همه چیز در مورد ناصر خان حجازی

khooshe

مدیر بازنشسته
سعيدلو: نگاه خاص حجازي به ورزش از او چهره‌اي محبوب ساخت

سعيدلو: نگاه خاص حجازي به ورزش از او چهره‌اي محبوب ساخت

پيام تسليت رئيس سازمان تربيت بدني به مناسبت درگذشت مرحوم ناصر حجازي
سعيدلو: نگاه خاص حجازي به ورزش از او چهره‌اي محبوب ساخت


رئيس سازمان تربيت بدني درگذشت مرحوم ناصر حجازي را تسليت گفت.


به نقل از پايگاه خبري ورزش ايران، علي سعيدلو با ابراز تاثر عميق از درگذشت حجازي، اين فقدان را به جامعه ورزش و خانواده وي تسليت گفت.
* متن کامل پيام سعيدلو به اين شرح است:
"انا لله و انا اليه راجعون
خبرکوتاه و تلخ بود؛ ناصر حجازي از ميان ما رفت. تلخ از اين بابت که ديگر طعم شيرين حضور او را در فوتبال کشور نخواهيم چشيد.
درگذشت مرحوم مغفور ناصر حجازي، پيشکسوت فوتبال ايران، جامعه ورزش،هم قطاران و هم بازيان او را مبهوت و مغموم ساخت.
بي ترديد آنچه براي ناصر حجازي محبوبيت آفريد و از او چهره اي ماندگار ساخت و برجاي گذاشت درخشش ويژه او در سنگر تيم ملي و نگاه خاص او به ورزش و فوتبال بود.
اينکه حجازي عزيز ديگر در ميان ما نيست،غم انگيز، سخت و باور نکردني است،اينجانب ضمن تسليت به جامعه ورزش و خانواده محترم حجازي از خداوند متعال براي آن مرحوم علوّ درجات و براي بازماندگان صبر و اجر آرزومندم.
دوم خرداد 1390
علي سعيدلو
معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني


 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
متاسفم برای رییس و روئسای فوتبال مملکت

واقعه دردناک و تاسفناک رو به جامعه ورزش ایران تسلیت عرض میکنم

روحش شاد ...............
 

khooshe

مدیر بازنشسته
عکس هاي به ياد ماندني ناصر حجازي

عکس هاي به ياد ماندني ناصر حجازي

عکس هاي به ياد ماندني ناصر حجازي


ناصر حجازي، دروازه بان بزرگ فوتبال ايران امروز درگذشت








همراه با آتیلا


درون دروازه استقلال





















روحش شاد
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
از دیشب استرس داشتم می دونستم یه اتفاقی میوفته می دونستم امروز وقتی خبر رو شنیدم پشت فرمون بودم به حدی داغون شدم نفهمیدم چطور اومدم کنار و فقط گریه کردم نمی دونم چی بنویسم نمی دونم.نمی دونم با عکسش روی دیوارم چیکار کنم ...
 

persian golf

عضو جدید
خدا رحمتش کنه همه رو برد تو شوک
از دیشب استرس داشتم می دونستم یه اتفاقی میوفته می دونستم امروز وقتی خبر رو شنیدم پشت فرمون بودم به حدی داغون شدم نفهمیدم چطور اومدم کنار و فقط گریه کردم نمی دونم چی بنویسم نمی دونم.نمی دونم با عکسش روی دیوارم چیکار کنم ...
 

sami.20

عضو جدید
واکنش ها به خبر درگذشت اسطوره...

واکنش ها به خبر درگذشت اسطوره...

مهاجراني که در جام جهاني 1978 آرژانتين سرمربي ناصر حجازي بود، با شنيدن خبر درگذشت دروازه‌بان اسطوره‌اي ايران بسيار ناراحت شد و گفت: بگذاريد فعلا در حال خودم باشم و بعدا صحبت خواهم کرد.

او پس از شنيدن خبر درگذشت حجازي، براي حضور در کنار خانواده اين اسطوره فوتبال ايران به بيمارستان کسري رفت.

 

sami.20

عضو جدید
اشك‌هاي سرمربي پرسپوليس پس از شنيدن خبر درگذشت حجازي

سرمربي پرسپوليس گفت: حجازي حق زيادي به گردن من دارد و نمي‌دانم چه حرفي بايد درباره درگذشت او به زبان بياورم.
علي دايي که متوجه درگذشت ناصر حجازي شده بود با صدايي بغض کرده و در حالي که گريه مي‌کرد گفت: به خدا نمي‌دانم چه بگويم و زبانم نمي‌چرخد که حرف بزنم. ناصر خان گردن من زياد حق داشت و هيچ وقت ياد و خاطره او را فراموش نمي‌کنم.

