يك مسابقه سالانه هكري براي ماه ميلادي آينده

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
يك مسابقه سالانه هكري كه براي ماه ميلادي آينده برنامه*ريزي شده، براي كساني كه بتوانند به آيفون اپل و دستگاه*هاي قابل حمل ديگر نفوذ كنند 10 هزار دلار جايزه نقدي تعيين كرده است.

اين مسابقه تلفن*هايي كه با سيستم*هاي عامل آندرويد، سيمبيان و ويندوز موبايل كار مي*كنند و همچنين تلفن*هاي هوشمند بلك بري و آيفون را به شركت*كنندگان معرفي خواهد كرد.

هكرها براي به*دست آوردن جايزه 10 هزار دلاري بايد از آسيب*پذيري*هايي استفاده كنند كه مربوط به ايميل، پيام كوتاه، وب سايت، مرور وب و ساير فعاليت*هاي كلي هستند كه يك كاربر معمولي با استفاده از دستگاه خود انجام مي*دهد و نخستين هكري كه بتواند بدون دسترسي فيزيكي، يكي از اين دستگاه*ها را هك كند علاوه بر دريافت جايزه نقدي مي*تواند دستگاه هك شده را به همراه يك قرارداد يك ساله نگه دارد.

بر اساس بيانيه TippingPoint كه حامي مالي مسابقه است، تمامي دستگاه*ها كاملا از نظر حفره*هاي امنيتي ترميم خواهند شد و مرحله دوم مسابقه هكرها را دعوت مي*كند مرورگرهاي وب را هدف بگيرند.

مرورگرهاي اينترنت اكسپلورر 8، فايرفاكس و كروم گوگل برروي رايانه وايو سوني كار مي*كنند كه به ويندوز 7 مجهز است و سافاري و فايرفاكس برروي مك بوك نصب مي*شوند كه با مكينتاش كار مي*كند. هك موفقيت*آميز در اين مرحله با استفاده از هر آسيب*پذيري جديد، پنج هزار دلار ارزش خواهد داشت.

اين سومين سال مسابقه Pwn2Own است كه براي برگزاري از 16 تا 20 ماه مارس در كنفرانس امنيتي CanSecWest در ونكوور برنامه*ريزي شده است.

در مسابقه سال گذشته گروهي از محققان Independent Security Evalatours لپ*تاپ مك بوك اير را ظرف دو دقيقه و با استفاده از آسيب*پذيري ناشناخته هك كرده و اين دستگاه را به*همراه جايزه 10 هزار دلاري به خانه بردند.

مقررات مسابقه شركت*كنندگان را ملزم مي*كند تا جزئيات آسيب*پذيري امنيتي مورد بهره*برداري خود را تا زماني كه شركت فروشنده به ترميم آن اقدام نكرده، محرمانه نگه دارند
 
بالا