نقدي مرداد ماه سال جاري خواهد بود.

به گزارش شبكه خبر، سیدعماد حسینی گفت: کارت های انرژی با هدف رفع مشکلات مردم در پرداخت قبوض آب، گاز و برق در میان مردم از اول شهريور توزیع می شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه طرح استفاده از کارت های انرژی از شهريور در کشور اجرا خواهد شد، اظهار داشت: جایگزین شدن کارت های انرژی به جای یارانه نقدی از تورم موجود در کشور جلوگیری خواهد كرد و اجرای این طرح موجب مدیریت مصرف انرژی توسط مردم نیز خواهد شد.
وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح رفع مشکل مردم در پرداخت قبوض است و خانواده هایی که بتوانند مصرف خود را مدیریت کنند سود خواهند برد و مازاد یارانه های خود را پس از زمانی که دولت معین می کند برداشت خواهند کرد.
حسینی اظهار داشت: براساس این طرح کارت های انرژی علاوه بر آب، برق و گاز خانگی در پمپ های بنزین نیز کاربرد داشته و با تجهیز پمپ های بنزین به این سامانه به هنگام سوخت گیری مبلغ مورد نظر از کارت انرژی فرد کم خواهد شد.
اجراي اين طرح هرچند ممكن است از لحاظ تورم و ورود نقدينگي به بازار جلوگيري كند اما مشكلات ديگري دارد از جمله وضعيت پرداخت قبوض "آب، برق و گاز" براي آپارتمان ها و مجتمع ها را با مشكلات عديده روبرو خواهد كرد به گونه اي كه مدير يك ساختمان براي پرداخت هر كدام از قبوض بايد كارت هاي همه ساكنان را جمع كند و پرداخت را انجام دهد كه امكان انجام اين كار هم به دليل اينكه هر كارت يك مبلغي اعتبار دارد نمي توان پرداخت را انجام داد.
براي حل اين مشكلي كه مي تواند در آينده و همزمان با اجرا شدن اين طرح بوجود آيد بهتر است هم اكنون امكان انتقال وجوه بين كارت ها فراهم شود تا اينكه ساختمان هايي كه به اين نحو مي خواهند پرداخت انجام دهند امكان نقل و انتقال از كارت همه ساكنان به كارت مدير مجتمع انجام شود.
همچنين مي توان با ايجاد نرم افزاري بر روي سيستم تلفن هاي همراه و كارت هاي انرژي اين امكان را فراهم آورد كه نقل و انتقالات بين كارت ها براي پرداخت قبوض انجام شود و يا اينكه افراد ابتدا از نقدينگي موجود خود قبوض را پرداخت نمايند و مبالغي را كه در كارتهايشان ذخيره مي شود را در زماني كه دولت اعلام مي كند برداشت كنند و جايگزين وجوه پرداختي گذشته نمايند كه البته اين موضوع نيز مي تواند در يك دوره خاص نقدينگي را به طور چشمگيري در بازار وارد كند كه دوباره احتمال تورم در يكي از بخش هاي اقتصادي را تجربه خواهيم كرد كه اين بار نقدينگي به دليل اينكه انباشت شده است بيشتر خواهد شد و مشكلات بيشتري را بوجود خواهد آورد.
به هر حال اميد است مسئولان امر با دقت نسبت به اجراي اين طرح اهتمام ورزند كه مشكلات احتمالي را بوجود نياورد.
منبع
 

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
عدم تبديل يارانه نقدي به کارت انرژي

عدم تبديل يارانه نقدي به کارت انرژي

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای تبدیل یارانه نقدی خانوار به کارت انرژی را در دستور کارخود ندارد.

به گزارش شبكه خبر، محمدرضا فرزین در خصوص ابهاماتی که اخیراً درباره تبدیل یارانه نقدی خانوار به کارت انرژی مطرح شده است، اظهار داشت: این پیشنهاد 6 ماه قبل در کمیسیون انرژی به دولت ارائه شد، اما در حال حاضر در دستور کار دولت قرار ندارد.
وی تاکید کرد: قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها موضوع طراحی کارت انرژی در دولت نیز مطرح بود، اما اجرایی نشد و در حال حاضر نیز در برنامه دولت نیست.
اين در حالي است كه سیدعماد حسینی ،سخنگوي كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه كارت انرژي جايگزين يارانه نقدي مي شود؛ گفته بود: آخرين مرحله پرداخت يارانه نقدي مرداد ماه خواهد بود و اين كارت ها با هدف رفع مشکلات مردم در پرداخت قبوض آب، گاز و برق در میان مردم از اول شهريور توزیع می شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه طرح استفاده از کارت های انرژی از شهريور در کشور اجرا خواهد شد، افزوده بود: جایگزین شدن کارت های انرژی به جای یارانه نقدی از تورم موجود در کشور جلوگیری خواهد كرد و اجرای این طرح موجب مدیریت مصرف انرژی توسط مردم نیز خواهد شد.
در پي اعلام سخنگوي كميسيون انرژي مجلس در خصوص كارت انرژي برخي كارشناسان اظهار داشتند: اجراي اين طرح هرچند ممكن است از لحاظ تورم و ورود نقدينگي به بازار جلوگيري كند اما مشكلات ديگري از جمله وضعيت پرداخت قبوض "آب، برق و گاز" براي آپارتمان ها و مجتمع ها را با مشكلات عديده روبرو خواهد كرد.
طرح كارت انرژي فقط يك پيشنهاد است
در عين حال پس از انتشار اين گفته هاي سخنگوي كميسيون انرژي، عماد حسيني در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» گفت كه طرح جايگزيني كارت انرژي به جاي يارانه نقدي فقط يك پيشنهاد است كه البته قبل از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در كميسيون انرژي مطرح شده است.
سيد عماد حسيني،درباره اين پيشنهاد توضيح داد: پيشنهاد جايگزيني كارت انرژي به جاي يارانه نقدي با دو رويكرد و هدف برگشت‌پذيري اعتبارات يارانه‌ها و ديگري مديريت مصرف از سوي مردم ارائه شده كه بايد سازوكارهاي اجرايي آن كاملا درنظر گرفته شود اما اين موضوع در حال حاضر فقط يك پيشنهاد است.
وي درخصوص جزئيات كارت انرژي گفت: در حال حاضر پول نقد به حساب سرپرست خانوار واريز مي‌شود كه دريافت‌كننده يارانه با مبلغ مذكور هركاري مي‌خواهد انجام مي‌دهد و در نهايت در پرداخت قبض‌ها با مشكل مواجه مي‌شد اما كارت انرژي اين امكان را به دولت مي‌دهد كه هزينه قبوض را مستقيم دريافت كند و مابقي يارانه آن هم پس از اعلام زمان مشخص از سوي دولت در اختيار خانوار قرار گيرد.
حسيني افزود: هنوز تصميم خاصي در اين زمينه از سوي دولت گرفته نشده اما كارگروه تحول اقتصادي طرح را دنبال مي‌كند.
منبع
 
بالا