وي افزود: به تمام مردم ايران که ناصر حجازي را دوست داشتند تسليت مي‌گويم. اين غم بزرگي براي فوتبال ما است که قبول کردنش سخت است. به خانواده او نيز تسليت عرض مي‌کنم. حجازي يک اسطوره بود که در فوتبال ما کمتر از اين گونه افراد پيدا مي‌شود.
 

sami.20

عضو جدید
صبح امروز کنفرانس مطبوعاتي مربيان تيم‌هاي سپاهان و بنيادکار در اصفهان برگزار شد که موضوع درگذشت ناصر حجازي جو سالن کنفرانس را تحت تاثير قرار داده بود.

امير قلعه نويي سرمربي سپاهان پس از شنيدن خبر درگذشت دروازه بان سابق تيم ملي بسيار متاثر شد و با صداي بغض آلود گفت: حجازي يکي از اسطوره‌ها و پيشکسوتان بزرگ فوتبال ايران بود و مطمئنم او انساني است که هيچ گاه از ياد ايراني‌ها فراموش نخواهد شد.
وي ادامه داد: غم بزرگي را تحمل خواهيم کرد و خدا او را رحمت کند.
جو کنفرانس به گونه‌اي بود که قلعه نويي ساير سؤالات را نيز با صدايي بغض‌ آلود جواب مي‌داد.
 

sami.20

عضو جدید
احمد رضا عابدزاده گفت: حجازي يکي از مردان بزرگ تاريخ فوتبال ايران بود که حضور در اين ورزش براي همه افتخار محسوب مي شود.
وي ادامه داد: باور مرگ اين اسطوره دشوار است و از جانب خود به خانواده حجازي، و مردم عزيز ايران اين اتفاق را تسليت مي گويم.
دروازه بان و کاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال ايران که به همراه مرحوم ناصرحجازي يکي از بهترين گلرهاي تاريخ فوتبال آسيا هستند گفت: بيش از اين توان صحبت در خصوص ناصر حجازي را ندارم.
 

just mechanic

عضو جدید
کاربر ممتاز
خدا رحمتش کنه
خدا به خانوادش صبر بده
ناصر خان من به عشق تو استقلال رو دوست داشتم
روحت شاد
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
روحش شاد
من پرسپولیسی هستم ..........ولی از رفتن یک اسطوره ورزش ایران خیلی ناراحتم
اسطوره هایی که براشون کاری نمیکنیم و نمیکنند ..........وقتی این اتفاقات بیفته تازه یادمون میاد که اسطوره هایی هم داشتیم

واقعا ناراحت کننده است
 

sami.20

عضو جدید
کارلوس کي‌روش پيش از تمرين تيم ملي فوتبال ايران با اشاره به درگذشت ناصر حجازي گفت: امروز، روز غمگيني براي فوتبال ايران است. درگذشت يکي از بزرگترين بازيکنان فوتبال ايران را تسليت مي‌گويم. به دليل درگذشت حجازي تمرين را با يک دقيقه سکوت آغاز کرديم.

وي در ادامه در خصوص سن بازيکنان دعوت شده به اردوي تيم ملي اظهار داشت: همين موضوع که انتقاد در خصوص ليست تيم ملي وجود دارد يعني شرايط تيم ملي براي مردم و رسانه‌ها مهم است.

کي‌روش ادامه داد: برخي‌ها انتقاد مي‌کنند چون علت دعوت بازيکنان را نمي‌دانند و من وظيفه خود مي‌دانم که علت دعوت برخي از بازيکنان را به آنها اعلام کنم. هدف از برگزاري اردوي‌هاي فعلي تيم ملي، شناخت بيشتر من از بازيکنان است تا در اردو‌هاي بعدي از وجود آنها استفاده کنم.

سرمربي تيم ملي خاطرنشان کرد: 12 بازيکن دعوت شده به اردوي تيم ملي بين 21 تا 22 سال سن دارند. برخي از آنها در تيم اميد و زير نظر منصوريان کار مي‌کنند و نمي‌توانيم همزمان از وجود آنها در دو تيم استفاده کنم. از 28 بازيکن دعوت شده تنها 4 بازيکن بالاي 30 سال سن دارند.

کي‌روش افزود: افرادي که دعوت شده‌اند شايستگي داشتند و فرصت دارند تا توانايي‌هاي خود را نشان دهند. اين بازيکنان را دعوت کردم تا هم من از آنها و هم آنها از من شناخت پيدا کنند. بازيکنان تيم‌هاي اوساسونا، پرسپوليس، سپاهان و فولاد خوزستان را دعوت نکرده‌ايم و قطعاً در اردوهاي آينده بازيکنان اين چند تيم را هم دعوت مي‌کنم.

