ولایت پذیری شهدا

ارمیامهاجر

عضو جدید
دوران دفاع‌ مقدس، به عنوان برگ زريني از تاريخ كشورمان، همواره مايه مباهات بوده و خواهد بود و آيندگان نيز افتخار خواهند كرد كه در گذشته، كساني از همين كشور، در سخت‌ترين شرايط، كه انقلاب اسلامي تازه به پيروزي رسيده بود، در مقابل دشمن متجاوز ايستادند و اجازه ندادند حتي يك وجب از خاك كشور در دست آنان باقي بماند.
ما نيز امروز آسايش و امنيت خود را مديون از جا‌ن‌گذشتگي ايثارگران و شهيداني هستيم كه بي‌هيچ چش مداشتي، جان خود را در طبق اخلاص نهادند.
يكي از عوامل اساسي و مؤثري كه سبب شد ملت ايران از جنگ هشت ساله تحميلي، سرافراز بيرون بيايد، رهبري و مديريت قاطعانه، همراه با اطمينان قلبي حضرت امام خميني(ره) بود. اين مديريت الهي و معنوي در طول سال‌هاي جنگ و در مقاطع مختلف، به‌ويژه زماني كه در جنگ گره‌هايي ايجاد مي‌شد، گره‌گشا بود؛ شكست حصر آبادان و حفظ جزاير مجنون از اين موارد است.
به اعتراف بيشتر فرماندهان و اداره‌كنندگان جنگ تحميلي، بسياري از رزمندگان اسلام كه براي دفاع از كشور، در جبهه‌هاي حق عليه باطل حضور يافته بودند، حضرت امام خميني(ره) را از نزديك نديده بودند، ولي تأثير نفس قدسي امام در روحيه آنها، در وصيتنامه‌ها يا در نامه‌هايي كه به خانواده‌هايشان مي‌نوشتند، آشكارا به چشم مي‌خورد.

اينجا چند نمونه از سفارش و وصيت‌هاي شهدا درباره ضرورت ولايت‌پذيري و تأثير اون رو نقل می کنم:
 

ارمیامهاجر

عضو جدید
دانشجوي شهيد، علي‌رضا كريمي

«به ولايت فقيه كه استمرار حركت انبيا است چنگ بزنيد؛ چرا كه در زمان غيبت امام زمان(عج)، تنها ولي‌فقيه است كه مي‌تواند رهبري جامعه اسلامي را عهده‌دار شود و زمام امور مسلمين را در دست گيرد و قدر علما را بدانيد كه ذخاير انقلاب هستند».


شهيد باب‌الله رفعتي

«براي امام عزيزمان در نمازهايتان دعا كنيد و از خدا طول عمر آن رهبر بزرگ را بطلبيد. ‌آرزو داشتم به حضور امام برسم و او بر روي من لبخند بزند؛ زيرا تنها چيزي كه قلب مرا تسكين مي‌دهد، لبخند رهبر است. ولي چون سعادت آن را نداشتم، از پدر و مادرم مي‌خواهم كه عكسي زيبا از امام را كه در حال لبخند زدن است، به روي قبرم بزنند، شايد قلبم با ديدن آن گرم گردد».


شهيد عليرضا نجاري

«لبيك اي زاده زهرا(س)، لبيك اي رهبر عزيز، لبيك، اميد است [مردم] مسير مرا و ديگر شهداي اسلام را كه برادران عزيزمان هستند، طي نمايند و پشتيبان انقلاب اسلامي و رهبر عزيزمان باشند».


شهيد سيد مرتضي آويني

«وجود امام خميني و بركات آن را تنها كساني مي‏توانند حقيقتاً درك كنند كه در جست‌وجوي تاريخ تحول باطني انسان‏هاي كره زمين، كه خاستگاه تحولات ظاهري، اجتماعي و اقتصادي و سياسي حيات او نيز هست، به تاريخ انبيا رجوع مي‏كنند؛ هم آنان‌اند كه در وصف امام خميني مي‏گويند: او بت‏شكني ديگر از تبار ابراهيم ‏بود.

اين مي‌شود كه وقتي يك نفر مثل حضرت امام مي‌آيد، كافي است براي اينكه يك دنيا را متحول كند.


روحاني شهيد، محمدمهدي مازني

«مادر جان... اكنون همان صداي «هل ‌من ‌ناصر ينصرني» از گلوي قلب تپنده ملت، ‏يعني «حسين زمان‏»، بيرون آمده... و اين آرزوي شما بود كه در ركاب حسين ‏باشيم، ما آرزوي شما را برآورده خواهيم كرد».

شهيد نورعلي محمدي‌نژاد

«حرف امام خميني عين قرآن است و قرآن در حرف امام خلاصه مي‏شود، خونم كه به ‏زمين مي‏ريزد گويد: اي مسلمين: اطاعت از امام، اطاعت از امام، اطاعت از امام!».


شهيد گل‌محمد نعيمي

«از ملت ‏شهيدپرور ايران، خواهانم كه گوش‌به‌فرمان ابرمرد تاريخ، بت‏شكن ‏زمان، خميني كبير باشند و تنها اين مرد بزرگ را به پيشوايي و رهبري قبول ‏نمايند؛ زيرا كه قرآن كريم فرموده است: «أَطيعُوا اللّهَ وَ أَطيعُوا الرّسُولَ وَ أُولِي اْلأَمْرِ مِنْكُمْ».

سردار شهيد، سهراب اسماعيلي

«اگر از آسمان خون ببارد، اگر خون از دم شمشير بارد، اگر ريگان هزاران ناو آرد، اگر صدام صدها لشكر آرد، قسم بر نهضت پاك حسيني ‏جدا هرگز نگردم از خميني».


شهيد عباس ردّاني‌پور

«مردم، امام زماني شده‌اند و همه رو به جبهه كرده‌اند. طفل سيزده ساله در جبهه آن‌چنان مي‌جنگيد كه دنيا را به حيرت انداخته و اينجا حقانيت امام عزيز و جمهوري اسلامي را مي‌خواهم بنويسم. دوستان! امام عزيز، به‌حق است. امام عزيز را فراموش نكنيد و براي سلامتي‌اش دعا كنيد. چشم اميد به شما دارم. امام به‌حق است؛ براي ما جوان‌ها ثابت شده و الان رزمندگان به عشق امام عزيز به جبهه مي‌روند و تاكنون نشده كه به زور كسي را به جبهه ببرند. جبهه جاي جوان‌مردان خداجوي و سلحشور است».
 

مرتضی ساعی

کاربر فعال دفاع مقدس
کاربر ممتاز
دانشجوي شهيد، علي‌رضا كريمي

«به ولايت فقيه كه استمرار حركت انبيا است چنگ بزنيد؛ چرا كه در زمان غيبت امام زمان(عج)، تنها ولي‌فقيه است كه مي‌تواند رهبري جامعه اسلامي را عهده‌دار شود و زمام امور مسلمين را در دست گيرد و قدر علما را بدانيد كه ذخاير انقلاب هستند».
 

Similar threads

بالا