وضعیت وخیم "سلمان سیما "در زندان اوین در پی اعتصاب غذا

matin_bc

عضو جدید



15 بهمن 1388


کمیته گزارشگران حقوق بشر- بنابر اخبار منابع موثق سلمان سیما به مدت ۴ روز است که دست به اعتصاب غذا زده و در چهارمین روز از این اعتصاب پس از جا به جایی از سلولی به سلول دیگر اعتصاب غذای خود را شکسته است و کماکان در وضعیت جسمانی وخیمی به سر میبرد.
وی با ابلاغ نشدن حکم به وکیلش همچنان در وضعیت بلاتکلیف در زندان به سر می برد.
سلمان سیما، عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان دانش اموختگان ایران، در روز 23 آبانماه در منزلش بازداشت شد. وی بیش از 50 روز است که در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد که 28 روز از آن در سلول های انفرادی بند 240 بوده است.

http://chrr.us/spip.php?article8265
 

matin_bc

عضو جدید
وضعیت وخیم جسمانی مهدیه گلرو در زندان اوین/ ابتلای وی به عفونت روده

کمیته گزارشگران حقوق بشر - خواهر مهديه گلرو، فعال دانشجویی پس از آخرین ملاقات با وی از وضعيت جسمانی وخيم خواهرش خبر داد.
به گفته خواهر این فعال دانشجویی، وی نسبت به آخرين ملاقاتشان در دوهفته گذشته بسيار لاغر شده بود. وی همچنین از وضعيت بهداشتي و دارويي زندان شكايت داشته و اظهار داشته كه ده روز است به بيماری عفونت روده دچار شده است ولي کمبود امکانات بهداشتي و دارويي زندان به ويژه پس از روز عاشورا به حدی است كه زندانیان حتي برای دسترسی به آنتی‌بيوتيك هم بامشكل روبرو هستند.
همچنین این عضو شورای دفاع از حق تحصیل به خرابي شوفاژها و سرمای شديد چند روزه‌ی اخير زندان اوین اشاره نموده است که موجب سرماخوردن تعداد زيادی از زندانيان از جمله خود وی شده است. مهديه گلرو در مورد وضعيت همسر خود نيز اظهار داشت که بنا بر وعده بازجویان پرونده در صورت همكاری وی همسرش وحید لعلي‌پور قرار بود آزاد شود ولي به رغم پايان يافتن قرار بازداشت موقت وی همچنان در زندان به سر مي‌برد. گفتنی است این فعال دانشجویی برای پذیرفتن اتهاماتی همچون ارتباط با سازمان مجاهدین خلق تحت فشار قرار دارد اما هیچیک از اتهامات وارده را نپذیرفته است.
مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، در تاریخ ۱۲ آذرماه به همراه همسرش در منزل شخصی‌شان بازداشت شدند. وی در سال گذشته نیز پس از تحصن 4 روزه در اعتراض به محرومیت از تحصیل، در دانشگاه علامه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.
 

Similar threads

بالا