وي عنوان کرد: اردوهاي تيم ملي در ايران 3 مرحله خواهد داشت و پس از آن اسامي نهايي اعلام مي‌شود. اين 3 مرحله فرصت خوبي است تا به شناخت کامل برسم.

سرمربي تيم ملي در رابطه نتايج تيم ملي در ديدارهاي دوستانه تصريح کرد: در شرايط کنوني به دنبال آناليز هستم تا بهترين‌ها را دعوت کنم. تمام بازيکناني که در تيم‌هاي بزرگسالان و اميد فعاليت مي‌کنند به دنبال آينده خوب براي تيم ملي هستند. من بازيکنان را بر اساس سن و سال دعوت نمي‌کنم و تنها ملاکم براي دعوت بازيکنان ميزان شايستگي آنها است. در حال حاضر شرايط خوب است و هيچ مشکلي وجود ندارد.
 

NEGINNN

کاربر بیش فعال
مراسم خاکسپاری اسطوره فوتبال ناصر حجازی تغییر یافت

مراسم خاکسپاری اسطوره فوتبال ناصر حجازی تغییر یافت

http://saman7.parsiblog.com/Posts/360/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%85+%d8%ae%d8%a7%d9%83%d8%b3%d9%be%d8%a7%d8%b1%d9%8a+%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%b1%d9%87+%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84+%d9%86%d8%a7%d8%b5%d8%b1+%d8%ad%d8%ac%d8%a7%d8%b2%d9%8a+%d8%aa%d8%ba%d9%8a%d9%8a%d8%b1+%d9%8a%d8%a7%d9%81%d8%aa/محل دفن مشخص نیست
پیکر حجازی از بیمارستان کسری به ورزشگاه آزادی منتقل می‌شود
خبرگزاری فارس: مراسم خاکسپاری مرحوم ناصر حجازی تغییر پیدا کرد.







به گزارش خبرگزاری فارس، درحالی که آتیلا حجازی بین مردم اعلام کرد که پیکر مرحوم ناصر حجازی در آرامگاهی نزدیک منزل وی تدفین می شود اما این برنامه تغییر کرد.
به مردم اعلام شد فردا ساعت 7 صبح از بیمارستان کسری پیکر ناصر حجازی به ورزشگاه آزادی منتقل می شود.
خانواده حجازی همچنین 60 دستگاه اتوبوس برای حمل مردم به ورزشگاه در نظر گرفته اند.
با این حال هنوز محل تدفین مرحوم حجازی مشخص نیست
 

NEGINNN

کاربر بیش فعال
آتیلا حجازی:شورای تامین تهران اجازه تشیع پدرم را در ورزشگاه شیرودی نداد!!!

آتیلا حجازی:شورای تامین تهران اجازه تشیع پدرم را در ورزشگاه شیرودی نداد!!!

http://saman7.parsiblog.com/Posts/361/%d8%a2%d8%aa%d9%8a%d9%84%d8%a7+%d8%ad%d8%ac%d8%a7%d8%b2%d9%8a%3a%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%8a+%d8%aa%d8%a7%d9%85%d9%8a%d9%86+%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86+%d8%a7%d8%ac%d8%a7%d8%b2%d9%87+%d8%aa%d8%b4%d9%8a%d8%b9+%d9%be%d8%af%d8%b1%d9%85+%d8%b1%d8%a7+%d8%af%d8%b1+%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87+%d8%b4%d9%8a%d8%b1%d9%88/

آتیلا حجازی:شورای تامین تهران اجازه تشیع پدرم را در ورزشگاه شیرودی نداد/ پدرم را در آرامگاه نزدیک منز‌ل‌مان دفن می‌کنیم


آتیلا حجازی فرزند مرحوم حجازی در میان جمعیت حاضر در روبه روی منزل پدری خود حاضر شد و در حالی که اشک می ریخت گفت : اصلا باورم نمی شود و نمی دانم چه بگویم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه قرار است مردم از شهرستان بیایند مراسم خاکسپاری چهارشنبه برگزار می شود.

ما می خواستیم 7 صبح از بیمارستان او را در ورزشگاه شهید شیرودی تشییع کنیم

اما شورای تامین تهران این اجازه را نداد و گفتند مشکل ایجاد می شود.

وی افزود : تصمیم گرفتیم جنازه پدرم از بیمارستان به منزل منتقل شود و سپس پیکر او در آرامگاهی نزدیک منزل مان که دو دقیقه بیشتر راه نیست دفن کنیم .

می خواهیم نزدیک او باشیم تا بتوانیم همیشه در کنارش باشیم.

پسر حجازی گفت: نمی دانم چگونه از شما تشکر کنم. نه اینکه بخواهم جلوی شما بگویم اما خودش همیشه عاشق مردم بود و همه چیز را برای شما می خواست. خودتان بیشتر در جریان هستید. دست همه شما درد نکند. ما دوست داریم در کنار شما باشیم. او گفته بود دوست دارد همه هوادارانش در مراسم خاکسپاری اش باشند.
پسر حجازی تاکید کرد: من از شما می خواهم کسی نرود و اینجا باشید.



 

NEGINNN

کاربر بیش فعال
نگاهی به زندگی ورزشی و شخصی ناصر حجازی

نگاهی به زندگی ورزشی و شخصی ناصر حجازی



خبر کوتاه اما تلخ و گزنده بود؛ اسطوره فوتبال سرطان دارد. شاید این اولین خبری بود که همه دوست داشتند زود تکذیب شود و شایعه باشد اما متاسفانه واقعیت داشت.
دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال ایران و آسیا اسیر چنگال زشت و کریه سرطان شده بود.
شمارش معکوس زندگی برای حجازی دومین دروازه‌بان قرن آسیا آغاز شد. سرآلکس فرگوسن مربی پرافتخار منچستریونایتد به احترام حجازی کلاه از سر برداشت و زمانی که شنید او بیمار است دست به قلم شد و در نامه‌ای کوتاه برای اسطوره دروا‌زه‌بانی فوتبال ایران نوشت: " همه منچستری‌ها برایت دعا می‌کنند. "
علاقه حجازی به منچستریونایتد غیر قابل انکار است چرا که زمانی از همین باشگاه پیشنهاد خوبی داشت اما او آنطور که خودش در خاطراتش می‌گوید به عشق مردم و ایران قید این پیشنهاد رویایی را ‌زد و در دوران طلایی فوتبالش کشور را ترک نکرد.
حجازی اسطوره بود نه برای اینکه فقط دروازه‌بانی بی همتا بود؛ او مردمی بود و مردم را دوست داشت طوری که جمشید مشایخی پیر و استاد سینمای ایران او را تختی فوتبال نامید. حجازی از نسل فوتبالیست‌های عاشق بود، نسل شاهرخ مهرابی‌ها، پرویز دهداری‌ها و... آنهایی که نه به عشق پول و شهرت که به عشق فوتبال وارد زمین سبز چمن شده بودند.
حجازی قرار بود بسکتبالیست شود و به تیم ملی جوانان بسکتبال هم دعوت شد اما یک اتفاق او را به میدان سبز فوتبال کشاند .بسکتبالیستی که فوتبال، تفریحش بود روزی برای تماشای مسابقات فوتبال مدارس رفت و مصدومیت دروازه‌بان مدرسه‌ باعث شد او برای اولین مرتبه تجربه حضور در میدان جدی فوتبال را پیدا کند. این مسابقه سرآغاز حضور جدی او در میدان فوتبال بود.
حجازی پس از آن تا قله افتخارات فوتبال پیش رفت و محبوب مردم و فوتبالدوستان شد. او هم مثل هر آدمی دیگر اشتباهاتی داشت اما اشتباهات اسطوره‌ها هم دوست داشتنی است. بزرگی در فوتبال می‌گوید "مردم وقتی یک فوتبالیست را دوست داشته باشند اشتباهاتش را می‌بخشند و فراموش می‌کنند. "
حجازی در عرصه مربیگری هم موفق عمل کرد. مربیگری‌اش را در یک تیم گمنام و در کشوری که فوتبال قابل اعتنایی نداشت آغاز کرد؛ او سرمربی تیم محمدان بنگلادش بود و توانست با این تیم پرسپولیس را شکست دهد و نام خود را در تاریخ فوتبال بنگلادش جاودانه کند.
او سپس به استقلال آمد و توانست این تیم را تا فینال جام باشگاه‌های آسیا برساند و در نهایت با استقلال نایب قهرمان آسیا شود.
بر سرصفحه سایتش که در حین بیماری راه‌ اندازی‌اش کرد این جملات با خط خود ناصر حجازی خودنمایی می‌کند:
"سپاس ایزد بی‌همتایی که با مشعل فروزان ایمان به او و عشق خویش به سرزمین پارس مرا مورد لطف هموطنانم قرار داد. "
حجازی ها سال های در درون دروازه تیم ملی ایران و استقلال درخشید و بارها با پروازهایش نگاه ها را به خود خیره کرد و مرد اسطوره ای لقب گرفت، اما پرواز ناصر خان در روز دوم خرداد دیگری فرودی نداشت و سنگربان نام آشنای فوتبال ایران در بیمارستان کسری برای همیشه پرواز کرد و فقط خاطراتش را جا گذاشت و رفت.
نگاهی به زندگی شخصی و افتخارات و کارنامه ورزشی او می‌اندازیم:
*زندگی شخصی؛ یک خانواده کاملا ورزشی
پدرش متولد تبریز بود و آژانس املاک داشت. وی با چهار خواهر و یک برادر در خانواده‌ای هشت نفری زندگی می‌کرد. ناصر دوره دبستان را در مدرسه هخامنش و دوره دبیرستان را در مدارس سعادت، سینا، سهند و شرق طی کرد.
در سال 1350 وارد مدرسه عالی ترجمه شد و در سال 1356 لیسانس خود را دریافت کرد. حجازی دارای دو فرزند به نام های آتیلا و آتوسا بود که هر دو از بازیکنان فوتبال بوده‌اند. آتیلا سابقه بازی در تیم استقلال تهران را دارد. وی دارای یک دختر به نام جانان است. آتوسا نیز بهترین گلزن فوتسال زنان ایران بود و همسر وی سعید رمضانی نیز بازیکن فوتبال است که در حال حاضر برای تیم فولاد خوزستان بازی می کند. فرزند آنها امیر ارسلان نام دارد.
*دوران مربیگری
اولین تجربه مربیگری حجازی در محمدان بنگلادش بود. نقطه اوج این باشگاه در سال 1367 با پیروزی بر پرسپولیس و صعود به یک چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا رقم خورد. حجازی در سال 1375 سرمربیگری استقلال را پذیرفت و در زمانی کمتر از سه سال، موفق شد این تیم را به مقام نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا، قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ ایران برساند.
در این دوران حجازی توانست تیم استقلال را بعد از شکست یک بر صفر در تاریخ بیست و پنجم تیر ماه 1376مقابل تیمی از کشور آذربایجان در مسابقات جام خزر، در سی و دو دیدار متوالی داخلی و خارجی بدون شکست هدایت کند. اولین شکست استقلال بعد از سی و دو دیدار متوالی بدون باخت، مقابل تیم فولاد خوزستان در تاریخ 4 مرداد 1377از سری مسابقات لیگ کشور ودر حالی که قهرمانی استقلال از چند هفته مانده به پایان مسابقات مشخص شده بود، اتفاق افتاد.
حجازی بعد از قهرمانی استقلال در جام باشگاه های ایران در تاریخ دوم شهریور 1377 (ماه جولای )از سوی کنفدراسیون آسیا AFC به عنوان مربی برتر ماه این قاره انتخاب شد.در بیانیه AFC آمده بود: حجازی توانسته است هم به عنوان مربی و هم بازیکن استقلال را به مقام قهرمانی لیگ باشگاه های ایران برساند.
وی در ایران هدایت تیم های بانک تجارت تهران، شهرداری کرمان، سپاهان اصفهان، ماشین سازی تبریز، ذوب آهن اصفهان، استقلال رشت،‌ استقلال اهواز و نساجی قائمشهر را نیز عهده دار بود.
حجازی در سال 1386 مجدداً هدایت استقلال تهران را پذیرفت اما قبل از اتمام نیم فصل از سرمربیگری استقلال کناره گیری کرد تا به عنوان مدیر فنی نظاره گر عملکرد استقلال باشد. استقلال در همان سال با تیمی که حجازی ساخته بود و تا صعود به مرحله نیمه نهایی وی را در کنار خود می‌دید توانست مقام قهرمانی جام حذفی کشور را بدست آورد.
ناصر حجازی در سال 1387 با پیشنهاد ابومسلم مواجه شد و با وجود نظارت بر عملکرد این تیم در چند بازی، بدلیل مشکلات مالی پیشنهاد و هدایت این تیم را نپذیرفت. وی در سال 1388(2009) به سمت مدیرفنی تیم فوتبال دی استرادا اسلواکی منصوب شد و توانست این تیم را راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی کشور اسلواکی کند اما به دلیل مبتلا شدن به بیماری سرطان ریه، نتوانست هدایت دی استرادا در این مرحله از مسابقات را عهده دار باشد.
وی به عنوان رئیس کمیته فنی باشگاه استقلال فعالیت می‌کرد و در باشگاه گسترش فولاد تبریز نیز با سمت نماینده تام الاختیار مالک باشگاه به این تیم مشاوره می‌داد.
*افتخارات ناصر حجازی
در سمت بازیکن باشگاهی:
قهرمانی جام باشگاه‌های تهران- تیم تاج ( 1348 )
قهرمانی جام میلز هندوستان- تیم تاج ( 1348 )
نایب قهرمانی جام باشگاه‌های تهران- تیم تاج ( 1349 )
نایب قهرمانی جام حذفی تهران- تیم تاج ( 1349 )
قهرمانی باشگاه‌های ایران- تیم تاج ( 1349 )
قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا- تیم تاج ( 1349 )
قهرمانی جام میلز هندوستان- تیم تاج ( 1349 )
مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا- تیم تاج ( 1350 )
قهرمانی جام چهار جانبه فوتبال تهران - تیم تاج( 1350 )
مقام سوم جام باشگاه‌های ایران- تیم تاج ( 1350 )
نایب قهرمانی جام باشگاه‌های تهران- تیم تاج ( 1350 )
قهرمانی جام باشگاه‌های تهران- تیم تاج ( 1351 )
قهرمانی جام دوستی- تیم تاج ( 1351 )
نایب قهرمانی جام میلز هندوستان- تیم تاج ( 1351 )
قهرمانی جام اتحاد- تیم تاج ( 1352 )
نایب قهرمانی جام تخت جمشید- تیم تاج ( 1352 )
نایب قهرمان جام علم- تیم تاج ( 1352 )
قهرمانی جام تخت جمشید- تیم تاج ( 1353 )
نایب قهرمانی جام باشگاه‌های تهران- تیم استقلال( 1361 )
قهرمانی جام باشگاه‌های تهران- تیم استقلال( 1362 )
قهرمانی جام باشگاه‌های تهران- تیم استقلال( 1364 )
*در سمت بازیکن ملی:
حضور در باز‌های المپیک مونیخ 1972 ( 1350 )
قهرمانی جام ملت‌های آسیا 1972 ( 1350 )
قهرمانی در مسابقات جام ایران ( 1351 )
قهرمانی بازی‌های آسیایی 1974 ( 1352 )
قهرمانی جام ملت‌های آسیا 1976 ( 1354 )
کسب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 1976 ( 1354 )
حضور در جام جهانی 1978 آرژانتین ( 1356 )
مقام سومی جام ملت‌های آسیا 1980 ( 1358 )
*در سمت سرمربی:
نایب قهرمانی جام باشگاه‌های تهران - تیم استقلال (1361)
صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا - تیم محمدان بنگلادش
مقام چهارم جام در جام باشگاه‌های آسیا - تیم استقلال( 1375 )
قهرمانی جام خزر- تیم استقلال ( 1376 )
نایب قهرمانی جام دوستی امارات - تیم استقلال ( 1376 )
قهرمانی جام پرچم ترکمنستان- تیم استقلال ( 1376 )
قهرمانی جام چهار جانبه کیش - تیم استقلال (1376)
قهرمانی جام آزادگان- تیم استقلال ( 1376 )
نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا1999 - تیم استقلال(1377)
نایب قهرمانی جام آزادگان - تیم استقلال(1377)
صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی کشور اسلواکی - تیم دی استرادااسلواکی 2009 (1388)





 

NEGINNN

کاربر بیش فعال
وداع با ناصر حجازی اسطوره فوتبال ایران

وداع با ناصر حجازی اسطوره فوتبال ایران




مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی چهارشنبه صبح از مقابل ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار خواهد شد.
بر اساس اعلام خانواده‌ ناصر حجازی قرار است پیکر دروازه بان اسبق تیم ملی از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه از مقابل ورزشگاه شهید شیرودی تشییع شود.

خانوداه مرحوم حجازی اعلام کردند این تصمیم برای انجام هماهنگی‌های لازم و حضور هواداران خارج از تهران گرفته شده است

 

persian golf

عضو جدید
یادداشت ویژه به مناسبت درگذشت ناصرحجازی - خداحافظ گلبرگ مغرور

یادداشت ویژه به مناسبت درگذشت ناصرحجازی - خداحافظ گلبرگ مغرور

گل: نفرین بر سرطان! نفرین بر مرض لاعلاجی كه پیر و جوان نمی شناسد، نفرین بر مرضی كه بر جان ناصر حجازی، اسطوره فوتبال ایران افتاد. اسطوره ای كه اعتبارش از مردم گرفت و تا آخرین روزهای عمر فراموش نكرد، محبوبیتش را مدیون چه كسانی است. حجازی در طول دوران بازیگری، به تمام افتخاراتی كه یك بازیكن آسیایی می تواند دست یابد، رسید. او همراه با تیم ملی ایران، قهرمان جام ملت های آسیا و بازی های آسیایی شد و حضور در المپیك و جام جهانی را تجربه كرد. همراه با تیم باشگاهی اش هم، قهرمان آسیا و لیگ تخت جمشید شد. اما عناوین و افتخارات متعدد، برای اسطوره شدن كافی نیست. برای اینكه بتوانی دل های مردم را تسخیر كنی، باید دغدغه هایت، دغدغه های مردم باشد.
او مصداق مرد همیشه معترضی بود كه بدون مصلحت اندیشی، از «حق» و «حقیقت» دفاع می كرد. حجازی در دوران مربیگری اش، با استقلال قهرمان لیگ و نایب قهرمان آسیا شد و اگر می توانست كمی چشم هایش را ببندد و اهل سازش باشد، سال های بیشتری را روی نیمكت تیم محبوبش می گذراند. اما او اعتبار و محبوبیتش را فدای این چیزها نكرد و به همین خاطر «ماندگار» شد.
حجازی حتی در روزهایی كه به بستر بیماری افتاد، صراحت كلامش را از یاد نبرد و در پاسخ به یكی از مسئولان كه به او وعده كمك داده بود، گفت: من آن گلبرگ مغروم كه می میرم ز بی آبی/ ولی با خواری و ذلت پی شبنم نمی گردم....
***
هیچ كس نمی خواست باور كند ناصر حجازی، ستاره خوش لباس و جذاب فوتبال ایران، اینگونه تمام شود. نفرین بر این مرض لاعلاج!
 

بارسلون

اخراجی موقت
صبح امروز کنفرانس مطبوعاتي مربيان تيم‌هاي سپاهان و بنيادکار در اصفهان برگزار شد که موضوع درگذشت ناصر حجازي جو سالن کنفرانس را تحت تاثير قرار داده بود.

امير قلعه نويي
سرمربي سپاهان پس از شنيدن خبر درگذشت دروازه بان سابق تيم ملي بسيار متاثر شد و با صداي بغض آلود گفت: حجازي يکي از اسطوره‌ها و پيشکسوتان بزرگ فوتبال ايران بود و مطمئنم او انساني است که هيچ گاه از ياد ايراني‌ها فراموش نخواهد شد.
وي ادامه داد: غم بزرگي را تحمل خواهيم کرد و خدا او را رحمت کند.
جو کنفرانس به گونه‌اي بود که قلعه نويي ساير سؤالات را نيز با صدايي بغض‌ آلود جواب مي‌داد.
هنوز بی احترامی های این قلعه نویی تازه به دوران رسیده رو به ناصر خان فراموش نکرده و نمی کنیم...
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
گرگ اجل یکایک از این گله میبرد

گله را نگر که چه اهسته می چرد !


راز محبوبيت و جاودانگي اين مرد بزرگ ، صداقت ، يكرنگي ، رك و راست بودن او بود .

همگي ما رفتني هستيم .

خدا غريق رحمتش كند . :gol:

خيلي ناراحت شدم.........
 

.MosTaFa.

کارشناس تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
درگذشت حجازی تسلیت باد

روحش قرین رحمت.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ناصر حجازی پرکشید
حالا یادش افتادن !!!!!!!!
یه اسطوره رفت ........... ای کاش درس بگیریم از این بی محبتی به اسطوره ها

اسطوره بعدی که خواهد بود ................
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا متاسفم که به خاطر منافع یه عده این مسئله رو دارن سیاسی میکنن و میخوان از اسطوره ایران نیز برداشت سیاسی به نفع خودشون کنن

خانم محترم ........منبعی که شما ازش اخبار گذاشتی سایتهایی هستن چون بالاترینها که دروغیاتشون مشخص و محرزهست و نوع نگاه کینه جویانه و منفعت طلبانشون :mad:
از شما انتظار این اقدامات رو ندارم

خجالت بکشه هر کی میخواد از این قضیه بهره برداری سیاسی کنه

فقط برای این قبیل افراد بایستی تاسف خورد

شماهایی که هیچ از ورزش نمیدونین بی جا میکنین که مسائل رو به سیاست ربط میدین
با چندین و چند دروغ واهی .......یه عده رو احساسی میکنین و میخواین مراسم تشییع ایشون رو هم خراب کنید :mad:
خداوند خود به حساب شما میرسد
انشاالله :(

مخاطب اصلی حرفهای من خانم استارتر نبود ..........بلکه افرادی بود که صاحب عنوان دروغ گوترین سایتهای دنیا هستن ........میگن فارس گفته .....میری تو فارس میبینی همچین چیزی نیست :mad:
فقط بایستی به حالشون تاسف خورد

خنده دار تر از حضور مردم میترسن ...............انقدر ترسو شدین که رو به دروغ واهی اوردین
خدا عقلتون بده :mad::(
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصل خبر

اصل خبر

آتیلا حجازی:شورای تامین تهران اجازه تشیع پدرم را در ورزشگاه شیرودی نداد/ پدرم را در آرامگاه نزدیک منز‌ل‌مان دفن می‌کنیم


آتیلا حجازی فرزند مرحوم حجازی در میان جمعیت حاضر در روبه روی منزل پدری خود حاضر شد و در حالی که اشک می ریخت گفت : اصلا باورم نمی شود و نمی دانم چه بگویم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه قرار است مردم از شهرستان بیایند مراسم خاکسپاری چهارشنبه برگزار می شود.

ما می خواستیم 7 صبح از بیمارستان او را در ورزشگاه شهید شیرودی تشییع کنیم

اما شورای تامین تهران این اجازه را نداد و گفتند مشکل ایجاد می شود.

وی افزود : تصمیم گرفتیم جنازه پدرم از بیمارستان به منزل منتقل شود و سپس پیکر او در آرامگاهی نزدیک منزل مان که دو دقیقه بیشتر راه نیست دفن کنیم .

می خواهیم نزدیک او باشیم تا بتوانیم همیشه در کنارش باشیم.

پسر حجازی گفت: نمی دانم چگونه از شما تشکر کنم. نه اینکه بخواهم جلوی شما بگویم اما خودش همیشه عاشق مردم بود و همه چیز را برای شما می خواست. خودتان بیشتر در جریان هستید. دست همه شما درد نکند. ما دوست داریم در کنار شما باشیم. او گفته بود دوست دارد همه هوادارانش در مراسم خاکسپاری اش باشند.
پسر حجازی تاکید کرد: من از شما می خواهم کسی نرود و اینجا باشید.
آتیلا حجازی با چشمان اشک‌بار: پدرم هر حرفی زد به خاطر مردم بود
ورزش > فوتبال ملی - آتیلا حجازی از مردم خواهش کرد در مراسم تشییع جنازه ناصر حجازی شرکت کنند.
دقایقی پس از اعلام خبر فوت ناصر حجازی، در حالی که دو سه نفر زیر بغل آتیلا، پسر او را گرفته بودند، او را به سمت مردم بردند. ابتدا یکی از اطرافیان حجازی گفت: «آتیلا می‌خواهد برایتان حرف بزند.»
آتیلا هم در حالی که اشک می‌ریخت و صدایش اصلا درنمی‌آمد به سختی جملاتی را به زبان آورد. او گفت: «پدر من همه شماها را خیلی دوست داشت و هر وقت هر حرفی زد، به خاطر مردم بود. ممنونم که تنهایمان نگذاشتید. تقاضایم این است که همه شما در مراسم تشییع جنازه شرکت کنید.» پس از آن آتیلا دیگر نتوانست خودش را کنترل کند و او را از میان مردم بردند.
43 43
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
از حضور مردم میترسند نه !!!!!!!!!

از حضور مردم میترسند نه !!!!!!!!!

تشییع پیکر حجازی از ورزشگاه آزادی تا بهشت زهرا

ورزش > فوتبال ملی - محبوبیت فوق‌العاده ناصر حجازی باعث شده برای اولین بار یک مراسم تشییع جنازه در ورزشگاه آزادی برگزار شود.
مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی پس فردا برگزار می‌شود. خانواده ناصر حجازی سرانجام تصمیم قطعی خود را در مورد روز برگزاری مراسم تشییع پیکر اسطوره گرفتند. طبق آخرین خبرها قرار است پس فردا چهارشنبه، مراسم تشییع پیکر حجازی از روبروی بیمارستان کسری شروع شود. پیکر ناصر حجازی ساعت 8 صبح از مقابل بیمارستان به سمت ورزشگاه آزادی تشییع می‌شود و در ورزشگاه آزادی هواداران حجازی با اسطوره خود وداع می‌کنند. طبق هماهنگی‌ها قرار است پیکر دروازه‌بان اسبق تیم ملی ساعت 9 صبح به ورزشگاه آزادی برسد و پس از آن هم به سمت بهشت زهرا برده شود.
این برای اولین بار است که مراسم تشییع پیکر یکی از فوتبالی‌ها در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. پیش از این همیشه چنین مراسم‌هایی در ورزشگاه شیرودی برگزار می‌شد اما محبوبیت زیاد ناصر حجازی باعث شده مراسم تشییع پیکر او را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند که ظرفیت بیشتری دارد.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
SaDaF7 همه چیز درباره زندگی شخصی عادل! فوتبال ایران 2

Similar threads

بالا